Daar zou ik ook tegen zijn in dat geval. Bestraffen is goed, zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar er moet gewoon een vaste straf komen voor bepaalde overtredingen. De willekeur bij de KNVB is soms gewoon lachwekkend en niet meer geloofwaardig te noemen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:14 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het probleem is dat PSV (en ook andere clubs hoor) er alleen een punt van maakt als het in hun nadeel is. Ik heb ze nooit horen klagen dat de slimmigheidjes van Toivonen bijvoorbeeld niet bestraft werden. Natte vingerwerk werkt 2 kanten op, soms in je voordeel soms in je nadeel.
Dat ben ik met je eens hoor.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar zou ik ook tegen zijn in dat geval. Bestraffen is goed, zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar er moet gewoon een vaste straf komen voor bepaalde overtredingen. De willekeur bij de KNVB is soms gewoon lachwekkend en niet meer geloofwaardig te noemen.
Is het echt zo'n absurd hoge straf dan voor slaan terwijl er geen bal in de buurt is? Vind het wel meevallen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:18 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Daar zou ik ook tegen zijn in dat geval. Bestraffen is goed, zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar er moet gewoon een vaste straf komen voor bepaalde overtredingen. De willekeur bij de KNVB is soms gewoon lachwekkend en niet meer geloofwaardig te noemen.
Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk. Maar als er een week later een speler vol in zijn buik wordt gesprongen waarbij hij zijn organen kan scheuren en een inwendige bloeding kan oplopen en diegene maar twee wedstrijden + een voorwaardelijk krijgt dan ben je gewoon bezig met natte vingerwerk.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Is het echt zo'n absurd hoge straf dan voor slaan terwijl er geen bal in de buurt is? Vind het wel meevallen.
Eerder te laag.
Zo kan je natuurlijk alles wel in het extreme doortrekken. Als Marcelo hem beter had geraakt had Hoesen ook hersenletsel over kunnen houden.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:23 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk. Maar als er een week later een speler vol in zijn buik wordt gesprongen waarbij hij zijn organen kan scheuren en een inwendige bloeding kan oplopen en diegene maar twee wedstrijden + een voorwaardelijk krijgt dan ben je gewoon bezig met natte vingerwerk.
Tsja, een goede klap op de slaap heeft ook wel eens iemand in een coma doen belanden of erger. Je bent wel erg huilie huilie aan het doen imo.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:23 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk. Maar als er een week later een speler vol in zijn buik wordt gesprongen waarbij hij zijn organen kan scheuren en een inwendige bloeding kan oplopen en diegene maar twee wedstrijden + een voorwaardelijk krijgt dan ben je gewoon bezig met natte vingerwerk.
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:25 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Zo kan je natuurlijk alles wel in het extreme doortrekken. Als Marcelo hem beter had geraakt had Hoesen ook hersenletsel over kunnen houden.
Een week ervoor dan, een vergelijkbare slaande beweging van een andere speler werd met een wedstrijd bestraft. Hoe leggen jullie dat uit? Er is gewoon geen vaste strafmaat bij de tuchtcommissie van de KNVB, en die zou er wel moeten komen. Geen huilie huilie, maar je moet gewoon alle schijn tegen je proberen te vermijden zodat er ook niet over gediscussieerd kan worden.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, een goede klap op de slaap heeft ook wel eens iemand in een coma doen belanden of erger. Je bent wel erg huilie huilie aan het doen imo.
Bij dat duel met die Sparta-speler is er nog enige ruimte voor discussie of hij wel ontweken kon worden. Dat is hier absoluut niet het geval natuurlijk.
Je zegt net al zelf: "Misschien wel, dat staat open voor intrepretatie natuurlijk"quote:Op woensdag 19 december 2012 12:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Een week ervoor dan, een vergelijkbare slaande beweging van een andere speler werd met een wedstrijd bestraft. Hoe leggen jullie dat uit? Er is gewoon geen vaste strafmaat bij de tuchtcommissie van de KNVB, en die zou er wel moeten komen. Geen huilie huilie, maar je moet gewoon alle schijn tegen je proberen te vermijden zodat er ook niet over gediscussieerd kan worden.
Welke situatie was dat?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Een week ervoor dan, een vergelijkbare slaande beweging van een andere speler werd met een wedstrijd bestraft.
quote:Op woensdag 19 december 2012 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke situatie was dat?
Zoals ik zei, hier was niet eens een bal in de wijde omtrek te vinden. Dat zal zwaar hebben meegespeeld.
quote:http://www.vi.nl/nieuws/2(...)llis-en-Koenders.htm
Koenders moest tijdens de afgelopen Eredivisiespeelronde eveneens inrukken, nadat hij een slaande beweging had gemaakt richting Willem II'er Jens Podevijn. Die overtreding komt hem nu te staan op een uitsluiting van twee duels, waarvan één voorwaardelijk. Koenders mist daardoor de uitwedstrijd tegen FC Groningen.
Ja, daar heb ik niet zoveel aan. Heb daar geen beeld bij. Misschien was dit wel in een duel.quote:
Maar je kunt er over aan de gang blijven, ik kan er genoeg voorbeelden bij halen zoals Strootman die een rode kaart kreeg van Blom wat overduidelijk geen rood was maar de KNVB hield voet bij stuk en in hoger beroep kwam er zelfs nog een wedstrijd extra schorsing bij. Het blijft willekeur zolang er geen vaste strafmaat voor bepaalde overtredingen komt.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik niet zoveel aan. Heb daar geen beeld bij. Misschien was dit wel in een duel.
Natuurlijk verdient dit een schorsing dat is ook de discussie niet, maar de willekeur van straffen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Caland het volgende:
Ik vind het überhaupt een beetje een vreemde discussie trouwens. Een speler slaat iemand neer en krijgt 3 wedstrijden schorsing. Dan kan je daar toch alleen maar vrede mee hebben.
Een vaste strafmaat is toch ook niet wenselijk. Elke situatie is weer anders.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar je kunt er over aan de gang blijven, ik kan er genoeg voorbeelden bij halen zoals Strootman die een rode kaart kreeg van Blom wat overduidelijk geen rood was maar de KNVB hield voet bij stuk en in hoger beroep kwam er zelfs nog een wedstrijd extra schorsing bij. Het blijft willekeur zolang er geen vaste strafmaat voor bepaalde overtredingen komt.
Heb je nu echt het idee dat dit alleen bij PSV gebeurt?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:40 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Maar je kunt er over aan de gang blijven, ik kan er genoeg voorbeelden bij halen zoals Strootman die een rode kaart kreeg van Blom wat overduidelijk geen rood was maar de KNVB hield voet bij stuk en in hoger beroep kwam er zelfs nog een wedstrijd extra schorsing bij. Het blijft willekeur zolang er geen vaste strafmaat voor bepaalde overtredingen komt.
Je kunt in ieder geval richtlijnen uitzetten waar je nog altijd van kunt afwijken indien nodig. Het is en blijft nu natte vingerwerk.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Een vaste strafmaat is toch ook niet wenselijk. Elke situatie is weer anders.
Nee? Maar dat doet er toch ook helemaal niet toe zoals ik net ook al aangaf. Je kunt iemand die op straat iemand een klap verkoopt toch ook niet een taakstraf geven en de buurman die het een week later ook doet 20 jaar cel. Je hebt mij nergens horen zeggen dat het onterecht is of dat het alleen PSV overkomt, de discussie was dat vergelijkbare zaken vergelijkbaar gestraft moeten worden.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je nu echt het idee dat dit alleen bij PSV gebeurt?
Jij denkt serieus dat die er niet zijn?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Je kunt in ieder geval richtlijnen uitzetten waar je nog altijd van kunt afwijken indien nodig. Het is en blijft nu natte vingerwerk.
Het wordt nu individueel per zaak bekeken en op basis daarvan een voorstel gedaan aan de club.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat die er niet zijn?
Wat is daar precies zo vreemd aan?quote:Op woensdag 19 december 2012 12:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Het wordt nu individueel per zaak bekeken en op basis daarvan een voorstel gedaan aan de club.
Dat er geen jurisprudentie is. Dat zou het makkelijker maken.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat is daar precies zo vreemd aan?
Tuurlijk is er wel jurisprudentie.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:58 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat er geen jurisprudentie is.
Waaruit blijkt dat dan? In mijn ogen blijft het natte vingerwerk hoe er gestraft wordt bij de KNVB tuchtcommissie.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wel jurisprudentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |