abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:41:00 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119544934
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Morera

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Poll: Welke dag een meet?
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_119544939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

... als jurist zijnde.
:r :r :r
pi_119544949
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ook je taalgevoel moet goed ontwikkeld zijn als jurist zijnde. Er zijn uiteraard wel mensen die je stukken doorlezen, maar een groot gedeelte moet je toch alleen weten te doen.
Gast :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119544962
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zal hier toch nog even op reageren, want je blinde Apple haat zorgt er weer voor dat je allemaal loze dingen schreeuwt die kant noch wal raken. Ik weet dat je het idee hebt dat je de waarheid in pacht hebt maar door wat je hier typt maak je vrij duidelijk dat je er geen kaas van gegeten hebt. Laten we even bij het begin beginnen.

Wat is een bubble? Een bubble wil zeggen dat iets (een aandeel in dit geval, maar het kan ook een huis, een kledingstuk of een tulpenbol zijn) voor veel meer verhandeld wordt dan het intrinsiek waard is. Van een aandeel is de juiste intrinsieke waarde lastig te bepalen, maar over het algemeen wordt aangenomen dat de prijs van een aandeel bepaald wordt door de huidige en toekomstige winsten van het bedrijf. De prijs wordt dan dus gebaseerd op hoeveel winst het bedrijf maakt, en hoeveel winst men verwacht dat het bedrijf in de toekomst gaat maken. Wat bij dat laatste enorm belangrijk is is hoeveel men verwacht dat de winsten zullen groeien in de toekomst. Beleggers willen meer betalen voor een aandeel van een bedrijf waarvan men verwacht dat er nog groei in de winst zit.

Het is leuk dat je Microsoft noemt omdat Microsoft in 1999 zo'n beetje het beste voorbeeld van een bubble is dat er bestaat. Een aandeel MS kostte in 1999 namelijk 74 (!) maal zoveel als de jaarlijkse winst die Microsoft maakte. Die prijs vond men het destijds waard omdat men dacht dat Microsoft in de toekomst gigantische winsten zou gaan maken. Toen dat niet het geval bleek stortte het aandeel in, zoals je vast wel weet (zo niet: http://www.google.com/fin(...)UKCPL8r3wAOYlgE]klik). Dit is echt hét schoolvoorbeeld van een leeglopende bubble.

Dan Apple nu. Apple maakt per jaar ruim $41 miljard WINST. Ter vergelijking: Microsoft maakte in datzelfde jaar $23 miljard winst. Shell $36 miljard. Dan kun jij een mooi verhaal ophangen over hoe Microsoft allemaal belangrijke dingen doet (90% PC markt, geleuter over SAP, etc.) en hoeveel dat wel niet waard is, dat doet er niet toe! Microsoft behaalt klaarblijkelijk enorm lage margins in al die markten waarin ze actief zijn. Het enige dat telt is hoeveel winst je maakt als bedrijf, niet op hoeveel markten je actief bent en waar je allemaal belangrijk bent.

Apple is het meest winstgevende bedrijf ter wereld. En het leuke is dat Apple nog goedkoper is dan Microsoft. Zelfs nu is Microsoft meer een bubble te noemen dan Apple. Een aandeel Microsoft is namelijk duurder dan een aandeel Apple. Voor een aandeel Apple betaal je namelijk slechts 12x de winst die ze maken en voor een aandeel Microsoft 14x de winst.

Ik snap ondertussen best dat je Apple een kutbedrijf vindt maar als je Apple een bubble noemt maak je jezelf compleet belachelijk. De gemiddelde p/e ratio van de S&P500 is op dit moment 15.86. Een aandeel Apple is dus momenteel zelfs goedkoper dan het gemiddelde van die 500 bedrijven.
Erg beperkt om te denken dat een bedrijf alleen om winst gaat. Er is zoveel meer.. en tuurlijk maakt apple veel winst; kijk de asociaal hoge marges die ze maken. Hun afzet en marktaandeel is klein en daarom vind ik ze te duur. Kutbedrijf.

Trouwens wat een schijt dag, hartstikke druk en zere rug
hallo iedereen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119544990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:52 schreef Maharbal het volgende:
Maar het gezeur over Apple mag wat mij betreft nu ook wel ophouden. We weten het langzamerhand wel.
pi_119544997
Tevens fout in TT ;(
pi_119545008
Magazijn werk is over het algemeen niet weggelegd voor hoogbegaafde mensjes; zie het bewijs:
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:44:42 #8
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119545050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Tevens fout in TT ;(
Ah, ik zie het. Kan iemand de r bij de h weghalen?
pi_119545086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ah, ik zie het. Kan iemand de r bij de h weghalen?
Ogenblikje, doe het zo.
pi_119545171
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Erg beperkt om te denken dat een bedrijf alleen om winst gaat. Er is zoveel meer...
Deze fantastische repliek heeft me overtuigd. Je zou iets moeten doen met zulke pleitskills en sterke argumenten. Advocaat worden niks voor je? :D

Tevens: weekend :7
pi_119545288
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:48 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Deze fantastische repliek heeft me overtuigd. Je zou iets moeten doen met zulke pleitskills en sterke argumenten. Advocaat worden niks voor je? :D

Tevens: weekend :7
Ik heb nergens niets noppes geen behoefte aan het overtuigen van jou..

Microsoft is onvervangbaar, Shell is super belangrijk, Philips is onmisbaar, Intel is onmisbaar, Urenco is onmisbaar, bolletje is onmisbaar (pepernoten jam)

Apple is vervangbaar, klein marktaandeel en veel te hoge prijzen. Niets wat een Windows pc niet beter kan. Vandaar dat ik het een bubbel vind.. maar meer een tumor op deze wereld.

Maar inderdaad; geen weekend. Ik ben nu aan het schijten (live vanaf de WC), zo snel fietsen en dan tot 22:00 werken en dan morgen 8:00 weer beginnen. Life's not a krentenbol
pi_119545309
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb nergens niets noppes geen behoefte aan het overtuigen van jou..

Microsoft is onvervangbaar, Shell is super belangrijk, Philips is onmisbaar, Intel is onmisbaar, Urenco is onmisbaar, bolletje is onmisbaar (pepernoten jam)

Apple is vervangbaar, klein marktaandeel en veel te hoge prijzen. Niets wat een Windows pc niet beter kan. Vandaar dat ik het een bubbel vind.. maar meer een tumor op deze wereld.
Zucht.
pi_119545338
Trouwens wat ik bedoelde dat winst niet het belangrijkste is.. als bedrijf moet je natuurlijk altijd winst maken maar je kan je ook voor bepaalde dingen inzetten die ten koste gaan van winst. Apple kiest daar duidelijk niet voor want het is gewoon pure geldklopperij maar andere bedrijven kiezen voor:
- zo groot mogelijke afzet
- zo hoog mogelijke kwaliteit (goed dat doet Apple wel maar niet ten koste van eigen winst)
- sociale issues
- milieu
- service
- you name it
pi_119545358
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zucht.
Ik denk dat bier drinken met dezen topique gezellig gaat worden! :D
pi_119545369
:'(
pi_119545402
quote:
Voordat je reageert
Boterbartje voor al uw gezever over Apple
pi_119545412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Jouw post deed mij gniffelen
pi_119545413
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:55 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens wat ik bedoelde dat winst niet het belangrijkste is.. als bedrijf moet je natuurlijk altijd winst maken maar je kan je ook voor bepaalde dingen inzetten die ten koste gaan van winst. Apple kiest daar duidelijk niet voor want het is gewoon pure geldklopperij maar andere bedrijven kiezen voor:
- zo groot mogelijke afzet
- zo hoog mogelijke kwaliteit (goed dat doet Apple wel maar niet ten koste van eigen winst)
- sociale issues
- milieu
- service
- you name it
Ik moet anders zeggen dat de service van Apple me alleszins meevalt. Ik denk dat je bij weinig bedrijven zo snel geholpen wordt. M'n iPod Touch werd een keer aan huis opgehaald en diezelfde week brachten ze een nieuwe, en m'n MacBook leverde ik dinsdag in en kon ik donderdag weer ophalen.
pi_119545426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Jouw post deed mij gniffelen
:P
pi_119545429
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Liever voor al uw kerstpakketten!
Ik heb uit ethisch opzicht ook Apple niet benaderd voor kerstpakketten :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:00:13 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119545482
Qua image is Apple zeer cool, maar qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik ze wel aan de dure kant.
pi_119545525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Qua image is Apple zeer cool, maar qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik ze wel aan de dure kant.
Dit inderdaad. Design speelt bij mij een grote rol. Zo'n Alienware laptop zal wel fantastische prestaties leveren, maar ziet er gewoon niet uit. Net als de SIII. Ziet er ook niet uit.
pi_119545566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Design speelt bij mij een grote rol. Zo'n Alienware laptop zal wel fantastische prestaties leveren, maar ziet er gewoon niet uit. Net als de SIII. Ziet er ook niet uit.
Is dat je belangrijkste item waardoor de keuze op Apple is gevallen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:05:55 #24
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119545631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook niet zo raar is. Als je 30% van de stof niet kent is dat geen enorm drama, als je net zo veel taalfouten maakt sta je voor lul.
Zo simpel ligt het allemaal niet. De Nederlandse taal bevat zoveel verschillende onderdelen dat je het ene onderdeel niet kunt vergelijken met het ander en bepaalde onderdelen zijn ook moeilijker te toetsen dan de andere. Over grammatica kunnen we snel uitgesproken zijn: dat zijn vaak relatief simpele regels die je (nagenoeg) te allen tijde kunt toepassen en daarvan mag je zeker stellen dat een jurist daarin geen fouten mag maken.

Bij toetsing van grammatica kan je dan ook d.m.v. vragen duidelijk achterhalen of iemand bepaalde onderdelen van die grammatica wel of niet onder de knie heeft (d/t regels, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden enz.). Terwijl bij stijlfouten (woordgebruik, uitdrukkingen, woordenschat etc.) je vaak alleen toets wat de kennis van een persoon is met betrekking tot dat specifieke woord of die specifieke uitdrukking (en vaak is hiervan gewoon sprake van willekeur) en dus zegt zo'n steekproefsgewijze test bij die onderdelen gewoon veel minder.

Daarmee beantwoord ik ook direct jouw vraag over welke onderdelen ik niet "relevant" vond. Wellicht een ongelukkige woordkeuze, ik bedoel dus meer de onderdelen waarvan de toetsing weinig zegt over iemands taalvaardigheid.
pi_119545632
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is dat je belangrijkste item waardoor de keuze op Apple is gevallen?
Als eerst kijk ik of het voldoende presteert. Als ik daardoor een selectie heb gemaakt, ga ik naar uiterlijk kijken.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:07:01 #26
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119545673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef NotGuilty het volgende:
:'(
Que pasa? Heb je de taaltoets niet gehaald?
pi_119545735
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik denk dat bier drinken met dezen topique gezellig gaat worden! :D
Ik denk dat ik niet mee ga :')
pi_119545742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Als eerst kijk ik of het voldoende presteert. Als ik daardoor een selectie heb gemaakt, ga ik naar uiterlijk kijken.
Nee ok..

Als je een systeem wil waar je wél kan kiezen wat voor cpu en gpu je in je computer wilt en een fatsoenlijk OS dan zijn er ook andere mogelijkheden voor strak design. Ik noem een Dell XPS 13, 15 of bepaalde HP's?
pi_119545746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet mee ga :')
Prima, bier drinken is ook niet wat voor meisjes
pi_119545751
:P
pi_119545756
Maar ik ga werken, tot sinas!!
pi_119545776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:05 schreef N0rah het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het allemaal niet. De Nederlandse taal bevat zoveel verschillende onderdelen dat je het ene onderdeel niet kunt vergelijken met het ander en bepaalde onderdelen zijn ook moeilijker te toetsen dan de andere. Over grammatica kunnen we snel uitgesproken zijn: dat zijn vaak relatief simpele regels die je (nagenoeg) te allen tijde kunt toepassen en daarvan mag je zeker stellen dat een jurist daarin geen fouten mag maken.

Bij toetsing van grammatica kan je dan ook d.m.v. vragen duidelijk achterhalen of iemand bepaalde onderdelen van die grammatica wel of niet onder de knie heeft (d/t regels, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden enz.). Terwijl bij stijlfouten (woordgebruik, uitdrukkingen, woordenschat etc.) je vaak alleen toets wat de kennis van een persoon is met betrekking tot dat specifieke woord of die specifieke uitdrukking (en vaak is hiervan gewoon sprake van willekeur) en dus zegt zo'n steekproefsgewijze test bij die onderdelen gewoon veel minder.

Daarmee beantwoord ik ook direct jouw vraag over welke onderdelen ik niet "relevant" vond. Wellicht een ongelukkige woordkeuze, ik bedoel dus meer de onderdelen waarvan de toetsing weinig zegt over iemands taalvaardigheid.
Maar ben je het met me eens dat een hoogopgeleide Nederlander - en zeker een jurist - gewoon alle of vrijwel alle normale Nederlandse woorden (daar bedoel ik mee, afgezien van jargon en andere vaktermen) moet kennen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:24:51 #33
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat een hoogopgeleide Nederlander - en zeker een jurist - gewoon alle of vrijwel alle normale Nederlandse woorden (daar bedoel ik mee, afgezien van jargon en andere vaktermen) moet kennen?
Je dwaalt een beetje af.. mij gaat het niet zozeer om welke (taal)kennis een jurist of hoogopgeleide geacht wordt te bezitten, maar meer over (de conclusie die je kan trekken over) de toetsing daarvan.

Maar wie bepaalt welke woorden tot die groep behoren? Dat is gewoon ontzettend subjectief.

Bovendien al zou ik jouw (feitelijk onmogelijke) redenering delen, moet je niet vergeten dat we het nog altijd over een B1 Taaltoets hebben, waarvan de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 18 is en nog in (het begin van) het leerproces zitten.
pi_119546320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:24 schreef N0rah het volgende:

[..]

Je dwaalt een beetje af.. mij gaat het niet zozeer om welke (taal)kennis een jurist of hoogopgeleide geacht wordt te bezitten, maar meer over (de conclusie die je kan trekken over) de toetsing daarvan.

Maar wie bepaalt welke woorden tot die groep behoren? Dat is gewoon ontzettend subjectief.

Er zijn geen exacte regels over nee, dat is waar.
quote:
Bovendien al zou ik jouw (feitelijk onmogelijke) redenering delen, moet je niet vergeten dat we het nog altijd over een B1 Taaltoets hebben, waarvan de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 18 is en nog in (het begin van) het leerproces zitten.
... maar daar is natuurlijk de toets ook op afgestemd.
pi_119546562
Zo. Helaas geen spare ribs maar de nasi was lekker :+ Straks even wandelen met de hond en dan achter de laptop voor een proeftentamen.
pi_119546594
Oh en iedereen gefeliciteerd met de taaltoets. Onafhankelijk van de inhoud ervan een fijne mijlpaal.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:39:23 #37
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Retorisch :P
Volgens mij snap je niet wat ik ermee bedoelde. :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:39:36 #38
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en iedereen gefeliciteerd met de taaltoets. Onafhankelijk van de inhoud ervan een fijne mijlpaal.
Dank je.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:40:30 #39
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546742
Staats- en bestuursrecht is saai. ;(
pi_119546809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:40 schreef N0rah het volgende:
Staats- en bestuursrecht is saai. ;(
Hear, hear.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:43:38 #41
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

En wat vind je dan van het design van de Asus zenbook?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:45:14 #42
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119546924
Sinds wanneer is het hier Computer-en-dergelijke-topic? :)
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
pi_119546936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef N0rah het volgende:

[..]

En wat vind je dan van het design van de Asus zenbook?
Lijkt er wel een beetje op maar die achterkant van het scherm :r
pi_119547007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef DanielBackward het volgende:
Sinds wanneer is het hier Computer-en-dergelijke-topic? :)
Het is een beetje een offspring van de discussie over Apple.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:48:25 #45
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119547054
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het is een beetje een offspring van de discussie over Apple.
Hoe leuk appel ook is, het heurt hier m.i. niet echt thuis :P
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
pi_119547147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Het is SC he, dat laat zich slecht sturen :P
pi_119547148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Nouja, een kleine discussie moet, zoals over elk onderwerp, best kunnen. Maar dit dagenlange onophoudelijke gezeik komt ook mij de keel uit :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:53:58 #48
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119547282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, een kleine discussie moet, zoals over elk onderwerp, best kunnen. Maar dit dagenlange onophoudelijke gezeik komt ook mij de keel uit :')
Dit dus. Koop waar je zin in hebt, en laat een ander dat ook doen.
pi_119547382
Hoe was het concert, Tchock ?
pi_119547416
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hoe was het concert, Tchock ?
Heel erg vet O+ Muziek was goed, zang was goed, geluid was goed, spectaculaire lichtshow :D Ja, gewoon perfect eigenlijk.
pi_119547444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel erg vet O+ Muziek was goed, zang was goed, geluid was goed, spectaculaire lichtshow :D Ja, gewoon perfect eigenlijk.
pi_119547518
Welke artiest/band?
pi_119547568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef Paxcon het volgende:
Welke artiest/band?
The xx. Voorprogramma van John Talabot. Die was trouwens erg saai.
pi_119547750
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

The xx. Voorprogramma van John Talabot. Die was trouwens erg saai.
Oh hm oke... Ik ken geen van beide.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 19:05:31 ]
pi_119548178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh hm oke... Ik ken geen van beide.
Deze is heel bekend.
pi_119548278
De juridische carrieredag was de 1.50 voor de garderobe niet waard :')
pi_119548308
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
Was het zo erg? Vertel!
pi_119548318
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is heel bekend.
Hm oke... ik vind het niks.
pi_119548408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was het zo erg? Vertel!
De juridische standjes bestonden uit 2 rechtsbijstandskantoren, de overheid en 1 advocatenkantoor. Nou, dat is wel DE happening van het jaar.
pi_119548499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

De juridische standjes bestonden uit 2 rechtsbijstandskantoren, de overheid en 1 advocatenkantoor. Nou, dat is wel DE happening van het jaar.
Wat slecht :') Was je snel weg ook?
pi_119548626
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zag van de week op de OMHP volgens mij een poster hangen van die beurs met Stibbe, De Brauw en nog een aantal andere kantoren erop. Maar dat was dan vast een andere beurs, of ze hebben de boel belazerd :D
pi_119551077
Dag fokkers,

Ik ben momenteel bezig met mijn 4de jaar HBO (Informatica). Nu ben ik aan het oriënteren om een studie-switch te maken naar de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Kan iemand mij vertellen hoelang de studieduur is van de opleiding afgezien van de 3 jaar die de UvL noemt? Of kan ik beter naar een andere uni gaan w/ ?
pi_119551116
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:27 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zag van de week op de OMHP volgens mij een poster hangen van die beurs met Stibbe, De Brauw en nog een aantal andere kantoren erop. Maar dat was dan vast een andere beurs, of ze hebben de boel belazerd :D
ja dat is volgende week vrijdag :P hoop daar mee te mogen lunchen
pi_119554763
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef krabbedoelie het volgende:
Dag fokkers,

Ik ben momenteel bezig met mijn 4de jaar HBO (Informatica). Nu ben ik aan het oriënteren om een studie-switch te maken naar de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Kan iemand mij vertellen hoelang de studieduur is van de opleiding afgezien van de 3 jaar die de UvL noemt? Of kan ik beter naar een andere uni gaan w/ ?
Dat hangt denk ik van je ambities af. Wat voor master je wil volgen, hoe lang die master duurt en of je voor een togaberoep gaat en daar voor door leert. Lijkt me verstandig om de studieadviseur of studentenhelpdesk oid van Leiden te contacten en jouw wensen en ambities te bespreken zodat je een duidelijk antwoord op je vraag kunt krijgen.

De vraag of je beter naar een andere uni kan gaan snap ik in dit verband niet helemaal, in beginsel duurt elke bachelor van rechtsgeleerdheid drie jaar.
pi_119555796
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef krabbedoelie het volgende:
Dag fokkers,

nou , 3 jaar hè

Maaruh, waarom switchen en niet gewoon even informatica afmaken ( en dan je scriptie niet inleveren) en dan rechten doen?
pi_119556005
krijg net trouwens een reeks boetes voor van iemand die 4 dagen achter elkaar met 140 door een trajectcontrole is gereden :') |:(
pi_119556241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:
krijg net trouwens een reeks boetes voor van iemand die 4 dagen achter elkaar met 140 door een trajectcontrole is gereden :') |:(
Wat is de totale som van de boetes? :P
pi_119556337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:06 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Wat is de totale som van de boetes? :P
veel :P
pi_119556439
ei :9~
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:12:16 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119556521
Pom pom pom.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119556607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef N0rah het volgende:

[..]

Que pasa? Heb je de taaltoets niet gehaald?
Nee ik werd een beetje moe van de wending die dit topic weer nam :+
pi_119556796
Hehehehe
pi_119559070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is heel bekend.
The xx _O_

Wel een ander nummer dan.. dat wel, maar mooie muziek wel! :D

En Nora; leuke UI! O+
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:58:59 #74
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561779
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

The xx _O_

Wel een ander nummer dan.. dat wel, maar mooie muziek wel! :D

En Nora; leuke UI! O+
Ha, dank je. :D
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:00:32 #75
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:13 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Nee ik werd een beetje moe van de wending die dit topic weer nam :+
Oh, ben alweer vergeten waar het over ging.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:01:39 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119561884
Misselijk.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119561886
Wat betekent sc eigenlijk?
The code is the law
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:03:38 #78
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef KOG het volgende:
Wat betekent sc eigenlijk?
Slowchat.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:04:07 #79
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561983
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef eriksd het volgende:
Misselijk.
Drink wat cola.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:05:35 #80
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119562036
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:04 schreef N0rah het volgende:

[..]

Drink wat cola.
Helpt dat?
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:06:37 #81
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119562069
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Helpt dat?
Ja. Wist je dat niet?!
pi_119562108
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Helpt dat?
Ja, heel erg goed :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:08:02 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119562113
Eh, nee. Maar even proberen. Ga ook zo naar bed. Winterdepressie. :{
Bis bis bis
pi_119562149
eigenlijk moet je die pic dan even in het groot erop gooien he? :P

Maar ik ga slapen, morgen weer drukke dag
pi_119562812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:58 schreef N0rah het volgende:

[..]

Ha, dank je. :D
je hebt wel telkens een werkelijk anders hoofd.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:40:56 #86
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563104
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:09 schreef Boterbartje het volgende:
eigenlijk moet je die pic dan even in het groot erop gooien he? :P

Maar ik ga slapen, morgen weer drukke dag
Nee. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt wel telkens een werkelijk anders hoofd.
Dat hoor ik wel vaker. Mbt foto's althans, niet in rl. Ik heb gewoon veel verschillende looks. 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door N0rah op 24-11-2012 00:47:09 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:42:38 #87
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563151
Slaapt iedereen al? :{
pi_119563565
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:42 schreef N0rah het volgende:
Slaapt iedereen al? :{
nee, jij?
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:58:28 #89
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, jij?
Nee. Ga je niet slapen? Ik verveel me.. ;(
pi_119563626
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:58 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee. Ga je niet slapen? Ik verveel me.. ;(
Dan moet je wat gaan doen :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:59:13 #91
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563637
Wanneer komt er trouwens een concrete datum voor de meeting?
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:59:29 #92
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan moet je wat gaan doen :)
Als ik wist wat, verveelde ik me niet zo.
pi_119563654
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:
Wanneer komt er trouwens een concrete datum voor de meeting?
zodra eric weer eens actief doet, hij fixt alles
pi_119563657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:

[..]

kom world of warcraft spelen met mij
pi_119563708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:

[..]

of gewoon gaan zuipen in bed totdat je in slaap valt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:01:59 #96
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

kom world of warcraft spelen met mij
Ben je een WoW'er? :o Is niet echt mijn ding, sorry..
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:03:54 #97
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

of gewoon gaan zuipen in bed totdat je in slaap valt.
Nee, dan heb ik morgen een kater en ik moet morgen werken.
pi_119563756
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:01 schreef N0rah het volgende:

[..]

Ben je een WoW'er? :o Is niet echt mijn ding, sorry..
problem?

pi_119563763
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:03 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee, dan heb ik morgen een kater en ik moet morgen werken.
voldoende water drinken !
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:05:09 #100
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

problem?

[ afbeelding ]
Nee hoor, doe lekker je ding.
pi_119563806
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:05 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee hoor, doe lekker je ding.
beter dan een beetje naar FB staren. Maaruh, waar woonden jij ook al weer?
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:07:04 #102
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

voldoende water drinken !
Ik zal 't onthouden voor een ander keertje. Ben inmiddels al moe geworden, ga maar 's slapen. Trusten! :W
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:07:26 #103
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563833
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

beter dan een beetje naar FB staren. Maaruh, waar woonden jij ook al weer?
Rotterdam, why?
pi_119563860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:07 schreef N0rah het volgende:

[..]

Rotterdam, why?
aja laat ook maar. Alles wat ik vanaf dit punt ga zeggen zal worden opgevat als internet stalker gedrag.

Trustuh :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:09:19 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119563879
Drooooooooooooooooooooomland.
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:09:29 #106
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563883
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

aja laat ook maar. Alles wat ik vanaf dit punt ga zeggen zal worden opgevat als internet stalker gedrag.

Nee zeg maar, nu ben ik wel benieuwd. :')
pi_119563956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:09 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee zeg maar, nu ben ik wel benieuwd. :')
ik verveel mij ook de klote ^O^
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:14:49 #108
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563979
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik verveel mij ook de klote ^O^
Ik vertrek ook naar droomland. Kom ons gezellig vergezellen. O+
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:15:34 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119564002
Wat is deze?
Bis bis bis
pi_119564030
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:15 schreef eriksd het volgende:
Wat is deze?
fok hosselen, jwz
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:17:54 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119564050
Welterusten in ieder geval mensen.
Bis bis bis
pi_119564676
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

hahah wat? :D
pi_119564703
DUO O+
pi_119564705
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:02 schreef NotGuilty het volgende:
DUO O+
Onverwacht statement.
pi_119564710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onverwacht statement.
Waarom? Nog nooit problemen mee gehad, ze zijn zelfs niet meer zo traag als "vroeger" en ik heb weer centen *O* :)
pi_119564713
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou , 3 jaar hè

Maaruh, waarom switchen en niet gewoon even informatica afmaken ( en dan je scriptie niet inleveren) en dan rechten doen?
Als ik mijn HBO diploma behaal moet ik instellingscollegegeld betalen (+/- ¤9000,- p.j.). voor een tweede bachelor opleiding. Zijn er ook nog uni's waar rechten zwaarder of lastiger is?
pi_119564716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:03 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Waarom? Nog nooit problemen mee gehad, ze zijn zelfs niet meer zo traag als "vroeger" en ik heb weer centen *O* :)
Dat is wel fijn. Hoor wel veel gezeik over DUO deze maand met leningen.
pi_119564719
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:17 schreef eriksd het volgende:
Welterusten in ieder geval mensen.
Welterusten ^O^
pi_119564721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:04 schreef krabbedoelie het volgende:

[..]

Als ik mijn HBO diploma behaal moet ik instellingscollegegeld betalen (+/- ¤9000,- p.j.). voor een tweede bachelor opleiding. Zijn er ook nog uni's waar rechten zwaarder of lastiger is?
Utrecht staat bekend als zwaar. Verder valt het volgens mij wel mee :P
pi_119564749
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:37 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Dat hangt denk ik van je ambities af. Wat voor master je wil volgen, hoe lang die master duurt en of je voor een togaberoep gaat en daar voor door leert. Lijkt me verstandig om de studieadviseur of studentenhelpdesk oid van Leiden te contacten en jouw wensen en ambities te bespreken zodat je een duidelijk antwoord op je vraag kunt krijgen.

De vraag of je beter naar een andere uni kan gaan snap ik in dit verband niet helemaal, in beginsel duurt elke bachelor van rechtsgeleerdheid drie jaar.
Ik heb verschillende speculanten horen vertellen dan de moeilijkheidsgraad van de zelfde opleiding kan verschillen...
pi_119564762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Utrecht staat bekend als zwaar. Verder valt het volgens mij wel mee :P
Haha, wel? Omdat daar het "Utrecht Law College" zit?
pi_119564778
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:07 schreef krabbedoelie het volgende:

[..]

Haha, wel? Omdat daar het "Utrecht Law College" zit?
Nee joh, zo'n 'law college' heb je bij elke uni wel. Nee, ze selecteren strenger en toetsen zwaarder. Heb ik van horen zeggen hoor, ik heb er geen praktijkervaring mee. Sowieso zou ik mijn keuze nooit laten afhangen van hoe moeilijk de studie op die plek is (met als uitzondering als je juist de moeilijkste wil hebben).
pi_119564844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:07 schreef krabbedoelie het volgende:

[..]

Ik heb verschillende speculanten horen vertellen dan de moeilijkheidsgraad van de zelfde opleiding kan verschillen...
Wat heeft dat met jouw vraag over de duur van de opleiding te maken beste Krabbedoelie?
Maar ik neem aan dat het eigenlijk een aparte vraag moest zijn, dat kon ik er niet uit opmaken.
Iedere universiteit is anders. Ik ken juist iemand die het gigantisch naar haar zin heeft in Utrecht. Ik ken ook iemand die Leiden geweldig vindt en iemand die Leiden vreselijk vond en de stap naar Rotterdam heeft gemaakt. Ook moet je weten dat Erasmus een compleet ander onderwijssysteem heeft ingevoerd, namelijk PGO ( probleem gestuurd onderwijs ).

Zou je het niet handig vinden om gewoon wat open dagen te bezoeken? Zo weet je ook hoe het met herkansingen, BSA etc. zit. Dat kan zoals Erasmus laat zien, volgend jaar opeens anders zijn dus ik raad je aan om gewoon een open dag te bezoeken of een studenteninformatiepunt te bellen. Als je zeker van je zaak wil zijn. :)
pi_119564883
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:15 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Wat heeft dat met jouw vraag over de duur van de opleiding te maken beste Krabbedoelie?
Maar ik neem aan dat het eigenlijk een aparte vraag moest zijn, dat kon ik er niet uit opmaken.
Iedere universiteit is anders. Ik ken juist iemand die het gigantisch naar haar zin heeft in Utrecht. Ik ken ook iemand die Leiden geweldig vindt en iemand die Leiden vreselijk vond en de stap naar Rotterdam heeft gemaakt. Ook moet je weten dat Erasmus een compleet ander onderwijssysteem heeft ingevoerd, namelijk PGO ( probleem gestuurd onderwijs ).

Zou je het niet handig vinden om gewoon wat open dagen te bezoeken? Zo weet je ook hoe het met herkansingen, BSA etc. zit. Dat kan zoals Erasmus laat zien, volgend jaar opeens anders zijn dus ik raad je aan om gewoon een open dag te bezoeken of een studenteninformatiepunt te bellen. Als je zeker van je zaak wil zijn. :)
Altijd verstandig. Ik zou nooit naar een universiteit gaan waar ik niet eerst was geweest :)
pi_119565402
Goedemorgen mensen.
pi_119565505
Goedemorgen deze morgen, lekker tosti's aan het eten :)
pi_119565512
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:30 schreef Boterbartje het volgende:
Goedemorgen deze morgen, lekker tosti's aan het eten :)
Klinkt goed. Ik ga maar voor de muesli. Straks weer kerstpakketten bouwen ?
pi_119565516
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ik ga maar voor de muesli. Straks weer kerstpakketten bouwen ?
jup, fiets met 10 minuutjes weg.. lekker raggen op m'n heftruk tot 17:00

Maar hoogtepunt van de dag is toch wel 12:30; chinees eten! _O_
pi_119565520
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

jup, fiets met 10 minuutjes weg.. lekker raggen op m'n heftruk tot 17:00

Maar hoogtepunt van de dag is toch wel 12:30; chinees eten! _O_
Gisteren Chinees gehad. En er zijn nog kliekjes _O_
pi_119565532
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Gisteren Chinees gehad. En er zijn nog kliekjes _O_
Op het werk chinees eten, helemaal vol vreten en dan blijven er kliekjes over overterwijl ik krijg 4 bakken random spul mee waarvan altijd 1 volle bak bami/nasi en 1 volle bak babipangpangpang _O_

Zondag altijd weer heerlijk van smullen
pi_119565542
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Op het werk chinees eten, helemaal vol vreten en dan blijven er kliekjes over overterwijl ik krijg 4 bakken random spul mee waarvan altijd 1 volle bak bami/nasi en 1 volle bak babipangpangpang _O_

Zondag altijd weer heerlijk van smullen
Vaak is het opgewarmd nog lekkerder ook inderdaad :)
pi_119565545
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Vaak is het opgewarmd nog lekkerder ook inderdaad :)
true that!
maar ik smeer heb, kom te laat anders
  zaterdag 24 november 2012 @ 08:45:44 #133
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_119565737
Waar GAAT dit topic over???? :? :? :? :N :N
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_119565775
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 08:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waar GAAT dit topic over???? :? :? :? :N :N
Over van alles he ;) SC en zo. Maar als je zin hebt, wil ik je advies wel even horen over iets relevants.
  zaterdag 24 november 2012 @ 08:57:23 #135
124676 RobertoCarlos
pi_119565800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 08:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Over van alles he ;) SC en zo. Maar als je zin hebt, wil ik je advies wel even horen over iets relevants.
Over Rechten misschien? :P
pi_119565822
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 08:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Over Rechten misschien? :P
Absoluut.

Over vier weken van vandaag heb ik een tentamen voor Inleiding Internationaal Recht. Dat is (voor mij de eerste keer) een openboektentamen en ik heb wat moeite om met de voorbereiding daarvan om te gaan. Ik heb de stof een keertje doorgelezen (dus niet bestudeerd) en op basis daarvan heb ik een 7 gescoord voor een oefententamen.

Nu twijfel ik of ik nog vier weken heel hard moet gaan werken om de stof (het is vrij veel) te bestuderen of dat ik het erop zal wagen dat ik dat tentamen wel haal. Die vier weken kan ik namelijk heel goed gebruiken om aan mijn eerste opdracht voor Juridische Vaardigheden 1 te werken. Het zouden echt vier "gevonden" weken zijn voor me.

Wat zou jij aanraden?
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:24:05 #137
124676 RobertoCarlos
pi_119565953
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Absoluut.

Over vier weken van vandaag heb ik een tentamen voor Inleiding Internationaal Recht. Dat is (voor mij de eerste keer) een openboektentamen en ik heb wat moeite om met de voorbereiding daarvan om te gaan. Ik heb de stof een keertje doorgelezen (dus niet bestudeerd) en op basis daarvan heb ik een 7 gescoord voor een oefententamen.

Nu twijfel ik of ik nog vier weken heel hard moet gaan werken om de stof (het is vrij veel) te bestuderen of dat ik het erop zal wagen dat ik dat tentamen wel haal. Die vier weken kan ik namelijk heel goed gebruiken om aan mijn eerste opdracht voor Juridische Vaardigheden 1 te werken. Het zouden echt vier "gevonden" weken zijn voor me.

Wat zou jij aanraden?
Ik denk dat ik er voor zou kiezen om Inleiding IR even te laten voor wat het is of om het op een lager pitje te doen (een 7 is een aardige indicatie dat het redelijk goed zit) en ik zou dan de prioriteit geven aan JV. Ik weet niet wat de deadline daarvan is, maar als je die opdracht eenmaal af hebt kun je je volledig concentreren op Inl IR en kun je ook echt gericht studeren 'op het tentamen'.

Mocht je tijd te kort komen voor Inl IR (wat als ik het goed begrijp, reeel is) dan kun je altijd nog ergens verslagen vandaan halen of de belangrijkste delen van het boek leren. (Maar ik denk dat je voor JV nou niet echt 2 fulltime weken nodig hebt.)
En als dat echt niet lukt dan heb je natuurlijk nog de her :)
pi_119565975
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er voor zou kiezen om Inleiding IR even te laten voor wat het is of om het op een lager pitje te doen (een 7 is een aardige indicatie dat het redelijk goed zit) en ik zou dan de prioriteit geven aan JV. Ik weet niet wat de deadline daarvan is, maar als je die opdracht eenmaal af hebt kun je je volledig concentreren op Inl IR en kun je ook echt gericht studeren 'op het tentamen'.

Mocht je tijd te kort komen (wat als ik het goed begrijp, reeel is) dan kun je altijd nog ergens verslagen vandaan halen of de belangrijkste delen van het boek leren. (Maar ik denk dat je voor JV nou niet echt 2 fulltime weken nodig hebt.)
En als dat echt niet lukt dan heb je natuurlijk nog de her :)
Bedankt voor de bevestiging. Juridische Vaardigheden 1 is bij ons als vak wel iets uitgebreider dan het lijkt. Het zijn drie opdrachten in totaal-het punt is alleen dat er nooit tijd is om er goed voor te gaan zitten. In dat opzicht zijn die vier weken echt een geschenk.

Een hertentamen is op zich geen probleem; ik hecht wel waarde aan mijn gewoonte om alles in een keer te halen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SpotlessMind00 op 24-11-2012 09:33:28 ]
pi_119565987
Oh en nog even ter herinnering: vier weken zijn voor mij alleen de avonden en weekeindes he, nooit fulltime. Vandaar ook het belang van tijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door SpotlessMind00 op 24-11-2012 09:35:11 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:32:14 #140
124676 RobertoCarlos
pi_119566016
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:

Een hertentamen is op zich geen probleem; ik hecht wel waarde aan mijn gewoonte om alles in een keer te halen :)
Je kunt natuurlijk ook, als je echt in de knel komt qua planning, de hertentamens inplannen als 1e keer tentamen. Die moet je wel dan in een keer halen, wat je wel qua studeren moet kunnen dan wel weer. Maar dat geeft wel ruimte en rust in de planning (en wat meer druk dus op het hertentamen...)

Omdat ik een druk programma heb doe ik dit zo'n beetje structureel. Het 10-punten vak van Verbintenissenrecht heb ik afgelopen week laten schieten zodat ik die in januari, als er bij de UL geen colleges zijn, bij de her op een relaxtere manier in 1 keer kan halen.
Voordeel is dan ook dat ik dan een goed overzicht heb van de hele stof ipv dat ik direct na afloop van de colleges al het tentamen moet doen.
pi_119566054
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:32 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook, als je echt in de knel komt qua planning, de hertentamens inplannen als 1e keer tentamen. Die moet je wel dan in een keer halen, wat je wel qua studeren moet kunnen dan wel weer. Maar dat geeft wel ruimte en rust in de planning (en wat meer druk dus op het hertentamen...)

Omdat ik een druk programma heb doe ik dit zo'n beetje structureel. Het 10-punten vak van Verbintenissenrecht heb ik afgelopen week laten schieten zodat ik die in januari, als er bij de UL geen colleges zijn, bij de her op een relaxtere manier in 1 keer kan halen.
Voordeel is dan ook dat ik dan een goed overzicht heb van de hele stof ipv dat ik direct na afloop van de colleges al het tentamen moet doen.
Die methode heb ik ook al een aantal keer gebruikt inderdaad :) Ik heb Inleiding Staatrecht een paar weken geleden gedaan terwijl die eigenlijk voor april op de planning stond.
  zaterdag 24 november 2012 @ 09:39:14 #142
124676 RobertoCarlos
pi_119566062
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Die methode heb ik ook al een aantal keer gebruikt inderdaad :) Ik heb Inleiding Staatrecht een paar weken geleden gedaan terwijl die eigenlijk voor april op de planning stond.
Heb je nou bij de OU veel bijeenkomsten oid? Of is het echt helemaal via internet en zelfstudie?
Colleges kosten namelijk ook best tijd
pi_119566187
Een goedemorgen op deze mistige zaterdagochtend!
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:06:07 #144
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119566282
Goedemorgen!

What to wear, what to wear.. dilemma.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:07:53 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119566296
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
Daar was ik gister ook. Zo'n carrièredag is een mooi moment om te zien hoe hard de crisis door Nederland heen raast.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_119566398
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb je nou bij de OU veel bijeenkomsten oid? Of is het echt helemaal via internet en zelfstudie?
Colleges kosten namelijk ook best tijd
De meeste vakken hebben een aantal avondsessies. Niets verplichts en het is goed te doen zonder. Later in de studie zijn er wel wat verplichte sessies en soms zijn er virtuele colleges.
pi_119566571
Mensjes, wat doen jullie nou? Zijn jullie opeens ontopic bezig?
The code is the law
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:37:24 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119566680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:29 schreef KOG het volgende:
Mensjes, wat doen jullie nou? Zijn jullie opeens ontopic bezig?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_119566770
Goedemorgen. Gaat hard, heb ik iets gemist?
pi_119566831
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pas op!!!!11!!
quote:
Voordat je reageert
Apple, banaan of peer: voor fruitgerelateerde computerdiscussies is geen plaats meer!
pi_119566876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:42 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen. Gaat hard, heb ik iets gemist?
Kijk naar buiten
pi_119566969
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Kijk naar buiten
Hier niet meer.
pi_119566988
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:53 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hier niet meer.
Grap mislukt ;(
pi_119567007
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Grap mislukt ;(
Sorry ;(
pi_119567147
Ik sta met een muts op naar Sinterklaas te zwaaien. Haters gonna hate :+
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:10:27 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik sta met een muts op naar Sinterklaas te zwaaien. Haters gonna hate :+
Hoax, sinterklaas bestaat niet. Het is een PvdA'er: dingen uitdelen zonder de rekening te betalen, asielzoekers meenemen en kinderen indoctrineren :{
Bis bis bis
pi_119567242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoax, sinterklaas bestaat niet. Het is een PvdA'er: dingen uitdelen zonder de rekening te betalen, asielzoekers meenemen en kinderen indoctrineren :{
Hoe weet je dat Sinterklaas de rekeningen niet betaald heeft van datgene wat hij uitdeelt?
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:16:16 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567336
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hoe weet je dat Sinterklaas de rekeningen niet betaald heeft van datgene wat hij uitdeelt?
Hoe komt die oude knakker aan de centen? Heb je de werkloosheid in Spanje gezien.
Bis bis bis
pi_119567364
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoe komt die oude knakker aan de centen? Heb je de werkloosheid in Spanje gezien.
De enige echte Benidorm Bastard.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:18:08 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567377
Hebben je kinderen wel snoep gekregen? Ik schat je niet in als zo moraliserende vader die alleen fruit accepteert :P
Bis bis bis
pi_119567402
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

500 jaar lang samengestelde interest cashen op al dat vermogen dat de Kerk destijds geregeld afhandig maakte van mensen.
pi_119567474
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:18 schreef eriksd het volgende:
Hebben je kinderen wel snoep gekregen? Ik schat je niet in als zo moraliserende vader die alleen fruit accepteert :P
Hij had een zak appels. Vechtpartij geworden :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:24:25 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567488
Wat een vrek. Gewoon teruggooien die troep.
Bis bis bis
pi_119567514
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:24 schreef eriksd het volgende:
Wat een vrek. Gewoon teruggooien die troep.
Nee dan ontstaat er paniek, gebeuren er ongelukken, word je opgepakt en moet je de gevangenis in.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:27:13 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567551
Gast zonder stemrecht (16) die op het VVD-congres gaat miemelen. Jochie, rot op.
Bis bis bis
pi_119567570
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:27 schreef eriksd het volgende:
Gast zonder stemrecht (16) die op het VVD-congres gaat miemelen. Jochie, rot op.
Benk Korthals blijft wel een baas ook.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:30:30 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119567617
quote:
Heeft de JOVD toch nog spreekrecht gekregen.
--
pi_119567629
Opstelten heeft een mooie das om. 8-) Meestal eigenlijk.
pi_119567699
quote:
Filmpje?
pi_119567745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:34 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Filmpje?
Je kunt het congres live volgen via Politiek24.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:44:32 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119567899
Ik had het geluid uitgezet en Stuck With You van Huey Lewis opgezet. Langzaam verstomde het geneuzel over Witteveenkader en klonk de vrolijke muziek door. Wat een onzinnig gedoe allemaal.
Bis bis bis
pi_119567906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je kunt het congres live volgen via Politiek24.
Oh tja, die gast zal nu wel niet meer komen
pi_119567939
Dinsdag cijfers teruggekregen van inleiding sbr en inleiding privaat, viel behoorlijk tegen... Sbr 3.8, als ik 4.3 had gehaald had ik het vak mogen herkansen, dan had ik een 4 gemiddeld gestaan, wat nodig is om een vak te mogen herkansen. Echt ongelooflijk, helft van cijfer was meerkeuze, van de 15 vragen had ik er 8 fout. Na het tentamen dacht ik daar maximaal 2 fout te hebben. Nu loop ik dus al 5 studiepunten mis, waar ik voor mijn bsa er hoogstens 15 kan mislopen. De slechte cijfers komen denk door een slechte werkcollege docent, die vaak niet eens alle vragen behandelde, omdat hij veel lult over dingen die niet relevant zijn voor het tentamen. Hij is pas geleden ook al ontslagen door de Universiteit. De sv van de studievereniging was naar mijn idee ook niet echt goed.

Voor privaat een 5.8 gehaald, waar ik een 6.1 nodig had om het vak te halen. Maandag kan ik het tentamen inzien, ga er alles aan doen om nog die 0.3 pnt bij elkaar te sprokkelen om niet te hoeven herkansen. En anders moet ik woensdag avond zorgen dat ik minstens 5.5 haal. Als ik het vak uiteindelijk niet haal kan ik denk beter stoppen, want in dat geval zou zo ongeveer elke misstap ervoor zorgen dat ik mijn bsa niet haal.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:46:53 #174
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119567952
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:44 schreef eriksd het volgende:
Ik had het geluid uitgezet en Stuck With You van Huey Lewis opgezet. Langzaam verstomde het geneuzel over Witteveenkader en klonk de vrolijke muziek door. Wat een onzinnig gedoe allemaal.
Algemeen bekend dat de borrel achteraf bij een VVD congres belangrijker is dan het congres zelf. Het middagprogramma is een pure tijddoder.
--
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:49:07 #175
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119568002
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:46 schreef solo020 het volgende:
Dinsdag cijfers teruggekregen van inleiding sbr en inleiding privaat, viel behoorlijk tegen... Sbr 3.8, als ik 4.3 had gehaald had ik het vak mogen herkansen, dan had ik een 4 gemiddeld gestaan, wat nodig is om een vak te mogen herkansen. Echt ongelooflijk, helft van cijfer was meerkeuze, van de 15 vragen had ik er 8 fout. Na het tentamen dacht ik daar maximaal 2 fout te hebben. Nu loop ik dus al 5 studiepunten mis, waar ik voor mijn bsa er hoogstens 15 kan mislopen. De slechte cijfers komen denk door een slechte werkcollege docent, die vaak niet eens alle vragen behandelde, omdat hij veel lult over dingen die niet relevant zijn voor het tentamen. Hij is pas geleden ook al ontslagen door de Universiteit. De sv van de studievereniging was naar mijn idee ook niet echt goed.

Voor privaat een 5.8 gehaald, waar ik een 6.1 nodig had om het vak te halen. Maandag kan ik het tentamen inzien, ga er alles aan doen om nog die 0.3 pnt bij elkaar te sprokkelen om niet te hoeven herkansen. En anders moet ik woensdag avond zorgen dat ik minstens 5.5 haal. Als ik het vak uiteindelijk niet haal kan ik denk beter stoppen, want in dat geval zou zo ongeveer elke misstap ervoor zorgen dat ik mijn bsa niet haal.
Heb je er genoeg tijd ingestoken? Tentamens leren is iets heel anders dan een proefwerk o.i.d op de middelbare school. Dat heeft even tijd nodig voordat je het doorkrijgt.
--
pi_119568019
quote:
. De slechte cijfers komen denk door een slechte werkcollege docent, die vaak niet eens alle vragen behandelde, omdat hij veel lult over dingen die niet relevant zijn voor het tentamen. Hij is pas geleden ook al ontslagen door de Universiteit. De sv van de studievereniging was naar mijn idee ook niet echt goed.

Beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen denk ik.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_119568051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:04 schreef krabbedoelie het volgende:

[..]

Daarom laat je dus 1 vak open staan en rond je dat tegelijk met rechten af. En dat valt wel mee, alleen de onderwijsvormen zijn heel anders
pi_119568065
quote:

Begin eens met zelfreflectie en naar jezelf te kijken in plaats van meteen te wijzen naar de docent of de SV. Je zit niet meer op de middelbare school, je studie is jouw verantwoordelijkheid.
pi_119568100
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar was ik gister ook. Zo'n carrièredag is een mooi moment om te zien hoe hard de crisis door Nederland heen raast.
hoe bedoel je?
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:54:12 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119568116
Waarom zou je naar dat soort dingen gaan? Werk zat.
Bis bis bis
pi_119568159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:54 schreef eriksd het volgende:
Waarom zou je naar dat soort dingen gaan? Werk zat.
Hoe ben jij dan aan een baan gekomen?
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:57:50 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119568199
Ik heb een keer stage gelopen, daarna hoefde ik maar met die verklaring te wapperen of ik kon weer aan de slag. Waar ik nu werk ben ik teruggevraagd. En ik ben ook gevraagd om fulltime aan de slag te gaan ergens anders.

Met andere woorden: zorg dat je goed bent en kijk waar de kansen liggen. Dan is er genoeg te doen. Als je een van de zoveel generalisten bent heb je nu niet alleen een slechte tijd, maar wordt het gewoon per definitie minder: tijden van meer-meer-meer zijn nu echt voorbij.
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:58:16 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119568204
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Veel werkzoekenden, weinig werk.

De beurs was bedoeld voor mbo/hbo/wo. Maar alleen wo'rs en mensen met een technische studie werden serieus genomen. Nauwelijks recruiters, maar veel trainees op de stands die beurzen als een verplicht nummertje hebben.
--
pi_119568264
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Veel werkzoekenden, weinig werk.

De beurs was bedoeld voor mbo/hbo/wo. Maar alleen wo'rs en mensen met een technische studie werden serieus genomen. Nauwelijks recruiters, maar veel trainees op de stands die beurzen als een verplicht nummertje hebben.
Viel mij ook zeker op ja. En die beveiligers waren ook hinderlijk, dat je telkens met dat pasje moest wapperen en je zonder tasje de vloer niet op kwam
pi_119568269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:57 schreef eriksd het volgende:
Ik heb een keer stage gelopen, daarna hoefde ik maar met die verklaring te wapperen of ik kon weer aan de slag. Waar ik nu werk ben ik teruggevraagd. En ik ben ook gevraagd om fulltime aan de slag te gaan ergens anders.

Met andere woorden: zorg dat je goed bent en kijk waar de kansen liggen. Dan is er genoeg te doen. Als je een van de zoveel generalisten bent heb je nu niet alleen een slechte tijd, maar wordt het gewoon per definitie minder: tijden van meer-meer-meer zijn nu echt voorbij.
Maar hoe kwam je aan de eerste stage?
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:04:06 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119568340
Die beveiligers snapte ik ook niet. Maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben gehad met de krappe ruimte en de grote stroom aan mensen. Ik ben redelijk goed bekend met de RAI en de beurzen daar (heel veel erop gewerkt) maar dit was wel echt vierkantemillimeter werk.
--
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:04:27 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119568348
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar hoe kwam je aan de eerste stage?
Gewoon, solliciteren?
Bis bis bis
pi_119568373
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gewoon, solliciteren?
ist nou moeilijk om aan zo'n plek te komen?
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:08:10 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119568440
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uh, nee? Ik heb op 1 gesolliciteerd en had hem. Volgens mij kunnen ze overal wel stagiaires gebruiken momenteel. Zeker op fiscaal. Alhoewel de eisen wel wat omhoog gaan.
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:08:29 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119568447
quote:

[..]

Dat hangt natuurlijk van de stage af.
--
pi_119568678
quote:

Sorry maar je haalt geen 3.8 door een slechte werkgroepdocent. Kennis doe je op veel plaatsen op; als een bron tekort schiet zul je bij moeten sturen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:22:11 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119568799
Deluxe box van So en Faith besteld. Leuk voor de heb.
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:24:42 #193
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119568862
quote:

No offence, maar als je meer dan de helft van je meerkeuzevragen fout hebt, dan doe je toch iets niet goed bij het leren van de lesstof. Verder is het bijwonen van werkgroepen geen daadwerkelijke garantie dat je kan teren op de gegeven werkgroepen. Je moet voor en na de werkgroepen alles goed bijhouden. Verder zijn verslagen geen garantie voor het halen van het vak, aangezien de kwaliteiten van de verslagen nogal verschillen.
pi_119569612
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:
Deluxe box van So en Faith besteld. Leuk voor de heb.
Ik wil een tablet
pi_119569655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:00 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik wil een tablet
Hmm met een smartphone en laptop zie ik het nut van een tablet er niet van in.
pi_119569694
quote:

[..]

Ik ben zelf meer van het netwerken, een beetje netwerken kost een beetje tijd maar levert veel op. Ik heb nu al een potentiële stageplek. Ook bij mijn andere passie, multimediaproducties is netwerken echt de gouden key.

Als rechten student zullen je cijfers en of je goed bent natuurlijk het belangrijkste zijn, maar ook daar zal netwerken een heleboel kunnen schelen. Ook als je niet de allerbeste bent. :+
pi_119569779
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:01 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Hmm met een smartphone en laptop zie ik het nut van een tablet er niet van in.
Wat ik merk is dat internetten ( browsen) op de telefoons echt traag gaat en dat ik in de tram of trein niet zo snel mijn laptop op schoot neem
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:09:56 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119569855
quote:

[..]

Ik wil een tablet
Heb ik al. Krijg ook een iPad. Maar eerst goede speakers kopen.
Bis bis bis
pi_119569891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:07 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Wat ik merk is dat internetten ( browsen) op de telefoons echt traag gaat en dat ik in de tram of trein niet zo snel mijn laptop op schoot neem
Oh oke, maar ligt dat dan niet aan je verbinding, in plaats van het apparaat?
pi_119569900
Vanaf het begin van de studie heb ik zo ongeveer al mijn vrije tijd opgeofferd voor de studie. Heb maar een heel licht baantje in het weekend. Vanaf het begin van de studie tot aan de tentamens niet uit geweest. Zelfs onderweg in de trein lees ik best veel.

Moet wel zeggen dat ik achteraf de eerste twee/drie weken van de studie niet goed ben omgegaan met de tijd. Op de middelbare school moest je veel minder stof per week bestuderen, vond het daarom heel moeilijk om mijn tijd goed te plannen. Moest ook vooral heel erg wennen dat mijn vader geen eten meer voor mij kookte, maar dat ik dat zelf moest doen. Heb veel moeten googlen hoe ik wat moest koken, je kan immers niet elke dag pizza of friet eten. Neem het mezelf wel kwalijk dat ik niet in de zomervakantie al beetje heb leren koken.

Moet idd ook naar mezelf kijken, anderen met dezelfde docent als mij hebben wel hogere cijfers. Met een betere docent had het wel een stuk makkelijker geweest om een iig een 4 gemiddeld te halen voor de herkansing.

Het is echt een raadsel voor mij waarom ik voor inleiding sbr zulke slechte cijfers heb behaald, alle hoor- en werkcolleges goed bijgehouden. De vragen die we tijdens de werkgroepen nog wel hebben behandeld had ik wel bijna allemaal goed. Waarom het op de tentamens niet is gelukt is dus echt niet te begrijpen. Misschien dat het komt doordat ik alleen heb gestudeerd met de sv en niets uit het boek heb gelezen. Bij het tweede tentamen zou het ook nog kunnen komen door de vermoeidheid, had twee nachten slecht geslapen door de grote druk.
pi_119570060
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ik al. Krijg ook een iPad. Maar eerst goede speakers kopen.
welke tablet heb je nu?
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:22:29 #202
124676 RobertoCarlos
pi_119570177
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:11 schreef solo020 het volgende:
Het is echt een raadsel voor mij waarom ik voor inleiding sbr zulke slechte cijfers heb behaald, alle hoor- en werkcolleges goed bijgehouden. De vragen die we tijdens de werkgroepen nog wel hebben behandeld had ik wel bijna allemaal goed. Waarom het op de tentamens niet is gelukt is dus echt niet te begrijpen. Misschien dat het komt doordat ik alleen heb gestudeerd met de sv en niets uit het boek heb gelezen. Bij het tweede tentamen zou het ook nog kunnen komen door de vermoeidheid, had twee nachten slecht geslapen door de grote druk.
Dit lijkt me al een goede verklaring van het lagere cijfer. Daarnaast is het helemaal niet zo gek dat je ff moet wennen aan zelfstandig op kamers gaan, aan een andere omgeving en aan een andere manier van studeren. Goed studeren moet je ook leren door verschillende manieren uit te proberen.
Gewoon naar de nabespreking gaan en kijken wat je vaud gedaan hebt en waarom. En dan proberen een volgende keer het anders aan te pakken. En elk vak heeft zijn eigen manier van studeren. Vaak is de stof die ze opgeven zoveel dat je dat eenvoudigweg niet allemaal kunt leren, terwijl het ook nog niet eens nuttig is en op het tentamen aan de orde komt. Ik heb zojuist Europees recht gedaan en, terwijl ik het hele boek had geleerd, kreeg je vrijwel alleen toepassingsvragen. Dus het is zaak om dit van tevoren zo goed mogelijk in te schatten.

Als je die grote druk bij de volgende tentamenperiode nog hebt, zou ik eens overwegen om iemand van de universiteit erbij te halen. Ik weet niet op welke uni je zit, maar de studieadviseur kan je vast goed doorverwijzen. Ik zou er niet te lang mee blijven lopen...

Maar hoe dan ook, eerst ff rustig blijven en rustig nagaan hoe die onvoldoende mogelijk was. Vraag het ook eens aan docent (en nee, het ligt niet aan de werkgroepdocent, zo groot is zijn/haar invloed nooit).

Anyway, suc6 :s)
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:54:25 #203
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119570897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:18 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

welke tablet heb je nu?
Een Asus Transformer (?)
Bis bis bis
pi_119571204
quote:

[..]

Ik wil een tablet
Handige dingen inderdaad. Heb zelf een iPad, prima apparaat.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:21:26 #205
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119571421
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit lijkt me al een goede verklaring van het lagere cijfer. Daarnaast is het helemaal niet zo gek dat je ff moet wennen aan zelfstandig op kamers gaan, aan een andere omgeving en aan een andere manier van studeren. Goed studeren moet je ook leren door verschillende manieren uit te proberen.
Gewoon naar de nabespreking gaan en kijken wat je vaud gedaan hebt en waarom. En dan proberen een volgende keer het anders aan te pakken. En elk vak heeft zijn eigen manier van studeren. Vaak is de stof die ze opgeven zoveel dat je dat eenvoudigweg niet allemaal kunt leren, terwijl het ook nog niet eens nuttig is en op het tentamen aan de orde komt. Ik heb zojuist Europees recht gedaan en, terwijl ik het hele boek had geleerd, kreeg je vrijwel alleen toepassingsvragen. Dus het is zaak om dit van tevoren zo goed mogelijk in te schatten.
Hier ben ik het mee eens. Maar ik denk alleen niet dat Solo020 op kamers is gegaan, maar thuis meer taken gekregen heeft.

Natuurlijk valt voor iedereen de overstap van middelbare school naar universiteit enigszins zwaar. Op de middelbare school was het mogelijk examens te halen zonder echt te studeren (enkel door naar de les te gaan) dat is op de universiteit niet meer mogelijk. Je moet echt leren hoe je stof bestudeert dat het ook beklijft. Dat gaat bij de een wat sneller dan bij de ander.

Maar:
quote:
Vanaf het begin van de studie heb ik zo ongeveer al mijn vrije tijd opgeofferd voor de studie. Heb maar een heel licht baantje in het weekend. Vanaf het begin van de studie tot aan de tentamens niet uit geweest. Zelfs onderweg in de trein lees ik best veel.

Moet wel zeggen dat ik achteraf de eerste twee/drie weken van de studie niet goed ben omgegaan met de tijd. Op de middelbare school moest je veel minder stof per week bestuderen, vond het daarom heel moeilijk om mijn tijd goed te plannen. Moest ook vooral heel erg wennen dat mijn vader geen eten meer voor mij kookte, maar dat ik dat zelf moest doen. Heb veel moeten googlen hoe ik wat moest koken, je kan immers niet elke dag pizza of friet eten. Neem het mezelf wel kwalijk dat ik niet in de zomervakantie al beetje heb leren koken.
Dit klinkt an sich ook niet best. Rechten is niet zo'n zware studie dat je er 40 uur per week mee bezig bent. Ik denk dat de gemiddelde student niet meer dan 20 uur per week nodig heeft en sommigen zullen wellicht alleen rondom de tentamenweken er wat aandacht aanbesteden. Ook deze studenten moeten elke avond hun eigen pasta-pesto koken. Iets wat misschien in het begin wennen is, maar na een weekje toch wel moet lukken. Koken is een half uurtje werk op een dag, ook niet gek meer dan dat.

Rechten is echt geen studie waar je alle vrije tijd voor zou moeten opgeven. Veel eerste jaars studenten zijn vaker op sociëteit te vinden dan in college en koppen de punten alsnog binnen. Het is voor een belangrijk deel ook iets waar je gevoel en aanleg voor moet hebben. Als je heel erg loopt te worstelen met de stof en je niet zonder goede begeleiding (van bijv. de werkgroepdocent) er doorheen komt moet je ook eens kritisch kijken waar dat aanligt. Is rechten wel hetgeen wat je echt leuk vindt? Zijn er andere problemen die je van het studeren afhoudt? Heb je wel of geen aanleg ervoor?
--
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:37:33 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119571764
Overigens, in plaats van weer een horloge heb ik besloten een computer te kopen. Nee, geen Mac.
Bis bis bis
pi_119571793
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:37 schreef eriksd het volgende:
Overigens, in plaats van weer een horloge heb ik besloten een computer te kopen. Nee, geen Mac.
Horloges zijn dan ook zwaar overrated
pi_119571832
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:38 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Elke man zou een horloge moeten hebben. Het maakt een hele outfit af en zegt veel over iemand.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:39:58 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119571839
quote:

[..]

:{
Bis bis bis
pi_119571860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:{
Vooral met van die zilveren banden vind ik niks... Doet me altijd denken aan 40-ers met hangbuik en hemd op rommelmarkten.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:41:16 #211
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119571873
quote:

True that.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:41:23 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119571875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:40 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Vooral met van die zilveren banden vind ik niks... Doet me altijd denken aan 40-ers met hangbuik en hemd op rommelmarkten.
:{ :{
Bis bis bis
pi_119571918
Sommige mensen snappen sommige dingen gewoon niet. :{ net als Kluwer gebruiken. :{
pi_119571956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:43 schreef Actaeon het volgende:
Sommige mensen snappen sommige dingen gewoon niet. :{ net als Kluwer gebruiken. :{
Ik ben gewoon afgegaan op de eerste reactie van een FOK!ker hier :{w
pi_119571968
Volgens mij is mijn pols ook veel te dun, waardoor een horloge helemaal niet staat.

15 cm omtrek
pi_119571986
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik ben gewoon afgegaan op de eerste reactie van een FOK!ker hier :{w
Individualiteit is heel belangrijk.
pi_119572008
quote:
Vermande O+
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:47:17 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119572022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:46 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Vermande O+
Ik mag jou steeds meer.
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:50:40 #219
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119572096
quote:

Dat dikgedrukte is misschien een van de oorzaken van het niet halen van het vak. Zelf ben ik vorig jaar ook twee keer gigantisch op mijn bek gegaan door nauwelijks het boek door te nemen voor twee vakken wegens tijdgebrek doordat ik drie vakken in een blok volgde. Verder zou ik je aanraden om oude tentamens proberen te bemachtigen zodat je een idee krijgt hoe de vragen op het tentamen worden gesteld en hoe je een antwoord op een tentamenvraag moet opbouwen. Door oude tentamens door te nemen krijg je een idee welke onderwerpen veel worden gevraagd en hoe de vragen op het tentamen worden gesteld.
pi_119572128
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik mag jou steeds meer.
:D
pi_119572884
Ik ben op zoek naar oefententamens van Europese Rechtsgeschiedenis (1e jaar) en Inleiding Strafrecht.
Heeft iemand toevallig wat liggen ?
pi_119572987
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik ben op zoek naar oefententamens van Europese Rechtsgeschiedenis (1e jaar) en Inleiding Strafrecht.
Heeft iemand toevallig wat liggen ?
Levert je uni die niet? Kijk anders op studeersnel.nl.
pi_119573002
quote:
Gast, alweer?
pi_119573022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast, alweer?
Gast, denk je dat ik altijd serieus ben?
pi_119573030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:33 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gast, denk je dat ik altijd serieus ben?
Ja. *)
pi_119573083
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. *)
In dat geval, laat maar dan.
pi_119573264
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Elke man zou een horloge moeten hebben. Het maakt een hele outfit af en zegt veel over iemand.
Ik vind het soort schoenen dat iemand draagt een stuk veelzeggender dan een horloge.
pi_119573326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:43 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ik vind het soort schoenen dat iemand draagt een stuk veelzeggender dan een horloge.
De complete outfit is natuurlijk het meest veelzeggend over iemand. Dus in die zien tellen al die dingen bij elkaar op tot één sprekend geheel.
pi_119573432
quote:

[..]

Ik heb mijn horloge donderdag bij Crack_ laten liggen, ik mis 'm zo :') Kijk echt om het kwartier op mijn lege pols.
pi_119573468
Ik doe er trouwens ook behoorlijk lang over om klok te kijken op een analoge klok. Heb dat vroeger nooit geleerd ofzo :@
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:51:56 #231
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119573503
Daarom horloge nooit af doen in bed Tchock.

En we hebben nog dezelfde ook. Alleen ik dan de nieuwe variant.
Bis bis bis
pi_119573533
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:51 schreef eriksd het volgende:

Heb je ook een Mondaine? :D En had je ook gezien dat Apple 17 miljoen euro betaald heeft om dat design op de nieuwe iPad te mogen gebruiken? :D :D
pi_119573546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

De complete outfit is natuurlijk het meest veelzeggend over iemand. Dus in die zien tellen al die dingen bij elkaar op tot één sprekend geheel.
True. Een horloge is wat dat betreft een leuk attribuut maar is van (zwaar) ondergeschikt belang bij de vraag of een outfit 'klopt' imo
pi_119573562
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:51 schreef eriksd het volgende:

_O-
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:54:07 #235
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119573581
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je ook een Mondaine? :D En had je ook gezien dat Apple 17 miljoen euro betaald heeft om dat design op de nieuwe iPad te mogen gebruiken? :D :D
Uiteraard niet. Breitling, Rolex, Tag, Zenith, Omega, Montblanc, Tudor, Meistersinger en nog wat.
Bis bis bis
pi_119573595
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Breitling, Rolex, Tag, Zenith, Omega, Montblanc, Tudor, Meistersinger en nog wat.
Oh, ik dacht dat je jij en ik bedoelde en niet jij en filmpje ;(
pi_119573628
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:53 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

True. Een horloge is wat dat betreft een leuk attribuut maar is van (zwaar) ondergeschikt belang bij de vraag of een outfit 'klopt' imo
In mijn optiek niet.
pi_119573633
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O-
Heb je de film nooit gezien? :o
pi_119573659
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Heb je de film nooit gezien? :o
Nee, ik kijk nooit films.
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:56:48 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119573660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je jij en ik bedoelde en niet jij en filmpje ;(
Sorry. Volgens mij draagt hij daar de 16200 of 16234. Ik heb de 116200.
Bis bis bis
pi_119573679
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sorry. Volgens mij draagt hij daar de 16200 of 16234. Ik heb de 116200.
Sorry hoor, maar kun je dat op dat 1MP filmpje zien?
pi_119573680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee, ik kijk nooit films.
Jammer.
pi_119573691
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sorry. Volgens mij draagt hij daar de 汉语/漢語 of 华语/華語. Ik heb de 中文.
Ah, okay. :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:58:06 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119573711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:57 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik hem op dvd hier. Iedereen kent die film. Classic.
Bis bis bis
pi_119573720
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, okay. :)
Je browser is stuk
pi_119573723
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:57 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Misschien heeft ie de film ook wel op een grotere tv gezien? :+ Het is een geweldige film namelijk.
pi_119573728
:@
pi_119573736
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:58 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je browser is stuk
... :') :D
pi_119573763
En misschien staat het ook wel expliciet vermeld in het boek, Erik?^^ Dat weet ik niet meer eigenlijk. Te lang geleden weer dat ik het gelezen heb.
pi_119574067
Ik moet overigens zeggen dat ik Eriks collectie wel indrukwekkend vind. Daar kan geloof ik menig studieschuldje mee worden afbetaald :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:40:41 #251
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119574654
quote:

[..]

Fossil?
pi_119574707
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:12 schreef Speedy_T het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat ik Eriks collectie wel indrukwekkend vind. Daar kan geloof ik menig studieschuldje mee worden afbetaald :P
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat die doos waard is _O-
pi_119574769
This reminds me. Ik moet eigenlijk ook nog steeds/weer eens voor een nieuw horloge gaan kijken :{ maar ik heb ook nog andere dingen nodig. :{
pi_119574951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:46 schreef Actaeon het volgende:
This reminds me. Ik moet eigenlijk ook nog steeds/weer eens voor een nieuw horloge gaan kijken :{ maar ik heb ook nog andere dingen nodig. :{
:P Is geen noodzaak hoor
pi_119574986
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:P Is geen noodzaak hoor
Eigenlijk wel :{ :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:01:22 #256
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119575145
Ga er ook een paar inruilen hoor. Wil een Speedmaster en die zijn wel aan de prijs.
Bis bis bis
pi_119575205
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:01 schreef eriksd het volgende:
Ga er ook een paar inruilen hoor. Wil een Speedmaster en die zijn wel aan de prijs.
In tegenstelling tot Breitlings, Rolexen en Omega's, die kun je voor een habbekrats oppikken bij je plaatselijke drogist -O-
pi_119577048
quote:

[..]

Heb jij veel te veel geld over ofzo? Grutjes, omai omai.. zelf vind ik IWC altijd prachtig maar hey; net genoeg om te eten en bier te drinken momenteel
pi_119577065
Wat een ballen, die jongeren bij de VVD
pi_119577179
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:01 schreef Paxcon het volgende:
No Shit :')
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:02:51 #261
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119578786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:01 schreef Paxcon het volgende:
Niks ballen. Hulde voor de JOVD
pi_119579274
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik hem op dvd hier. Iedereen kent die film. Classic.
Dit. Mijn avatar was je vast al eerder opgevallen.
pi_119579603
het voelt alsof ik dood ga, wat een marteling dat Staatsrecht :O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119580090
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je die grote druk bij de volgende tentamenperiode nog hebt, zou ik eens overwegen om iemand van de universiteit erbij te halen. Ik weet niet op welke uni je zit, maar de studieadviseur kan je vast goed doorverwijzen. Ik zou er niet te lang mee blijven lopen...

Maar hoe dan ook, eerst ff rustig blijven en rustig nagaan hoe die onvoldoende mogelijk was. Vraag het ook eens aan docent (en nee, het ligt niet aan de werkgroepdocent, zo groot is zijn/haar invloed nooit).

Anyway, suc6 :s)
Bedankt voor je advies! Het is misschien idd verstandig om eens te praten met iemand op de Universiteit. Heb eigenlijk altijd al beetje last gehad van faalangst, ben bijna voor elke toets wel wat zenuwachtig. Dat ik er niet goed van kan slapen is echter wel nieuw.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Maar ik denk alleen niet dat Solo020 op kamers is gegaan, maar thuis meer taken gekregen heeft.

Natuurlijk valt voor iedereen de overstap van middelbare school naar universiteit enigszins zwaar. Op de middelbare school was het mogelijk examens te halen zonder echt te studeren (enkel door naar de les te gaan) dat is op de universiteit niet meer mogelijk. Je moet echt leren hoe je stof bestudeert dat het ook beklijft. Dat gaat bij de een wat sneller dan bij de ander.

Maar:

[..]

Dit klinkt an sich ook niet best. Rechten is niet zo'n zware studie dat je er 40 uur per week mee bezig bent. Ik denk dat de gemiddelde student niet meer dan 20 uur per week nodig heeft en sommigen zullen wellicht alleen rondom de tentamenweken er wat aandacht aanbesteden. Ook deze studenten moeten elke avond hun eigen pasta-pesto koken. Iets wat misschien in het begin wennen is, maar na een weekje toch wel moet lukken. Koken is een half uurtje werk op een dag, ook niet gek meer dan dat.

Rechten is echt geen studie waar je alle vrije tijd voor zou moeten opgeven. Veel eerste jaars studenten zijn vaker op sociëteit te vinden dan in college en koppen de punten alsnog binnen. Het is voor een belangrijk deel ook iets waar je gevoel en aanleg voor moet hebben. Als je heel erg loopt te worstelen met de stof en je niet zonder goede begeleiding (van bijv. de werkgroepdocent) er doorheen komt moet je ook eens kritisch kijken waar dat aanligt. Is rechten wel hetgeen wat je echt leuk vindt? Zijn er andere problemen die je van het studeren afhoudt? Heb je wel of geen aanleg ervoor?
Ben wel uit huis gegaan, maar niet op kamers, ga wel elk weekend naar mijn ouders. Zit nu op een kamer bij een alleenstaande man, een vriend van een kennis van mij. Wil wel op kamers, was alleen beetje laat begonnen met zoeken. Heb heel lang getwijfeld over de studiekeuze, uiteindelijk is het dan Rechten geworden. Tegenwoordig ben ik niet zo lang meer bezig met koken.

Rechten vind ik tot nu toe wel een vrij leuke studie. Utrecht en de Universiteit vind ik ook gewoon een hele prettige omgeving. Daarom zou ik ook erg balen als ik weg moet, omdat ik niet genoeg punten kan scoren. Over de kamer die ik heb ben ik echter niet echt te spreken, is een pokke eind weg van de Uni, half uur fietsen naar de binnenstad van Utrecht. De huisbaas is heel dom en raar en Nieuwegein, waar ik dan nu woon, is heel saai. Er zijn voor de rest niet veel problemen geweest die me van het studeren hebben afgehouden. Het zou wel kunnen dat ik niet echt aanleg heb voor Rechten. Zo is mijn leestempo denk wel iets lager dan de gemiddelde student. Zou alleen niet weten wat ik anders zou moeten studeren. Moeilijke wiskunde kan ik al helemaal niet, in vwo4 heb ik nooit een voldoende gehaald voor wiskunde B. Uiteindelijk ben ik dan ook maar wiskunde A gaan doen. Engels kan ik ook niet, meeste studies op de Uni zijn naar mijn weten bijna helemaal in het Engels.
pi_119580183
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:41 schreef solo020 het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies! Het is misschien idd verstandig om eens te praten met iemand op de Universiteit. Heb eigenlijk altijd al beetje last gehad van faalangst, ben bijna voor elke toets wel wat zenuwachtig. Dat ik er niet goed van kan slapen is echter wel nieuw.

[..]

Ben wel uit huis gegaan, maar niet op kamers, ga wel elk weekend naar mijn ouders. Zit nu op een kamer bij een alleenstaande man, een vriend van een kennis van mij. Wil wel op kamers, was alleen beetje laat begonnen met zoeken. Heb heel lang getwijfeld over de studiekeuze, uiteindelijk is het dan Rechten geworden. Tegenwoordig ben ik niet zo lang meer bezig met koken.

Rechten vind ik tot nu toe wel een vrij leuke studie. Utrecht en de Universiteit vind ik ook gewoon een hele prettige omgeving. Daarom zou ik ook erg balen als ik weg moet, omdat ik niet genoeg punten kan scoren. Over de kamer die ik heb ben ik echter niet echt te spreken, is een pokke eind weg van de Uni, half uur fietsen naar de binnenstad van Utrecht. De huisbaas is heel dom en raar en Nieuwegein, waar ik dan nu woon, is heel saai. Er zijn voor de rest niet veel problemen geweest die me van het studeren hebben afgehouden. Het zou wel kunnen dat ik niet echt aanleg heb voor Rechten. Zo is mijn leestempo denk wel iets lager dan de gemiddelde student. Zou alleen niet weten wat ik anders zou moeten studeren. Moeilijke wiskunde kan ik al helemaal niet, in vwo4 heb ik nooit een voldoende gehaald voor wiskunde B. Uiteindelijk ben ik dan ook maar wiskunde A gaan doen. Engels kan ik ook niet, meeste studies op de Uni zijn naar mijn weten bijna helemaal in het Engels.
Studie Nederlands is in het Nederlands ;)
Als je wat simpels wilt kun je altijd psychologie of iets met social media en design doen, zijn heel veel banen in en niemand weet wat je moet doen!
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:47:35 #266
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119580271
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:28 schreef NotGuilty het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same here. ;(
pi_119580356
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Studie Nederlands is in het Nederlands ;)
Als je wat simpels wilt kun je altijd psychologie of iets met social media en design doen, zijn heel veel banen in en niemand weet wat je moet doen!
Haha, nee dan lijkt Rechten mij toch een stuk leuker! :9
pi_119580824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:28 schreef NotGuilty het volgende:

SPOILER
Hoe kan je het nou oninteressant vinden hoe precies wetten en regels tot stand komen en wie waar de baas over is?
pi_119580839
Heb je veel tijd besteed aan het leren, of had je een beetje het idee dat je door de colleges en werkgroepen al veel wist?
pi_119580847
vandaag mooie kerst trui besteld om extra sfeer in m'n werk te brengen en lekker dagje beetje aan modderen achter de rug.. op zich veel gedaan maar ook wel veel dom geluld en gechillt :)
pi_119580850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Hoe kan je het nou oninteressant vinden hoe precies wetten en regels tot stand komen en wie waar de baas over is?
Verschrikkelijk vak
pi_119580896
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ontiegelijk saaie materie
pi_119580936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Verschrikkelijk vak
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:06 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ontiegelijk saaie materie
Dat is wel echt goed beargumenteerd ja. :P
pi_119582268
Ah, wederom de staatsrechtperikelen :D
pi_119582500
Toen ik in m'n eerste jaar staatsrecht volgde hoorde ik ook van iedereen om me heen dat ze het vreselijk vonden. Nooit begrepen, vind het nog steeds een van de interessantste vakken van de bachelor. Machtig mooie arresten vooral.
pi_119582588
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:59 schreef Bananenman het volgende:
Toen ik in m'n eerste jaar staatsrecht volgde hoorde ik ook van iedereen om me heen dat ze het vreselijk vonden. Nooit begrepen, vind het nog steeds een van de interessantste vakken van de bachelor. Machtig mooie arresten vooral.
Gek wel he. Ik vond het ook een mooi vak.
pi_119582822
quote:
Dat van die arresten heb ik niet, maar voor de rest :Y Ik vind het vooral vet dat het zo'n politiek vak is.
pi_119582852
quote:
Ik heb geen klachten over de arresten. :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:17:57 #279
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119583031
Privaatrecht was leuk!
pi_119583243
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:17 schreef N0rah het volgende:
Privaatrecht was leuk!
Hier kan ik me in vinden, leuk vak, leuk vak.
pi_119583262
Ík vind zelf privaat en inleiding in de rechtwetenschappen het leukste, en dan de afwisseling met bedrijfskunde zoals ibk1 en ibk2, hele leuke interessante vakken en heel herkenbaar ook!
pi_119583301
Zere rug trouwens, pff. Moet eens stoppen zoveel zwaar te tillen.. vorig jaar aan het eind van de kerst was mijn rug zo stijf dat ik me niet eens meer kon omdraaien :P
pi_119583378
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:27 schreef Boterbartje het volgende:
Zere rug trouwens, pff. Moet eens stoppen zoveel zwaar te tillen.. vorig jaar aan het eind van de kerst was mijn rug zo stijf dat ik me niet eens meer kon omdraaien :P
Tillen vanuit de knie he :P

Privaatrecht vond ik ook mooi. Vreemd genoeg wel mijn enige 6 tot nu toe.
pi_119583469
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Tillen vanuit de knie he :P

Privaatrecht vond ik ook mooi. Vreemd genoeg wel mijn enige 6 tot nu toe.
Muah als ik duizenden dozen op een dag door m'n handen krijg.. zit nogal een tempo'tje in hoor :P

En ik rijd hierop:

Als je pallet uit hoogste locatie haalt hang je met je kop buiten de wagen omhoog te loeren, ook niet fijn voor je rug :P
pi_119583634
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Muah als ik duizenden dozen op een dag door m'n handen krijg.. zit nogal een tempo'tje in hoor :P

En ik rijd hierop:
[ afbeelding ]

Als je pallet uit hoogste locatie haalt hang je met je kop buiten de wagen omhoog te loeren, ook niet fijn voor je rug :P
Ik weet. Meestal moet je gewoon door. Ook een poosje magazijnwerk gedaan als
student.
pi_119584022
Zo, weer ruim 1200 woorden geschreven vandaag/vanavond. Nu moet er worden gezopen :Y)
pi_119584185
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik weet. Meestal moet je gewoon door. Ook een poosje magazijnwerk gedaan als
student.
beverpoep

[ Bericht 30% gewijzigd door Boterbartje op 24-11-2012 22:39:01 ]
pi_119585137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:53 schreef Speedy_T het volgende:
Zo, weer ruim 1200 woorden geschreven vandaag/vanavond. Nu moet er worden gezopen :Y)
Goed bezig ^O^
Ik heb ontiegelijk lopen soggen
pi_119585325
Staatsrecht :r uitgesproken politieke vakken :{
pi_119585499
voetbal kijken
pi_119585832
Er is maar een rechtsgebied gewoon echt interessant. De rest is slechts bijzaak.
pi_119585872
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:49 schreef Actaeon het volgende:
Er is maar een rechtsgebied gewoon echt interessant. De rest is slechts bijzaak.
Ja
pi_119585927
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja
Jij snap het.
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:27:49 #294
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119587099
Gisteren de film Looper gezien in de bios, geweldige film.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119588985
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:27 schreef Keyos het volgende:
Gisteren de film Looper gezien in de bios, geweldige film.
Waar gaat die over?
  zondag 25 november 2012 @ 00:56:05 #296
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119589243
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:37 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Waar gaat die over?
Lastig uit te leggen, je kan het beste de trailer bekijken. Het is in ieder geval één van de betere films die ik in de bios gezien heb de laatste tijd (samen met Argo).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119589396
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:56 schreef Keyos het volgende:

[..]

Lastig uit te leggen, je kan het beste de trailer bekijken. Het is in ieder geval één van de betere films die ik in de bios gezien heb de laatste tijd (samen met Argo).
Bruce Willis, terug in de tijd :9 Doet me even terug denken aan "12 Monkeys " _O_
Tof, dit lijkt me een film die wel wat voor mij is.

Trailer ook even gezien _O_ Die ga ik ook kijken
  zondag 25 november 2012 @ 01:53:02 #298
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119590018
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:06 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Bruce Willis, terug in de tijd :9 Doet me even terug denken aan "12 Monkeys " _O_
Tof, dit lijkt me een film die wel wat voor mij is.

Trailer ook even gezien _O_ Die ga ik ook kijken
Je hebt zeker ook een Pathé unlimited? Geweldig zo een kaart. Haal het er niet elke maand uit maar ben bijvoorbeeld deze maand al 5x naar de film geweest, elke cent waard op dit manier.
pi_119590092
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:53 schreef Keyos het volgende:

[..]

Je hebt zeker ook een Pathé unlimited? Geweldig zo een kaart. Haal het er niet elke maand uit maar ben bijvoorbeeld deze maand al 5x naar de film geweest, elke cent waard op dit manier.
Nee ik ga niet zo vaak naar de bios :D hoeveel kost dat ding?

Edit: met terug in de tijd bedoelde ik dus tijdreizen he. Nu ik mijn post terug lees lijkt het net of ik het over een goddelijke Bruce Willis van vroeger heb ofzo :+ Ken je "12 Monkeys" en " The Fifth Element" ?
  zondag 25 november 2012 @ 02:32:36 #300
263417 Keyos
Like a Boss
pi_119590444
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:59 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Nee ik ga niet zo vaak naar de bios :D hoeveel kost dat ding?

Edit: met terug in de tijd bedoelde ik dus tijdreizen he. Nu ik mijn post terug lees lijkt het net of ik het over een goddelijke Bruce Willis van vroeger heb ofzo :+ Ken je "12 Monkeys" en " The Fifth Element" ?
Nee , beide niet gezien. Vind Bruce Willis wel een gave acteur maar ik zoek zijn films niet echt op.

Een Pathépas kost ¤9,50 p/m wat erop neerkomt dat je het eruit hebt met 2 films bezoeken per maand.
pi_119590473
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 02:32 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nee , beide niet gezien.

Een Pathépas kost ¤9,50 p/m wat erop neerkomt dat je het eruit hebt met 2 films bezoeken per maand.

Dat is inderdaad niet zo duur, ik ga er over nadenken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')