In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTTquote:
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
goede vraag ja... de samenvatting maakt het voor mij ook juist onduidelijkerquote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Zo denken er ongetwijfeld een hoop mannen over. Of het terecht is, geen idee. Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Welke verwachting heb jij dan TS?
Ga je zo'n knul dan houden aan allerlei vage islamgebruiken? Moet ie zich dan bekeren? Pas sex na het huwelijk? Ik noem maar wat...
Het lijkt mij dat juist jouw religie de voornaamste hindernis zou kunnen zijn. Niet lullig bedoeld hoor, maar als hij een gewone Nederlandse knul is, dan zie ik van zijn kant niet veel moeilijkheden.
Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie misschien wat afschrikt voor je die persoon leert kennenquote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.
Tenzij de TS weinig waarde hecht aan een hoofddoekje. dan is het natuurlijk geen probleem om dat te proberen.
Je hebt gelijk, dank. Is aangepast!quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Tja dat is onmogelijkquote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Ik zie hem weer in maart.quote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tja dat is onmogelijk
wij waren er niet bij
dus dat antwoord ga je hier sowieso niet vinden
maar goed, je zult hem niet (snel) meer zien toch? dus waarom waag je het er niet op?
als hij niet af wil spreken ben je niets verloren want je hoeft hem toch niet onder ogen te komen
maar wie weet wil hij wel! en dan kun je altijd nog kijken of het A) zo leuk is als je hoopt B) of hij dat ook vind en C) een tweede en derde date etc en dan pas D) waar jullie precies naar toe willen, hoe je het verder ziet etc
Hoewel ik je positie snap en zelf deel denk ik dat de TS op haar beurt ook geen behoefte (zou moeten hebben) aan mensen die zo tegen haar cultuur aankijken. Als je bij voorbaat al een relatie in gaat waar je erg veel van jezelf op de 2e rang moet zetten is dat geen goed teken.quote:Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.
Zelf heb ik een paar keer een dates gehad met een Turkse meisjes (zonder hoofddoek) en dat was al complex genoeg (dates gingen niet verder dan een gezellig dinertje, zonder zoenen of wat). Een meisje met hoofddoekje zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen, maar een praatje bij de koffieautomaat kan natuurlijk wel.
dan is alles al lang weer vergeten mocht hij niet af willen sprekenquote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik zie hem weer in maart.
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.quote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Nee waarom?quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Justwondering90 het volgende:
Dus als ik de reacties hier een beetje lees kan ik hem bedanken voor zijn hulp en informatie, berichtje afsluiten en hem het beste uit mn hoofd zetten?
Als je de kerel echt leuk vindt zou ik zelf initiatief tonen en niet wachten tot je hem "toevallig" weer ziet.quote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik zie hem weer in maart.
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?quote:Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.quote:Op maandag 10 december 2012 14:36 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.
wie weet zit hij zich nu het zelfde af te vragenquote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
Voor mezelf sprekend had ik geen initiatief genomen nee. Denk dat dat toch echt bij jou ligt.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
En het is dan niet zo dat hij niet zelf initiatief had genomen, mocht hij interesse hebben? Of is de drempel voor hem te hoog?
Pcies, daarom zou ik geen initiatief hebben genomen ook al zou ik iemand wel heel leuk vinden in eerste instantie.quote:Op maandag 10 december 2012 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is natuurlijk wel een statement over de plaats van de islam in haar leven (en/ of de mate waarin familie bepaalt wat wel en niet moet/ mag). Een eventuele date KAN dit dus niet anders uitleggen dan een ernstige beperking en eisen die aan hem gesteld gaan worden wat dat betreft.
Ik denk dat het hoofddoekje voor de meesten een te hoge barrière is. Je zal zelf het initiatief moeten nemen om die barrière weg te nemen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oeh dat was zeker een wijs man.quote:Op maandag 10 december 2012 14:40 schreef rhubarbje het volgende:
zoals iemand al zei: het zou zonde zijn om spijt te hebben over iets waar je niet eens een poging tegen aan hebt gegooid
Ben je wat gaan drinken met die jongen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had.
quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
En ja, ik ben serieus.
Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
En ja, ik ben serieus.
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?quote:Op maandag 10 december 2012 17:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor mij en ik neem aan een heleboel andere autochtonen.
Echter, ik weet niet hoe relevant dit is, omdat de jongen waar dit topic over gaat waarschijnlijk niet de gemiddelde autochtoon is.
Bedankt voor je reactie en aangezien ik geen Marokkaanse ben zal ik denk ik toch voor ander soort maaltijd kiezenquote:Op maandag 10 december 2012 15:21 schreef richkidoflidl het volgende:
3 weken terug een marrokaans meisje ontmoet in berlijn en ben net terug van 2 weken parijs(ze woont in parijs). Gelukkig had ze geen hoefddoek wat dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Wat mij vooral naar dat meisje trekte was haar bizar mooie gezicht en haar open mindedness. Ze was een moslim maar dronk gewoon en had plezier in haar leven.
Tips voor jou(van mij):
Hoefddoek af( in parijs zie je bijna niemand met een hoefddoek en er zijn genoeg moslims.. Al haar vriendinnen en moeder dragen ook geen hoofddoek.
Stuur hem een bericht dat je wat met hem wilt gaan doen. Drankje doen, filmpje kieken of maak lekkere couscous voor hem. Niet van dat stomme geheimzinnige gedoe. Hij denkt sowieso dat je liever een maagd wilt blijven tot het huwelijk,geen contact mag hebben met jongens buiten school om, niks leuks doet puuromdat je een hoofddoek draagt. Vertel hem dat het niet helemaal zo is.
Met één van hen wel. Simpelweg omdat ik hem al best aantrekkelijk en gezellig vind en hem al een tijdje goed ken (zaten in zelfde werkgroep). Andere twee niet, omdat ze niet leuk genoeg waren.quote:Op maandag 10 december 2012 15:09 schreef zovty het volgende:
[..]
Ben je wat gaan drinken met die jongen?
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.quote:Op maandag 10 december 2012 17:57 schreef Justwondering90 het volgende:
En wat zijn de kenmerken van een gemiddelde autochtoon dus wanneer is iemand een gemiddeld autochtoon? En hoe is dat toe te passen op de jongen in OP?
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?quote:Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.
Echter, misschien met wat jij beschrijft geldt dit niet voor de jongen waar dit topic over gaat.
De eerste wel en vaak aan pen/papier zitten als we alleen waren, de rest was niet van toepassing aangezien we aan het werk waren de hele dag en zelf lunch moest snel geconsumeerd worden.quote:Op maandag 10 december 2012 18:04 schreef richkidoflidl het volgende:
Natuurlijk.. Leunde hij voorover terwijl jullie aan het praten waren? Toonde hij vaak zijn palmen? Had meneer in kwestie zijn armen en of benen gekruisd? Heeft hij je ooit geprobeerd te zoenen?
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.quote:Op maandag 10 december 2012 18:24 schreef Justwondering90 het volgende:
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?
Oke, is nu duidelijker gewordenquote:Op maandag 10 december 2012 18:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.
Ik heb zelf collega's uit Saudi Arabie en Jordanie en daar kan ik prima mee overweg. Mannelijk overigens.
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denkt. Niemand op Fok kan namens hem spreken.quote:Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, is nu duidelijker geworden
Maar je zei dat uit OP blijkt dat dit misschien niet zou gelden voor de jongen in kwestie? Kan ik dan aannemen dat jij dan denkt dat hij wel interesse zou kunnen hebben, nav OP?
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denk. Niemand op Fok kan namens hem spreken.
Verder betekent terughoudend dat er een grotere drempel is, niet dat het onmogelijk is. Deel van die drempel is überhaupt iemand als potentiële partner zien. Als die drempel al overwonnen is, zouden we al een heel eind op weg zijn. Verliefdheid en gevoelens zijn niet rationeel en uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Ik heb zelf ook een vriendin uit het buitenland, en wij hebben ook dingen moeten overwinnen.
Dank, jij ook veel succes. Dat dingen lastig voor te stellen zijn voor anderen betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vultquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit hetzelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschouwen aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten en je toekomstige kinderen zoveel ellende besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.quote:Op maandag 10 december 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vult
2) 9 van de 10 dingen die je hier schrijft zijn te overkomen en kunnen in elke relatie spelen
zo eet ik geen vlees en mijn partner wel en dat gaat prima aan een tafel hoor
en hij moet om half 6 op en ik pas rond 9 uur en dan laat hij me ook gewoon liggen
wat maakt het dan uit of hij gaat werken of gaat bidden? je hoeft een ander daar niet bij te betrekken
je kunt in een relatie prima je eigen ding en eigen keuzes hebben naast die van je partner
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenquote:Op maandag 10 december 2012 19:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.
Je snapt het niet. Als je vijf keer per dag bidt, moet je ook rein zijn en je moet het in zijn voorgeschreven tijd bidden. Dus je kunt niet altijd seks hebben. Je kunt niet een andere mens vragen om 50 jaren lang om jouw regels in een relatie te accepteren en mee te leven, dat is gewoon egoïstisch.
Dit zijn allemaal kleinigheden, maar het zijn er heel veel.
Oké, je snapt het niet.quote:Op maandag 10 december 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenmeer uren per dag niet dan wel zelfs
en je kunt dat prima vragen, dat doet iedereen juist in een relatie want iedereen brengt zijn gewoontes, voorkeuren en tradities mee
he dat gevoel heb ik ook van jouquote:
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dankquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten om hem en je toekomstige kinderen zoveel ellende te besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...quote:Op maandag 10 december 2012 19:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dank
Dwaas zou pas zijn gevoelens niet verder te onderzoeken, dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.quote:Op maandag 10 december 2012 19:50 schreef Tanin het volgende:
dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doenquote:Op maandag 10 december 2012 20:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.quote:Op maandag 10 december 2012 20:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doen
Ze is misschien geen passief gelovige, maar wel een individu dat gewoon haar eigen invulling aan het geloof geeft. Ik ken moslima's die:quote:Op maandag 10 december 2012 20:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.
Die hoofdletters kunnen wel achterwege blijven toch?quote:Op maandag 10 december 2012 22:29 schreef richkidoflidl het volgende:
HOI, NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP. HEB JE ZIN OM WAT TE GAAN DRINKEN VRIJSAGAVOND? LAAT MAAR EEN REACTIE ACHTER OP HET FOK FORUM. GREETZ... DIE LEIPE MOCRO FLAVOUR
Vraag of ie zin heeft om wat te gaan doen samen..zegt ie nee is het duideluhk,zegt ie ja is het ook duidelijk
Hey x,quote:Op maandag 10 december 2012 21:29 schreef Justwondering90 het volgende:
Wat gaat het snel met de reacties hier ahaha
Even terug naar topic lieve mensen, want of ik jongen in kwestie vraag voor een ontmoeting of niet, ik moet hem wel een berichtje terug sturen. En ik zou het niet zo goed vinden als dit pas na een paar dagen pas gestuurd wordt aangezien hij me toch heeft geholpen(en we al twee dagen verder zijn. Wat zou ik het beste kunnen sturen om zijn interesse te peilen en in maak ik wel kans adhv de eerdergenoemde informatie over die twee dagen? Of zegt dat eigenlijk helemaal niet veel? Hoor graag jullie meningen en nogmaals dank
Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enzquote:Op maandag 10 december 2012 23:42 schreef karton2 het volgende:
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar dit zou ik doen:
Stuur hem een berichtje en bedank hem voor de hulp tot dusverre maar dat je nog meerdere vragen hebt. Stel voor dat jullie afspreken omdat je een informatief gesprek fijner vindt dan een mail. De kerstvakantie komt eraan dus je kan dan voorstellen om in de stad af te spreken omdat de uni toch dicht is neem ik aan.
Dat gebruik je dan als dekmantel om hem weer te ontmoeten.
Bereid het gesprek voor maar zorg dat het 'ontspoort' naar een informeel persoonlijk gesprek wat over jullie gaat.
Zegt hij dat je beter na de vakantie op zijn kantoor langs kan komen ipv ontmoeten in de stad dan weet je zeker dat hij geen interesse heeft.
inderdaadquote:Op maandag 10 december 2012 23:46 schreef richkidoflidl het volgende:
[..]
Ohja zon dekmantel is wel handig ja.. Word alles nog mysterieuzer en onduidelijkvan. Hebben we srraks nog 20 posts over wat dit en day beteksnd en wat hij nu aan het denken is enz
Wilde mn OP weghalen maar bleek dat ik een nieuw reactie had aangeklikt. Net gewijzigd, hij wil ook wat drinkenquote:
Moeite met simpele vragen? Ik kom er ook niet uit.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Iig niet uit Baghdad. En is een broodje aap lekker?
dat is helaas tegen de forum regels, sorryquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:
Hoe kan ik trouwens OP editten? Niet? Wil deze namelijk verwijderen..
Dankje Rhubarbje, will do!
Oh, oke.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is helaas tegen de forum regels, sorry
als je hem verwijderd word hij vanzelf weer terug gezet
Waarom verwijderen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:39 schreef Justwondering90 het volgende:
Hoe kan ik trouwens OP editten? Niet? Wil deze namelijk verwijderen..
Dankje Rhubarbje, will do!
Wauw, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:34 schreef Justwondering90 het volgende:
En we hebben een afspraak! Ik heb gisteravond na veel nadenken toch een bericht gestuurd en vanochtend n bericht terugHij zei het erg leuk en gezellig te vinden en stelde volgende week donderdag voor, omdat we dan allebei n beetje klaar zijn met tentamens e.d Haha had t niet verwacht en was superbang voor een iets ander antwoord maar gelukkig hahah
Bedankt voor alle reacties, de aardige en wat minder aardige![]()
Btkalamin Arabi? Of ben je te NLquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:47 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oh, oke.
Baghdaddy, none. Libanon.
Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:12 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Btkalamin Arabi? Of ben je te NL
22 en hoe bedoel je naief? Waar concludeer je dat uit?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef wickedmen het volgende:
Daarbij hoe oud ben je?
Ik wil niet bot doen maar je lijkt me iemand die erg aardig/lief is maar ook een tikkeltje te naief.
Als je je moedertaal niet spreektquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:16 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ja, spreek vloeiend Arabisch (en kan het schrijven en lezen) en wanneer is iemand 'te Nl's'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |