Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
VBL is dood HMF...of tenminste terminaal ziek. Kijk hoe leeg het PSV-topic is. Geen enkel clubtopic leeft meer, de SC sloeg nergens meer op. Tijd om wat reuring te geven aan VBL.
Advocaatje mag zijn wisselbeleid wel eens heroverwegen. Als je aanvallers kans op kans missen moet je met je bank aan de slag. Het ED slaat een wig tussen hem en Brands, maar die wig is er al lang. Brands vindt dat het eerste elftal aangevuld moet worden met talenten die uiteindelijk zo klaargestoomd worden voor een basisplek. Ik geloof alleen niet dat Advocaat er veel vertrouwen in heeft. Hij probeert het wel, maar nu het wat tegenzit valt hij terug op zijn oude, vertrouwde garde. Ik ben voor fris bloed wanneer het niet loopt.
snap ik ook niet, hij heeft volgens mij 0,0 toekomst bij PSV
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Je kunt 'm wel veranderen dus ben je verantwoordelijk voor het instandhouden.
ja zo werkt het niet hč
Enige waar jullie mee bezig zijn is het ophemelen van Strootman. Kwestie prioriteiten stellen zou ik zeggen.
Moet ik m alleen maar gaan afzeiken dan? Ga jij je maar druk maken om Clasie, dan houden wij ons wel bezig met PSV. Goed punt heb je weer gemaakt iniedergeval.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Enige waar jullie mee bezig zijn is het ophemelen van Strootman. Kwestie prioriteiten stellen zou ik zeggen.
wij dragen gewoon ons steentje bij aan het prijsopdrijven
Bovendien is dit topic toch zo weer vol als ik de laatste tijd bekijk
Op maandag 17 december 2012 22:03 schreef Lange_Lans het volgende: Advocaatje mag zijn wisselbeleid wel eens heroverwegen. Als je aanvallers kans op kans missen moet je met je bank aan de slag. Het ED slaat een wig tussen hem en Brands, maar die wig is er al lang. Brands vindt dat het eerste elftal aangevuld moet worden met talenten die uiteindelijk zo klaargestoomd worden voor een basisplek. Ik geloof alleen niet dat Advocaat er veel vertrouwen in heeft. Hij probeert het wel, maar nu het wat tegenzit valt hij terug op zijn oude, vertrouwde garde. Ik ben voor fris bloed wanneer het niet loopt.
Advocaat blijft t/m mei dus heeft niets met lange termijn te maken.
Brands beloofde in juni 2011 al met talenten aan de slag te gaan, vervolgens kocht hij doodleuk de bekende namen. Ik snap z'n visie dus niet als hij nu weer voor de jeugd gaat.
Ja, dat gebeurt wel goed. Kunnen zelfs die ajacieden nog wat van leren m.b.t. Eriksen.
Strootkoning is ook vele malen beter
Advocaat laat in de EL en de beker talenten spelen. Rutten stelde volgens mij vrijwel altijd zijn basiselftal op........
VBL is dood HMF...of tenminste terminaal ziek. Kijk hoe leeg het PSV-topic is. Geen enkel clubtopic leeft meer, de SC sloeg nergens meer op. Tijd om wat reuring te geven aan VBL.
Toevallig zelf een half jaar niet op VBL geweest, maar nu weet ik ook weer waarom; dezelfde idioten die toen VBL aan het verkrachten waren zitten er nog steeds. Er zijn gewoon betere fora om het over voetbal te hebben
Toevallig zelf een half jaar niet op VBL geweest, maar nu weet ik ook weer waarom; dezelfde idioten die toen VBL aan het verkrachten waren zitten er nog steeds. Er zijn gewoon betere fora om het over voetbal te hebben
[ Bericht 10% gewijzigd door macca728 op 18-12-2012 00:20:29 ]
mocht Toivonen al redelijk kort na de winterstop fit geraken zal Van Ooijen of Ritzmaier ook wel in aanmerking voor verhuur. Zou niet slecht zijn. En misschien is het voor de talenten voor achterin die niet aan de bak komen ook goed om te verhuren. Misschien via Eindhoven.
Eerst Ritz maar eens verhuren, die schijnt meer potentie te hebben. Kan daar zelf niet echt over oordelen, te weinig gezien. V Ooijen zou denk ik op zijn top een prima speler voor PSV kunnen worden, alleen zijn top zit hij pas over 6 jaar ofzo op. Ik denk niet dat die dus ooit een vaste plek in het 1e gaat halen, maar ik laat graag het tegendeel bewijzen.
toont maar weer aan wat een jaloezie ze hebben. Direct naar het grote PSV topic gaan. Ik zou ze gewoon negeren, veel nuttigs komt er niet uit en als je in discussie wil gaan dan vallen ze altijd terug naar hetzelfde. Zo kansloos, eigenlijk zonde van mijn internetgebruik dit. Maarja, te sneu gewoon
Zou Vukovic nou in de basis starten omdat hij linksbenig is?
Ik zeg: binnen het half uur eraf met rood.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down. Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down. I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
Advocaat dringt aan op transfers: selectie heeft verfrissing nodig
18 december 2012
In het Algemeen Dagblad stelt Dick Advocaat bij de directie aan te dringen op transfers. 'Mijn voorganger Fred Rutten was een uitstekende trainer. Die kreeg het er ook niet uit,' zo doelde hij specifiek op de kwaal in uitwedstrijden. 'Deze groep is tweeënhalf tot drie jaar bij elkaar, het is tijd voor verfrissing. Ook om deze problemen te tackelen.'
'In de zomer is gezegd dat ik het met deze selectie moet doen. Er was geen geld voor versterkingen. Prima, dit is een goede groep. We staan niet voor niets bovenaan. Maar we zouden in de eerste competitiehelft kijken waar verbeteringen nodig zijn. Die wens is er nu.'
Brands mag de portemonnee weer trekken met nieuwe miskopen?
Brands mag de portemonnee weer trekken met nieuwe miskopen?
of weer een paar topaankopen
Op dinsdag 18 december 2012 13:38 schreef Caland het volgende: Leerdam is op meerdere plekken inzetbaar en mogen jullie hebben voor maar 2 miljoen ofzo. Absoluut spotprijsje.
Op dinsdag 18 december 2012 13:38 schreef Caland het volgende: Leerdam is op meerdere plekken inzetbaar en mogen jullie hebben voor maar 2 miljoen ofzo. Absoluut spotprijsje.
ruilen voor Wijnaldum?
Het is zo pijnlijk: wat doet die Brands nog bij jullie. Nagel aan jullie doodskist, net als Bosz / Beenhakker bij Feyenoord.
Bewijs: je moet geen Technisch Directeur nemen met als beginletter van zijn achternaam een "B". Overduidelijk. Die leveren je alleen extra Belasting op de loonlijsten op.
Neem er liever een met een "G", die leveren Geld op. .
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 13:44:56 ]
Op dinsdag 18 december 2012 13:38 schreef Caland het volgende: Leerdam is op meerdere plekken inzetbaar en mogen jullie hebben voor maar 2 miljoen ofzo. Absoluutspotprijsje.
Je vraagprijs gaat steeds verder omlaag de afgelopen tijd. Dus we wachten nog even.
Het is zo pijnlijk: wat doet die Brands nog bij jullie. Nagel aan jullie doodskist, net als Bosz / Beenhakker bij Feyenoord.
Bewijs: je moet geen Technisch Directeur nemen met als beginletter van zijn achternaam een "B". Overduidelijk. Die leveren je alleen extra Belasting op de loonlijsten op.
Van Geel is niks vergelen bij Overmars natuurlijk, die regelt in anderhalve maand 30 miljoen aan uitgaande transfers voor Ajax.
Nog even . Je weet niet wat Geel heeft gedaan met de meest beperkte voetballers. Dalijk gaat die man pas écht cashen.
Ze lijken beiden iig beter dan Brands, maar dat heeft ook met het budget te maken, Van Geel gaf bij de clubs waar geld beschikbaar was dit ook grif uit.
Ze lijken beiden iig beter dan Brands, maar dat heeft ook met het budget te maken, Van Geel gaf bij de clubs waar geld beschikbaar was dit ook grif uit.
Je bedoelt Ajax. En dat was echt puur door vriend Van Basten en die andere papzak .
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 14:26:12 ]
Sowieso, zeggen dat van Geel zo'n meester is in scouten:
quote:
Op 17 februari 2008 werd het rapport openbaar gemaakt. De meeste kritiek werd gericht op Van Geel: spelers waren aangekocht zonder scoutingrapport of na negatief advies van de scouts.
Ajax rapport van enkele jaren geleden. Toppertje die man, zoals tammepiet goed aangeeft heeft die man gewoon geluk gehad met enkele spelers. Enige wat hij voortreffelijk kan is onderhandelen.
Ajax rapport van enkele jaren geleden. Toppertje die man, zoals tammepiet goed aangeeft heeft die man gewoon geluk gehad met enkele spelers. Enige wat hij voortreffelijk kan is onderhandelen.
Dat rapport is ook zeer representatief ja. In die tijd kocht Ajax alles wat los en vast zat, omdat die vetklep riep "MEEEERRRRRRRRR SPELERS IK MOET ER MEER IK WIL ER MEER". Zijn eetpatroon zat ook vast in de verbreding van zijn selectie zegmaar.
Dat rapport is ook zeer representatief ja. In die tijd kocht Ajax alles wat los en vast zat, omdat die vetklep riep "MEEEERRRRRRRRR SPELERS IK MOET ER MEER IK WIL ER MEER". Zijn eetpatroon zat ook vast in de verbreding van zijn selectie zegmaar.
Ga nou eerst eens kijken wie er trainer was voor dat je wat roept. Er klopt helemaal niets van.
Ah, de mongoloide Feyenoorder is terug. Dolle pret
Ik heb van afgelopen zaterdag slechts de samenvatting gezien, maar zo onterecht vond ik het gelijkspel niet? PSV heeft wat meer kwaliteit en had het daarom eerder op slot moeten gooien, maar ik heb NEC ook een paar levensgrote kansen zien proberen te maken.
Ik heb van afgelopen zaterdag slechts de samenvatting gezien, maar zo onterecht vond ik het gelijkspel niet? PSV heeft wat meer kwaliteit en had het daarom eerder op slot moeten gooien, maar ik heb NEC ook een paar levensgrote kansen zien proberen te maken.
Grote delen van de wedstrijd lieten ze PSV gewoon komen en PSV kon zoals al vaker het spel niet maken. 2e helft meer ruimte en meer kansen voor PSV maar die gingen er niet in.
Grote delen van de wedstrijd lieten ze PSV gewoon komen en PSV kon zoals al vaker het spel niet maken. 2e helft meer ruimte en meer kansen voor PSV maar die gingen er niet in.
Ja, daar moet na de kerst toch maar eens scherp naar gekeken worden. Zaterdag NAC pakken en als wintermeister aan de tweede competitiehelft beginnen. De enige die me tot nu toe echt kan bekoren is Matavz, daar mag het zaakje omheen worden gebouwd wat mij betreft.
Ja, daar moet na de kerst toch maar eens scherp naar gekeken worden. Zaterdag NAC pakken en als wintermeister aan de tweede competitiehelft beginnen. De enige die me tot nu toe echt kan bekoren is Matavz, daar mag het zaakje omheen worden gebouwd wat mij betreft.
Gewaagd, een team om iemand heen bouwen die nog niet structureel heeft aangetoond het niveau aan te kunnen.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
En toch is hij de enige die het op zijn positie het beste doet, in mijn ogen.
Maar als je het team om Matavz gaat bouwen dan heb je een groot probleem als Matavz uit de wedstrijd gespeeld wordt. De kracht van PSV was juist (ondanks het missen van vele kansen) dat ze niet afhankelijk zijn van 1 speler voor de doelpunten. Ik zou zelf nooit in ieder geval willen zien dat mijn team om een beperkte voetballer wordt gebouwd. Dat vond ik bij Ajax en Huntelaar ook al geen groot succes.
Ik zou je nog bijna geloven ook Maar de 'G' heeft mij ook nog niet echt kunnen overtuigen in zijn carriere iniedergeval.
Alhoewel, 'G' ligt weer in de buurt van de 'H', en die zie graag terugkomen in een functie als TD.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Maar als je het team om Matavz gaat bouwen dan heb je een groot probleem als Matavz uit de wedstrijd gespeeld wordt. De kracht van PSV was juist (ondanks het missen van vele kansen) dat ze niet afhankelijk zijn van 1 speler voor de doelpunten. Ik zou zelf nooit in ieder geval willen zien dat mijn team om een beperkte voetballer wordt gebouwd. Dat vond ik bij Ajax en Huntelaar ook al geen groot succes.
Ik bedoelde eigenlijk niet dat het team in dienst moet treden van Matavz, ik bedoel dat ik 1 speler echt heel goed vind spelen en dat is Matavz. Hij moet samen met bijvoorbeeld Strootman als fundament worden gezien en dan moet er eens kritisch worden gekeken naar de rest van het team. Wie voldoet, wie niet?
Ik ben het met je eens dat de kracht van PSV is dat Mertens, Lens, Narsingh, Toivonen etc. kunnen scoren. Geen topscorer leveren maar wel heel veel scoren, dat is wel een krachtig uitgangspunt.
Advocaat geeft min of meer toe dat hij dit euvel ook niet kan verhelpen. 'Deze groep is tweeënhalf tot drie jaar bij elkaar, het is tijd voor verfrissing. Ook om deze problemen te tackelen.'
[..]
Van het basisteam dat zaterdag gelijkspeelde bij NEC, zitten alleen Atiba Hutchinson, Wilfred Bouma en Jeremain Lens langer dan anderhalf jaar bij de club.
Dick durft de woorden niet in de mond te nemen dat Brands allerlei miskopen heeft gedaan. Hoe kun je serieus beweren dat er doorgeselecteerd moet worden en deze groep al drie jaar bij elkaar is
Jup. Net als Matavz. Volgens mij hoopt Brands met Strootman het kapitaal wat er vernietigd wordt met deze twee spelers terug te verdienen met een transfer. M.a.w. we schieten niks ermee op.
Beter laat hij Tyton keepen dit seizoen en verpatsen ze hem deze zomer. Zoet gaat toch 1e keeper worden volgend jaar.
Hij zal ook een behoorlijk salaris verdienen lijkt mij.
Ik weet niet hoeveel hij verdient. Niet meer dan 1mio iig.
Maar moet je m blijven opstellen, omdat hij een behoorlijk salaris verdient? We hebben spelers gehad die vele malen meer verdien(d)en. In dit soort wedstrijden kan je hem inderdaad nog opstellen misschien, maar zo veel zal dat niet schelen in VP. Engelaar, dat is kapitaalsvernietiging. En als toppunt was er Kromkamp nog..
Ik weet niet hoeveel hij verdient. Niet meer dan 1mio iig.
Maar moet je m blijven opstellen, omdat hij een behoorlijk salaris verdient? We hebben spelers gehad die vele malen meer verdien(d)en. In dit soort wedstrijden kan je hem inderdaad nog opstellen misschien, maar zo veel zal dat niet schelen in VP. Engelaar, dat is kapitaalsvernietiging. En als toppunt was er Kromkamp nog..
Je zou hem kunnen opstellen omdat het gewoon een veel betere doelman is dan Waterman. Maar goed, als zowel Rutten als Advocaat twijfels in je hebben dan zal je toch iets niet goed doen.
Je zou hem kunnen opstellen omdat het gewoon een veel betere doelman is dan Waterman. Maar goed, als zowel Rutten als Advocaat twijfels in je hebben dan zal je toch iets niet goed doen.
Klopt. Ik zie wel waarom Waterman erin staat ipv Tyton. Maar dat hij zo weinig vertrouwen krijgt verbaast me dan wel weer enigszins.
Verder moet je als PSV slim is niet ingaan op de eisen van Advocaat in de roep om versterking. Tenzij je al je ballast (Manolev, Vukovic, Nijland, Engelaar). Want het is echt gevaarlijk spel om nu weer voor de hoofdprijs versterking te halen terwijl je salarishuis nog steeds te groot is.
Op dinsdag 18 december 2012 20:18 schreef Chase_Utley het volgende: Verder moet je als PSV slim is niet ingaan op de eisen van Advocaat in de roep om versterking. Tenzij je al je ballast (Manolev, Vukovic, Nijland, Engelaar).
Sowieso Al vind ik wel dat er minstens een versterking moet komen. Het liefste in de verdediging uiteraard.
quote:
Want het is echt gevaarlijk spel om nu weer voor de hoofdprijs versterking te halen terwijl je salarishuis nog steeds te groot is.
Het salarishuis is volgens mij helemaal niet te groot. Op een aantal spelers na ( uit het 'Reker-tijdperk' ) verdient niemand meer boven de 1mio, tenzij ze zichzelf al bewezen hebben. Zelfs vBommel verdient onder de 1mio.
Maar er moeten geen hoofdprijzen betaald worden nee. Dat lijkt me duidelijk
Volgens mij hoopt Brands met Strootman het kapitaal wat er vernietigd wordt met deze twee spelers terug te verdienen met een transfer. M.a.w. we schieten niks ermee op.
Alle redenen voor Sanders om Brands te bedanken voor zijn diensten en op zoek te gaan naar een nieuwe technisch directeur.
Het salarishuis is volgens mij helemaal niet te groot. Op een aantal spelers na ( uit het 'Reker-tijdperk' ) verdient niemand meer boven de 1mio, tenzij ze zichzelf al bewezen hebben. Zelfs vBommel verdient onder de 1mio.
Thijs Slegers meldde laatst dat het salarishuis nog steeds te groot is (Komt ook door de NIjlandjes en Engelaars) Ik geloof trouwens niet dat Van Bommel onder de 1 miljoen zit.
Volgens mij inderdaad zoiets. Maar ook Lens komt nog uit het 'Reker-Tijderperk'. En die heeft de 1e 2jaar nog nauwelijks gespeeld. Iniedergeval niet goed
Thijs Slegers meldde laatst dat het salarishuis nog steeds te groot is (Komt ook door de NIjlandjes en Engelaars)* Ik geloof trouwens niet dat Van Bommel onder de 1 miljoen zit.
*'Reker-Tijdperk' dus
En wat vBommel betreft, het is echt zo. Afgelopen zomer heeft Sleegers dit ook nog eens vermeld. Correct me if i'm wrong.
Dan nog steeds is het salarishuis te groot, dat is wat ik zei en wat jij tegensprak.
Ik spreek dat helemaal niet tegen. Het is alleen dat ik ex die spelers rekende. Want PSV doet er toch alles aan om hen kwijt te raken. Zelfs ingenieuze ideeën worden uit de kast gehaald, zie Manolev. Buiten hen (laten we zeggen 4/5 spelers die echt te veel verdienen, conform hun prestaties) vallen de salarissen wel mee. En Manolev verdient ook onder de mio btw.
Ik spreek dat helemaal niet tegen. Het is alleen dat ik ex die spelers rekende. Want PSV doet er toch alles aan om hen kwijt te raken. Zelfs ingenieuze ideeën worden uit de kast gehaald, zie Manolev. Buiten hen (laten we zeggen 4/5 spelers die echt te veel verdienen, conform hun prestaties) vallen de salarissen wel mee. En Manolev verdient ook onder de mio btw.
Waarom zou je exclusief die spelers rekenen? Die maken toch ook gewoon deel uit van het salarishuis? Tikkeltje creatief boekhouden van jouw zijde.
Waarom zou je exclusief die spelers rekenen? Die maken toch ook gewoon deel uit van het salarishuis?
Omdat de ergste spelers al weg zijn. Engelaar is nog de enige echte grootverdiener. De andere spelers (uit het R-T)verdienen conform hun prestaties erg veel ja, maar niet buitengewoon in vergelijking met andere clubs/andere salarissen.
quote:
Tikkeltje creatief boekhouden van jouw zijde.
Ben ik wel goed in ja.
Omdat de ergste spelers al weg zijn. Engelaar is nog de enige echte grootverdiener. De andere spelers verdienen conform hun prestaties erg veel ja, maar niet buitengewoon in vergelijking met andere clubs/andere salarissen.
Maar de contracten van Manolev en Marcelo worden wel gewoon zonder moeite verlengd. Met opwaarderingen. Terwijl die niet echt van het niveau zijn dat PSV wil nastreven.
Maar de contracten van Manolev en Marcelo worden wel gewoon zonder moeite verlengd. Met opwaarderingen. Terwijl die niet echt van het niveau zijn dat PSV wil nastreven.
Klopt. Kan ik moeilijk ontkennen. Maar achter het verlengen van Manolev zat, zoals ik al zei, een (achterlijk) idee. Ik snap ook niet waarom Brands dit doet nee. Maar deze spelers moeten gewoon verkocht worden ja. Mn Engelaar + hele verdediging (ex. Willems/Pieters). Dan moeten er gewoon verantwoorde vervangers gehaald worden die wel een bal kunnen wegtrappen.
Maar zijn dan weer mn spelers die niveau tekort komen. Niet daadwerkelijk het salarishuis te buiten gaan. Beetje dan.
Tuurlijk worden de contracten van Manolev en Marcelo verlengt. Een Marcelo laat je toch niet transfervrij vertrekken om dan een vervanger á 5 miljoen aan te moeten trekken.
Klopt. Kan ik moeilijk ontkennen. Maar achter het verlengen van Manolev zat, zoals ik al zei, een (achterlijk) idee. Ik snap ook niet waarom Brands dit doet nee. Maar deze spelers moeten gewoon verkocht worden ja. Mn Engelaar + hele verdediging (ex. Willems/Pieters). Dan moeten er gewoon verantwoorde vervangers gehaald worden die wel een bal kunnen wegtrappen.
Maar zijn dan weer mn spelers die niveau tekort komen. Niet daadwerkelijk het salarishuis te buiten gaan. Beetje dan.
Er zit overal totaal geen idee achter. Er was ook interesse voor Engelaar maar omdat Brands nog een transfersom wilde zien ging de deal niet door. Nu schrijf je salaris af en heb je niks. Had je 'm transfervrij laten gaan had je dat in ieder geval bespaart.
De bal lijkt wel zo zwaar als een bowlingbal als ik ze zo bezig zie. Wat een zaadpot 1e klas.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
Deze mannen verdienen per persoon meer dan de minister president en spelen als een stel halve zolen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
Op dinsdag 18 december 2012 22:14 schreef Equites het volgende: Deze mannen verdienen per persoon meer dan de minister president en spelen als een stel halve zolen.
Dit soort wedstrijden kijk ik niet eens meer. Maar goed, die beker is ook pas interessant vanaf de finale.
Depay was tot minuut 60/70 echt goed. Daarna was hij te vermoeiend en kon hij zijn kansen niet afmaken. Moet dus nog fitter worden, maar dat krijg je door veel wedstrijden te spelen. Dus onder Advocaat wordt hij nooit een volwaardige A speler.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Op dinsdag 18 december 2012 22:37 schreef mrstylo het volgende: Depay was tot minuut 60/70 echt goed. Daarna was hij te vermoeiend en kon hij zijn kansen niet afmaken. Moet dus nog fitter worden, maar dat krijg je door veel wedstrijden te spelen. Dus onder Advocaat wordt hij nooit een volwaardige A speler.
Hoeft ook niet, is nog jong daarnaast is er een betere op zijn positie
Ja? Ritzmaier verkrachten op LB en dat is beter proberen te maken? Wanneer je B team inzet Engelaar boven eigen jeugd kiezen? Mertens is geblesseerd en normaal moet nummer 2 spelen, maar toch kiest hij voor iemand anders. Hij haat jeugd en hij moet dat gewoon toegeven.
Ja? Ritzmaier verkrachten op LB en dat is beter proberen te maken? Wanneer je B team inzet Engelaar boven eigen jeugd kiezen? Mertens is geblesseerd en normaal moet nummer 2 spelen, maar toch kiest hij voor iemand anders. Hij haat jeugd en hij moet dat gewoon toegeven.
Erg vreemde reactie. Dit heeft niet veel met spelers beter te maken. Maar toch even reageren op je punten.
- Ritzmaier speelde er uit nood, de andere linksbacks waren allemaal geblesseerd. En het is tenminste een jongen uit de jeugd. Weer niet goed? - Engelaar ben ik het mee eens, dat snap ik ook niet. - Depay heeft vandaag laten zien nog geen basisspeler voor PSV te zijn. Ging veel te geforceerd op zoek naar een doelpunt en deed daardoor soms de gekste dingen. Dacht ook alleen nog maar aan zichzelf.
Erg vreemde reactie. Dit heeft niet veel met spelers beter te maken. Maar toch even reageren op je punten.
- Ritzmaier speelde er uit nood, de andere linksbacks waren allemaal geblesseerd. En het is tenminste een jongen uit de jeugd. Weer niet goed?
Misschien was het toen uit nood, maar wanneer er kans was dat hij op midden veld kon spelen kreeg Engelaar zijn eigenlijke kans.
quote:
- Depay heeft vandaag laten zien nog geen basisspeler voor PSV te zijn. Ging veel te geforceerd op zoek naar een doelpunt en deed daardoor soms de gekste dingen. Dacht ook alleen nog maar aan zichzelf.
Eerste 60 minuten goed. En ja is normaal dat hij zich zelf wilt bewijzen. Advocaat geeft hem zo weinig kans, dat hij maar 2 á 3 wedstrijden per half jaar krijgt om zichzelf te bewijzen. Tegen Twente had hij bijvoorbeeld niet eens hem ingezet. Ik weet dat Advocaat hier nog als een heilige wordt gezien, maar dit kan gewoon niet. Ik had hem gedoogd voor 1 jaar, maar dat er nu (volgend laatste geruchten) nog een jaar wordt bijgetekend is gewoon zorgwekkend.
Maar Ritzmaier zal in de winterstop ook verhuurd worden. Die jongen is gewoon (nog) niet goed genoeg. En Depay mag ook wel eens in de spiegel kijken. Hij heeft al meerdere kansen gehad. Wel in minder belangrijke potjes inderdaad, maar hij pakt zijn kans eigenlijk iedere keer niet.
Ik zou ook wel wat meer jeugd willen zien. Vooral dat er wat meer gewisseld wordt. Dat had tegen NEC bijvoorbeeld zeker gemoeten. Maar Dick wil kampioen worden en speelt op safe. Valt wel wat voor te zeggen. We zullen zien of dat ook wat oplevert aan het einde van het seizoen.
Op dinsdag 18 december 2012 23:32 schreef tompsv18 het volgende: Maar Ritzmaier zal in de winterstop ook verhuurd worden. Die jongen is gewoon (nog) niet goed genoeg. En Depay mag ook wel eens in de spiegel kijken. Hij heeft al meerdere kansen gehad. Wel in minder belangrijke potjes inderdaad, maar hij pakt zijn kans eigenlijk iedere keer niet.
Ik ben er wel blij mee, maar had hem liever dan een nieuwe middenvelder die weer aangekocht moet worden.
Depay heeft 3 kansen gekregen en maar 1 daarvan met bijna sterkste team. Het is normaal dat je niet kan imponeren wanneer je Engelaar, Ooijen en Wijnaldum op het middenveld hebt. Geen van alle drie kunnen een steekpass geven en dus moet hij vaak vanaf het middenveld zelf de actie gaan maken. Dat is een volle wedstrijd niet te doen. Vandaag was zijn echte kans, want nu speelde hij met Strootman. Hij kon hem steekpassen geven en dat deed hij. En zoals ik het net zij, speelde hij dat 60/70 minuten lang goed.
quote:
Op dinsdag 18 december 2012 23:32 schreef tompsv18 het volgende: Ik zou ook wel wat meer jeugd willen zien. Vooral dat er wat meer gewisseld wordt. Dat had tegen NEC bijvoorbeeld zeker gemoeten. Maar Dick wil kampioen worden en speelt op safe. Valt wel wat voor te zeggen. We zullen zien of dat ook wat oplevert aan het einde van het seizoen.
Safe werken kan goed zijn, als je geen goed jeugd hebt. Nu kan je meer kapot maken dan je lief is. Zie affaire Bazoer. Ging volkomen terecht naar Ajax. Helemaal als Dick nog een jaar blijft.
Depay heeft 3 kansen gekregen en maar 1 daarvan met bijna sterkste team. Het is normaal dat je niet kan imponeren wanneer je Engelaar, Ooijen en Wijnaldum op het middenveld hebt. Geen van alle drie kunnen een steekpass geven en dus moet hij vaak vanaf het middenveld zelf de actie gaan maken. Dat is een volle wedstrijd niet te doen. Vandaag was zijn echte kans, want nu speelde hij met Strootman. Hij kon hem steekpassen geven en dat deed hij. En zoals ik het net zij, speelde hij dat 60/70 minuten lang goed.
Dan verschillen we daar in mening. Ik vond hem ook in de eerste 60 minuten niet zo heel goed. Wel een paar mooie acties en je kan zien dat het een groot talent is, maar er gingen veel meer dingen fout. Ook tegen Napoli vond ik hem niet echt overtuigend.
Hoeveel heeft Matavz eigenlijk tot dusverre gemaakt in de competitie + beker + europa leauge dit seizoen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!! Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Ik ben er wel blij mee, maar had hem liever dan een nieuwe middenvelder die weer aangekocht moet worden.
[..]
Safe werken kan goed zijn, als je geen goed jeugd hebt. Nu kan je meer kapot maken dan je lief is. Zie affaire Bazoer. Ging volkomen terecht naar Ajax. Helemaal als Dick nog een jaar blijft.
Maar zou jij nu wel 'akkoord' gaan met een trainer die komt bouwen zeg 3 - 5 jaar maar je de eerste 2 jaren nog geen kampioenschap kan verwachten omdat hij met de jeugd gaat spelen? Dan ben je 5/6 jaar geen kampioen.. PSV 'gokt' als het ware met Advocaat, proberen kampioen te worden en geld krijgen en CL.
Maar zou jij nu wel 'akkoord' gaan met een trainer die komt bouwen zeg 3 - 5 jaar maar je de eerste 2 jaren nog geen kampioenschap kan verwachten omdat hij met de jeugd gaat spelen? Dan ben je 5/6 jaar geen kampioen.. PSV 'gokt' als het ware met Advocaat, proberen kampioen te worden en geld krijgen en CL.
Als na Advocaat zo iemand komt, waarom niet?
Waarmee hij, in potentie, gewoon een topscorer is. Hij heeft een valse start gehad en oogt altijd wat sloom, maar scoort makkelijk als hij de ballen maar krijgt.
Het elftal meer in zijn dienst laten spelen is dan ook niet zo'n gek idee. Zeker niet omdat je bij een blessure het systeem niet hoeft om te gooien omdat je nog een makkelijk scorende spits in de selectie hebt.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down. Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down. I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
Telegraaf heeft weer een topartikel uit de pen geperst hoor:
quote:
PSV wil en krijgt uitleg
19 dec. 2012 06:30
ZEIST - Op verzoek van PSV geeft een aanklager betaald voetbal, de tuchtcommissie en commissie van beroep een presentatie betreffende het tuchtrecht binnen de KNVB aan alle profclubs. Hoewel het systeem al vijftien jaar dienstdoet.
Bij PSV is afgelopen dagen het functioneren van de aanklager ter discussie gesteld betreffende de zaak-Marcelo en een vooronderzoek naar uitspraken van trainer Dick Advocaat. De Eindhovenaren betichtten de aanklager van willekeur en zelfs vooringenomenheid.
Directeur Bert van Oostveen: „Dit is de wens van de vergadering betaald voetbal en dan stemmen wij daarmee in.” Raar vindt Van Oostveen het wel, omdat het systeem zelf door de clubs is geaccordeerd. „Unaniem, en er is nooit enige discussie geweest over de benoeming van de onafhankelijke aanklagers. De clubs begeven zich op een hellend vlak als ze een door hun zelf geīnstalleerd tuchtrechtelijk orgaan ter discussie stellen.”
Overigens trok PSV niet aan de bel toen de aanklager betaald voetbal twee jaar geleden in actie kwam na de ’liefdesbeet’ van toenmalig Ajacied Luis Suarez in de nek van PSV’er Otman Bakkal, waarbij enkele Eindhovenaren niets anders konden dan belastende verklaringen afleggen.
Zeggen dat het de wens van PSV is terwijl het volgend Van Oostveen de wens van de vergadering betaald voetbal was. Ik geloof niet dat alleen PSV daar in zit hoor.
En dan afsluiten met die laatste alinea... Boehoe, Calimero is geland in Amsterdam hoor.
Zeggen dat het de wens van PSV is terwijl het volgend Van Oostveen de wens van de vergadering betaald voetbal was. Ik geloof niet dat alleen PSV daar in zit hoor.
En dan afsluiten met die laatste alinea... Boehoe, Calimero is geland in Amsterdam hoor.
De Telegraaf kun je gewoon niet serieus nemen. Ongelofelijke gekleurde stukken staan daar in. Het is gewoon lachwekkend.
Goede vergelijking ook weer van de Telegraaf. Een "onbewuste" zwaai met de arm bij een duel vergelijken met het dierlijk gedrag van Suarez waarbij Bakkal een infectie op had kunnen lopen. De Telegraaf vergeet even voor het gemak dat er de afgelopen jaren bij een hoop overtredingen van Ajacieden tegen PSV geen verklaring is afgelegd.
Wat Suarez deed was exceptioneel en staat totaal in geen enkele verhouding tot de overtreding van Marcelo.
Goede vergelijking ook weer van de Telegraaf. Een "onbewuste" zwaai met de arm bij een duel vergelijken met het dierlijk gedrag van Suarez waarbij Bakkal een infectie op had kunnen lopen. De Telegraaf vergeet even voor het gemak dat er de afgelopen jaren bij een hoop overtredingen van Ajacieden tegen PSV geen verklaring is afgelegd.
Wat Suarez deed was exceptioneel en staat totaal in geen enkele verhouding tot de overtreding van Marcelo.
Het wordt sowieso een beetje uit zijn verband getrokken, maar die verklaringen van de Ajax spelers tov Marcelo waren helemaal niet belastend
De zaak stond even op scherp, vanmiddag op De Herdgang. Volgens Dick Advocaat probeert het Eindhovens Dagblad een wig te drijven tussen hem en Marcel Brands.
Ter toelichting: deze week stond in de krant een verhaal over Brands en Advocaat. Geconstateerd werd dat beiden verschillende uitlatingen over de PSV-selectie hadden gedaan. Brands wilde vooralsnog geen versterking, Advocaat wel. Interessant om te zien wie van de twee zijn zin krijgt, was de strekking van het verhaal.
Advocaat ging er diep op in. Hij suggereerde ook dat het Eindhovens Dagblad als Telegraaf zou moeten werken. De Telegraaf is in zijn ogen een Ajax-krant, het ED is volgens hem erg kritisch naar PSV.
Wat dat laatste betreft: dat zal zo blijven. Het ED heeft altijd kritisch en onafhankelijk geopereerd richting PSV. De ondertoon is echter niet negatief en dat blijft zo. De krant heeft het beste voor met de club, de club met de krant. Er wordt niet onnodig op de man gespeeld, zaken worden wel benoemd.
Op momenten dat het nodig is, houdt het ED de vinger aan de pols. De krant blijft zaken kritisch volgen en benoemen. Wat goed is, is goed. Wat fout is, is fout. Zaken die vragen oproepen, worden aangekaart.
Dat was zo onder Rutten, dat is zo onder de gedreven Advocaat.
Het wordt sowieso een beetje uit zijn verband getrokken, maar die verklaringen van de Ajax spelers tov Marcelo waren helemaal niet belastend
Precies. De Telegraaf probeert het weer groter te maken dan het is. Sowieso zou zonder de Telegraaf Marcelo niet eens geschorst zijn geweest. Valentijn Driessen stond meteen te springen om het te melden en kreeg een harde toen bekend werd dat de aanklager een onderzoek in ging starten.
Precies. De Telegraaf probeert het weer groter te maken dan het is. Sowieso zou zonder de Telegraaf Marcelo niet eens geschorst zijn geweest. Valentijn Driessen stond meteen te springen om het te melden en kreeg een harde toen bekend werd dat de aanklager een onderzoek in ging starten.
Trieste gekleurde sensatiekrant is het.
De Telegraaf is inderdaad een trieste krant, maar het was echt wel opgepakt door andere media hoor. Het is een topper waarbij 100 camera's aanwezig zijn, beetje naīef om te denken dat het dan niet opgemerkt wordt.
Trieste gekleurde sensatiekrant is het.
Over dat sensatiekrant ben ik wel met je eens maar of de KNVB door de Telegraaf stappen heeft ondernomen, weet ik niet, dan geef je ze toch iets teveel eer denk ik
De Telegraaf is inderdaad een trieste krant, maar het was echt wel opgepakt door andere media hoor. Het is een topper waarbij 100 camera's aanwezig zijn, beetje naīef om te denken dat het dan niet opgemerkt wordt.
De NOS was er ook meteen bij om het te melden inderdaad.
Maar het blijft wel een feit dat de aanklager van de KNVB mee gaat met de willekeur van de dag en de druk van de media waarbij de Telegraaf de grootste invloed heeft. Er zijn wekelijks genoeg overtredingen die niet worden benoemd. Op een gegeven moment kan de aanklager er ook niet meer omheen. Drie seconden ervoor werd een smerige overtreding gemaakt door de Jong waardoor Willems al weken niet kan spelen en tot de winterstop is uitgeschakeld, heeft de Telegraaf daar iets over gemeld? (dat de NOS het bewust uit de samenvatting heeft gelaten is werkelijk ook triest voor een "objectieve" gesubsidieerde staatsomroep)
De Telegraaf was al een smerige krant in de oorlog en dat zijn ze nog steeds. Ook met hun VVD campagnes en bepaalde politieke visies en onderbuik gevoelens. Ik schat de gemiddelde Telegraaf lezer dan ook niet hoog in.
De NOS was er ook meteen bij om het te melden inderdaad.
Maar het blijft wel een feit dat de aanklager van de KNVB mee gaat met de willekeur van de dag en de druk van de media waarbij de Telegraaf de grootste invloed heeft. Er zijn wekelijks genoeg overtredingen die niet worden benoemd. Op een gegeven moment kan de aanklager er ook niet meer omheen. Drie seconden ervoor werd een smerige overtreding gemaakt door de Jong waardoor Willems al weken niet kan spelen en tot de winterstop is uitgeschakeld, heeft de Telegraaf daar iets over gemeld? (dat de NOS het bewust uit de samenvatting heeft gelaten is werkelijk ook triest voor een "objectieve" gesubsidieerde staatsomroep)
De Telegraaf was al een smerige krant in de oorlog en dat zijn ze nog steeds. Ook met hun VVD campagnes en bepaalde politieke visies en onderbuik gevoelens. Ik schat de gemiddelde Telegraaf lezer dan ook niet hoog in.
Dat van De Jong op Willems was in een duel en door de scheids beoordeeld. Daarom kan er niets meer aan gedaan worden. Ik vond het trouwens ook een overtreding maar veel minder smerig dan die slaande beweging van Marcelo, dat heeft helemaal niets op het voetbalveld te zoeken.
Maar ik vind het jammer dat jij (of jullie) echt denkt/denken dat de Telegraaf en de NOS een vinger in de pap heeft te brokkelen bij de KNVB. Vind dat gewoon neigen naar Calimero gedrag en dat hebben jullie echt niet nodig. Ook die Fossen toen gelijk over De Jong beginnen en zelfs nog over de wedstrijd Roda-Ajax. Kom op man, richt je gewoon op je eigen ploeg voordat je met je vingertje gaat wijzen.
Dat van De Jong op Willems was in een duel en door de scheids beoordeeld. Daarom kan er niets meer aan gedaan worden. Ik vond het trouwens ook een overtreding maar veel minder smerig dan die slaande beweging van Marcelo, dat heeft helemaal niets op het voetbalveld te zoeken.
Maar ik vind het jammer dat jij (of jullie) echt denkt/denken dat de Telegraaf en de NOS een vinger in de pap heeft te brokkelen bij de KNVB. Vind dat gewoon neigen naar Calimero gedrag en dat hebben jullie echt niet nodig. Ook die Fossen toen gelijk over De Jong beginnen en zelfs nog over de wedstrijd Roda-Ajax. Kom op man, richt je gewoon op je eigen ploeg voordat je met je vingertje gaat wijzen.
Klopt dat die overtreding niet meer bestraft kan worden, maar je kunt het wel benoemen en dat is ook niet gedaan.
Dat voorbeeld van Fossen was om een punt te maken dat er wel degelijk sprake is van willekeur. Hoe kun je een vergelijkbare overtreding een week ervoor met een wedstrijd bestraffen en een ziekelijke overtreding een week later in de Jupiler League ook minder bestraffen? Dan kom je gewoon niet meer geloofwaardig over. Hoe kun je dan nog spreken over objectiviteit als voor dezelfde overtreding een speler maar een wedstrijd krijgt en een ander drie? Dat is een bepaalde vorm van klassenjustitie.
Als jij op straat iemand in elkaar trapt krijg je toch ook geen 20 jaar cel? Dat is niet de strafeis die daar op staat. Het is gewoon natte vingerwerk bij de KNVB.
Klopt dat die overtreding niet meer bestraft kan worden, maar je kunt het wel benoemen en dat is ook niet gedaan.
Dat voorbeeld van Fossen was om een punt te maken dat er wel degelijk sprake is van willekeur. Hoe kun je een vergelijkbare overtreding een week ervoor met een wedstrijd bestraffen en een ziekelijke overtreding een week later in de Jupiler League ook minder bestraffen? Dan kom je gewoon niet meer geloofwaardig over. Hoe kun je dan nog spreken over objectiviteit als voor dezelfde overtreding een speler maar een wedstrijd krijgt en een ander drie? Dat is een bepaalde vorm van klassenjustitie.
Als jij op straat iemand in elkaar trapt krijg je toch ook geen 20 jaar cel? Dat is niet de strafeis die daar op staat. Het is gewoon natte vingerwerk bij de KNVB.
Het probleem is dat PSV (en ook andere clubs hoor) er alleen een punt van maakt als het in hun nadeel is. Ik heb ze nooit horen klagen dat de slimmigheidjes van Toivonen bijvoorbeeld niet bestraft werden. Natte vingerwerk werkt 2 kanten op, soms in je voordeel soms in je nadeel.
Vooral die laatste zin. Zieke krant.
Het probleem is dat PSV (en ook andere clubs hoor) er alleen een punt van maakt als het in hun nadeel is. Ik heb ze nooit horen klagen dat de slimmigheidjes van Toivonen bijvoorbeeld niet bestraft werden. Natte vingerwerk werkt 2 kanten op, soms in je voordeel soms in je nadeel.
Daar zou ik ook tegen zijn in dat geval. Bestraffen is goed, zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar er moet gewoon een vaste straf komen voor bepaalde overtredingen. De willekeur bij de KNVB is soms gewoon lachwekkend en niet meer geloofwaardig te noemen.
Daar zou ik ook tegen zijn in dat geval. Bestraffen is goed, zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar er moet gewoon een vaste straf komen voor bepaalde overtredingen. De willekeur bij de KNVB is soms gewoon lachwekkend en niet meer geloofwaardig te noemen.
Dat ben ik met je eens hoor. Overtredingen waar geen bal bij in de buurt is mogen sowieso standaard 5 wedstrijden zijn van mij.
Is het echt zo'n absurd hoge straf dan voor slaan terwijl er geen bal in de buurt is? Vind het wel meevallen.
Is het echt zo'n absurd hoge straf dan voor slaan terwijl er geen bal in de buurt is? Vind het wel meevallen.
Eerder te laag.
Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk. Maar als er een week later een speler vol in zijn buik wordt gesprongen waarbij hij zijn organen kan scheuren en een inwendige bloeding kan oplopen en diegene maar twee wedstrijden + een voorwaardelijk krijgt dan ben je gewoon bezig met natte vingerwerk.
Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk. Maar als er een week later een speler vol in zijn buik wordt gesprongen waarbij hij zijn organen kan scheuren en een inwendige bloeding kan oplopen en diegene maar twee wedstrijden + een voorwaardelijk krijgt dan ben je gewoon bezig met natte vingerwerk.
Zo kan je natuurlijk alles wel in het extreme doortrekken. Als Marcelo hem beter had geraakt had Hoesen ook hersenletsel over kunnen houden.
Tsja, een goede klap op de slaap heeft ook wel eens iemand in een coma doen belanden of erger. Je bent wel erg huilie huilie aan het doen imo.
Bij dat duel met die Sparta-speler is er nog enige ruimte voor discussie of hij wel ontweken kon worden. Dat is hier absoluut niet het geval natuurlijk.
Tsja, een goede klap op de slaap heeft ook wel eens iemand in een coma doen belanden of erger. Je bent wel erg huilie huilie aan het doen imo.
Bij dat duel met die Sparta-speler is er nog enige ruimte voor discussie of hij wel ontweken kon worden. Dat is hier absoluut niet het geval natuurlijk.
Een week ervoor dan, een vergelijkbare slaande beweging van een andere speler werd met een wedstrijd bestraft. Hoe leggen jullie dat uit? Er is gewoon geen vaste strafmaat bij de tuchtcommissie van de KNVB, en die zou er wel moeten komen. Geen huilie huilie, maar je moet gewoon alle schijn tegen je proberen te vermijden zodat er ook niet over gediscussieerd kan worden.
Een week ervoor dan, een vergelijkbare slaande beweging van een andere speler werd met een wedstrijd bestraft. Hoe leggen jullie dat uit? Er is gewoon geen vaste strafmaat bij de tuchtcommissie van de KNVB, en die zou er wel moeten komen. Geen huilie huilie, maar je moet gewoon alle schijn tegen je proberen te vermijden zodat er ook niet over gediscussieerd kan worden.
Je zegt net al zelf: "Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk" Dan is het toch lastig om alles gelijk te behandelen volgens 1 regel.
Koenders moest tijdens de afgelopen Eredivisiespeelronde eveneens inrukken, nadat hij een slaande beweging had gemaakt richting Willem II'er Jens Podevijn. Die overtreding komt hem nu te staan op een uitsluiting van twee duels, waarvan één voorwaardelijk. Koenders mist daardoor de uitwedstrijd tegen FC Groningen.
Ik vind het überhaupt een beetje een vreemde discussie trouwens. Een speler slaat iemand neer en krijgt 3 wedstrijden schorsing. Dan kan je daar toch alleen maar vrede mee hebben.
Ja, daar heb ik niet zoveel aan. Heb daar geen beeld bij. Misschien was dit wel in een duel.
Maar je kunt er over aan de gang blijven, ik kan er genoeg voorbeelden bij halen zoals Strootman die een rode kaart kreeg van Blom wat overduidelijk geen rood was maar de KNVB hield voet bij stuk en in hoger beroep kwam er zelfs nog een wedstrijd extra schorsing bij. Het blijft willekeur zolang er geen vaste strafmaat voor bepaalde overtredingen komt.
quote:
Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Caland het volgende: Ik vind het überhaupt een beetje een vreemde discussie trouwens. Een speler slaat iemand neer en krijgt 3 wedstrijden schorsing. Dan kan je daar toch alleen maar vrede mee hebben.
Natuurlijk verdient dit een schorsing dat is ook de discussie niet, maar de willekeur van straffen.
Maar je kunt er over aan de gang blijven, ik kan er genoeg voorbeelden bij halen zoals Strootman die een rode kaart kreeg van Blom wat overduidelijk geen rood was maar de KNVB hield voet bij stuk en in hoger beroep kwam er zelfs nog een wedstrijd extra schorsing bij. Het blijft willekeur zolang er geen vaste strafmaat voor bepaalde overtredingen komt.
Een vaste strafmaat is toch ook niet wenselijk. Elke situatie is weer anders.
Heb je nu echt het idee dat dit alleen bij PSV gebeurt?
Heb je nu echt het idee dat dit alleen bij PSV gebeurt?
Nee? Maar dat doet er toch ook helemaal niet toe zoals ik net ook al aangaf. Je kunt iemand die op straat iemand een klap verkoopt toch ook niet een taakstraf geven en de buurman die het een week later ook doet 20 jaar cel. Je hebt mij nergens horen zeggen dat het onterecht is of dat het alleen PSV overkomt, de discussie was dat vergelijkbare zaken vergelijkbaar gestraft moeten worden.
Waaruit blijkt dat dan? In mijn ogen blijft het natte vingerwerk hoe er gestraft wordt bij de KNVB tuchtcommissie.
Er is altijd jurisprudentie en dat wordt ook gewoon gebruikt. Er is een heel behoorlijk traject totdat de tuchtcommissie overgaat tot schorsing. Verklaringen van betrokkenen, scheidsrechters, tegenstander. In het profvoetbal gaat het in essentie niet veel anders dan in het amateurvoetbal. Voor elke overtreding gelden er bepaalde richtlijnen mbt de schorsing. Voor elke overtreding bestaat er een bepaalde code en daar staat ook een bepaalde schorsing op.
Er is altijd jurisprudentie en dat wordt ook gewoon gebruikt. Er is een heel behoorlijk traject totdat de tuchtcommissie overgaat tot schorsing. Verklaringen van betrokkenen, scheidsrechters, tegenstander. In het profvoetbal gaat het in essentie niet veel anders dan in het amateurvoetbal. Voor elke overtreding gelden er bepaalde richtlijnen mbt de schorsing. Voor elke overtreding bestaat er een bepaalde code en daar staat ook een bepaalde schorsing op.
Oh wacht, de nos is natuurlijk ook pro-Ajax. Vergeten, sorry.
Er worden in dat filmpje lekker veel kritische vragen gesteld ook... Leuk wegkijk filmpje, weinig journalistieke inhoud. Joep Schreuder is een kneus eersteklas.
Er worden in dat filmpje lekker veel kritische vragen gesteld ook... Leuk wegkijk filmpje, weinig journalistieke inhoud. Joep Schreuder is een kneus eersteklas.
Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen. Het enige waar wat van te zeggen is is dat lang niet alle situaties beoordeeld worden omdat ze simpelweg niet in beeld gebracht worden.
En nogmaals, we hebben het nog steeds over een debiel die iemand in zijn gezicht slaat terwijl de bal zo'n 30 meter verder is.
Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen. Het enige waar wat van te zeggen is is dat lang niet alle situaties beoordeeld worden omdat ze simpelweg niet in beeld gebracht worden.
En nogmaals, we hebben het nog steeds over een debiel die iemand in zijn gezicht slaat terwijl de bal zo'n 30 meter verder is.
Dan verschillen we hierin van mening, prima. Blijft een terechte straf uiteraard, zoiets hoort niet thuis in het veld. Blijf echter mijn vraagtekens houden bij de hele gang van zaken en de invloed van de media er op.
want tegen de amateurs zou zijn waarde flink stijgen
Op woensdag 19 december 2012 13:01 schreef TIM-846 het volgende: Strootmannetje liep net nog door de stad, kerstinkopen te doen, zonder jas aan. Als die maar niet verkouden wordt.
Op woensdag 19 december 2012 13:01 schreef TIM-846 het volgende: Strootmannetje liep net nog door de stad, kerstinkopen te doen, zonder jas aan. Als die maar niet verkouden wordt.
als je zijn neus ziet, moet dat geen probleem zijn tenzij hij 60 liter snot kweekt
Een normaal mens wordt daar niet verkouden van. Dus nee hij wordt niet verkouden doordat hij geen jas droeg.
Mooi interview met Dickie in de VI. En best verrassend: Kees Jansma heeft ervoor gezorgd dat Dick nu trainer van PSV is. Brands heeft Dick eerder al gevraagd, maar toen wilde Dick niet. Na een gesprek met Jansma werd hij overgehaald. Jansma vond dat hij de man was die PSV moest redden en die heeft op zijn beurt aan Brands laten weten dat Dick er toch wel voor open staat. Toch leuk om te weten.
Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Pizzakoppo het volgende: Gezien het aantal punten dat jullie de laatste weken hebben gepakt is Strootman nu ook mijn held
Dat van De Jong op Willems was in een duel en door de scheids beoordeeld. Daarom kan er niets meer aan gedaan worden.
Dat vind ik altijd het toppunt van belachelijkheid. De scheidsrechter heeft het beoordeeld dus er kan niks meer aan gedaan worden. Of het nou goed of slecht beoordeeld is. Jaja, en als de scheidsrechter het heeft beoordeeld met rood en het is onterecht kan er ineens wel wat aan gedaan worden.
Ik heb dat verschil nooit begrepen, knappe jongen die met dat met droge ogen kan uitleggen.
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen.
Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan? Dat die van Marcelo erger was? Of een paar jaar geleden de ellebogen van Zlatan die er meermaals mee weggekomen is tegenover die van Kezman in een wedstrijd tegen ADO? Of het gegeven dat Kezman voor die specifieke elleboog opeens versneld geschorst werd omdat Koeman riep dat het anders competitievervalsing zou zijn (PSV moest toen binnen een paar dagen tegen Ajax)?
De tuchtcommissie is gewoon een gesloten construct, en mag best opener, waarbij alle redenaties kenbaar worden gemaakt, en de verhoudingen tussen overtredingen die kort na elkaar gemaakt zijn overwogen mogen worden.
quote:
Op woensdag 19 december 2012 18:13 schreef ClapClapYourHands het volgende: Alle keren dat PSV zonder Van Bommel speelde in de eredivisie, won het zijn wedstrijden. Mét hem verspeelde het al veertien punten.
Van Bommel
Ik denk dat dat veelal te maken heeft met het gegeven dat Manolev dan rechtsback stond, en dat Hutch mee kon helpen het middenveld in handen te houden. Meer dreiging naar voren, betere bezetting op de rechtsback, en stabiel middenveld met een 'stofzuiger'. Ligt dus niet specifiek aan Van Bommel. Ik zou ook wel eens een middenveld willen zien met Bommel, Stroot, Hutch. Maar Advocaat wil perse Manolev niet opstellen.
Op woensdag 19 december 2012 18:13 schreef ClapClapYourHands het volgende: Alle keren dat PSV zonder Van Bommel speelde in de eredivisie, won het zijn wedstrijden. Mét hem verspeelde het al veertien punten.
Van Bommel
Ja. Haal er vooral die ene zin uit. Zegt alles over hoe zielig je bent.
Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan?
Lijkt me prima in verhouding. Bij de overtreding van die Sparta-speler gebeurt het in ieder geval nog in een actie en kan je er over twijfelen of er opzet in het spel is bij de landing. Ik geloof er zelf niet zo in, maargoed. Bij Marcelo is het voor 100% zeker dat het een bewuste stoot is omdat er geen bal in de buurt is.
Verder geloof ik gewoon niet zo in die complottheorieën hier. Het enige wat ik de knvb verwijt is dat het lijkt alsof het bij 'onbelangrijke' potjes minder vaak voorkomt dat een speler geschorst wordt ivm de media-aandacht die grote wedstrijden krijgt. Dat zou imo gelijk moeten zijn. De traditionele topclubs lijken vaker de lul dan pak 'em beet VVV.
Van Bommel
Scorebordjournalistiek, heb je ook gezien hoe PSV speelde zonder van Bommel tegen Willem 2, en PEC Zwolle? Ja er werd gewonnen, maar qua voetbal was het niet veel soeps.
Op woensdag 19 december 2012 18:18 schreef Caland het volgende: verhouding. Bij de overtreding van die Sparta-speler gebeurt het in ieder geval nog in een actie en kan je er over twijfelen of er opzet in het spel is
Hij is ervoor bespraft met rood. Die twijfel moet er dan niet zijn. Het is of expres gedaan, of niet. Zo niet, dan moet die kaart geseponeerd worden. Zo wel, dan is het rood, en een veel hardere actie dan die van Marcelo.
Het gegeven dat het in actie gebeurt, is wel een legitiem argument. Maar dat zijn dan zaken die de tuchtcommissie mag bekendmaken en uitleggen. Als ze dat doen, is er ook minder discussie en meer respect voor de commissie.
quote:
Verder geloof ik gewoon niet zo in die complottheorieën hier. Het enige wat ik de knvb verwijt is dat het lijkt alsof het bij 'onbelangrijke' potjes minder vaak voorkomt dat een speler geschorst wordt ivm de media-aandacht die grote wedstrijden krijgt. Dat zou imo gelijk moeten zijn. De traditionele topclubs lijken vaker de lul dan pak 'em beet VVV.
Ik heb het ook niet over complottheorieën gehad. Enkel dat de bestraffing spelers zeker niet altijd consequent is. Of spelers van kleinere clubs minder vaak de luk zijn, zou ik niet weten. Het lijkt misschien wel het geval te zijn. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt de evt. schorsing van een speler van VVV in de gaten houdt. Wanneer daar iets gebeurt, wordt dat ook minder in de media gebracht.
Scorebordjournalistiek, heb je ook gezien hoe PSV speelde zonder van Bommel tegen Willem 2, en PEC Zwolle? Ja er werd gewonnen, maar qua voetbal was het niet veel soeps.
En alle wedstrijden mčt Van Bommel waren zeker geweldig? Utrecht, NEC, RKC? De aanwezigheid van Van Bommel maakt niet veel uit in deze.
Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan? Dat die van Marcelo erger was? Of een paar jaar geleden de ellebogen van Zlatan die er meermaals mee weggekomen is tegenover die van Kezman in een wedstrijd tegen ADO? Of het gegeven dat Kezman voor die specifieke elleboog opeens versneld geschorst werd omdat Koeman riep dat het anders competitievervalsing zou zijn (PSV moest toen binnen een paar dagen tegen Ajax)?
De tuchtcommissie is gewoon een gesloten construct, en mag best opener, waarbij alle redenaties kenbaar worden gemaakt, en de verhoudingen tussen overtredingen die kort na elkaar gemaakt zijn overwogen mogen worden.
[..]
Ik denk dat dat veelal te maken heeft met het gegeven dat Manolev dan rechtsback stond, en dat Hutch mee kon helpen het middenveld in handen te houden. Meer dreiging naar voren, betere bezetting op de rechtsback, en stabiel middenveld met een 'stofzuiger'. Ligt dus niet specifiek aan Van Bommel. Ik zou ook wel eens een middenveld willen zien met Bommel, Stroot, Hutch. Maar Advocaat wil perse Manolev niet opstellen.
Door het structurele falen van Wijnaldum ben ik hier ook voor. Betekent wel dat je met Matavz in de spits moet spelen. En Narsingh moet dan leren vanuit stilstand een man voorbij te komen.
Hij is ervoor bespraft met rood. Die twijfel moet er dan niet zijn. Het is of expres gedaan, of niet. Zo niet, dan moet die kaart geseponeerd worden. Zo wel, dan is het rood, en een veel hardere actie dan die van Marcelo.
Het gegeven dat het in actie gebeurt, is wel een legitiem argument. Maar dat zijn dan zaken die de tuchtcommissie mag bekendmaken en uitleggen. Als ze dat doen, is er ook minder discussie en meer respect voor de commissie.
[..]
Ik heb het ook niet over complottheorieën gehad. Enkel dat de bestraffing spelers zeker niet altijd consequent is. Of spelers van kleinere clubs minder vaak de luk zijn, zou ik niet weten. Het lijkt misschien wel het geval te zijn. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt de evt. schorsing van een speler van VVV in de gaten houdt. Wanneer daar iets gebeurt, wordt dat ook minder in de media gebracht.
[..]
En alle wedstrijden mčt Van Bommel waren zeker geweldig? Utrecht, NEC, RKC? De aanwezigheid van Van Bommel maakt niet veel uit in deze.
Misschien lijkt het voor een buitenstaander niet consequent, maar indien in het betaald voetbal het in grote lijnen hetzelfde is als bij de amateurs zal dat het vast wel zijn. Wellicht dat de tuchtcommissie in het vervolg bij elke schorsing een (uitgebreide) toelichting online kan gooien oid. Dat zou al een hoop schelen.
Misschien lijkt het voor een buitenstaander niet consequent, maar indien in het betaald voetbal het in grote lijnen hetzelfde is als bij de amateurs zal dat het vast wel zijn. Wellicht dat de tuchtcommissie in het vervolg bij elke schorsing een (uitgebreide) toelichting online kan gooien oid. Dat zou al een hoop schelen.
Volgens mij zijn ze bij PSV niet echt buitenstaander. En of het consequent is of niet, kan je als vaste volger toch ook zien? Wellicht dat die uitleg meer licht kan schijnen op de redenatie die er gedaan is. Maar of die toelichting er ook ligt, weten we natuurlijk ook niet. Vandaar die m.i. terechte vraag om openheid.
Door het structurele falen van Wijnaldum ben ik hier ook voor. Betekent wel dat je met Matavz in de spits moet spelen. En Narsingh moet dan leren vanuit stilstand een man voorbij te komen.
Waarom zou dat betekenen dat je met Matavz in de spits moet spelen? Die wisselwerking tussen Wijnaldum en Lens was ook niet bepaald wat mensen van te voren ervan zeiden. Narsingh is sowieso een speler die op snelheid alles doet. Moet gewoon langs de lijn rennen, en een voorzet afgeven. Narsingh is in principe wel complementair aan Matavz, maar ik vind de laatstgenoemde toch erg tegenvallen. Leuk dat hij er nu een paar in heeft liggen, maar het moet wel vooral via hem. Met Lens heb je echt oorlog in de 16, en kunnen anderen ook scoren. Het feit dat er zoveel gescoord wordt, komt op het conto van de opstelling met Lens. Dat Lens zelf minder doelpunten maakt, zegt in dit verband niet zo. Matavz moet echt in stelling worden gebracht. Creëert zelf niets, en feitelijk betekent dat dat je het hele team op hem afstelt. Wordt Matavz goed afgedekt, heeft hij een mindere dag, of valt hij zelfs weg door bijv. een blessure of schorsing, dan heb je weer een heel andere opstelling nodig, waar de routine niet inzit, etc. etc.
Lens moet gewoon in de spits. Maar goed, Advocaat gaat nu kiezen voor Matavz, zoals hij ook voor Hutch op de rechtsback kiest.
[ Bericht 46% gewijzigd door Xaobotnik op 19-12-2012 18:56:05 ]
Hij is niet een man van veel woorden of wel? Die interviewer moet echt elk antwoord uit hem trekken.
Maar hij verteld wel alles. Hij heeft liever een trainer als BvM, dan Advocaat. Hij kostte 8ton+2ton bonussen en niet 6ton. Real Madrid is zijn lieveling club. Onzin: Hij heeft een Mercedes Coupe met AMG pakket. Hij gaat naar Dubai met teamgenoten. Hij woont in zijn eentje en in die flat woont ook Kromojiwojo (?).
“@Mzanka: Aight its pretty clear, the prize will be a signed 100year PSV jersey of mine So tell a friend to tell a friend, to follow me! #20000 #ZANKA”
Op donderdag 20 december 2012 00:45 schreef Doublepain het volgende: “@Mzanka: Aight its pretty clear, the prize will be a signed 100year PSV jersey of mine So tell a friend to tell a friend, to follow me! #20000 #ZANKA”
Advocaat: ‘Strootman is drie klassen beter dan Barry van Man City’
Dick Advocaat is maar wat blij dat hij kan beschikken over Kevin Strootman. De trainer van PSV is meer dan tevreden over de linkermiddenvelder, die in zijn ogen met gemak mee zou kunnen in de Premier League. “Strootman is overal klaar voor”, zegt de oefenmeester over de Oranje-international.
“Een speler van 22 jaar, die al zo goed is... Dat zie je niet vaak”, vervolgt Advocaat in gesprek met Voetbal International. “Ik vind hem drie klassen beter dan bijvoorbeeld Gareth Barry van Manchester City en dat is een topper daar.” Strootman vormt op het middenveld van de Eindhovense formatie een controlerend duo met zijn geroutineerde collega Mark van Bommel, als die tenminste speelgerechtigd is.
“Het is jammer dat hij maar zeventig procent van de wedstrijden heeft gespeeld. Het is nog steeds een heel bepalende speler, maar hij moet wel topfit zijn om dat te zijn. Mark is met afstand de beste en de belangrijkste in het positiespel. Zijn manier van inpassen, zijn inzicht, dat is echt fenomenaal. Zijn instelling is van hetzelfde niveau”, meent Advocaat. “Zijn fysieke gesteldheid is het enige probleem. Als Mark niet fit is, dan is hij snel geīrriteerd.”
Op donderdag 20 december 2012 00:45 schreef Doublepain het volgende: “@Mzanka: Aight its pretty clear, the prize will be a signed 100year PSV jersey of mine So tell a friend to tell a friend, to follow me! #20000 #ZANKA”
My thoughts exactly.
Maar dat het zover heeft moeten komen is al schrikbarend. Mocht het straks financieel weer beter gaan gaat dan uiteindelijk die 2e shirtsponsor ook weg?
Op donderdag 20 december 2012 19:49 schreef Chase_Utley het volgende: Maar dat het zover heeft moeten komen is al schrikbarend. Mocht het straks financieel weer beter gaan gaat dan uiteindelijk die 2e shirtsponsor ook weg?
neuh, want meer geld is gewoon nodig. We hebben niet zo'n luxe contract als Ajax
Opzich heb je niet eens meer geld nodig, gewoon minder domme onkosten.
er is al flink gesneden
Er is flink bezuinigd en is flink meer commercieel geld binnengehaald. En dat is best knap in deze tijden.
Op donderdag 20 december 2012 19:55 schreef Chase_Utley het volgende: Philips heeft trouwens toch niet meer geld gegeven, toch alleen de toekomstige vergoedingen al uitbetaald?
sponsorcontract is twee jaar geleden volgens mij verhoogd en verlengd en ze hebben vorig jaar toegestaan dat er een nieuwe sponsor bijkwam. En ze hebben een achtergestelde lening verstrekt
Plus verhoogde sponsorgelden. Maar dat komt nog steeds niet in de buurt van wat Ajax van Aegon krijgt. Adidas vs Nike idem overigens. Dat heeft die Fontein mooi voor elkaar gekregen daar.
Op donderdag 20 december 2012 23:45 schreef de_boswachter het volgende: Feyenoord thuis dus. Leuke loting, al moeten we ze niet onderschatten. Twee of drie jaar geleden gingen we verrassend ten onder in eigen huis...
Waarom zou je Feyenoord uberhaupt onderschatten? Spelen zeer behoorlijk, staan terecht in de top 5 op slechts 3 punten achter PSV en in het kalenderjaar 2012 is Feyenoord op Ajax na de best presterende ploeg met 73 punten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
mooie loting, goede tegenstander. Leuk na al die amateurs!
Waarom zou je Feyenoord uberhaupt onderschatten? Spelen zeer behoorlijk, staan terecht in de top 5 op slechts 3 punten achter PSV en in het kalenderjaar 2012 is Feyenoord op Ajax na de best presterende ploeg met 73 punten.
Tuurlijk moet je Feyenoord nooit onderschatten. Maar het is voor PSV een wereld van verschil, Feyenoord uit of thuis. Daarom zal PSV ook de favoriet zijn, vandaar dat ik waarschuw voor onderschatting.
Tuurlijk moet je Feyenoord nooit onderschatten. Maar het is voor PSV een wereld van verschil, Feyenoord uit of thuis. Daarom zal PSV ook de favoriet zijn, vandaar dat ik waarschuw voor onderschatting.
Dat is waar. Uit of thuis is in dit geval inderdaad een wereld van verschil. Ik denk ook dat PSV favoriet is, al verwacht ik wel dat Feyenoord beter voor de dag zal komen dan eerder dit seizoen in Eindhoven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Minstens. En als opperkakkerlak HMF in het stadion zit 15-0.
Op vrijdag 21 december 2012 12:17 schreef Scarface88 het volgende: Avondje NAC hoe belabberd NAC ook is op dit moment zou het me niets verbazen als deze angstgegner weer punten weet af te snoepen.
Ik ga er vanuit zelfs dat we 'gewoon' verliezen morgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
De laatste 6 jaar maar 2 punten gehaald (en ook nog een bekerduel verloren). In en in trieste balans. Gewoon verliezen is dus ook echt gewoon.
Het scheelt wel dat ze op dit moment de zwakste selectie hebben van de afgelopen 6 jaar. Maar ik ga ook uit van puntverlies inderdaad, op een of andere manier komen er altijd speciale krachten vrij bij die club als ze thuis tegen PSV spelen.
Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef GotenSSJ het volgende: Gewoon die Feyenoordertjes oprollen joh, niets mis mee. Betere loting dan een Rijnsburgse Boys.
Op vrijdag 21 december 2012 12:50 schreef GotenSSJ het volgende: Gewoon door die Feyenoordertjes opgerold worden joh, niets mis mee. Betere loting dan een Rijnsburgse Boys.