Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Dat is wel een kut punt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:31 schreef Okuliarnik het volgende:
Vanmiddag vanaf de A8 de A10-west op draaien, op de linkerbaan, dan komen er mensen vanaf de A10-noord links over een vrije korte invoegstrook. Ik hield keurig ruimte t.a.v. de auto voor mij en liet het gat geleidelijk groter worden omdat er auto's aankwamen. Echter, een opgefokt stuk petjesjugend in z'n afgetrapte fiat-barrel vond het nodig om met 65-70 vlak voor mij in te voegen met als gevolg dat ik vrij snel op z'n bumper zat. Kennelijk vond meneer het nodig om ook op z'n rem te trappen met als gevolg achter mij een harmonica-effect. Klein wonder dat dat goed ging want het was goed druk.
Oja, meneer vond het ook nodig om later bij het passeren met z'n telefoon () naar mij te zwaaien en te gebaren...
Moraal van dit verhaal: een invoegstrook is om snelheid te maken.
Bij nieuwere auto's gaat de dashboard verlichting al aan als je de deur open doet.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nouja mijn licht werd groen dus ik moest stoer wegrijden.
Maar als iemand zo naar mij zou wijzen zou ik meteen naar mijn dashboard kijken en zien dat de dashboardverlichting het niet doe en je dus niks ziet...
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Ligt er bij mij aan. In het donker op smalle weggetjes (die je hier hebt) staat de mistverlichting voor eigenlijk standaard aan. Valt mij in Oostenrijk ook altijd op, iedereen rijdt met mistvoorlicht aan, indien aanwezig, van de locals.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, mistlampen zijn nu eenmaal stoer enzo....
Na tig jaren heb ik het maar opgegeven om die mensen op hun domheid te attenderen....
Je weet dat veel DRL gewoon aan blijft, ook als ze op de plaats van het mistlicht zitten, wanneer normale verlichting ingeschakeld wordt? Is bovendien nog feller dan mistvoorlicht ook.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb het ook wel es dat als het beetje regenachtig is, mensen vaak hun mistlampen voor aan hebben. Als ik daarvoor rij, doe ik mijn mistachterlichten (2) ook aan net zo lang totdat ze door hebben dat dat best irritant is en ze uitdoen.
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Eerder nogal vaag en afvragend.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:58 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Keek dat wijf je nog lelijk aan of?
69-WG-HR, gevonden via Googlequote:Op maandag 7 januari 2013 22:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe maar paardentrailer maal 1,75 voor een doorsnee paardentrailer. Dingen zijn minimaal 600 tot 700 kg.
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
Paardentrailer 400kg + knol 500kg en je mag met rijbewijs E die troep wel trekken
Okay ik ging uit van de genoemde 1000kgquote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
Nee, want bij aanhangers wordt gekeken naar wat het ding maximaal mag wegen, niet naar het huidige gewicht.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
69-WG-HR, gevonden via Google
Massa leeg voertuig
570 kg
Laadvermogen
1.030 kg
Toegestane maximum massa voertuig
1.600 kg
Massa rijklaar
N.v.t.
[ afbeelding ]
Zolang je knol <430kg weegt en die combo idd maar 1000kg mag trekken mag het nog
Als je er de juiste auto voor hebt staan, ja.quote:Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:28 schreef dylanrr het volgende:
Waar je wel op moet letten is dat om het papieren gewicht gaat.
De Combo mag dus 700kg geremd trekken. Paardentrailer heeft een TMM van 1600kg.
Dus je moet sowieso E achter B hebben.
Klopt, maar ik had het over de Combo.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:39 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, je moet een andere auto hebben, een die wel 1600 kg mag trekken.
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:44 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het over de Combo.
Klopt, boven de 700 kg houdt het voor dat geval al op. Maar ik heb het idee dat het punt nu wel duidelijk is over hoe het zit met gewichten en wat auto's mogen trekken.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:48 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, met die Combo mag je geen paardentrailer trekken. Ook niet met rijbewijs E.
80-VDK-3: 1000 kg, 1,3 CDI. Was een nieuwe versie Combo zo te zien.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
900 kg trekken met een Opel Combo? RDW geeft maximaal 700 kg geremd (450 kg ongeremd) aan voor een 1.7D Combo met kenteken 42-VZ-GN.
En dan te bedenken dat ik er 's avonds regelmatig 120 of harder gereden heb.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Maar 60 rijden op een 80 weg is idd irritant, je kan ook met paardentrailer wel 80.
Ik wordt nog niet echt wijs uit de video instellingen. In het boekje staat keuze uit 1280x960/720x480 en 640x480 maar in de camera zelf kan ik kiezen uit VGA/D1 of SXGA.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet ik echt niet meerHet is vergelijkbaar met wat je postte, maar het zal vast in de handleiding staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |