tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijdenquote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:02 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
tja,ga dan gewoon op de linkerrijstrook rijden
quote:Op woensdag 26 december 2012 21:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, Vadertje Wet zegt dat je niet onnodig op de linker rijstrook moet rijden. Dat is zelfs strafbaar.
Helaas dat Vadertje Wet wat weinig dienaars heeft. Ook zo jammer dat Vadertje Wet niet discrimineert, waardoor ik dan op zich wel weer blij ben dat er wat weinig dienaars zijn.
dus moet tie zich maar voor jou gooien (op tijd) kan je daarna kankeren dat tie niet snel genoeg inhaalt?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
ijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:53 schreef RetepV het volgende:
Zo had ik vandaag dus iemand die net zo hard reed als ik. Waarschijnlijk op de cruise control. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij op de linkerbaan naast me reed in plaats van op dezelfde baan voor me of achter me.
Kijk, dat vind ik nou dus vreselijk irritant, want doordat meneer (was een meneer) geen zin had om ietsje harder of ietsje langzamer te rijden, zou hij mij dwingen om op de rem te gaan als ik iemand op mijn baan tegenkom die langzamer rijdt dan ik.
Dus tja, heb ik maar wat benzine verbrand om hem nog net even er voor te zetten bij de eerstvolgende inhaalactie. Ik dacht: als 'ie toch op de cruise control rijdt, zal hij ook niet eventjes snel versnellen om me voor proberen te blijven, dus is prima veilig.
Ik vind dat dus rete irritant. Iemand die mij door zijn rijgedrag dwingt tot keuzes die ik helemaal niet wil maken.
Ik rij normaal motor, en dan vind ik het niet zo erg. 130pk op 190 kilo, ik ben zo weg. Maar met mijn auto, 90pk op 1100 kilo, vind ik het dus wel ontzettend irritant als ik 'opgesloten' wordt.
Je dode hoek zit naast je, jij beukt iemand dus gewoon van de weg? Nou ja, zal wel grootspraak zijnquote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
quote:Op donderdag 27 december 2012 00:24 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Ik zorg ervoor dat het voertuig in mijn dode hoek zit en pleur hem dan gewoon naar links, had hij maar moeten anticiperen op mijn dode hoek.
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..quote:Op donderdag 27 december 2012 05:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn auto is stuk zuiniger met 110 en wanneer ik vrachtwagen ga inhalen dat wachten die opgewonde standjes maar even want ik ga geen streep harder rijden.
En fietsen is gratis.quote:Op donderdag 27 december 2012 07:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er achter blijven hangen met 80 is nog zuiniger..
Ik anticipeerde ook prima. Ik gaf gas en gooide hem er voor terwijl het nog net kon. Volgens mij had ik nog zeker 4 meter ruimte over.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Hij reed met cruise control, ik niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:21 schreef Viezze het volgende:
Man man, geef gewoon ff gas erbij of tik even de koppeling aan en zet twee seconden later je cc weer aan. Niet zo'n probleem toch? Ook niet met 90 pk
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtquote:Op donderdag 27 december 2012 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij reed met cruise control, ik niet.
Edit:
Zou best een auto met 200+ pk willen hebben. Maar ik heb een motorfiets voor de weg en eentje voor het circuit. Nog een snelle auto erbij is een beetje zonde van het geld, ik gebruik hem amper.
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook een auto van 264pk en dan heb je inderdaad al dat soort zorgen niet. Probleem is dan weer dat iedereen voor je gevoel te langzaam rijdtOm maar weer even een quote aan te halen:
Dat is wel erg amerikaans denken. Die yanks zitten iedere keer met hetzelfde dilemma. 'Kut, we hebben een racehok dat teveel weegt en er moet een automaat in. Eh...dan maar een grotere motor erin....'quote:Op donderdag 27 december 2012 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn motor heeft 130 pk op 195 kilo. Mijn Impreza weegt 1100 kilo, zeg maar.
Een korte berekening leert me dat ik een motorblok met 733 pk in mijn auto moet lepelen om dezelfde acceleratie te kunnen hebben als met mijn motorfiets.
Goed, een beetje moderne motor heeft 190 pk op 190 kilo, en voor een prima betaalbare prijs. Voor mijn auto moet ik dan ergens een motorblok van 1100 pk zien op te duikelen...
Naja, ik begrijp wel dat trekkracht ook nog belangrijk is en dat je de motoren gewoon niet kunt vergelijken.
Gewoon even wat gas terugnemen of bijgeven. Bij voorkeur gas bij, dan ben je die persoon voorbij en heb je er ook geen last meer van.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand klemrijden op die manier is vervelend maar niet strafbaar. Doe het zelfs soms ook als ik inhaal. Maar wat moet ik dan doen, gas terugnemen omdat iemand straks langs die vrachtwagen wilt? Dan had diegene maar beter moeten anticiperen.
Nee, want ik heb geen cruise controlquote:Op donderdag 27 december 2012 00:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm, je zou zomaar zeggen dat je Jitzzzze tegen gekomen bent.
Ik heb er in de auto ook meer last van dan op de motor. Vreselijk. Schiet ook gewoon niet op. Ik geef toch godverdomme niet voor niks gas, ga danDat is al een irritatie op zich.
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachtenquote:Op maandag 31 december 2012 15:04 schreef Descendent het volgende:
Bij sommige mensen vraag ik me wel eens af wáár ze allemaal mee bezig zijn als ze autorijden/ verkeersdeelnemen.
- Stond vandaag eentje 10 seconden te slapen bij t stoplicht; ik toeter ff, blijft stilstaan en vervolgens springt t licht weer op rood... (en nee, zn motor sloeg niet af.)
- 2 mensen die vrolijk afremmen en stil gaan staan voor een groen stoplicht....![]()
- Sjappie op een brommertje die vage toeren uithaalt ronduit gevaarlijk rijdt.
En regelmatig mensen die geen lijn kunnen houden; dat ze binnen de BK half op t fietspad zitten of op de tegenovergestelde rijbaan, en op de snelweg dat ze 2 banen gebruiken...
Etc.
Klopt; generaliserend gezegd zijn bij debiel rijgedrag:quote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik zat van de week achter iemand op een kruispunt, beide voorgesoorteerd voor links. Gaat ze eerst rijden, daarna ineens boven op de rem om een voetganger voor te laten gaan. Een voetganger die voor een rood voetgangerslicht stond te wachten.
En waarschijnlijk vond ze mij een aso omdat ik toeterde.
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....quote:Op maandag 31 december 2012 16:52 schreef Spezza19 het volgende:
Niet generaliserend maar tot nu toe gebaseerd op feiten; groot licht rijders zijn vrouw of bejaard....
Ja maar dat is expres. Ik heb het over dommies die het niet doorhebbenquote:Op maandag 31 december 2012 16:54 schreef Descendent het volgende:
[..]
Of mannelijke Aapjes in een iets te dure (duur uitziende) auto die vinden dat je op de snelweg niet snel genoeg voor ze aan de kant gaat....
Maar toch maken vrouwen minder brokkenquote:Op maandag 31 december 2012 16:31 schreef Nagelschaartje het volgende:
En ik vind het dan zo teleurstellend hoe vaak dit soort acties door vrouwen worden uitgehaald
In aantallen misschien.... als je het procentueel gaat bekijken ligt dat wel even anders natuurlijkquote:Op maandag 31 december 2012 18:31 schreef June. het volgende:
[..]
Maar toch maken vrouwen minder brokken
Nieuwe sloten erin.quote:Op maandag 31 december 2012 20:44 schreef JF_ het volgende:
Irritatie van vandaag - je auto terugvinden zonder deurslot (maar nog wel afgesloten).
En nu durf ik 'm niet meer voor de deur te laten staan omdat er een gerucht gaat dat bendes actief zijn die eerst het deurslot jatten, sleutel kopieren, en dan terugkomen om de auto te halen....
Daarom een dashcam.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:13 schreef GlenSpey het volgende:
Fietsers zonder licht. Van die kleremongolen die tegen willens en wetens gewoon met de lamp uit blijven rondfietsen. Maar wel voorrang verwachten op rotondes en dergelijkenen als je ze aanrijd omdat ze gewoon onzichtbaar zijn krijg jij als automobilist alsnog de schuld
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.quote:
True, maar het is blijkbaar nodig.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Wat jitz zegt.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:03 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Offtopic eigenlijk, maar ik vind het de omgekeerde wereld om daarom met een dashcam rond te moeten gaan rijdenn.
Als ie daar niet mag parkeren gewoon zorgen dat ie weggesleept wordtquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:27 schreef Marco001 het volgende:
Goed, zit nu in mijn taxi op de taxiparkeerplek bij UMCG, voor mij een nieuwe e-klasse op geel kenteken, ding staat er al 30 minuten en ondertussen zijn er al heel wat taxi's geweest die daardoor niet konden parkeren..
Alleen maar omdat meneer te gierig/lui is om hem in de parkeergarage te zetten zoals het hoort..
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:18 schreef Spezza19 het volgende:
Ja die regelgeving is inderdaad erg krom. Binnenkort maar eens een dashcam aanschaffen.
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteitquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het hoeft echt geen ding van honderden euro's te zijn. Ik heb er zelf eentje van een paar tientjes, en die neemt alles prima op wat er voor me gebeurt. Aangeschaft na het lezen van een verhaal van een jongen die achterop een brake tester geklapt was.
Ik hoop hem nooit nodig te hebben, maar ja, je weet maar nooit.
Dat is afhankelijk van het kaartje wat je erin stoptquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit
Dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:38 schreef rival het volgende:
ik ga die beelden echt niet opslaan, die kunnen ze tegen mij gebruiken
quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik rijd vaak veel uren achter elkaar. Belangrijk voor mij is dus opslagcapaciteit
720, zo uit mijn hoofd.quote:
Ik heb deze: http://www.easy-deals.nl/(...)oduct&product_id=360 en ook hier gekocht. Was echt prima, een dag later in huis. Filmpje wat op die site staat is niet met die camera opgenomen maar geeft m.i. prima aan waarom je een dashcam zou willen hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht dan? Heb je een filmpje als voorbeeld? Ook al is het een paar seconden. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
Klopt, maar wil het ook voor andere dingen gebruiken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik neem alleen maar de laatste 30 minuten op. Alles ouder wordt weer overschreven. Wat heb je er aan om uren lang te bewaren? Je hebt het alleen nodig als je een ongluk maakt, en dan heb je genoeg aan de laatste paar minuten natuurlijk.
Ok. Ik neem namelijk op in 1080p HD, en dan red ik geen 6 uur met 16 GB.quote:
quote:[..]
Ik heb deze: http://www.easy-deals.nl/(...)oduct&product_id=360 en ook hier gekocht. Was echt prima, een dag later in huis. Filmpje wat op die site staat is niet met die camera opgenomen maar geeft m.i. prima aan waarom je een dashcam zou willen hebben.
720 vind ik prima genoeg, je herkend de voertuigen en de omstandigheden uitstekend. En daar gaat het om denk ik, het gaat er niet om om beelden van tv kwaliteit te maken. Maar om te laten zien wat er gebeurde zodat een tegenpartij jou niet een oor kan aannaaien.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ok. Ik neem namelijk op in 1080p HD, en dan red ik geen 6 uur met 16 GB.
[..]
Zit er geen aanstekerplug bij?quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk eraan dat er geen SD kaartje bij zit, en dat je op batterij max 2 uur kan opnemen.
Gezien de recensies en beelden wel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
60 euro voor een goede dashcam?
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Gezien de recensies en beelden wel.
Zal wel eens een video naar youtube uploaden als ik zover benquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.
had ik vanochtend ook, maar.ik reed 110 op een rustige 80 weg.. (in het begin, op ten duur netjes naar 90 terug laten zakken.. )quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:12 schreef Blester het volgende:
Rijd ik net mooi 65-70 KM/U op een Max 50 KM weg (dubbele streep) en wat denk je: moet weer eens iemand inhalenEn dan niet alleen even inhalen, eerst 1 á 2 KM kleven en dan een keer inhalen.
Maar dan gaan ze ook net in een scherpe bocht inhalen waarbij ze niet kunnen zien of er verkeer aankomt. Gaan ze verder rijden met +- 60 KM/U voor je waardoor je zelf nog in moet houden, denk ik altijd 'quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
had ik vanochtend ook, maar.ik reed 110 op een rustige 80 weg.. (in het begin, op ten duur netjes naar 90 terug laten zakken.. )
Jazeker wel, en als die mee aan en uit gaat met je contact dan doet de camera dat ook.quote:
Ik heb hem al een aantal maandenquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Jij hebt 'm besteld hè? Ben erg benieuwd. Ik kan het vast ook met mijn telefoon maar zo'n los ding is makkelijker.
Je kan de camera ook makkelijk van de zuignap afkoppelen? Ik hou de camera niet in de auto als ik eruit ga maar heb geen zin elke keer die zuignap opnieuw te installeren eigenlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jazeker wel, en als die mee aan en uit gaat met je contact dan doet de camera dat ook.
[..]
Ik heb hem al een aantal maanden
Hij zit met een schroefdraad aan de zuignap vast. Op dat schroefdraad zit een wieltje zodat je de camera in elke positie op het schroefdraad kan vastzetten.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je kan de camera ook makkelijk van de zuignap afkoppelen? Ik hou de camera niet in de auto als ik eruit ga maar heb geen zin elke keer die zuignap opnieuw te installeren eigenlijk.
Ben benieuwdquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij zit met een schroefdraad aan de zuignap vast. Op dat schroefdraad zit een wieltje zodat je de camera in elke positie op het schroefdraad kan vastzetten.
Op de zuignap zit een hendel waarmee je hem in 1 beweging los of vastzet.
Ik laat hem eigenlijk nooit aan de ruit hangen, maar berg hem op in het dashboardkastje. Omdat je de zuignap zo gemakkelijk los en vast zet kost dat vrij weinig tijd en moeite. Je stelt hem 1 keer, dat ie filmpt wat jij wilt dat hij filmt en als je hem daarna altijd op dezelfde plaats hangt hoef je hem nooit meer af te stellen.
Ik gebruik hem alleen maar met de sigarettenplug. Die heb ik helemaal weggewerkt in het dashboard, A-stijl en hemel. Als je hem eerst inplugt in de camera en dan in de aansteker, dan gaat hij vanzelf aan. Als je hem uitplugt uit de aansteker dan gaat hij vanzelf uit. Als je aansteker schakelt met je contact dan hoef je er nooit meer aan te zitten, tenzij je hem niet aan je ruit wilt laten hangen op de parkeerplaats.quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ben benieuwdhij filmt gewoon met 1 druk op de knop? en stopt dan ook?
Of vlak voor een bocht die ze dan met -30 nemen.. zo irritant...quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze ook net in een scherpe bocht inhalen waarbij ze niet kunnen zien of er verkeer aankomt. Gaan ze verder rijden met +- 60 KM/U voor je waardoor je zelf nog in moet houden, denk ik altijd '____-!!'
Is het niet slecht voor zo'n apparaat om de stroom ineens af te sluiten? Of sluit hij dan zichzelf netjes af met de eigen batterij?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik gebruik hem alleen maar met de sigarettenplug. Die heb ik helemaal weggewerkt in het dashboard, A-stijl en hemel. Als je hem eerst inplugt in de camera en dan in de aansteker, dan gaat hij vanzelf aan. Als je hem uitplugt uit de aansteker dan gaat hij vanzelf uit. Als je aansteker schakelt met je contact dan hoef je er nooit meer aan te zitten, tenzij je hem niet aan je ruit wilt laten hangen op de parkeerplaats.
Ik hang hem aan de ruit, stekkertje erin en dan de plug in de aansteker. En ik controleer nog eventjes of ie wel goed gericht staat, niet teveel naar links of recht zeg maar. En dan vergeet ik het hele apparaat.
Hij sluit zichzelf netjes af, vergelijk het met een laptop. Het snoer is een meter of 3, echt lang zat in ieder geval.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is het niet slecht voor zo'n apparaat om de stroom ineens af te sluiten? Of sluit hij dan zichzelf netjes af met de eigen batterij?
Hoelang is dat snoer dan wat je erbij krijgt? aangezien je hem helemaal via de A stijl hebt weggewerkt..dat is nogal een omweg.
Ok interesant. Bedankt voor je infoquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij sluit zichzelf netjes af, vergelijk het met een laptop. Het snoer is een meter of 3, echt lang zat in ieder geval.
Nee, dat zal je zelf moeten fixenquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok interesant. Bedankt voor je infoZit er ook software bij om je video's te bewerken?
Ik merk toch ook wel dat ik hoe langzamer de auto is, steeds scherper ga rijden. Vooral omdat het anders helemaal niet meer opschiet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is er toch met bluemotion rijders, vaak doen ze alsof ze op het circuit rijden terwij zo'n gebakje 0-100km/u in 15s doet. Zullen de beginnende leaserijders wel zijn
Dit inderdaad, thuis hebben we ook een opel corsa 1.4 van 2007 volgensmij, als ik er in rij loopt hij 7l op 100km gemiddeld, als m'n ouders er van te voren in hebben gereden staat hij meestal op 6,2l op 100kmquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik merk toch ook wel dat ik hoe langzamer de auto is, steeds scherper ga rijden. Vooral omdat het anders helemaal niet meer opschiet.
De Citroen C1 () waar ik wel eens in rond tuf zou het in 14s moeten doen. Wel een gruwelijk verschil met mijn motor die daar maar 4 seconden voor nodig heeft. En toch rijd ik in die auto maak nog een stuk lomper.
Anders kom je helemaal nergens in zo'n slowmotionquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is er toch met bluemotion rijders, vaak doen ze alsof ze op het circuit rijden terwij zo'n gebakje 0-100km/u in 15s doet. Zullen de beginnende leaserijders wel zijn
Heb zelf geen eigen auto maar rijd als bijbaantje 2x in de week met een vw transporter 2,5l tdi dan merk je het verschil toch welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Anders kom je helemaal nergens in zo'n slowmotionHet is niet vooruit te branden, ik ga ook trappen als ik in zo'n hok moet rijden.
Zelf heb ik gelukkig wel een normale auto, die met een klein beetje moeite 1 op 17 rijd. En omdat die wel 'snel' is, hoef ik niet te trappen maar kan ik gewoon ontspannen rondrijden.
En? De camera al binnen?quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok interesant. Bedankt voor je infoZit er ook software bij om je video's te bewerken?
Whehe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Die heb ik op me werk laten bezorgen maar ben al 2 dagen thuis door ziekte
Bij mij gaat maandag gewoon weer de cam op de helm.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb ook een dashcam maar vergeet 'm steeds te monteren, cq. te lui om m te installeren.![]()
Stom eigenlijk want ligt altijd in het dashboardkastje, en is in nog geen halve minuut bevestigd...
Dat is juist handig om bepaalde acties te filmen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:08 schreef Anne het volgende:
Ga anders eens even verder in het centrale topic.
PTA / Camera in je auto (Dashcam) #4:
Halve topic hier gaat over camera's ipv irritaties. Hoe irritant.
Het is wachten op het eerste filmpjequote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is juist handig om bepaalde acties te filmen.
Ja precies, ik ga me ook ff inlezen in die dashcams.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is wachten op het eerste filmpje
Dat heb ik bijna elke dag op de Kardinaal de Jonghweg in Utrechtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Gisteren een doos die nog geen 50 reed waar 70 mocht. Echt tergend langzaam. Kijkt duidelijk nooit op de borden...
Twee rijstroken per baan, geen huizen ernaast, alleen kantoorpanden. En toch mag je er maar 50. De meeste ,ensen rijden daar 70, omdat dit echt een 70weg is. Stukken minder voor je portemonnee dan andersom...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heb ik bijna elke dag op de Kardinaal de Jonghweg in Utrecht
Er is altijd wel iemand die niet doorheeft dat je er 70 mag en nog vaak op de linkerbaan ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |