abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:41:00 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119544934
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Morera

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Poll: Welke dag een meet?
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_119544939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

... als jurist zijnde.
:r :r :r
pi_119544949
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ook je taalgevoel moet goed ontwikkeld zijn als jurist zijnde. Er zijn uiteraard wel mensen die je stukken doorlezen, maar een groot gedeelte moet je toch alleen weten te doen.
Gast :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119544962
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zal hier toch nog even op reageren, want je blinde Apple haat zorgt er weer voor dat je allemaal loze dingen schreeuwt die kant noch wal raken. Ik weet dat je het idee hebt dat je de waarheid in pacht hebt maar door wat je hier typt maak je vrij duidelijk dat je er geen kaas van gegeten hebt. Laten we even bij het begin beginnen.

Wat is een bubble? Een bubble wil zeggen dat iets (een aandeel in dit geval, maar het kan ook een huis, een kledingstuk of een tulpenbol zijn) voor veel meer verhandeld wordt dan het intrinsiek waard is. Van een aandeel is de juiste intrinsieke waarde lastig te bepalen, maar over het algemeen wordt aangenomen dat de prijs van een aandeel bepaald wordt door de huidige en toekomstige winsten van het bedrijf. De prijs wordt dan dus gebaseerd op hoeveel winst het bedrijf maakt, en hoeveel winst men verwacht dat het bedrijf in de toekomst gaat maken. Wat bij dat laatste enorm belangrijk is is hoeveel men verwacht dat de winsten zullen groeien in de toekomst. Beleggers willen meer betalen voor een aandeel van een bedrijf waarvan men verwacht dat er nog groei in de winst zit.

Het is leuk dat je Microsoft noemt omdat Microsoft in 1999 zo'n beetje het beste voorbeeld van een bubble is dat er bestaat. Een aandeel MS kostte in 1999 namelijk 74 (!) maal zoveel als de jaarlijkse winst die Microsoft maakte. Die prijs vond men het destijds waard omdat men dacht dat Microsoft in de toekomst gigantische winsten zou gaan maken. Toen dat niet het geval bleek stortte het aandeel in, zoals je vast wel weet (zo niet: http://www.google.com/fin(...)UKCPL8r3wAOYlgE]klik). Dit is echt hét schoolvoorbeeld van een leeglopende bubble.

Dan Apple nu. Apple maakt per jaar ruim $41 miljard WINST. Ter vergelijking: Microsoft maakte in datzelfde jaar $23 miljard winst. Shell $36 miljard. Dan kun jij een mooi verhaal ophangen over hoe Microsoft allemaal belangrijke dingen doet (90% PC markt, geleuter over SAP, etc.) en hoeveel dat wel niet waard is, dat doet er niet toe! Microsoft behaalt klaarblijkelijk enorm lage margins in al die markten waarin ze actief zijn. Het enige dat telt is hoeveel winst je maakt als bedrijf, niet op hoeveel markten je actief bent en waar je allemaal belangrijk bent.

Apple is het meest winstgevende bedrijf ter wereld. En het leuke is dat Apple nog goedkoper is dan Microsoft. Zelfs nu is Microsoft meer een bubble te noemen dan Apple. Een aandeel Microsoft is namelijk duurder dan een aandeel Apple. Voor een aandeel Apple betaal je namelijk slechts 12x de winst die ze maken en voor een aandeel Microsoft 14x de winst.

Ik snap ondertussen best dat je Apple een kutbedrijf vindt maar als je Apple een bubble noemt maak je jezelf compleet belachelijk. De gemiddelde p/e ratio van de S&P500 is op dit moment 15.86. Een aandeel Apple is dus momenteel zelfs goedkoper dan het gemiddelde van die 500 bedrijven.
Erg beperkt om te denken dat een bedrijf alleen om winst gaat. Er is zoveel meer.. en tuurlijk maakt apple veel winst; kijk de asociaal hoge marges die ze maken. Hun afzet en marktaandeel is klein en daarom vind ik ze te duur. Kutbedrijf.

Trouwens wat een schijt dag, hartstikke druk en zere rug
hallo iedereen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119544990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:52 schreef Maharbal het volgende:
Maar het gezeur over Apple mag wat mij betreft nu ook wel ophouden. We weten het langzamerhand wel.
pi_119544997
Tevens fout in TT ;(
pi_119545008
Magazijn werk is over het algemeen niet weggelegd voor hoogbegaafde mensjes; zie het bewijs:
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:44:42 #8
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119545050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Tevens fout in TT ;(
Ah, ik zie het. Kan iemand de r bij de h weghalen?
pi_119545086
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ah, ik zie het. Kan iemand de r bij de h weghalen?
Ogenblikje, doe het zo.
pi_119545171
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Erg beperkt om te denken dat een bedrijf alleen om winst gaat. Er is zoveel meer...
Deze fantastische repliek heeft me overtuigd. Je zou iets moeten doen met zulke pleitskills en sterke argumenten. Advocaat worden niks voor je? :D

Tevens: weekend :7
pi_119545288
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:48 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Deze fantastische repliek heeft me overtuigd. Je zou iets moeten doen met zulke pleitskills en sterke argumenten. Advocaat worden niks voor je? :D

Tevens: weekend :7
Ik heb nergens niets noppes geen behoefte aan het overtuigen van jou..

Microsoft is onvervangbaar, Shell is super belangrijk, Philips is onmisbaar, Intel is onmisbaar, Urenco is onmisbaar, bolletje is onmisbaar (pepernoten jam)

Apple is vervangbaar, klein marktaandeel en veel te hoge prijzen. Niets wat een Windows pc niet beter kan. Vandaar dat ik het een bubbel vind.. maar meer een tumor op deze wereld.

Maar inderdaad; geen weekend. Ik ben nu aan het schijten (live vanaf de WC), zo snel fietsen en dan tot 22:00 werken en dan morgen 8:00 weer beginnen. Life's not a krentenbol
pi_119545309
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb nergens niets noppes geen behoefte aan het overtuigen van jou..

Microsoft is onvervangbaar, Shell is super belangrijk, Philips is onmisbaar, Intel is onmisbaar, Urenco is onmisbaar, bolletje is onmisbaar (pepernoten jam)

Apple is vervangbaar, klein marktaandeel en veel te hoge prijzen. Niets wat een Windows pc niet beter kan. Vandaar dat ik het een bubbel vind.. maar meer een tumor op deze wereld.
Zucht.
pi_119545338
Trouwens wat ik bedoelde dat winst niet het belangrijkste is.. als bedrijf moet je natuurlijk altijd winst maken maar je kan je ook voor bepaalde dingen inzetten die ten koste gaan van winst. Apple kiest daar duidelijk niet voor want het is gewoon pure geldklopperij maar andere bedrijven kiezen voor:
- zo groot mogelijke afzet
- zo hoog mogelijke kwaliteit (goed dat doet Apple wel maar niet ten koste van eigen winst)
- sociale issues
- milieu
- service
- you name it
pi_119545358
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zucht.
Ik denk dat bier drinken met dezen topique gezellig gaat worden! :D
pi_119545369
:'(
pi_119545402
quote:
Voordat je reageert
Boterbartje voor al uw gezever over Apple
pi_119545412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Jouw post deed mij gniffelen
pi_119545413
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:55 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens wat ik bedoelde dat winst niet het belangrijkste is.. als bedrijf moet je natuurlijk altijd winst maken maar je kan je ook voor bepaalde dingen inzetten die ten koste gaan van winst. Apple kiest daar duidelijk niet voor want het is gewoon pure geldklopperij maar andere bedrijven kiezen voor:
- zo groot mogelijke afzet
- zo hoog mogelijke kwaliteit (goed dat doet Apple wel maar niet ten koste van eigen winst)
- sociale issues
- milieu
- service
- you name it
Ik moet anders zeggen dat de service van Apple me alleszins meevalt. Ik denk dat je bij weinig bedrijven zo snel geholpen wordt. M'n iPod Touch werd een keer aan huis opgehaald en diezelfde week brachten ze een nieuwe, en m'n MacBook leverde ik dinsdag in en kon ik donderdag weer ophalen.
pi_119545426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:58 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Jouw post deed mij gniffelen
:P
pi_119545429
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Liever voor al uw kerstpakketten!
Ik heb uit ethisch opzicht ook Apple niet benaderd voor kerstpakketten :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:00:13 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119545482
Qua image is Apple zeer cool, maar qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik ze wel aan de dure kant.
pi_119545525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Qua image is Apple zeer cool, maar qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik ze wel aan de dure kant.
Dit inderdaad. Design speelt bij mij een grote rol. Zo'n Alienware laptop zal wel fantastische prestaties leveren, maar ziet er gewoon niet uit. Net als de SIII. Ziet er ook niet uit.
pi_119545566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Design speelt bij mij een grote rol. Zo'n Alienware laptop zal wel fantastische prestaties leveren, maar ziet er gewoon niet uit. Net als de SIII. Ziet er ook niet uit.
Is dat je belangrijkste item waardoor de keuze op Apple is gevallen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:05:55 #24
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119545631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook niet zo raar is. Als je 30% van de stof niet kent is dat geen enorm drama, als je net zo veel taalfouten maakt sta je voor lul.
Zo simpel ligt het allemaal niet. De Nederlandse taal bevat zoveel verschillende onderdelen dat je het ene onderdeel niet kunt vergelijken met het ander en bepaalde onderdelen zijn ook moeilijker te toetsen dan de andere. Over grammatica kunnen we snel uitgesproken zijn: dat zijn vaak relatief simpele regels die je (nagenoeg) te allen tijde kunt toepassen en daarvan mag je zeker stellen dat een jurist daarin geen fouten mag maken.

Bij toetsing van grammatica kan je dan ook d.m.v. vragen duidelijk achterhalen of iemand bepaalde onderdelen van die grammatica wel of niet onder de knie heeft (d/t regels, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden enz.). Terwijl bij stijlfouten (woordgebruik, uitdrukkingen, woordenschat etc.) je vaak alleen toets wat de kennis van een persoon is met betrekking tot dat specifieke woord of die specifieke uitdrukking (en vaak is hiervan gewoon sprake van willekeur) en dus zegt zo'n steekproefsgewijze test bij die onderdelen gewoon veel minder.

Daarmee beantwoord ik ook direct jouw vraag over welke onderdelen ik niet "relevant" vond. Wellicht een ongelukkige woordkeuze, ik bedoel dus meer de onderdelen waarvan de toetsing weinig zegt over iemands taalvaardigheid.
pi_119545632
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is dat je belangrijkste item waardoor de keuze op Apple is gevallen?
Als eerst kijk ik of het voldoende presteert. Als ik daardoor een selectie heb gemaakt, ga ik naar uiterlijk kijken.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:07:01 #26
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119545673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef NotGuilty het volgende:
:'(
Que pasa? Heb je de taaltoets niet gehaald?
pi_119545735
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik denk dat bier drinken met dezen topique gezellig gaat worden! :D
Ik denk dat ik niet mee ga :')
pi_119545742
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Als eerst kijk ik of het voldoende presteert. Als ik daardoor een selectie heb gemaakt, ga ik naar uiterlijk kijken.
Nee ok..

Als je een systeem wil waar je wél kan kiezen wat voor cpu en gpu je in je computer wilt en een fatsoenlijk OS dan zijn er ook andere mogelijkheden voor strak design. Ik noem een Dell XPS 13, 15 of bepaalde HP's?
pi_119545746
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet mee ga :')
Prima, bier drinken is ook niet wat voor meisjes
pi_119545751
:P
pi_119545756
Maar ik ga werken, tot sinas!!
pi_119545776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:05 schreef N0rah het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het allemaal niet. De Nederlandse taal bevat zoveel verschillende onderdelen dat je het ene onderdeel niet kunt vergelijken met het ander en bepaalde onderdelen zijn ook moeilijker te toetsen dan de andere. Over grammatica kunnen we snel uitgesproken zijn: dat zijn vaak relatief simpele regels die je (nagenoeg) te allen tijde kunt toepassen en daarvan mag je zeker stellen dat een jurist daarin geen fouten mag maken.

Bij toetsing van grammatica kan je dan ook d.m.v. vragen duidelijk achterhalen of iemand bepaalde onderdelen van die grammatica wel of niet onder de knie heeft (d/t regels, gebruik van bijvoeglijke naamwoorden enz.). Terwijl bij stijlfouten (woordgebruik, uitdrukkingen, woordenschat etc.) je vaak alleen toets wat de kennis van een persoon is met betrekking tot dat specifieke woord of die specifieke uitdrukking (en vaak is hiervan gewoon sprake van willekeur) en dus zegt zo'n steekproefsgewijze test bij die onderdelen gewoon veel minder.

Daarmee beantwoord ik ook direct jouw vraag over welke onderdelen ik niet "relevant" vond. Wellicht een ongelukkige woordkeuze, ik bedoel dus meer de onderdelen waarvan de toetsing weinig zegt over iemands taalvaardigheid.
Maar ben je het met me eens dat een hoogopgeleide Nederlander - en zeker een jurist - gewoon alle of vrijwel alle normale Nederlandse woorden (daar bedoel ik mee, afgezien van jargon en andere vaktermen) moet kennen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:24:51 #33
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar ben je het met me eens dat een hoogopgeleide Nederlander - en zeker een jurist - gewoon alle of vrijwel alle normale Nederlandse woorden (daar bedoel ik mee, afgezien van jargon en andere vaktermen) moet kennen?
Je dwaalt een beetje af.. mij gaat het niet zozeer om welke (taal)kennis een jurist of hoogopgeleide geacht wordt te bezitten, maar meer over (de conclusie die je kan trekken over) de toetsing daarvan.

Maar wie bepaalt welke woorden tot die groep behoren? Dat is gewoon ontzettend subjectief.

Bovendien al zou ik jouw (feitelijk onmogelijke) redenering delen, moet je niet vergeten dat we het nog altijd over een B1 Taaltoets hebben, waarvan de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 18 is en nog in (het begin van) het leerproces zitten.
pi_119546320
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:24 schreef N0rah het volgende:

[..]

Je dwaalt een beetje af.. mij gaat het niet zozeer om welke (taal)kennis een jurist of hoogopgeleide geacht wordt te bezitten, maar meer over (de conclusie die je kan trekken over) de toetsing daarvan.

Maar wie bepaalt welke woorden tot die groep behoren? Dat is gewoon ontzettend subjectief.

Er zijn geen exacte regels over nee, dat is waar.
quote:
Bovendien al zou ik jouw (feitelijk onmogelijke) redenering delen, moet je niet vergeten dat we het nog altijd over een B1 Taaltoets hebben, waarvan de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 18 is en nog in (het begin van) het leerproces zitten.
... maar daar is natuurlijk de toets ook op afgestemd.
pi_119546562
Zo. Helaas geen spare ribs maar de nasi was lekker :+ Straks even wandelen met de hond en dan achter de laptop voor een proeftentamen.
pi_119546594
Oh en iedereen gefeliciteerd met de taaltoets. Onafhankelijk van de inhoud ervan een fijne mijlpaal.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:39:23 #37
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546700
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Retorisch :P
Volgens mij snap je niet wat ik ermee bedoelde. :P
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:39:36 #38
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en iedereen gefeliciteerd met de taaltoets. Onafhankelijk van de inhoud ervan een fijne mijlpaal.
Dank je.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:40:30 #39
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546742
Staats- en bestuursrecht is saai. ;(
pi_119546809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:40 schreef N0rah het volgende:
Staats- en bestuursrecht is saai. ;(
Hear, hear.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:43:38 #41
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119546868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

En wat vind je dan van het design van de Asus zenbook?
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:45:14 #42
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119546924
Sinds wanneer is het hier Computer-en-dergelijke-topic? :)
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
pi_119546936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef N0rah het volgende:

[..]

En wat vind je dan van het design van de Asus zenbook?
Lijkt er wel een beetje op maar die achterkant van het scherm :r
pi_119547007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:45 schreef DanielBackward het volgende:
Sinds wanneer is het hier Computer-en-dergelijke-topic? :)
Het is een beetje een offspring van de discussie over Apple.
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:48:25 #45
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119547054
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Het is een beetje een offspring van de discussie over Apple.
Hoe leuk appel ook is, het heurt hier m.i. niet echt thuis :P
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
pi_119547147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Het is SC he, dat laat zich slecht sturen :P
pi_119547148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:48 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Nouja, een kleine discussie moet, zoals over elk onderwerp, best kunnen. Maar dit dagenlange onophoudelijke gezeik komt ook mij de keel uit :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:53:58 #48
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_119547282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, een kleine discussie moet, zoals over elk onderwerp, best kunnen. Maar dit dagenlange onophoudelijke gezeik komt ook mij de keel uit :')
Dit dus. Koop waar je zin in hebt, en laat een ander dat ook doen.
pi_119547382
Hoe was het concert, Tchock ?
pi_119547416
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hoe was het concert, Tchock ?
Heel erg vet O+ Muziek was goed, zang was goed, geluid was goed, spectaculaire lichtshow :D Ja, gewoon perfect eigenlijk.
pi_119547444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel erg vet O+ Muziek was goed, zang was goed, geluid was goed, spectaculaire lichtshow :D Ja, gewoon perfect eigenlijk.
pi_119547518
Welke artiest/band?
pi_119547568
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:59 schreef Paxcon het volgende:
Welke artiest/band?
The xx. Voorprogramma van John Talabot. Die was trouwens erg saai.
pi_119547750
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

The xx. Voorprogramma van John Talabot. Die was trouwens erg saai.
Oh hm oke... Ik ken geen van beide.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 19:05:31 ]
pi_119548178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh hm oke... Ik ken geen van beide.
Deze is heel bekend.
pi_119548278
De juridische carrieredag was de 1.50 voor de garderobe niet waard :')
pi_119548308
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
De juridische carrieredag was de 1.50 voor de garderobe niet waard :')
Was het zo erg? Vertel!
pi_119548318
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is heel bekend.
Hm oke... ik vind het niks.
pi_119548408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was het zo erg? Vertel!
De juridische standjes bestonden uit 2 rechtsbijstandskantoren, de overheid en 1 advocatenkantoor. Nou, dat is wel DE happening van het jaar.
pi_119548499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

De juridische standjes bestonden uit 2 rechtsbijstandskantoren, de overheid en 1 advocatenkantoor. Nou, dat is wel DE happening van het jaar.
Wat slecht :') Was je snel weg ook?
pi_119548626
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zag van de week op de OMHP volgens mij een poster hangen van die beurs met Stibbe, De Brauw en nog een aantal andere kantoren erop. Maar dat was dan vast een andere beurs, of ze hebben de boel belazerd :D
pi_119551077
Dag fokkers,

Ik ben momenteel bezig met mijn 4de jaar HBO (Informatica). Nu ben ik aan het oriënteren om een studie-switch te maken naar de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Kan iemand mij vertellen hoelang de studieduur is van de opleiding afgezien van de 3 jaar die de UvL noemt? Of kan ik beter naar een andere uni gaan w/ ?
pi_119551116
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:27 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zag van de week op de OMHP volgens mij een poster hangen van die beurs met Stibbe, De Brauw en nog een aantal andere kantoren erop. Maar dat was dan vast een andere beurs, of ze hebben de boel belazerd :D
ja dat is volgende week vrijdag :P hoop daar mee te mogen lunchen
pi_119554763
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef krabbedoelie het volgende:
Dag fokkers,

Ik ben momenteel bezig met mijn 4de jaar HBO (Informatica). Nu ben ik aan het oriënteren om een studie-switch te maken naar de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Kan iemand mij vertellen hoelang de studieduur is van de opleiding afgezien van de 3 jaar die de UvL noemt? Of kan ik beter naar een andere uni gaan w/ ?
Dat hangt denk ik van je ambities af. Wat voor master je wil volgen, hoe lang die master duurt en of je voor een togaberoep gaat en daar voor door leert. Lijkt me verstandig om de studieadviseur of studentenhelpdesk oid van Leiden te contacten en jouw wensen en ambities te bespreken zodat je een duidelijk antwoord op je vraag kunt krijgen.

De vraag of je beter naar een andere uni kan gaan snap ik in dit verband niet helemaal, in beginsel duurt elke bachelor van rechtsgeleerdheid drie jaar.
pi_119555796
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:26 schreef krabbedoelie het volgende:
Dag fokkers,

nou , 3 jaar hè

Maaruh, waarom switchen en niet gewoon even informatica afmaken ( en dan je scriptie niet inleveren) en dan rechten doen?
pi_119556005
krijg net trouwens een reeks boetes voor van iemand die 4 dagen achter elkaar met 140 door een trajectcontrole is gereden :') |:(
pi_119556241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:
krijg net trouwens een reeks boetes voor van iemand die 4 dagen achter elkaar met 140 door een trajectcontrole is gereden :') |:(
Wat is de totale som van de boetes? :P
pi_119556337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:06 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Wat is de totale som van de boetes? :P
veel :P
pi_119556439
ei :9~
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:12:16 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119556521
Pom pom pom.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119556607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:07 schreef N0rah het volgende:

[..]

Que pasa? Heb je de taaltoets niet gehaald?
Nee ik werd een beetje moe van de wending die dit topic weer nam :+
pi_119556796
Hehehehe
pi_119559070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Deze is heel bekend.
The xx _O_

Wel een ander nummer dan.. dat wel, maar mooie muziek wel! :D

En Nora; leuke UI! O+
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:58:59 #74
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561779
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

The xx _O_

Wel een ander nummer dan.. dat wel, maar mooie muziek wel! :D

En Nora; leuke UI! O+
Ha, dank je. :D
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:00:32 #75
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:13 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Nee ik werd een beetje moe van de wending die dit topic weer nam :+
Oh, ben alweer vergeten waar het over ging.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:01:39 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119561884
Misselijk.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119561886
Wat betekent sc eigenlijk?
The code is the law
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:03:38 #78
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef KOG het volgende:
Wat betekent sc eigenlijk?
Slowchat.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:04:07 #79
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119561983
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef eriksd het volgende:
Misselijk.
Drink wat cola.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:05:35 #80
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119562036
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:04 schreef N0rah het volgende:

[..]

Drink wat cola.
Helpt dat?
Bis bis bis
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:06:37 #81
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119562069
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Helpt dat?
Ja. Wist je dat niet?!
pi_119562108
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Helpt dat?
Ja, heel erg goed :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:08:02 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119562113
Eh, nee. Maar even proberen. Ga ook zo naar bed. Winterdepressie. :{
Bis bis bis
pi_119562149
eigenlijk moet je die pic dan even in het groot erop gooien he? :P

Maar ik ga slapen, morgen weer drukke dag
pi_119562812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:58 schreef N0rah het volgende:

[..]

Ha, dank je. :D
je hebt wel telkens een werkelijk anders hoofd.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:40:56 #86
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563104
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:09 schreef Boterbartje het volgende:
eigenlijk moet je die pic dan even in het groot erop gooien he? :P

Maar ik ga slapen, morgen weer drukke dag
Nee. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt wel telkens een werkelijk anders hoofd.
Dat hoor ik wel vaker. Mbt foto's althans, niet in rl. Ik heb gewoon veel verschillende looks. 8-)

[ Bericht 5% gewijzigd door N0rah op 24-11-2012 00:47:09 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:42:38 #87
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563151
Slaapt iedereen al? :{
pi_119563565
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:42 schreef N0rah het volgende:
Slaapt iedereen al? :{
nee, jij?
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:58:28 #89
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, jij?
Nee. Ga je niet slapen? Ik verveel me.. ;(
pi_119563626
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:58 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee. Ga je niet slapen? Ik verveel me.. ;(
Dan moet je wat gaan doen :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:59:13 #91
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563637
Wanneer komt er trouwens een concrete datum voor de meeting?
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:59:29 #92
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan moet je wat gaan doen :)
Als ik wist wat, verveelde ik me niet zo.
pi_119563654
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:
Wanneer komt er trouwens een concrete datum voor de meeting?
zodra eric weer eens actief doet, hij fixt alles
pi_119563657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:

[..]

kom world of warcraft spelen met mij
pi_119563708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef N0rah het volgende:

[..]

of gewoon gaan zuipen in bed totdat je in slaap valt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:01:59 #96
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

kom world of warcraft spelen met mij
Ben je een WoW'er? :o Is niet echt mijn ding, sorry..
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:03:54 #97
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

of gewoon gaan zuipen in bed totdat je in slaap valt.
Nee, dan heb ik morgen een kater en ik moet morgen werken.
pi_119563756
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:01 schreef N0rah het volgende:

[..]

Ben je een WoW'er? :o Is niet echt mijn ding, sorry..
problem?

pi_119563763
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:03 schreef N0rah het volgende:

[..]

Nee, dan heb ik morgen een kater en ik moet morgen werken.
voldoende water drinken !
  zaterdag 24 november 2012 @ 01:05:09 #100
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_119563785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

problem?

[ afbeelding ]
Nee hoor, doe lekker je ding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo