Eerlijk is eerlijk, Libanese vrouwen zijn wel erg mooi(vind ik)quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:47 schreef Justwondering90 het volgende:
[..]
Oh, oke.
Baghdaddy, none. Libanon.
Voor iemand die zich zo min mogelijk met anderen bemoeit heb je dan wel een opvallend uitgesproken mening over een voor jou volstrekt onbekende op een zeer publieke plaats; practice what you preach my boy.quote:Op zondag 10 maart 2013 23:24 schreef Cihan93 het volgende:
TS, eerlijk gezegd denk ik dat het uiteindelijk slecht afloopt. Maar ja het hangt er ook van af of jullie compromis sluiten of hoever jullie voor elkaar opgeven en voor elkaar veranderen. Ik ben zelf Moslim en best Conservatief, maarja ik bemoei me zo min mogelijk met anderen dus dat je een ongelovige leuk vindt is jou keuze. Als het iets geworden is vertel het dan. Heb zelf een ooit een meisje willen vragen maar durfde niet en ze had best bevooroordelende vrienden(was toen nog minder bezig met religie). Veel succes, maar denk niet of het nu iets uitmaakt.
We zien wel wat er is gebeurt.....als TS ooit terugkomt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Voor iemand die zich zo min mogelijk met anderen bemoeit heb je dan wel een opvallend uitgesproken mening over een voor jou volstrekt onbekende op een zeer publieke plaats; practice what you preach my boy.
Of je denkt dat het slecht of goed afloopt hangt erg af van of je conservatief bent of niet. Ik hoop dat TS helder genoeg is om het conservatieve sausje over jouw boodschap te erkennen.
als je lieve ouders hebt accepteren ze van wie dan ook je kiest om te houden en houden ze van je, ongeacht wat er in een boek staat geschrevenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Cihan maakt wel een zeer sterke punt. Echter denk ik dat niet-moslims dit gewoon nooit zullen begrijpen. Het is gewoon onmogelijk en waarom zou je jezelf in een relatie gooien in de wetenschap dat het toch geen toekomst heeft? En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je.
Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
Dat denk jij omdat jij een ander kijk op het leven hebt en je niet bewust bent van ons cultuur. Dat geeft verder niet en dat mag jij vinden, maar een ouder heeft het recht zijn/haar kind te sturen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
als je lieve ouders hebt accepteren ze van wie dan ook je kiest om te houden en houden ze van je, ongeacht wat er in een boek staat geschreven
Dat klopt maar met jouw uitspraak probeer je TS ook te sturen... maargoed laten we het dan eens zijn dat we het oneens zijnquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat jij een ander kijk op het leven hebt en je niet bewust bent van ons cultuur. Dat geeft verder niet en dat mag jij vinden, maar een ouder heeft het recht zijn/haar kind te sturen.
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Dat klopt maar met jouw uitspraak probeer je TS ook te sturen... maargoed laten we het dan eens zijn dat we het oneens zijn
ik denk ook dat die kans groot is, helaas heb ik dit ondervonden bij een goede vriend van mij... wat ik niet snap is waarom mensen zoals jij of TS kiezen om dan toch een bepaald geloof te blijven aanhangen wat mensen beperkt. en ik vind het wel sturen, als ik je mag quoten:quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.
dat is toch echt iemand proberen te guilt-trippen in het nemen een keuze die jij de juiste vindt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je. Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
Okee, ik zal het nooit begrijpen maar ik denk dat dat het cultuurverschil is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawn,
Omdat ik (praat even namens mezelf omdat ik niet weet wat ts denkt en voelt) de islam niet als een beperking ervaar, maar juist als een bevrijding en aanvulling op mijn leven. En dat ik nooit met een niet-moslim/Nederland een relatie mag aangaan vind ik niet erg en ervaar ik ook niet als een beperking. Simpelweg omdat ik die behoefte niet heb en het niet eens zou willen.
Nah, jij denkt dat. Ik weet op voorhand al een beetje hoe dit gaat verlopen en wil haar behoeden voor deze fout. Maar ze mag gerust de jongen in kwestie leren kennen en zelf op haar bek gaan. Immers, je leert pas als je het zelf ervaren hebt.
Als TS moslim blijft wel, of ze kan ook besluiten haar religie af te zweren, dan heeft ze ook geen beperkingen meer. Maar die keuze is aan TS.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik denk inderdaad dat je het nooit begrijpen zult omdat jij gewoon een ander opvoeding genoten hebt en dus een ander kijk op het leven hebt. Om die reden begrijp je dus ook TS niet en denk ik toch echt dat ze meer heeft aan de tips van de moslims dan de tips van de niet-moslims ( om maar even grof dat onderscheid te maken).
Nogmaals, TS ervaart de islam niet als een beperking. Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:08 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Als TS moslim blijft wel, of ze kan ook besluiten haar religie af te zweren, dan heeft ze ook geen beperkingen meer. Maar die keuze is aan TS.
Wel goed dat jij weet hoe TS dingen ervaart!quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nogmaals, TS ervaart de islam niet als een beperking. Dat maak jij ervan.
Yup. Net zo goed als jij die denkt dat de islam een beperking is voor TS en ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Wel goed dat jij weet hoe TS dingen ervaart!
Het is een beperking toch? Want door de islam kan ze nu niet gewoon met die jongen gaan daten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup. Net zo goed als jij die denkt dat de islam een beperking is voor TS en ik.
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar je zelf voor gekozen hebt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Het is een beperking toch? Want door de islam kan ze nu niet gewoon met die jongen gaan daten.
"beperking
voorwaarde die het aantal mogelijke oplossingen beperkt(1); voorwaarde, opgelegd aan een systeem, die de vrijheid van het systeem beperkt; de gedwongenheden kunnen fysiek zijn of mathematisch, noodzakelijk of incidenteel(2)"
maar je bent het dus met me eens dat het een beperking is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar jezelf voor gekozen hebt.
Nee, maar ik begrijp wel dat jij het als een beperking beziet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
maar je bent het dus met me eens dat het een beperking is.
Ik begrijp dat jij het niet als een beperking ziet, prima, maar TS kan het mogelijk anders ervarenquote:Op dinsdag 2 april 2013 02:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee, maar ik begrijp wel dat jij het als een beperking beziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |