abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124798946
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:28 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij bent dus 13?
Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.

Dus ik hoop dat de omstandigheden beter zijn voor jou.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_124799405
TS, volg je hart :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 17:51:06 #203
236046 NotYou
tigerblood
pi_124799644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Als ik dertien ben, dan moet jij redelijk zwakbegaafd zijn (je snapt een dertien jarige niet) of ik moet te ver ontwikkeld zijn.

Dus ik hoop dat de omstandigheden beter zijn voor jou.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:42 schreef Mathemaat het volgende:
PS: je moet dit soort dingen niet op een Nederlandse forum vragen. Dan krijg je alleen maar reacties, die horen bij de westerse maatschappij. XD

Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten. Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op. :') ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_124800849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 02:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik denk inderdaad dat je het nooit begrijpen zult omdat jij gewoon een ander opvoeding genoten hebt en dus een ander kijk op het leven hebt. Om die reden begrijp je dus ook TS niet en denk ik toch echt dat ze meer heeft aan de tips van de moslims dan de tips van de niet-moslims ( om maar even grof dat onderscheid te maken).
verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.

als een religie, welke dan ook, je verbiedt, of tegenhoudt, om een relatie met iemand aan te gaan, die niet dezelfde religie aanhangt, is dat wel degelijk beperkend. wellicht (!) ook een keuze, maar vaker zal het druk van de omgeving zijn, in plaats van vrije wil. en dat vind ik beperkend.
pi_124802463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Misschien is het raadzaam voor jou in het vervolg niet meer op Nederlandse fora te posten.
Sorry maar, ik zie geen enkele reden om iemands raad op te volgen, die zelf niet in staat is om mijn kritiek te begrijpen of om uitleg te vragen.
quote:
Dat je zowel de posts van anderen als de woorden die je zelf gebruikt niet begrijpt valt hier namelijk nogal op. :') ^O^
Zo zo, is het jou opgevallen... Knap hoor!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_124803140
Op wie je verliefd wordt heb je zelf weinig controle over en waarom zou het verkeerd zijn dat, dat een Nederlandse jongen is? Als jij het gevoel hebt dat hij jou ook leuk vindt, dan zou ik gewoon iets verder gaan, chat bijvoorbeeld wat vaker met hem, vraag hem om zijn telefoonnummer en dan kan je sms'en. Als dit allemaal goed gaat kan je een keer met hem wat leuks gaan doen.

Als het dan nog steeds niet wil lopen kun je altijd gewoon aan hem vragen of hij problemen heeft met jouw achtergrond.

Beetje jammer dat er een aantal mensen zijn die zeggen dat dit sowieso niet kan, of dat jullie niet bij elkaar passen (valt me op, dat juist de mensen die dit zeggen zelf Moslims zijn).

Mijn mening is dat liefde iets natuurlijks is en of je iemand aantrekkelijk/leuk vindt dat is gewoon iets wat los staat van je geloof of achtergrond. Veel religies proberen zichzelf in stand te houden door hun volgelingen wijs te maken dat een relatie met iemand van een ander geloof niet kan of slecht zou zijn. Maar dat is gewoon onzin, een andere culturele achtergrond zal misschien soms voor moeilijkheden zorgen in een relatie, maar als je echt gek op elkaar bent kom je daar wel overheen.

Mijn advies aan TS: als je echt gek bent op die jongen, laat je dan niet afschrikken door jullie verschillende achtergronden, het kan best zijn dat jullie enorm goed bij elkaar passen, ik zou dus zeggen, ga er voor!
pi_124805291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:01 schreef kahnus het volgende:

[..]

Die tweede generatie Noord-Afrikanen zijn gewoon Nederlands... Vind je gedachtegang zeer beperkt doordat je alleen maar komt met domme aannames. Mensen zoals jij die schuldgevoelens aanpraten bij TS begrijp ik dan weer niet.
Klopt en voor zover ik weet heb ik nergens anders beweerd. Wel dat er een verschil is tussen Marokkaanse of islamitische Nederlanders en niet-isamitische Nederlanders. Daar kan je niet omheen.
pi_124805395
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:28 schreef dawg het volgende:

[..]

verliefdheid en liefde hangt geen geloof aan. en is ook onafhankelijk van cultuur, en opvoeding; dat word je gewoon zo nu en dan. als iedereen kon kiezen op wie hij of zij verliefd zou worden zou dat een hoop ellende schelen. maar dat is dus niet zo.

als een religie, welke dan ook, je verbiedt, of tegenhoudt, om een relatie met iemand aan te gaan, die niet dezelfde religie aanhangt, is dat wel degelijk beperkend. wellicht (!) ook een keuze, maar vaker zal het druk van de omgeving zijn, in plaats van vrije wil. en dat vind ik beperkend.
Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.
pi_124805575
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:

[..]

Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid. ^O^

Verder ben jij natuurlijk helemaal nergens vrij in gelaten wanneer je door je familie verstoten wordt op het moment dat je een niet-moslim date/huwt. :') (/Niet doet wat zij van je verlangen.) Koop vooral eens een woordenboek. ^O^
Koud en kil ja. Of wil je dat lopen ontkennen? Het is gewoon zo dat Nederlanders wat kouder en killer zijn dan bijvoorbeeld oosterse mensen.

Ik ken anders vele Hollanders die zich bekeerd hebben en verstoten zijn door hun oh zo lieve Nederlandse ouders. Ja hoor, Nederlandse ouders zijn poeslief en tig malen beter dan die enge islamitische ouders, nietwaar?

Net zoals het merendeel van de Nederlandse ouders geen Marokkaanse schoonzoon willen, zo mogen islamitische ouders ook hun wensen hebben.
pi_124805777
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:11 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het is ten eerste opvallend dat je jezelf afzet tegen Nederlanders. Dat terwijl je hier woont. Wat doe je hier nog? Waarom vertrek je niet naar Noord-Afrika? Wat houdt je hier?

Ten tweede: de ouders hebben geen recht op hun dochter. Aangezien TS het getal "90" (geboortejaar?) in haar naam heeft en op een universiteit zit, zal ze ongetwijfeld ouder dan 18 zijn. Ze is voor de wet volwassen. En ze beslist dus zelf met wie ze een relatie aangaat. Overigens beslist ze ook zélf of ze een hoofddoek draagt; iets dat volgens de islam niet verplicht is.

Jouw (cultureel/religieus gestoelde) opvattingen over ouders die recht op hun dochter hebben, zijn niet leidend in dit land. We hebben iets veel beters bedacht. En dat noemen we wet.
Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?

Ooooh boehoee, het meisje is 18+ en zit op de universiteit? So what? Feit is dat haar ouders het beste voor haar over hebben en niet een paar leden hier op fok.nl. Of ben jij er straks voor haar als ze verstoten wordt door haar ouders en na jaren relatie en samenwonen met een hondje gedumpt wordt door haar Nederlandse vriend? Vang je haar dan op? Nee he? Mond houden dus.
pi_124805920
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:13 schreef Boldface het volgende:

[..]

Kan prima samengaan. Je kunt met je volle verstand kiezen voor gedachtengoed dat indoctrinerend is. Religie stelt allerlei eisen aan jou en je gedrag. Maar die zie je niet eens, laat staan dat je ze als beperkend ervaart. Zo ver heen ben je al.
Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.

Maar ey, prima hoor. Als TS voor een Nederlander haar ouders wil verlaten om vervolgens na jaren samenwonen met een hondje gedumpt door hem te worden omdat de secretaresse toch wat knapper is... dan moet ze dat vooral doen joh! Moet ze straks ook niet zeuren dat haar ouders haar verstoten hebben ze zonder familie door het leven moet... want de leden van fok sleuren haar er wel doorheen. ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 20:19:33 ]
pi_124806014
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Grappig, krijgen we weer zo een Nederlander die het denkt beter te weten en bij het minste en geringste maar roept dat ik moet oprotten. Zeg je dat ook tegen Nederlandse vrienden wanneer ze weer eens klagen over een gebeurtenis of het Nederlandse weer? Of dan niet en is het dan anders?

Ooooh boehoee, het meisje is 18+ en zit op de universiteit? So what? Feit is dat haar ouders het beste voor haar over hebben en niet een paar leden hier op fok.nl. Of ben jij er straks voor haar als ze verstoten wordt door haar ouders en na jaren relatie en samenwonen met een hondje gedumpt wordt door haar Nederlandse vriend? Vang je haar dan op? Nee he? Mond houden dus.
Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.
pi_124806080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:19 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Nederlandse vriend of niet. Het feit dat haar ouders haar waarschijnlijk gaan verstoten om het feit dat ze gelukkig is/wordt, is triest.
Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 20:21:31 ]
pi_124806191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mag je vinden, net zoals het leven nou eenmaal restricties kent. Ook daar kan je niet omheen, aangezien ook jij je te houden hebt aan regels, wetten en fatsoensnormen en dus op zekere hoogte ook beperkt wordt. Dat is het leven nou eenmaal.
wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloeden

maar prima meisje, leven en laten leven. ~:)
pi_124806233
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Prima jongeman! Denk jij maar lekker wat je denken wilt. Feit is dat jij de cultuur niet kent en daarom dus nooit TS van een goed advies kan voorzien. Dan kan jij wel zeggen dat alles mogelijk is en liefde alles overwint, maar zo werkt dat alleen in films. Een relatie of huwelijk is keihard werken en behelst meer dan alleen liefde.

Maar ey, prima hoor. Als TS voor een Nederlander haar ouders wil verlaten om vervolgens na jaren samenwonen met een hondje gedumpt door hem te worden omdat de secretaresse toch wat knapper is... dan moet ze dat vooral doen joh! Moet ze straks ook niet zeuren dat haar ouders haar verstoten hebben ze zonder familie door het leven moet... want de leden van fok sleuren haar er wel doorheen. ;)
Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.

En als je met een moslim trouwt heb je gegarandeerd een goed huwelijk inderdaad ja. :') Daar blijft iedereen bij elkaar met een ongelukkig huwelijk, want stel je voor dat je gaat scheiden van je man! Een vuige hoer ben je dan.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_124806248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, dat is jammer en triest, maar wel de waarheid die we niet kunnen ontkennen en meegenomen moet worden in haar besluit.
Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.
pi_124806391
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:22 schreef dawg het volgende:

[..]

wat een simplistische repliek. totaal niet te vergelijken. jij kunt er niet omheen dat liefde en verliefdheid gevrijwaard is van allerlei (religieuze) levensopvattingen en culturele invloeden

maar prima meisje, leven en laten leven. ~:)
Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.

Stel dat TS met deze jongeman trouwt. Hoe dan verder? Zij zal in de ramadan vasten en hij zal lekker eten? Gezamenlijk aan tafel zit er niet in, noch zal zij het vasten in gezelligheid en vol vreugde kunnen verbreken. Hoe zit het met de kinderen? Wat als zij ze Fatima en Mohammed wilt noemen en hij dat niet wenst? Allemaal dingen die de revue zullen passeren.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:27:18 #218
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_124806453
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De waarheid :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_124806528
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Wat weet jij alles zeg, poeh heeee! Ik ben zelf ook moslim en alles wat je zegt is zo geforceerd. Waarom probeer je alles goed te praten? Ja, het is nu eenmaal zo, maar leuk is het alles behalve.

En als je met een moslim trouwt heb je gegarandeerd een goed huwelijk inderdaad ja. :') Daar blijft iedereen bij elkaar met een ongelukkig huwelijk, want stel je voor dat je gaat scheiden van je man! Een vuige hoer ben je dan.
Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.

Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
pi_124806590
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga gauw je mond spoelen klein klein meisje dat je bent. Je begint al op een Nederlander te lijken door te zeggen dat je als gescheiden moslima als hoer gezien wordt. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel, daar waar de islam de vrouw het recht gegeven heeft te scheiden. Nog veel eerder dan hier in het westen.

Naast het feit dat jij de islam maar eens beter moet gaan bestuderen moet je ook eens wat beter leren lezen, daar waar ik nergens gezegd heb dat een huwelijk met een moslim wel een garantie is op een goed huwelijk. Sterker nog, het huwelijk is een grote gok. Het is een kwestie van vertrouwen op Allah en hopen op het beste.
Die toon al hoe jij mij aanspreekt. :')
LEAVE KB ALONE.
pi_124806592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:23 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Het is een risico die ze zal moeten nemen. Ik hoop ten harte dat haar ouders haar gelukkig willen zien en het op een dag zullen accepteren.
Dat zal ze nooit kunnen noch zal het haar lukken. Geen man is het namelijk waard om je ouders voor opzij te zetten.
pi_124806633
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Die toon al hoe jij mij aanspreekt. :')
Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit. ;)
pi_124806807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Tjah, gezien jouw bericht kaatste ik de bal slechts terug. Nu nog inhoudelijk reageren... en je gaat vooruit. ;)
Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.
LEAVE KB ALONE.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:34:34 #224
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_124806853
quote:

[..]

Not sure if fundi or troll :')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_124806891
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Dat slaat dus helemaal nergens op. Nee, bedankt.
Nee inderdaad, inhoudelijk reageren lukt je niet omdat je bericht aan alle kanten rammelt. Vrouwen die scheiden zijn hoeren niet wetende dat vrouwen in de islam eerder recht hadden op een scheiding dan hier in het westen. Tjah, dat vrouwen die gescheiden zijn in jouw omgeving als hoeren gezien worden zegt vooral wat over de omgeving waarin jij grootgebracht heeft.
pi_124807152
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat heb je een simplistisch kijk op het huwelijk als je daadwerkelijk denkt dat liefde en dus een eventuele huwelijk gevrijwaard is van het geloof. Het geloof en je cultuur is je basis als mens en is niet iets wat je weg kunt stoppen. Het heeft je gevormd en het zal hoe dan ook de rest van je leven je blijven beïnvloeden. Je echtgenoot zal er dus hoe dan ook in contact mee komen.

Stel dat TS met deze jongeman trouwt. Hoe dan verder? Zij zal in de ramadan vasten en hij zal lekker eten? Gezamenlijk aan tafel zit er niet in, noch zal zij het vasten in gezelligheid en vol vreugde kunnen verbreken. Hoe zit het met de kinderen? Wat als zij ze Fatima en Mohammed wilt noemen en hij dat niet wenst? Allemaal dingen die de revue zullen passeren.
liefde als concept. doh. een relatie of huwelijk is wat anders dus derhalve weer een dom vergelijk. :{
pi_124807220
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef dawg het volgende:

[..]

liefde als concept. doh. een relatie of huwelijk is wat anders dus derhalve weer een dom vergelijk. :{
Ik ga ervan uit dat de relatie serieus zal zijn en er dus uiteindelijk getrouwd zal worden. Tenzij ze slechts wilt rotzooien en haar tijd wil verdoen met deze jongeman. Dan is het inderdaad een ander verhaal.
pi_124807490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee inderdaad, inhoudelijk reageren lukt je niet omdat je bericht aan alle kanten rammelt. Vrouwen die scheiden zijn hoeren niet wetende dat vrouwen in de islam eerder recht hadden op een scheiding dan hier in het westen. Tjah, dat vrouwen die gescheiden zijn in jouw omgeving als hoeren gezien worden zegt vooral wat over de omgeving waarin jij grootgebracht heeft.
Hou toch op mens. Alsof de familie van de man haar niet als een minder persoon gaat zien en haar zwart gaat maken. Neeee, dat soort dingen gebeuren niet in jouw wereld inderdaad. :W Mijn opvoeding of omgeving heeft daar geen fluit mee te maken.
LEAVE KB ALONE.
pi_124807762
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Hou toch op mens. Alsof de familie van de man haar niet als een minder persoon gaat zien en haar zwart gaat maken. Neeee, dat soort dingen gebeuren niet in jouw wereld inderdaad. :W Mijn opvoeding of omgeving heeft daar geen fluit mee te maken.
Wat heeft de familie van de man hiermee te maken? Je springt van hak op tak en blaat maar wat. Je omgeving heeft er heel wat te maken, aangezien in jouw omgeving gescheiden vrouwen als hoeren gezien worden zeg je zelf. Dat zegt dus wat over het milieu waarin jij grootgebracht bent en daarmee wek jij nu de indruk dat het bon ton is binnen de islamitische gemeenschap, wat dus niet zo is. In mijn milieu worden gescheiden vrouwen gewoon als mensen gezien en behandeld. Kan jouw omgeving nog wat van leren.
pi_124807867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat heeft de familie van de man hiermee te maken? Je springt van hak op tak en blaat maar wat. Je omgeving heeft er heel wat te maken, aangezien in jouw omgeving gescheiden vrouwen als hoeren gezien worden zeg je zelf. Dat zegt dus wat over het milieu waarin jij grootgebracht bent en daarmee wek jij nu de indruk dat het bon ton is binnen de islamitische gemeenschap, wat dus niet zo is. In mijn milieu worden gescheiden vrouwen gewoon als mensen gezien en behandeld. Kan jouw omgeving nog wat van leren.
Ik gaf maar een VOORBEELD. Leuk voor je.
LEAVE KB ALONE.
pi_124811886
Ik wil wel in algemene termen op deze discussie reageren. Mijn ouders zijn getrouwd in 1980. Dat is echt nog niet zo heel lang geleden, maar mijn vader is Rooms-Katholiek en mijn moeder is Gereformeerd. In die tijd gold het adagium "Twee geloven op één kussen, daar slaapt een duivel tussen". Veel van de argumenten: "dat past niet in onze cultuur". En "dit kan natuurlijk nooit goed gaan" hebben mijn ouders toen constant aan moeten horen van hun respectievelijke familie en vrienden. Toch ben ik erg blij dat ze hebben doorgezet: er is een mooi huwelijk tot stand gekomen - mijn ouders zijn echt schatten van mensen die altijd klaarstaan, hebben drie kinderen gekregen en de families zijn uiteindelijk ook naar elkaar toegegroeid. De samenleving is natuurlijk ook in die jaren veranderd. Tegenwoordig is de kerk waar je bij hoort nauwelijks nog een issue. En wat mij betreft hoort dat ook zo. Het gaat er om of je van elkaar houdt, niet om welke boeken je leest of welk Godshuis je bezoekt in het weekend.
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:02:21 #232
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124812425
Dat zelfingenomen toontje van Maghrebijnse. :') Ik heb je al eens eerder zien posten in andere topics en wat ben jij een zeer onaardig, betweterig en arrogant persoon zeg. :')

Brrr. -O-
pi_124812632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik schreef niet dat je moest oprotten. Ik vraag me af wat je hier nog doet, aangezien je jezelf heel duidelijk afzet tegen Nederlanders. Wat houdt je hier?

Of haar ouders het beste met haar voor hebben, is een "feit" dat jij helemaal niet kunt staven. Je gokt lukraak maar wat. En wat is precies "het beste met haar voorhebben?". Dat ze gelukkig wordt met de jongen van haar keuze? Of dat ze doet wat de religie haar opdraagt? - Je bent zo gehersenspoeld dat je het verschil tussen feit en fictie niet eens meer herkent. TS is hoogstwaarschijnlijk ouder dan 18 en beslist dus zelf. Niet jij en ook niet de islam.

Als haar ouders haar verstoten omdat ze een niet-moslim als vriend uitzoekt, zijn het waardeloze ouders. Het is trouwens een risico dat TS zelf neemt.

En wat opvangen betreft: als er één groep mensen in Nederland is die ondermaats scoort qua opvang, zijn het de moslims wel. Noodgedwongen zitten moslim-kinderen in Nederlandse pleeggezinnen. Ik zou dus maar een toontje lager zingen, met die misplaatste arrogantie van je.
pi_124812749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet alleen barst je van de vooroordelen tegenover Nederlanders (ga het gedrag van Marokkaanse jongens eens bestuderen :') ), je presenteert je mening als feit. Het is slechts jouw mening dat TS zich aan de islam-regeltjes moet houden. En het is ook slechts jouw mening dat jij een beter advies kunt geven omdat je de cultuur snapt. Het trieste is dat je zelf niet eens ziet hoe erg je al door religie bent gehersenspoeld.
pi_124812891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je uit; tenenkrommend gewoon. :')

Wat een huwelijk nodig heeft, is liefde en trouw. Dat kan prima zonder dat er religie in het spel is. Geloof en cultuur zijn aangeleerd. Aangeleerd gedrag kun je veranderen, ook al heeft het aan je vorming bijgedragen. TS kan afstand van haar religie doen (of besluiten om deze minder actief te belijden). TS kan ook prima beslissen om eventuele kinderen niet de standaard moslim-namen te geven.
pi_124813065
quote:

[..]

Erg hè, dat iemand op een Nederlander begint te lijken... - Een grotere schande is nauwelijks denkbaar, of wel? Nogmaals: wat doe je hier nog? Waarom ga je niet fijn in een moslim-land wonen, waar de islam gelijk staat aan de wet en waar je geen Nederlanders tegenkomt. Spreek je ouders of grootouders aan op de misère die ze jou hebben aangedaan: moeten leven in Nederland.

Aangezien je anderen "klein meisje" noemt, ben je zelf vast volwassen genoeg om weloverwogen keuzes te maken. Jij en Nederland... dat botert niet , dat blijkt uit alles wat je zegt.

Het huwelijk is geen kwestie van vertrouwen op Allah. Dat is andermaal jouw gekleurde mening. Mensen die niet in Allah geloven, kunnen ook trouwen en dat doen ze ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat zal ze nooit kunnen noch zal het haar lukken. Geen man is het namelijk waard om je ouders voor opzij te zetten.
Alweer zo'n giller. Die afweging kan TS zelf wel maken.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 22:16:01 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:24:06 #237
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124813681
Ik wil alleen aanvullen dat een huwelijk helemaal niets met religie te maken heeft, maar alles met liefde en toewijding aan elkaar.
<hr>
pi_124813984
Kunnen we discussiëren zonder het persoonlijk te maken? Dank.
pi_124818349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom praten we nog hierover als TS al bijna 5 maanden niet meer op FOK is? Aangezien ze niey meer op FOK is betekent dir waarschijnlijk dat ze iets met hem heeft. Ik sta wel achter je standpunten. Ik ben zelf ook niet religieuz opgevoed, mijn moeder bidde alleen en zij dat we in Allah geloven en Muhammed(vrede zij met hem) onze profeet is, meer wist ik niet dus ik heb er zelf voor gekozen om me te verdiepen. En ik denk dat TS een Sjiiet is omdat Sjiietische Arabieren in Nederland best liberaal zijn en dus heeft TS geen moeite om een relatie met hem te beginnen. Ik hoop voor haar wel dat het bij gewoon bij houden van elkaar blijft en dat hij als hij trouwt toch Moslim word. Maarja, ieders leven eigen keuze.
pi_124820513
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
pi_124820537
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:02 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat zelfingenomen toontje van Maghrebijnse. :') Ik heb je al eens eerder zien posten in andere topics en wat ben jij een zeer onaardig, betweterig en arrogant persoon zeg. :')

Brrr. -O-
Wat interesseert mij het wat je van mij denkt?
pi_124820592
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:38 schreef Cihan93 het volgende:

[..]

Waarom praten we nog hierover als TS al bijna 5 maanden niet meer op FOK is? Aangezien ze niey meer op FOK is betekent dir waarschijnlijk dat ze iets met hem heeft. Ik sta wel achter je standpunten. Ik ben zelf ook niet religieuz opgevoed, mijn moeder bidde alleen en zij dat we in Allah geloven en Muhammed(vrede zij met hem) onze profeet is, meer wist ik niet dus ik heb er zelf voor gekozen om me te verdiepen. En ik denk dat TS een Sjiiet is omdat Sjiietische Arabieren in Nederland best liberaal zijn en dus heeft TS geen moeite om een relatie met hem te beginnen. Ik hoop voor haar wel dat het bij gewoon bij houden van elkaar blijft en dat hij als hij trouwt toch Moslim word. Maarja, ieders leven eigen keuze.
Ik weet niet of ze al dan niet sjietisch is en ik denk ook niet dat het ook maar iets te maken heeft met de stroming. Sjieten kunnen namelijk ook erg strikt zijn, vooral die uit Irak en Libanon. En als ze strikte ouders heeft die deze relatie niet zullen waarderen dan moet ze wel heel dom zijn om een relatie aan te gaan met deze man wetende dat ze zichzelf in slechte situaties brengt. Onnodig.

Maar goed, ze moet niet janken straks als haar ouders haar verstoten en vervolgens haar vriend haar na paar jaar samenwonen ook nog even de bons geeft. Ik hoop natuurlijk voor haar van niet. Ghair insa' Allah.
  woensdag 3 april 2013 @ 00:46:47 #243
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124820676
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze al dan niet sjietisch is en ik denk ook niet dat het ook maar iets te maken heeft met de stroming. Sjieten kunnen namelijk ook erg strikt zijn, vooral die uit Irak en Libanon. En als ze strikte ouders heeft die deze relatie niet zullen waarderen dan moet ze wel heel dom zijn om een relatie aan te gaan met deze man wetende dat ze zichzelf in slechte situaties brengt. Onnodig.

Maar goed, ze moet niet janken straks als haar ouders haar verstoten en vervolgens haar vriend haar na paar jaar samenwonen ook nog even de bons geeft. Ik hoop natuurlijk voor haar van niet. Ghair insa' Allah.
ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwe
<hr>
pi_124820712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ik wil je niet op je tenen trappen maar volgens mij heb jij een erg eenzijdige visie over mensen met een andere levensinstelling als de jouwe
Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.

Het merendeel van de mensen hier geven haar advies uit pure eigen belang en sommigen durven zelfs nog te zeggen dat ze het juk van de islam maar van zichzelf moet afschudden omdat zij vinden dat de islam een geloof vol beperkingen is. Dat is pas eenzijdig.

Voor de rest mag ze zelf weten wat ze wilt en als ze gekozen heeft voor die jongen dan is dat prima. Het is mijn zusje niet dus tjah.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2013 00:49:27 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 00:52:06 #245
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124820789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee hoor, de ouders van TS zullen het never nooit goedkeuren en dus daarom raad ik haar deze relatie af. Bespaart haar veel ellende en verdriet.
maar dat ze een jongen maar moet laten vallen omdat die een andere religie aanhangt bezorgt haar misschien veel verdriet.

quote:
Het merendeel van de mensen hier geven haar advies uit pure eigen belang en sommigen durven zelfs nog te zeggen dat ze het juk van de islam maar van zichzelf moet afschudden omdat zij vinden dat de islam een geloof vol beperkingen is. Dat is pas eenzijdig.
misschien is dat eenzijdig en ik snap dat iemand niet zomaar een religie naast zich neer legt
<hr>
pi_124820821
Dawnbreaker, dan moet je een afweging maken. Wat bezorgt meer verdriet? Ouders die je eventueel verstoten of het links laten liggen van je liefde? En voor eenieder is die afweging dan wel verschillende, maar ik denk toch echt dat het merendeel zal kiezen voor ouders.
  woensdag 3 april 2013 @ 01:03:05 #247
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124821045
Dit topic geeft wel erg goed weer dat integratie nooit mogelijk zal zijn en dat mensen van verschillende achtergronden nooit echt verenigd zullen zijn. dat vind ik best jammer.
<hr>
pi_124821112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dit topic geeft wel erg goed weer dat integratie nooit mogelijk zal zijn en dat mensen van verschillende achtergronden nooit echt verenigd zullen zijn. dat vind ik best jammer.
Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.
  woensdag 3 april 2013 @ 01:08:11 #249
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124821144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Voor integratie is het niet nodig om maar met een niet-moslim te trouwen. Bovendien valt er vrij weinig te integreren, daar waar ik in Nederland geboren ben. Rare reactie.
integratie betekend dat mensen zich samenpakken als een, dus dat het geen probleem moet zijn wie met wie trouwt of wie welke religie aanhangt of met welk been iemand uit bed wilt stappen
<hr>
pi_124821201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:08 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

integratie betekend dat mensen zich samenpakken als een, dus dat het geen probleem moet zijn wie met wie trouwt of wie welke religie aanhangt of met welk been iemand uit bed wilt stappen
Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
  woensdag 3 april 2013 @ 01:13:40 #251
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124821237
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Te simpel gedacht. Als het je gaat om samenpakken als een zou dat betekenen dat je met elk mens kan trouwen, ongeacht of het je smaak wel is. Zo werkt dat dus niet. Een mens heeft nou eenmaal wensen en eisen.
wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellen
<hr>
pi_124821466
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:13 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

wat hebben wensen en eisen daar nou mee te maken? ik snap als je dat bedoeld vanuit de persoon die trouwt, natuurlijk mag die trouwen met wie hij/zij wilt, moslim met moslim, nederlander met moslim, man met man en man met vrouw, maar buitenstaanders zouden er geen oordeel over moeten vellen
Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.

Oordeel over vellen? Tjah, dat doe ik niet. Advies geven wel en dat mag. Wat iemand er mee doet moet hij/zij zelf weten.
  woensdag 3 april 2013 @ 01:28:44 #253
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124821487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heeft er heel wat mee te maken, namelijk dat je niet met elk jongen of meisje kan trouwen.
vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwen
<hr>
pi_124821597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

vanuit de hypothese dat de integratie gelukt is, waarom zou je dan niet met elke jongen of elk meisje kunnen trouwen? Dat jij dat niet wilt is je goed recht, maar het klinkt of je vindt dat een moslim niet met een nederlander mag trouwen
Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
  woensdag 3 april 2013 @ 01:38:32 #255
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_124821657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het kan wel, maar ik raad het niet aan om een aantal redenen. O.a. het cultuurverschil. Ook hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat gemengde huwelijken bijna niet staande houden. Genoeg reden dus om drie keer na te denken voor je zoiets besluit.
zoals deze? http://www.socialevraagst(...)rt-gemengd-huwelijk/
<hr>
pi_124823840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja joh boldface, het is wel duidelijk wat jouw mening ten aanzien van de islam is en het is ook wel duidelijk dat je het liefst hebt dat TS en alle andere moslims zich ontdoen van de islam. Kortom, zo eerlijk en oprecht ben je niet in je adviezen.
Ik heb jouw reacties in dit topic met verbazing gelezen. Ik ken zelf aardig wat moslims, maar geen een brengt het zo zwartwit als jij.
Als mensen in dit topic de ts aanmoedigen om voor de jongen te gaan, betekent dat niet dat zij willen dat ts zich ontdoet van de islam. In vele gevallen gaat een dergelijke relatie prima met het geloof (jammer dat je niet hebt gereageerd op het voorbeeld in dit topic) en daar ken ik wel voorbeelden van. Jij maakt een fout door jouw mening als feit te presenteren.
Daarnaast vind ik het jammer dat jij spreekt over 'over een aantal jaar gedumpt worden omdat de secretaresse knapper is'. Ja, dat gebeurt enkele keren maar wil niet zeggen dat de kans daarop groot is. Dit is een pure generalisatie net als wanneer ik zou zeggen dat wanneer ze met een Marrokaan trouw, het waarschijnlijk wel haar neef zal zijn.

Het kan prima en dat jij dat niet vindt, okee. Datmmag je hier verkondigen. Maar presenteer je mening niet als een feit en stop arrogant te doen tegen moslims die niet dezelfde mening toebedaan zijn. Zelf vind ik de koran op vele manieren interpretabel dus die mening kan net zo goed gefundeerd zijn.
pi_124823869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, lijkt spannend in eerste instantie, maar kan nog weleens behoorlijk verkeerd uitpakken door o.a. cultuurverschillen andere referentiekader waardoor je twee families zou kunnen krijgen die het niet met elkaar kunnen vinden waar uiteindelijk je relatie onder gaat lijden.
pi_124824017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.
pi_124824192
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog een geweldig afgezwakt statement....

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

Voor de rest mag ze zelf weten wat ze wilt en als ze gekozen heeft voor die jongen dan is dat prima. Het is mijn zusje niet dus tjah.
Dus een advies dat tegenstrijdig is met jouw advies, is automatisch een advies uit eigen belang? :')

Ze hoeft trouwens ook de islam niet af te schudden; ik heb slechts bestreden dat zoiets onmogelijk is. Als zij de islam kan inpassen in haar leven, in combinatie met haar Nederlandse vriend, is er niks aan de hand. Het zijn conservatievelingen als jij die er een probleem van maken, door jouw interpretatie van de islam als een soort waarheid te presenteren hier.
  woensdag 3 april 2013 @ 09:13:43 #260
397387 PierGerlofsDonia
Harder, sterker, sneller
pi_124824331
Dat toontje, die zelfingenomen houding, dat luchtfietsen en dat bijten. Maar vooral het wijzende vingertje wat tussen de regels door komt kijken.

Zo vervelend maar ook zo voorspelbaar, u bent het stereotype Booslim.
Mevrouw Maghrebijnse, u maakt mij kotsmisselijk...
pi_124824778
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, je kraamt onzin uit. Het is niet mijn zaak welke keuzes TS maakt. Ik wijs er alleen op dat het TS vrij staat om afstand te nemen van haar religie, terwijl jij net doet alsof ze met die religie getrouwd is. Jij presenteert jouw religieuze opvattingen als feit. Niet alleen voor jezelf, maar ook als feit voor anderen. Dat is precies wat er zo gevaarlijk is aan jouw manier van denken en aan jouw 'welgemeende' adviezen in dit topic.
Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem

[ Bericht 1% gewijzigd door Cihan93 op 03-04-2013 09:37:36 (Ontbrekende) ]
pi_124824791
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:36 schreef Cihan93 het volgende:

[..]

Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) dan is dit geen probleem.
Als zij haar religie behoud en hij vind wat regels geen probleem.
pi_124824984
quote:

[..]

Wij dwingen je toch ook niet om Het Atheïsme/Christendom af te zweren om aan ons aantepassen. Als ze beide van elkaar houden(al raad ik dit af) en hij respect heeft voor haar religie dan is dit geen probleem
Hoezo "al raad ik dit af" ??? - Als ze beide van elkaar houden, dan houden ze van elkaar. Wie ben jij om zelfs dát al af te raden?

Het hoeft ook niet persé zo te zijn dat hij respect gaat opbrengen voor haar religie. Het kan ook zijn dat zij haar religie terzijde schuift, of dat ze zich (bijvoorbeeld) bekeert tot christen. Dat mag namelijk gewoon in dit land.

Verder hoef ik geen religie of andere opvattingen af te zweren. Mijn opvattingen zijn nu namelijk al zodanig dat ik een relatie kan aangaan met wie ik wel, zonder dat ik daarover verantwoording moet afleggen aan mijn familie of religieuze instanties. Mooi hè, niet onderdrukt worden....
pi_124825219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawnbreaker, dan moet je een afweging maken. Wat bezorgt meer verdriet? Ouders die je eventueel verstoten of het links laten liggen van je liefde? En voor eenieder is die afweging dan wel verschillende, maar ik denk toch echt dat het merendeel zal kiezen voor ouders.
Het is erg genoeg dat TS (eventueel - want het is een veronderstelling) op deze manier voor het blok gezet wordt. Erg genoeg dat de naleving van bizarre, door mensen bedachte, religieuze regeltjes belangrijker is dan de liefde voor je bloedeigen kind.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ben het volledig met je eens. Zolang opvattingen als die van Maghrebijnse volop leven en actief worden uitgedragen en nageleefd, faalt de integratie volledig. En dan is mevrouw ook nog gepikeerd als ik vraag waarom ze nog in Nederland verblijft.

Ik weet niet of ik het nog wel zo "jammer" vind. Ik stel gewoon vast dat de integratie hard faalt. En ik stel vast dat de gedragsaanpassing vooral van migranten zal moeten komen; niet van Nederlanders. Maar goed, de integratiediscussie hoor hier eigenlijk niet. Het is alleen opvallend hoe TS wordt voorzien van adviezen waarbij er wordt gedaan alsof de islam onaantastbaar en onveranderbaar is. Dat terwijl TS gewoon haar religie op een lager pitje kan schroeven, als ze dat wil.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:01:43 #265
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124825349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat interesseert mij het wat je van mij denkt?
En wat interesseert het de rest van FOK! jouw kutmening die je overal doorduwt? :O Zelfs in VBL weet je een topic te kapen en als podium te gebruiken om je gal te spuwen. :')

Ik ken in het dagelijks leven ontzettend veel moslims die zeer vroom zijn, maar geen één heb ik nog nooit zo zelfingenomen, betweterig of denigrerend horen praten. Ik zou bijna denken dat je iets te compenseren hebt. Als je posts een weerspiegeling zijn van je persoonlijkheid, ben jij echt gruwelijk lelijk van binnen. :r

[ Bericht 17% gewijzigd door Gary_Oak op 03-04-2013 13:27:47 ]
pi_124825353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je hebt niet half in de gaten dat je nog een heel, heel lange weg te gaan hebt, wat integratie betreft. Je projecteert voortdurend de islam als norm. Dat terwijl religie een persoonlijke zaak is. Om te integreren is het niet nodig om met een niet-moslim te trouwen; dat beweert echter ook niemand.

Het is echter evenmin kwalijk als een moslima wenst te trouwen met een niet-moslim. Dat je in Nederland geboren bent, zegt verder weinig over je afstand tot de samenleving. Want die kunnen we op basis van je posts hier gerust als FORS betitelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 01:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

:') Dat is niet wat Dawnbreaker probeert duidelijk te maken. De gedachte dat het geen probleem zou moeten zijn met wie je trouwt, betekent niet dat je lukraak op iedereen valt.

TS valt op een Nederlandse jongen. Die jongen voldoet kennelijk aan haar wensen en eisen. Maar dat schijn je maar niet te kunnen snappen.
  woensdag 3 april 2013 @ 10:29:59 #267
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124826107
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:55 schreef Boldface het volgende:
. En ik stel vast dat de gedragsaanpassing vooral van migranten zal moeten komen; niet van Nederlanders.
Dat lijkt me nogal wiedes. Als immigrant kom je in een land met een bepaalde cultuur, bepaalde regels en bepaalde waarden en normen. Als je je daar niet in kan vinden moet je niet naar zo'n land immigreren. Als je je daar wel in kan vinden moet je je ook zoveel mogelijk aanpassen.

Ik ga in een islamitisch land toch ook niet met mijn schoenen aan en in zwembroek een moskee bezoeken? Dan ga ik toch ook niet verlangen van de eigenaar van die moskee dat hij de regels maar even aan mij aanpast? Zie je hoe arrogant dat zou zijn?

Intergratie komt inderdaad van de immigrant en niet van het inwoners van het land waar je heen verhuisd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_124837498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:13 schreef PierGerlofsDonia het volgende:
Dat toontje, die zelfingenomen houding, dat luchtfietsen en dat bijten. Maar vooral het wijzende vingertje wat tussen de regels door komt kijken.

Zo vervelend maar ook zo voorspelbaar, u bent het stereotype Booslim.
Mevrouw Maghrebijnse, u maakt mij kotsmisselijk...
Leuk voor je, maar nogmaals, dat interesseert mij geen reet.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:58:41 #269
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_124837581
Kijk Spangas daar hebben ze dit soort problemen ook
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_124837651
quote:

[..]

Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.

Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben. Zo nee, dan raad ik TS echt aan het istighara gebed te verrichten.
pi_124837747
Boldface, het is meer dan logisch dat ik de islam als norm neem daar waar TS duidelijk te kennen gegeven heeft dat ze een praktiserende moslima is. Aan de hand hiervan geef je dus passende adviezen die passen bij haar geloof maar ook cultuur.

En houd je geblaat over integratie aub voor jezelf. Word er kotsmisselijk van. Integratie betekent bij jou duidelijk je cultuur en geloof overboord gooien en zo Nederlands leven als maar kan. Nou nee dus.
pi_124838561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Boldface, het is meer dan logisch dat ik de islam als norm neem daar waar TS duidelijk te kennen gegeven heeft dat ze een praktiserende moslima is. Aan de hand hiervan geef je dus passende adviezen die passen bij haar geloof maar ook cultuur.

En houd je geblaat over integratie aub voor jezelf. Word er kotsmisselijk van. Integratie betekent bij jou duidelijk je cultuur en geloof overboord gooien en zo Nederlands leven als maar kan. Nou nee dus.
Dat TS moslima zegt te zijn, wil niet zeggen dat ze dat moet blijven of dat ze per definitie voorrang aan de islam moet geven, haar hele leven.

Verder heb je nog steeds niet uitgelegd waarom je eigenlijk nog steeds in Nederland bent. Dat interesseert me wel. Wat houdt je hier? Wat vind je hier wat jou gelukkig genoeg maakt om hier te blijven?

Overigens heb ik niemand aangespoord om geloof en cultuur overboord te gooien. Ik wijs er slechts op dat het een optie is en dat het blijven praktiseren van een religie niet een vanzelfsprekendheid is. Religie is aangeleerd, dus is het ook af te leren. Hoe vervelend jij dat ook vindt.

Jouw gebrekkige integratie leid ik niet zozeer af uit je moslim-zijn, maar uit de manier waarop je over Nederlanders praat (op een nogal vijandige, wij-zij-toon) en uit het gemak waarmee je islam-normen verkondigt, zonder oog te hebben voor de wet.
pi_124838640
Boldface, de enige in deze die vijandig is ben jij. Jij die steeds maar weer roept dat TS haar geloof opzij moet zetten. Kennelijk is dat iets wat jij het liefst zelf wilt en ziet. Triest ventje.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:28:04 #274
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124838714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben.
Ga dan niet op Zijn stoel zitten.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:31:05 #275
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_124838884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je denkt toch werkelijk waar niet dat die jongen haar geloof zou beïnvloeden? Je ziet hier al hoe ze lopen te roepen dat ze haar hoofddoek af moet doen en haar geloof moet laten liggen voor wat het is. Hoe dan ook zal een partner invloed op je hebben en dus ook op haar. Daarnaast, al zou hij haar respecteren, het is wel degelijk een probleem daar waar het ons niet toegestaan is om een niet-moslim te trouwen en je huwelijk dus niet halal is. Het is maar waar je mee kan leven, maar een leven lang een haram huwelijk tot aan je dood om je vervolgens te moeten verantwoorden is geen pretje.

Moge Allah ons leiden en TS een ingeving gegeven hebben. Zo nee, dan raad ik TS echt aan het istighara gebed te verrichten.
We hoeven ons niet te verantwoorden :')
pi_124839355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Boldface, de enige in deze die vijandig is ben jij. Jij die steeds maar weer roept dat TS haar geloof opzij moet zetten. Kennelijk is dat iets wat jij het liefst zelf wilt en ziet. Triest ventje.
Je hebt zo'n waas voor de ogen (religieus fanatisme?) dat je niet meer in staat bent om te lezen wat er staat. Ik heb - nogmaals - slechts de optie genoemd. Dit in tegenstelling tot jouw eenzijdige benadering van de materie: TS is moslima en moet niet met die jongen aanpappen, omdat -ie Nederlander (en dus niet-moslim is).

Ik heb gesteld dat TS haar geloof een plaats kan geven binnen een relatie met een niet-gelovige man. En ik heb gesteld dat TS ook afstand van haar geloof kan doen. Zeggen dat iets kan, is wat anders dan daartoe oproepen.

Waarom geef je trouwens geen antwoord op de vraag die ik stelde? Ik ben nog steeds benieuwd wat jou in Nederland houdt.
pi_124839652
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je hebt zo'n waas voor de ogen (religieus fanatisme?) dat je niet meer in staat bent om te lezen wat er staat. Ik heb - nogmaals - slechts de optie genoemd. Dit in tegenstelling tot jouw eenzijdige benadering van de materie: TS is moslima en moet niet met die jongen aanpappen, omdat -ie Nederlander (en dus niet-moslim is).

Ik heb gesteld dat TS haar geloof een plaats kan geven binnen een relatie met een niet-gelovige man. En ik heb gesteld dat TS ook afstand van haar geloof kan doen. Zeggen dat iets kan, is wat anders dan daartoe oproepen.

Waarom geef je trouwens geen antwoord op de vraag die ik stelde? Ik ben nog steeds benieuwd wat jou in Nederland houdt.
De enige die hier fanatiek is ben jij. Je hebt de optie niet 1 keer, maar meermaals genoemd en het lijkt er haast op dat dat is wat jij maar al te graag wilt in die haat van jou jegens de islam. En daarom ben jij verre van objectief en oprecht in je adviezen naar TS toe. Voor de rest zoek jij het maar uit, maar weet wel dat de kans dat TS haar religie weg doet nihil is. Helaas voor jou.
  woensdag 3 april 2013 @ 16:53:10 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124839955
ook de islam is onderhevig aan ontzuiling... gelukkig maar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124840308
Maghrebijnse heb je ook inhoudelijk nog wat te vertellen? Of kom je niet verder dan "Alles wat Nederlands is, is kut, Nederlandse mannen zijn kut, alles wat de Islam doet is fantastisch"?

Vooral lekker hard tegen iedereen aanschoppen, alles kut noemen en als je dan wat tegenspraak krijgt dan zijn het racisten die tegen de Islam zijn.

Prima, lekker doorgaan met die houding, maar je zet jezelf wel buiten de discussie, niemand neemt je serieus op deze manier.
pi_124840325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De enige die hier fanatiek is ben jij. Je hebt de optie niet 1 keer, maar meermaals genoemd en het lijkt er haast op dat dat is wat jij maar al te graag wilt in die haat van jou jegens de islam. En daarom ben jij verre van objectief en oprecht in je adviezen naar TS toe. Voor de rest zoek jij het maar uit, maar weet wel dat de kans dat TS haar religie weg doet nihil is. Helaas voor jou.
Ik vind het wel komisch, je gedrag. Ik ga deze discussie vanavond nog eens teruglezen, met een bak popcorn in de aanslag.

Een advies waarbij TS de islam vaarwel zegt of op een lager pitje zet, kan natuurlijk prima oprecht zijn. Het is jouw tekortkoming dat je dat niet snapt. Zo gehersenspoeld ben je.

Als ik iemand aanmoedig om te stoppen met roken, wil dat trouwens ook niet zeggen dat ik rokers haat...
  woensdag 3 april 2013 @ 17:07:44 #281
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124840583
Gelukkig is het topic bijna vol, dan heeft die Maghrebijnse geen podium meer. Gadverdamme, het bloed kruipt onder m'n nagels vandaan bij dat mens.
pi_124841181
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:07 schreef Gary_Oak het volgende:
Gelukkig is het topic bijna vol, dan heeft die Maghrebijnse geen podium meer. Gadverdamme, het bloed kruipt onder m'n nagels vandaan bij dat mens.
Maak je niet zo druk erover, joh!
LEAVE KB ALONE.
  woensdag 3 april 2013 @ 17:25:34 #283
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124841334
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk erover, joh!
:)
  woensdag 3 april 2013 @ 18:03:10 #284
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_124842933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu, in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.

:'(
pi_124843030
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:03 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.

Mooi gezegd.
pi_124843501
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt, lijkt spannend in eerste instantie, maar kan nog weleens behoorlijk verkeerd uitpakken door o.a. cultuurverschillen andere referentiekader waardoor je twee families zou kunnen krijgen die het niet met elkaar kunnen vinden waar uiteindelijk je relatie onder gaat lijden.
Eindelijk een verstandige hier. ;)
pi_124843554
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:07 schreef Gary_Oak het volgende:
Knap dat ik dat bij jou los krijg. Blijf vooral lekker haten.
pi_124843598
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:03 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Leefden we maar in een wereld waarin de groep er was ter ondersteuning van het geluk van het individu, in plaats van dat het individu er is om de identiteit van de groep in stand te houden.

Je moet wat minder dromen. Het is nou eenmaal zo dat de mens zich veel aantrekt van de meningen van de mensen in je omgeving en je dus hoe dan ook aanpast aan je omgeving. Dat is een psychologisch iets.
pi_124843638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:01 schreef Elkedagwatanders het volgende:
Maghrebijnse heb je ook inhoudelijk nog wat te vertellen? Of kom je niet verder dan "Alles wat Nederlands is, is kut, Nederlandse mannen zijn kut, alles wat de Islam doet is fantastisch"?

Vooral lekker hard tegen iedereen aanschoppen, alles kut noemen en als je dan wat tegenspraak krijgt dan zijn het racisten die tegen de Islam zijn.

Prima, lekker doorgaan met die houding, maar je zet jezelf wel buiten de discussie, niemand neemt je serieus op deze manier.
Wellicht moet je eens wat minder gaan verzinnen. Heb nergens gezegd dat Nederlandse mannen kut zijn of niet lief of niet knap of wat dan ook. Kortom, de enige die niet serieus te nemen is ben jij aangezien jij de boel bij elkaar verzint.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:25:00 #290
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124843802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Knap dat ik dat bij jou los krijg. Blijf vooral lekker haten.
Steek maar eerst je hand in je eigen boezem.
pi_124843826
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Steek maar eerst je hand in je eigen boezem.
Nah, mezelf betasten doe ik niet. Ga jij dat maar lekker bij jezelf doen.
pi_124843934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mag dat ook al niet van Allah? ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:29:11 #293
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_124843990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je moet wat minder dromen. Het is nou eenmaal zo dat de mens zich veel aantrekt van de meningen van de mensen in je omgeving en je dus hoe dan ook aanpast aan je omgeving. Dat is een psychologisch iets.
Het gaat niet om degene die zich de mening van een ander aantrekt, maar om degene die de mening over de ander heeft.

Zoals je zegt bestaat er een kans dat haar ouders TS zullen verstoten als ze haar wereldbeeld bijstelt of een relatie krijgt met een "ongelovige". Die collectieve oppressie van het individu (het collectief in deze kan elk soort groepsverband zijn; familie, culturele gemeenschap, religieuze gemeenschap, natie etc.) is de grootste bron van menselijk ongeluk en de wereld zou er beter uitzien als het niet bestond. Haar ouders hebben immers niets te verliezen bij de keuze van hun dochter. Zij hechten waarschijnlijk veel waarde aan de Islam en dat is hun goed recht. Zij kunnen echter nog net zulke goede moslims zijn wanneer een ander (in dit geval hun dochter) besluit op een andere manier haar leven te leiden. Ze kunnen halal blijven eten, op vrijdag naar de moskee gaan, op hadj gaan, vijf keer per dag bidden: er is niets dat ze hoeven in te leveren.

Maar helaas zit de neiging tot collectieve oppressie diep in de menselijke genen, dus dit is inderdaad dromen.
pi_124844005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wellicht moet je eens wat minder gaan verzinnen. Heb nergens gezegd dat Nederlandse mannen kut zijn of niet lief of niet knap of wat dan ook. Kortom, de enige die niet serieus te nemen is ben jij aangezien jij de boel bij elkaar verzint.
Aha jij hebt niets negatiefs over Nederlandse mannen gezegd?
Zei je niet een paar pagina's terug dat Nederlandse mannen zo koud en kil zijn?
  woensdag 3 april 2013 @ 18:33:25 #295
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_124844134
quote:

[..]

Leuk en voorspelbaar. Je kunt niks meer verzinnen, dus gooi je het maar op zo'n slappe reactie die nergens op slaat. Wij zijn uitgepraat.
pi_124852289
quote:

[..]

Dat is een Nederlands spreekwoord 8)7
pi_124853466
Het gaat alleen werken als ts alles achterlaat voor de jongen. De familie zal het toch niet accepteren, ook al zeggen ze het een ze denken het andere.
pi_124854262
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:29 schreef Djibril het volgende:
Het gaat alleen werken als ts alles achterlaat voor de jongen. De familie zal het toch niet accepteren, ook al zeggen ze het een ze denken het andere.
Het heeft weinig zin om allerlei aannames te doen, terwijl je niets weet.

Beter is als ts dit bespreekt met een naaste, of indien een te gevoelig onderwerp, iemand die in ieder geval haar situatie (en familie) een beetje kent.
pi_124856146
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:42 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om allerlei aannames te doen, terwijl je niets weet.

Beter is als ts dit bespreekt met een naaste, of indien een te gevoelig onderwerp, iemand die in ieder geval haar situatie (en familie) een beetje kent.
Ik doe geen aannames, ik ken genoeg mensen uit het MO en zo gaat het daar.
De jongen wordt alleen geaccepteerd als hij moslim wordt en hen cultuur overneemt. Anders gaat het moeilijk worden. Niet onmogelijk. Ik bedoel ze kan nog steeds voor de jongen gaan en de familie zal het accepteren maar zodra het uit gaat zal ze de wind van voren krijgen.
pi_124856403
We weten het niet en zullen het niet weten. Denk dat de discussie wel klaar is zo.
LEAVE KB ALONE.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')