Dat zie ik vaker voorbij komen, echt mega onhandig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is levensgevaarlijk ja. Zag laatst ook iemand waarbij de remlichten, inclusief derde remlicht, continue aan het branden waren. Ook gevaarlijk.
Die zag ik gister ook inderdaad. En soms gingen ze wel uit, maar dan remde de auto.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is levensgevaarlijk ja. Zag laatst ook iemand waarbij de remlichten, inclusief derde remlicht, continue aan het branden waren. Ook gevaarlijk.
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zie ik vaker voorbij komen, echt mega onhandig.
Daar zou ik dan nog wel aan willen toevoegen dat je als bestuurder wel een kans moet krijgen om het direct te fixen. En een al gemaakte afspraak met een garage zou ook moeten volstaan vind ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:42 schreef Viezze het volgende:
Defecte verlichting in het algemeen, mogen ze van mij best strenger op controleren.
Maar vanuit een andere auto is dat nog best een uitdagingquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar zou ik dan nog wel aan willen toevoegen dat je als bestuurder wel een kans moet krijgen om het direct te fixen. En een al gemaakte afspraak met een garage zou ook moeten volstaan vind ik.
Daar was geen tijd voor echt. Stoplicht gaat heel snel op groen op dat punt. En mensen moeten zelf ook gewoon checken dat hun verlichting werkt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens gehad op de motor. Heb je zelf niet snel in de gaten, zeker in een auto niet. In plaats van die mensen welliswaar terecht uitschelden op een forum, kun je beter even op het ruitje tikken en laten weten wat er mis is.
Daar zit wat in, dat is een goede nuance die je aanbrengt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.
Ja, maar als er 2 voorlampen defect zijn of alle 3 de remlichten is het ook terecht dat diegene een boete krijgt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Viezze het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe erg het is dan. Een kapot voorlicht (terwijl de andere het nog wel doet) zou je inderdaad direct moeten fixen zonder boete. Maar als het gevaarlijke situaties oplevert (twee defecte voorlampen, remlichten zoals net beschreven) mogen ze wel direct schrijven.
Ik vind het al terecht als maar één van je kentekenverlichtingslampjes niet werktquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:50 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja, maar als er 2 voorlampen defect zijn of alle 3 de remlichten is het ook terecht dat diegene een boete krijgt.
Dat is onzin aangezien dat niet direct de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar kapotte remlichten en zulks is gevaarlijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind het al terecht als maar één van je kentekenverlichtingslampjes niet werkt
Het is ietwat overdreven, ik wilde slechts aangeven dat je verlichting gewoon in orde moet zijn. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een lampje stuk is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is onzin aangezien dat niet direct de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar kapotte remlichten en zulks is gevaarlijk.
Moest laatst met een voertuig rijden met 1 kapotte koplamp (de rechter). Uit veiligheidsoverwegingen had ik de breedtestralers maar aangezet (was pikdonker en slecht verlicht) maar mijn medeweggebruikers konden dit niet echt waarderen.
Heb jij een vrachtwagen ervoor nodig om iemand zijn snelheid in te schatten?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:08 schreef June. het volgende:
Mensen die 70 rijden op de snelweg, zonder een vrachtwagen ervoorLevensgevaarlijk.
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:26 schreef D0808 het volgende:
[..]
Heb jij een vrachtwagen ervoor nodig om iemand zijn snelheid in te schatten?
Ligt toch meer aan jou dan aan de auto voor jou hoor, die stond immers niet stil, think about itquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen. Als het druk is op de weg kun je niet even snel naar links. Ik had nog best wel een afstand op die auto, maar doordat het snelheidsverschil zo groot is zit je er heel snel dicht achterop.
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:34 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar dan verwacht je tenminste dat iemand langzamer rijdt en kun je daarop anticiperen.
Dan rij je maar met gevarenlichten aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:49 schreef D0808 het volgende:
[..]
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....
60 schat, 60quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan rij je maar met gevarenlichten aan.
Als je een auto hebt die niet harder dan 80 kan hoor je sowieso niet op de snelweg thuis.
Nee, ik vind dat dus gevaarlijk op een snelweg. Ik rij dagelijks snelweg en kom dat dus bijna nooit tegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:49 schreef D0808 het volgende:
[..]
En anders dus niet? Wat dacht je van auto's die met een thuiskomertje rijden of oldtimers, of iemand die gewoon pech heeft en zijn wagen niet uit de 2e versnelling krijgt, allemaal dingen waardoor auto's langzamer dan de vmax kunnen rijden. Maar ja, die verwacht jij niet en dus zijn ze levensgevaarlijk....
Dat maakt toch niet uit? Het is alsnog een verschil van 60 km/h, dat is bijna 17 meter per seconde.. Ik zie dus die auto, maar ik ga nog niet naar links als een auto op 34 meter afstand van mij is. Binnen 2 seconden zit ik er dus al achter, lekker dan, als er net andere auto's je aan het inhalen zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Ligt toch meer aan jou dan aan de auto voor jou hoor, die stond immers niet stil, think about it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |