Utrecht staat bekend als zwaar. Verder valt het volgens mij wel meequote:Op zaterdag 24 november 2012 02:04 schreef krabbedoelie het volgende:
[..]
Als ik mijn HBO diploma behaal moet ik instellingscollegegeld betalen (+/- ¤9000,- p.j.). voor een tweede bachelor opleiding. Zijn er ook nog uni's waar rechten zwaarder of lastiger is?
Ik heb verschillende speculanten horen vertellen dan de moeilijkheidsgraad van de zelfde opleiding kan verschillen...quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:37 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik van je ambities af. Wat voor master je wil volgen, hoe lang die master duurt en of je voor een togaberoep gaat en daar voor door leert. Lijkt me verstandig om de studieadviseur of studentenhelpdesk oid van Leiden te contacten en jouw wensen en ambities te bespreken zodat je een duidelijk antwoord op je vraag kunt krijgen.
De vraag of je beter naar een andere uni kan gaan snap ik in dit verband niet helemaal, in beginsel duurt elke bachelor van rechtsgeleerdheid drie jaar.
Haha, wel? Omdat daar het "Utrecht Law College" zit?quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Utrecht staat bekend als zwaar. Verder valt het volgens mij wel mee
Nee joh, zo'n 'law college' heb je bij elke uni wel. Nee, ze selecteren strenger en toetsen zwaarder. Heb ik van horen zeggen hoor, ik heb er geen praktijkervaring mee. Sowieso zou ik mijn keuze nooit laten afhangen van hoe moeilijk de studie op die plek is (met als uitzondering als je juist de moeilijkste wil hebben).quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:07 schreef krabbedoelie het volgende:
[..]
Haha, wel? Omdat daar het "Utrecht Law College" zit?
Wat heeft dat met jouw vraag over de duur van de opleiding te maken beste Krabbedoelie?quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:07 schreef krabbedoelie het volgende:
[..]
Ik heb verschillende speculanten horen vertellen dan de moeilijkheidsgraad van de zelfde opleiding kan verschillen...
Altijd verstandig. Ik zou nooit naar een universiteit gaan waar ik niet eerst was geweestquote:Op zaterdag 24 november 2012 02:15 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wat heeft dat met jouw vraag over de duur van de opleiding te maken beste Krabbedoelie?
Maar ik neem aan dat het eigenlijk een aparte vraag moest zijn, dat kon ik er niet uit opmaken.
Iedere universiteit is anders. Ik ken juist iemand die het gigantisch naar haar zin heeft in Utrecht. Ik ken ook iemand die Leiden geweldig vindt en iemand die Leiden vreselijk vond en de stap naar Rotterdam heeft gemaakt. Ook moet je weten dat Erasmus een compleet ander onderwijssysteem heeft ingevoerd, namelijk PGO ( probleem gestuurd onderwijs ).
Zou je het niet handig vinden om gewoon wat open dagen te bezoeken? Zo weet je ook hoe het met herkansingen, BSA etc. zit. Dat kan zoals Erasmus laat zien, volgend jaar opeens anders zijn dus ik raad je aan om gewoon een open dag te bezoeken of een studenteninformatiepunt te bellen. Als je zeker van je zaak wil zijn.
Klinkt goed. Ik ga maar voor de muesli. Straks weer kerstpakketten bouwen ?quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:30 schreef Boterbartje het volgende:
Goedemorgen deze morgen, lekker tosti's aan het eten
jup, fiets met 10 minuutjes weg.. lekker raggen op m'n heftruk tot 17:00quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ik ga maar voor de muesli. Straks weer kerstpakketten bouwen ?
Gisteren Chinees gehad. En er zijn nog kliekjesquote:Op zaterdag 24 november 2012 07:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
jup, fiets met 10 minuutjes weg.. lekker raggen op m'n heftruk tot 17:00
Maar hoogtepunt van de dag is toch wel 12:30; chinees eten!
Op het werk chinees eten, helemaal vol vreten en dan blijven er kliekjes over overterwijl ik krijg 4 bakken random spul mee waarvan altijd 1 volle bak bami/nasi en 1 volle bak babipangpangpangquote:Op zaterdag 24 november 2012 07:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gisteren Chinees gehad. En er zijn nog kliekjes
Vaak is het opgewarmd nog lekkerder ook inderdaadquote:Op zaterdag 24 november 2012 07:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Op het werk chinees eten, helemaal vol vreten en dan blijven er kliekjes over overterwijl ik krijg 4 bakken random spul mee waarvan altijd 1 volle bak bami/nasi en 1 volle bak babipangpangpang![]()
Zondag altijd weer heerlijk van smullen
true that!quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vaak is het opgewarmd nog lekkerder ook inderdaad
Over van alles hequote:
Over Rechten misschien?quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Over van alles heSC en zo. Maar als je zin hebt, wil ik je advies wel even horen over iets relevants.
Absoluut.quote:
Ik denk dat ik er voor zou kiezen om Inleiding IR even te laten voor wat het is of om het op een lager pitje te doen (een 7 is een aardige indicatie dat het redelijk goed zit) en ik zou dan de prioriteit geven aan JV. Ik weet niet wat de deadline daarvan is, maar als je die opdracht eenmaal af hebt kun je je volledig concentreren op Inl IR en kun je ook echt gericht studeren 'op het tentamen'.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Absoluut.
Over vier weken van vandaag heb ik een tentamen voor Inleiding Internationaal Recht. Dat is (voor mij de eerste keer) een openboektentamen en ik heb wat moeite om met de voorbereiding daarvan om te gaan. Ik heb de stof een keertje doorgelezen (dus niet bestudeerd) en op basis daarvan heb ik een 7 gescoord voor een oefententamen.
Nu twijfel ik of ik nog vier weken heel hard moet gaan werken om de stof (het is vrij veel) te bestuderen of dat ik het erop zal wagen dat ik dat tentamen wel haal. Die vier weken kan ik namelijk heel goed gebruiken om aan mijn eerste opdracht voor Juridische Vaardigheden 1 te werken. Het zouden echt vier "gevonden" weken zijn voor me.
Wat zou jij aanraden?
Bedankt voor de bevestiging. Juridische Vaardigheden 1 is bij ons als vak wel iets uitgebreider dan het lijkt. Het zijn drie opdrachten in totaal-het punt is alleen dat er nooit tijd is om er goed voor te gaan zitten. In dat opzicht zijn die vier weken echt een geschenk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er voor zou kiezen om Inleiding IR even te laten voor wat het is of om het op een lager pitje te doen (een 7 is een aardige indicatie dat het redelijk goed zit) en ik zou dan de prioriteit geven aan JV. Ik weet niet wat de deadline daarvan is, maar als je die opdracht eenmaal af hebt kun je je volledig concentreren op Inl IR en kun je ook echt gericht studeren 'op het tentamen'.
Mocht je tijd te kort komen (wat als ik het goed begrijp, reeel is) dan kun je altijd nog ergens verslagen vandaan halen of de belangrijkste delen van het boek leren. (Maar ik denk dat je voor JV nou niet echt 2 fulltime weken nodig hebt.)
En als dat echt niet lukt dan heb je natuurlijk nog de her
Je kunt natuurlijk ook, als je echt in de knel komt qua planning, de hertentamens inplannen als 1e keer tentamen. Die moet je wel dan in een keer halen, wat je wel qua studeren moet kunnen dan wel weer. Maar dat geeft wel ruimte en rust in de planning (en wat meer druk dus op het hertentamen...)quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Een hertentamen is op zich geen probleem; ik hecht wel waarde aan mijn gewoonte om alles in een keer te halen
Die methode heb ik ook al een aantal keer gebruikt inderdaadquote:Op zaterdag 24 november 2012 09:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook, als je echt in de knel komt qua planning, de hertentamens inplannen als 1e keer tentamen. Die moet je wel dan in een keer halen, wat je wel qua studeren moet kunnen dan wel weer. Maar dat geeft wel ruimte en rust in de planning (en wat meer druk dus op het hertentamen...)
Omdat ik een druk programma heb doe ik dit zo'n beetje structureel. Het 10-punten vak van Verbintenissenrecht heb ik afgelopen week laten schieten zodat ik die in januari, als er bij de UL geen colleges zijn, bij de her op een relaxtere manier in 1 keer kan halen.
Voordeel is dan ook dat ik dan een goed overzicht heb van de hele stof ipv dat ik direct na afloop van de colleges al het tentamen moet doen.
Heb je nou bij de OU veel bijeenkomsten oid? Of is het echt helemaal via internet en zelfstudie?quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die methode heb ik ook al een aantal keer gebruikt inderdaadIk heb Inleiding Staatrecht een paar weken geleden gedaan terwijl die eigenlijk voor april op de planning stond.
Daar was ik gister ook. Zo'n carrièredag is een mooi moment om te zien hoe hard de crisis door Nederland heen raast.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
De juridische carrieredag was de 1.50 voor de garderobe niet waard
De meeste vakken hebben een aantal avondsessies. Niets verplichts en het is goed te doen zonder. Later in de studie zijn er wel wat verplichte sessies en soms zijn er virtuele colleges.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je nou bij de OU veel bijeenkomsten oid? Of is het echt helemaal via internet en zelfstudie?
Colleges kosten namelijk ook best tijd
quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:29 schreef KOG het volgende:
Mensjes, wat doen jullie nou? Zijn jullie opeens ontopic bezig?
Pas op!!!!11!!quote:
quote:Voordat je reageert
Apple, banaan of peer: voor fruitgerelateerde computerdiscussies is geen plaats meer!
Kijk naar buitenquote:Op zaterdag 24 november 2012 10:42 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen. Gaat hard, heb ik iets gemist?
Grap misluktquote:
Hoax, sinterklaas bestaat niet. Het is een PvdA'er: dingen uitdelen zonder de rekening te betalen, asielzoekers meenemen en kinderen indoctrinerenquote:Op zaterdag 24 november 2012 11:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik sta met een muts op naar Sinterklaas te zwaaien. Haters gonna hate
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |