wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellenquote:Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellen
vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwenquote:Op woensdag 3 april 2013 01:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwen
zoals deze? http://www.socialevraagst(...)rt-gemengd-huwelijk/quote:Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
Ik heb jouw reacties in dit topic met verbazing gelezen. Ik ken zelf aardig wat moslims, maar geen een brengt het zo zwartwit als jij.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
Klopt, lijkt spannend in eerste instantie, maar kan nog weleens behoorlijk verkeerd uitpakken door o.a. cultuurverschillen andere referentiekader waardoor je twee families zou kunnen krijgen die het niet met elkaar kunnen vinden waar uiteindelijk je relatie onder gaat lijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
Dat lijkt me nog een geweldig afgezwakt statement....quote:Op woensdag 3 april 2013 00:46 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwe
Dus een advies dat tegenstrijdig is met jouw advies, is automatisch een advies uit eigen belang?quote:Op woensdag 3 april 2013 00:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.
Het merendeel van de mensen hier geven haar advies uit pure eigen belang en sommigen durven zelfs nog te zeggen dat ze het juk van de islam maar van zichzelf moet afschudden omdat zij vinden dat de islam een geloof vol beperkingen is. Dat is pas eenzijdig.
Voor de rest mag ze zelf weten wat ze wilt en als ze gekozen heeft voor die jongen dan is dat prima. Het is mijn zusje niet dus tjah.
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleemquote:Op woensdag 3 april 2013 08:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.
Als zij haar religie behoud en hij vind wat regels geen probleem.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) dan is dit geen probleem.
Hoezo "al raad ik dit af" ??? - Als ze beide van elkaar houden, dan houden ze van elkaar. Wie ben jij om zelfs dát al af te raden?quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem
Het is erg genoeg dat TS (eventueel - want het is een veronderstelling) op deze manier voor het blok gezet wordt. Erg genoeg dat de naleving van bizarre, door mensen bedachte, religieuze regeltjes belangrijker is dan de liefde voor je bloedeigen kind.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawnbreaker, dan moet je een afweging maken. Wat bezorgt meer verdriet? Ouders die je eventueel verstoten of het links laten liggen van je liefde? En voor eenieder is die afweging dan wel verschillende, maar ik denk toch echt dat het merendeel zal kiezen voor ouders.
Ben het volledig met je eens. Zolang opvattingen als die van Maghrebijnse volop leven en actief worden uitgedragen en nageleefd, faalt de integratie volledig. En dan is mevrouw ook nog gepikeerd als ik vraag waarom ze nog in Nederland verblijft.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dit topic geeft wel erg goed weer dat integratie nooit mogelijk zal zijn en dat mensen van verschillende achtergronden nooit echt verenigd zullen zijn. dat vind ik best jammer.
En wat interesseert het de rest van FOK! jouw kutmening die je overal doorduwt?quote:Op woensdag 3 april 2013 00:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het wat je van mij denkt?
Je hebt niet half in de gaten dat je nog een heel, heel lange weg te gaan hebt, wat integratie betreft. Je projecteert voortdurend de islam als norm. Dat terwijl religie een persoonlijke zaak is. Om te integreren is het niet nodig om met een niet-moslim te trouwen; dat beweert echter ook niemand.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.
quote:Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
Dat lijkt me nogal wiedes. Als immigrant kom je in een land met een bepaalde cultuur, bepaalde regels en bepaalde waarden en normen. Als je je daar niet in kan vinden moet je niet naar zo'n land immigreren. Als je je daar wel in kan vinden moet je je ook zoveel mogelijk aanpassen.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:55 schreef Boldface het volgende:
. En ik stel vast dat de gedragsaanpassing vooral van migranten zal moeten komen; niet van Nederlanders.
Leuk voor je, maar nogmaals, dat interesseert mij geen reet.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:13 schreef PierGerlofsDonia het volgende:
Dat toontje, die zelfingenomen houding, dat luchtfietsen en dat bijten. Maar vooral het wijzende vingertje wat tussen de regels door komt kijken.
Zo vervelend maar ook zo voorspelbaar, u bent het stereotype Booslim.
Mevrouw Maghrebijnse, u maakt mij kotsmisselijk...
Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem
Dat TS moslima zegt te zijn, wil niet zeggen dat ze dat moet blijven of dat ze per definitie voorrang aan de islam moet geven, haar hele leven.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Boldface, het is meer dan logisch dat ik de islam als norm neem daar waar TS duidelijk te kennen gegeven heeft dat ze een praktiserende moslima is. Aan de hand hiervan geef je dus passende adviezen die passen bij haar geloof maar ook cultuur.
En houd je geblaat over integratie aub voor jezelf. Word er kotsmisselijk van. Integratie betekent bij jou duidelijk je cultuur en geloof overboord gooien en zo Nederlands leven als maar kan. Nou nee dus.
Ga dan niet op Zijn stoel zitten.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben.
We hoeven ons niet te verantwoordenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.
Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben. Zo nee, dan raad ik TS echt aan het istighara gebed te verrichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |