Reverse rows is best een lekkere oefening.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Onder de eettafel gaan hangen en jezelf dan optrekken. Reversed rows.
Voor op de werkplek enzo! Lekker oneindig reps eruit bangen terwijl je schriele collega's ronddraaien in hun bureaustoel.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Reverse rows is best een lekkere oefening.
Maarja, waarom zou je het doen als je al die andere rows in de gym kan doen?
Wat is daar precies het nut van? Heb ze tot nu altijd overhand gedaan.quote:
Ik doe altijd curls met mijn tas, 3x100 per arm. Goed voor unlimited pumpz in de collegezaaltje.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:09 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Voor op de werkplek enzo! Lekker oneindig reps eruit bangen terwijl je schriele collega's ronddraaien in hun bureaustoel.
Heel toevallig welquote:Op woensdag 5 december 2012 19:37 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Je sport niet toevallig ergens in de buurt van Rotterdam he?
Mmm http://www.google.nl/webh(...).0.0.115.630.7j1.8.0...0.0...1c.1.hjk7sV2wkYw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=234f2ef2b06e4bef&bpcl=39468505&biw=1440&bih=811quote:
Zal wel meevallen.. Het enige wat ik erover kan vinden is dat Dorian Yates een keer een bicep heeft gescheurd. Gewoon afwisselen, beide manieren hebben zo hun voordelen.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:11 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wat is daar precies het nut van? Heb ze tot nu altijd overhand gedaan.
Hoor mensen praten over gescheurde bicepsen door underhand rows. Ook gebruik je meer je armen en minder je rug met deze grip, itt overhand.
Wat zijn die voordelen dan precies?quote:Op woensdag 5 december 2012 21:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Zal wel meevallen.. Het enige wat ik erover kan vinden is dat Dorian Yates een keer een bicep heeft gescheurd. Gewoon afwisselen, beide manieren hebben zo hun voordelen.
Wat ik zelf (let op: mijn mening) merk bij overhand is dat m'n bovenrug, rear delts en bovenkant lats meer worden gebruikt, maar dat m'n armen het minder lang volhouden. Bij underhand meer middenrug, lats en minder snel last van verzuring in m'n biceps.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:33 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wat zijn die voordelen dan precies?
Het is puur persoonlijk, maar ik denk en voel dat ik zo mijn lats en bovenrug beter kan pakken dan met overhand. Ik probeer mijn bovenarmen zo ontspannen mogelijk te houden en mijn ellebogen naar achter te trekken.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:11 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Wat is daar precies het nut van? Heb ze tot nu altijd overhand gedaan.
Hoor mensen praten over gescheurde bicepsen door underhand rows. Ook gebruik je meer je armen en minder je rug met deze grip, itt overhand.
http://stronglifts.com/how-to-master-barbell-row-technique/quote:Op woensdag 5 december 2012 21:32 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Zal wel meevallen.. Het enige wat ik erover kan vinden is dat Dorian Yates een keer een bicep heeft gescheurd. Gewoon afwisselen, beide manieren hebben zo hun voordelen.
Wel weer erg kort door de bocht, die Mehdi.quote:Unlike Barbell Rows, Yates Rows don't train your back - only your traps - and can rip your biceps tendon apart
Met volgepompte aders verder programmeren.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:12 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik doe altijd curls met mijn tas, 3x100 per arm. Goed voor unlimited pumpz in de collegezaaltje.
O das kut man, beterschap.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:39 schreef DeLoet het volgende:
Even monster-cut aan het doen![]()
Ben vorige week donderdag aan mijn amandelen, huig en gehemelte geopereerd en heb sindsdien bijna niets kunnen eten. Al 3,5 kg kwijt.
Ik mis het pompen ook, maar dat zal echt minstens nog een week niet gaan..
Van de motor is makkelijkerquote:Op woensdag 5 december 2012 12:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
Busa gestald, dus tijd voor wat anders. En er moest 20 kilo vanaf. Van mij. Niet van de motor.
Altijd ripped op die strand man wat is dit, year round lean met abs toch.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Mensen ik lig een week met mijn pik in het zand (kaapverdische eilanden), mijn sixpack die ik niet heb nog verder laten verdwijnen, latorzz!
quote:Op woensdag 5 december 2012 21:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat ik zelf (let op: mijn mening) merk bij overhand is dat m'n bovenrug, rear delts en bovenkant lats meer worden gebruikt, maar dat m'n armen het minder lang volhouden. Bij underhand meer middenrug, lats en minder snel last van verzuring in m'n biceps.
Toch maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:39 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Het is puur persoonlijk, maar ik denk en voel dat ik zo mijn lats en bovenrug beter kan pakken dan met overhand. Ik probeer mijn bovenarmen zo ontspannen mogelijk te houden en mijn ellebogen naar achter te trekken.
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die tip van Stereo om de kwark met water en (suikervrije)siroop te mixen was een goeie! Lekker snel de kwark weg drinken.
Geen idee, dit is de eerste keer dat ik het doe.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.
ik doe het ook zo en idd voel ik lats dan veel meer.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:26 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
[..]
Toch maar eens proberen dan.
Nu proberen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die tip van Stereo om de kwark met water en (suikervrije)siroop te mixen was een goeie! Lekker snel de kwark weg drinken.
Ik drink altijd voor het slapen nog wel 1 of 2 bekers water. (700 ml beker) Geen last daarvan.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.
Schudden.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nu proberen.
EDIT: okay dat is best chill! Snel klaar dan inderdaad. Maar wel goed roeren want ik had zo'n enorme klont erin zitten en dat voelde zo fucking dfsadfdsf.
Heb 's ochtends idd een vollere blaas als ik dit doequote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
HOOGVLIETquote:
inbe4 ik lust geen hafermaut :$quote:Op donderdag 6 december 2012 06:58 schreef star_gazer het volgende:
By ons in de gym loopt sinds kort een blinde rond. Met stok en al. Uiteraard gaat het met horten en stoten en doet hij niet alles, maar hij doet gewoon zijn workouts trouw een paar keer per week.
WHAT'S YOUR EXCUSE?
Well, ten eerste de context waarbij hij dat zegt:quote:Op donderdag 6 december 2012 01:49 schreef star_gazer het volgende:
Stereo, wat vind je van dit artikel? Deze gozer adviseert dus om na je workout minstens 30 minuten te wachten met je whey shake, omdat je lichaam in die periode de door training vrijgekomen vetzuren kan opbreken om de glycogeenreserves op te vullen. Door gelijk een shake naar binnen te kiepen, verstoor je dit proces en worden deze vertzuren weer opgeslagen in de vetcellen. Op zich helemaal geen gek idee.
Het werd dus uit een 'maximale vetverbrandingsdoel' optiek gesteld. Nu ben ik al niet zo'n fan van het micromanagen van je energie intake (het is véél belangrijker om je kcals en macro's op bv een dag te halen, de rest is mierenneuken áls er al mieren zijn) en er zijn genoeg studies die laten zien dat pre-, peri- én post-workout shakes goede invloed hebben op de spiersynthese, dus ik neem dit artikel niet al te serieus.quote:In order to grant an effective completion of the fat-burning process you must manipulate your muscle to suck in the circulating free fatty acids that were released by exercise. And the way to do that is to wait for 30-60 minutes after exercise before having your recovery meal.
Dit valt in het rijtje 'geen carbs in de ochtend om vetverbranding te stimuleren' en 'glucose drives insuline drives fat' etc.quote:CW: What if a guy isnt interested in burning fat? Can he have carbs in the post-workout window?
Ori: Yes, but carbs should only come in the second post-workout feeding. And this is only applicable when youve trained hard for more than two hours, such as long, intense sparring session or other very high endurance activities. The first feeding should be immediately after exercise from 40-60 grams of quality whey. This is for people who arent worried about burning fat they need to feed their muscle with fast assimilating proteins to stop the catabolic process and promote recovery.
NIEMAND, niemand heeft 6 (!!!) scoops whey nodig, laat staan whey met zijn naam eropquote:Oris Post-Workout Protocol for Fat Loss and Muscle Growth
30-60 minutes after exercise: 3 scoops of Warrior Whey in water.
60 minutes later (for maximize muscle growth): 3 scoops of Warrior Whey in water.
cardio knallen. En geen stroopwafels meer vreten.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:41 schreef JiggyJ het volgende:
Oke mannen ik heb even jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik train nu al een jaar vrij intensief, maar ik eet ook vrij intensief![]()
Kortom: Ik word wel massiever, maar meer in de richting strongman (al zit ik daar natuurlijk bij lange na niet), dan in de richting aesthetic (wat ik dus wil).
Nu heb ik een tijdje geprobeerd een deficit in mijn eetschema aan te brengen, maar dit was geen succes. Geloof dat ik een ''gat'' van 350 kcal per dag creeerde, maar op een gegeven moment ging dit zo vaak fout dat ik het er maar bij heb laten zitten ( de hele dag kipfilet, groenten, kwark, maar dan vlak voor het slapengaan toch nog even 4 stroopwafels naar binnen werken)
Inmiddels ben ik er wel echt klaar mee, en ben na al dat trainen toch ook wel benieuwd geworden wat voor spierweefsel er inmiddels onder het speklaagje zit. Echt dik ben ik niet (ik zal nu ergens rond de 20% zitten, dus normaal), maar ik wil er nu wel eens een keer echt goed bij gaan staan..
Maar hoe ga ik dit bereiken? Van wat ik zoal heb gelezen heeft krachttraining bij een deficit eigenlijk amper zin? (omdat je n principe meer verbrandt dan je binnenkrijgt verlies je vet, laat staan dat je lichaam kracht heeft om spier op te bouwen).. Moet ik door blijven trainen en met een verhoogde eiwitinname mijn huidige spiermassa proberen te behouden? Of kan ik beter mijn tijd uberhaupt niet verspillen aan krachttraining tijdens het cutten (heb ik nog nooit iemand horen zeggen, maar dat is ergens wel waar het op neerkomt) Hoe werkt die shit in hemelsnaam.
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:27 schreef Kerol het volgende:
Ik vroeg me iets af, vanwaar die richtlijn van 4-7 maaltijden per dag? Sportschool instructeur vergeleek het met brandstof van een auto, als er nog brandstof in zit en je gooit er niks bij wordt het opgeslagen, geen brandstof in de auto betekent direct gebruik, maar wat nou als je 3000 mot verteren om op gewicht te blijven zeg maar, dan verteert dat toch ook wel als je bijv. alle 3000 cal in 1 meal op eet? Plus je lichaam komt nooit zonder te zitten..
En ben jij het daarmee eens? Dus voor de maximale 'gains' kun je wel het beste meerdere maaltijden eten?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.
Mensen hebben dat vast weer totaal verkeerd geïntepreteerd en ervan gemaakt dat je 4-7 maaltijden per dag moet eten, altijd.
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreidenquote:Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.
Mensen hebben dat vast weer totaal verkeerd geïntepreteerd en ervan gemaakt dat je 4-7 maaltijden per dag moet eten, altijd.
Ja, eigenlijk is dat nog een veel praktischere reden waarom het wordt aangeradenquote:Op donderdag 6 december 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreiden.
Hehe ja, vroeg het me gewoon af, de fitness instructeur speaks bullshit. Again.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreiden.
Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:34 schreef Kerol het volgende:
[..]
En ben jij het daarmee eens? Dus voor de maximale 'gains' kun je wel het beste meerdere maaltijden eten?
Zou het echt verschil maken, 1 of meerdere maaltijden op een dag?
interessant. Top, thanksquote:Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.
Vasten (=lange periodes zonder eten) is imo *niet* handig in de 32 uur na je training, omdat je daarmee spiersynthese verhindert. Of je nu per se elke 3 uur iets moet eten laat ik even in het midden.
Zie bv. http://suppversity.blogsp(...)g-of-whey-which.html
Ik denk dat als praktisch advies je niet per se 6 maaltijden op een dag hoeft te eten, ook niet na een trainingsdag, maar dat wanneer je maximaal profijt van je training wil hebben qua spieropbouw je gewoon niet moet vasten (=lange periodes zonder eten). Netto komt dit dus op meerdere maaltijden uit.
Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behoudenquote:Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys![]()
En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..
Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?
Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn![]()
Ja uiteraardquote:Op donderdag 6 december 2012 13:13 schreef Lewinsky het volgende:
[..]
Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behouden
Verdeling vet/carbs is meer voorkeur afhankelijk dan dat het heel belangrijk is, denk ik. Zolang je met redelijk volle spierglycogeenniveaus begint met trainen is het allemaal om het even.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:08 schreef Lewinsky het volgende:
Vraagje mbt macro's hoe belangrijk is die verdeling nu precies? En waarom is het zo belangrijk? Ik snap dat het niet goed is om 160 gram eiwit uit shakes te halen en de rest van je calorieen uit cola. Maar als je suikers vermijd kom je toch al snel uit op een redelijk goeie verdeling?
Enige wat ik nog kan bedenken is dat vetten ook belangrijk zijn voor je hormoonhuishouding, dus dat 0% vet op een dag niet heel handig is.Verder zijn er omega-3 essentiele vetzuren die je lichaam zelf niet kan synthetiseren.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:26 schreef Lewinsky het volgende:
Oke thanks! Wordt nog even uitproberen dan voor mij.
750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys![]()
En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..
Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?
Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn![]()
Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:41 schreef JiggyJ het volgende:
Oke mannen ik heb even jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Nu heb ik een tijdje geprobeerd een deficit in mijn eetschema aan te brengen, maar dit was geen succes. Geloof dat ik een ''gat'' van 350 kcal per dag creeerde, maar op een gegeven moment ging dit zo vaak fout dat ik het er maar bij heb laten zitten ( de hele dag kipfilet, groenten, kwark, maar dan vlak voor het slapengaan toch nog even 4 stroopwafels naar binnen werken)
Noten zijn ook caloriedense als een mallequote:Op donderdag 6 december 2012 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.
Ikzelf eet een mix van noten: cashew, amandel, walnoot, rozijnen (ok, tis geen noot, maar wel lekker in je notenmix), hazelnoot, pecan. Heb zowel op werk als thuis deze mix klaarstaan voor als ik merk dat ik wil snoepen.
My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:50 schreef fathank het volgende:
[..]
750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.
Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.
ook een hele 200G. chocoladeletter opgegeten a 540 kcal per 100 gramquote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen.![]()
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=4411
Herkenbaar idd. maar ook verklaarbaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik merk dat dips 10x lekkerder gaan als de boel een beetje opgewarmd is enzo. Anders knaken en krakt het erover en is het gewoon bijna 'eng' om te doen, kan ook niet goed zijn dan. Als het eenmaal warm is (van triceps pushdowns of skullcrushers ofzo) gaat het als een speer.
Sowieso heb ik vaak aan het begin echt een periode van twintig minuten ofzo waarin het 'meh' voelt. Dat je na 5 pullups al '' voelt, zeker als het een beetje benauwd is. Gewoon doorheen trainen en de zin om goed te trainen komt vanzelf, en dan voelt alles 'beter' en lichter. Zonder preworkout ofzo. Zeer frappant.
Nee, IF is dat je een aaneensluitende "eating window" hebt en daarop volgend een aaneensluitende "fasting period". Bijvoorbeeld eten tussen 12:00 en 20:00 en dan vasten van 20:00 tot 12:00. Je hebt dan een eating window van 8 uur om vervolgens 16 uur te vasten. Maar je kan ook 10 uur bikken en 14 uur vasten, etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:35 schreef JiggyJ het volgende:
Tja, IF. Heb me erover ingelezen, en het klinkt allemaal leuk maar ik hou er toch twijfels op na.
Op zich zou het goed bij mijn leefstijl kunnen passen : Overdag heb ik vaak toch al moeite om (de juiste dingen) te eten, aangezien ik dan vaak op de uni ben. Dat zou dan gaan inhouden dat ik een ''eatingwindow'' heb om 8 uur 's ochtends, en dan weer om 7 uur 's avonds en verder niets?
Maar dan ook flink (en gezond) eten, is dat een beetje wat het inhoudt?
Voor mijn training moet ik sowieso wel even wat carbs naar binnen gooien, want ik heb een groot lijf (tegen de 2 m) en als ik ga squatten om bij wijze van spreke 4 uur in de middag terwijl ik die ochtend om 8 uur voor het laatst heb gegeten, dan ga ik van mn stokje.
Ben je ze zat?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Uh nee ik merk er niet zoveel van, die gains.. dat meer ik stall zo ongeveer op al mijn liftsquote:Op donderdag 6 december 2012 15:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ben je ze zat?![]()
Ligt er helemaal aan hoe concequent je traint, hoe hard je traint, hoe snel je vermoeid bent/uitgerust bent. Ik weet het niet, maar ik denk ergens tussen de 1 en 2 jaar? Misschien wel langer.
Als je niet een ecto bent is beperkte cardio zelfs goed voor je spieren en gains.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef fathank het volgende:
wieso wel aaan te raden voor je algehele conditie. Je hart is een spier en die moet je ook geeoon trainen. Dus schrap
Op het niveau wat jij traint nooitquote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Op het niveau wat jij traint nooit![]()
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Verder heb ik wel eens ergens gelezen dat je iets aanmaakt voor je gewrichten met een warming up, om je gewrichten te "smeren" maar of dat complete onzin is weet ik niet.
Als mensen hier over willen bomen dan graag![]()
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.quote:Een gewricht bestaat uit twee botten die samen komen. De uiteinden van deze botten zijn bedekt met een laagje kraakbeen. Om de botten goed bij elkaar te houden, zitten er stevige banden om een gewricht heen. Pezen verbinden spieren met botten vlak bij gewrichten. Tussen een pees en het bot zit een kussentje met vocht. Dit is de slijmbeurs (bursa). Als je beweegt zorgt de slijmbeurs ervoor dat er geen wrijving is tussen de pees en het bot van het gewricht.
Oh, en dat geeft slijm af bij beweging?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.
[..]
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Synovial_bursa
Als je gaat bewegen zet je slijmbeurs uit waardoor je dus "soepeler" kan bewegen.
Ik weet, maar beter dan stroopwafels (en lekkerder!).quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Awesome_ het volgende:
Noten zijn ook caloriedense als een malle
@JiggyJ
Ik zou proberen te IF'en, maakt het overeaten een stuk moeilijker.
Door mijn results van de afgelopen 6 weken is nu mijn vader en mijn zusje ook begonnen met IF.
Hoe squat je dan? Ga je in 1x op werkgewicht zitten of ga je langzaamaan omhoog in een sessie?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Is niet raar. je lichaaam is echt niet warm na 2 setjes op 50%. Dat heeft wel wat meer tijd nodig.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Aha, dan is het niet zo raar inderdaad, ik doe min of meer hetzelfde op dit moment *nouja, voor m'n gipspoot*quote:Op donderdag 6 december 2012 16:41 schreef esv7 het volgende:
Ik squat nog erg laag dus erg lange warming up kan niet.
Ik doe nu 45kg dan doe ik 5x20, 3x30 en dan 3x5x45.
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?
Het is geen goede zaak om je warming up (te) kort houden zodat je genoeg kracht hebt voor je worksets. Warming up is heel belangrijk, zeker voor zware compounds.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
Ik ben er met gemak 20 minuten mee bezig.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Ik fiets ook 10 minuutjes voor de warmup setjes, ik zal wel even googlen naar warmup setjes wat normaal is. Zou eerst 3 x 5 x lege stang al beter zijn bij squats?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Als je zo'n warming up doe kun je het beste de crosstrainer pakken. Dan beweeg je je armen ook mee.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:47 schreef fathank het volgende:
Ik bedoelde met hier trouwens in de gym :p.
Maar eerst ff 10 minuten fietsen is prima maar probeer ook wat voor je bovenlichaam te doen.
Of mensen die de meest belachelijke stretches gaan doen voor ze beginnen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik snap nooit het nut van gasten (de ene groter dan de ander) die binnenkomen en dan met dumbells van zes kilo wat gaan staan curlen, shoulder pressen en tricep extension doen op hoog tempo als warmingup
Ligt eraan denk ik. Als je een werkset hebt van 100kg en je gaat van 20 naar 100 in zoveel sets, dan ben je bij de 100 echt wel warm voor het echte werk. Bij het lage gewicht is een crosstrainer/fiets wel prettig omdat je dan sneller warm bent. Bij de hogere gewichten doe ik meer sets aan warming up dan werksets... DL en squats bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:51 schreef Snakey het volgende:
Als je zo'n warming up doe kun je het beste de crosstrainer pakken. Dan beweeg je je armen ook mee.
Ik doe het niet, maar ik doe bij mijn eerste oefening wel een hoop warming up setjes. Je voelt vanzelf wanneer je lichaam warm genoeg is.
Ik denk dat een warming up op een crosstrainer, of fiets af wat dan ook wel beter is though. I just can't be bothered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |