Het is een stuk gevaarlijker om niet op te letten dan onder de toegestane maximumsnelheid te rijden.quote:Op zondag 6 januari 2013 09:21 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die zo langzaam rijdt een gevaarlijke situatie creëert. En ja, natuurlijk kun je dat anticiperen, maar dus niet altijd.
Ik geloof er zeker bij een automobilist vrij weinig van.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik.. Zelfs alarmlichten controleer ik. Vaak check ik ook even de banden.
Ohja, er werd laatst een voetganger boos op mij omdat ik s'nachts binnen de bebouwde kom groot licht aan had(kwam net uit de polder.)
Mensen die niet om kunnen gaan met snelheidsverschillen zijn pas gevaarlijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook geprobeerd duidelijk te maken dat 90 op de snelweg gevaarlijk langzaam is maar ja ze willen er hier niet aan.
Achterlichten is wat lastiger, maar voorlampen check ik altijd zo... De achterlichten worden meestal 1x per week gecheckt, omdat we dan beide met de eigen auto weg gaan...quote:Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kijk altijd in de reflectie van andere auto's en ruiten zowel voor als achter of mijn verlichting naar behoren werkt.
Met bepaalde auto's achter je kun je ook checken of je lampen en remlichten werken.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Achterlichten is wat lastiger, maar voorlampen check ik altijd zo... De achterlichten worden meestal 1x per week gecheckt, omdat we dan beide met de eigen auto weg gaan...
We hebben deze auto nog niet zo lang, geen idee of hij het aangeeft of er een lamp kapot is of nietquote:Op maandag 7 januari 2013 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Met bepaalde auto's achter je kun je ook checken of je lampen en remlichten werken.
wattan?quote:Op maandag 7 januari 2013 11:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik geloof er zeker bij een automobilist vrij weinig van.
Heb ik ook wel eens gedaan. Kreeg ik als antwoord: ja, dat weet ik...quote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef BlackLining het volgende:
Iedereen is dat verplicht
Dat iets verplicht is wil niet zeggen dat je er vanuit mag gaan dat iedereen het doet. Als je iemand met kapotte verlichting ziet, zeker achter, gewoon even waarschuwen dus. Dat wordt doorgaans zeer op prijs gesteld.
quote:
De afgelopen weken wel ja, heerlijk normaal richting me werk.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het was zo lekker rustig. Zal het vanmiddag wel weer merken.
Geen idee, ik heb hem een keer ingesteld op het hoogste en er daarna nooit meer naar gekeken. Het apparaat is daarna nooit meer uit het voertuig geweestquote:Op maandag 7 januari 2013 17:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb jij de resolutie op VGA staan? Vind beeldkwaliteit wat tegen vallen
En wat was in het toestel zelf de hoogste resolutie want ik kan kiezen uit VGA, IR en nog watquote:Op maandag 7 januari 2013 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb hem een keer ingesteld op het hoogste en er daarna nooit meer naar gekeken. Het apparaat is daarna nooit meer uit het voertuig geweest![]()
Weet ik echt niet meerquote:Op maandag 7 januari 2013 18:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En wat was in het toestel zelf de hoogste resolutie want ik kan kiezen uit VGA, IR en nog wat
Een gebaar met je hand maken alsof je een mondje nadoet willen ze mischien wel begrijpenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand reed na 7 uur (pikdonker) nog met de dagrijverlichting aan. Stond er naast bij het stoplicht dus deed het raam open en ging wild wijzen naar de lampen. Uiteraard snapte ze het niet.
Levensgevaarlijk.
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:40 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Een gebaar met je hand maken alsof je een mondje nadoet willen ze mischien wel begrijpen
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Dat is wel een kut punt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:31 schreef Okuliarnik het volgende:
Vanmiddag vanaf de A8 de A10-west op draaien, op de linkerbaan, dan komen er mensen vanaf de A10-noord links over een vrije korte invoegstrook. Ik hield keurig ruimte t.a.v. de auto voor mij en liet het gat geleidelijk groter worden omdat er auto's aankwamen. Echter, een opgefokt stuk petjesjugend in z'n afgetrapte fiat-barrel vond het nodig om met 65-70 vlak voor mij in te voegen met als gevolg dat ik vrij snel op z'n bumper zat. Kennelijk vond meneer het nodig om ook op z'n rem te trappen met als gevolg achter mij een harmonica-effect. Klein wonder dat dat goed ging want het was goed druk.
Oja, meneer vond het ook nodig om later bij het passeren met z'n telefoon () naar mij te zwaaien en te gebaren...
Moraal van dit verhaal: een invoegstrook is om snelheid te maken.
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Ligt er bij mij aan. In het donker op smalle weggetjes (die je hier hebt) staat de mistverlichting voor eigenlijk standaard aan. Valt mij in Oostenrijk ook altijd op, iedereen rijdt met mistvoorlicht aan, indien aanwezig, van de locals.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....
Na tig jaren heb ik het maar opgegeven om die mensen op hun domheid te attenderen....
Je weet dat veel DRL gewoon aan blijft, ook als ze op de plaats van het mistlicht zitten, wanneer normale verlichting ingeschakeld wordt? Is bovendien nog feller dan mistvoorlicht ook.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Eerder nogal vaag en afvragend.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Keek dat wijf je nog lelijk aan of?
69-WG-HR, gevonden via Googlequote:Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Okay ik ging uit van de genoemde 1000kgquote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
69-WG-HR, gevonden via Google
Massa leeg voertuig
570 kg
Laadvermogen
1.030 kg
Toegestane maximum massa voertuig
1.600 kg
Massa rijklaar
N.v.t.
[ afbeelding ]
Zolang je knol <430kg weegt en die combo idd maar 1000kg mag trekken mag het nog
Als je er de juiste auto voor hebt staan, ja.quote:Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef dylanrr het volgende:
Waar je wel op moet letten is dat om het papieren gewicht gaat.
De Combo mag dus 700kg geremd trekken. Paardentrailer heeft een TMM van 1600kg.
Dus je moet sowieso E achter B hebben.
Klopt, maar ik had het over de Combo.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:39 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:44 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het over de Combo.
Klopt, boven de 700 kg houdt het voor dat geval al op. Maar ik heb het idee dat het punt nu wel duidelijk is over hoe het zit met gewichten en wat auto's mogen trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:48 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.
80-VDK-3: 1000 kg, 1,3 CDI. Was een nieuwe versie Combo zo te zien.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
En dan te bedenken dat ik er 's avonds regelmatig 120 of harder gereden heb.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Ik wordt nog niet echt wijs uit de video instellingen. In het boekje staat keuze uit 1280x960/720x480 en 640x480 maar in de camera zelf kan ik kiezen uit VGA/D1 of SXGA.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet ik echt niet meerHet is vergelijkbaar met wat je postte, maar het zal vast in de handleiding staan.
In mijn auto staat hij standaard aan, maar als ik m'n verlichting niet aan doe, word ik 's nachts verblind. Want hij wordt gedimmed zodra de dimlichten aan gaan (wel lastig, als het 's morgens nog donker is en 's middags al weer licht...)quote:Op maandag 7 januari 2013 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.
Daarom zien mensen die wel af en toe naar het dash kijken ook niet dat ze zonder licht rijden
Met rijbewijs B gaat het om wat op papier staat, met E gaat het om wat je daadwerkelijk laadt.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vanaf 13 Januari 2013 mag je aanhanger ook zwaarder zijn dan je voertuig maar moet het totale gewicht wel onder de 3500 kg blijven om met rijbewijs B te mogen blijven rijden.
Hier staan de veranderingen in.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe regels, heb je daar ergens een link van?
Die zin snap ik niet helemaal? Als je aanhanger ledig al 1000 kg weegt, dan mag je er toch geen 699 kg in gooien als je auto maar 1400 kg mag trekken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:13 schreef daNpy het volgende:
Voor E verandert er niets; je mag nog steeds een aanhanger met een TMM van 2 ton achter je auto hangen die maar 1400kg mag trekken, zolang je deze aanhanger met niet meer dan 700kg belaad.
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
A tegenwoordig?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een hele interessante: 3-wielers vallen niet meer onder B voor nieuwe rijbewijzen...
Als de nieuwe rijbewijs regeling in gaat, dan heeeft iedereen die vanaf dat moment het rijbewijs haalt inderdaad A nodig om een trike te mogen rijden.quote:
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:52 schreef D0808 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan moeten ze hem thuis laten, of gaan ze op de snelweg ook 60 rijden?
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen.
En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken.
Minder door de motorrijder zelf inderdaad, als het gaat over het verliezen van de controle over de fiets. Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren? Ik denk dat bijna iedereen wel eens vol in het anker heeft gemoeten voor een bejaarde op de snelweg. Een motorrijder zie je minder goed en de gevolgen van een eventuele kop-staart botsing zijn veel groter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is minder vermogen dan nu, dus lijkt me net dat er minder ongelukken gebeuren?
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar 11kW motoren halen ongeveer 90 km/h. Kun je je voorstellen wat er dan op een snelweg gaat gebeuren?
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn
Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan.
7 personenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het gaat niet om inzicht maar om een verwachtingspatroon.
Jij snapt het niet helemaal zo te zien.quote:
Ohja, want ik loop te klagen over mijn eigen 11 kW rijbewijs, wat ik niet eens hebquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan anticiperen op iemand anders zijn snelheid en compleet blind schijnt te zijn
Wat mij betreft mogen de eisen voor een rijbewijs zo snel mogelijk flink omhoog want ik tel hier in PTA al 6 personen die totaal niet met de snelheid van andere weggebruikers om kunnen gaan.
Nu begin ik ook door te krijgen wie die personen op de weg zijn die maar continue op hun rem zitten te trappen.
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je als motorrijder nog zo goed anticiperen als je wilt maar je hebt het vermogen niet om weg te komen voor zo iemand.
Het maakt het paard echt niet uit hoor, of die auto 60, 80 of 90 rijdt. Je moet alleen veel rustiger optrekken en de bochten rustig doorgaan. Dus het is alleen vervelend om achter zo'n trailer te zitten als er veel bochten (of nog erger, rotondes!) zijn...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:52 schreef D0808 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat maar of dat paard er gelukkiger van wordt, denk het niet.
Want remmen op de snelweg is inderdaad een goed alternatief op een dot gas om weg te komenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.
Slalomquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want remmen op de snelweg is inderdaad een goed alternatief op een dot gas om weg te komen
Nee joh, niemand gaat meer motorrijden op zijn 18de dus de slachtoffers onder de motorrijders van 18 zullen enorm dalenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:43 schreef BlackLining het volgende:
Die nieuwe rijbewijs regels gaan nog zorgen voor heel veel verwarring, onterechte boetes en oneindig procederen.
En in het geval van A1 rijbewijzen met 11kW motoren ook nog voor een hoop ongelukken.
Makkelijk he, niet lezen en gewoon wat roeptoeteren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het vermogen niet hebt om op tijd te remmen wanneer een onverwachte situatie zich aandient, dan rij je te hard. Simpel zat.
Mja, dat is dan weer waar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee joh, niemand gaat meer motorrijden op zijn 18de dus de slachtoffers onder de motorrijders van 18 zullen enorm dalen
Als het nou nog gewoon 125cc was... en dan lekker zo'n oude aprilia rs125 2 taktquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, dat is dan weer waar.
Als je een beetje opgevoerde brommer zou rijden zou je met zo'n motor zelfs inleveren op kW/kg verhouding
Je kan prima met een knol achter je wagen maximale snelheid rijden. Dat je wat rustiger aan doet her en der (bochten, drempels, remmen) snap ik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:35 schreef D0808 het volgende:
[..]![]()
Nog maar eentje dan, je verdient hem =>
Als je nu gewoon op de rechter rijstrook had gereden, in plaats van al 400 meter van te voren "voorsorteren", dan was deze situatie al helemaal niet onstaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Sommige mensen...
Ik zat op de linkerbaan op de ring van Groningen, vanaf Noord richting het Julianaplein. Twee banen gaan af, waarbij de rechterbaan overgaat in een uitvoegstrook en de linkerbaan moet invoegen op de ring (http://goo.gl/maps/t0qpd)
Ik zit daar meestal op de linkerbaan, omdat ik door moet op de ring. Ik rijd netjes 77 op de begrenzer (max is 70). Haalt een auto mij rechts in, maar remt af tot 50 (waar ik dus nog steeds 77 rijd) in de bocht naar rechts, dus ik rijd hem weer (hard) voorbij. Ik kom boven, kijk alvast naar links of er iets op de ring rijdt, gaat die sukkel op de rechterbaan ineens naar mijn baan (hij zit op dat moment echt naast mij, dus deuren naast elkaar....)
Ja hoor, vanmorgen zat hij weer voor mequote:Op dinsdag 8 januari 2013 08:15 schreef Luxuria het volgende:
Ahhh wat kan ik er niet tegen als er onderweg naar mijn werk een auto op een 60-weg nog geen 50 rijdt![]()
Omg echt waar, je kunt daar zelfs met gemak 80 rijden, waarom ga je daar dan fucking net iets harder dan 40 rijden!!
quote:
Je moet kijken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal zo te zien.
hoe kan je dat nou niet verwachten? je komt ze elke dag tegen. als je die niet verwacht dan snap je er gewoon helemaal niks van.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:15 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt nou eenmaal niet ontkennen dat er heel veel mensen zijn die niet verwachten om met 130 op de snelweg een auto of motor tegen te komen die 90 rijdt. Kun je als motorrijder nog zo goed anticiperen als je wilt maar je hebt het vermogen niet om weg te komen voor zo iemand.
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:14 schreef ikbenik het volgende:
Laatst ook bij Tiel, ik rij rustig zo'n 100/110km/u, komt er een oudere vrouw de snelweg op gereden. Ze geeft geen gas, kijkt niet wat er om haar heen gebeurd, gebruikt de invoegstrook niet en gooit met een sukkelgangetje van 50km/u haar auto voor die van mij. En ik kon zelf niet naar links, daar werd ik weer ingehaald. Gelukkig dat m'n remmen het goed doen!
Toch heb ik daarna getwijfeld of ik een melding had moeten maken, nu ging het nog maar net goed maar een volgende keer zou zo'n persoon toch een aardig ongeval kunnen veroorzaken.
En toen?quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik reed gister op de snelweg (120) en verder komt er een invoegstrook met daarop een vrachtwagen..ik werd op dat moment al heel langzaam ingehaald en kon niet naar links, de vrachtwagen gooit meteen zijn wagen naar links toen de blokjes begonnen...toen hij naast mij zat, zat hij al op mijn weghelft.
Maar statistisch gezien rijden ze ook niet zoveel kilometers. Ik heb ze gekend, mensen die niet eens 1000 km in het jaar reden. Dan is de kans op een ongeval klein.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat bejaarde mensen sneller een ongeluk veroorzaken door hun vaak verminderde reactievermogen en niet echt goed analyserend vermogen, maar je hoort het eigenlijk maar weinig dat bij ongelukken een bejaard persoon achter het stuur zat.
Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Maar statistisch gezien rijden ze ook niet zoveel kilometers. Ik heb ze gekend, mensen die niet eens 1000 km in het jaar reden. Dan is de kans op een ongeval klein.
Ik heb niet voorgesorteerd. Ik zit op de rechterbaan, die wordt automatisch linkerbaan, de "nieuwe" rechterbaan is de uitvoegstrook. En er reden auto's op de rechterbaan die langzamer reden dan ik. Hij zat achter mij, haalt mij als een gek in (rechts) en gaat dan in de ankers in die bocht (wat het gros doet, want bochten zijn eng).quote:Op woensdag 9 januari 2013 08:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je nu gewoon op de rechter rijstrook had gereden, in plaats van al 400 meter van te voren "voorsorteren", dan was deze situatie al helemaal niet onstaan.
Je zat inderdaad op de rechterrijstrook, vervolgens komt er rechts van je een rijstrook bij zodat je voor jou 2 uitvoegstroken krijgt. Op het moment dat je het eerste puntstuk voorbij rijdt, zijn het geen uitvoegstroken meer, maar gewoon 2 rijstroken waar je gewoon rechts moet rijden (sowieso moest je op de uitvoegstroken al zo ver mogelijk rechts rijden).quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb niet voorgesorteerd. Ik zit op de rechterbaan, die wordt automatisch linkerbaan, de "nieuwe" rechterbaan is de uitvoegstrook. En er reden auto's op de rechterbaan die langzamer reden dan ik. Hij zat achter mij, haalt mij als een gek in (rechts) en gaat dan in de ankers in die bocht (wat het gros doet, want bochten zijn eng).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |