In mijn auto staat hij standaard aan, maar als ik m'n verlichting niet aan doe, word ik 's nachts verblind. Want hij wordt gedimmed zodra de dimlichten aan gaan (wel lastig, als het 's morgens nog donker is en 's middags al weer licht...)quote:Op maandag 7 januari 2013 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.
Daarom zien mensen die wel af en toe naar het dash kijken ook niet dat ze zonder licht rijden
Met rijbewijs B gaat het om wat op papier staat, met E gaat het om wat je daadwerkelijk laadt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vanaf 13 Januari 2013 mag je aanhanger ook zwaarder zijn dan je voertuig maar moet het totale gewicht wel onder de 3500 kg blijven om met rijbewijs B te mogen blijven rijden.
Hier staan de veranderingen in.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?
Die zin snap ik niet helemaal? Als je aanhanger ledig al 1000 kg weegt, dan mag je er toch geen 699 kg in gooien als je auto maar 1400 kg mag trekken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:13 schreef daNpy het volgende:
Voor E verandert er niets; je mag nog steeds een aanhanger met een TMM van 2 ton achter je auto hangen die maar 1400kg mag trekken, zolang je deze aanhanger met niet meer dan 700kg belaad.
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
A tegenwoordig?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een hele interessante: 3-wielers vallen niet meer onder B voor nieuwe rijbewijzen...
Als de nieuwe rijbewijs regeling in gaat, dan heeeft iedereen die vanaf dat moment het rijbewijs haalt inderdaad A nodig om een trike te mogen rijden.quote:
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:52 schreef D0808 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen.
En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken.
Minder door de motorrijder zelf inderdaad, als het gaat over het verliezen van de controle over de fiets. Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren? Ik denk dat bijna iedereen wel eens vol in het anker heeft gemoeten voor een bejaarde op de snelweg. Een motorrijder zie je minder goed en de gevolgen van een eventuele kop-staart botsing zijn veel groter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren?
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn
Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan.
7 personenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |