abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119530392
Ik haat borrels/uitjes die door de week zijn.
pi_119532876
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:14 schreef Maharbal het volgende:
Ik haat borrels/uitjes die door de week zijn.
Kan zwaar zijn inderdaad. Maar gewoon om 7 uur opstaan en beginnen. Dan valt het wel weer mee.
pi_119532976
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Een hele grote bubbel. Ik illustreer;

Microsoft; 90% van de pc markt in handen. Pinautomaten, grote automatisering/productieprocesmanagement binnen bedrijven (zoals SAP, warehousePro etc.), kortom al het belangrijke draait op Windows. Marktwaarde: 273 miljard dollar

Shell; een van de grotere olieproducten producent van de wereld; marktwaarde? 227 miljard dollar.

Apple. 9% van de computer markt. 28% van de telefoon markt en marktleider op de tablet markt met 50,4%. Marktwaarde: 546 miljard

Zeg mij eens hoe dit geen bubbel is? Goed ze verkopen goed; ze maken ook veel winst door veel te hoge prijzen. Wel 10 miljard meer winst per jaar dan Microsoft met veel lagere afzet.. maar verklaar dan waarom Apple zo'n 2x meer waard is dan de 2 andere genoemde, wél belangrijke spelers?
Ik zal hier toch nog even op reageren, want je blinde Apple haat zorgt er weer voor dat je allemaal loze dingen schreeuwt die kant noch wal raken. Ik weet dat je het idee hebt dat je de waarheid in pacht hebt maar door wat je hier typt maak je vrij duidelijk dat je er geen kaas van gegeten hebt. Laten we even bij het begin beginnen.

Wat is een bubble? Een bubble wil zeggen dat iets (een aandeel in dit geval, maar het kan ook een huis, een kledingstuk of een tulpenbol zijn) voor veel meer verhandeld wordt dan het intrinsiek waard is. Van een aandeel is de juiste intrinsieke waarde lastig te bepalen, maar over het algemeen wordt aangenomen dat de prijs van een aandeel bepaald wordt door de huidige en toekomstige winsten van het bedrijf. De prijs wordt dan dus gebaseerd op hoeveel winst het bedrijf maakt, en hoeveel winst men verwacht dat het bedrijf in de toekomst gaat maken. Wat bij dat laatste enorm belangrijk is is hoeveel men verwacht dat de winsten zullen groeien in de toekomst. Beleggers willen meer betalen voor een aandeel van een bedrijf waarvan men verwacht dat er nog groei in de winst zit.

Het is leuk dat je Microsoft noemt omdat Microsoft in 1999 zo'n beetje het beste voorbeeld van een bubble is dat er bestaat. Een aandeel MS kostte in 1999 namelijk 74 (!) maal zoveel als de jaarlijkse winst die Microsoft maakte. Die prijs vond men het destijds waard omdat men dacht dat Microsoft in de toekomst gigantische winsten zou gaan maken. Toen dat niet het geval bleek stortte het aandeel in, zoals je vast wel weet (zo niet: http://www.google.com/fin(...)UKCPL8r3wAOYlgE]klik). Dit is echt hét schoolvoorbeeld van een leeglopende bubble.

Dan Apple nu. Apple maakt per jaar ruim $41 miljard WINST. Ter vergelijking: Microsoft maakte in datzelfde jaar $23 miljard winst. Shell $36 miljard. Dan kun jij een mooi verhaal ophangen over hoe Microsoft allemaal belangrijke dingen doet (90% PC markt, geleuter over SAP, etc.) en hoeveel dat wel niet waard is, dat doet er niet toe! Microsoft behaalt klaarblijkelijk enorm lage margins in al die markten waarin ze actief zijn. Het enige dat telt is hoeveel winst je maakt als bedrijf, niet op hoeveel markten je actief bent en waar je allemaal belangrijk bent.

Apple is het meest winstgevende bedrijf ter wereld. En het leuke is dat Apple nog goedkoper is dan Microsoft. Zelfs nu is Microsoft meer een bubble te noemen dan Apple. Een aandeel Microsoft is namelijk duurder dan een aandeel Apple. Voor een aandeel Apple betaal je namelijk slechts 12x de winst die ze maken en voor een aandeel Microsoft 14x de winst.

Ik snap ondertussen best dat je Apple een kutbedrijf vindt maar als je Apple een bubble noemt maak je jezelf compleet belachelijk. De gemiddelde p/e ratio van de S&P500 is op dit moment 15.86. Een aandeel Apple is dus momenteel zelfs goedkoper dan het gemiddelde van die 500 bedrijven.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:50:53 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119533101
Ja, heel leuk. Nu kappen erover. Een grap of bash, prima, maar complete dissertaties over de liquide positie en weet ik wat doen jullie maar in een apart topic.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119533149
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:50 schreef eriksd het volgende:
Ja, heel leuk. Nu kappen erover. Een grap of bash, prima, maar complete dissertaties over de liquide positie en weet ik wat doen jullie maar in een apart topic.
Hmm, ik vind dat dan wel weer een leuke toevoeging.

Maar het gezeur over Apple mag wat mij betreft nu ook wel ophouden. We weten het langzamerhand wel.
pi_119533163
quote:
Hoe gaat het met schrijven?
pi_119533178
quote:
Zit ik m'n vrije halfuurtje weg te gooien om Boterbartje op z'n plek te zetten en dan krijg je zo weinig waardering voor je epos.
pi_119533208
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Misschien kun je uit z'n reactie wel iets opmaken.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:55:13 #159
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119533229
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Zit ik m'n vrije halfuurtje weg te gooien om Boterbartje op z'n plek te zetten en dan krijg je zo weinig waardering voor je epos.
Oké, goed stuk. Fair enough. Maar het onderwerp an sich lijkt de gemoederen nogal bezig te houden.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:55:48 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119533244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Conceptversie ingeleverd :P
Bis bis bis
pi_119533249
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oké, goed stuk. Fair enough. Maar het onderwerp an sich lijkt de gemoederen nogal bezig te houden.
Dan zul je toch echt bij de bron moeten zijn, dunkt me.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:56:21 #162
256090 Giku
graag verwijderen
pi_119533258
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Punt is dat dat dus geen zin heeft. Dan krijg je dus weer loze kreten/meningen zoals op pagina 4, en anders wel de escalatie op pagina 5. En als je wel een punt maakt wordt er niet op gereageerd.

Verder:
Vandaag maar weer verder met het Duitse/Belgische/Franse staatsrecht. Helaas haakt mijn interesse af na de historie van een land en de kiesstelsels.
graag verwijderen
pi_119533260
quote:

[..]

Conceptversie ingeleverd :P
Goed man :)
pi_119533284
quote:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik snap dat het na drie topics een beetje vervelend is dat het onderwerp steeds blijft terugkomen, maar ik moest gewoon nog even uitgebreid reageren. Maar we zullen erover ophouden, mocht Boterbartje vinden dat ik ongelijk heb dan mag hij me een mooie minstens zo uitgebreide PM sturen als mijn post hierboven >:O
pi_119533346
Zo, ik kan nu eindelijk een dubbele windsor strikken. Is youtube toch ergens goed voor
pi_119533714
Belangrijker nieuws: de stufigeit is weer gemolken zie ik net. Er kan straks na de vrijmibo op kantoor weer doorgezopen worden in de stad ^)
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:22:35 #167
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119534054
Pfff, wat een week was dit toch. Twee keer om 18:45 pas klaar zijn door Oefenrechtbank. Verder veel tijd op de universiteit doorgebracht dankzij de vele tussenuren. Gelukkig heb ik die wel nuttig besteed door te werken aan de onderzoeksnotitie en het studeren voor Materieel Strafrecht. Gelukkig dat ik vandaag redelijk rustig kan aandoen.
pi_119534612
Vanavond maar eens een oefententamen maken. Ik heb echt geen notie wat ik van een openboektentamen moet verwachten :{
pi_119534815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:59 schreef Yreal het volgende:
Zo, ik kan nu eindelijk een dubbele windsor strikken. Is youtube toch ergens goed voor
Zo'n grote symmetrische knoop zou je juist niet eens wíllen kunnen strikken.

Gewoon een strakke four-in-hand
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:50:04 #170
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119534867
WEEEEKEENDDDDDDDDD *O* *O* *O* *O*
pi_119535086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Zo'n grote symmetrische knoop zou je juist niet eens wíllen kunnen strikken.

Gewoon een strakke four-in-hand
De dubbele windsor wordt vooralsnog gezien als 'de' (traditionele) zakelijke/statige knoop.

Ik doe 'm eigenlijk altijd, heb wel redelijk dikke/stevige/brede dassen.

Maar het hangt natuurlijk ook van je das af.
pi_119535188
Zal best zo zijn, FIH staat een heel stuk beter imo
pi_119535297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De dubbele windsor wordt vooralsnog gezien als 'de' (traditionele) zakelijke/statige knoop.

Ik doe 'm eigenlijk altijd, heb wel redelijk dikke/stevige/brede dassen.

Maar het hangt natuurlijk ook van je das af.
Ik vind van die hele smalle zwarte dassen mooi O+ Heb er zelf ook een, maar het enige wat ik regelmatig draag is een brede gouden :') Werk alles.
pi_119535305
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:01 schreef Speedy_T het volgende:
Zal best zo zijn, FIH staat een heel stuk beter imo

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind van die hele smalle zwarte dassen mooi O+ Heb er zelf ook een, maar het enige wat ik regelmatig draag is een brede gouden :') Werk alles.
O ik ook wel, maar ik vind ze net iets te weinig 'zakelijk' voor op het werk. Je bent er net een te gladde Amsterdamse scooterrijdende makelaar mee.

Plus wienig mensen kunnen 'm hebben.
pi_119535355
Zwarte dassen zijn voor begrafenissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')