SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Brainteasers's Rudolfje kan zijn ogen niet geloven! Hij ziet wat prachtigs wit buiten naar beneden dwarrelen...
Beefcake's sneeuwvlokken bedekken de hele tuin en alles veranderd langzaam in prachtig wit.
Tyler-Girls' scheel uiltje zag Rudolfje springen van vreugde bij het raam en kraste snel en verstandig: "Trek je wel wat warms aan voor je naar buiten gaat?" ^^.
De_TaartjesFee's sloeg Rudolfje snel de warme elise sjaal om zijn schoudertjes voor hij naar buiten rende om sneeuwvlokken te vangen.
Hij rolde er een bal van die zo groot werd dat hij hem niet meer kon rondduwen. Gelukkig hielp de koningin hem al snel een handje en samen bouwde zij er een mooie sneeuwpop van.
Gelukzalig en vermoeid viel rudolfje s'avonds na veel sneeuwpret al snel in slaap. Angelof9 dekte hem met zijn dekentje toe: "Oogjes toe en snaveltjes dicht"
Fijne winterdagen ^^. Hook on
[ Bericht 13% gewijzigd door Dottey op 12-12-2012 14:42:58 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef MizzEnroe het volgende:
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch?Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.
quote:Op woensdag 12 december 2012 12:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
oke
Heb trouwens gisteren nog hard moeten zwoegen om die oogjes erop te krijgen, zelfs met schroevendraaier. Terwijl ik dat met andere oogjes nooit heb gehad. (heb ze van 5mm gehad en heb nu ook nog 13mm en die gaan ook heel gemakkelijk) maar die hebben ook een iets andere achterkant...maar goed het gaat...en ze blijven zitten....
Dat was ik destijds.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef MizzEnroe het volgende:
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch?Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.
[ afbeelding ]
Volgens mij kun je het ook door Google translate gooien. Werkt voor dit soort dingen ook erg goed. En er zijn echt heel erg duidelijke foto's bij. Echt top, vind ik dan.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat was ik destijds.Ik heb een kennis die Russisch kent. Even naar hem mailen die site, wiet weet kent hij genoeg Russisch om het te begrijpen.
Heb ik al een geprobeerd met andere Russische sites en helaas moet ik mededelen dat Google er niets van bakt.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het ook door Google translate gooien. Werkt voor dit soort dingen ook erg goed. En er zijn echt heel erg duidelijke foto's bij. Echt top, vind ik dan.
ik doe bijna alles uit de losse hand... ik zou eens wat meer moeten opschrijvenquote:Op woensdag 12 december 2012 14:24 schreef MizzEnroe het volgende:
Ah ik wilde jouw laatste post al gaan kopiėren, maar is niet nodig, zie ik.
Dat is inderdaad wel balen, zeg! Had je een patroon gebruikt of zomaar uit de losse hand iets bedacht?
Dit!quote:
Naar het Duits gaat het best goed. De technische termen zijn niet altijd juist, maar die kan ik me meestal wel indenken.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik al een geprobeerd met andere Russische sites en helaas moet ik mededelen dat Google er niets van bakt.
Erg leuk verzonnen idd....en jouw Rudolf heeft die rol wel verdient hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 15:13 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dit!
Geniale post Dottey!
En vind het stiekem wel heel leuk dat 'mijn' Rudolf zo'n grote rol heeft!![]()
Ik ben er inmiddels achter dat de basisketting een meervoud van 3 met aan het einde 1 extra moet zijn....toch wel een belangrijk beginfeit.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:39 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Naar het Duits gaat het best goed. De technische termen zijn niet altijd juist, maar die kan ik me meestal wel indenken.
Ja ja.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef Dottey het volgende:
komen we hier ook niet aan uit dan...
[ afbeelding ]
je moet drie clusters maken en op je naald houden en dan met een cluster dichtgooien![]()
Mijn rusisch beperkt zich tot vluchtig de foto's bekijken![]()
Lol. Dat was een makkie, nu de rest nog.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels achter dat de basisketting een meervoud van 3 met aan het einde 1 extra moet zijn....toch wel een belangrijk beginfeit.
quote:Op woensdag 12 december 2012 18:53 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Lol. Dat was een makkie, nu de rest nog.
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef Dottey het volgende:
komen we hier ook niet aan uit dan...
[ afbeelding ]
je moet drie clusters maken en op je naald houden en dan met een cluster dichtgooien![]()
Mijn rusisch beperkt zich tot vluchtig de foto's bekijken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lieve mamaquote:Op donderdag 13 december 2012 19:19 schreef Lutte het volgende:
M'n moeder is gek
Ze hebben wij de Wibra nu van die verdikte haaknaalden in leuke kleurtjesdus ik zou van het weekend ff kijken welke maten we hadden en dan konden we eventueel bijvullen.
Komt ze vandaag aan met maat 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 en 5,0 want 'nu hadden ze ze nog!' en dan hadden we ieg niet meer het probleem dat we allebei dezelfde haaknaald nodig hadden![]()
De Action wel.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:43 schreef bietel het volgende:
Die uiltjes zijn wel erg schattig zeg! Het is dat ik geen vilt in huis heb!
* verdikte haaknaalden met kleurtjes noteert.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:19 schreef Lutte het volgende:
M'n moeder is gek
Ze hebben wij de Wibra nu van die verdikte haaknaalden in leuke kleurtjesdus ik zou van het weekend ff kijken welke maten we hadden en dan konden we eventueel bijvullen.
Komt ze vandaag aan met maat 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 en 5,0 want 'nu hadden ze ze nog!' en dan hadden we ieg niet meer het probleem dat we allebei dezelfde haaknaald nodig hadden![]()
hier staat hij als download te koop.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:16 schreef _Arual_ het volgende:
Misschien weet iemand dit:
Als je het Zoomigurumi-boek preorderde, dan kreeg je daarbij een Pdf-versie. Ik heb mijn patronen liefst als pdf zodat ik er lekker digitaal in kan strepen en krabbelen. Ik ben dus op zoek naar de pdf- of iBookversie van het boek, niet naar de papieren editie. Weet iemand waar ik deze kan kopen in NL?
Volgens mij kan je die hier kopen. Gaat dan via amazon.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:16 schreef _Arual_ het volgende:
Misschien weet iemand dit:
Als je het Zoomigurumi-boek preorderde, dan kreeg je daarbij een Pdf-versie. Ik heb mijn patronen liefst als pdf zodat ik er lekker digitaal in kan strepen en krabbelen. Ik ben dus op zoek naar de pdf- of iBookversie van het boek, niet naar de papieren editie. Weet iemand waar ik deze kan kopen in NL?
Een kameleon.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Volgens mij kan je die hier kopen. Gaat dan via amazon.
Ik heb in 2 avonden al 13 uiltjes gemaakt. Heb nog maar 3 kleurtjes en dan heb ik alle kleurtjes uit de bolletjes bak gehad. Denk dat ik dan maar aan de bravo ga beginnen.
En dan krijg je de vraag of je dit na wilt maken, alleen dan mooier. Mijn reactie was: wat is het?
Ik ook niet in eerste instantie. http://japi-pipol.blogspot.nl/2012/03/munch-time.html hier staan de foto's.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:36 schreef trui het volgende:
hahaha wat een raar ding!!!ik zie er echt niks in.
Heerlijk zo.n moeder voor dit soort dingen :-)quote:Op donderdag 13 december 2012 19:19 schreef Lutte het volgende:
M'n moeder is gek
Nee denk wel een kameleon. Het is van een app. Volgens mij eentje waar zij aan meegewerkt heeft, denk ik, zoiets heeft ze ooit verteld. Wel tof, iets namaken. Kijken of ik m ook beter na kan maken.quote:
ik zou van dat nylon draad gebruiken (dat grove) puur omdat het veel wear heeft. Niet dat het heel mooi is maar het moet in dit geval meer functioneel dan mooi zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 22:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand ooit zo'n tas gehaakt?
[ afbeelding ]
http://theadventuresofcas(...)ted-grocery-bag.html
Of heeft iemand suggesties voor draad toevallig?
ik denk met een soort jute garen of bestaat dat niet>>quote:Op donderdag 13 december 2012 22:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand ooit zo'n tas gehaakt?
[ afbeelding ]
http://theadventuresofcas(...)ted-grocery-bag.html
Of heeft iemand suggesties voor draad toevallig?
Geen paniek!quote:Op donderdag 13 december 2012 23:39 schreef x__duck het volgende:
Grrr... Ik kan het patroon van die uiltjes niet meer vinden... Help????
Oh leuk. Hoe groot/lang ga jij hem maken? En met welk garen ben jij hem aant maken? Wil hem ook als binnensjaal kunnen gebruiken dus niet te dik enzo....quote:Op donderdag 13 december 2012 23:43 schreef Jumpsje het volgende:
Hej Tyler-Girl die sjaal ben ik ook net aan begonnen deze week! Haakt echt heel makkelijk weg.
Klopt! Maar ze zijn wel leuk!quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:21 schreef _Arual_ het volgende:
Laat me raden, bij jullie staat ie weer scheef! #iPad
[ afbeelding ]
Welk garen zou jij gebruiken als er 'worsted weight yarn' in het patroon vermeld staat? Ik heb gelezen dat het om een medium dik garen gaat. Wat is precies medium? Ik had nog wat bollen Drops Paris liggen, maar die zijn waarschijnlijk te dik?quote:Op donderdag 13 december 2012 16:59 schreef trui het volgende:
dat hangt helemaal af van de dikte van 't garen dat je gebruikt. meestal kies ik voor zulke dingen een net iets kleinere naald dan standaard bij dat garen wordt aanbevolen. of in elk geval de dikte die als minimale dikte erbij genoemd staat.
Leuk! Ik vind de kleuren van de linker tof.quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:21 schreef _Arual_ het volgende:
Laat me raden, bij jullie staat ie weer scheef! #iPad
[ afbeelding ]
Drops Paris is volgens Ravelry 'Aran', dat is één categorie dikker dan 'Worsted', maar val ook onder medium.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welk garen zou jij gebruiken als er 'worsted weight yarn' in het patroon vermeld staat? Ik heb gelezen dat het om een medium dik garen gaat. Wat is precies medium? Ik had nog wat bollen Drops Paris liggen, maar die zijn waarschijnlijk te dik?
Oh, ik had dat nog helemaal niet gezien op Ravelry! Dank!quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:31 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Drops Paris is volgens Ravelry 'Aran', dat is één categorie dikker dan 'Worsted', maar val ook onder medium.
Als je op de link hierboven klikt, zie je een vraagteken staan achter de 'weight' categorie; dan krijg je een handig tabelletje!
Grappig dat je dat zo formuleert. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat garen weliswaar niet dik maar wel zwaar kan zijn. Die indruk heb ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind Drops Paris helemaal niet zo dik eigenlijk. Wel heel zwaar, maar dat ligt er natuurlijk aan wat je er van gaat maken.
Ik twijfel nog of ik er een col van ga maken, ben nl. met een hele mooie combi van 2 draden begonnen (Lana Grossa iets mohairigs en nog iets - heb de wikkels hier niet bij de hand) maar dat wordt een beetje duur grapje als ik 'm echt lang wil maken. Zal thuis even kijken wat het precies is.quote:Oh leuk. Hoe groot/lang ga jij hem maken? En met welk garen ben jij hem aant maken? Wil hem ook als binnensjaal kunnen gebruiken dus niet te dik enzo....
Dan ga ik het eens met naald 5 proberen! Ik was bang dat er dan misschien gaten in zouden vallen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Claudia, kheb die uiltjes ook met drops paris gemaakt (en volgens mij gaat donnarush dat ook doen) dus dat gaat prima. Voor zulke uiltjes (of vaak andere amigurumi) maakt het niet heel veel uit welk garen je precies pakt. Kheb ze trouwens met haaknaald 5 gehaakt
Ligt eraan hoe groot je uil gaat worden en welk patroon je gebruikt, maar denk dar dat wel moet lukken. Drops krijg ik dus echt niet met 3,5 gehaaktquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:13 schreef DonnaRush het volgende:
Okay! De slofjes die ik maak haak ik met Drops Paris en naald 3, 3,5 of 4 (ligt aan het formaat wat het moet worden) en dat vind ik best fijn werken.
Ik ga morgen beginnen aan een grote uil, ook met Drops Paris. Moet nog wel even beslissen welke naald ik daarvoor ga gebruiken.
Edit; die kleine uiltjes ga ik ook met Drops Paris haken, en naald 5 dan denk ik maar haha. Vind die van Tyler-Girl erg mooi gelukt namelijk! Zou ik dan voor m`n grote uil ook maat moeten gebruiken? Vind het zo groot voor mijn idee, omdat ik die slofjes met 3,5 (over het algemeen) doe haha.
Ik heb bij Pipoos zo'n zak met restjes gekocht, was geloof ik zo'n E8, heel handig voor kleine dingetjes als oogjes!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan ga ik het eens met naald 5 proberen! Ik was bang dat er dan misschien gaten in zouden vallen.
En ik moet nog vilt kopen. Maar ik heb geen in om naar de Action te rijden, want die zit hier niet in de buurt. Wat zijn nog meer goede adresjes voor vilt? Wibra/Zeeman?
Het wordt Mama Owl, van dit patroon; http://www.ravelry.com/patterns/library/mama-and-baby-owl. Ik haak denk ik vrij los, want ik ben bijna zeker dat ik met naald 5 ruimtes ga krijgen haha. Maar ik ga het wel proberen natuurlijk! Naald 5 staat inderdaad ook op het label!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot je uil gaat worden en welk patroon je gebruikt, maar denk dar dat wel moet lukken. Drops krijg ik dus echt niet met 3,5 gehaakt![]()
Claudia, ik weet niet of je strak of los haakt, maar denk niet dat haaknaald 5 grote gaten oplevert. Volgens mij wordt een 5 ook aangeraden door drops zelf, dus zou eigenlijk niet moeten kunnen
De baby uil heb ik toen gewoon met catania enzo gehaakt...dus met Drops wordt mamma wel heel groot denk ik...maar wel leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Het wordt Mama Owl, van dit patroon; http://www.ravelry.com/patterns/library/mama-and-baby-owl. Ik haak denk ik vrij los, want ik ben bijna zeker dat ik met naald 5 ruimtes ga krijgen haha. Maar ik ga het wel proberen natuurlijk! Naald 5 staat inderdaad ook op het label!
Ow dubbeldraads kan idd ook best mooi worden. Ik ga vanmiddag eventjes naar mijn winkeltje...hoop dat ze iets hebben dat me aanstaat....moet zondag lang in de auto zitten dus dan is een sjaal wel een mooi projectjequote:Op vrijdag 14 december 2012 11:14 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik er een col van ga maken, ben nl. met een hele mooie combi van 2 draden begonnen (Lana Grossa iets mohairigs en nog iets - heb de wikkels hier niet bij de hand) maar dat wordt een beetje duur grapje als ik 'm echt lang wil maken. Zal thuis even kijken wat het precies is.
Net even geprobeerd en ik vind de gaten bij mij toch wel groot worden met 5. Toch maar weer de 4 gepakt en dat levert een beter resultaat op. Het haakt alleen zo stroef bij mij. Kan ook komen doordat het een andere type naald is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Claudia, ik weet niet of je strak of los haakt, maar denk niet dat haaknaald 5 grote gaten oplevert. Volgens mij wordt een 5 ook aangeraden door drops zelf, dus zou eigenlijk niet moeten kunnen
Maar dit is in het Engels, laatst was hij toch ook in het nl het kleine baby uiltje?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
De baby uil heb ik toen gewoon met catania enzo gehaakt...dus met Drops wordt mamma wel heel groot denk ik...maar wel leuk natuurlijk.
Over welke uiltjes heb jij het nu? Maar volgens mij zijn beide patronen (die hele kleine en baby + mamma uil) niet in het nederlands te verkrijgen hoor...quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:39 schreef dapmar het volgende:
[..]
Maar dit is in het Engels, laatst was hij toch ook in het nl het kleine baby uiltje?
Dat wil ik ook wel weten!quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Een hele tijd terug waren er hier toch mensen die ergens labeltjes hadden besteld, voor aan ami's? Of ze zelf maakten ofzo?
Iemand een linkje/adresje voor me?
Jawel hoor...maar ik heb gewoon ronde 6 hetzelfde gedaan als ronde 7...dus voglens mij 2x 30vaste (omdat bij de volgende mindering/meerdering ook 2rondes met alleen vaste gedaan worden)quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:20 schreef YogaLove het volgende:
Niemand anders die Round 6 mist bij het Baby owl ornament patroon?
Ik heb er nu 2 gemaakt zoals beschreven en 1 met een extra ronde van 30v.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jawel hoor...maar ik heb gewoon ronde 6 hetzelfde gedaan als ronde 7...dus voglens mij 2x 30vaste (omdat bij de volgende mindering/meerdering ook 2rondes met alleen vaste gedaan worden)
Hahah denk dat met zo'n sjaal je idd niet voor te gekke kleuren moet gaan kiezen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mooie kleur!
Ik denk dat ik deze http://www.etsy.com/listi(...)cowl?ref=exp_listing sowieso een keer wil maken, alleen nog garen zoeken
Dan doe ik nu wel de calm cowl met dat groen/blauwe. De foto is niet 100% de kleur.
http://www.etsy.com/listi(...)et=lily+crochet+hookquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:37 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahah denk dat met zo'n sjaal je idd niet voor te gekke kleuren moet gaan kiezen.
Maar die calm cowl is idd ook leuk
Wat ga je trouwens met die rode en witte maken? Ook erg mooie kleuren
Ja iddquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
ja ik dacht ook echt max 10 cm, maar het is echt veel!
Bij mij staat ronde 6 er wel gewoon in? Ronde 5 is meerderen naar 30 steken, ronde 6 is een vaste in elke vaste (dus het totaal blijft 30), ronde 7 is minderen naar 24.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jawel hoor...maar ik heb gewoon ronde 6 hetzelfde gedaan als ronde 7...dus voglens mij 2x 30vaste (omdat bij de volgende mindering/meerdering ook 2rondes met alleen vaste gedaan worden)
quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil deze maken
[ afbeelding ]
Mooie kleur! Voor hoeveel koop je zo'n bol? Ik zag ze bij de Euroland voor 2 euro.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
hmm tja...als je een warme sjaal zoekt....dan mssn zoiets? of deze....die lijkt best tuttig maar denk in die blauwe kleur van jou (mooie kleur trouwens) dat het wel meevalt. of gewoon zoiets
Ik heb trouwens ook garen gekocht voor mijn sjaal. En het is geworden......Phildar partner 3,5heb denk ik een kleine zwak voor phildar. Had eerst ook een bol Lana Grossa vast met merinho wol...maar ja ¤5 per bol....wordt een duur grapje.
Was eerst op zoek naar grijs...maar tis toch beetje bruinig geworden
[ afbeelding ]
Nee hij hoort zo haha! Is de unicorn van despicable mequote:Op vrijdag 14 december 2012 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Doe je er dan wel andere ogen in? Deze zijn eng!
unicorn met overgewichtquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil deze maken
[ afbeelding ]
Ik heb er nu ¤2,95 voor betaald bij mijn eigen wolwinkel. Wij hebben (voor zo ver ik weet) hier geen Euroland in de beurtquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mooie kleur! Voor hoeveel koop je zo'n bol? Ik zag ze bij de Euroland voor 2 euro.
It so fluffy i'm gonna die!!!!quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil deze maken
[ afbeelding ]
Die clips moet je via ebay bestellen, rond de 1.50 voor 30 steekmarkeerdersquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Tyler-Girl!
Oh, ik wou jullie al een tijdje de volgende vraag stellen. Wat vinden jullie handige accessoires of gereedschappen om te hebben? Ik vraag me bijvoorbeeld af wat nou een handige manier is om rondjes uit vilt te halen. Dat doe ik nu uit de losse pols, maar dat moet beter kunnen. Misschien is er speciaal snijdgereedschap voor, of gebruiken jullie een liniaal om rondjes af te tekenen?
Ik wil ookal een tijdje een clip kopen waarmee je bij kunt houden wat de eerste vaste van een rondje is.
Wat moet je er nou met 30?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die clips moet je via ebay bestellen, rond de 1.50 voor 30 steekmarkeerders
Je hebt ze niet allemaal tegelijk nodig maar het is waarschijnlijk goedkoper dan 1 of 2 in de winkelquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat moet je er nou met 30?
Ik las pas inderdaad dat eBay handig is voor dit soort dingen, bijvoorbeeld veiligheidsoogjes. Ik ga kijken! Ik ben nu een lijstje aan het maken met dingen die m'n moeder kan kopen voor m'n verjaardag, vandaar.
De pdf is ondertussen gewijzigd inderdaad, hernummerd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij staat ronde 6 er wel gewoon in? Ronde 5 is meerderen naar 30 steken, ronde 6 is een vaste in elke vaste (dus het totaal blijft 30), ronde 7 is minderen naar 24.
Ik gebruik een klein flesje waarvan ik de omtrek op het vilt teken, maar ik heb ook ergens een liniaal liggen waar rondjes op staan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Tyler-Girl!
Oh, ik wou jullie al een tijdje de volgende vraag stellen. Wat vinden jullie handige accessoires of gereedschappen om te hebben? Ik vraag me bijvoorbeeld af wat nou een handige manier is om rondjes uit vilt te halen. Dat doe ik nu uit de losse pols, maar dat moet beter kunnen. Misschien is er speciaal snijdgereedschap voor, of gebruiken jullie een liniaal om rondjes af te tekenen?
Ik wil ookal een tijdje een clip kopen waarmee je bij kunt houden wat de eerste vaste van een rondje is.
Je raakt er minstens 1 kwijt en als je meerdere projecten tegelijk hebt...voorkom je met een steekmarkeerder ook dat je steken losraken (en weet je nog altijd waar je gebleven bent)quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las pas inderdaad dat eBay handig is voor dit soort dingen, bijvoorbeeld veiligheidsoogjes. Ik ga kijken! Ik ben nu een lijstje aan het maken met dingen die m'n moeder kan kopen voor m'n verjaardag, vandaar.
Waarom? Ik vind hem vreselijkquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil deze maken
[ afbeelding ]
Ze raken vrij gemakkelijk zoek. En het is ook wel handig om ze in verschillende kleuren te hebeen.quote:
ik koop vaak acessoires van Clover, via echtstudio.nl of via hobbydoos:quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Tyler-Girl!
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Een hele tijd terug waren er hier toch mensen die ergens labeltjes hadden besteld, voor aan ami's? Of ze zelf maakten ofzo?
Iemand een linkje/adresje voor me?
hmm, die had ik toen ook opgeslagen maar kan t niet meer vinden. was een duitse site ofzo?quote:
Waarschijnlijk hetzelfde wat ik er mee doe.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eentje voor al je dertig projectjes?quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde wat ik er mee doe.![]()
Ik heb trouwens geen gekleurde verdikte pennen kunnen vinden bij de Wibra.
Nee, ik verlies ze bij het leven, net als haakpennen trouwens.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:47 schreef Lutte het volgende:
[..]
Eentje voor al je dertig projectjes?
Zonde! Misschien komen ze nog. Ze hebben hier nu ook die haak/breiboeken van de Action maar dan harde kaft en twee euro duurder
Oh gelukkig, dan ben ik niet de enige die zulke dingen kwijt raakt. En als ik nieuwe koop, vind ik de oude. Pfft.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, ik verlies ze bij het leven, net als haakpennen trouwens.![]()
Even afwachten dan maar.
Ja klopt...een kennis van mij kocht gisteren nieuwe hoeslakens want hij kon de eerder gekochte niet vinden en moest wat vervangen. Komt thuis met de nieuwe en pakt zo de "oude"hoezen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:54 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Oh gelukkig, dan ben ik niet de enige die zulke dingen kwijt raakt. En als ik nieuwe koop, vind ik de oude. Pfft.
Dat was namensbander.de! Heb de labeltjes in het echt gezien, en zijn aan voor en achterkant heel mooi, en soepel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hmm, die had ik toen ook opgeslagen maar kan t niet meer vinden. was een duitse site ofzo?
ik vind nu wel deze: https://www.holland-label.nl/nl/
Niet helemaal hetzelfde, helaas.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:20 schreef 16021988 het volgende:
http://www.crochetspot.com/how-to-crochet-star-stitch/
Is dit dezelfde steek als op de Russische site?!
Dan staat ie iig hier uitgelegd
Zo iets heeft zpagetti ook. Deze....quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:20 schreef 16021988 het volgende:
http://www.crochetspot.com/how-to-crochet-star-stitch/
Is dit dezelfde steek als op de Russische site?!
Dan staat ie iig hier uitgelegd
is dat labeltje van jou? Waar heb je die laten maken, tofquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:11 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ] voorbeeldje....
Wel onder het rokje gedaan...
[ afbeelding ]
kun jezelf mk met je printer ;-)...moet je dan wel de tijd voor nemen ;-)quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is dat labeltje van jou? Waar heb je die laten maken, tof
De meeste newborn babies lopen nog niet, dus nee haha. Maar zonder gekheid is dat wel de reden waarom ik het niet doe. De slofjes die ik maak zijn voor newborn tot zo`n 9 maand ongeveer, dus lekker voor de warmte en voor het 'schattig' gehalte haha.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:00 schreef CREADO het volgende:
Donnarush, doe jij antislip onder de slofjes? Vind je erg glad? Iemand tips...
quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:14 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik er een col van ga maken, ben nl. met een hele mooie combi van 2 draden begonnen (Lana Grossa iets mohairigs en nog iets - heb de wikkels hier niet bij de hand) maar dat wordt een beetje duur grapje als ik 'm echt lang wil maken. Zal thuis even kijken wat het precies is.
Als je het uiltje ooit wilt gebruiken op een andere manier dan als hangornament dan zou ik de lus los maken. Is dat niet het geval, dan zou ik het doen met de draad die je hebt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
hoe krijg ik nu zo'n mooi "ringetje" aan mij uiltjes? iemand had het over een ketting van losse....maar hoe dan? apart eraan maken of kan ik die ook maken van de draad waarmee ik het uiltje dicht heb gemaakt?
Ik zit nu op de ipad en moet nog een mail krijgen met haar ontwerp voor mij naar mijn idee, dus dat komt nog!quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
laat es zien? heb ook wel eens over labeltjes nagedacht....maar heb geen idee hoe die er dan uit moeten komen te zien.
sorryquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Even snel switchen naar de aptop voor je dan
deze
http://www.etsy.com/listi(...)custom-cotton-fabric
handiger is altijd fijn! en Roary is leuk en heel snel klaarquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ontdek ik dankzij de instructies in Zoomigurumi dat mijn manier van steken minderen niet klopt. Of niet klopt: het kan handiger! Nou ja, beter laat dan nooit. Ik ben het tijgertje aan het haken:
[ afbeelding ]
Ik vind anders dat ie een grote kop heeft voor zo'n klein beestje! Hierna wil ik Wasabi maken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
handiger is altijd fijn! en Roary is leuk en heel snel klaar
Even een vraagje, misschien heb je het al beantwoord een keer. Maar hoe print je ze zelf dan? Dat lijkt mij ook wel handig...........quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:11 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ] voorbeeldje....
Wel onder het rokje gedaan...
[ afbeelding ]
Ik heb deze vaak gehaakt:quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:39 schreef CREADO het volgende:
Wie weet er een mooie bloem in laagjes voor op mijn kinderslofjes?
Haaknaald door de voorste helft van het eerste v'tje. Dan meteen hetzelfde met het tweede v'tje, vervolgens de draad oppakken en door de lusjes heen trekken. Lastig uit te leggen!quote:
moet ik hier even voor je kijken? Eventueel opsturenquote:Op vrijdag 14 december 2012 18:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hetzelfde wat ik er mee doe.![]()
Ik heb trouwens geen gekleurde verdikte pennen kunnen vinden bij de Wibra.
Is dit het voorbeeld wat je gebruikt of inmiddels het eindresultaat van je inspanningen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ontdek ik dankzij de instructies in Zoomigurumi dat mijn manier van steken minderen niet klopt. Of niet klopt: het kan handiger! Nou ja, beter laat dan nooit. Ik ben het tijgertje aan het haken:
Ik ben dan Arual niet,maar dat is het voorbeeld.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:17 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is dit het voorbeeld wat je gebruikt of inmiddels het eindresultaat van je inspanningen?
nice!quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb eindelijk het kussen af! Even een fotoserie van vierkantjes naar eindresultaat.
36 vierkantjes opgespannen:
[ afbeelding ]
III
De volgorde bepaald en daarna de kleuren om ze aan elkaar te haken uitgezocht:
[ afbeelding ]
Zo ziet het er in close up uit:
[ afbeelding ]
Met kleine steekjes vastgezet aan de rand van een kant en klaar kussen:
[ afbeelding ]
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Hoe maak je die met je printer dan? Want ik denk niet dat mijn printer zoiets pakt...?quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:28 schreef CREADO het volgende:
[..]
kun jezelf mk met je printer ;-)...moet je dan wel de tijd voor nemen ;-)
dat is toch juist de handige manier?quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Haaknaald door de voorste helft van het eerste v'tje. Dan meteen hetzelfde met het tweede v'tje, vervolgens de draad oppakken en door de lusjes heen trekken. Lastig uit te leggen!
dat bedoeld ze ook. Claudia vroeg wat de handige manier dan wel niet was....vandaarquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is toch juist de handige manier?
Claudia zei "Hoe deed je het dan?", ik ging er vanuit dat "het" de "onhandige manier" was waar Arual het over had dat ze die gebruiktequote:Op zaterdag 15 december 2012 12:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
dat bedoeld ze ook. Claudia vroeg wat de handige manier dan wel niet was....vandaar
SPOILER: doorklikken voor een vergroting, nog een keer klikken voor detail-grootteOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ja, dit is idd de meer zichtbare manier.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb het al gevonden Arual.
In het boek doen ze: door de eerste vaste doorhalen, lus opnemen, daarna volgende vaste doorhalen en daar lus opnemen en daarna de draad door 3 lussen doorhalen.
Zo deed ik het eerst, maar vind de andere methode mooier (dus alleen in het voorste lusje). Maar ieder zijn ding natuurlijk
Heel erg mooi en netjes gedaanquote:Op zaterdag 15 december 2012 11:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb eindelijk het kussen af! Even een fotoserie van vierkantjes naar eindresultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Dat is koord, dat ik als schrijfletters heb neergelegd (steeds een stukje verder "schrijven", en met kleine steekjes eromheen heb vastgezet. Was een rotklusje! De rest vond ik heel leuk om te doen, ook het ontwerpen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:03 schreef Lutte het volgende:
Spuuglokje, wat mooi! Ontzettend netjes gehaakt ookBijna zonde om hem aan het zicht te ontrekken door er op te gaan zitten
Leuke nagellak ook
![]()
En kwakz0rWat een gepriegel maar het resultaat mag er wezen! Hoe heb je de naam zo mooi gekregen?
bij mij is de onzichtbare manier zichtbaarder dan de zichtbare manierquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, dit is idd de meer zichtbare manier.de manier die je eerst deed is de "onzichtbare" manier. Maar die wordt ook op verschillende manieren gedaan trouwens, in 2 of in 3 stappen (qua doorhalen). Ik weet nog niet wat ik draavan de beste vind...
ik heb geen printer, kan ik dan op een andere manier aan dergelijke labeltjes komen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:28 schreef CREADO het volgende:
[..]
kun jezelf mk met je printer ;-)...moet je dan wel de tijd voor nemen ;-)
Mooi zeg!quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:20 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Klopt! De flowersquare.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:21 schreef trui het volgende:
prachtig spuug!is het die van rosehip? erg leuk die naden met verschillende kleuren!
Ik heb mijn textiellijm bij de boekhandel gekocht!quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:51 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben bij de Hema en Action geweest en bij beide niet gevonden wat ik zocht. Bluh! Volgende week nog maar eens op zoek! Sowieso nog een keer naar de Hema.
Jammer, maar in ieder geval bedankt voor het kijken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:59 schreef CREADO het volgende:
Geen wol trovey bij wibra :-(.
Labeltjes kun je zelf met je printer mk ;-). Genoeg tutorials op internet...
En steekmarkers kun je niet genoeg hebben hoor. Ik heb nu 3 setjes gekocht op ebay...hahaha. niet alleen verschillende projectjes, met meer markers, maar ook geregeld kwijt of wat dan ook. Vind ze erg handig!
Die tellers waar kan je die goedkoop kopen eigenlijk. Vind ze zo duur rond de 6¤.
Graag. Zal wel opsturen worden dan, zijn die bollen een beetje plat te krijgen?quote:Op zaterdag 15 december 2012 09:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
moet ik hier even voor je kijken? Eventueel opsturen
Mooi.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:20 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Wil ik wel hebbenquote:
Leuk, maar ik doe niet aan Ebay.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zijn die Wibra dingen niet precies dezelfde als die je op Ebay voor bijna niets inclusief verzendkosten kunt krijgen?
http://www.ebay.nl/itm/6p(...)&hash=item2c670eba57
Volgens mij zijn dit ze toch? 2,63¤ inclusief verzenden
Bedankt voor het helpenquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:43 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Excuses dat ik probeerde helpen hé!
Ik heb zelfs een bloedhekel aan gewoon pinnenquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt voor het helpen![]()
Met mij tref je één van die weinige personen die niet in het buitenland besteld want ik wil geen paypal en/of een creditcard.
En die gaan ook nog eens heul snel kapotquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zijn die Wibra dingen niet precies dezelfde als die je op Ebay voor bijna niets inclusief verzendkosten kunt krijgen?
http://www.ebay.nl/itm/6p(...)&hash=item2c670eba57
Volgens mij zijn dit ze toch? 2,63¤ inclusief verzenden
Bij mij nog steeds niet :-)quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
En die gaan ook nog eens heul snel kapot
had je mijn berichtje gezienkquote:
Kijk even boven, je staat in mijn "kleine"berichtje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
had je mijn berichtje gezienk
Ik heb ze voor je gekocht
Moet je even laten weten welke je nodig hebt stuur ik ze op enzo
ah jaquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Kijk even boven, je staat in mijn "kleine"berichtje.Ik heb wel interesse in alle.
Ja, maar welke uitleg volg jij dan? Want er staan een stuk of 20 links op je pinterest...quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:03 schreef CREADO het volgende:
[..]
Bij mij nog steeds niet :-)
En voor tips of uitleg voor die labeltjes zie mijn pinterest onder mijn naam :-) of gewoon googlen :-)
quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
het vilttopic is zo dood dat ik in een spoiler hier toch even dit niet-haakwerkje wil laten zienben er zo trots op! workshop kerstsokken maken gehad van een collega. Heb voor mijn achternichtje gemaakt, het poppetje is zij zelf
help, ik wil niet nóg een hobby!oh wat leukSPOILER: doorklikken voor een vergroting, nog een keer klikken voor detail-grootteOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
Ah, zo leer ik weer eens wat! Ik doe het ook volgens de boekmethode die Tyler-girl omschrijft en die minderingen zijn behoorlijk zichtbaar. Ik ga de "onzichtbare" methode eens proberen!quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, dit is idd de meer zichtbare manier.de manier die je eerst deed is de "onzichtbare" manier. Maar die wordt ook op verschillende manieren gedaan trouwens, in 2 of in 3 stappen (qua doorhalen). Ik weet nog niet wat ik draavan de beste vind...
mja, maar met 1 goed design zit je natuurlijk ook wel goed, dus die gok wil ik wel wagen bij gebrek aan mogelijkheden om het zelf te doen. Ik vond het zo vreselijk jammer dat ik geen label had om aan sjakie stapelslak te doen, het voelde toch een beetje onaf.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:46 schreef BrainTeaser het volgende:
Ja, maar wat ik zo jammer vind is dat je dan meteen met 50 dezelfde labels zit...
Als je ze zelf maakt, kun je veel meer afwisselen/experimenteren!
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:23 schreef SpaceInvaders het volgende:
Heeft iemand een suggestie qua garen voor deze sjaal? http://www.ravelry.com/patterns/library/riga-scarf
Niet al te duur graag, misschien twee draden samen of zal dat niet mooi worden?
er zijn er honderdmiljoenmiljard, maar ik had besteld bij (ff denken en zoeken)quote:Op zondag 16 december 2012 08:21 schreef Ynske het volgende:
Heb je een linkje van die labelsite mirjam?
Daar heb ik naar gekeken maar ik heb dus bijna 400 meter nodigquote:
]quote:Op zondag 16 december 2012 12:54 schreef x__duck het volgende:
Is er hier iemand die al creatief is geweest met het dikke garen van de action? Ik heb gister twee bollen kunnen bemachtigen maar nog geen patroon en geen idee of ik wel twee billen nodig heb...?
quote:Op zondag 16 december 2012 14:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn minikerstboom ook staan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ga ik beginnen aan de krans voor aan de voordeur.
Inspiratie:
http://attic24.typepad.co(...)ms-and-pretties.html
Het is persoonlijk, maar ik doe het nu met transferfolie. Dat is en blijft het mooiste en minste ingewikkeld. Printen strijken klaar :-). En altijd zelf bepalen wat je maakt...lekker varieren. Shirt zijn ook leuk te maken en goedkoper. Schijnt dat je het op 30/40 graden kan wassen. Bij de andere methode verlies je altijd inkt. Suc6!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:19 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, maar welke uitleg volg jij dan? Want er staan een stuk of 20 links op je pinterest...
Die methode waarbij je direct op stof uitprint ga ik dus echt niet proberen, daar is m'n printer iets te duur voor
Maar die met dat transferpapier is wel een goede. Al vraag ik me af of dat mooi blijft na het wassen? Maar dat ga ik binnenkort eens proberen!
nee hoor maakt niet uit allerlei stoffen kun je gebruiken :-)quote:Op zondag 16 december 2012 20:30 schreef trui het volgende:
inderdaad, erg leuk die uilenbomen!
en creado, je labels zijn ook leuk. wat gebruik je als ondergrond, is dat ook nog speciaal materiaal?
wat ik jammer blijf vinden is dat je met transfer folie altijd de randen van de folie blijft zien, ook op shirts enzoquote:Op zondag 16 december 2012 16:09 schreef CREADO het volgende:
[..]
Het is persoonlijk, maar ik doe het nu met transferfolie. Dat is en blijft het mooiste en minste ingewikkeld. Printen strijken klaar :-). En altijd zelf bepalen wat je maakt...lekker varieren. Shirt zijn ook leuk te maken en goedkoper. Schijnt dat je het op 30/40 graden kan wassen. Bij de andere methode verlies je altijd inkt. Suc6!
[Flickr]http://www.flickr.com/pho(...)96191/in/photostream[/flickr
ook als je uitknipt ja, de overgang van stof naar stof met een doorzichtig laagje blijf je zienquote:Op maandag 17 december 2012 08:22 schreef trui het volgende:
ook als je 't uitknipt? niet dat ik er zoveel ervaring mee heb.
en Ynske, is je bolero trouwens uiteindelijk naar je zin geworden? en heb je er een foto van (of heb ik die over 't hoofd gezien?).
dit...quote:Op maandag 17 december 2012 08:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat ik jammer blijf vinden is dat je met transfer folie altijd de randen van de folie blijft zien, ook op shirts enzo
thanks.. ik ga het misschien ook wel een poging wagenquote:Op maandag 17 december 2012 11:14 schreef trui het volgende:
't mijne is van Attic24. het 'blooming flower cushion'.
dat van Spuuglokje komt van Rosehip.
Bedankt voor dat linkje naar jouw kussen! Ik wil er ook een gaan maken.quote:Op maandag 17 december 2012 11:14 schreef trui het volgende:
't mijne is van Attic24. het 'blooming flower cushion'.
dat van Spuuglokje komt van Rosehip.
doe me even je adres in pm enzo voor de naaldenquote:Op zaterdag 15 december 2012 19:37 schreef trovey het volgende:
[..]
Jammer, maar in ieder geval bedankt voor het kijken.
[..]
Graag. Zal wel opsturen worden dan, zijn die bollen een beetje plat te krijgen?
[..]
Mooi.
[..]
Wil ik wel hebben, kan het als brievenpost (desnoods zonder verpakking
)
Ik heb overigens vandaag nog een creatief-kerstbeurs bezocht. Echte schapenwol gekocht )maar wel gesponnen tot wol'. gehaakte sleutelhangeruiltjes, met kraaltjes gehaakte(punniken) halsketting en een serie van halsketting en armband(echt voor een prikkie als je al het werk er aan ziet) en nog een soort gebreid vest van echte schapenwol, heel simpel(rechte lap) maar die wil ik ook als voorbeeld gebruiken. Verder nog een garenschaal (yarnbowl) om je bol tijdens het haken in te leggen in rood met uitgesneden harten
, een paar pennen die je door gehaakte kleding heen kunt steken(b.v. bij sjaals)om ze vast te zetten en nog een halsketting met dikke kralen.
en mijn browser doet nu heel gek(leeg bureaublad, snelkiezer weg en D-schijf is leeg) dus ik kan van alles wel en niet.
Hopelijk is het morgen weer opgelost net als de vorige keer toen alles weer op zijn plek stond nadat de computer een tijd had uitgestaan.
![]()
weet je nog een beetje hoe de colw eruitzag? je kunt ook de vorige delen even doorspitten.quote:Op maandag 17 december 2012 13:52 schreef busbreier het volgende:
hoi allemaal,
ik wil de colsjaal maken die pas hier verscheen, ik weet niet meer van wie, maar met breien moet je eerst een proeflapje doen. maar haken jullie ook een proeflapje???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
ja ook leuk!quote:Op maandag 17 december 2012 14:10 schreef trui het volgende:
cute mutsje! ik heb een paar keer deze gemaakt, die lijkt er wel wat op.
Jouw nicknamequote:Op maandag 17 december 2012 14:25 schreef busbreier het volgende:
Gelukkig had ik de colsjaal wel opgeslagen. Hij was van mijn eigen plekkie, maar ik weet niet meer wie dat is.
Ik heb tweedgaren van Zeeman gekocht en hoop dat dat goed is. Ik hoopte eigenlijk dat jullie zouden zeggen dat een proeflapje niet nodig is. Maar helaas, ik heb een hekel aan proeflapjes maken. Stom natuurlijk, maar toch...
Mooiquote:Op maandag 17 december 2012 14:25 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja ook leuk!
ik ben nu die van mijn neefje aan het maken. Meer werk trouwens want hij wilde veertjes....![]()
[ afbeelding ]
hier nog een ^^. ik ben type gewoon doen.. is het niet goed dan haal ik het uit ^^.quote:Op maandag 17 december 2012 14:25 schreef busbreier het volgende:
ik heb een hekel aan proeflapjes maken. Stom natuurlijk, maar toch...
ik heb nog nooit een proeflapje gemaaktquote:Op maandag 17 december 2012 13:52 schreef busbreier het volgende:
hoi allemaal,
ik wil de colsjaal maken die pas hier verscheen, ik weet niet meer van wie, maar met breien moet je eerst een proeflapje doen. maar haken jullie ook een proeflapje???
Zou jij voor mij willen meten hoeveel cm ronde 1-6 zijn van jouw calm cowl? Rij 6 is de laatste keer sc tussen 2 sc. Net voor de 2e rij stokjes dusquote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik volg diegene van mijn eigen plekkie via blogger, maar volgens mij is dat geen gebruiker van hier....mssn dat iemand hem daar ook gezien heeft en hier laten zien, zo van deze ga ik maken...
maar goed als je het pateoon nog hebt, kun je ook aan de slag
haha dat doe ik ook meestal tegen het 'einde'. En dan erachter komen dat hij eigenlijk 2 cm kleiner is in doorsnee en dat je dus voor dezelfde maat nog 20 vierkantjes extra nodig hebtquote:Op maandag 17 december 2012 15:11 schreef trui het volgende:
ik zelf ook niet.maar ik meet gaandeweg wel eens of de 'gauge' overeenkomst met die uit 't patroon.
Is dit nou moeilijk voor een beginner?quote:Op maandag 17 december 2012 17:23 schreef Dottey het volgende:
De grijze veertjes zijn af en de oorflappen zijn al gemaakt.
Op naar de ogen en snavel en dan is ook deze leukerd af ^^.
Ik denk dat ik er nog zo een ga maken.. het is stiekem toch een leuke warme muts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |