Dat kan ja, maar die kans acht ik zeer laag.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het niet als een beperking ziet, prima, maar TS kan het mogelijk anders ervaren
Ik ook, en ik vind volle wenkbrauwen ook mooi.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar die kans acht ik zeer laag.
Zijn we in elk geval ergens over eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik ook, en ik vind volle wenkbrauwen ook mooi.
Want jij hebt als baby bewust gekozen voor een islamitische opvoeding binnen een islamitisch gezien?quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat jij niet naakt buiten kan lopen is ook een beperking, sterker nog een beperking waar jij niet voor gekozen hebt en dus tig keren erger is dan een ' beperking' waar je zelf voor gekozen hebt.
Emotionele chantagequote:Op dinsdag 2 april 2013 01:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Cihan maakt wel een zeer sterke punt. Echter denk ik dat niet-moslims dit gewoon nooit zullen begrijpen. Het is gewoon onmogelijk en waarom zou je jezelf in een relatie gooien in de wetenschap dat het toch geen toekomst heeft? En dan nog je lieve ouders die je grootgebracht hebben tot het meisje dat je vandaag de dag bent en die erg teleurgesteld zullen zijn zijn in je.
Bezint eer gij begint!! Er zijn genoeg islamitische mannen in Nederland met wie je een toekomst kan opbouwen.
De concrete dreiging van verstoting en goed mogelijk zelfs erger..quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik stuur haar niet, maar ik weet als geen ander hoe het er in ons cultuur aan toe gaat en ik weet ook dat de kans groot is dat haar ouders haar zullen verstoten mocht het serieus worden en ze door een hel zal gaan, hetgeen makkelijk voorkomen kan worden.
Je bent niet eens vrij in je eigen gedachten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dawn,
Omdat ik (praat even namens mezelf omdat ik niet weet wat ts denkt en voelt) de islam niet als een beperking ervaar, maar juist als een bevrijding en aanvulling op mijn leven. En dat ik nooit met een niet-moslim/Nederland een relatie mag aangaan vind ik niet erg en ervaar ik ook niet als een beperking. Simpelweg omdat ik die behoefte niet heb en het niet eens zou willen.
Nah, jij denkt dat. Ik weet op voorhand al een beetje hoe dit gaat verlopen en wil haar behoeden voor deze fout. Maar ze mag gerust de jongen in kwestie leren kennen en zelf op haar bek gaan. Immers, je leert pas als je het zelf ervaren hebt.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Want jij hebt als baby bewust gekozen voor een islamitische opvoeding binnen een islamitisch gezien?
Daarbij natuurlijk:
[..]
Emotionele chantage
[..]
De concrete dreiging van verstoting en goed mogelijk zelfs erger..
[..]
Je bent niet eens vrij in je eigen gedachten.
Dit is exact hetzelfde wat een gemiddelde Nederlandse niet-moslim vrouw zou meemaken als ze met een moslim man samen zou willen zijn.quote:
Tja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
[..]
Dit is exact hetzelfde wat een gemiddelde Nederlandse niet-moslim vrouw zou meemaken als ze met een moslim man samen zou willen zijn.
Het zijn altijd de vrouwen die in het grootste nadeel zijn in zulke omstandigheden.
Mooi he die indoctrinatie...
Protip: introspectie. Mocht dat te hoog gegrepen zijn wijs dan tenminste naar de juiste anderen: gereformeerden in dit geval.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Islamitisch (de soennitische mening) gezien is je 'maagdelijk' (seks voor het huwelijk) iets tussen jou en God, dus als het je spijt, dan is het genoeg. Maagdelijkheid is slechts een woord. Belangrijker is dat je oprecht bent tegenover God. Je moet het hem zeker niet vertellen, omdat het echt iets tussen jou en God is. Jou maagdelijkheid gaat hem nooit aan. Al was je met hem getrouwd.
Als hij trouwens echt streng gelovig is, dan kweekt hij wat ballen en vraagt hij jou hand bij jou vader/voogd =D
PS: je moet dit soort dingen niet op een Nederlandse forum vragen. Dan krijg je alleen maar reacties, die horen bij de westerse maatschappij. XD
Nee, ik verwees ook naar jou. Jullie spuwen allebei onzin. Er bestaat niet zoiets als simpel vrij zijn van sociale controle. Alles wat jij schreef, was een gortdroge tautologie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Tja.
[..]
Protip: introspectie. Mocht dat te hoog gegrepen zijn wijs dan tenminste naar de juiste anderen: gereformeerden in dit geval.
Wij spuwen onzin?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik verwees ook naar jou. Jullie spuwen allebei onzin. Er bestaat niet zoiets als simpel vrij zijn van sociale controle. Alles wat jij schreef, was een gortdroge tautologie.
quote:tau·to·lo·gie (de; v; meervoud: tautologieėn) 1(nodeloze) herhaling van iets dat al gezegd is, bv. ik ben blij en verheugd
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.quote:
Die tweede generatie Noord-Afrikanen zijn gewoon Nederlands... Vind je gedachtegang zeer beperkt doordat je alleen maar komt met domme aannames. Mensen zoals jij die schuldgevoelens aanpraten bij TS begrijp ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
NotYou, ja ik heb ouders die mij nooit islamitisch opgevoed hebben en zeer vrij hierin gelaten hebben. Ik heb er dus geheel zelf voor gekozen moslim te zijn en te blijven. Kortom, je flutargument kan bij deze de prullenbak in. Net zoals dat zogenaamde chantage. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn haar ouders en die hebben het recht op hun dochter en het recht hun dochter te sturen. Jij mag dat chantage noemen, ik noem dat een recht van de ouders ten aanzien van hun kind. Alleen vrees ik dat jij als Nederlander dit nooit zult begrijpen.
Verder begrijp ik gewoon echt niet hoe TS uberhaupt verliefd kan zijn op een Nederlander. Lijkt me zo koud en kill, juist omdat zij Arabische is en dus wat warmer en temperamentvoller is. Maar dat is een kwestie van smaak; er gaat niks boven een Arabische/Noord-Afrikaanse man.
Het is ten eerste opvallend dat je jezelf afzet tegen Nederlanders. Dat terwijl je hier woont. Wat doe je hier nog? Waarom vertrek je niet naar Noord-Afrika? Wat houdt je hier?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
NotYou, ja ik heb ouders die mij nooit islamitisch opgevoed hebben en zeer vrij hierin gelaten hebben. Ik heb er dus geheel zelf voor gekozen moslim te zijn en te blijven. Kortom, je flutargument kan bij deze de prullenbak in. Net zoals dat zogenaamde chantage. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn haar ouders en die hebben het recht op hun dochter en het recht hun dochter te sturen. Jij mag dat chantage noemen, ik noem dat een recht van de ouders ten aanzien van hun kind. Alleen vrees ik dat jij als Nederlander dit nooit zult begrijpen.
Verder begrijp ik gewoon echt niet hoe TS uberhaupt verliefd kan zijn op een Nederlander. Lijkt me zo koud en kill, juist omdat zij Arabische is en dus wat warmer en temperamentvoller is. Maar dat is een kwestie van smaak; er gaat niks boven een Arabische/Noord-Afrikaanse man.
Kan prima samengaan. Je kunt met je volle verstand kiezen voor gedachtengoed dat indoctrinerend is. Religie stelt allerlei eisen aan jou en je gedrag. Maar die zie je niet eens, laat staan dat je ze als beperkend ervaart. Zo ver heen ben je al.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
TS is in het midden oosten geboren en heeft dus niet zelf gekozen voor de Islam, dat is er met de paplepel ingegoten. En al heeft ze zelf gekozen voor de islam, dan nog hebben haar ouders dat waarschijnlijk niet en is het vrij gebruikelijk om dan je dochter maar te verstoten als ze met een niet-moslim omgaat of nog erger: trouwt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hebben we weer zo een Nederlander die denkt dat islam indoctrinatie is. Nogmaals, als je zelf gekozen hebt voor de islam dan is er geen sprake van indoctrinatie.
En dit dus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.![]()
Verder ben jij natuurlijk helemaal nergens vrij in gelaten wanneer je door je familie verstoten wordt op het moment dat je een niet-moslim date/huwt.(/Niet doet wat zij van je verlangen.) Koop vooral eens een woordenboek.
daar zijn het moslims voorquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:23 schreef Osiris024 het volgende:
Apart om te zien hoe de westerlingen het "mensen met een ander geloof" noemen en de Moslims "ongelovigen"
![]()
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.quote:
Ik neem aan dat je honderden voorbeelden hebt...quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:17 schreef NotYou het volgende:
[..]
Koud en kil? Zelfs al trouwt een Nederlandse een moslim en bekeert ze zich tot de islam dan nog zullen de gemiddelde Nederlandse ouders echt nog wel van hun kind houden en haar niet verstoten/uit hun leven bannen. Broers/zusters al helemaal. Uitzondering hierop zijn streng gelovigen maar die vormen in Nederland een minderheid.![]()
Not sure if trolling of gewoon allochtoon.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.
Hopelijk dat je het nu wel snapt.
Die definitie zou het voor je ook makkelijker moeten maken om het te begrijpen. Ik ben blij dat je een definitie geeft, die mij gelijk geeft:quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Not sure if trolling of gewoon allochtoon.![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28rhetoric%29
Ben je daarna opgehouden met lezen of heb je ook nog iets meegekregen van de zin die direct volgt op de door jou geciteerde regels?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die definitie zou het voor je ook makkelijker moeten maken om het te begrijpen. Ik ben blij dat je een definitie geeft, die mij gelijk geeft:
A rhetorical tautology is defined as a series of statements that form an argument, whereby the statements are constructed in such a way that the truth of the proposition is guaranteed or that, by defining a dissimilar or synonymous term in terms of another self-referentially, the truth of the proposition or explanation cannot be disputed. Consequently, the statement conveys no useful information regardless of its length or complexity making it unfalsifiable. It is a way of formulating a description such that it masquerades as an explanation when the real reason for the phenomena cannot be independently derived.
quote:A rhetorical tautology should not be confused with a tautology in propositional logic
Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Tautologie is een woord uit de logica: http://en.wikipedia.org/wiki/Tautology_%28logic%29.
Hopelijk dat je het nu wel snapt.
Ja en die twee definities komen op hetzelfde neer in discussies: dat een tautologie niets bijdraagt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:14 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ben je daarna opgehouden met lezen of heb je ook nog iets meegekregen van de zin die direct volgt op de door jou geciteerde regels?
Nee, ik vind het te leuk zo...quote:Mag ik vragen hoe oud je bent?
Jij bent dus 13?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja en die twee definities komen op hetzelfde neer in discussies: dat een tautologie niets bijdraagt.
[..]
Nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |