quote:Op woensdag 5 december 2012 21:36 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat ik zelf (let op: mijn mening) merk bij overhand is dat m'n bovenrug, rear delts en bovenkant lats meer worden gebruikt, maar dat m'n armen het minder lang volhouden. Bij underhand meer middenrug, lats en minder snel last van verzuring in m'n biceps.
Toch maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:39 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Het is puur persoonlijk, maar ik denk en voel dat ik zo mijn lats en bovenrug beter kan pakken dan met overhand. Ik probeer mijn bovenarmen zo ontspannen mogelijk te houden en mijn ellebogen naar achter te trekken.
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die tip van Stereo om de kwark met water en (suikervrije)siroop te mixen was een goeie! Lekker snel de kwark weg drinken.
Geen idee, dit is de eerste keer dat ik het doe.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.
ik doe het ook zo en idd voel ik lats dan veel meer.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:26 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
[..]
Toch maar eens proberen dan.
Nu proberen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die tip van Stereo om de kwark met water en (suikervrije)siroop te mixen was een goeie! Lekker snel de kwark weg drinken.
Ik drink altijd voor het slapen nog wel 1 of 2 bekers water. (700 ml beker) Geen last daarvan.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Moet je niet 5 keer pissen snachts dan? Van alleen al een bak kwark moet ik een keer pissen.
Schudden.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:54 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nu proberen.
EDIT: okay dat is best chill! Snel klaar dan inderdaad. Maar wel goed roeren want ik had zo'n enorme klont erin zitten en dat voelde zo fucking dfsadfdsf.
Heb 's ochtends idd een vollere blaas als ik dit doequote:Op woensdag 5 december 2012 23:45 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
HOOGVLIETquote:
inbe4 ik lust geen hafermaut :$quote:Op donderdag 6 december 2012 06:58 schreef star_gazer het volgende:
By ons in de gym loopt sinds kort een blinde rond. Met stok en al. Uiteraard gaat het met horten en stoten en doet hij niet alles, maar hij doet gewoon zijn workouts trouw een paar keer per week.
WHAT'S YOUR EXCUSE?
Well, ten eerste de context waarbij hij dat zegt:quote:Op donderdag 6 december 2012 01:49 schreef star_gazer het volgende:
Stereo, wat vind je van dit artikel? Deze gozer adviseert dus om na je workout minstens 30 minuten te wachten met je whey shake, omdat je lichaam in die periode de door training vrijgekomen vetzuren kan opbreken om de glycogeenreserves op te vullen. Door gelijk een shake naar binnen te kiepen, verstoor je dit proces en worden deze vertzuren weer opgeslagen in de vetcellen. Op zich helemaal geen gek idee.
Het werd dus uit een 'maximale vetverbrandingsdoel' optiek gesteld. Nu ben ik al niet zo'n fan van het micromanagen van je energie intake (het is véél belangrijker om je kcals en macro's op bv een dag te halen, de rest is mierenneuken áls er al mieren zijn) en er zijn genoeg studies die laten zien dat pre-, peri- én post-workout shakes goede invloed hebben op de spiersynthese, dus ik neem dit artikel niet al te serieus.quote:In order to grant an effective completion of the fat-burning process you must manipulate your muscle to suck in the circulating free fatty acids that were released by exercise. And the way to do that is to wait for 30-60 minutes after exercise before having your recovery meal.
Dit valt in het rijtje 'geen carbs in de ochtend om vetverbranding te stimuleren' en 'glucose drives insuline drives fat' etc.quote:CW: What if a guy isnt interested in burning fat? Can he have carbs in the post-workout window?
Ori: Yes, but carbs should only come in the second post-workout feeding. And this is only applicable when youve trained hard for more than two hours, such as long, intense sparring session or other very high endurance activities. The first feeding should be immediately after exercise from 40-60 grams of quality whey. This is for people who arent worried about burning fat they need to feed their muscle with fast assimilating proteins to stop the catabolic process and promote recovery.
NIEMAND, niemand heeft 6 (!!!) scoops whey nodig, laat staan whey met zijn naam eropquote:Oris Post-Workout Protocol for Fat Loss and Muscle Growth
30-60 minutes after exercise: 3 scoops of Warrior Whey in water.
60 minutes later (for maximize muscle growth): 3 scoops of Warrior Whey in water.
cardio knallen. En geen stroopwafels meer vreten.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:41 schreef JiggyJ het volgende:
Oke mannen ik heb even jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik train nu al een jaar vrij intensief, maar ik eet ook vrij intensief![]()
Kortom: Ik word wel massiever, maar meer in de richting strongman (al zit ik daar natuurlijk bij lange na niet), dan in de richting aesthetic (wat ik dus wil).
Nu heb ik een tijdje geprobeerd een deficit in mijn eetschema aan te brengen, maar dit was geen succes. Geloof dat ik een ''gat'' van 350 kcal per dag creeerde, maar op een gegeven moment ging dit zo vaak fout dat ik het er maar bij heb laten zitten ( de hele dag kipfilet, groenten, kwark, maar dan vlak voor het slapengaan toch nog even 4 stroopwafels naar binnen werken)
Inmiddels ben ik er wel echt klaar mee, en ben na al dat trainen toch ook wel benieuwd geworden wat voor spierweefsel er inmiddels onder het speklaagje zit. Echt dik ben ik niet (ik zal nu ergens rond de 20% zitten, dus normaal), maar ik wil er nu wel eens een keer echt goed bij gaan staan..
Maar hoe ga ik dit bereiken? Van wat ik zoal heb gelezen heeft krachttraining bij een deficit eigenlijk amper zin? (omdat je n principe meer verbrandt dan je binnenkrijgt verlies je vet, laat staan dat je lichaam kracht heeft om spier op te bouwen).. Moet ik door blijven trainen en met een verhoogde eiwitinname mijn huidige spiermassa proberen te behouden? Of kan ik beter mijn tijd uberhaupt niet verspillen aan krachttraining tijdens het cutten (heb ik nog nooit iemand horen zeggen, maar dat is ergens wel waar het op neerkomt) Hoe werkt die shit in hemelsnaam.
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:27 schreef Kerol het volgende:
Ik vroeg me iets af, vanwaar die richtlijn van 4-7 maaltijden per dag? Sportschool instructeur vergeleek het met brandstof van een auto, als er nog brandstof in zit en je gooit er niks bij wordt het opgeslagen, geen brandstof in de auto betekent direct gebruik, maar wat nou als je 3000 mot verteren om op gewicht te blijven zeg maar, dan verteert dat toch ook wel als je bijv. alle 3000 cal in 1 meal op eet? Plus je lichaam komt nooit zonder te zitten..
En ben jij het daarmee eens? Dus voor de maximale 'gains' kun je wel het beste meerdere maaltijden eten?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.
Mensen hebben dat vast weer totaal verkeerd geïntepreteerd en ervan gemaakt dat je 4-7 maaltijden per dag moet eten, altijd.
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreidenquote:Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat het ooit is ontstaan uit hoe je het beste je aminozuurpool hoog kunt houden in de periode van 32-48 uur na je training wanneer er spiermodellering plaatsvindt.
Mensen hebben dat vast weer totaal verkeerd geïntepreteerd en ervan gemaakt dat je 4-7 maaltijden per dag moet eten, altijd.
Ja, eigenlijk is dat nog een veel praktischere reden waarom het wordt aangeradenquote:Op donderdag 6 december 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreiden.
Hehe ja, vroeg het me gewoon af, de fitness instructeur speaks bullshit. Again.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja plus dat als je een IFBB pro of powerlifter bent en je werkt 7000kcal weg op een dag, dan wil je dat het liefst wel over minimaal 4 maaltijden verspreiden.
Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:34 schreef Kerol het volgende:
[..]
En ben jij het daarmee eens? Dus voor de maximale 'gains' kun je wel het beste meerdere maaltijden eten?
Zou het echt verschil maken, 1 of meerdere maaltijden op een dag?
interessant. Top, thanksquote:Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.
Vasten (=lange periodes zonder eten) is imo *niet* handig in de 32 uur na je training, omdat je daarmee spiersynthese verhindert. Of je nu per se elke 3 uur iets moet eten laat ik even in het midden.
Zie bv. http://suppversity.blogsp(...)g-of-whey-which.html
Ik denk dat als praktisch advies je niet per se 6 maaltijden op een dag hoeft te eten, ook niet na een trainingsdag, maar dat wanneer je maximaal profijt van je training wil hebben qua spieropbouw je gewoon niet moet vasten (=lange periodes zonder eten). Netto komt dit dus op meerdere maaltijden uit.
Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behoudenquote:Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys![]()
En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..
Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?
Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn![]()
Ja uiteraardquote:Op donderdag 6 december 2012 13:13 schreef Lewinsky het volgende:
[..]
Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behouden
Verdeling vet/carbs is meer voorkeur afhankelijk dan dat het heel belangrijk is, denk ik. Zolang je met redelijk volle spierglycogeenniveaus begint met trainen is het allemaal om het even.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:08 schreef Lewinsky het volgende:
Vraagje mbt macro's hoe belangrijk is die verdeling nu precies? En waarom is het zo belangrijk? Ik snap dat het niet goed is om 160 gram eiwit uit shakes te halen en de rest van je calorieen uit cola. Maar als je suikers vermijd kom je toch al snel uit op een redelijk goeie verdeling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |