abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2012 @ 12:47:43 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_119991982
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:34 schreef Kerol het volgende:

[..]

En ben jij het daarmee eens? Dus voor de maximale 'gains' kun je wel het beste meerdere maaltijden eten?

Zou het echt verschil maken, 1 of meerdere maaltijden op een dag?
Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.

Vasten (=lange periodes zonder eten) is imo *niet* handig in de 32 uur na je training, omdat je daarmee spiersynthese verhindert. Of je nu per se elke 3 uur iets moet eten laat ik even in het midden.

Zie bv. http://suppversity.blogsp(...)g-of-whey-which.html

Ik denk dat als praktisch advies je niet per se 6 maaltijden op een dag hoeft te eten, ook niet na een trainingsdag, maar dat wanneer je maximaal profijt van je training wil hebben qua spieropbouw je gewoon niet moet vasten (=lange periodes zonder eten). Netto komt dit dus op meerdere maaltijden uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 06-12-2012 12:54:06 ]
Confidence through competence
pi_119992511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik probeer de avond na een training in ieder geval wel langzame eiwitten te eten om de spiersynthese aan de gang te houden tijdens het 8 uur vasten van de slaap. Op rustdagen doe ik dat niet per se.

Vasten (=lange periodes zonder eten) is imo *niet* handig in de 32 uur na je training, omdat je daarmee spiersynthese verhindert. Of je nu per se elke 3 uur iets moet eten laat ik even in het midden.

Zie bv. http://suppversity.blogsp(...)g-of-whey-which.html

Ik denk dat als praktisch advies je niet per se 6 maaltijden op een dag hoeft te eten, ook niet na een trainingsdag, maar dat wanneer je maximaal profijt van je training wil hebben qua spieropbouw je gewoon niet moet vasten (=lange periodes zonder eten). Netto komt dit dus op meerdere maaltijden uit.
interessant. Top, thanks :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_119992799
Vraagje mbt macro's hoe belangrijk is die verdeling nu precies? En waarom is het zo belangrijk? Ik snap dat het niet goed is om 160 gram eiwit uit shakes te halen en de rest van je calorieen uit cola. Maar als je suikers vermijd kom je toch al snel uit op een redelijk goeie verdeling?
pi_119992825
Oke thanks guys ^O^

En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..

Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?

Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn :9
pi_119992962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys ^O^

En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..

Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?

Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?

Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behouden ;)
pi_119993007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:13 schreef Lewinsky het volgende:

[..]

Vergeet het doortrainen met gewichten niet hé, lijkt me namelijk van essentieel belang in het proces van spieren behouden ;)
Ja uiteraard :)

Zelf hanteer ik het principe van binnen een uur weer wegwezen, en die 20 min cardio past nog makkelijk binnen dat uurtje (4 day split)
  donderdag 6 december 2012 @ 13:19:35 #257
55709 Stereotomy
pi_119993199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:08 schreef Lewinsky het volgende:
Vraagje mbt macro's hoe belangrijk is die verdeling nu precies? En waarom is het zo belangrijk? Ik snap dat het niet goed is om 160 gram eiwit uit shakes te halen en de rest van je calorieen uit cola. Maar als je suikers vermijd kom je toch al snel uit op een redelijk goeie verdeling?
Verdeling vet/carbs is meer voorkeur afhankelijk dan dat het heel belangrijk is, denk ik. Zolang je met redelijk volle spierglycogeenniveaus begint met trainen is het allemaal om het even.
pi_119993444
Oke thanks! Wordt nog even uitproberen dan voor mij.
pi_119993684
Ik merk dat dips 10x lekkerder gaan als de boel een beetje opgewarmd is enzo. Anders knaken en krakt het erover en is het gewoon bijna 'eng' om te doen, kan ook niet goed zijn dan. Als het eenmaal warm is (van triceps pushdowns of skullcrushers ofzo) gaat het als een speer. :D

Sowieso heb ik vaak aan het begin echt een periode van twintig minuten ofzo waarin het 'meh' voelt. Dat je na 5 pullups al ' ;( ' voelt, zeker als het een beetje benauwd is. Gewoon doorheen trainen en de zin om goed te trainen komt vanzelf, en dan voelt alles 'beter' en lichter. Zonder preworkout ofzo. Zeer frappant.
  donderdag 6 december 2012 @ 13:34:57 #260
55709 Stereotomy
pi_119993777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:26 schreef Lewinsky het volgende:
Oke thanks! Wordt nog even uitproberen dan voor mij.
Enige wat ik nog kan bedenken is dat vetten ook belangrijk zijn voor je hormoonhuishouding, dus dat 0% vet op een dag niet heel handig is.Verder zijn er omega-3 essentiele vetzuren die je lichaam zelf niet kan synthetiseren.
  donderdag 6 december 2012 @ 13:50:05 #261
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_119994231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys ^O^

750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 6 december 2012 @ 14:13:26 #262
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_119995035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:41 schreef JiggyJ het volgende:
Oke mannen ik heb even jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Nu heb ik een tijdje geprobeerd een deficit in mijn eetschema aan te brengen, maar dit was geen succes. Geloof dat ik een ''gat'' van 350 kcal per dag creeerde, maar op een gegeven moment ging dit zo vaak fout dat ik het er maar bij heb laten zitten ( de hele dag kipfilet, groenten, kwark, maar dan vlak voor het slapengaan toch nog even 4 stroopwafels naar binnen werken :') )
Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.
Ikzelf eet een mix van noten: cashew, amandel, walnoot, rozijnen (ok, tis geen noot, maar wel lekker in je notenmix), hazelnoot, pecan. Heb zowel op werk als thuis deze mix klaarstaan voor als ik merk dat ik wil snoepen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_119997549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:13 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.
Ikzelf eet een mix van noten: cashew, amandel, walnoot, rozijnen (ok, tis geen noot, maar wel lekker in je notenmix), hazelnoot, pecan. Heb zowel op werk als thuis deze mix klaarstaan voor als ik merk dat ik wil snoepen.
Noten zijn ook caloriedense als een malle :P

@JiggyJ
Ik zou proberen te IF'en, maakt het overeaten een stuk moeilijker.
Door mijn results van de afgelopen 6 weken is nu mijn vader en mijn zusje ook begonnen met IF. :7
BEASTMODE
pi_119997828
Tja, IF. Heb me erover ingelezen, en het klinkt allemaal leuk maar ik hou er toch twijfels op na.

Op zich zou het goed bij mijn leefstijl kunnen passen : Overdag heb ik vaak toch al moeite om (de juiste dingen) te eten, aangezien ik dan vaak op de uni ben. Dat zou dan gaan inhouden dat ik een ''eatingwindow'' heb om 8 uur 's ochtends, en dan weer om 7 uur 's avonds en verder niets?

Maar dan ook flink (en gezond) eten, is dat een beetje wat het inhoudt?

Voor mijn training moet ik sowieso wel even wat carbs naar binnen gooien, want ik heb een groot lijf (tegen de 2 m) en als ik ga squatten om bij wijze van spreke 4 uur in de middag terwijl ik die ochtend om 8 uur voor het laatst heb gegeten, dan ga ik van mn stokje.
pi_119997855
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:50 schreef fathank het volgende:

[..]

750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.
My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.
  donderdag 6 december 2012 @ 15:39:06 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119997950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef JiggyJ het volgende:

[..]

My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.
Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen. :P

http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=4411
pi_119998126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen. :P

http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=4411
ook een hele 200G. chocoladeletter opgegeten a 540 kcal per 100 gram ;(
Gotta stop doin that shit.
  donderdag 6 december 2012 @ 15:45:33 #268
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119998170
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik merk dat dips 10x lekkerder gaan als de boel een beetje opgewarmd is enzo. Anders knaken en krakt het erover en is het gewoon bijna 'eng' om te doen, kan ook niet goed zijn dan. Als het eenmaal warm is (van triceps pushdowns of skullcrushers ofzo) gaat het als een speer. :D

Sowieso heb ik vaak aan het begin echt een periode van twintig minuten ofzo waarin het 'meh' voelt. Dat je na 5 pullups al ' ;( ' voelt, zeker als het een beetje benauwd is. Gewoon doorheen trainen en de zin om goed te trainen komt vanzelf, en dan voelt alles 'beter' en lichter. Zonder preworkout ofzo. Zeer frappant.
Herkenbaar idd. maar ook verklaarbaar.
Je hartslag en bloedsomloop heeft gewoon even nodig om "op te toeren"
Ga maar eens op de crosstrainer staan koud, en dan in 1x proberen naar het niveau te gaan waar je normaal op zit nadat je ff 2 of 5 minuten hebt opgewarmt. Schiet je hartslag omhoog binnen enkele seconden, en voel je de vermoeidheid direct opkomen.

Verder heb ik wel eens ergens gelezen dat je iets aanmaakt voor je gewrichten met een warming up, om je gewrichten te "smeren" maar of dat complete onzin is weet ik niet.
Als mensen hier over willen bomen dan graag :X

Vooral voor w.b.t. schouders kan ik gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die direct uit de kleedkamer, gaan liggen benchen, en in 1x ff met 120kg beginnen of nog erger.
Als ik niet rustig opwarm met benchen of overhead presses, dan kun je het horen kraken, en kun je me gelijk afvoeren :')

[ Bericht 4% gewijzigd door RaymondK op 06-12-2012 15:51:30 ]
pi_119998249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:35 schreef JiggyJ het volgende:
Tja, IF. Heb me erover ingelezen, en het klinkt allemaal leuk maar ik hou er toch twijfels op na.

Op zich zou het goed bij mijn leefstijl kunnen passen : Overdag heb ik vaak toch al moeite om (de juiste dingen) te eten, aangezien ik dan vaak op de uni ben. Dat zou dan gaan inhouden dat ik een ''eatingwindow'' heb om 8 uur 's ochtends, en dan weer om 7 uur 's avonds en verder niets?

Maar dan ook flink (en gezond) eten, is dat een beetje wat het inhoudt?

Voor mijn training moet ik sowieso wel even wat carbs naar binnen gooien, want ik heb een groot lijf (tegen de 2 m) en als ik ga squatten om bij wijze van spreke 4 uur in de middag terwijl ik die ochtend om 8 uur voor het laatst heb gegeten, dan ga ik van mn stokje.
Nee, IF is dat je een aaneensluitende "eating window" hebt en daarop volgend een aaneensluitende "fasting period". Bijvoorbeeld eten tussen 12:00 en 20:00 en dan vasten van 20:00 tot 12:00. Je hebt dan een eating window van 8 uur om vervolgens 16 uur te vasten. Maar je kan ook 10 uur bikken en 14 uur vasten, etc.

At the end of the day... :')
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_119998302
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
  donderdag 6 december 2012 @ 15:51:41 #271
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119998358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Ben je ze zat? :P

Ligt er helemaal aan hoe concequent je traint, hoe hard je traint, hoe snel je vermoeid bent/uitgerust bent. Ik weet het niet, maar ik denk ergens tussen de 1 en 2 jaar? Misschien wel langer.
pi_119998513
Deze week al twee keer één van boer Willem's-kandidaten uit BZV tegengekomen in de gym. Splitschema, compounds, alles. Alleen jammer van die tot zijn navel opgetrokken korte broek.

/lief dagboek...

Inb4 Poppiholla fapt op Yvonne Jaspers. Come at me, cunts.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.
pi_119998619
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ben je ze zat? :P

Ligt er helemaal aan hoe concequent je traint, hoe hard je traint, hoe snel je vermoeid bent/uitgerust bent. Ik weet het niet, maar ik denk ergens tussen de 1 en 2 jaar? Misschien wel langer.
Uh nee ik merk er niet zoveel van, die gains.. dat meer ik stall zo ongeveer op al mijn lifts :)
pi_119998894
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef fathank het volgende:
wieso wel aaan te raden voor je algehele conditie. Je hart is een spier en die moet je ook geeoon trainen. Dus schrap
Als je niet een ecto bent is beperkte cardio zelfs goed voor je spieren en gains.
pi_119998988
quote:
12s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:29 schreef seto het volgende:

[..]

here we go
dit :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')