abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120148327
Hallo allemaal!
Uit de titel kunnen jullie al veel halen. Maar hier toch maar wat informatie voor hopelijk goed advies van jullie :P

Ik ben geboren in het Midden Oosten en woon sinds mn 5de in NL. Ik heb dus ongeveer 3 weken geleden tijdens het organiseren van een activiteit voor de universiteit een leuke jongen leren kennen, die Nederlands is. We hebben niet lang kunnen praten omdat we aan het werk waren maar hij zocht wel steeds een moment om een gesprek te beginnen en naar mij toe te komen. Zo vroeg hij toen we de eerste dag naar huis moesten en moesten aftekenen of ik de dag erop moest werken en ik zei ja. Hoewel ik als eerste aan de beurt was (Stond als eerste op de lijst) moest ik van hem wachten en liet hij eerst de rest aftekenen en nam afscheid en uiteindelijk bleek dat ik niet eens hoef te tekenen omdat ik de dag erop ook moest werken. Hij begon een gesprek over van alles en nog wat. De volgende dag was ik als laatste met aftekenen (was 2de en laatste dag) en toen had ik m een paar keer betrapt op kijken toen ik bezig was. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij weer een gesprek zou aangaan oid maar een andere jongen die meewerkte ging maar niet weg -__- en ik moest wel weg dus toen maar afscheid genomen. Ongeveer een week daarna heb ik hem op fb toegevoegd. Ik echter niet en durfde ook geen bericht te sturen. Vond mezelf al stom door hem toe te voegen terwijl ik m niet eens heel goed ken. Maar ik wilde zo graag contact dus toen het volgende gestuurd aangezien ik hem wat wilde vragen over zijn studie.

Halloo (naam leuke jongen)! Hoe is het ermee?
[knip]

Hij antwoorde dat hij t leuk vond om van me te horen en dat het leuk is dat ik een tweede studie overweeg te doen. Hij gaf me wat tips, stelde vragen en zei graag van me te willen horen.

Ik wilde eigenlijk een ontmoeting voorstellen maar durf niet. Ik ben namelijk zelf moslim en draag een hoofddoek en ben eigenlijk bang dat we andere verwachtingen zouden hebben. Hoewel ik het zeker leuk zou vinden om met hem te meeten. Ik voel me zo desperate maar vind hem heel leuk en val en trek bijna niet anders dan Nederlandse mannen aan. Maar begin nu ook te denken dat hij wellicht geen interesse heeft? Zou hij geen actie ondernomen hebben? Hoewel ik me realiseer dat de drempel wellicht voor hem hoger kan zijn. Ik zou elk vorm van inzicht hierin erg waarderen, heb hem namelijk, 2 dagen later nog steeds niets teruggestuurd.

PS: Sorry voor superlang verhaal. Mocht er iemand een samenvatting willen, just tell me! lol

Edit samenvatting: Vind Nederlandse jongens leuk, hij blijkt ook interesse te hebben gezien zijn gedrag. Uiteindelijk op fb toegevoegd en bericht gestuurd (zie boven) en bericht teruggekregen. Nu twijfel over wat te doen en wat terug te mailen. Ts twijfelt of niet initiatief had genomen als hij interesse had, of zij hem beter kan vergeten en vraagt zich af hoe hij hierover zou denken. TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Re op 15-12-2012 22:13:30 ]
pi_120148358
Samenvatting.
pi_120148392
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:14 schreef Murdera het volgende:
Samenvatting.
TS geilt op een Nederlandse jongen.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_120148419
Met of zonder hoofddoek kan het altijd zo zijn dat je verschillende verwachtingen hebt uit een ontmoeting en dat komt ook heel vaak voor
je bent daarom dus geen uitzondering

het enige wat je denk ik kunt doen is het uitproberen en kijken wat er gebeurd
veel plezier!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 10 december 2012 @ 14:21:41 #5
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_120148563
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...

En ja, ik ben serieus.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_120148567
- Bagger. -

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 14:31:27 ]
  maandag 10 december 2012 @ 14:21:53 #7
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120148570
Welke verwachting heb jij dan TS?

Ga je zo'n knul dan houden aan allerlei vage islamgebruiken? Moet ie zich dan bekeren? Pas sex na het huwelijk? Ik noem maar wat...

Het lijkt mij dat juist jouw religie de voornaamste hindernis zou kunnen zijn. Niet lullig bedoeld hoor, maar als hij een gewone Nederlandse knul is, dan zie ik van zijn kant niet veel moeilijkheden.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_120148616
Samenvatting erin gezet!
pi_120148683
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:23 schreef Justwondering90 het volgende:
Samenvatting erin gezet!
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
  Forum Admin maandag 10 december 2012 @ 14:25:49 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_120148688
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...

En ja, ik ben serieus.
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
pi_120148721
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
goede vraag ja... de samenvatting maakt het voor mij ook juist onduidelijker
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 10 december 2012 @ 14:28:36 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120148789
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.

Tenzij de TS weinig waarde hecht aan een hoofddoekje. dan is het natuurlijk geen probleem om dat te proberen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 10 december 2012 @ 14:28:52 #13
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120148796
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
  Forum Admin maandag 10 december 2012 @ 14:30:25 #14
Heeft een huisje.
pi_120148846
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Zo denken er ongetwijfeld een hoop mannen over. Of het terecht is, geen idee. Ik heb er geen ervaring mee.
pi_120148857
quote:

En ja, ik ben serieus.
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Welke verwachting heb jij dan TS?

Ga je zo'n knul dan houden aan allerlei vage islamgebruiken? Moet ie zich dan bekeren? Pas sex na het huwelijk? Ik noem maar wat...

Het lijkt mij dat juist jouw religie de voornaamste hindernis zou kunnen zijn. Niet lullig bedoeld hoor, maar als hij een gewone Nederlandse knul is, dan zie ik van zijn kant niet veel moeilijkheden.
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
pi_120148886
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie misschien wat afschrikt voor je die persoon leert kennen
maar de jongen in kwestie kent TS al
ik denk dat hij prima in kan schatten wat de situatie is
en 'liefde' gaat waar het wil, dus als je iemand gewoon leert kennen, zonder bij bedoelingen, dan is de kans best aanwezig dat hij haar toch wel leuk vind
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 10 december 2012 @ 14:32:44 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120148936
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.

Tenzij de TS weinig waarde hecht aan een hoofddoekje. dan is het natuurlijk geen probleem om dat te proberen.
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.

Zelf heb ik een paar keer dates gehad met Turkse meisjes (zonder hoofddoek) en dat was al complex genoeg (dates gingen niet verder dan een gezellig dinertje, zonder zoenen of wat). Een meisje met hoofddoekje zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen, maar een praatje bij de koffieautomaat kan natuurlijk wel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120148945
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dank. Is aangepast!
pi_120148983
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?

[..]

Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Tja dat is onmogelijk
wij waren er niet bij
dus dat antwoord ga je hier sowieso niet vinden

maar goed, je zult hem niet (snel) meer zien toch? dus waarom waag je het er niet op?
als hij niet af wil spreken ben je niets verloren want je hoeft hem toch niet onder ogen te komen ;)
maar wie weet wil hij wel! en dan kun je altijd nog kijken of het A) zo leuk is als je hoopt B) of hij dat ook vind en C) een tweede en derde date etc en dan pas D) waar jullie precies naar toe willen, hoe je het verder ziet etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120149018
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Tja dat is onmogelijk
wij waren er niet bij
dus dat antwoord ga je hier sowieso niet vinden

maar goed, je zult hem niet (snel) meer zien toch? dus waarom waag je het er niet op?
als hij niet af wil spreken ben je niets verloren want je hoeft hem toch niet onder ogen te komen ;)
maar wie weet wil hij wel! en dan kun je altijd nog kijken of het A) zo leuk is als je hoopt B) of hij dat ook vind en C) een tweede en derde date etc en dan pas D) waar jullie precies naar toe willen, hoe je het verder ziet etc
Ik zie hem weer in maart.
  maandag 10 december 2012 @ 14:34:57 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120149027
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.

Zelf heb ik een paar keer een dates gehad met een Turkse meisjes (zonder hoofddoek) en dat was al complex genoeg (dates gingen niet verder dan een gezellig dinertje, zonder zoenen of wat). Een meisje met hoofddoekje zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen, maar een praatje bij de koffieautomaat kan natuurlijk wel.
Hoewel ik je positie snap en zelf deel denk ik dat de TS op haar beurt ook geen behoefte (zou moeten hebben) aan mensen die zo tegen haar cultuur aankijken. Als je bij voorbaat al een relatie in gaat waar je erg veel van jezelf op de 2e rang moet zetten is dat geen goed teken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_120149053
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

dan is alles al lang weer vergeten mocht hij niet af willen spreken

ik zeg probeer het gewoon! :Y
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120149061
Dus als ik de reacties hier een beetje lees kan ik hem bedanken voor zijn hulp en informatie, berichtje afsluiten en hem het beste uit mn hoofd zetten?
  maandag 10 december 2012 @ 14:36:05 #24
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120149069
quote:

[..]

[..]

Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
pi_120149111
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Justwondering90 het volgende:
Dus als ik de reacties hier een beetje lees kan ik hem bedanken voor zijn hulp en informatie, berichtje afsluiten en hem het beste uit mn hoofd zetten?
Nee waarom?
dat een aantal jongens hier niet voor jou zou gaan wil niet zeggen dat hij ook zo denkt?
geef hem de mogelijkheid dat zelf te beslissen!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Forum Admin maandag 10 december 2012 @ 14:37:48 #26
Heeft een huisje.
pi_120149124
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Als je de kerel echt leuk vindt zou ik zelf initiatief tonen en niet wachten tot je hem "toevallig" weer ziet.
Als jij aangeeft graag eens met hem af te spreken dan neemt dat al een drempel weg.
pi_120149155
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
  maandag 10 december 2012 @ 14:39:02 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120149177
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.
Mijn reisverslagen
  maandag 10 december 2012 @ 14:39:10 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120149186
Gewoon afspraakje maken, TS. Het is erger om spijt te hebben dat je iets -niet- gedaan hebt dan dat je iets wel gedaan hebt. Vallen en opstaan enzo.
pi_120149228
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
wie weet zit hij zich nu het zelfde af te vragen ;) dus probeer het gewoon!

zoals iemand al zei: het zou zonde zijn om spijt te hebben over iets waar je niet eens een poging tegen aan hebt gegooid
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 10 december 2012 @ 14:40:57 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120149249
Ik ben het trouwens wel eens met het advies hier dat TS niet moet opgeven als ze die jongen leuk vindt. Hij zal zelf dan wel met vragen komen over het hoofddoekje (als hij ballen heeft).
Mijn reisverslagen
  maandag 10 december 2012 @ 14:41:30 #32
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120149268
quote:

[..]

Voor mezelf sprekend had ik geen initiatief genomen nee. Denk dat dat toch echt bij jou ligt.
  maandag 10 december 2012 @ 14:42:42 #33
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_120149310
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.
Pcies, daarom zou ik geen initiatief hebben genomen ook al zou ik iemand wel heel leuk vinden in eerste instantie.
  maandag 10 december 2012 @ 14:44:16 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120149367
quote:

[..]

Ik denk dat het hoofddoekje voor de meesten een te hoge barrière is. Je zal zelf het initiatief moeten nemen om die barrière weg te nemen.
Mijn reisverslagen
  maandag 10 december 2012 @ 14:44:26 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120149379
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:40 schreef rhubarbje het volgende:

zoals iemand al zei: het zou zonde zijn om spijt te hebben over iets waar je niet eens een poging tegen aan hebt gegooid
Oeh dat was zeker een wijs man. :o
  Official ESF Kreviewer maandag 10 december 2012 @ 14:45:33 #36
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_120149412
Ik heb ooit wel wat met een syrisch meisje gehad. Die was christelijk. Dat was al een cultuurshock van hier tot Mekka. Vloerkleden aan de muur enzo.
Ik heb het overigens uitgemaakt omdat ik erachter kwam dat ze haar snor blondeerde. (geen grap. Wel dat ik het daarom heb uitgemaakt)

Ik zou ieg wél principiele bezwaren hebben tegen een hoofddoek. Maar vragen kun je altijd. Geert heb je, ja kun je krijgen.
  maandag 10 december 2012 @ 14:52:16 #37
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_120149579
Snor blondeerde? Ziet toch niet uit zeg dan kun je beter harsen of epileren maar dan hebben ze vaak weer van die rode stipjes op de bovenlip.

Maar goed, stel dat het iets wordt? Wat vindt je familie ervan dat je met een NLse jongen zou gaan?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_120149600
alleen beginnen als haar broers zijn opgepakt.
kap nah
pi_120150147
quote:
Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had.
Ben je wat gaan drinken met die jongen?
  maandag 10 december 2012 @ 15:12:23 #40
391054 Missonzin
crazy & insane
pi_120150247
Gewoon doen! je weet nooit hoe het uitpakt...
eno diputs ylno eht ton mi ees. Read backwards;)
pi_120150555
3 weken terug een marrokaans meisje ontmoet in berlijn en ben net terug van 2 weken parijs(ze woont in parijs). Gelukkig had ze geen hoefddoek wat dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Wat mij vooral naar dat meisje trekte was haar bizar mooie gezicht en haar open mindedness. Ze was een moslim maar dronk gewoon en had plezier in haar leven.

Tips voor jou(van mij):
Hoefddoek af( in parijs zie je bijna niemand met een hoefddoek en er zijn genoeg moslims.. Al haar vriendinnen en moeder dragen ook geen hoofddoek.

Stuur hem een bericht dat je wat met hem wilt gaan doen. Drankje doen, filmpje kieken of maak lekkere couscous voor hem. Niet van dat stomme geheimzinnige gedoe. Hij denkt sowieso dat je liever een maagd wilt blijven tot het huwelijk,geen contact mag hebben met jongens buiten school om, niks leuks doet puuromdat je een hoofddoek draagt. Vertel hem dat het niet helemaal zo is.
pi_120150600
Ik bedoel hoofddoek natuurlijk.. Waz met mij
pi_120150635
quote:

En ja, ik ben serieus.
  maandag 10 december 2012 @ 15:41:27 #44
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_120151548
Die hoofddoek is een sociaal en religieus statement. Als hollandse jongen zie ik die hoofddoek synoniem aan de boodschap "ik wil of mag geen verkering met een westerling".

Evengoed kunnen meisjes met een hoofddoek net zo lief, mooi, intelligent of aardig zijn zoals iedereen. Als hollandse jongen zou ik best verliefd kunnen worden op een meisje met een hoofddoek. Als ik je vervolgens jarenlang goed zou kennen, veel met je gesproken had, zou ik dat misschien nog wel aan je vertellen ook. Maar no way dat ik ooit een meisje met een hoofddoek zou proberen te versieren als ik haar pas recent ken, zelfs al zou ik er straalverliefd op zijn. Met die hoofddoek geef je immers aan dat je binnen jouw sociale islamitische kringen wil blijven, het is bepaald geen signaal dat je openstaat voor andere (westerse) culturele en sociale invloeden.

Als je mij zou willen leren kennen, of mij jou zou willen laten kennen, dan zal dat initiatief van jou moeten komen.

Vervolgens kan echte liefde nog een hoop moeite rechtvaardigen ook, om de culturele brug van beide zijden te overbruggen.

Verder doorgeredeneerd: ik zou nooit kunnen trouwen met een vrouw die zichzelf de verplichting tot hoofddoek oplegt. Ik zou wel kunnen trouwen met een islamitische vrouw die openheid toont voor andere culturen, religies en invloeden en daarbij evengoed oprecht haar geloof behoud. Al weet ik niet goed hoe dat vorm moet krijgen. Gelijkheid van man en vrouw is voor mij een van de meest fundamentele waarden die er is in het leven. Het dragen van die hoofddoek, vrijwillig of onvrijwillig, botst uiteindelijk toch met die kernwaarde die ik nooit zou kunnen laten varen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_120151978
Iets makkelijker met je geloof worden en stoppen met een hoofddoek te gebruiken is de eerste stap om niet Moslim partner te krijgen.
  maandag 10 december 2012 @ 15:56:25 #46
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120152146
Wat die jongen wil en niet wil hangt volledig van hem af, en er is maar 1 manier daarachter te komen: erover praten. Om te praten moet je een gesprek beginnen, of afspreken, dus ik zou een van de 2 gaan doen.

Kan zijn dat het gewoon een gezellige jongen is die je welkom wilde laten voelen bij dat project, ook alle kans dat ie best wat interesses in je heeft maar geen verdere stappen durft te zetten vanwege jouw cultuur.

Wat betreft hij wel/niet zou willen: dit is zeer persoonlijk, ik ben meerdere malen in gesprek geweest met islamitische meiden, omdat er wel wat gevoelens speelden, maar er waren toch vaak wel wat problemen:
- Sex is voor mij geen must voor het huwelijk, intimiteit wel, dat betekent samen in 1 bed kunnen slapen, zoenen, strelen, etc.
- Ik weiger besneden te worden, of mijn kinderen te laten besnijden

Ik kan me niet voorstellen dat je een Hollandse jongen vind die ok is met geen lichamelijk contact tot na het huwelijk, maar als je geluk hebt kan ie eventueel sex (als in neuken) voor je opgeven. De keuze is dan aan jou of jij daarmee akkoord kunt gaan.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120156272
quote:

En ja, ik ben serieus.
Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.

Echter, ik weet niet hoe relevant dit is, omdat de jongen waar dit topic over gaat waarschijnlijk niet de gemiddelde autochtoon is.
pi_120156875
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.

Echter, ik weet niet hoe relevant dit is, omdat de jongen waar dit topic over gaat waarschijnlijk niet de gemiddelde autochtoon is.
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:21 schreef richkidoflidl het volgende:
3 weken terug een marrokaans meisje ontmoet in berlijn en ben net terug van 2 weken parijs(ze woont in parijs). Gelukkig had ze geen hoefddoek wat dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Wat mij vooral naar dat meisje trekte was haar bizar mooie gezicht en haar open mindedness. Ze was een moslim maar dronk gewoon en had plezier in haar leven.

Tips voor jou(van mij):
Hoefddoek af( in parijs zie je bijna niemand met een hoefddoek en er zijn genoeg moslims.. Al haar vriendinnen en moeder dragen ook geen hoofddoek.

Stuur hem een bericht dat je wat met hem wilt gaan doen. Drankje doen, filmpje kieken of maak lekkere couscous voor hem. Niet van dat stomme geheimzinnige gedoe. Hij denkt sowieso dat je liever een maagd wilt blijven tot het huwelijk,geen contact mag hebben met jongens buiten school om, niks leuks doet puuromdat je een hoofddoek draagt. Vertel hem dat het niet helemaal zo is.
Bedankt voor je reactie en aangezien ik geen Marokkaanse ben zal ik denk ik toch voor ander soort maaltijd kiezen :P
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Ben je wat gaan drinken met die jongen?
Met één van hen wel. Simpelweg omdat ik hem al best aantrekkelijk en gezellig vind en hem al een tijdje goed ken (zaten in zelfde werkgroep). Andere twee niet, omdat ze niet leuk genoeg waren.

Erg bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik dan maar toch een poging ga wagen. Echter vraag ik me af of zijn gedrag bij jullie een vorm van interesse oproept(zoals de genoemde vb. met het bekertje en aftekenen)? Of kan het net zo goed erg onschuldig gedrag zijn geweest? En natuurlijk kan alleen hij hier een duidelijk en zeker antwoord op geven, alleen moet er toch wel iets uit te halen zijn..of toch niet?
pi_120157170
Natuurlijk.. Leunde hij voorover terwijl jullie aan het praten waren? Toonde hij vaak zijn palmen? Had meneer in kwestie zijn armen en of benen gekruisd? Heeft hij je ooit geprobeerd te zoenen?
pi_120157667
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef Justwondering90 het volgende:
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.

Echter, misschien met wat jij beschrijft geldt dit niet voor de jongen waar dit topic over gaat.
pi_120158036
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.

Echter, misschien met wat jij beschrijft geldt dit niet voor de jongen waar dit topic over gaat.
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:04 schreef richkidoflidl het volgende:
Natuurlijk.. Leunde hij voorover terwijl jullie aan het praten waren? Toonde hij vaak zijn palmen? Had meneer in kwestie zijn armen en of benen gekruisd? Heeft hij je ooit geprobeerd te zoenen?
De eerste wel en vaak aan pen/papier zitten als we alleen waren, de rest was niet van toepassing aangezien we aan het werk waren de hele dag en zelf lunch moest snel geconsumeerd worden.
pi_120158163
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:24 schreef Justwondering90 het volgende:
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.

Ik heb zelf collega's uit Saudi Arabie en Jordanie en daar kan ik prima mee overweg. Mannelijk overigens ;).
pi_120158379
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.

Ik heb zelf collega's uit Saudi Arabie en Jordanie en daar kan ik prima mee overweg. Mannelijk overigens ;).
Oke, is nu duidelijker geworden :)

Maar je zei dat uit OP blijkt dat dit misschien niet zou gelden voor de jongen in kwestie? Kan ik dan aannemen dat jij dan denkt dat hij wel interesse zou kunnen hebben, nav OP?
pi_120158838
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, is nu duidelijker geworden :)

Maar je zei dat uit OP blijkt dat dit misschien niet zou gelden voor de jongen in kwestie? Kan ik dan aannemen dat jij dan denkt dat hij wel interesse zou kunnen hebben, nav OP?
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denkt. Niemand op Fok kan namens hem spreken.

Verder betekent terughoudend dat er een grotere drempel is, niet dat het onmogelijk is. Deel van die drempel is überhaupt iemand als potentiële partner zien. Als die drempel al overwonnen is, zouden we al een heel eind op weg zijn. Verliefdheid en gevoelens zijn niet rationeel en uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Ik heb zelf ook een vriendin uit het buitenland, en wij hebben ook dingen moeten overwinnen.
pi_120158963
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denk. Niemand op Fok kan namens hem spreken.

Verder betekent terughoudend dat er een grotere drempel is, niet dat het onmogelijk is. Deel van die drempel is überhaupt iemand als potentiële partner zien. Als die drempel al overwonnen is, zouden we al een heel eind op weg zijn. Verliefdheid en gevoelens zijn niet rationeel en uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Ik heb zelf ook een vriendin uit het buitenland, en wij hebben ook dingen moeten overwinnen.
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!
pi_120159030
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!
Dank, jij ook veel succes. Dat dingen lastig voor te stellen zijn voor anderen betekent niet dat het onmogelijk is.
pi_120160007
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?

Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten om hem en je toekomstige kinderen zoveel ellende te besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_120160095
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit hetzelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschouwen aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?

Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten en je toekomstige kinderen zoveel ellende besparen om in een gescheurde wereld te leven.
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vult
2) 9 van de 10 dingen die je hier schrijft zijn te overkomen en kunnen in elke relatie spelen
zo eet ik geen vlees en mijn partner wel en dat gaat prima aan een tafel hoor
en hij moet om half 6 op en ik pas rond 9 uur en dan laat hij me ook gewoon liggen
wat maakt het dan uit of hij gaat werken of gaat bidden? je hoeft een ander daar niet bij te betrekken
je kunt in een relatie prima je eigen ding en eigen keuzes hebben naast die van je partner
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120160318
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vult
2) 9 van de 10 dingen die je hier schrijft zijn te overkomen en kunnen in elke relatie spelen
zo eet ik geen vlees en mijn partner wel en dat gaat prima aan een tafel hoor
en hij moet om half 6 op en ik pas rond 9 uur en dan laat hij me ook gewoon liggen
wat maakt het dan uit of hij gaat werken of gaat bidden? je hoeft een ander daar niet bij te betrekken
je kunt in een relatie prima je eigen ding en eigen keuzes hebben naast die van je partner
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.
Je snapt het niet. Als je vijf keer per dag bidt, moet je ook rein zijn en je moet het in zijn voorgeschreven tijd bidden. Dus je kunt niet altijd seks hebben. Je kunt niet een andere mens vragen om 50 jaren lang om jouw regels in een relatie te accepteren en mee te leven, dat is gewoon egoïstisch.
Dit zijn allemaal kleinigheden, maar het zijn er heel veel.
pi_120160406
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.
Je snapt het niet. Als je vijf keer per dag bidt, moet je ook rein zijn en je moet het in zijn voorgeschreven tijd bidden. Dus je kunt niet altijd seks hebben. Je kunt niet een andere mens vragen om 50 jaren lang om jouw regels in een relatie te accepteren en mee te leven, dat is gewoon egoïstisch.
Dit zijn allemaal kleinigheden, maar het zijn er heel veel.
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebben :') meer uren per dag niet dan wel zelfs :')
en je kunt dat prima vragen, dat doet iedereen juist in een relatie want iedereen brengt zijn gewoontes, voorkeuren en tradities mee
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120160549
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebben :') meer uren per dag niet dan wel zelfs :')
en je kunt dat prima vragen, dat doet iedereen juist in een relatie want iedereen brengt zijn gewoontes, voorkeuren en tradities mee
Oké, je snapt het niet.
pi_120160575
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:22 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Oké, je snapt het niet.
he dat gevoel heb ik ook van jou
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120160996
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?

Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten om hem en je toekomstige kinderen zoveel ellende te besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dank :)
pi_120161414
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:30 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dank :)
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...
  maandag 10 december 2012 @ 19:50:49 #65
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120161993
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...
Dwaas zou pas zijn gevoelens niet verder te onderzoeken, dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120162053
Cultuur hoeft niet meteen een issue te zijn. Ik moet er als oerhollandse jongen niet aan denken om iets met een meid te beginnen die streng gelovig is (welk geloof dan ook), dat is gewoon vragen om problemen.

Echter, TS komt nogal gematigd over. Ik heb zelf ook al meerdere niet-Nederlandse vriendinnen gehad en dat ging wat betreft culturele dingetjes juist prima. Sterker nog, op culinair gebied kon ik mijn geluk niet op. :P Nu sta ik er natuurlijk wel voor open, zolang de dame in kwestie niet té gelovig is.

Dus, TS, waar wacht je nog op? Stuur die gozer een bericht en spreek eens wat af. Niet geschoten is altijd mis. Al zou ik inderdaad wel die hoofddoek dan thuislaten, dat voegt voor geen enkele Nederlandse jongen iets toe...
pi_120162072
Betrap mezelf er regelmatig op dat ik me aangetrokken voel tot bepaalde Marrokaanse meisjes, ben zelf een Nederlandse jongen. Zou nooit iets met een meisje met hoofddoek beginnen. Het is een soort statement wat je draagt wat iets zegt over hoe je leeft, hoe je over seks denkt en geloof. Tenminste, zo zie ik dat.
Persoonlijk zou ik met het geloof geen probleem hebben, maar die hoofddoek zelf zou me dan weer tegenstaan omdat er vaak hartstikke mooie haren onder zitten en daarnaast vind ik dat je zelf moet geloven hoe je wil geloven. Zelfs al is er een Allah dan denk ik dat hij er vrij weinig om geeft of iemand een doekje over het haar doet of niet, maar... ik ben een ongelovige natuurlijk... :)
Ik denk dat TS gewoon moet vissen en kijken wat de vangst is, enige manier om erachter te komen. FOK kan je het antwoord niet geven.
  maandag 10 december 2012 @ 19:59:43 #68
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_120162462
Je kunt een hoofddoekje natuurlijk ook interpreteren als: ik doe alleen anaal :Y)
In die zin kan het dan juist weer jongens aantrekken.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_120163011
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:50 schreef Tanin het volgende:
dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.
  maandag 10 december 2012 @ 20:10:09 #70
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120163066
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doen
pi_120165056
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:10 schreef Tanin het volgende:

[..]

Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doen
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.
  maandag 10 december 2012 @ 20:54:15 #72
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120165950
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:42 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.
Ze is misschien geen passief gelovige, maar wel een individu dat gewoon haar eigen invulling aan het geloof geeft. Ik ken moslima's die:
- vlees eten, ongeacht of het halal is, zolang het geen varkensvlees is
- alcohol drinken
- liggen te flikflooien met westerse jongens

En zowel met als zonder hoofddoek. Laat TS even lekker zelf bepalen wat voor haar ok is en wat niet, in plaats van meteen allerlei stempeltjes op te plakken.

Om over die jongen nog maar te zwijgen. Hij zou zomaar zwaar christelijk kunnen zijn, en zelf ook geen sex voor het huwelijk willen, of een heel open-minded en romantische atheïst, die alles doet (of laat) voor de liefde.
pi_120168000
Wat gaat het snel met de reacties hier ahaha
Even terug naar topic lieve mensen, want of ik jongen in kwestie vraag voor een ontmoeting of niet, ik moet hem wel een berichtje terug sturen. En ik zou het niet zo goed vinden als dit pas na een paar dagen pas gestuurd wordt aangezien hij me toch heeft geholpen(en we al twee dagen verder zijn. Wat zou ik het beste kunnen sturen om zijn interesse te peilen en in maak ik wel kans adhv de eerdergenoemde informatie over die twee dagen? Of zegt dat eigenlijk helemaal niet veel? Hoor graag jullie meningen en nogmaals dank 
pi_120171409
HOI, NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP. HEB JE ZIN OM WAT TE GAAN DRINKEN VRIJSAGAVOND? LAAT MAAR EEN REACTIE ACHTER OP HET FOK FORUM. GREETZ... DIE LEIPE MOCRO FLAVOUR

Vraag of ie zin heeft om wat te gaan doen samen..zegt ie nee is het duideluhk,zegt ie ja is het ook duidelijk
pi_120171677
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 22:29 schreef richkidoflidl het volgende:
HOI, NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP. HEB JE ZIN OM WAT TE GAAN DRINKEN VRIJSAGAVOND? LAAT MAAR EEN REACTIE ACHTER OP HET FOK FORUM. GREETZ... DIE LEIPE MOCRO FLAVOUR

Vraag of ie zin heeft om wat te gaan doen samen..zegt ie nee is het duideluhk,zegt ie ja is het ook duidelijk
Die hoofdletters kunnen wel achterwege blijven toch? :P
  maandag 10 december 2012 @ 23:39:41 #76
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120174568
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:29 schreef Justwondering90 het volgende:
Wat gaat het snel met de reacties hier ahaha
Even terug naar topic lieve mensen, want of ik jongen in kwestie vraag voor een ontmoeting of niet, ik moet hem wel een berichtje terug sturen. En ik zou het niet zo goed vinden als dit pas na een paar dagen pas gestuurd wordt aangezien hij me toch heeft geholpen(en we al twee dagen verder zijn. Wat zou ik het beste kunnen sturen om zijn interesse te peilen en in maak ik wel kans adhv de eerdergenoemde informatie over die twee dagen? Of zegt dat eigenlijk helemaal niet veel? Hoor graag jullie meningen en nogmaals dank 
Hey x,

Bedankt voor y, heeft me erg geholpen!

Sorry dat ik overigens zo laat terug schrijf, ben druk geweest met z (of y, als je het die draai kunt geven is het helemaal mooi), maar heb nu weer meer tijd tot m'n beschikking. Wil je misschien eerdaags op stap/een drankje doen/komen eten/etc.? Kan ik die tijd meteen goed gebruiken...

Justwondering90
pi_120174700
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar dit zou ik doen:
Stuur hem een berichtje en bedank hem voor de hulp tot dusverre maar dat je nog meerdere vragen hebt. Stel voor dat jullie afspreken omdat je een informatief gesprek fijner vindt dan een mail. De kerstvakantie komt eraan dus je kan dan voorstellen om in de stad af te spreken omdat de uni toch dicht is neem ik aan.
Dat gebruik je dan als dekmantel om hem weer te ontmoeten.
Bereid het gesprek voor maar zorg dat het 'ontspoort' naar een informeel persoonlijk gesprek wat over jullie gaat.
Zegt hij dat je beter na de vakantie op zijn kantoor langs kan komen ipv ontmoeten in de stad dan weet je zeker dat hij geen interesse heeft.
pi_120174900
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2012 23:42 schreef karton2 het volgende:
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar dit zou ik doen:
Stuur hem een berichtje en bedank hem voor de hulp tot dusverre maar dat je nog meerdere vragen hebt. Stel voor dat jullie afspreken omdat je een informatief gesprek fijner vindt dan een mail. De kerstvakantie komt eraan dus je kan dan voorstellen om in de stad af te spreken omdat de uni toch dicht is neem ik aan.
Dat gebruik je dan als dekmantel om hem weer te ontmoeten.
Bereid het gesprek voor maar zorg dat het 'ontspoort' naar een informeel persoonlijk gesprek wat over jullie gaat.
Zegt hij dat je beter na de vakantie op zijn kantoor langs kan komen ipv ontmoeten in de stad dan weet je zeker dat hij geen interesse heeft.
Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enz
pi_120180675
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 23:46 schreef richkidoflidl het volgende:

[..]

Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enz
inderdaad
ik ben ook gewoon voor een drankje samen
voor iedereen duidelijker
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120301668
En we hebben een afspraak! Ik heb gisteravond na veel nadenken toch een bericht gestuurd en vanochtend n bericht terug :P Hij zei het erg leuk en gezellig te vinden en stelde volgende week donderdag voor, omdat we dan allebei n beetje klaar zijn met tentamens e.d Dus bingo!

[ Bericht 53% gewijzigd door Justwondering90 op 14-12-2012 14:39:02 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:35:14 #81
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_120301720
Hoe bedoel je?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_120301772
Broodje aap. Waar kom je vandaan?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_120301774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:35 schreef drijfhout het volgende:
Hoe bedoel je?
Wilde mn OP weghalen maar bleek dat ik een nieuw reactie had aangeklikt. Net gewijzigd, hij wil ook wat drinken :P haha
pi_120301830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:36 schreef Baghdaddy het volgende:
Broodje aap. Waar kom je vandaan?
Iig niet uit Baghdad. En is een broodje aap lekker?
pi_120301831
aaah super tof! zie je wel, beetje ballen tonen pay's off!
veel plezier donderdag!
en hou ons op de hoogte
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120301845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Iig niet uit Baghdad. En is een broodje aap lekker?
Moeite met simpele vragen? Ik kom er ook niet uit.
pi_120301870
Hoe kan ik trouwens OP editten? Niet? Wil deze namelijk verwijderen..

Dankje Rhubarbje, will do! :)
pi_120301918
Irak, Iran, Turkije, Syrie? :)
pi_120301942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:

dat is helaas tegen de forum regels, sorry
als je hem verwijderd word hij vanzelf weer terug gezet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120302072
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is helaas tegen de forum regels, sorry
als je hem verwijderd word hij vanzelf weer terug gezet
Oh, oke.

Baghdaddy, none. Libanon.
pi_120302328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:

Waarom verwijderen?
We willen nog weten hoe het gaat donderdag! :P
pi_120302672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef Justwondering90 het volgende:
En we hebben een afspraak! Ik heb gisteravond na veel nadenken toch een bericht gestuurd en vanochtend n bericht terug :P Hij zei het erg leuk en gezellig te vinden en stelde volgende week donderdag voor, omdat we dan allebei n beetje klaar zijn met tentamens e.d Haha had t niet verwacht en was superbang voor een iets ander antwoord maar gelukkig hahah

Bedankt voor alle reacties, de aardige en wat minder aardige :P
Wauw, gefeliciteerd!

Natuurlijk is het eng om zo een bericht te sturen, maar goed dat je het toch hebt gedaan! Ook al loopt het op niets uit, dan hoef je je nooit af te vragen: "wat als ik nu wel iets had gedaan?". Dus je wint sowieso!
pi_120302828
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:47 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Oh, oke.

Baghdaddy, none. Libanon.
Btkalamin Arabi? Of ben je te NL -O-
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:14:25 #94
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_120302914
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en kan je de volgende raad geven.

Die jongen vindt je leuk om hoe je bent en daar hoef je dus niks aan te veranderen.
Wel wil ik je aanraden om het stapje voor stapje aan te pakken en vooral naar je gevoel en zeker naar je verstand te luisteren.

Hoe kut het ook klinkt er zit een groot verschil tussen jullie beide zowel qua geloof, cultuur als waarschijnlijk karakter.

Daarbij weet ik niet hoe ver je wilt gaan qua intimiteit, kijkend naar je geloof, wil je alleen met hem praten? :o met hem zoenen of zelfs naar bed met hem?
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:16:01 #95
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_120302982
Daarbij hoe oud ben je?
Ik wil niet bot doen maar je lijkt me iemand die erg aardig/lief is maar ook een tikkeltje te naief.
pi_120303019
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:12 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Btkalamin Arabi? Of ben je te NL -O-
Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?
pi_120303032
Als jij en hij iets serieus willen en hij geen moslim wil worden (uit zichzelf, uiteraard) dan kan je het beter stopzetten.
pi_120303037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef wickedmen het volgende:
Daarbij hoe oud ben je?
Ik wil niet bot doen maar je lijkt me iemand die erg aardig/lief is maar ook een tikkeltje te naief.
22 en hoe bedoel je naief? Waar concludeer je dat uit?
pi_120303057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef Justwondering90 het volgende:

[..]

Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?
Als je je moedertaal niet spreekt :).
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:18:52 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120303086
Wel hier posten hoe de date ging!
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')