In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTTquote:
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
goede vraag ja... de samenvatting maakt het voor mij ook juist onduidelijkerquote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Zo denken er ongetwijfeld een hoop mannen over. Of het terecht is, geen idee. Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Welke verwachting heb jij dan TS?
Ga je zo'n knul dan houden aan allerlei vage islamgebruiken? Moet ie zich dan bekeren? Pas sex na het huwelijk? Ik noem maar wat...
Het lijkt mij dat juist jouw religie de voornaamste hindernis zou kunnen zijn. Niet lullig bedoeld hoor, maar als hij een gewone Nederlandse knul is, dan zie ik van zijn kant niet veel moeilijkheden.
Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie misschien wat afschrikt voor je die persoon leert kennenquote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.
Tenzij de TS weinig waarde hecht aan een hoofddoekje. dan is het natuurlijk geen probleem om dat te proberen.
Je hebt gelijk, dank. Is aangepast!quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Tja dat is onmogelijkquote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Ik zie hem weer in maart.quote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tja dat is onmogelijk
wij waren er niet bij
dus dat antwoord ga je hier sowieso niet vinden
maar goed, je zult hem niet (snel) meer zien toch? dus waarom waag je het er niet op?
als hij niet af wil spreken ben je niets verloren want je hoeft hem toch niet onder ogen te komen
maar wie weet wil hij wel! en dan kun je altijd nog kijken of het A) zo leuk is als je hoopt B) of hij dat ook vind en C) een tweede en derde date etc en dan pas D) waar jullie precies naar toe willen, hoe je het verder ziet etc
Hoewel ik je positie snap en zelf deel denk ik dat de TS op haar beurt ook geen behoefte (zou moeten hebben) aan mensen die zo tegen haar cultuur aankijken. Als je bij voorbaat al een relatie in gaat waar je erg veel van jezelf op de 2e rang moet zetten is dat geen goed teken.quote:Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.
Zelf heb ik een paar keer een dates gehad met een Turkse meisjes (zonder hoofddoek) en dat was al complex genoeg (dates gingen niet verder dan een gezellig dinertje, zonder zoenen of wat). Een meisje met hoofddoekje zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen, maar een praatje bij de koffieautomaat kan natuurlijk wel.
dan is alles al lang weer vergeten mocht hij niet af willen sprekenquote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik zie hem weer in maart.
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.quote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Nee waarom?quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Justwondering90 het volgende:
Dus als ik de reacties hier een beetje lees kan ik hem bedanken voor zijn hulp en informatie, berichtje afsluiten en hem het beste uit mn hoofd zetten?
Als je de kerel echt leuk vindt zou ik zelf initiatief tonen en niet wachten tot je hem "toevallig" weer ziet.quote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik zie hem weer in maart.
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?quote:Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.quote:Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
wie weet zit hij zich nu het zelfde af te vragenquote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
Voor mezelf sprekend had ik geen initiatief genomen nee. Denk dat dat toch echt bij jou ligt.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
Pcies, daarom zou ik geen initiatief hebben genomen ook al zou ik iemand wel heel leuk vinden in eerste instantie.quote:Op maandag 10 december 2012 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.
Ik denk dat het hoofddoekje voor de meesten een te hoge barrière is. Je zal zelf het initiatief moeten nemen om die barrière weg te nemen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oeh dat was zeker een wijs man.quote:Op maandag 10 december 2012 14:40 schreef rhubarbje het volgende:
zoals iemand al zei: het zou zonde zijn om spijt te hebben over iets waar je niet eens een poging tegen aan hebt gegooid
Ben je wat gaan drinken met die jongen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had.
quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
En ja, ik ben serieus.
Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
En ja, ik ben serieus.
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?quote:Op maandag 10 december 2012 17:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.
Echter, ik weet niet hoe relevant dit is, omdat de jongen waar dit topic over gaat waarschijnlijk niet de gemiddelde autochtoon is.
Bedankt voor je reactie en aangezien ik geen Marokkaanse ben zal ik denk ik toch voor ander soort maaltijd kiezenquote:Op maandag 10 december 2012 15:21 schreef richkidoflidl het volgende:
3 weken terug een marrokaans meisje ontmoet in berlijn en ben net terug van 2 weken parijs(ze woont in parijs). Gelukkig had ze geen hoefddoek wat dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Wat mij vooral naar dat meisje trekte was haar bizar mooie gezicht en haar open mindedness. Ze was een moslim maar dronk gewoon en had plezier in haar leven.
Tips voor jou(van mij):
Hoefddoek af( in parijs zie je bijna niemand met een hoefddoek en er zijn genoeg moslims.. Al haar vriendinnen en moeder dragen ook geen hoofddoek.
Stuur hem een bericht dat je wat met hem wilt gaan doen. Drankje doen, filmpje kieken of maak lekkere couscous voor hem. Niet van dat stomme geheimzinnige gedoe. Hij denkt sowieso dat je liever een maagd wilt blijven tot het huwelijk,geen contact mag hebben met jongens buiten school om, niks leuks doet puuromdat je een hoofddoek draagt. Vertel hem dat het niet helemaal zo is.
Met één van hen wel. Simpelweg omdat ik hem al best aantrekkelijk en gezellig vind en hem al een tijdje goed ken (zaten in zelfde werkgroep). Andere twee niet, omdat ze niet leuk genoeg waren.quote:Op maandag 10 december 2012 15:09 schreef zovty het volgende:
[..]
Ben je wat gaan drinken met die jongen?
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef Justwondering90 het volgende:
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?quote:Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.
Echter, misschien met wat jij beschrijft geldt dit niet voor de jongen waar dit topic over gaat.
De eerste wel en vaak aan pen/papier zitten als we alleen waren, de rest was niet van toepassing aangezien we aan het werk waren de hele dag en zelf lunch moest snel geconsumeerd worden.quote:Op maandag 10 december 2012 18:04 schreef richkidoflidl het volgende:
Natuurlijk.. Leunde hij voorover terwijl jullie aan het praten waren? Toonde hij vaak zijn palmen? Had meneer in kwestie zijn armen en of benen gekruisd? Heeft hij je ooit geprobeerd te zoenen?
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.quote:Op maandag 10 december 2012 18:24 schreef Justwondering90 het volgende:
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?
Oke, is nu duidelijker gewordenquote:Op maandag 10 december 2012 18:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.
Ik heb zelf collega's uit Saudi Arabie en Jordanie en daar kan ik prima mee overweg. Mannelijk overigens.
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denkt. Niemand op Fok kan namens hem spreken.quote:Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, is nu duidelijker geworden
Maar je zei dat uit OP blijkt dat dit misschien niet zou gelden voor de jongen in kwestie? Kan ik dan aannemen dat jij dan denkt dat hij wel interesse zou kunnen hebben, nav OP?
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denk. Niemand op Fok kan namens hem spreken.
Verder betekent terughoudend dat er een grotere drempel is, niet dat het onmogelijk is. Deel van die drempel is überhaupt iemand als potentiële partner zien. Als die drempel al overwonnen is, zouden we al een heel eind op weg zijn. Verliefdheid en gevoelens zijn niet rationeel en uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Ik heb zelf ook een vriendin uit het buitenland, en wij hebben ook dingen moeten overwinnen.
Dank, jij ook veel succes. Dat dingen lastig voor te stellen zijn voor anderen betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vultquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit hetzelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschouwen aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten en je toekomstige kinderen zoveel ellende besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.quote:Op maandag 10 december 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vult
2) 9 van de 10 dingen die je hier schrijft zijn te overkomen en kunnen in elke relatie spelen
zo eet ik geen vlees en mijn partner wel en dat gaat prima aan een tafel hoor
en hij moet om half 6 op en ik pas rond 9 uur en dan laat hij me ook gewoon liggen
wat maakt het dan uit of hij gaat werken of gaat bidden? je hoeft een ander daar niet bij te betrekken
je kunt in een relatie prima je eigen ding en eigen keuzes hebben naast die van je partner
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenquote:Op maandag 10 december 2012 19:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.
Je snapt het niet. Als je vijf keer per dag bidt, moet je ook rein zijn en je moet het in zijn voorgeschreven tijd bidden. Dus je kunt niet altijd seks hebben. Je kunt niet een andere mens vragen om 50 jaren lang om jouw regels in een relatie te accepteren en mee te leven, dat is gewoon egoïstisch.
Dit zijn allemaal kleinigheden, maar het zijn er heel veel.
Oké, je snapt het niet.quote:Op maandag 10 december 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenmeer uren per dag niet dan wel zelfs
en je kunt dat prima vragen, dat doet iedereen juist in een relatie want iedereen brengt zijn gewoontes, voorkeuren en tradities mee
he dat gevoel heb ik ook van jouquote:
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dankquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten om hem en je toekomstige kinderen zoveel ellende te besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...quote:Op maandag 10 december 2012 19:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dank
Dwaas zou pas zijn gevoelens niet verder te onderzoeken, dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.quote:Op maandag 10 december 2012 19:50 schreef Tanin het volgende:
dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doenquote:Op maandag 10 december 2012 20:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.quote:Op maandag 10 december 2012 20:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doen
Ze is misschien geen passief gelovige, maar wel een individu dat gewoon haar eigen invulling aan het geloof geeft. Ik ken moslima's die:quote:Op maandag 10 december 2012 20:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.
Die hoofdletters kunnen wel achterwege blijven toch?quote:Op maandag 10 december 2012 22:29 schreef richkidoflidl het volgende:
HOI, NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP. HEB JE ZIN OM WAT TE GAAN DRINKEN VRIJSAGAVOND? LAAT MAAR EEN REACTIE ACHTER OP HET FOK FORUM. GREETZ... DIE LEIPE MOCRO FLAVOUR
Vraag of ie zin heeft om wat te gaan doen samen..zegt ie nee is het duideluhk,zegt ie ja is het ook duidelijk
Hey x,quote:Op maandag 10 december 2012 21:29 schreef Justwondering90 het volgende:
Wat gaat het snel met de reacties hier ahaha
Even terug naar topic lieve mensen, want of ik jongen in kwestie vraag voor een ontmoeting of niet, ik moet hem wel een berichtje terug sturen. En ik zou het niet zo goed vinden als dit pas na een paar dagen pas gestuurd wordt aangezien hij me toch heeft geholpen(en we al twee dagen verder zijn. Wat zou ik het beste kunnen sturen om zijn interesse te peilen en in maak ik wel kans adhv de eerdergenoemde informatie over die twee dagen? Of zegt dat eigenlijk helemaal niet veel? Hoor graag jullie meningen en nogmaals dank
Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enzquote:Op maandag 10 december 2012 23:42 schreef karton2 het volgende:
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar dit zou ik doen:
Stuur hem een berichtje en bedank hem voor de hulp tot dusverre maar dat je nog meerdere vragen hebt. Stel voor dat jullie afspreken omdat je een informatief gesprek fijner vindt dan een mail. De kerstvakantie komt eraan dus je kan dan voorstellen om in de stad af te spreken omdat de uni toch dicht is neem ik aan.
Dat gebruik je dan als dekmantel om hem weer te ontmoeten.
Bereid het gesprek voor maar zorg dat het 'ontspoort' naar een informeel persoonlijk gesprek wat over jullie gaat.
Zegt hij dat je beter na de vakantie op zijn kantoor langs kan komen ipv ontmoeten in de stad dan weet je zeker dat hij geen interesse heeft.
inderdaadquote:Op maandag 10 december 2012 23:46 schreef richkidoflidl het volgende:
[..]
Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enz
Wilde mn OP weghalen maar bleek dat ik een nieuw reactie had aangeklikt. Net gewijzigd, hij wil ook wat drinkenquote:
Moeite met simpele vragen? Ik kom er ook niet uit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Iig niet uit Baghdad. En is een broodje aap lekker?
dat is helaas tegen de forum regels, sorryquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:
Hoe kan ik trouwens OP editten? Niet? Wil deze namelijk verwijderen..
Dankje Rhubarbje, will do!
Oh, oke.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is helaas tegen de forum regels, sorry
als je hem verwijderd word hij vanzelf weer terug gezet
Waarom verwijderen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:
Hoe kan ik trouwens OP editten? Niet? Wil deze namelijk verwijderen..
Dankje Rhubarbje, will do!
Wauw, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef Justwondering90 het volgende:
En we hebben een afspraak! Ik heb gisteravond na veel nadenken toch een bericht gestuurd en vanochtend n bericht terugHij zei het erg leuk en gezellig te vinden en stelde volgende week donderdag voor, omdat we dan allebei n beetje klaar zijn met tentamens e.d Haha had t niet verwacht en was superbang voor een iets ander antwoord maar gelukkig hahah
Bedankt voor alle reacties, de aardige en wat minder aardige![]()
Btkalamin Arabi? Of ben je te NLquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:47 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oh, oke.
Baghdaddy, none. Libanon.
Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:12 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Btkalamin Arabi? Of ben je te NL
22 en hoe bedoel je naief? Waar concludeer je dat uit?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef wickedmen het volgende:
Daarbij hoe oud ben je?
Ik wil niet bot doen maar je lijkt me iemand die erg aardig/lief is maar ook een tikkeltje te naief.
Als je je moedertaal niet spreektquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?
Je bedankt en verontschuldigt je erg vaak, zelfs voor de wat mindere aardige reacties dank je.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:17 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
22 en hoe bedoel je naief? Waar concludeer je dat uit?
Niet mogen, ja.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hoofddoek (dus religieus zijn) is mega turnoff. Ik zou niet eens met je om willen gaan, laat staan hem erin proppen.
Ik denk dat ze ook niet veel aan je zal hebben aangezien je doel alleen is om te neuken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hoofddoek (dus religieus zijn) is mega turnoff. Ik zou niet eens met je om willen gaan, laat staan hem erin proppen.
dat is toch netjes? wil nog niet zeggen dat ze naief is hequote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Je bedankt en verontschuldigt je erg vaak, zelfs voor de wat mindere aardige reacties dank je.
Het is ook een beetje bullshit hoe ik het uitleg.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is toch netjes? wil nog niet zeggen dat ze naief is he
ik begrijp je wel, maar ik vind het wel een snelle conclusiequote:Op vrijdag 14 december 2012 14:22 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Het is ook een beetje bullshit hoe ik het uitleg.
Lees alle posts van TS door in deze topic, misschien begrijp je dan wat ik bedoel.
Kan ook zijn dat ik het verkeerd heb, ik haal m'n informatie alleen uit haar posts en ken haar niet.
Neuh hoor. Maar een relatie met iemand met een hoofddoek is volledig out of the question. Zoals ik al zei, zou niet eens met haar om willen gaan gezien het debiele gedachtengoed wat ze aanhangt. En dat laat ze duidelijk zien door zo'n doek te dragen omdat ze denkt dat de creator der realiteit zich boos maakt als de vrouwelijke helft van de dominante zoogdiersoort op de 3e planeet van een onbeduidende ster aan de rand van 1 van de miljarden melkwegen niet de keratine uitgroei op hun hoofd afdekken tegen bepaalde frequenties van het zichtbare licht. Oh en alleen als ze vruchtbaar zijn. Daarvoor hoeft het niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ook niet veel aan je zal hebben aangezien je doel alleen is om te neuken.
Ik voel me ook niet aangevallen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik begrijp je wel, maar ik vind het wel een snelle conclusie
het kan ook gewoon een ontzettend lief meisje zijn die prima weet hoe de wereld werkt verder
maar goed, off topic en ik wou je niet aanvallen hoor
Zoals ik het zie is dat geheel jou probleem en alleen de jouwne.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh hoor. Maar een relatie met iemand met een hoofddoek is volledig out of the question. Zoals ik al zei, zou niet eens met haar om willen gaan gezien het debiele gedachtengoed wat ze aanhangt. En dat laat ze duidelijk zien door zo'n doek te dragen omdat ze denkt dat de creator der realiteit zich boos maakt als de vrouwelijke helft van de dominante zoogdiersoort op de 3e planeet van een onbeduidende ster aan de rand van 1 van de miljarden melkwegen niet de keratine uitgroei op hun hoofd afdekken tegen bepaalde frequenties van het zichtbare licht. Oh en alleen als ze vruchtbaar zijn. Daarvoor hoeft het niet.
Ik heb geen religieuze vrienden uiteraard, dat gaat echt niet werken. En ja, mijn vrienden lijken idd qua karakter en levensinsteek op mij. Logisch ook, je gaat prettig om met mensen met wie je een vergelijkbare visie hebt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:30 schreef wickedmen het volgende:
Of heb jij vrienden die qua geloof, karakter precies op jou lijken? Lijkt me een gezellige boel dan om elkaar bijna niks te vertellen hebben of stof om over te discussiëren.
Ik wil niet zeggen dat er een heel groot verschil tussen jullie zit maar zoals ik het zie is dat geen probleem.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik heb geen religieuze vrienden uiteraard, dat gaat echt niet werken. En ja, mijn vrienden lijken idd qua karakter en levensinsteek op mij. Logisch ook, je gaat prettig om met mensen met wie je een vergelijkbare visie hebt.
Nee hoor, ik ben tussen die gasten opgegroeid en ken het maar al te goedquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:34 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar dan ben je dus geen avonturier zoals mij en zo iemand is die zegt: wat de boer niet kent, vreet hij niet.
Het leven gaat om ontdekken en alles een keer geprobeerd te hebben.
Het lijkt mij wel grappig om is een keer iemand met een Joods cultuur te leren kennen.
Hallo!quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Je bedankt en verontschuldigt je erg vaak, zelfs voor de wat mindere aardige reacties dank je.
Yupquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:45 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Heb ik me verontschuldigd? Echt waar?
EDIT: Trouwens, Wickedman. De spellingsfouten in je posts doen pijn aan mijn ogen. Ik zou er zeker wat aan doen!
Verder ben ik te lui om op spellingsfouten te letten maar je mag me altijd corrigeren.quote:PS: Sorry voor superlang verhaal. Mocht er iemand een samenvatting willen, just tell me! lol
Dat kan best een reden zijn om iemand te mijden. Of ga je ook graag met neonazi's om? Of met sekteleden die je proberen te hersenspoelen? Of met streng christelijke katholieken of protestanten?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:30 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is dat geheel jou probleem en alleen de jouwne.![]()
I mean come on, ze gelooft in iets anders, best maar dat is toch geen reden om iemand te mijden?
Niet geheel onterecht. Ik heb wel eens iets gehad met een oosters meisje, zonder hoofddoek, maar wel met gevaarlijke familieleden. Alles moest geheim enzo. Uiteindelijk ook niets geworden.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
En ja, ik ben serieus.
Ze is gewoon goed opgevoed en daarom is ze erg beschaafd. Ik kan het eerlijk gezegd wel waarderen, dat ze zo is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Nouja, Nederlandse mannen... Als jij hem leuk vindt zul jij echt iets meoten doen denk ik. Als hij je leuk vindt dan zal hij wellicht afstand houden vanwege je hoofddoek, je geeft daarmee namelijk wel het signaal af dat je overtuigd moslima bet, met daarbijbehorende ideeen over relaties en sex... Het kan zijn dat je die barriere zelf eerst meot doorbreken.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik ook.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze is gewoon goed opgevoed en daarom is ze erg beschaafd. Ik kan het eerlijk gezegd wel waarderen, dat ze zo is.
De hoofddoek werkt dus wel degelijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
dus omdat ie haar 2x heeft gezien waar heel veel andere mensen bij waren er waar ze nauwelijks een woord met elkaar hebben kunnen spreken "kent" hij ts ?quote:Op maandag 10 december 2012 14:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie misschien wat afschrikt voor je die persoon leert kennen
maar de jongen in kwestie kent TS al
ik denk dat hij prima in kan schatten wat de situatie is
en 'liefde' gaat waar het wil, dus als je iemand gewoon leert kennen, zonder bij bedoelingen, dan is de kans best aanwezig dat hij haar toch wel leuk vind
omdat ze anders stokslagen krijgt en gestenigd word door broer ali en neef ahmed ? #durftegokkenquote:Op zaterdag 15 december 2012 04:54 schreef Shawn het volgende:
[..]
De hoofddoek werkt dus wel degelijk.
@Justwondering90: je wilt dus uitgaan met een man wat niet mag van jouw geloof, wil je zijn vriendin worden, mag ook niet van jouw geloof, wil je trouwen met een niet-moslim, mag ook niet van de islam. Waarom dan nog een hoofddoek dragen?
Tot dusver gaan ze alleen een bak koffie doen. Kom op zeg. Wie dan leeft, die dan zorgt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 04:54 schreef Shawn het volgende:
[..]
De hoofddoek werkt dus wel degelijk.
@Justwondering90: je wilt dus uitgaan met een man wat niet mag van jouw geloof, wil je zijn vriendin worden, mag ook niet van jouw geloof, wil je trouwen met een niet-moslim, mag ook niet van de islam. Waarom dan nog een hoofddoek dragen?
Awh.quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik wens TS al het succes in de wereld en hoop dat er iets moois uit komt. Mijn grote liefde was ook een moslima maar het is uiteindelijke niets geworden omdat ik geen moslim ben. Niet dat het enige rol speelde in onze relatie maar haar familie en haar landgenoten zouden het gewoonweg niet accepteren. Ze wilde ook niet vluchten uit haar land dus liep het gewoonweg spaak. Hopelijk lukt het TS en die jongen wel.
Anaal mag gewoonquote:Op zaterdag 15 december 2012 04:54 schreef Shawn het volgende:
@Justwondering90: je wilt dus uitgaan met een man wat niet mag van jouw geloof, wil je zijn vriendin worden, mag ook niet van jouw geloof, wil je trouwen met een niet-moslim, mag ook niet van de islam.
quote:Op maandag 10 december 2012 14:16 schreef minkuukel het volgende:
[..]
TS geilt op een Nederlandse jongen.
Lees het, is maar een kort stukje, lijkt me duidelijk toch?quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:33 schreef Gary_Oak het volgende:
Is dat sarcastisch of serieus?![]()
Vind het zelf maar vies, want er komt poep uit.
Ja, het mag dus niet.quote:Op zondag 16 december 2012 01:39 schreef Shawn het volgende:
[..]
Lees het, is maar een kort stukje, lijkt me duidelijk toch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_views_on_anal_sex#Hadiths
Wat?? Geen what what in the butt?quote:
En hoe is het gegaan met jullie afspraak? Ik zelf ben Moslim, Koerdisch en een jongen(naam zegt al genoeg) en had problemen met Racistische vrienden van haar. Heb jij dat ook gehad met racistische vrienden van hem?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef Justwondering90 het volgende:
En we hebben een afspraak! Ik heb gisteravond na veel nadenken toch een bericht gestuurd en vanochtend n bericht terugHij zei het erg leuk en gezellig te vinden en stelde volgende week donderdag voor, omdat we dan allebei n beetje klaar zijn met tentamens e.d Dus bingo!
Racistisch als in met hakenkruizen getatoeërde skinheads? Of gewoon simpelweg bevooroordeeld?quote:Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
En hoe is het gegaan met jullie afspraak? Ik zelf ben Moslim, Koerdisch en een jongen(naam zegt al genoeg) en had problemen met Racistische vrienden van haar. Heb jij dat ook gehad met racistische vrienden van hem?
Bevooroordelend. Ze denken dat ik als Allochtoon een player ben maar oke ik kan ze geen ongelijk geven omdat ze me niet goed kennen.quote:Op zondag 10 maart 2013 12:22 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Racistisch als in met hakenkruizen getatoeërde skinheads? Of gewoon simpelweg bevooroordeeld?
Die eerste groep, ver bij uit de buurt blijven.Die 2e groep, stel je op als een relaxte vent en trek je niets aan van flauwe grappen, die zijn toch niet persoonlijk bedoeld. Haar oordeel is blijkbaar dat je een leuke vent bent, waarom zouden haar vrienden aan haar oordeel twijfelen?
Flinke kick trouwens.
Hoe is het verder gegaan? Ben je nog steeds met hem? Is het bij die afspraak gebleven? Vinden je ouders het oke, niet oke, gedeeltelijk(mag met hem omgaan maar niet intiem/te close). Verder heb je geen broers of zussen die je tegen werken?quote:Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
Hallo allemaal!
Uit de titel kunnen jullie al veel halen. Maar hier toch maar wat informatie voor hopelijk goed advies van jullie
Ik ben geboren in het Midden Oosten en woon sinds mn 5de in NL. Ik heb dus ongeveer 3 weken geleden tijdens het organiseren van een activiteit voor de universiteit een leuke jongen leren kennen, die Nederlands is. We hebben niet lang kunnen praten omdat we aan het werk waren maar hij zocht wel steeds een moment om een gesprek te beginnen en naar mij toe te komen. Zo vroeg hij toen we de eerste dag naar huis moesten en moesten aftekenen of ik de dag erop moest werken en ik zei ja. Hoewel ik als eerste aan de beurt was (Stond als eerste op de lijst) moest ik van hem wachten en liet hij eerst de rest aftekenen en nam afscheid en uiteindelijk bleek dat ik niet eens hoef te tekenen omdat ik de dag erop ook moest werken. Hij begon een gesprek over van alles en nog wat. De volgende dag was ik als laatste met aftekenen (was 2de en laatste dag) en toen had ik m een paar keer betrapt op kijken toen ik bezig was. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij weer een gesprek zou aangaan oid maar een andere jongen die meewerkte ging maar niet weg -__- en ik moest wel weg dus toen maar afscheid genomen. Ongeveer een week daarna heb ik hem op fb toegevoegd. Ik echter niet en durfde ook geen bericht te sturen. Vond mezelf al stom door hem toe te voegen terwijl ik m niet eens heel goed ken. Maar ik wilde zo graag contact dus toen het volgende gestuurd aangezien ik hem wat wilde vragen over zijn studie.
Halloo (naam leuke jongen)! Hoe is het ermee?
[knip]
Hij antwoorde dat hij t leuk vond om van me te horen en dat het leuk is dat ik een tweede studie overweeg te doen. Hij gaf me wat tips, stelde vragen en zei graag van me te willen horen.
Ik wilde eigenlijk een ontmoeting voorstellen maar durf niet. Ik ben namelijk zelf moslim en draag een hoofddoek en ben eigenlijk bang dat we andere verwachtingen zouden hebben. Hoewel ik het zeker leuk zou vinden om met hem te meeten. Ik voel me zo desperate maar vind hem heel leuk en val en trek bijna niet anders dan Nederlandse mannen aan. Maar begin nu ook te denken dat hij wellicht geen interesse heeft? Zou hij geen actie ondernomen hebben? Hoewel ik me realiseer dat de drempel wellicht voor hem hoger kan zijn. Ik zou elk vorm van inzicht hierin erg waarderen, heb hem namelijk, 2 dagen later nog steeds niets teruggestuurd.
PS: Sorry voor superlang verhaal. Mocht er iemand een samenvatting willen, just tell me! lol
Edit samenvatting: Vind Nederlandse jongens leuk, hij blijkt ook interesse te hebben gezien zijn gedrag. Uiteindelijk op fb toegevoegd en bericht gestuurd (zie boven) en bericht teruggekregen. Nu twijfel over wat te doen en wat terug te mailen. Ts twijfelt of niet initiatief had genomen als hij interesse had, of zij hem beter kan vergeten en vraagt zich af hoe hij hierover zou denken. TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
Ik snap wel je situatie, ik ben zelf ook moslima maar van mijn ouders mag ik wel thuiskomen met een Nederlandse jongen. Weet niet of dat bij jou ook zo is? Sowieso een keer afspreken, als is het gewoon als vrienden kan nooit kwaad denk ik. Pas trouwens wel op , wat voor jongen het is want je hebt vaak nederlandse jongens die dan alleen met een moslima met hoofddoek afspreken zodat ze stoer tegenover hun vrienden kunnen doen. Edit: Ik zie dat dit al een tijdje geleden is, ben nu ook wel benieuwd of het wat geworden is!quote:Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
Hallo allemaal!
Uit de titel kunnen jullie al veel halen. Maar hier toch maar wat informatie voor hopelijk goed advies van jullie
Ik ben geboren in het Midden Oosten en woon sinds mn 5de in NL. Ik heb dus ongeveer 3 weken geleden tijdens het organiseren van een activiteit voor de universiteit een leuke jongen leren kennen, die Nederlands is. We hebben niet lang kunnen praten omdat we aan het werk waren maar hij zocht wel steeds een moment om een gesprek te beginnen en naar mij toe te komen. Zo vroeg hij toen we de eerste dag naar huis moesten en moesten aftekenen of ik de dag erop moest werken en ik zei ja. Hoewel ik als eerste aan de beurt was (Stond als eerste op de lijst) moest ik van hem wachten en liet hij eerst de rest aftekenen en nam afscheid en uiteindelijk bleek dat ik niet eens hoef te tekenen omdat ik de dag erop ook moest werken. Hij begon een gesprek over van alles en nog wat. De volgende dag was ik als laatste met aftekenen (was 2de en laatste dag) en toen had ik m een paar keer betrapt op kijken toen ik bezig was. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij weer een gesprek zou aangaan oid maar een andere jongen die meewerkte ging maar niet weg -__- en ik moest wel weg dus toen maar afscheid genomen. Ongeveer een week daarna heb ik hem op fb toegevoegd. Ik echter niet en durfde ook geen bericht te sturen. Vond mezelf al stom door hem toe te voegen terwijl ik m niet eens heel goed ken. Maar ik wilde zo graag contact dus toen het volgende gestuurd aangezien ik hem wat wilde vragen over zijn studie.
Halloo (naam leuke jongen)! Hoe is het ermee?
[knip]
Hij antwoorde dat hij t leuk vond om van me te horen en dat het leuk is dat ik een tweede studie overweeg te doen. Hij gaf me wat tips, stelde vragen en zei graag van me te willen horen.
Ik wilde eigenlijk een ontmoeting voorstellen maar durf niet. Ik ben namelijk zelf moslim en draag een hoofddoek en ben eigenlijk bang dat we andere verwachtingen zouden hebben. Hoewel ik het zeker leuk zou vinden om met hem te meeten. Ik voel me zo desperate maar vind hem heel leuk en val en trek bijna niet anders dan Nederlandse mannen aan. Maar begin nu ook te denken dat hij wellicht geen interesse heeft? Zou hij geen actie ondernomen hebben? Hoewel ik me realiseer dat de drempel wellicht voor hem hoger kan zijn. Ik zou elk vorm van inzicht hierin erg waarderen, heb hem namelijk, 2 dagen later nog steeds niets teruggestuurd.
PS: Sorry voor superlang verhaal. Mocht er iemand een samenvatting willen, just tell me! lol
Edit samenvatting: Vind Nederlandse jongens leuk, hij blijkt ook interesse te hebben gezien zijn gedrag. Uiteindelijk op fb toegevoegd en bericht gestuurd (zie boven) en bericht teruggekregen. Nu twijfel over wat te doen en wat terug te mailen. Ts twijfelt of niet initiatief had genomen als hij interesse had, of zij hem beter kan vergeten en vraagt zich af hoe hij hierover zou denken. TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
Wat is er stoer aan het afspreken met een meisje met een hoofddoek?quote:Op zondag 10 maart 2013 17:00 schreef ntm het volgende:
[..]
Ik snap wel je situatie, ik ben zelf ook moslima maar van mijn ouders mag ik wel thuiskomen met een Nederlandse jongen. Weet niet of dat bij jou ook zo is? Sowieso een keer afspreken, als is het gewoon als vrienden kan nooit kwaad denk ik. Pas trouwens wel op , wat voor jongen het is want je hebt vaak nederlandse jongens die dan alleen met een moslima met hoofddoek afspreken zodat ze stoer tegenover hun vrienden kunnen doen. Edit: Ik zie dat dit al een tijdje geleden is, ben nu ook wel benieuwd of het wat geworden is!![]()
Dat jij de enige jongen bent die dat hoofddoekje achter de schermen uit mag trekkenquote:Op zondag 10 maart 2013 18:36 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Wat is er stoer aan het afspreken met een meisje met een hoofddoek?
Vaak zijn meisjes met hoofddoek moeilijk te versieren, ze lijken onbereikbaar in ieder geval. Ik ken Nederlandse jongens, die dan stoer doen tegenover hun vrienden (zo van 'het is mij gelukt om een moslima te versieren'), zeker als ze seks met haar hebben gehad.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:36 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Wat is er stoer aan het afspreken met een meisje met een hoofddoek?
Ze zijn wat meer op hun hoede, om in het openbaar met een (Nederlandse) man gezien te worden. Maar verder werkt het net als bij andere meisjes, ze hebben ook gevoelens en hormonen enzo.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:20 schreef ntm het volgende:
[..]
Vaak zijn meisjes met hoofddoek moeilijk te versieren, ze lijken onbereikbaar in ieder geval. Ik ken Nederlandse jongens, die dan stoer doen tegenover hun vrienden (zo van 'het is mij gelukt om een moslima te versieren'), zeker als ze seks met haar hebben gehad.
Ja, ligt ook aan wat voor soort vrienden je hebt natuurlijk. Vaak zijn het vaak de players, die het wel stoer vinden. Want ze willen er alleen seks mee, maar geen relatie natuurlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:34 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Ze zijn wat meer op hun hoede, om in het openbaar met een (Nederlandse) man gezien te worden. Maar verder werkt het net als bij andere meisjes, ze hebben ook gevoelens en hormonen enzo.![]()
De reactie van mijn vrienden zou meer als volgt zijn: Dude WTF
En hoeveel van die jongens die jij kent hadden uiteindelijk de broers/neven van dat meisje voor de deur staan?quote:Op zondag 10 maart 2013 19:45 schreef ntm het volgende:
[..]
Ja, ligt ook aan wat voor soort vrienden je hebt natuurlijk. Vaak zijn het vaak de players, die het wel stoer vinden. Want ze willen er alleen seks mee, maar geen relatie natuurlijk.
Niet zoveel geloof ik, want de meisjes zijn wel goed in het stiekem achter houden van dingen natuurlijk.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:02 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
En hoeveel van die jongens die jij kent hadden uiteindelijk de broers/neven van dat meisje voor de deur staan?
Haha, ok je hebt me tuk.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:03 schreef ntm het volgende:
[..]
Niet zoveel geloof ik, want de meisjes zijn wel goed in het stiekem achter houden van dingen natuurlijk.
Eerlijk is eerlijk, Libanese vrouwen zijn wel erg mooi(vind ik)quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:47 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oh, oke.
Baghdaddy, none. Libanon.
Voor iemand die zich zo min mogelijk met anderen bemoeit heb je dan wel een opvallend uitgesproken mening over een voor jou volstrekt onbekende op een zeer publieke plaats; practice what you preach my boy.quote:Op zondag 10 maart 2013 23:24 schreef Cihan93 het volgende:
TS, eerlijk gezegd denk ik dat het uiteindelijk slecht afloopt. Maar ja het hangt er ook van af of jullie compromis sluiten of hoever jullie voor elkaar opgeven en voor elkaar veranderen. Ik ben zelf Moslim en best Conservatief, maarja ik bemoei me zo min mogelijk met anderen dus dat je een ongelovige leuk vindt is jou keuze. Als het iets geworden is vertel het dan. Heb zelf een ooit een meisje willen vragen maar durfde niet en ze had best bevooroordelende vrienden(was toen nog minder bezig met religie). Veel succes, maar denk niet of het nu iets uitmaakt.
We zien wel wat er is gebeurt.....als TS ooit terugkomt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Voor iemand die zich zo min mogelijk met anderen bemoeit heb je dan wel een opvallend uitgesproken mening over een voor jou volstrekt onbekende op een zeer publieke plaats; practice what you preach my boy.
Of je denkt dat het slecht of goed afloopt hangt erg af van of je conservatief bent of niet. Ik hoop dat TS helder genoeg is om het conservatieve sausje over jouw boodschap te erkennen.
als je lieve ouders hebt accepteren ze van wie dan ook je kiest om te houden en houden ze van je, ongeacht wat er in een boek staat geschrevenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Cihan maakt wel een zeer sterke punt. Echter denk ik dat niet-moslims dit gewoon nooit zullen begrijpen. Het is gewoon onmogelijk en waarom zou je jezelf in een relatie gooien in de wetenschap dat het toch geen toekomst heeft? En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je.
Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
Dat denk jij omdat jij een ander kijk op het leven hebt en je niet bewust bent van ons cultuur. Dat geeft verder niet en dat mag jij vinden, maar een ouder heeft het recht zijn/haar kind te sturen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
als je lieve ouders hebt accepteren ze van wie dan ook je kiest om te houden en houden ze van je, ongeacht wat er in een boek staat geschreven
Dat klopt maar met jouw uitspraak probeer je TS ook te sturen... maargoed laten we het dan eens zijn dat we het oneens zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat jij een ander kijk op het leven hebt en je niet bewust bent van ons cultuur. Dat geeft verder niet en dat mag jij vinden, maar een ouder heeft het recht zijn/haar kind te sturen.
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Dat klopt maar met jouw uitspraak probeer je TS ook te sturen... maargoed laten we het dan eens zijn dat we het oneens zijn
ik denk ook dat die kans groot is, helaas heb ik dit ondervonden bij een goede vriend van mij... wat ik niet snap is waarom mensen zoals jij of TS kiezen om dan toch een bepaald geloof te blijven aanhangen wat mensen beperkt. en ik vind het wel sturen, als ik je mag quoten:quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.
dat is toch echt iemand proberen te guilt-trippen in het nemen een keuze die jij de juiste vindt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je. Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
Okee, ik zal het nooit begrijpen maar ik denk dat dat het cultuurverschil is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawn,
Omdat ik (praat even namens mezelf omdat ik niet weet wat ts denkt en voelt) de islam niet als een beperking ervaar, maar juist als een bevrijding en aanvulling op mijn leven. En dat ik nooit met een niet-moslim/Nederland een relatie mag aangaan vind ik niet erg en ervaar ik ook niet als een beperking. Simpelweg omdat ik die behoefte niet heb en het niet eens zou willen.
Nah, jij denkt dat. Ik weet op voorhand al een beetje hoe dit gaat verlopen en wil haar behoeden voor deze fout. Maar ze mag gerust de jongen in kwestie leren kennen en zelf op haar bek gaan. Immers, je leert pas als je het zelf ervaren hebt.
Als TS moslim blijft wel, of ze kan ook besluiten haar religie af te zweren, dan heeft ze ook geen beperkingen meer. Maar die keuze is aan TS.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik denk inderdaad dat je het nooit begrijpen zult omdat jij gewoon een ander opvoeding genoten hebt en dus een ander kijk op het leven hebt. Om die reden begrijp je dus ook TS niet en denk ik toch echt dat ze meer heeft aan de tips van de moslims dan de tips van de niet-moslims ( om maar even grof dat onderscheid te maken).
Nogmaals, TS ervaart de islam niet als een beperking. Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Als TS moslim blijft wel, of ze kan ook besluiten haar religie af te zweren, dan heeft ze ook geen beperkingen meer. Maar die keuze is aan TS.
Wel goed dat jij weet hoe TS dingen ervaart!quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nogmaals, TS ervaart de islam niet als een beperking. Dat maak jij ervan.
Yup. Net zo goed als jij die denkt dat de islam een beperking is voor TS en ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wel goed dat jij weet hoe TS dingen ervaart!
Het is een beperking toch? Want door de islam kan ze nu niet gewoon met die jongen gaan daten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup. Net zo goed als jij die denkt dat de islam een beperking is voor TS en ik.
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar je zelf voor gekozen hebt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Het is een beperking toch? Want door de islam kan ze nu niet gewoon met die jongen gaan daten.
"beperking
voorwaarde die het aantal mogelijke oplossingen beperkt(1); voorwaarde, opgelegd aan een systeem, die de vrijheid van het systeem beperkt; de gedwongenheden kunnen fysiek zijn of mathematisch, noodzakelijk of incidenteel(2)"
maar je bent het dus met me eens dat het een beperking is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar jezelf voor gekozen hebt.
Nee, maar ik begrijp wel dat jij het als een beperking beziet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
maar je bent het dus met me eens dat het een beperking is.
Ik begrijp dat jij het niet als een beperking ziet, prima, maar TS kan het mogelijk anders ervarenquote:Op dinsdag 2 april 2013 02:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, maar ik begrijp wel dat jij het als een beperking beziet.
Dat kan ja, maar die kans acht ik zeer laag.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het niet als een beperking ziet, prima, maar TS kan het mogelijk anders ervaren
Ik ook, en ik vind volle wenkbrauwen ook mooi.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar die kans acht ik zeer laag.
Zijn we in elk geval ergens over eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik ook, en ik vind volle wenkbrauwen ook mooi.
Want jij hebt als baby bewust gekozen voor een islamitische opvoeding binnen een islamitisch gezien?quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar je zelf voor gekozen hebt.
Emotionele chantagequote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Cihan maakt wel een zeer sterke punt. Echter denk ik dat niet-moslims dit gewoon nooit zullen begrijpen. Het is gewoon onmogelijk en waarom zou je jezelf in een relatie gooien in de wetenschap dat het toch geen toekomst heeft? En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je.
Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
De concrete dreiging van verstoting en goed mogelijk zelfs erger..quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.
Je bent niet eens vrij in je eigen gedachten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawn,
Omdat ik (praat even namens mezelf omdat ik niet weet wat ts denkt en voelt) de islam niet als een beperking ervaar, maar juist als een bevrijding en aanvulling op mijn leven. En dat ik nooit met een niet-moslim/Nederland een relatie mag aangaan vind ik niet erg en ervaar ik ook niet als een beperking. Simpelweg omdat ik die behoefte niet heb en het niet eens zou willen.
Nah, jij denkt dat. Ik weet op voorhand al een beetje hoe dit gaat verlopen en wil haar behoeden voor deze fout. Maar ze mag gerust de jongen in kwestie leren kennen en zelf op haar bek gaan. Immers, je leert pas als je het zelf ervaren hebt.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Want jij hebt als baby bewust gekozen voor een islamitische opvoeding binnen een islamitisch gezien?
Daarbij natuurlijk:
[..]
Emotionele chantage
[..]
De concrete dreiging van verstoting en goed mogelijk zelfs erger..
[..]
Je bent niet eens vrij in je eigen gedachten.
Dit is exact hetzelfde wat een gemiddelde Nederlandse niet-moslim vrouw zou meemaken als ze met een moslim man samen zou willen zijn.quote:
Tja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
[..]
Dit is exact hetzelfde wat een gemiddelde Nederlandse niet-moslim vrouw zou meemaken als ze met een moslim man samen zou willen zijn.
Het zijn altijd de vrouwen die in het grootste nadeel zijn in zulke omstandigheden.
Mooi he die indoctrinatie...
Protip: introspectie. Mocht dat te hoog gegrepen zijn wijs dan tenminste naar de juiste anderen: gereformeerden in dit geval.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Islamitisch (de soennitische mening) gezien is je 'maagdelijk' (seks voor het huwelijk) iets tussen jou en God, dus als het je spijt, dan is het genoeg. Maagdelijkheid is slechts een woord. Belangrijker is dat je oprecht bent tegenover God. Je moet het hem zeker niet vertellen, omdat het echt iets tussen jou en God is. Jou maagdelijkheid gaat hem nooit aan. Al was je met hem getrouwd.
Als hij trouwens echt streng gelovig is, dan kweekt hij wat ballen en vraagt hij jou hand bij jou vader/voogd =D
PS: je moet dit soort dingen niet op een Nederlandse forum vragen. Dan krijg je alleen maar reacties, die horen bij de westerse maatschappij. XD
Nee, ik verwees ook naar jou. Jullie spuwen allebei onzin. Er bestaat niet zoiets als simpel vrij zijn van sociale controle. Alles wat jij schreef, was een gortdroge tautologie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja.
[..]
Protip: introspectie. Mocht dat te hoog gegrepen zijn wijs dan tenminste naar de juiste anderen: gereformeerden in dit geval.
Wij spuwen onzin?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik verwees ook naar jou. Jullie spuwen allebei onzin. Er bestaat niet zoiets als simpel vrij zijn van sociale controle. Alles wat jij schreef, was een gortdroge tautologie.
quote:tau·to·lo·gie (de; v; meervoud: tautologieën) 1(nodeloze) herhaling van iets dat al gezegd is, bv. ik ben blij en verheugd
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.quote:
Die tweede generatie Noord-Afrikanen zijn gewoon Nederlands... Vind je gedachtegang zeer beperkt doordat je alleen maar komt met domme aannames. Mensen zoals jij die schuldgevoelens aanpraten bij TS begrijp ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
NotYou, ja ik heb ouders die mij nooit islamitisch opgevoed hebben en zeer vrij hierin gelaten hebben. Ik heb er dus geheel zelf voor gekozen moslim te zijn en te blijven. Kortom, je flutargument kan bij deze de prullenbak in. Net zoals dat zogenaamde chantage. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn haar ouders en die hebben het recht op hun dochter en het recht hun dochter te sturen. Jij mag dat chantage noemen, ik noem dat een recht van de ouders ten aanzien van hun kind. Alleen vrees ik dat jij als Nederlander dit nooit zult begrijpen.
Verder begrijp ik gewoon echt niet hoe TS uberhaupt verliefd kan zijn op een Nederlander. Lijkt me zo koud en kill, juist omdat zij Arabische is en dus wat warmer en temperamentvoller is. Maar dat is een kwestie van smaak; er gaat niks boven een Arabische/Noord-Afrikaanse man.
Het is ten eerste opvallend dat je jezelf afzet tegen Nederlanders. Dat terwijl je hier woont. Wat doe je hier nog? Waarom vertrek je niet naar Noord-Afrika? Wat houdt je hier?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
NotYou, ja ik heb ouders die mij nooit islamitisch opgevoed hebben en zeer vrij hierin gelaten hebben. Ik heb er dus geheel zelf voor gekozen moslim te zijn en te blijven. Kortom, je flutargument kan bij deze de prullenbak in. Net zoals dat zogenaamde chantage. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn haar ouders en die hebben het recht op hun dochter en het recht hun dochter te sturen. Jij mag dat chantage noemen, ik noem dat een recht van de ouders ten aanzien van hun kind. Alleen vrees ik dat jij als Nederlander dit nooit zult begrijpen.
Verder begrijp ik gewoon echt niet hoe TS uberhaupt verliefd kan zijn op een Nederlander. Lijkt me zo koud en kill, juist omdat zij Arabische is en dus wat warmer en temperamentvoller is. Maar dat is een kwestie van smaak; er gaat niks boven een Arabische/Noord-Afrikaanse man.
Kan prima samengaan. Je kunt met je volle verstand kiezen voor gedachtengoed dat indoctrinerend is. Religie stelt allerlei eisen aan jou en je gedrag. Maar die zie je niet eens, laat staan dat je ze als beperkend ervaart. Zo ver heen ben je al.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
TS is in het midden oosten geboren en heeft dus niet zelf gekozen voor de Islam, dat is er met de paplepel ingegoten. En al heeft ze zelf gekozen voor de islam, dan nog hebben haar ouders dat waarschijnlijk niet en is het vrij gebruikelijk om dan je dochter maar te verstoten als ze met een niet-moslim omgaat of nog erger: trouwt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.
En dit dus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.![]()
Verder ben jij natuurlijk helemaal nergens vrij in gelaten wanneer je door je familie verstoten wordt op het moment dat je een niet-moslim date/huwt.(/Niet doet wat zij van je verlangen.) Koop vooral eens een woordenboek.
daar zijn het moslims voorquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:23 schreef Osiris024 het volgende:
Apart om te zien hoe de westerlingen het "mensen met een ander geloof" noemen en de Moslims "ongelovigen"
![]()
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.quote:
Ik neem aan dat je honderden voorbeelden hebt...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.![]()
Not sure if trolling of gewoon allochtoon.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.
Hopelijk dat je het nu wel snapt.
Die definitie zou het voor je ook makkelijker moeten maken om het te begrijpen. Ik ben blij dat je een definitie geeft, die mij gelijk geeft:quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Not sure if trolling of gewoon allochtoon.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28rhetoric%29
Ben je daarna opgehouden met lezen of heb je ook nog iets meegekregen van de zin die direct volgt op de door jou geciteerde regels?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die definitie zou het voor je ook makkelijker moeten maken om het te begrijpen. Ik ben blij dat je een definitie geeft, die mij gelijk geeft:
A rhetorical tautology is defined as a series of statements that form an argument, whereby the statements are constructed in such a way that the truth of the proposition is guaranteed or that, by defining a dissimilar or synonymous term in terms of another self-referentially, the truth of the proposition or explanation cannot be disputed. Consequently, the statement conveys no useful information regardless of its length or complexity making it unfalsifiable. It is a way of formulating a description such that it masquerades as an explanation when the real reason for the phenomena cannot be independently derived.
quote:A rhetorical tautology should not be confused with a tautology in propositional logic
Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.
Hopelijk dat je het nu wel snapt.
Ja en die twee definities komen op hetzelfde neer in discussies: dat een tautologie niets bijdraagt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ben je daarna opgehouden met lezen of heb je ook nog iets meegekregen van de zin die direct volgt op de door jou geciteerde regels?
Nee, ik vind het te leuk zo...quote:Mag ik vragen hoe oud je bent?
Jij bent dus 13?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja en die twee definities komen op hetzelfde neer in discussies: dat een tautologie niets bijdraagt.
[..]
Nee.
Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.quote:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.
Dus ik hoop dat de omstandigheden beter zijn voor jou.
Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten. Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:42 schreef Mathemaat het volgende:
PS: je moet dit soort dingen niet op een Nederlandse forum vragen. Dan krijg je alleen maar reacties, die horen bij de westerse maatschappij. XD
verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik denk inderdaad dat je het nooit begrijpen zult omdat jij gewoon een ander opvoeding genoten hebt en dus een ander kijk op het leven hebt. Om die reden begrijp je dus ook TS niet en denk ik toch echt dat ze meer heeft aan de tips van de moslims dan de tips van de niet-moslims ( om maar even grof dat onderscheid te maken).
Sorry maar, ik zie geen enkele reden om iemands raad op te volgen, die zelf niet in staat is om mijn kritiek te begrijpen of om uitleg te vragen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten.
Zo zo, is het jou opgevallen... Knap hoor!quote:Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op.![]()
Klopt en voor zover ik weet heb ik nergens anders beweerd. Wel dat er een verschil is tussen Marokkaanse of islamitische Nederlanders en niet-isamitische Nederlanders. Daar kan je niet omheen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:01 schreef kahnus het volgende:
[..]
Die tweede generatie Noord-Afrikanen zijn gewoon Nederlands... Vind je gedachtegang zeer beperkt doordat je alleen maar komt met domme aannames. Mensen zoals jij die schuldgevoelens aanpraten bij TS begrijp ik dan weer niet.
Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef dawg het volgende:
[..]
verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.
als een religie, welke dan ook, je verbiedt, of tegenhoudt, om een relatie met iemand aan te gaan, die niet dezelfde religie aanhangt, is dat wel degelijk beperkend. wellicht (!) ook een keuze, maar vaker zal het druk van de omgeving zijn, in plaats van vrije wil. en dat vind ik beperkend.
Koud en kil ja. Of wil je dat lopen ontkennen? Het is gewoon zo dat Nederlanders wat kouder en killer zijn dan bijvoorbeeld oosterse mensen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Verder ben jij natuurlijk helemaal nergens vrij in gelaten wanneer je door je familie verstoten wordt op het moment dat je een niet-moslim date/huwt.(/Niet doet wat zij van je verlangen.) Koop vooral eens een woordenboek.
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:11 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het is ten eerste opvallend dat je jezelf afzet tegen Nederlanders. Dat terwijl je hier woont. Wat doe je hier nog? Waarom vertrek je niet naar Noord-Afrika? Wat houdt je hier?
Ten tweede: de ouders hebben geen recht op hun dochter. Aangezien TS het getal "90" (geboortejaar?) in haar naam heeft en op een universiteit zit, zal ze ongetwijfeld ouder dan 18 zijn. Ze is voor de wet volwassen. En ze beslist dus zelf met wie ze een relatie aangaat. Overigens beslist ze ook zélf of ze een hoofddoek draagt; iets dat volgens de islam niet verplicht is.
Jouw (cultureel/religieus gestoelde) opvattingen over ouders die recht op hun dochter hebben, zijn niet leidend in dit land. We hebben iets veel beters bedacht. En dat noemen we wet.
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Boldface het volgende:
[..]
Kan prima samengaan. Je kunt met je volle verstand kiezen voor gedachtengoed dat indoctrinerend is. Religie stelt allerlei eisen aan jou en je gedrag. Maar die zie je niet eens, laat staan dat je ze als beperkend ervaart. Zo ver heen ben je al.
Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?
Ooooh boehoee, het meisje is 18+ en zit op de universiteit? So what? Feit is dat haar ouders het beste voor haar over hebben en niet een paar leden hier op fok.nl. Of ben jij er straks voor haar als ze verstoten wordt door haar ouders en na jaren relatie en samenwonen met een hondje gedumpt wordt door haar Nederlandse vriend? Vang je haar dan op? Nee he? Mond houden dus.
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.
wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloedenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.
Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.
Maar ey, prima hoor. Als TS voor een Nederlander haar ouders wil verlaten om vervolgens na jaren samenwonen met een hondje gedumpt door hem te worden omdat de secretaresse toch wat knapper is... dan moet ze dat vooral doen joh! Moet ze straks ook niet zeuren dat haar ouders haar verstoten hebben ze zonder familie door het leven moet... want de leden van fok sleuren haar er wel doorheen.
Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.
Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:22 schreef dawg het volgende:
[..]
wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloeden
maar prima meisje, leven en laten leven.
De waarheidquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.
En als je met een moslim trouwt heb je gegarandeerd een goed huwelijk inderdaad ja.Daar blijft iedereen bij elkaar met een ongelukkig huwelijk, want stel je voor dat je gaat scheiden van je man! Een vuige hoer ben je dan.
Die toon al hoe jij mij aanspreekt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.
Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
Dat zal ze nooit kunnen noch zal het haar lukken. Geen man is het namelijk waard om je ouders voor opzij te zetten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.
Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Die toon al hoe jij mij aanspreekt.
Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit.
Not sure if fundi or trollquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.
Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
Nee inderdaad, inhoudelijk reageren lukt je niet omdat je bericht aan alle kanten rammelt. Vrouwen die scheiden zijn hoeren niet wetende dat vrouwen in de islam eerder recht hadden op een scheiding dan hier in het westen. Tjah, dat vrouwen die gescheiden zijn in jouw omgeving als hoeren gezien worden zegt vooral wat over de omgeving waarin jij grootgebracht heeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.
liefde als concept. doh. een relatie of huwelijk is wat anders dus derhalve weer een dom vergelijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.
Stel dat TS met deze jongeman trouwt. Hoe dan verder? Zij zal in de ramadan vasten en hij zal lekker eten? Gezamenlijk aan tafel zit er niet in, noch zal zij het vasten in gezelligheid en vol vreugde kunnen verbreken. Hoe zit het met de kinderen? Wat als zij ze Fatima en Mohammed wilt noemen en hij dat niet wenst? Allemaal dingen die de revue zullen passeren.
Ik ga ervan uit dat de relatie serieus zal zijn en er dus uiteindelijk getrouwd zal worden. Tenzij ze slechts wilt rotzooien en haar tijd wil verdoen met deze jongeman. Dan is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef dawg het volgende:
[..]
liefde als concept. doh. een relatie of huwelijk is wat anders dus derhalve weer een dom vergelijk.
Hou toch op mens. Alsof de familie van de man haar niet als een minder persoon gaat zien en haar zwart gaat maken. Neeee, dat soort dingen gebeuren niet in jouw wereld inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee inderdaad, inhoudelijk reageren lukt je niet omdat je bericht aan alle kanten rammelt. Vrouwen die scheiden zijn hoeren niet wetende dat vrouwen in de islam eerder recht hadden op een scheiding dan hier in het westen. Tjah, dat vrouwen die gescheiden zijn in jouw omgeving als hoeren gezien worden zegt vooral wat over de omgeving waarin jij grootgebracht heeft.
Wat heeft de familie van de man hiermee te maken? Je springt van hak op tak en blaat maar wat. Je omgeving heeft er heel wat te maken, aangezien in jouw omgeving gescheiden vrouwen als hoeren gezien worden zeg je zelf. Dat zegt dus wat over het milieu waarin jij grootgebracht bent en daarmee wek jij nu de indruk dat het bon ton is binnen de islamitische gemeenschap, wat dus niet zo is. In mijn milieu worden gescheiden vrouwen gewoon als mensen gezien en behandeld. Kan jouw omgeving nog wat van leren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hou toch op mens. Alsof de familie van de man haar niet als een minder persoon gaat zien en haar zwart gaat maken. Neeee, dat soort dingen gebeuren niet in jouw wereld inderdaad.Mijn opvoeding of omgeving heeft daar geen fluit mee te maken.
Ik gaf maar een VOORBEELD. Leuk voor je.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat heeft de familie van de man hiermee te maken? Je springt van hak op tak en blaat maar wat. Je omgeving heeft er heel wat te maken, aangezien in jouw omgeving gescheiden vrouwen als hoeren gezien worden zeg je zelf. Dat zegt dus wat over het milieu waarin jij grootgebracht bent en daarmee wek jij nu de indruk dat het bon ton is binnen de islamitische gemeenschap, wat dus niet zo is. In mijn milieu worden gescheiden vrouwen gewoon als mensen gezien en behandeld. Kan jouw omgeving nog wat van leren.
Ik schreef niet dat je moest oprotten. Ik vraag me af wat je hier nog doet, aangezien je jezelf heel duidelijk afzet tegen Nederlanders. Wat houdt je hier?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?
Ooooh boehoee, het meisje is 18+ en zit op de universiteit? So what? Feit is dat haar ouders het beste voor haar over hebben en niet een paar leden hier op fok.nl. Of ben jij er straks voor haar als ze verstoten wordt door haar ouders en na jaren relatie en samenwonen met een hondje gedumpt wordt door haar Nederlandse vriend? Vang je haar dan op? Nee he? Mond houden dus.
Niet alleen barst je van de vooroordelen tegenover Nederlanders (ga het gedrag van Marokkaanse jongens eens bestuderenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.
Maar ey, prima hoor. Als TS voor een Nederlander haar ouders wil verlaten om vervolgens na jaren samenwonen met een hondje gedumpt door hem te worden omdat de secretaresse toch wat knapper is... dan moet ze dat vooral doen joh! Moet ze straks ook niet zeuren dat haar ouders haar verstoten hebben ze zonder familie door het leven moet... want de leden van fok sleuren haar er wel doorheen.
Wat een onzin kraam je uit; tenenkrommend gewoon.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.
Stel dat TS met deze jongeman trouwt. Hoe dan verder? Zij zal in de ramadan vasten en hij zal lekker eten? Gezamenlijk aan tafel zit er niet in, noch zal zij het vasten in gezelligheid en vol vreugde kunnen verbreken. Hoe zit het met de kinderen? Wat als zij ze Fatima en Mohammed wilt noemen en hij dat niet wenst? Allemaal dingen die de revue zullen passeren.
Erg hè, dat iemand op een Nederlander begint te lijken... - Een grotere schande is nauwelijks denkbaar, of wel? Nogmaals: wat doe je hier nog? Waarom ga je niet fijn in een moslim-land wonen, waar de islam gelijk staat aan de wet en waar je geen Nederlanders tegenkomt. Spreek je ouders of grootouders aan op de misère die ze jou hebben aangedaan: moeten leven in Nederland.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Alweer zo'n giller. Die afweging kan TS zelf wel maken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat zal ze nooit kunnen noch zal het haar lukken. Geen man is het namelijk waard om je ouders voor opzij te zetten.
Waarom praten we nog hierover als TS al bijna 5 maanden niet meer op FOK is? Aangezien ze niey meer op FOK is betekent dir waarschijnlijk dat ze iets met hem heeft. Ik sta wel achter je standpunten. Ik ben zelf ook niet religieuz opgevoed, mijn moeder bidde alleen en zij dat we in Allah geloven en Muhammed(vrede zij met hem) onze profeet is, meer wist ik niet dus ik heb er zelf voor gekozen om me te verdiepen. En ik denk dat TS een Sjiiet is omdat Sjiietische Arabieren in Nederland best liberaal zijn en dus heeft TS geen moeite om een relatie met hem te beginnen. Ik hoop voor haar wel dat het bij gewoon bij houden van elkaar blijft en dat hij als hij trouwt toch Moslim word. Maarja, ieders leven eigen keuze.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat heeft de familie van de man hiermee te maken? Je springt van hak op tak en blaat maar wat. Je omgeving heeft er heel wat te maken, aangezien in jouw omgeving gescheiden vrouwen als hoeren gezien worden zeg je zelf. Dat zegt dus wat over het milieu waarin jij grootgebracht bent en daarmee wek jij nu de indruk dat het bon ton is binnen de islamitische gemeenschap, wat dus niet zo is. In mijn milieu worden gescheiden vrouwen gewoon als mensen gezien en behandeld. Kan jouw omgeving nog wat van leren.
Wat interesseert mij het wat je van mij denkt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat zelfingenomen toontje van Maghrebijnse.Ik heb je al eens eerder zien posten in andere topics en wat ben jij een zeer onaardig, betweterig en arrogant persoon zeg.
Brrr.
Ik weet niet of ze al dan niet sjietisch is en ik denk ook niet dat het ook maar iets te maken heeft met de stroming. Sjieten kunnen namelijk ook erg strikt zijn, vooral die uit Irak en Libanon. En als ze strikte ouders heeft die deze relatie niet zullen waarderen dan moet ze wel heel dom zijn om een relatie aan te gaan met deze man wetende dat ze zichzelf in slechte situaties brengt. Onnodig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:38 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Waarom praten we nog hierover als TS al bijna 5 maanden niet meer op FOK is? Aangezien ze niey meer op FOK is betekent dir waarschijnlijk dat ze iets met hem heeft. Ik sta wel achter je standpunten. Ik ben zelf ook niet religieuz opgevoed, mijn moeder bidde alleen en zij dat we in Allah geloven en Muhammed(vrede zij met hem) onze profeet is, meer wist ik niet dus ik heb er zelf voor gekozen om me te verdiepen. En ik denk dat TS een Sjiiet is omdat Sjiietische Arabieren in Nederland best liberaal zijn en dus heeft TS geen moeite om een relatie met hem te beginnen. Ik hoop voor haar wel dat het bij gewoon bij houden van elkaar blijft en dat hij als hij trouwt toch Moslim word. Maarja, ieders leven eigen keuze.
ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwequote:Op woensdag 3 april 2013 00:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze al dan niet sjietisch is en ik denk ook niet dat het ook maar iets te maken heeft met de stroming. Sjieten kunnen namelijk ook erg strikt zijn, vooral die uit Irak en Libanon. En als ze strikte ouders heeft die deze relatie niet zullen waarderen dan moet ze wel heel dom zijn om een relatie aan te gaan met deze man wetende dat ze zichzelf in slechte situaties brengt. Onnodig.
Maar goed, ze moet niet janken straks als haar ouders haar verstoten en vervolgens haar vriend haar na paar jaar samenwonen ook nog even de bons geeft. Ik hoop natuurlijk voor haar van niet. Ghair insa' Allah.
Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwe
maar dat ze een jongen maar moet laten vallen omdat die een andere religie aanhangt bezorgt haar misschien veel verdriet.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.
misschien is dat eenzijdig en ik snap dat iemand niet zomaar een religie naast zich neer legtquote:Het merendeel van de mensen hier geven haar advies uit pure eigen belang en sommigen durven zelfs nog te zeggen dat ze het juk van de islam maar van zichzelf moet afschudden omdat zij vinden dat de islam een geloof vol beperkingen is. Dat is pas eenzijdig.
Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dit topic geeft wel erg goed weer dat integratie nooit mogelijk zal zijn en dat mensen van verschillende achtergronden nooit echt verenigd zullen zijn. dat vind ik best jammer.
integratie betekend dat mensen zich samenpakken als een, dus dat het geen probleem moet zijn wie met wie trouwt of wie welke religie aanhangt of met welk been iemand uit bed wilt stappenquote:Op woensdag 3 april 2013 01:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
integratie betekend dat mensen zich samenpakken als een, dus dat het geen probleem moet zijn wie met wie trouwt of wie welke religie aanhangt of met welk been iemand uit bed wilt stappen
wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellenquote:Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellen
vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwenquote:Op woensdag 3 april 2013 01:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwen
zoals deze? http://www.socialevraagst(...)rt-gemengd-huwelijk/quote:Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
Ik heb jouw reacties in dit topic met verbazing gelezen. Ik ken zelf aardig wat moslims, maar geen een brengt het zo zwartwit als jij.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
Klopt, lijkt spannend in eerste instantie, maar kan nog weleens behoorlijk verkeerd uitpakken door o.a. cultuurverschillen andere referentiekader waardoor je twee families zou kunnen krijgen die het niet met elkaar kunnen vinden waar uiteindelijk je relatie onder gaat lijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
Dat lijkt me nog een geweldig afgezwakt statement....quote:Op woensdag 3 april 2013 00:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwe
Dus een advies dat tegenstrijdig is met jouw advies, is automatisch een advies uit eigen belang?quote:Op woensdag 3 april 2013 00:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.
Het merendeel van de mensen hier geven haar advies uit pure eigen belang en sommigen durven zelfs nog te zeggen dat ze het juk van de islam maar van zichzelf moet afschudden omdat zij vinden dat de islam een geloof vol beperkingen is. Dat is pas eenzijdig.
Voor de rest mag ze zelf weten wat ze wilt en als ze gekozen heeft voor die jongen dan is dat prima. Het is mijn zusje niet dus tjah.
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleemquote:Op woensdag 3 april 2013 08:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.
Als zij haar religie behoud en hij vind wat regels geen probleem.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) dan is dit geen probleem.
Hoezo "al raad ik dit af" ??? - Als ze beide van elkaar houden, dan houden ze van elkaar. Wie ben jij om zelfs dát al af te raden?quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem
Het is erg genoeg dat TS (eventueel - want het is een veronderstelling) op deze manier voor het blok gezet wordt. Erg genoeg dat de naleving van bizarre, door mensen bedachte, religieuze regeltjes belangrijker is dan de liefde voor je bloedeigen kind.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawnbreaker, dan moet je een afweging maken. Wat bezorgt meer verdriet? Ouders die je eventueel verstoten of het links laten liggen van je liefde? En voor eenieder is die afweging dan wel verschillende, maar ik denk toch echt dat het merendeel zal kiezen voor ouders.
Ben het volledig met je eens. Zolang opvattingen als die van Maghrebijnse volop leven en actief worden uitgedragen en nageleefd, faalt de integratie volledig. En dan is mevrouw ook nog gepikeerd als ik vraag waarom ze nog in Nederland verblijft.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dit topic geeft wel erg goed weer dat integratie nooit mogelijk zal zijn en dat mensen van verschillende achtergronden nooit echt verenigd zullen zijn. dat vind ik best jammer.
En wat interesseert het de rest van FOK! jouw kutmening die je overal doorduwt?quote:Op woensdag 3 april 2013 00:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het wat je van mij denkt?
Je hebt niet half in de gaten dat je nog een heel, heel lange weg te gaan hebt, wat integratie betreft. Je projecteert voortdurend de islam als norm. Dat terwijl religie een persoonlijke zaak is. Om te integreren is het niet nodig om met een niet-moslim te trouwen; dat beweert echter ook niemand.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.
quote:Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
Dat lijkt me nogal wiedes. Als immigrant kom je in een land met een bepaalde cultuur, bepaalde regels en bepaalde waarden en normen. Als je je daar niet in kan vinden moet je niet naar zo'n land immigreren. Als je je daar wel in kan vinden moet je je ook zoveel mogelijk aanpassen.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:55 schreef Boldface het volgende:
. En ik stel vast dat de gedragsaanpassing vooral van migranten zal moeten komen; niet van Nederlanders.
Leuk voor je, maar nogmaals, dat interesseert mij geen reet.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:13 schreef PierGerlofsDonia het volgende:
Dat toontje, die zelfingenomen houding, dat luchtfietsen en dat bijten. Maar vooral het wijzende vingertje wat tussen de regels door komt kijken.
Zo vervelend maar ook zo voorspelbaar, u bent het stereotype Booslim.
Mevrouw Maghrebijnse, u maakt mij kotsmisselijk...
Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem
Dat TS moslima zegt te zijn, wil niet zeggen dat ze dat moet blijven of dat ze per definitie voorrang aan de islam moet geven, haar hele leven.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Boldface, het is meer dan logisch dat ik de islam als norm neem daar waar TS duidelijk te kennen gegeven heeft dat ze een praktiserende moslima is. Aan de hand hiervan geef je dus passende adviezen die passen bij haar geloof maar ook cultuur.
En houd je geblaat over integratie aub voor jezelf. Word er kotsmisselijk van. Integratie betekent bij jou duidelijk je cultuur en geloof overboord gooien en zo Nederlands leven als maar kan. Nou nee dus.
Ga dan niet op Zijn stoel zitten.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben.
We hoeven ons niet te verantwoordenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.
Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben. Zo nee, dan raad ik TS echt aan het istighara gebed te verrichten.
Je hebt zo'n waas voor de ogen (religieus fanatisme?) dat je niet meer in staat bent om te lezen wat er staat. Ik heb - nogmaals - slechts de optie genoemd. Dit in tegenstelling tot jouw eenzijdige benadering van de materie: TS is moslima en moet niet met die jongen aanpappen, omdat -ie Nederlander (en dus niet-moslim is).quote:Op woensdag 3 april 2013 16:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Boldface, de enige in deze die vijandig is ben jij. Jij die steeds maar weer roept dat TS haar geloof opzij moet zetten. Kennelijk is dat iets wat jij het liefst zelf wilt en ziet. Triest ventje.
De enige die hier fanatiek is ben jij. Je hebt de optie niet 1 keer, maar meermaals genoemd en het lijkt er haast op dat dat is wat jij maar al te graag wilt in die haat van jou jegens de islam. En daarom ben jij verre van objectief en oprecht in je adviezen naar TS toe. Voor de rest zoek jij het maar uit, maar weet wel dat de kans dat TS haar religie weg doet nihil is. Helaas voor jou.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:40 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je hebt zo'n waas voor de ogen (religieus fanatisme?) dat je niet meer in staat bent om te lezen wat er staat. Ik heb - nogmaals - slechts de optie genoemd. Dit in tegenstelling tot jouw eenzijdige benadering van de materie: TS is moslima en moet niet met die jongen aanpappen, omdat -ie Nederlander (en dus niet-moslim is).
Ik heb gesteld dat TS haar geloof een plaats kan geven binnen een relatie met een niet-gelovige man. En ik heb gesteld dat TS ook afstand van haar geloof kan doen. Zeggen dat iets kan, is wat anders dan daartoe oproepen.
Waarom geef je trouwens geen antwoord op de vraag die ik stelde? Ik ben nog steeds benieuwd wat jou in Nederland houdt.
Ik vind het wel komisch, je gedrag. Ik ga deze discussie vanavond nog eens teruglezen, met een bak popcorn in de aanslag.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De enige die hier fanatiek is ben jij. Je hebt de optie niet 1 keer, maar meermaals genoemd en het lijkt er haast op dat dat is wat jij maar al te graag wilt in die haat van jou jegens de islam. En daarom ben jij verre van objectief en oprecht in je adviezen naar TS toe. Voor de rest zoek jij het maar uit, maar weet wel dat de kans dat TS haar religie weg doet nihil is. Helaas voor jou.
Maak je niet zo druk erover, joh!quote:Op woensdag 3 april 2013 17:07 schreef Gary_Oak het volgende:
Gelukkig is het topic bijna vol, dan heeft die Maghrebijnse geen podium meer. Gadverdamme, het bloed kruipt onder m'n nagels vandaan bij dat mens.
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk erover, joh!
Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu, in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawnbreaker, dan moet je een afweging maken. Wat bezorgt meer verdriet? Ouders die je eventueel verstoten of het links laten liggen van je liefde? En voor eenieder is die afweging dan wel verschillende, maar ik denk toch echt dat het merendeel zal kiezen voor ouders.
Mooi gezegd.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:03 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.
Eindelijk een verstandige hier.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, lijkt spannend in eerste instantie, maar kan nog weleens behoorlijk verkeerd uitpakken door o.a. cultuurverschillen andere referentiekader waardoor je twee families zou kunnen krijgen die het niet met elkaar kunnen vinden waar uiteindelijk je relatie onder gaat lijden.
Knap dat ik dat bij jou los krijg. Blijf vooral lekker haten.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:07 schreef Gary_Oak het volgende:
Gelukkig is het topic bijna vol, dan heeft die Maghrebijnse geen podium meer. Gadverdamme, het bloed kruipt onder m'n nagels vandaan bij dat mens.
Je moet wat minder dromen. Het is nou eenmaal zo dat de mens zich veel aantrekt van de meningen van de mensen in je omgeving en je dus hoe dan ook aanpast aan je omgeving. Dat is een psychologisch iets.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:03 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu, in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.
Wellicht moet je eens wat minder gaan verzinnen. Heb nergens gezegd dat Nederlandse mannen kut zijn of niet lief of niet knap of wat dan ook. Kortom, de enige die niet serieus te nemen is ben jij aangezien jij de boel bij elkaar verzint.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:01 schreef Elkedagwatanders het volgende:
Maghrebijnse heb je ook inhoudelijk nog wat te vertellen? Of kom je niet verder dan "Alles wat Nederlands is, is kut, Nederlandse mannen zijn kut, alles wat de Islam doet is fantastisch"?
Vooral lekker hard tegen iedereen aanschoppen, alles kut noemen en als je dan wat tegenspraak krijgt dan zijn het racisten die tegen de Islam zijn.
Prima, lekker doorgaan met die houding, maar je zet jezelf wel buiten de discussie, niemand neemt je serieus op deze manier.
Steek maar eerst je hand in je eigen boezem.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Knap dat ik dat bij jou los krijg. Blijf vooral lekker haten.
Nah, mezelf betasten doe ik niet. Ga jij dat maar lekker bij jezelf doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Steek maar eerst je hand in je eigen boezem.
Mag dat ook al niet van Allah?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nah, mezelf betasten doe ik niet. Ga jij dat maar lekker bij jezelf doen.
Het gaat niet om degene die zich de mening van een ander aantrekt, maar om degene die de mening over de ander heeft.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je moet wat minder dromen. Het is nou eenmaal zo dat de mens zich veel aantrekt van de meningen van de mensen in je omgeving en je dus hoe dan ook aanpast aan je omgeving. Dat is een psychologisch iets.
Aha jij hebt niets negatiefs over Nederlandse mannen gezegd?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wellicht moet je eens wat minder gaan verzinnen. Heb nergens gezegd dat Nederlandse mannen kut zijn of niet lief of niet knap of wat dan ook. Kortom, de enige die niet serieus te nemen is ben jij aangezien jij de boel bij elkaar verzint.
Leuk en voorspelbaar. Je kunt niks meer verzinnen, dus gooi je het maar op zo'n slappe reactie die nergens op slaat. Wij zijn uitgepraat.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is een Nederlands spreekwoordquote:Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om allerlei aannames te doen, terwijl je niets weet.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Djibril het volgende:
Het gaat alleen werken als ts alles achterlaat voor de jongen. De familie zal het toch niet accepteren, ook al zeggen ze het een ze denken het andere.
Ik doe geen aannames, ik ken genoeg mensen uit het MO en zo gaat het daar.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:42 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om allerlei aannames te doen, terwijl je niets weet.
Beter is als ts dit bespreekt met een naaste, of indien een te gevoelig onderwerp, iemand die in ieder geval haar situatie (en familie) een beetje kent.
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
We weten het niet en zullen het niet weten. Denk dat de discussie wel klaar is zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |