Op het niveau wat jij traint nooitquote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Op het niveau wat jij traint nooit![]()
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Verder heb ik wel eens ergens gelezen dat je iets aanmaakt voor je gewrichten met een warming up, om je gewrichten te "smeren" maar of dat complete onzin is weet ik niet.
Als mensen hier over willen bomen dan graag![]()
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.quote:Een gewricht bestaat uit twee botten die samen komen. De uiteinden van deze botten zijn bedekt met een laagje kraakbeen. Om de botten goed bij elkaar te houden, zitten er stevige banden om een gewricht heen. Pezen verbinden spieren met botten vlak bij gewrichten. Tussen een pees en het bot zit een kussentje met vocht. Dit is de slijmbeurs (bursa). Als je beweegt zorgt de slijmbeurs ervoor dat er geen wrijving is tussen de pees en het bot van het gewricht.
Oh, en dat geeft slijm af bij beweging?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.
[..]
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Synovial_bursa
Als je gaat bewegen zet je slijmbeurs uit waardoor je dus "soepeler" kan bewegen.
Ik weet, maar beter dan stroopwafels (en lekkerder!).quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Awesome_ het volgende:
Noten zijn ook caloriedense als een malle
@JiggyJ
Ik zou proberen te IF'en, maakt het overeaten een stuk moeilijker.
Door mijn results van de afgelopen 6 weken is nu mijn vader en mijn zusje ook begonnen met IF.
Hoe squat je dan? Ga je in 1x op werkgewicht zitten of ga je langzaamaan omhoog in een sessie?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Is niet raar. je lichaaam is echt niet warm na 2 setjes op 50%. Dat heeft wel wat meer tijd nodig.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Aha, dan is het niet zo raar inderdaad, ik doe min of meer hetzelfde op dit moment *nouja, voor m'n gipspoot*quote:Op donderdag 6 december 2012 16:41 schreef esv7 het volgende:
Ik squat nog erg laag dus erg lange warming up kan niet.
Ik doe nu 45kg dan doe ik 5x20, 3x30 en dan 3x5x45.
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?
Het is geen goede zaak om je warming up (te) kort houden zodat je genoeg kracht hebt voor je worksets. Warming up is heel belangrijk, zeker voor zware compounds.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
Ik ben er met gemak 20 minuten mee bezig.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Ik fiets ook 10 minuutjes voor de warmup setjes, ik zal wel even googlen naar warmup setjes wat normaal is. Zou eerst 3 x 5 x lege stang al beter zijn bij squats?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Als je zo'n warming up doe kun je het beste de crosstrainer pakken. Dan beweeg je je armen ook mee.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:47 schreef fathank het volgende:
Ik bedoelde met hier trouwens in de gym :p.
Maar eerst ff 10 minuten fietsen is prima maar probeer ook wat voor je bovenlichaam te doen.
Of mensen die de meest belachelijke stretches gaan doen voor ze beginnen.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:51 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik snap nooit het nut van gasten (de ene groter dan de ander) die binnenkomen en dan met dumbells van zes kilo wat gaan staan curlen, shoulder pressen en tricep extension doen op hoog tempo als warmingup
Ligt eraan denk ik. Als je een werkset hebt van 100kg en je gaat van 20 naar 100 in zoveel sets, dan ben je bij de 100 echt wel warm voor het echte werk. Bij het lage gewicht is een crosstrainer/fiets wel prettig omdat je dan sneller warm bent. Bij de hogere gewichten doe ik meer sets aan warming up dan werksets... DL en squats bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:51 schreef Snakey het volgende:
Als je zo'n warming up doe kun je het beste de crosstrainer pakken. Dan beweeg je je armen ook mee.
Ik doe het niet, maar ik doe bij mijn eerste oefening wel een hoop warming up setjes. Je voelt vanzelf wanneer je lichaam warm genoeg is.
Ik denk dat een warming up op een crosstrainer, of fiets af wat dan ook wel beter is though. I just can't be bothered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |