abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2012 @ 13:09:09 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120504329
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:01 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan? In mijn ogen blijft het natte vingerwerk hoe er gestraft wordt bij de KNVB tuchtcommissie.
Er is altijd jurisprudentie en dat wordt ook gewoon gebruikt. Er is een heel behoorlijk traject totdat de tuchtcommissie overgaat tot schorsing. Verklaringen van betrokkenen, scheidsrechters, tegenstander. In het profvoetbal gaat het in essentie niet veel anders dan in het amateurvoetbal. Voor elke overtreding gelden er bepaalde richtlijnen mbt de schorsing. Voor elke overtreding bestaat er een bepaalde code en daar staat ook een bepaalde schorsing op.

http://nos.nl/video/225681-tuchtcommissie-doet-boekje-open.html

De nos had hier best een aardige reportage over. Wellicht dat het je aanzet tot het afdoen van je eierdop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120504449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Er is altijd jurisprudentie en dat wordt ook gewoon gebruikt. Er is een heel behoorlijk traject totdat de tuchtcommissie overgaat tot schorsing. Verklaringen van betrokkenen, scheidsrechters, tegenstander. In het profvoetbal gaat het in essentie niet veel anders dan in het amateurvoetbal. Voor elke overtreding gelden er bepaalde richtlijnen mbt de schorsing. Voor elke overtreding bestaat er een bepaalde code en daar staat ook een bepaalde schorsing op.

http://nos.nl/video/225681-tuchtcommissie-doet-boekje-open.html

De nos had hier best een aardige reportage over. Wellicht dat het je aanzet tot het afdoen van je eierdop.
Leuk filmpje wat door de NOS in elkaar is gezet.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:13:46 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120504507
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Oh wacht, de nos is natuurlijk ook pro-Ajax. Vergeten, sorry.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120504519
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Je doet het af met 1 calimero reactie. Zonde.....
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_120504652
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh wacht, de nos is natuurlijk ook pro-Ajax. Vergeten, sorry.
Er worden in dat filmpje lekker veel kritische vragen gesteld ook... Leuk wegkijk filmpje, weinig journalistieke inhoud. Joep Schreuder is een kneus eersteklas.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:21:06 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120504778
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:18 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Er worden in dat filmpje lekker veel kritische vragen gesteld ook... Leuk wegkijk filmpje, weinig journalistieke inhoud. Joep Schreuder is een kneus eersteklas.
Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen. Het enige waar wat van te zeggen is is dat lang niet alle situaties beoordeeld worden omdat ze simpelweg niet in beeld gebracht worden.

En nogmaals, we hebben het nog steeds over een debiel die iemand in zijn gezicht slaat terwijl de bal zo'n 30 meter verder is. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_120505032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen. Het enige waar wat van te zeggen is is dat lang niet alle situaties beoordeeld worden omdat ze simpelweg niet in beeld gebracht worden.

En nogmaals, we hebben het nog steeds over een debiel die iemand in zijn gezicht slaat terwijl de bal zo'n 30 meter verder is. _O-
Dan verschillen we hierin van mening, prima. Blijft een terechte straf uiteraard, zoiets hoort niet thuis in het veld. Blijf echter mijn vraagtekens houden bij de hele gang van zaken en de invloed van de media er op.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 december 2012 @ 13:33:41 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120505245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:58 schreef de_boswachter het volgende:
Tyton mag zelfs tegen Rijnsburgse Boys niet keepen :')
want tegen de amateurs zou zijn waarde flink stijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120505457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:01 schreef TIM-846 het volgende:
Strootmannetje liep net nog door de stad, kerstinkopen te doen, zonder jas aan. Als die maar niet verkouden wordt.
Blote bast neem ik aan?
pi_120509894
quote:
Strootmannetje liep net nog door de stad, kerstinkopen te doen, zonder jas aan. Als die maar niet verkouden wordt.
als je zijn neus ziet, moet dat geen probleem zijn tenzij hij 60 liter snot kweekt
  woensdag 19 december 2012 @ 16:12:59 #211
321470 StefannPSV
Newcastle United
pi_120511747
quote:
Een normaal mens wordt daar niet verkouden van. Dus nee hij wordt niet verkouden doordat hij geen jas droeg.
pi_120511991
Mooi interview met Dickie in de VI. En best verrassend: Kees Jansma heeft ervoor gezorgd dat Dick nu trainer van PSV is. Brands heeft Dick eerder al gevraagd, maar toen wilde Dick niet. Na een gesprek met Jansma werd hij overgehaald. Jansma vond dat hij de man was die PSV moest redden en die heeft op zijn beurt aan Brands laten weten dat Dick er toch wel voor open staat. Toch leuk om te weten.
pi_120512175
Gezien het aantal punten dat jullie de laatste weken hebben gepakt is Strootman nu ook mijn held, ga zo door Strootkevin _O_
pi_120512194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gezien het aantal punten dat jullie de laatste weken hebben gepakt is Strootman nu ook mijn held _O_
Wat een rare post
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 19 december 2012 @ 16:29:50 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120512427
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:24 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Wat een rare post
gewoon negeren dan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 19 december 2012 @ 17:40:05 #216
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_120515022
Iemand nog antwoord op de penalty's van dit seizoen?
  FOK!Fotograaf woensdag 19 december 2012 @ 18:09:59 #217
842 Zorro
Z
pi_120515950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dat van De Jong op Willems was in een duel en door de scheids beoordeeld. Daarom kan er niets meer aan gedaan worden.
Dat vind ik altijd het toppunt van belachelijkheid.
De scheidsrechter heeft het beoordeeld dus er kan niks meer aan gedaan worden. Of het nou goed of slecht beoordeeld is.
Jaja, en als de scheidsrechter het heeft beoordeeld met rood en het is onterecht kan er ineens wel wat aan gedaan worden.

Ik heb dat verschil nooit begrepen, knappe jongen die met dat met droge ogen kan uitleggen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_120515955
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-de-vuurlinie.dhtml

Leuke column over vBommel.. ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_120516063
Alle keren dat PSV zonder Van Bommel speelde in de eredivisie, won het zijn wedstrijden. Mét hem verspeelde het al veertien punten.

Van Bommel _O_
pi_120516110
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Het enige dat jij roept is dat het natte vingerwerk is. Ik vind dat allemaal wel meevallen en al helemaal nergens op gebaseerd. Veel geblaat weinig wol zullen we maar zeggen.
Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan? Dat die van Marcelo erger was? Of een paar jaar geleden de ellebogen van Zlatan die er meermaals mee weggekomen is tegenover die van Kezman in een wedstrijd tegen ADO? Of het gegeven dat Kezman voor die specifieke elleboog opeens versneld geschorst werd omdat Koeman riep dat het anders competitievervalsing zou zijn (PSV moest toen binnen een paar dagen tegen Ajax)?

De tuchtcommissie is gewoon een gesloten construct, en mag best opener, waarbij alle redenaties kenbaar worden gemaakt, en de verhoudingen tussen overtredingen die kort na elkaar gemaakt zijn overwogen mogen worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alle keren dat PSV zonder Van Bommel speelde in de eredivisie, won het zijn wedstrijden. Mét hem verspeelde het al veertien punten.

Van Bommel _O_
Ik denk dat dat veelal te maken heeft met het gegeven dat Manolev dan rechtsback stond, en dat Hutch mee kon helpen het middenveld in handen te houden. Meer dreiging naar voren, betere bezetting op de rechtsback, en stabiel middenveld met een 'stofzuiger'. Ligt dus niet specifiek aan Van Bommel. Ik zou ook wel eens een middenveld willen zien met Bommel, Stroot, Hutch. Maar Advocaat wil perse Manolev niet opstellen.
pi_120516243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Van Bommel _O_
Ja. Haal er vooral die ene zin uit. Zegt alles over hoe zielig je bent.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:18:48 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_120516256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan?
Lijkt me prima in verhouding. Bij de overtreding van die Sparta-speler gebeurt het in ieder geval nog in een actie en kan je er over twijfelen of er opzet in het spel is bij de landing. Ik geloof er zelf niet zo in, maargoed. Bij Marcelo is het voor 100% zeker dat het een bewuste stoot is omdat er geen bal in de buurt is.

Verder geloof ik gewoon niet zo in die complottheorieën hier. Het enige wat ik de knvb verwijt is dat het lijkt alsof het bij 'onbelangrijke' potjes minder vaak voorkomt dat een speler geschorst wordt ivm de media-aandacht die grote wedstrijden krijgt. Dat zou imo gelijk moeten zijn. De traditionele topclubs lijken vaker de lul dan pak 'em beet VVV.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 19 december 2012 @ 18:22:28 #223
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_120516396
quote:

Van Bommel _O_
Scorebordjournalistiek, heb je ook gezien hoe PSV speelde zonder van Bommel tegen Willem 2, en PEC Zwolle? Ja er werd gewonnen, maar qua voetbal was het niet veel soeps.
pi_120516463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:18 schreef Caland het volgende:
verhouding. Bij de overtreding van die Sparta-speler gebeurt het in ieder geval nog in een actie en kan je er over twijfelen of er opzet in het spel is
Hij is ervoor bespraft met rood. Die twijfel moet er dan niet zijn. Het is of expres gedaan, of niet. Zo niet, dan moet die kaart geseponeerd worden. Zo wel, dan is het rood, en een veel hardere actie dan die van Marcelo.

Het gegeven dat het in actie gebeurt, is wel een legitiem argument. Maar dat zijn dan zaken die de tuchtcommissie mag bekendmaken en uitleggen. Als ze dat doen, is er ook minder discussie en meer respect voor de commissie.
quote:
Verder geloof ik gewoon niet zo in die complottheorieën hier. Het enige wat ik de knvb verwijt is dat het lijkt alsof het bij 'onbelangrijke' potjes minder vaak voorkomt dat een speler geschorst wordt ivm de media-aandacht die grote wedstrijden krijgt. Dat zou imo gelijk moeten zijn. De traditionele topclubs lijken vaker de lul dan pak 'em beet VVV.
Ik heb het ook niet over complottheorieën gehad. Enkel dat de bestraffing spelers zeker niet altijd consequent is.
Of spelers van kleinere clubs minder vaak de luk zijn, zou ik niet weten. Het lijkt misschien wel het geval te zijn. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt de evt. schorsing van een speler van VVV in de gaten houdt. Wanneer daar iets gebeurt, wordt dat ook minder in de media gebracht.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:22 schreef tja77 het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek, heb je ook gezien hoe PSV speelde zonder van Bommel tegen Willem 2, en PEC Zwolle? Ja er werd gewonnen, maar qua voetbal was het niet veel soeps.
En alle wedstrijden mèt Van Bommel waren zeker geweldig? Utrecht, NEC, RKC? De aanwezigheid van Van Bommel maakt niet veel uit in deze.
pi_120516569
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:14 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Wanneer e de straf van Deetman en Marcelo zou vergelijken, wat zeg je dan? Dat die van Marcelo erger was? Of een paar jaar geleden de ellebogen van Zlatan die er meermaals mee weggekomen is tegenover die van Kezman in een wedstrijd tegen ADO? Of het gegeven dat Kezman voor die specifieke elleboog opeens versneld geschorst werd omdat Koeman riep dat het anders competitievervalsing zou zijn (PSV moest toen binnen een paar dagen tegen Ajax)?

De tuchtcommissie is gewoon een gesloten construct, en mag best opener, waarbij alle redenaties kenbaar worden gemaakt, en de verhoudingen tussen overtredingen die kort na elkaar gemaakt zijn overwogen mogen worden.

[..]

Ik denk dat dat veelal te maken heeft met het gegeven dat Manolev dan rechtsback stond, en dat Hutch mee kon helpen het middenveld in handen te houden. Meer dreiging naar voren, betere bezetting op de rechtsback, en stabiel middenveld met een 'stofzuiger'. Ligt dus niet specifiek aan Van Bommel. Ik zou ook wel eens een middenveld willen zien met Bommel, Stroot, Hutch. Maar Advocaat wil perse Manolev niet opstellen.
Door het structurele falen van Wijnaldum ben ik hier ook voor. Betekent wel dat je met Matavz in de spits moet spelen. En Narsingh moet dan leren vanuit stilstand een man voorbij te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')