Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?quote:Op maandag 10 december 2012 18:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde autochtoon waarschijnlijk erg terughoudend is naar een meisje met een hoofddoek. Ik denk dat de reacties hier daar ook van getuigen.
Echter, misschien met wat jij beschrijft geldt dit niet voor de jongen waar dit topic over gaat.
De eerste wel en vaak aan pen/papier zitten als we alleen waren, de rest was niet van toepassing aangezien we aan het werk waren de hele dag en zelf lunch moest snel geconsumeerd worden.quote:Op maandag 10 december 2012 18:04 schreef richkidoflidl het volgende:
Natuurlijk.. Leunde hij voorover terwijl jullie aan het praten waren? Toonde hij vaak zijn palmen? Had meneer in kwestie zijn armen en of benen gekruisd? Heeft hij je ooit geprobeerd te zoenen?
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.quote:Op maandag 10 december 2012 18:24 schreef Justwondering90 het volgende:
Terughoudend in de zin van? bedoel je dan qua vriendschappelijk contact, collegiaal, liefdesgebied, allemaal of andere gebieden?
Oke, is nu duidelijker gewordenquote:Op maandag 10 december 2012 18:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik terughoudend zijn mbt liefdesgebied, niet qua vriendschappelijk contact of collegiaal.
Ik heb zelf collega's uit Saudi Arabie en Jordanie en daar kan ik prima mee overweg. Mannelijk overigens.
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denkt. Niemand op Fok kan namens hem spreken.quote:Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, is nu duidelijker geworden
Maar je zei dat uit OP blijkt dat dit misschien niet zou gelden voor de jongen in kwestie? Kan ik dan aannemen dat jij dan denkt dat hij wel interesse zou kunnen hebben, nav OP?
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!quote:Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Precies. Daarom postte ik. Dat ik er zo over denk betekent niet dat hij er ook zo over denk. Niemand op Fok kan namens hem spreken.
Verder betekent terughoudend dat er een grotere drempel is, niet dat het onmogelijk is. Deel van die drempel is überhaupt iemand als potentiële partner zien. Als die drempel al overwonnen is, zouden we al een heel eind op weg zijn. Verliefdheid en gevoelens zijn niet rationeel en uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Ik heb zelf ook een vriendin uit het buitenland, en wij hebben ook dingen moeten overwinnen.
Dank, jij ook veel succes. Dat dingen lastig voor te stellen zijn voor anderen betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Justwondering90 het volgende:
Oke, duidelijk. Bedankt en ik hoop dat jullie nog lang gelukkig zullen zijn!
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?quote:Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef Justwondering90 het volgende:
TS twijfelt omdat zij moslim is en hoofddoek draagt.
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vultquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit hetzelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschouwen aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten en je toekomstige kinderen zoveel ellende besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.quote:Op maandag 10 december 2012 19:12 schreef rhubarbje het volgende:
1) je weet niet eens hoe TS haar geloof in vult
2) 9 van de 10 dingen die je hier schrijft zijn te overkomen en kunnen in elke relatie spelen
zo eet ik geen vlees en mijn partner wel en dat gaat prima aan een tafel hoor
en hij moet om half 6 op en ik pas rond 9 uur en dan laat hij me ook gewoon liggen
wat maakt het dan uit of hij gaat werken of gaat bidden? je hoeft een ander daar niet bij te betrekken
je kunt in een relatie prima je eigen ding en eigen keuzes hebben naast die van je partner
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenquote:Op maandag 10 december 2012 19:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geef slechts mijn mening. Maar ik ben duidelijk genoeg. Als TS als een moslim wil leven, dan gaat dit gewoon niet werken.
Je snapt het niet. Als je vijf keer per dag bidt, moet je ook rein zijn en je moet het in zijn voorgeschreven tijd bidden. Dus je kunt niet altijd seks hebben. Je kunt niet een andere mens vragen om 50 jaren lang om jouw regels in een relatie te accepteren en mee te leven, dat is gewoon egoïstisch.
Dit zijn allemaal kleinigheden, maar het zijn er heel veel.
Oké, je snapt het niet.quote:Op maandag 10 december 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan ook niet elk moment van de dag sex hebbenmeer uren per dag niet dan wel zelfs
en je kunt dat prima vragen, dat doet iedereen juist in een relatie want iedereen brengt zijn gewoontes, voorkeuren en tradities mee
he dat gevoel heb ik ook van jouquote:
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dankquote:Op maandag 10 december 2012 19:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Als je eerlijk tegen jezelf bent. Hoe denk je dat dit ooit op iets werkbaar zal aflopen? Ga je met hem trouwen en kinderen krijgen. Hoe ga je je kinderen opvoeden? Hoe gaan jullie samen leven? Jij moet vijf keer per dag bidden (dus geen seks), terwijl je rein bent. Je moet één maand in het jaar vasten en dat valt om de zoveel tijd in de zomer. Je moet opstaan voor je ochtendgebed. Hoe denk je dat hij zal reageren, als je hem elke ochtend 4 á 7 uur wakker maakt? Hoe denk je dat je seksleven met hem zal zijn? Hoe zal het werken met het eten? Je mag niet uit dezelfde pan/bord eten, als er verboden vlees in zit. Je mag niet aanschuiven aan een tafel waar er alcohol geschonken wordt. Je mag niet naar muziekfestivals. Hoe wil je met hem naar een feestje en leuke dingen doen?
Je beperkt zijn leven en dit gaat gewoon fout aflopen. Dus ik zou hem vergeten om hem en je toekomstige kinderen zoveel ellende te besparen om in een gescheurde wereld te leven.
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...quote:Op maandag 10 december 2012 19:30 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Beste Mathemaat, dank voor je reactie. Ik snap je punt en vaak is dit hoor van mensen die zelf ook moslim zijn. Echter zijn dit allemaal punten voor later. Ik ken deze jongeman in kwestie namelijk niet heel goed, nauwelijks eigenlijk, en weet helemaal niet hoe hij tegen de wereld in al haar facetten aankijkt. De eerste stap is om hem te leren kennen en elkaar leren kennen. En deze topic gaat over de eerste stap. Mochten we niet compatible zijn, op welk gebied dan ook, en blijkt dat we niet met elkaar kunnen leven, dan zullen we wellicht niet eens aan jouw punten komen. Maar dat is allemaal voor later. Nogmaals dank
Dwaas zou pas zijn gevoelens niet verder te onderzoeken, dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Heel dapper van je en ook heel dwaas. Maar het is jouw leven...
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.quote:Op maandag 10 december 2012 19:50 schreef Tanin het volgende:
dan zal ze de rest van haar leven zich blijven afvragen "wat als?" helemaal als ze niets blijft onderzoeken totdat ze met een of andere haatbaard trouwt.
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doenquote:Op maandag 10 december 2012 20:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat als wat? Zulke onmogelijke dingen proberen is een dwaze streek. Het gaat pas werken als één van de twee van levensbeschouwing verandert om het simpel te zeggen. Hiervoor hoef je geen goed gesprek te voeren.
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.quote:Op maandag 10 december 2012 20:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Is totaal afhankelijk van wat de huidige levensbeschouwing van de hoofdrolspelers is, en jij weet dat niet van TS, en TS niet van die jongen, dus daar is totaal geen uitspraak over te doen
Ze is misschien geen passief gelovige, maar wel een individu dat gewoon haar eigen invulling aan het geloof geeft. Ik ken moslima's die:quote:Op maandag 10 december 2012 20:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
TS is een moslima met hoofddoek. Je kunt niet naïef zeggen dat ze een passieve gelovige is en dus dat ik niets weet van hoeveel ze gelooft. Van die jongen kan ik vanuit gaan dat hij geen moslim is, want hij is een Nederlander en die combinaties koen bijna niet voor. Als hij wel een moslim was, dan zou dat erg opvallen. TS zou het daarom weten en hier vermelden.
Die hoofdletters kunnen wel achterwege blijven toch?quote:Op maandag 10 december 2012 22:29 schreef richkidoflidl het volgende:
HOI, NOGMAALS BEDANKT VOOR JE HULP. HEB JE ZIN OM WAT TE GAAN DRINKEN VRIJSAGAVOND? LAAT MAAR EEN REACTIE ACHTER OP HET FOK FORUM. GREETZ... DIE LEIPE MOCRO FLAVOUR
Vraag of ie zin heeft om wat te gaan doen samen..zegt ie nee is het duideluhk,zegt ie ja is het ook duidelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |