In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTTquote:
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
goede vraag ja... de samenvatting maakt het voor mij ook juist onduidelijkerquote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het is wat cru gezegd maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Als de kerel je leuk vind is er een gerede kans dat hij geen idee heeft of en hoe hij jou daarmee moet benaderen.
Zo denken er ongetwijfeld een hoop mannen over. Of het terecht is, geen idee. Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef Salah-al-Din het volgende:
Ik zou beginnen met die hoofddoek af te doen want een Nederlandse jongen gaat echt niks proberen met een meisje met hoofddoek omdat hij denkt dat dan z'n piemol eraf wordt gehakt of dat hij wordt onthoofd door iemand met een baard. Eerwraak en dergelijke...
En ja, ik ben serieus.
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:21 schreef VaLkyRie het volgende:
Welke verwachting heb jij dan TS?
Ga je zo'n knul dan houden aan allerlei vage islamgebruiken? Moet ie zich dan bekeren? Pas sex na het huwelijk? Ik noem maar wat...
Het lijkt mij dat juist jouw religie de voornaamste hindernis zou kunnen zijn. Niet lullig bedoeld hoor, maar als hij een gewone Nederlandse knul is, dan zie ik van zijn kant niet veel moeilijkheden.
Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie misschien wat afschrikt voor je die persoon leert kennenquote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Ik zou geen moslima met hoofddoek gaan versieren iig. Veel te verschillend qua levensopvattingen enzo. Alleen maar gezeur. Als TS een islamgeorienteerd ideaalbeeld heeft van liefde en relaties, kan ze hem maar beter vergeten.
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.quote:Op maandag 10 december 2012 14:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat die jongen al prima met haar overweg kan ondanks dat ding. Dus blijf gewoon lekker jezelf ik kan me niet voorstellen dat het handig is je aan te passen om iemand te kunnen benaderen.
Tenzij de TS weinig waarde hecht aan een hoofddoekje. dan is het natuurlijk geen probleem om dat te proberen.
Je hebt gelijk, dank. Is aangepast!quote:Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
In de samenvatting gaat het helemaal niet over dat jij moslima bent? Dus dat maakt niet uit? waarom dan dieTT
Tja dat is onmogelijkquote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Ik zie hem weer in maart.quote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Tja dat is onmogelijk
wij waren er niet bij
dus dat antwoord ga je hier sowieso niet vinden
maar goed, je zult hem niet (snel) meer zien toch? dus waarom waag je het er niet op?
als hij niet af wil spreken ben je niets verloren want je hoeft hem toch niet onder ogen te komen
maar wie weet wil hij wel! en dan kun je altijd nog kijken of het A) zo leuk is als je hoopt B) of hij dat ook vind en C) een tweede en derde date etc en dan pas D) waar jullie precies naar toe willen, hoe je het verder ziet etc
Hoewel ik je positie snap en zelf deel denk ik dat de TS op haar beurt ook geen behoefte (zou moeten hebben) aan mensen die zo tegen haar cultuur aankijken. Als je bij voorbaat al een relatie in gaat waar je erg veel van jezelf op de 2e rang moet zetten is dat geen goed teken.quote:Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nogal verschil tussen "gewoon" met iemand omgaan en iets wat lijkt op een date.
Zelf heb ik een paar keer een dates gehad met een Turkse meisjes (zonder hoofddoek) en dat was al complex genoeg (dates gingen niet verder dan een gezellig dinertje, zonder zoenen of wat). Een meisje met hoofddoekje zou ik bij voorbaat al niks mee beginnen, maar een praatje bij de koffieautomaat kan natuurlijk wel.
dan is alles al lang weer vergeten mocht hij niet af willen sprekenquote:Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Ik zie hem weer in maart.
Ik denk idd dat hij door jouw achtergrond moeilijkheden ziet. Maaaarrrr als jij geen verwachtingen in religieuze zin van hem hebt (en je familie ook niet), dan is er al een hoop potentieel gezeik getackled en zou je je gewoon kunnen concentreren op datgene wat jullie verbindt i.p.v. wat jullie verdeelt. Dan is religie gewoon iets persoonlijks van jou, i.p.v. een stramien waar hij in mee moet.quote:Op maandag 10 december 2012 14:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Hahaha ik weet niet of jij zelf Nederlands bent (gezien je naam) maar Nederlandse jongens proberen degelijk wel wat te proberen met meisjes met hoofddoek. Ben zelf in mijn huidige studenttijd (die niet zo cool is als het klinkt) door een Nederlandse jongen meegevraagd om wat te drinken omdat hij interesse had. En natuurlijk is gemeenschap een belangrijk onder deel van een relatie maar dat hoeft (vooral in de beginfase) toch geen issue te zijn?
[..]
Nee, dat klopt Valkyrie, ik denk ook niet dat hij moeilijkheden mee zou brengen maar dat hij juist door mijn achtergrond moeilijkheden ziet en daarom ook de drempel voor hem hoger zou zijn om initiatief te nemen. En nee, die jongen hoeft zich nergens aan te houden, geen baard en geen lange jurk. Ik weet zelf ook niet wat ik er zelf van verwacht maar dit is de eerste jongen waarvoor ik zeker een uitzondering zou willen maken en zeker met hem zou daten. Waar dat heengaat en hoe dat ingevuld zou moeten worden, weet ik zelf ook niet. Ik weet op het moment alleen dat ik hem gewoon erg leuk vind en had gehoopt dat jullie (adhv) de informatie in mijn eerste post iets uit zijn gedrag zouden kunnen halen?
Nee waarom?quote:Op maandag 10 december 2012 14:35 schreef Justwondering90 het volgende:
Dus als ik de reacties hier een beetje lees kan ik hem bedanken voor zijn hulp en informatie, berichtje afsluiten en hem het beste uit mn hoofd zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |