tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijdenquote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:02 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijden
quote:Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.
Helaas dat Vadertje Wet wat weinig dienaars heeft. Ook zo jammer dat Vadertje Wet niet discrimineert, waardoor ik dan op zich wel weer blij ben dat er wat weinig dienaars zijn.
dus moet tie zich maar voor jou gooien (op tijd) kan je daarna kankeren dat tie niet snel genoeg inhaalt?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Je dode hoek zit naast je, jij beukt iemand dus gewoon van de weg? Nou ja, zal wel grootspraak zijnquote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
quote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..quote:Op donderdag 27 december 2012 05:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn auto is stuk zuiniger met 110 en wanneer ik vrachtwagen ga inhalen dat wachten die opgewonde standjes maar even want ik ga geen streep harder rijden.
En fietsen is gratis.quote:Op donderdag 27 december 2012 07:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..
Ik anticipeerde ook prima. Ik gaf gas en gooide hem er voor terwijl het nog net kon. Volgens mij had ik nog zeker 4 meter ruimte over.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hij reed met cruise control, ik niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:21 schreef Viezze het volgende:
Man man, geef gewoon ff gas erbij of tik even de koppeling aan en zet twee seconden later je cc weer aan. Niet zo'n probleem toch? Ook niet met 90 pk
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtquote:Op donderdag 27 december 2012 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij reed met cruise control, ik niet.
Edit:
Zou best een auto met 200+ pk willen hebben. Maar ik heb een motorfiets voor de weg en eentje voor het circuit. Nog een snelle auto erbij is een beetje zonde van het geld, ik gebruik hem amper.
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtOm maar weer even een quote aan te halen:
Dat is wel erg amerikaans denken. Die yanks zitten iedere keer met hetzelfde dilemma. 'Kut, we hebben een racehok dat teveel weegt en er moet een automaat in. Eh...dan maar een grotere motor erin....'quote:Op donderdag 27 december 2012 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.
Een korte berekening leert me dat ik een motorblok met 733 pk in mijn auto moet lepelen om dezelfde acceleratie te kunnen hebben als met mijn motorfiets.
Goed, een beetje moderne motor heeft 190 pk op 190 kilo, en voor een prima betaalbare prijs. Voor mijn auto moet ik dan ergens een motorblok van 1100 pk zien op te duikelen...
Naja, ik begrijp wel dat trekkracht ook nog belangrijk is en dat je de motoren gewoon niet kunt vergelijken.
Gewoon even wat gas terugnemen of bijgeven. Bij voorkeur gas bij, dan ben je die persoon voorbij en heb je er ook geen last meer van.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Nee, want ik heb geen cruise controlquote:Op donderdag 27 december 2012 00:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.
Ik heb er in de auto ook meer last van dan op de motor. Vreselijk. Schiet ook gewoon niet op. Ik geef toch godverdomme niet voor niks gas, ga danDat is al een irritatie op zich.
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachtenquote:Op maandag 31 december 2012 15:04 schreef Descendent het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me wel eens af wáár ze allemaal mee bezig zijn als ze autorijden/ verkeersdeelnemen.
- Stond vandaag eentje 10 seconden te slapen bij t stoplicht; ik toeter ff, blijft stilstaan en vervolgens springt t licht weer op rood... (en nee, zn motor sloeg niet af.)
- 2 mensen die vrolijk afremmen en stil gaan staan voor een groen stoplicht....![]()
- Sjappie op een brommertje die vage toeren uithaalt ronduit gevaarlijk rijdt.
En regelmatig mensen die geen lijn kunnen houden; dat ze binnen de BK half op t fietspad zitten of op de tegenovergestelde rijbaan, en op de snelweg dat ze 2 banen gebruiken...
Etc.
Klopt; generaliserend gezegd zijn bij debiel rijgedrag:quote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachten.
En waarschijnlijk vond ze mij een aso omdat ik toeterde.
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....quote:Op maandag 31 december 2012 16:52 schreef Spezza19 het volgende:
Niet generaliserend maar tot nu toe gebaseerd op feiten; groot licht rijders zijn vrouw of bejaard....
Ja maar dat is expres. Ik heb het over dommies die het niet doorhebbenquote:Op maandag 31 december 2012 16:54 schreef Descendent het volgende:
[..]
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....
Maar toch maken vrouwen minder brokkenquote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
In aantallen misschien.... als je het procentueel gaat bekijken ligt dat wel even anders natuurlijkquote:Op maandag 31 december 2012 18:31 schreef June. het volgende:
[..]
Maar toch maken vrouwen minder brokken
Nieuwe sloten erin.quote:Op maandag 31 december 2012 20:44 schreef JF_ het volgende:
Irritatie van vandaag - je auto terugvinden zonder deurslot (maar nog wel afgesloten).
En nu durf ik 'm niet meer voor de deur te laten staan omdat er een gerucht gaat dat bendes actief zijn die eerst het deurslot jatten, sleutel kopieren, en dan terugkomen om de auto te halen....
Daarom een dashcam.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
Fietsers zonder licht. Van die kleremongolen die tegen willens en wetens gewoon met de lamp uit blijven rondfietsen. Maar wel voorrang verwachten op rotondes en dergelijkenen als je ze aanrijd omdat ze gewoon onzichtbaar zijn krijg jij als automobilist alsnog de schuld
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.quote:
True, maar het is blijkbaar nodig.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Wat jitz zegt.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Als ie daar niet mag parkeren gewoon zorgen dat ie weggesleept wordtquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:27 schreef Marco001 het volgende:
Goed, zit nu in mijn taxi op de taxiparkeerplek bij UMCG, voor mij een nieuwe e-klasse op geel kenteken, ding staat er al 30 minuten en ondertussen zijn er al heel wat taxi's geweest die daardoor niet konden parkeren..
Alleen maar omdat meneer te gierig/lui is om hem in de parkeergarage te zetten zoals het hoort..
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ja die regelgeving is inderdaad erg krom. Binnenkort maar eens een dashcam aanschaffen.
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteitquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Dat is afhankelijk van het kaartje wat je erin stoptquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit
Dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:38 schreef rival het volgende:
ik ga die beelden echt niet opslaan, die kunnen ze tegen mij gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |