Oh, ik had dat nog helemaal niet gezien op Ravelry! Dank!quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:31 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Drops Paris is volgens Ravelry 'Aran', dat is één categorie dikker dan 'Worsted', maar val ook onder medium.
Als je op de link hierboven klikt, zie je een vraagteken staan achter de 'weight' categorie; dan krijg je een handig tabelletje!
Grappig dat je dat zo formuleert. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat garen weliswaar niet dik maar wel zwaar kan zijn. Die indruk heb ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 10:28 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vind Drops Paris helemaal niet zo dik eigenlijk. Wel heel zwaar, maar dat ligt er natuurlijk aan wat je er van gaat maken.
Ik twijfel nog of ik er een col van ga maken, ben nl. met een hele mooie combi van 2 draden begonnen (Lana Grossa iets mohairigs en nog iets - heb de wikkels hier niet bij de hand) maar dat wordt een beetje duur grapje als ik 'm echt lang wil maken. Zal thuis even kijken wat het precies is.quote:Oh leuk. Hoe groot/lang ga jij hem maken? En met welk garen ben jij hem aant maken? Wil hem ook als binnensjaal kunnen gebruiken dus niet te dik enzo....
Dan ga ik het eens met naald 5 proberen! Ik was bang dat er dan misschien gaten in zouden vallen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Claudia, kheb die uiltjes ook met drops paris gemaakt (en volgens mij gaat donnarush dat ook doen) dus dat gaat prima. Voor zulke uiltjes (of vaak andere amigurumi) maakt het niet heel veel uit welk garen je precies pakt. Kheb ze trouwens met haaknaald 5 gehaakt
Ligt eraan hoe groot je uil gaat worden en welk patroon je gebruikt, maar denk dar dat wel moet lukken. Drops krijg ik dus echt niet met 3,5 gehaaktquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:13 schreef DonnaRush het volgende:
Okay! De slofjes die ik maak haak ik met Drops Paris en naald 3, 3,5 of 4 (ligt aan het formaat wat het moet worden) en dat vind ik best fijn werken.
Ik ga morgen beginnen aan een grote uil, ook met Drops Paris. Moet nog wel even beslissen welke naald ik daarvoor ga gebruiken.
Edit; die kleine uiltjes ga ik ook met Drops Paris haken, en naald 5 dan denk ik maar haha. Vind die van Tyler-Girl erg mooi gelukt namelijk! Zou ik dan voor m`n grote uil ook maat moeten gebruiken? Vind het zo groot voor mijn idee, omdat ik die slofjes met 3,5 (over het algemeen) doe haha.
Ik heb bij Pipoos zo'n zak met restjes gekocht, was geloof ik zo'n E8, heel handig voor kleine dingetjes als oogjes!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan ga ik het eens met naald 5 proberen! Ik was bang dat er dan misschien gaten in zouden vallen.
En ik moet nog vilt kopen. Maar ik heb geen in om naar de Action te rijden, want die zit hier niet in de buurt. Wat zijn nog meer goede adresjes voor vilt? Wibra/Zeeman?
Het wordt Mama Owl, van dit patroon; http://www.ravelry.com/patterns/library/mama-and-baby-owl. Ik haak denk ik vrij los, want ik ben bijna zeker dat ik met naald 5 ruimtes ga krijgen haha. Maar ik ga het wel proberen natuurlijk! Naald 5 staat inderdaad ook op het label!quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot je uil gaat worden en welk patroon je gebruikt, maar denk dar dat wel moet lukken. Drops krijg ik dus echt niet met 3,5 gehaakt![]()
Claudia, ik weet niet of je strak of los haakt, maar denk niet dat haaknaald 5 grote gaten oplevert. Volgens mij wordt een 5 ook aangeraden door drops zelf, dus zou eigenlijk niet moeten kunnen
De baby uil heb ik toen gewoon met catania enzo gehaakt...dus met Drops wordt mamma wel heel groot denk ik...maar wel leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:34 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Het wordt Mama Owl, van dit patroon; http://www.ravelry.com/patterns/library/mama-and-baby-owl. Ik haak denk ik vrij los, want ik ben bijna zeker dat ik met naald 5 ruimtes ga krijgen haha. Maar ik ga het wel proberen natuurlijk! Naald 5 staat inderdaad ook op het label!
Ow dubbeldraads kan idd ook best mooi worden. Ik ga vanmiddag eventjes naar mijn winkeltje...hoop dat ze iets hebben dat me aanstaat....moet zondag lang in de auto zitten dus dan is een sjaal wel een mooi projectjequote:Op vrijdag 14 december 2012 11:14 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik er een col van ga maken, ben nl. met een hele mooie combi van 2 draden begonnen (Lana Grossa iets mohairigs en nog iets - heb de wikkels hier niet bij de hand) maar dat wordt een beetje duur grapje als ik 'm echt lang wil maken. Zal thuis even kijken wat het precies is.
Net even geprobeerd en ik vind de gaten bij mij toch wel groot worden met 5. Toch maar weer de 4 gepakt en dat levert een beter resultaat op. Het haakt alleen zo stroef bij mij. Kan ook komen doordat het een andere type naald is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Claudia, ik weet niet of je strak of los haakt, maar denk niet dat haaknaald 5 grote gaten oplevert. Volgens mij wordt een 5 ook aangeraden door drops zelf, dus zou eigenlijk niet moeten kunnen
Maar dit is in het Engels, laatst was hij toch ook in het nl het kleine baby uiltje?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
De baby uil heb ik toen gewoon met catania enzo gehaakt...dus met Drops wordt mamma wel heel groot denk ik...maar wel leuk natuurlijk.
Over welke uiltjes heb jij het nu? Maar volgens mij zijn beide patronen (die hele kleine en baby + mamma uil) niet in het nederlands te verkrijgen hoor...quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:39 schreef dapmar het volgende:
[..]
Maar dit is in het Engels, laatst was hij toch ook in het nl het kleine baby uiltje?
Dat wil ik ook wel weten!quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Een hele tijd terug waren er hier toch mensen die ergens labeltjes hadden besteld, voor aan ami's? Of ze zelf maakten ofzo?
Iemand een linkje/adresje voor me?
Jawel hoor...maar ik heb gewoon ronde 6 hetzelfde gedaan als ronde 7...dus voglens mij 2x 30vaste (omdat bij de volgende mindering/meerdering ook 2rondes met alleen vaste gedaan worden)quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:20 schreef YogaLove het volgende:
Niemand anders die Round 6 mist bij het Baby owl ornament patroon?
Ik heb er nu 2 gemaakt zoals beschreven en 1 met een extra ronde van 30v.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Jawel hoor...maar ik heb gewoon ronde 6 hetzelfde gedaan als ronde 7...dus voglens mij 2x 30vaste (omdat bij de volgende mindering/meerdering ook 2rondes met alleen vaste gedaan worden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |