abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120228686

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:

Brainteasers's Rudolfje kan zijn ogen niet geloven! Hij ziet wat prachtigs wit buiten naar beneden dwarrelen...

Beefcake's sneeuwvlokken bedekken de hele tuin en alles veranderd langzaam in prachtig wit.

Tyler-Girls' scheel uiltje zag Rudolfje springen van vreugde bij het raam en kraste snel en verstandig: "Trek je wel wat warms aan voor je naar buiten gaat?" ^^.

De_TaartjesFee's sloeg Rudolfje snel de warme elise sjaal om zijn schoudertjes voor hij naar buiten rende om sneeuwvlokken te vangen.

Hij rolde er een bal van die zo groot werd dat hij hem niet meer kon rondduwen. Gelukkig hielp de koningin hem al snel een handje en samen bouwde zij er een mooie sneeuwpop van.

Gelukzalig en vermoeid viel rudolfje s'avonds na veel sneeuwpret al snel in slaap. Angelof9 dekte hem met zijn dekentje toe: "Oogjes toe en snaveltjes dicht"

Fijne winterdagen ^^. Hook on

[ Bericht 13% gewijzigd door Dottey op 12-12-2012 14:42:58 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120228696
*O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_120228716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef MizzEnroe het volgende:
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch? ;) Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
oke :D
Heb trouwens gisteren nog hard moeten zwoegen om die oogjes erop te krijgen, zelfs met schroevendraaier. Terwijl ik dat met andere oogjes nooit heb gehad. (heb ze van 5mm gehad en heb nu ook nog 13mm en die gaan ook heel gemakkelijk) maar die hebben ook een iets andere achterkant...maar goed het gaat...en ze blijven zitten....
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_120228756
en de laatste post even opnieuw :@

ben een tijd geleden een mutsje aan het maken geweest die nog wachtte op een passessie van het kindje. Nu past het wel goed, maar moest een cm wat hoger worden..

Dus ik met mijn gare hersenpan het eindje lospeuteren zodat ik wat kon toevoegen, maar niet snappen waarom het zo moeizaam losgaat.... :')

besef ik nadat ik al de eerste rij er af heb gerukt dat ik aan de verkeerde kant los aan het halen ben.. dus aan het begin ipv aan het eind 8)7 . Nu maar helemaal los gemaakt en gestart aan een nieuwe omdat herstellen niet meer ging.. EN NU ben ik natuurlijk vergeten hoeveel steken het ook al weer waren.. ECHT HOOR! ):O
pi_120228794
Ah ik wilde jouw laatste post al gaan kopiėren, maar is niet nodig, zie ik.

Dat is inderdaad wel balen, zeg! Had je een patroon gebruikt of zomaar uit de losse hand iets bedacht?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_120228824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:13 schreef MizzEnroe het volgende:
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch? ;) Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.

[ afbeelding ]
Dat was ik destijds. :P Ik heb een kennis die Russisch kent. Even naar hem mailen die site, wiet weet kent hij genoeg Russisch om het te begrijpen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120229049
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat was ik destijds. :P Ik heb een kennis die Russisch kent. Even naar hem mailen die site, wiet weet kent hij genoeg Russisch om het te begrijpen.
Volgens mij kun je het ook door Google translate gooien. Werkt voor dit soort dingen ook erg goed. En er zijn echt heel erg duidelijke foto's bij. Echt top, vind ik dan.
pi_120229134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Volgens mij kun je het ook door Google translate gooien. Werkt voor dit soort dingen ook erg goed. En er zijn echt heel erg duidelijke foto's bij. Echt top, vind ik dan.
Heb ik al een geprobeerd met andere Russische sites en helaas moet ik mededelen dat Google er niets van bakt. :')
Optimist tot in de kist
pi_120229414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:24 schreef MizzEnroe het volgende:
Ah ik wilde jouw laatste post al gaan kopiėren, maar is niet nodig, zie ik.

Dat is inderdaad wel balen, zeg! Had je een patroon gebruikt of zomaar uit de losse hand iets bedacht?
ik doe bijna alles uit de losse hand... ik zou eens wat meer moeten opschrijven :+
pi_120229453
komen we hier ook niet aan uit dan...

je moet drie clusters maken en op je naald houden en dan met een cluster dichtgooien :D
Mijn rusisch beperkt zich tot vluchtig de foto's bekijken :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Dottey op 12-12-2012 14:51:34 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 14:48:54 #11
211083 Angelof9
I must go first
pi_120229578
OT _O_
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120230501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:48 schreef Angelof9 het volgende:
OT _O_
Dit! :D
Geniale post Dottey! _O_

En vind het stiekem wel heel leuk dat 'mijn' Rudolf zo'n grote rol heeft! :@ ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_120231430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik al een geprobeerd met andere Russische sites en helaas moet ik mededelen dat Google er niets van bakt. :')
Naar het Duits gaat het best goed. De technische termen zijn niet altijd juist, maar die kan ik me meestal wel indenken.
pi_120231618
nadeel van die 'ergonomische' cheapass naalden van ebay is wel dat de maat eraflsijt!
Ik heb net een nieuw setje besteld, want ben er ook een paar kwijt, en heb bedacht dat ik even met blanke nagellak over de maatstempel heen ga zodat het niet afslijt :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 12 december 2012 @ 16:06:52 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120232612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:13 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Dit! :D
Geniale post Dottey! _O_

En vind het stiekem wel heel leuk dat 'mijn' Rudolf zo'n grote rol heeft! :@ ;)
Erg leuk verzonnen idd....en jouw Rudolf heeft die rol wel verdient hoor ;) wat een leukerd :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 16:39:03 #16
382129 crew  Donna
pi_120234020
Tyler-Girl, welk garen heb je gebruikt voor die mini uiltjes?
  woensdag 12 december 2012 @ 16:46:27 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120234358
Ik heb Drops Paris gebruikt. Ik heb er ook 1 gemaakt met catania....maar die werd heel mini. Dit is wel een fijn formaat :D
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 16:53:05 #18
382129 crew  Donna
pi_120234618
Ik dacht al Drops Paris! Jippie, ik ga ze ook maken! ^O^
pi_120235966
Wįt een lieve OP! O+
pi_120237194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:39 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Naar het Duits gaat het best goed. De technische termen zijn niet altijd juist, maar die kan ik me meestal wel indenken.
Ik ben er inmiddels achter dat de basisketting een meervoud van 3 met aan het einde 1 extra moet zijn....toch wel een belangrijk beginfeit. :P
Optimist tot in de kist
pi_120237235
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef Dottey het volgende:

[ afbeelding ]

je moet drie clusters maken en op je naald houden en dan met een cluster dichtgooien :D
Ja ja. :{ :') _O- . Ik moet nog heel wat bestuderen zie ik. :+
Optimist tot in de kist
pi_120238615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels achter dat de basisketting een meervoud van 3 met aan het einde 1 extra moet zijn....toch wel een belangrijk beginfeit. :P
Lol. Dat was een makkie, nu de rest nog. ^O^
pi_120238638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:53 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Lol. Dat was een makkie, nu de rest nog. ^O^
:')
Optimist tot in de kist
pi_120238876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:54 schreef trovey het volgende:

[..]

:')
>:)
pi_120240663
Jeetje, wat gaan jullie hard! Wat een mooie creaties weer :)
Ik ga nog even het vorige deel lezen, heb alleen even snel de foto's bekeken :D
pi_120249606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef Dottey het volgende:

[ afbeelding ]

O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 12 december 2012 @ 22:37:05 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120249761
mizzEnroe, dat russisch is erg moeilijk te volgen maar wat een leuke site zeg, er staan echt bijzondere dingen op. wel de moeite om nog eens rustig wat van uit te proberen.
in de haak.
pi_120250432
Kan iemand mij vertellen hoe dik de simply soft is? Dunner of dikker dan wibra/bravo.
Ga denk ik maar kerstcadeautje voor mezelf bestellen :P
Mn ebay haaknaald heeft het opgegeven namelijk, en had wel een 3,5 amour haaknaald voor kerst gevraagd, maar nu ik ook geen 3 meer heb kan ik echt niet zo lang wachten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Whoopdidoo op 12-12-2012 22:54:05 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 23:10:19 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120251493
zijn ze niet allebei voor naald 5? dan zal 't elkaar niet zoveel ontlopen lijkt me.
in de haak.
pi_120252579
Ik ben aan het breien met simply soft en doe dat op naald 4,5, maar ik heb ook iets op naald 5 gebreid. Ik ben bezig een plaid te haken van Saskia en dat doe ik met naald 5. Vergelijkbaar dus. Als ik een amigurumi haak met Saskia dan doe ik dat met 3,5 en dan is het ook helemaal dicht.
  woensdag 12 december 2012 @ 23:39:03 #31
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120252631
simply soft is idd te dik voor haaknaald 3. heb verder geen ervaring met bravo/wibra. haak mijn deken met simply soft nu met haaknaald 6...haaknaald 5 leek me te strak voor een deken..maar voor andere dingen zou eem 5 best kunnen.
pi_120269237
Wat is het hier stil!

Heb haaknaald en een paar bolletjes besteld, ben benieuwd. Bestaat er geen 3 van de clover amour? Heb nu maar een 3,5 want daar haak ik bijna altijd mee en vraag een normale clover 3 dan maar voor kerst.
Ben mn normale haaknaald 3 ook kwijt, terwijl ik er gister nog mee gehaakt heb. Heb nu met een bamboe 3 gehaakt, maar das net alsof je met een sateprikker aan t haken bent en je zit te wachten tot ie knak zegt.

Uiltje!
Eerst een ramp met gehaakte oogjes, want haat vilt. Maar dat was echt te lelijk, toch aan t vilt gewaagd, en jeej. Gelukkig maar want had er al 6 gehaakt.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:26:48 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120269874
leuk! en is dat zwarte met verf/stift gedaan?
in de haak.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:48:28 #34
211083 Angelof9
I must go first
pi_120270642
Ik vind bamboe naalden heerlijk, maar niet voor amis hoor, dat is allemaal veel te strak. Gebruik mijn bamboe naalden als ik shawls enzo haak.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120270789
@Trui: Het heet perlen-pen ofzo, en normaal doe je dus een bolletje en dan wordt dat hard. Van dichtbij is het niet zo heel mooi, maar van veraf is t wel ok.
Maar als ik op elk uiltje een heel bolletje doe is dat ding snel op vrees ik :P
Blijkbaar kun je er van alles mee.
pi_120271048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:21 schreef Dottey het volgende:

[..]

[..]

Ik kan een beetje Russisch :) maar de foto's zeggen al veel :) Zal vanavond eens grondiger bekijken :Y
pi_120271656
Twee uiltjes:

En alvast wat oogjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120272887
Welk draad en welke maat naald gebruiken jullie hiervoor? In het patroon stond geloof ik naald 3.75 mm. Is dat niet wat groot?

Ik vind ze lief, de uiltjes. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:59:55 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120273265
dat hangt helemaal af van de dikte van 't garen dat je gebruikt. meestal kies ik voor zulke dingen een net iets kleinere naald dan standaard bij dat garen wordt aanbevolen. of in elk geval de dikte die als minimale dikte erbij genoemd staat.
in de haak.
pi_120276663
Die uiltjes zijn wel erg schattig zeg! Het is dat ik geen vilt in huis heb! ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 december 2012 @ 19:14:06 #41
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120277692
De bieb had weer nieuwe kersthaakboekjes
je merkt echt dat ze erop inspelen dat t weer o in is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_120277941
M'n moeder is gek :')

Ze hebben wij de Wibra nu van die verdikte haaknaalden in leuke kleurtjes O+ dus ik zou van het weekend ff kijken welke maten we hadden en dan konden we eventueel bijvullen.

Komt ze vandaag aan met maat 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 en 5,0 want 'nu hadden ze ze nog!' en dan hadden we ieg niet meer het probleem dat we allebei dezelfde haaknaald nodig hadden :D *;
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_120278449
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:19 schreef Lutte het volgende:

Ze hebben wij de Wibra nu van die verdikte haaknaalden in leuke kleurtjes O+ dus ik zou van het weekend ff kijken welke maten we hadden en dan konden we eventueel bijvullen.

Komt ze vandaag aan met maat 2,5 3,0 3,5 4,0 4,5 en 5,0 want 'nu hadden ze ze nog!' en dan hadden we ieg niet meer het probleem dat we allebei dezelfde haaknaald nodig hadden :D *;
Wat een lieve mama :)
pi_120279324
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:43 schreef bietel het volgende:
Die uiltjes zijn wel erg schattig zeg! Het is dat ik geen vilt in huis heb! ;)
De Action wel. :s) Een vel of 8 in diverse kleuren voor 99 cent. ;)
Optimist tot in de kist
pi_120279388
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:19 schreef Lutte het volgende:

* verdikte haaknaalden met kleurtjes noteert.
Optimist tot in de kist
pi_120286204
Misschien weet iemand dit:

Als je het Zoomigurumi-boek preorderde, dan kreeg je daarbij een Pdf-versie. Ik heb mijn patronen liefst als pdf zodat ik er lekker digitaal in kan strepen en krabbelen. Ik ben dus op zoek naar de pdf- of iBookversie van het boek, niet naar de papieren editie. Weet iemand waar ik deze kan kopen in NL?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 december 2012 @ 22:30:20 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120286783
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:16 schreef _Arual_ het volgende:

Als je het Zoomigurumi-boek preorderde, dan kreeg je daarbij een Pdf-versie. Ik heb mijn patronen liefst als pdf zodat ik er lekker digitaal in kan strepen en krabbelen. Ik ben dus op zoek naar de pdf- of iBookversie van het boek, niet naar de papieren editie. Weet iemand waar ik deze kan kopen in NL?
hier staat hij als download te koop.
http://www.amigurumipatterns.net/books/
Today is life -

Dale Carnegie
pi_120286821
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 22:16 schreef _Arual_ het volgende:

Volgens mij kan je die hier kopen. Gaat dan via amazon.

Ik heb in 2 avonden al 13 uiltjes gemaakt. Heb nog maar 3 kleurtjes en dan heb ik alle kleurtjes uit de bolletjes bak gehad. Denk dat ik dan maar aan de bravo ga beginnen.

En dan krijg je de vraag of je dit na wilt maken, alleen dan mooier. Mijn reactie was: wat is het?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 13 december 2012 @ 22:33:35 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120286923
Dar is een schildpad met grote ogen :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_120287026
Mmm, toch maar mijn paypal weer eens afstoffen dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')