Enige wat ik nog kan bedenken is dat vetten ook belangrijk zijn voor je hormoonhuishouding, dus dat 0% vet op een dag niet heel handig is.Verder zijn er omega-3 essentiele vetzuren die je lichaam zelf niet kan synthetiseren.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:26 schreef Lewinsky het volgende:
Oke thanks! Wordt nog even uitproberen dan voor mij.
750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:09 schreef JiggyJ het volgende:
Oke thanks guys![]()
En eten jullie dan een deficit + nog cardio als jullie cutten? Ga ervanuit dat cardio 20 minuutjes op medium intensiteit is, en je dus zo'n 250-300 kcal daarmee per keer zal verbranden..
Als je dan ook nog een deficit van 500 kcal erbij telt, kom je op een totaal dagelijks energietekort van 750 kcal. Best heftig niet?
Ik teken ervoor hoor, als ik op zo'n manier kan cutten zonder al te veel spier kwijt te raken dan doe ik het graag. Dan maar een extra whey/caseine shake voor het slapen gaan?
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn![]()
Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:41 schreef JiggyJ het volgende:
Oke mannen ik heb even jullie advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer..
Nu heb ik een tijdje geprobeerd een deficit in mijn eetschema aan te brengen, maar dit was geen succes. Geloof dat ik een ''gat'' van 350 kcal per dag creeerde, maar op een gegeven moment ging dit zo vaak fout dat ik het er maar bij heb laten zitten ( de hele dag kipfilet, groenten, kwark, maar dan vlak voor het slapengaan toch nog even 4 stroopwafels naar binnen werken)
Noten zijn ook caloriedense als een mallequote:Op donderdag 6 december 2012 14:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Probeer eens een handje noten, noten vullen als geen ander.
Ikzelf eet een mix van noten: cashew, amandel, walnoot, rozijnen (ok, tis geen noot, maar wel lekker in je notenmix), hazelnoot, pecan. Heb zowel op werk als thuis deze mix klaarstaan voor als ik merk dat ik wil snoepen.
My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:50 schreef fathank het volgende:
[..]
750 kcal is wel erg veel imho. Zorg gewoon dat je totaal dus ogneveer 300~500 kcal onder je onderhoud zit inclusief cardio. Dus als je 250 kcal verbrandt met cardio zou ik niet ook nog eens 500 kcal minder dan nodig eten waardoor je dus op -750kcal komt.
Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
My thought. 500 ga ik als richtlijn houden denk ik. 250 uit mn voeding, 250 uit cardio. Lijkt me eigenlijk best prima te doen.
ook een hele 200G. chocoladeletter opgegeten a 540 kcal per 100 gramquote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een stroopwafel is 135 kcalx 4 = 540 kcal. Gewoon geen stroopwafels meer kopen.![]()
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=4411
Herkenbaar idd. maar ook verklaarbaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:32 schreef Panzermaus het volgende:
Ik merk dat dips 10x lekkerder gaan als de boel een beetje opgewarmd is enzo. Anders knaken en krakt het erover en is het gewoon bijna 'eng' om te doen, kan ook niet goed zijn dan. Als het eenmaal warm is (van triceps pushdowns of skullcrushers ofzo) gaat het als een speer.
Sowieso heb ik vaak aan het begin echt een periode van twintig minuten ofzo waarin het 'meh' voelt. Dat je na 5 pullups al '' voelt, zeker als het een beetje benauwd is. Gewoon doorheen trainen en de zin om goed te trainen komt vanzelf, en dan voelt alles 'beter' en lichter. Zonder preworkout ofzo. Zeer frappant.
Nee, IF is dat je een aaneensluitende "eating window" hebt en daarop volgend een aaneensluitende "fasting period". Bijvoorbeeld eten tussen 12:00 en 20:00 en dan vasten van 20:00 tot 12:00. Je hebt dan een eating window van 8 uur om vervolgens 16 uur te vasten. Maar je kan ook 10 uur bikken en 14 uur vasten, etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:35 schreef JiggyJ het volgende:
Tja, IF. Heb me erover ingelezen, en het klinkt allemaal leuk maar ik hou er toch twijfels op na.
Op zich zou het goed bij mijn leefstijl kunnen passen : Overdag heb ik vaak toch al moeite om (de juiste dingen) te eten, aangezien ik dan vaak op de uni ben. Dat zou dan gaan inhouden dat ik een ''eatingwindow'' heb om 8 uur 's ochtends, en dan weer om 7 uur 's avonds en verder niets?
Maar dan ook flink (en gezond) eten, is dat een beetje wat het inhoudt?
Voor mijn training moet ik sowieso wel even wat carbs naar binnen gooien, want ik heb een groot lijf (tegen de 2 m) en als ik ga squatten om bij wijze van spreke 4 uur in de middag terwijl ik die ochtend om 8 uur voor het laatst heb gegeten, dan ga ik van mn stokje.
Ben je ze zat?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Uh nee ik merk er niet zoveel van, die gains.. dat meer ik stall zo ongeveer op al mijn liftsquote:Op donderdag 6 december 2012 15:51 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ben je ze zat?![]()
Ligt er helemaal aan hoe concequent je traint, hoe hard je traint, hoe snel je vermoeid bent/uitgerust bent. Ik weet het niet, maar ik denk ergens tussen de 1 en 2 jaar? Misschien wel langer.
Als je niet een ecto bent is beperkte cardio zelfs goed voor je spieren en gains.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef fathank het volgende:
wieso wel aaan te raden voor je algehele conditie. Je hart is een spier en die moet je ook geeoon trainen. Dus schrap
Op het niveau wat jij traint nooitquote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef Mithras82 het volgende:
Wanneer ben je je newb gains eigenlijk een keer kwijt?
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Op het niveau wat jij traint nooit![]()
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Verder heb ik wel eens ergens gelezen dat je iets aanmaakt voor je gewrichten met een warming up, om je gewrichten te "smeren" maar of dat complete onzin is weet ik niet.
Als mensen hier over willen bomen dan graag![]()
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.quote:Een gewricht bestaat uit twee botten die samen komen. De uiteinden van deze botten zijn bedekt met een laagje kraakbeen. Om de botten goed bij elkaar te houden, zitten er stevige banden om een gewricht heen. Pezen verbinden spieren met botten vlak bij gewrichten. Tussen een pees en het bot zit een kussentje met vocht. Dit is de slijmbeurs (bursa). Als je beweegt zorgt de slijmbeurs ervoor dat er geen wrijving is tussen de pees en het bot van het gewricht.
Oh, en dat geeft slijm af bij beweging?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat zit er altijd, is je slijmbeurs/bursa.
[..]
Als het gaat ontsteken heet het bursitis.
http://en.wikipedia.org/wiki/Synovial_bursa
Als je gaat bewegen zet je slijmbeurs uit waardoor je dus "soepeler" kan bewegen.
Ik weet, maar beter dan stroopwafels (en lekkerder!).quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Awesome_ het volgende:
Noten zijn ook caloriedense als een malle
@JiggyJ
Ik zou proberen te IF'en, maakt het overeaten een stuk moeilijker.
Door mijn results van de afgelopen 6 weken is nu mijn vader en mijn zusje ook begonnen met IF.
Hoe squat je dan? Ga je in 1x op werkgewicht zitten of ga je langzaamaan omhoog in een sessie?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Is niet raar. je lichaaam is echt niet warm na 2 setjes op 50%. Dat heeft wel wat meer tijd nodig.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef esv7 het volgende:
Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar ik squat soepeler als ik eerst even 8 minuutjes fiets.
Had het laatst een keer niet gedaan maar ging toch wat minder lekker.
Aha, dan is het niet zo raar inderdaad, ik doe min of meer hetzelfde op dit moment *nouja, voor m'n gipspoot*quote:Op donderdag 6 december 2012 16:41 schreef esv7 het volgende:
Ik squat nog erg laag dus erg lange warming up kan niet.
Ik doe nu 45kg dan doe ik 5x20, 3x30 en dan 3x5x45.
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Cool dus mijn manier van trainen zorgt voor oneindige gains?
Het is geen goede zaak om je warming up (te) kort houden zodat je genoeg kracht hebt voor je worksets. Warming up is heel belangrijk, zeker voor zware compounds.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef esv7 het volgende:
Ja als ik wat hoger kom doe ik wel een langere warming up, maar als ik meer zou doen red ik work sets straks niet meer. En ik ga met squats lekker hard omhoog.
Bij deadlifts doe ik trouwens nog minder.
5x40 en daarna gelijk workset 5x75 laatste keer. Hoe zouden jullie dit aanpakken, ben wel redelijk dood na de training.
Ik ben er met gemak 20 minuten mee bezig.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Ik fiets ook 10 minuutjes voor de warmup setjes, ik zal wel even googlen naar warmup setjes wat normaal is. Zou eerst 3 x 5 x lege stang al beter zijn bij squats?quote:Op donderdag 6 december 2012 17:36 schreef fathank het volgende:
[..]
2 setjes op laag gewicht is geen warming up. Stukje ahrdlopen op rustig tempo, crosstraimer ofzo. Minuutje of 10 roeien, wat dynamische rekoefeningen etc.
Dan pas beginnen met je warmup sets. Maar dit zal wel aan dovemansoren gericht zijn aangezien ik echt niemand een fatsoenlijke warming up zie doen hier..
Als je zo'n warming up doe kun je het beste de crosstrainer pakken. Dan beweeg je je armen ook mee.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:47 schreef fathank het volgende:
Ik bedoelde met hier trouwens in de gym :p.
Maar eerst ff 10 minuten fietsen is prima maar probeer ook wat voor je bovenlichaam te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |