Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra
Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.
Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.
De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.
Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
echt bullshit.quote:Op maandag 19 november 2012 17:16 schreef Chooselife het volgende:
Deze man heeft zijn eigen geschiedenis op een dergelijke manier genegeerd, weggedrukt en verwerkt, dat hij volledig aan het feit voorbij is gelopen dat hij deze daad in het verleden gepleegd heeft.
In zekere zin zal hij echt niet meer realiseren dat het echt hij was die dit gedaan heeft. Voor hem zal het door een andere "hij" in een soort droom zijn gebeurd: schizofreen. Omhuld door vage herinneringen, omschrijft hij ws. in de derde persoon.
De keel doorgesneden kan ik wel plaatsen bij een jonge veehouder, die ongetwijfeld wel eens geslacht heeft.
Het zal hem zijn.
Waarom?quote:
Ah, stom ja. Niet aan gedacht.quote:Op maandag 19 november 2012 17:18 schreef Re het volgende:
[..]
staat toch gewoon in het rechtsoordeel in deze zaak, 750 Euro boete omdat bla bla bla
Waarschijnlijk door het plegen van de moord.... want dat kan weer wel.quote:Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef Re het volgende:
laten we niet gaan diagnoseren ... deze schizofrene verdachte met MPS heeft natuurlijk zijn PTSS opgelopen als zolderautist
en voor ze de nek doorsnijden nog even strak in het kontje knallen natuurlijkquote:Op maandag 19 november 2012 17:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom?
Dat is een effectieve manier om vee of andere dieren te slachten. En boeren zijn ijskoud en knetterhard als het hier om gaat: zo gepiept.
Slachten is een vak hoor. Dat doen boeren niet.quote:Op maandag 19 november 2012 17:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom?
Dat is een effectieve manier om vee of andere dieren te slachten. En boeren zijn ijskoud en knetterhard als het hier om gaat: zo gepiept.
die vind ik een beetje borderline hoorquote:Op maandag 19 november 2012 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door het plegen van de moord.... want dat kan weer wel.
quote:Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje zeg, wist niet dat er zoveel psychiaters en mensen met psychische aandoeningen hier op Fok! zaten. Ik ben/heb geen van beide gelukkig. Laten we ons vooral aan de feiten houden en niet allemaal gaan speculeren wat de eventuele dader wel of niet kan hebben, anders gaan die verhalen ook weer helemaal een eigen leven leiden.
Het is de psychiater zelf geweest die het heeft verklaard.quote:Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje zeg, wist niet dat er zoveel psychiaters en mensen met psychische aandoeningen hier op Fok! zaten. Ik ben/heb geen van beide gelukkig. Laten we ons vooral aan de feiten houden en niet allemaal gaan speculeren wat de eventuele dader wel of niet kan hebben, anders gaan die verhalen ook weer helemaal een eigen leven leiden.
quote:Op maandag 19 november 2012 17:22 schreef Xan21 het volgende:
Marianne had wel een koeienvacht tasje bij zich
De psychiater heeft niet verklaard dat hij MPS, PTSS of wat dan ook had, die heeft zich beperkt tot een dissociatieve stoornis.quote:Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is de psychiater zelf geweest die het heeft verklaard.
Maar het lijkt inderdaad een onderwerp te zijn waar men liever niet over wil praten.
Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.quote:Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat ze het in noodgevallen wel doen.
Dat van een dissociatieve stoornis inderdaad, maar niks over PTSS, schizofrenie, MPD of wat dan ook.quote:Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is de psychiater zelf geweest die het heeft verklaard.
Maar het lijkt inderdaad een onderwerp te zijn waar men liever niet over wil praten.
Precies. Er is niemand die iets anders beweert dan dat.quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
De psychiater heeft niet verklaard dat hij MPS, PTSS of wat dan ook had, die heeft zich beperkt tot een dissociatieve stoornis.
De rest van de diagnoses zijn pure speculatie hier.
Dissociatieve stoornis op zich, is dan ook geen ziektebeeld. Het is een symptoom dat voorkomt bij specifieke stoornissen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat van een dissociatieve stoornis inderdaad, maar niks over PTSS, schizofrenie, MPD of wat dan ook.
Dan komt de noodslachter en gaat het dier meteen mee om verwerkt te worden, menselijke consumptie mag dan niet meer.quote:Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat ze het in noodgevallen wel doen.
Jij weet echt niks.quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
bullshit alertquote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
Same here. Voor mijn hobbie (okay, fout woord) heb ik veel met moorden te maken.quote:Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef h-fc het volgende:
Deze zaak heeft mij al van begin af aan gefascineerd. Ik hoop dat de onderste steen boven komt, nadat Jasper bekend heeft en zijn volledige verhaal heeft gedaan. Zo zou ik veel vragen beantwoord willen zien worden. De rechercheurs waren in ieder geval op de goede weg, ook al hadden ze zonder dit DNA-onderzoek Jasper never nooit gepakt.
Hier de laatste Marianne Vaatstra aflevering van Peter R de Vries:
Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.quote:Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dissociatieve stoornis op zich, is dan ook geen ziektebeeld. Het is een symptoom dat voorkomt bij specifieke stoornissen.
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.quote:
Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.
Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Katten tegen muizen ja, hebben een functie. Ganzen als wakers, ook een functie.quote:Op maandag 19 november 2012 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.
Precies.quote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.
Van kittens tot koeien.
Ik heb totaal andere ervaringen en ik ben er ook opgegroeid.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.
Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimenquote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.
Van kittens tot koeien.
Ik ook, raar dat ik een andere ervaring heb dan.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Lul niet zo slap man.quote:Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
Hoezo ongemerkt? Die worden gewoon opgehaald, hoor. Die worden echt niet begraven op 't erf.quote:Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimen
Maar die tekst is sowieso gedateerd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.
Maar die hebben niet allemaal een diagnose gesteld door een psychiater van jaren eerder.quote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet niet of jullie ooit weleens een dagje hebben meegekeken in de rechtbank. Meer dan de helft van de verdachten beroepen zich op "ik weet er niks meer van", "ik zou zoiets nooit doen" en dat soort bullshit. Hopende dat ze er zo mee weg komen.
Volgens sommigen hier wel ja...quote:Op maandag 19 november 2012 17:39 schreef h-fc het volgende:
Is het is hier nu serieus de discussie of hij makkelijk(er) iemands keel doorsnijdt omdat hij boer is en het zodoende vaker heeft gedaan bij vee?
Onder bepaalde bedreigende omstandigheden, zijn je hersenen in staat zich los te koppelen van wat jou op dat moment overkomt. Op dat moment, heb je geen enkel besef meer van tijd, plaats, of de persoon wie jij bent. Wanneer je hersenen die truc eenmaal hebben geleerd, kan het gebeuren dat je hersenen spontaan deze reactie geven op alles wat lijkt op de situatie die je eerder had meegemaakt toen je dit hebt geleerd. Het vervelende van angst is, dat het generaliserend is. En dus kunnen bepaalde situaties die helemaal niet bedreigend zijn, toch door de hersenen op die manier worden geïnterpreteerd en deze dissociatieve reactie in werking stellen. Die situaties heten dan "triggers".quote:Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef Mignon het volgende:
De stoornis wordt in ieder geval veroorzaakt door angst. Hoewel ik nou niet echt begrijp wat de stoornis nou precies is? Dat je simpelweg 'van de wereld raakt', de tijd verliest en daardoor niet meer de grip op de realiteit hebt?
Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 17:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar die tekst is sowieso gedateerd.
Al enkele jaren geleden heeft met aan de Fight/Flght reactie ook de Fright reactie toegevoegd, en die staat daar niet vermeld.
Maar de eerste zin is correct, " Een dissociatieve stoornis is een psychische aandoening waarbij dissociatie het belangrijkste kenmerk is."
Een ander woord voor "kenmerk", is een "symptoom".
Dus daar staat exact, wat ik al zei.
Borderline was nog niet genoemd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.
Maar goed, niet heel belangrijk verder.
Ja, ik heb mijn klinische psychologie boek er speciaal op nageslagen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:47 schreef Psy-freak het volgende:
En, zijn jullie eruit met de huis-tuin-en-keuken-psychologie?
Zo zo.quote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn klinische psychologie boek er speciaal op nageslagen.
Die heb ik maar lekker in de kast laten staanquote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn klinische psychologie boek er speciaal op nageslagen.
In ieder geval rechtstreeks op Omrop Fryslân die ook internet-tv heeft: http://www.omropfryslan.nl/livequote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef Abed het volgende:
Wordt die persco nog ergens uitgezonden?
http://www.rtl.nl/compone(...)erentie-vaatstra.xmlquote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef Abed het volgende:
Mijn studieboeken blijven ook lekker in de kast.quote:Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die heb ik maar lekker in de kast laten staan
Op het moment werk ik even niet (ben psychologe/pedagoge van beroep). En net als veel collegae, ben ik ook wel eens aan de doornen van het leven blijven hangen.
Ook bij RTL4 begrijp ik.quote:Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef Abed het volgende:
Ah ok, ook NL1 gewoon zag ik.quote:Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
In ieder geval rechtstreeks op Omrop Fryslan die ook internet-tv heeft: http://www.omropfryslan.nl/live
Ah, Tomke...quote:Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
In ieder geval rechtstreeks op Omrop Fryslân die ook internet-tv heeft: http://www.omropfryslan.nl/live
Dat zijn er nog al wat op FOK! ook.quote:Op maandag 19 november 2012 17:46 schreef Tayu het volgende:
[..]
Borderline was nog niet genoemd.
Pas op, want het is vast heel stigmatiserend voor mensen die aan borderline lijden
Ik zou je aanraden ze nog eens door te bladerenquote:Op maandag 19 november 2012 17:51 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Mijn studieboeken blijven ook lekker in de kast.
Idem.quote:Op maandag 19 november 2012 17:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden ze nog eens door te bladeren
Ongetwijfeld. En velen waarschijnlijk die allang geen borderline meer hebben, maar die diagnose ooit in hun jeugd kregen en daar inmiddels allang overheen gegroeid zijn. Maar sommige etiketjes blijven lang kleven.quote:Op maandag 19 november 2012 17:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zijn er nog al wat op FOK! ook.
Helder. Lijkt mij heel naar trouwens. In principe heeft het dus te maken met een trauma (vervelende gebeurtenis). Ik ben benieuwd of de stoornis in verband staat met de moord mocht hij daadwerkelijk de dader zijn (waar het wel naar neigt). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand na zoveel jaren kan leven met zo'n ontzettend gruwelijke daad - hoewel het vaker voorkomt - voor mij is het niet te bevatten.quote:Op maandag 19 november 2012 17:43 schreef Tayu het volgende:
[..]
Onder bepaalde bedreigende omstandigheden, zijn je hersenen in staat zich los te koppelen van wat jou op dat moment overkomt. Op dat moment, heb je geen enkel besef meer van tijd, plaats, of de persoon wie jij bent. Wanneer je hersenen die truc eenmaal hebben geleerd, kan het gebeuren dat je hersenen spontaan deze reactie geven op alles wat lijkt op de situatie die je eerder had meegemaakt toen je dit hebt geleerd. Het vervelende van angst is, dat het generaliserend is. En dus kunnen bepaalde situaties die helemaal niet bedreigend zijn, toch door de hersenen op die manier worden geïnterpreteerd en deze dissociatieve reactie in werking stellen. Die situaties heten dan "triggers".
Nu geloof ik je niet meer.quote:Op maandag 19 november 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. En velen waarschijnlijk die allang geen borderline meer hebben, maar die diagnose ooit in hun jeugd kregen en daar inmiddels allang overheen gegroeid zijn. Maar sommige etiketjes blijven lang kleven.
Off topic, heb je hier nu de hele dag lopen posten dat het geen dader maar verdachte is?quote:
Bitch, please.quote:Op maandag 19 november 2012 17:55 schreef Tayu het volgende:
[..]
Reden te meer om de boeken nog eens door te bladeren
Of hij die stoornis in 1999 al had, is ook onduidelijk. Net als de achtergrond ervan. Maar dat het nu al naar buiten wordt gebracht, wekt de indruk dat het als verweer aangegrepen zou kunnen worden.quote:Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef Mignon het volgende:
[..]
Helder. Lijkt mij heel naar trouwens. In principe heeft het dus te maken met een trauma (vervelende gebeurtenis). Ik ben benieuwd of de stoornis in verband staat met de moord mocht hij daadwerkelijk de dader zijn (waar het wel naar neigt). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand na zoveel jaren kan leven met zo'n ontzettend gruwelijke daad - hoewel het vaker voorkomt - voor mij is het niet te bevatten.
Dus?quote:
Flikker op.quote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Je bent geen amateur psycholoog maar een autist met een angststoornis.
rtl 4quote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
4 wel iig.quote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
Aspergers die zitten hier ook veel idd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Je bent geen amateur psycholoog maar een autist met een angststoornis.
Ja. Nuquote:Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
Idd, echter voor mediadoelen ben je dus al veroordeeld....quote:Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
Hij wordt VERDACHT (!) van verkrachting en moord.
quote:Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Idd, echter voor mediadoelen ben je dus al veroordeeld....
Je bent dan ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Veroordeling en zo.quote:Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
Wie weet, of hij had het gehoopt.quote:Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het matcht na dubbelcheck.
Zou. Die gozer gedacht hebben dat het toch niet uit zou komen?
Robijn toch!quote:Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
Dat is mij geheel duidelijk, maar dat was anderen eerder hier vandaag niet helemaal duidelijkquote:Op maandag 19 november 2012 18:04 schreef Messina het volgende:
[..]
Je bent dan ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Veroordeling en zo.
Dat kan ook nog ja.quote:Op maandag 19 november 2012 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie weet, of hij had het gehoopt.
Ik denk dat hij geen andere keuze had dan mee te helpen met het DNA-onderzoek. Misschien onder het mom 'ik ben verdachter als ik NIET ga, dan als ik WEL ga' of 'mijn broer/vader/wiedanook gaat wel, dus vroeg of laat komen ze er toch achter'.quote:Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het matcht na dubbelcheck.
Zou. Die gozer gedacht hebben dat het toch niet uit zou komen?
De persoon (woordvoerder?) die dat net vermelde, had die wel "expert" staan voor zijn naam op het naambordje? Anders telt het natuurlijk nietquote:Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
quote:Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De persoon (woordvoerder?) die dat net vermelde, had die wel "expert" staan voor zijn naam op het naambordje? Anders telt het natuurlijk niet
Wat was zijn voorstel?quote:Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Had al na 1/2/3 jaar kunnen worden opgelost als Peter r de vries zijn voorstel gewoon werd goed gekeurd.
Falers.
Omdat hij boer is.quote:Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Samson het volgende:
Stel dat hij idd schuldig is, dan begrijp ik echt niet hoe je als mens zoveel jaar met jezelf kunt leven en gewoon doorgaat met de dingen van de dag....
Het is een psychopaat!!!!quote:Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Samson het volgende:
Stel dat hij idd schuldig is, dan begrijp ik echt niet hoe je als mens zoveel jaar met jezelf kunt leven en gewoon doorgaat met de dingen van de dag....
Ik ook niet. Ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.quote:Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Samson het volgende:
Uiteraard.quote:Op maandag 19 november 2012 18:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit alles heeft toch weer een hoog 'single white female' gehalte
Als ik eens voor de gein een onderwerp op twitter opzoek, begin ik toch meestal wel spontaan te huilen want omfg wat een reactiesquote:
Omdat hij een baard heeft?quote:Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef hexje het volgende:
De burgermeester is een echte Jezus fan.
Mooi baardje ja.quote:Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef hexje het volgende:
De burgermeester is een echte Jezus fan.
Moet je ook nooit doen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik eens voor de gein een onderwerp op twitter opzoek, begin ik toch meestal wel spontaan te huilen want omfg wat een reacties
Haha, dat is niet omdat ze hun papa of man niet meer willen zien maar ze in hun eigen huis niet meer in mogen (onderzoek) en kunnen (media).quote:Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar als mijn vader dit zou hebben gedaan hoef ik hem nooit meer te zien, echt niet. :/ snap wel dat hun nu elders wonen tijdelijk.
Letterlijk: dna match is iets anders als bewijs dat hij de dader is.quote:Op maandag 19 november 2012 18:05 schreef Greys het volgende:
De focus ligt nu op het strafrechtelijk onderzoek naar de verdachte.
Het had nog toffer geweest als hij Beard Bilker had geheten.quote:Op maandag 19 november 2012 18:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een soort van friese Chriet Titulaer...
het is wat meidquote:Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef Silenus het volgende:
Hebben ze gvd de hele dag de tijd gehad om die persco voor te bereiden en dan heeft er NIEMAND een microfoontje geplaatst.
Friezen
quote:Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het had nog toffer geweest als hij Beard Bilker had gezeten.
quote:Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het had nog toffer geweest als hij Beard Bilker had gezeten.
En dat ja.quote:Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Letterlijk: dna match is iets anders als bewijs dat hij de dader is.
Of ze iets kunnen vertellen over een lopend onderzoek kunnen waar ze niets over mogen vertellen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wat voor briljante vraag zou je dan stellen namens de lokale schoolkrant?
ja echt leuk voor zijn kinderen jaquote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef matthijst het volgende:
Prachtig, vader van twee kinderen.
Mooi dat zijn gezin nu ook helemaal aan stront is.
Genieten.
Hij heeft zelf ook meegedaan. Zodra ze een verwante hebben gevonden zijn ze de andere familieleden die DNA hebben afgestaan ook verder uit gaan spitten.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe de verdachte nu op het spoor is gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Er zijn 8080 mannen in de wijde omgeving gevraagd VRIJWILLIG dna af te staan.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe de verdachte nu op het spoor is gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Eerst was er dus de aanverwante (of twee) en toen zijn ze in die lijn verder gaan zoeken en was het raak.quote:Op maandag 19 november 2012 16:23 schreef Alleskids het volgende:
de zoon is ook DNA afgenomen, waarschijnlijk tegelijkertijd met zijn vader (een familie uitje waardoor de vader niet onder de test uit kon. Ben ik wel benieuwd welk van de 2 dna's het eerst is gecontroleerd. Zijn ze eerst op de 100% van de vader gestuit, of is die van de zoon eerder gedaan, hadden ze een gigantische EUREKA!! moment toen er 80-90% dna uit kwam. en toen gekeken of er meer familie leden in de groep gegadigden zitten?
Waarom is dat genieten? Dat is juist enorm wrang. Had hij maar geen gezin gehad.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef matthijst het volgende:
Genieten.
Alle mannen in de nabije omgeving kregen een oproep om DNA af te staan.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe ze de verdachte nu op het spoor zijn gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Kut voor hun ja. Wel een goede reden om die incest dorpen te ontvluchten.quote:Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja echt leuk voor zijn kinderen ja
quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe ze de verdachte nu op het spoor zijn gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Elke man die toen tussen de 16 en 60 was in de omgeving is gevraagd vrijwillig mee te doen volgens mij? Hij heeft gewoon vrijwillig gekozen mee te doen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
quote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kut voor hun ja. Wel een goede reden om die incest dorpen te ontvluchten.
Tof voor zijn vrouw en kinderen!quote:Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef matthijst het volgende:
Genieten.
Guilty by proxy...quote:Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef h-fc het volgende:
[..]
Er zijn 8080 mannen in de wijde omgeving gevraagd VRIJWILLIG dna af te staan.
Dat lijkt me stug.quote:Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Misschien wist z'n vrouw het wel
Dus ze hadden zijn gegevens al toen ze via een familielid dat eerder was gecheckt verder gaan zoeken? Dat klinkt plausibel. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld in de tweede instantie is verzocht om mee te doen nadat ze via familie een gedeeltelijke match hadden gevonden.quote:Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij heeft zelf ook meegedaan. Zodra ze een verwante hebben gevonden zijn ze de andere familieleden die DNA hebben afgestaan ook verder uit gaan spitten.
Klopt.quote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus ze hadden zijn gegevens al toen ze via een familielid dat eerder was gecheckt verder gaan zoeken? Dat klinkt plausibel. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld in de tweede instantie is verzocht om mee te doen nadat ze via familie een gedeeltelijke match hadden gevonden.
Dat weet ik. Maar het zou kunnen dat hij eerst nee zei en nadat een familielid overeenkomsten had met het profiel van de dader binnen die familie verder is gezocht. Dat zou wel interessant zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Tayu het volgende:
[..]
Alle mannen in de nabije omgeving kregen een oproep om DNA af te staan.
Telekst 888quote:Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Specularium het volgende:
Waar is de ondertiteling bij de NOS? Ik versta hier geen zak van.
Maar dat is niet het geval, hij heeft zelf meegedaan met het vrijwillige onderzoek, niet met een vervolgonderzoek.quote:Op maandag 19 november 2012 18:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar het zou kunnen dat hij eerst nee zei en nadat een familielid overeenkomsten had met het profiel van de dader binnen die familie verder is gezocht. Dat zou wel interessant zijn.
Oke. Ik zoek vooral een andere verklaring omdat onduidelijk is waarom hij meedeed. Dat blijft een vreemd verhaal.quote:Op maandag 19 november 2012 18:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet het geval, hij heeft zelf meegedaan met het vrijwillige onderzoek, niet met een vervolgonderzoek.
Dat zal nu dan moeten worden uitgezocht. Als er sporen waren van verkrachting (aan de vagina), dan zal vrijwillige geslachtsgemeenschap wellicht al zijn uitgesloten.quote:Op maandag 19 november 2012 18:24 schreef M0NTANA het volgende:
Het DNA matcht met het daderprofiel, maar gaat het dan om de gevonden sperma? Want dat kan toch geen daderprofiel genoemd worden? Er kan namelijk ook sprake zijn geweest van vrijwillige geslachtsgemeenschap.
Misschien omdat zijn vrouw aanbood wel even mee te gaan? Beetje moeilijk om daar onderuit te komen...quote:Op maandag 19 november 2012 18:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oke. Ik zoek vooral een andere verklaring omdat onduidelijk is waarom hij meedeed. Dat blijft een vreemd verhaal.
En een bericht wat vanmiddag naar buiten kwam, dat hij een dissociatieve stoornis blijkt te hebben. Ook dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij vrijwillig DNA heeft afgestaan.quote:Op maandag 19 november 2012 18:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Oke. Ik zoek vooral een andere verklaring omdat onduidelijk is waarom hij meedeed. Dat blijft een vreemd verhaal.
quote:Op maandag 19 november 2012 18:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
En een bericht wat vanmiddag naar buiten kwam, dat hij een dissociatieve stoornis blijkt te hebben. Ook dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij vrijwillig DNA heeft afgestaan.
Grote kans.quote:Op maandag 19 november 2012 18:32 schreef Markeerstift het volgende:
Als hij niet bekend en er is niks te vinden in zijn huis of waar dan ook. Dan gaat hij vrijuit?
nou, zijn sperma is wel op PD gevonden, als ik me niet vergis op haar lichaam, dat zal hij wel moeten veklaren want verzwijgen dat je haar nog hebt gezien vlak voordat ze werd vermoord is wel reden hem nog even vast te houden, denk ik.quote:Op maandag 19 november 2012 18:32 schreef Markeerstift het volgende:
Als hij niet bekend en er is niks te vinden in zijn huis of waar dan ook. Dan gaat hij vrijuit?
de hoofdofficier gaf aan dat ze meerdere verwantschaps overeenkomstenhadden, zijn vader heeft aan de test meegedaan, naar ik begrijp ook zijn zoon hoewel die toendertijd te jong was. wat de alarmbellen heeft doen afgaan was meerdere hits door meerdere familieleden . daarna hebben ze de familie dna-afgiftes uitgebreider getest, om tot de preciese dader te komenquote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef M0NTANA het volgende:
Pas als Jasper S. zelf niet op was komen dagen, had DNA-verwantschapsonderzoek voor doorbraak gezorgd. Nu is hij op basis van normaal DNA-onderzoek aangehouden.
Trollquote:
lijkt me ook welquote:Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Misschien wist z'n vrouw het wel
Waar heb jij dat gerucht vandaan?quote:Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef Markeerstift het volgende:
Waar komt dat gerucht vandaan dat hij zou hebben gezegd dat hij de moordenaar is?
want....?quote:Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een tokkies wonen er ook in Friesland.
waar komt dit vandaan?quote:Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef Markeerstift het volgende:
Waar komt dat gerucht vandaan dat hij zou hebben gezegd dat hij de moordenaar is?
Dat begreep ik ook van de Omrop Fryslan stream.quote:Op maandag 19 november 2012 18:33 schreef Alleskids het volgende:
[..]
de hoofdofficier gaf aan dat ze meerdere verwantschaps overeenkomstenhadden, zijn vader heeft aan de test meegedaan, naar ik begrijp ook zijn zoon hoewel die toendertijd te jong was. wat de alarmbellen heeft doen afgaan was meerdere hits door meerdere familieleden . daarna hebben ze de familie dna-afgiftes uitgebreider getest, om tot de preciese dader te komen
was net op tv ned 1quote:Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Waar heb jij dat gerucht vandaan?
Ik heb dat niet eerder gehoord, dan nu van jou.
Het ging over geruchten die zich de ronde deden.quote:Op maandag 19 november 2012 18:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb even geen tv bij de hand nu, maar wat zeiden ze dan? Dat hij al heeft bekend?
Het is wel de Westereen heh... Waldpyken...quote:Op maandag 19 november 2012 18:36 schreef Alleskids het volgende:
[..]
want....?
in de rest van het land worden er geen moorden gepleegd of daders gepakt?
Toen met het wangslijmonderzoek heeft hij tegen de agent gezegt die erbij was dat hij de moordenaar was.quote:Op maandag 19 november 2012 18:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb even geen tv bij de hand nu, maar wat zeiden ze dan? Dat hij al heeft bekend?
Dat slaat nergens op?quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Het ging over geruchten die zich de ronde deden.
Een ervan was dat hij bij het inleveren van zijn DNA tegen een politieagend (!) gezegd zou hebben: 'Ik ben de moordenaar'
dna match gevonden na diverse hits in de aanverwantschapquote:Op maandag 19 november 2012 18:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Pff, inderdaad. Dan mag je meer uitleggen op het politiebureau.quote:Op maandag 19 november 2012 18:40 schreef matthijst het volgende:
Jaja, en die agenten lieten m lopen?
Maar dan zouden ze hem meteen op dat moment toch hebben gearresteerd en ondervraagd? En hem niet gewoon laten gaan?quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Toen met het wangslijmonderzoek heeft hij tegen de agent gezegt die erbij was dat hij de moordenaar was.
Althans, dat zeiden ze net bij eenvandaag.
Ohja, meteen met voor- en achternaam in de krantquote:Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef matthijst het volgende:
De 45-jarige Jasper Steringa, de hoofdverdachte in de zaak Marianne Vaatstra, was al een bekende van politie. In 2009 werd de veehouder beboet voor een nachtelijke joyride. Tijdens de rechtzaak kwam destijds naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis.
[ afbeelding ]
jaquote:Op maandag 19 november 2012 18:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze hem meteen op dat moment toch hebben gearresteerd en ondervraagd? En hem niet gewoon laten gaan?
Volgens mij komt de achternaam van Geenstijl.quote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ohja, meteen met voor- en achternaam in de krantTelegraaf
quote:Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Toen met het wangslijmonderzoek heeft hij tegen de agent gezegt die erbij was dat hij de moordenaar was.
Althans, dat zeiden ze net bij eenvandaag.
OMFGquote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
De info over een dissociatieve stoornis kwam dus van een buurvrouw.
Goed. Ook roddelderoddel dus.quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Vreemd, inderdaad. Misschien namen ze hem niet serieus, moet wel. Of het is gewoon niet gezegd.quote:Op maandag 19 november 2012 18:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze hem meteen op dat moment toch hebben gearresteerd en ondervraagd? En hem niet gewoon laten gaan?
Niks expert.quote:Op maandag 19 november 2012 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aldus een expert bij RTL Boulevard.
Het staat gewoon in een nieuwsbericht die het uit de rechtzaak heeft hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
smerig toch, weet je wat die vader van Marianne zei, respect voor die man, hij is blij dat de dader gepakt is maar verdrietig voor die vrouw en die kinderen.quote:
quote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mevrouw van het OM vond het niet betrouwbaar genoeg om erop door te gaan, omdat het volgens haar afkomstig was van een buurvrouw.quote:Op maandag 19 november 2012 18:49 schreef alors het volgende:
[..]
Het staat gewoon in een nieuwsbericht die het uit de rechtzaak heeft hoor.
Oh ja?quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Waldnet 2009quote:Boete voor nachtelijk 'joyritje'
vrijdag 09 oktober 2009 Leeuwarden
De verdachte zei het vrijdag meerdere malen: 'Dit past niet bij mij'. Toch zat de 42-jarige inwoner van Oudwoude tegenover de politierechter omdat hij in de nacht van 28 oktober was gaan joyriden in de auto van een plaatselijke boer. Dat was niet het enige, de Oudwoudster had gedronken en, toen hij ontdekte dat de politie hem op de hielen zat, had hij het gas diep ingetrapt. Op wegen waar 30 het maximum is, werden snelheden tot 100 kilometer per uur bereikt. De auto's reden 140 over de Lauwersmeerweg.
Dat hij er als een speer vandoor was gegaan, was een combinatie van schaamte en paniek geweest, zei de verdachte. Hij had eerst al een stopteken van de politie genegeerd. Tijdens de achtervolging, trok hij zich niets van de sirene en de zwaailichten van de politie. Uiteindelijk sloeg de auto waar de verdachte in reed af op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waarna de man gearresteerd werd. Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.
De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.
Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.
De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.
Maar om zover te gaan als de advocate voorstelde -die bepleitte ontslag van alle rechtsvervolging vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid- wilde de officier niet gaan. Dat vond de rechter ook. Hij volgde het strafvoorstel van de officier door een boete van 750 euro op te leggen, voor het joyriden en het gevaarlijk rijgedrag, plus een rijontzegging van zes maanden. Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.
En nu?quote:
Dat was bij 1 Vandaag, dat dat verhaal de rondte deed, ze weten niet of daar nog iets mee gedaan is.quote:Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Tayu het volgende:
[..]
Waar heb jij dat gerucht vandaan?
Ik heb dat niet eerder gehoord, dan nu van jou.
Hoevaak 1vandaag ernaast zit...quote:Op maandag 19 november 2012 18:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was bij 1 Vandaag, dat dat verhaal de rondte deed, ze weten niet of daar nog iets mee gedaan is.
Het is misschien niet professioneel, maar je moest eens weten hoe hoog de druk was van de publieke opinie. Niemand had nog vertrouwen in het onderzoek. Iedereen wist zeker op dat moment dat het de man uit het azc was. Kan me prima voorstellen dat ze daarom die Irakees nog eens onderzocht hebben. Dat het niet juist is klopt. Maar daardoor was het wel zeker dat het hem niet was.quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef Mignon het volgende:
Die officier van justitie van zonet mag zich ook wel doodschamen dat hij zich heeft laten leiden door de publieke opinie. En hoe die Irakees werd aangehouden met camera's en al, ik vind het schrijnend al is het verleden tijd.
Ja en door te quoten doe je toch hetzelfde!quote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bull, hij heeft daar geen bekentenis gedaan, hij heeft gewoon de opmerking "ik ben de moordenaar" gemaakt tijdens het afnemen van het wangslijm.quote:Op maandag 19 november 2012 18:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op?![]()
Dan zou hij meteen op dat moment zijn gearresteerd, en niet dagen (of zelfs weken?) later.
Jankerd, alleen in NL doen we daar zo dramatisch over.quote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een griezel. Misschien had ie in de nacht van 30 april 1999 ook dat ie even zin had een rondje te fietsen met z'n zatte kop.quote:
Bron?quote:Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bull, hij heeft daar geen bekentenis gedaan, hij heeft gewoon de opmerking "ik ben de moordenaar" gemaakt tijdens het afnemen van het wangslijm.
En ja, wellicht had hij wel verwacht dat dat reden zou zijn om hem direct in de boeien te slaan, maar dat is niet gebeurd, waarschijnlijk omdat ze het niet serieus namen.
En van het krantenbericht over de joyriding?quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat ging over de diagnose.quote:Op maandag 19 november 2012 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
En van het krantenbericht over de joyriding?
Ja, neemt niet weg dat als dat verhaal rondgaat, dat het rondgaat.... in kleine dorpen wordt er (net als op internet) wel vaker iets wat iemand suggereert tot waarheid verheven, en in een geval als dit komt het dan dus op TV.quote:Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hoevaak 1vandaag ernaast zit...
Zoals 99% van dit topic.quote:
Dus? Ik heb gehoord dat yvonne pot is.quote:Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, neemt niet weg dat als dat verhaal rondgaat, dat het rondgaat.... in kleine dorpen wordt er (net als op internet) wel vaker iets wat iemand suggereert tot waarheid verheven, en in een geval als dit komt het dan dus op TV.
Weet ik het... Ik heb er iig geen verstand van.quote:Op maandag 19 november 2012 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dissociatieve fugue? Haal de handboeken er maar weer bij. Kun je dan ook een meisje verkrachten en vermoorden?
Jup. Maar goed, da's niet zo heel gek toch, dat men gaat speculeren?quote:
Als Telegraaf-lezer misschien.quote:Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. Maar goed, da's niet zo heel gek toch, dat men gaat speculeren?
Zolang het idd maar niet als waarheid wordt gebracht.
Ja, als dat 12 keer gequote wordt en Claudia de Breij wordt vervolgens vermoord na een TV-opname waar Yvonne ook bij was, dan krijg je als snel roddels die eea aan elkaar koppelen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dus? Ik heb gehoord dat yvonne pot is.
Geen idee. Zoals iemand al opperde kan het ook zijn dat hij pas last kreeg van die dissociatie verschijnselen na de moord op Marianne Vaatstra, als wordt aangenomen dat hij de dader is. Ben benieuwd of zijn advocaat er iets mee gaat doen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En kun je dan ook zeer ernstige vergrijpen doen?
Precies.quote:Op maandag 19 november 2012 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als dat 12 keer gequote wordt en Claudia de Breij wordt vervolgens vermoord na een TV-opname waar Yvonne ook bij was, dan krijg je als snel roddels die eea aan elkaar koppelen.
Volgens het krantenbericht kwam het van een psychiater, en nav een psychologisch onderzoek ivm een aanhouding van joyriding in 2009.quote:Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, dus?quote:Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Volgens het krantenbericht kwam het van een psychiater, en nav een psychologisch onderzoek ivm een aanhouding van joyriding in 2009.
Het betreft dus niet een bericht van de buurvrouw.
Ik niet. Het maakt het niet minder erg.quote:Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik ben blij dat dit een blanke dader was want als het een lichtgetinte betrof waren wij al in topicnummer # 131 over hoe slecht moslims zijn, en haatbaarden, en zandbak religie en al die standaard haattaal.
Wat wil je nou precies bereiken? Het is een nieuwstopic, en dat hij tijdens het afnemen van het wangslijm gezegd had "Ik ben de moordenaar" werd net in een nieuwsprogramma genoemd....quote:
Logisch dat de druk van de publieke opinie groot is, maargoed, als je zo'n functie heb hoor je je daar mijn inziens niet door te beïnvloeden. Neemt overigens niet weg dat ik 't 100% begrijp. Ik vind het alleen schrijnend dat zodra je daar als persoon zo vatbaar voor bent, jij dan toch die functie hebt, snap je?quote:Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het is misschien niet professioneel, maar je moest eens weten hoe hoog de druk was van de publieke opinie. Niemand had nog vertrouwen in het onderzoek. Iedereen wist zeker op dat moment dat het de man uit het azc was. Kan me prima voorstellen dat ze daarom die Irakees nog eens onderzocht hebben. Dat het niet juist is klopt. Maar daardoor was het wel zeker dat het hem niet was.
Achteraf is het makkelijk oordelen, maar denk dat ze op dat moment wel het juiste hebben gedaan. En met die camera's van sbs:
Als ik het krantenbericht goed lees, lees ik dat de buurvrouw op eigen initiatief een psychiater heeft geraadpleegd over haar buurman.quote:Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Volgens het krantenbericht kwam het van een psychiater, en nav een psychologisch onderzoek ivm een aanhouding van joyriding in 2009.
quote:Op maandag 19 november 2012 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als dat 12 keer gequote wordt en Claudia de Breij wordt vervolgens vermoord na een TV-opname waar Yvonne ook bij was, dan krijg je als snel roddels die eea aan elkaar koppelen.
quote:Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Eindelijk van Claudia de Breij afquote:Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Achterlijk roddelen hoort ook op FOK! NWS niet.quote:Op maandag 19 november 2012 19:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat wil je nou precies bereiken? Het is een nieuwstopic, en dat hij tijdens het afnemen van het wangslijm gezegd had "Ik ben de moordenaar" werd net in een nieuwsprogramma genoemd....
Als dat niet meer in een nieuwstopic herhaald mag worden dan kan het topic net zo goed op slot.
Want zolang de rechtzaak niet geweest is weten we sowieso niet wat er precies gebeurd is.
Bok eens even op met deze 'discussie'.quote:Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik ben blij dat dit een blanke dader was want als het een lichtgetinte betrof waren wij al in topicnummer # 131 over hoe slecht moslims zijn, en haatbaarden, en zandbak religie en al die standaard haattaal.
Ik bedoelde te zeggen dat het goede hieraan is is dat de moslims de typische haatopmerkingen bespaard blijven.quote:Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik niet. Het maakt het niet minder erg.
Alles is mogelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dissociatieve fugue? Haal de handboeken er maar weer bij. Kun je dan ook een meisje verkrachten en vermoorden?
Nog niet, de "vervolgens" ontbreekt nog....quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Eindelijk van Claudia de Breij af
Waarom? Het is toch waar?quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bok eens even op met deze 'discussie'.
Ik las het inderdaad. Als het valt terug te zoeken vind ik het raar dat ze een buurvrouw als enige bron benoemde.quote:Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het werd genoemd in een nieuwsprogramma.... als het gaat om pure feiten had je hier sowieso niet de halve dag moeten zitten, want er waren nog weinig feiten bekend.quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Achterlijk roddelen hoort ook op FOK! NWS niet.
Altijd weer die finnen.quote:Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
Welk nieuwsprogramma?quote:Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het werd genoemd in een nieuwsprogramma.... als het gaat om pure feiten had je hier sowieso niet de halve dag moeten zitten, want er waren nog weinig feiten bekend.
Bel het journaal evenquote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Achterlijk roddelen hoort ook op FOK! NWS niet.
Als de OvJ niet beter wist dan dat hij niet eerder met de politie in aanraking is gekomen, dan was ze waarschijnlijk behoorlijk onaangenaam verrast door deze veroordeling wegens Joyriding.quote:Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik las het inderdaad. Als het valt terug te zoeken vind ik het raar dat ze een buurvrouw als enige bron benoemde.
Waarom?quote:
Jij leest niet goed.quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Als ik het krantenbericht goed lees, lees ik dat de buurvrouw op eigen initiatief een psychiater heeft geraadpleegd over haar buurman.
Het is denk ik maar net wat je wíl lezen.
Zijn vader en zoon hebben vrijwillig DNA afgestaan, ze zouden dus hoe-dan-ook bij hem zijn uitgekomen.quote:Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef rareziekte het volgende:
Waarom zou je als dader vrijwillig je DNA afstaan als je nog niet verdacht bent? :s
Familie was ook gegaan? Misschien dacht ie dat ie mazzel zou hebben (foutje gemaakt ofzo).quote:Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef rareziekte het volgende:
Waarom zou je als dader vrijwillig je DNA afstaan als je nog niet verdacht bent? :s
En 3x onder invloedquote:Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de OvJ niet beter wist dan dat hij niet eerder met de politie in aanraking is gekomen, dan was ze waarschijnlijk behoorlijk onaangenaam verrast door deze veroordeling wegens Joyriding.
quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Als ik het krantenbericht goed lees, lees ik dat de buurvrouw op eigen initiatief een psychiater heeft geraadpleegd over haar buurman.
Ik heb dat krantenbericht in verschillende versies gelezen, in het Frysk en in het Nederlands, en in geen enkel bericht kwam ik een buurvrouw tegen. Wel een psychiater.quote:Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Nies het volgende:
[..]
Omdat je weet dat je verdacht gaat worden wanneer je familieleden hun DNA afstaan.quote:Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef rareziekte het volgende:
Verwantschapsonderzoek, dus het spoor leidt sowieso wel naar jou. AL sje niet meedoet is dat verdachter. Misschien dat ie wel dacht dat ie er al zolang mee wegkomt dat het deze keer ook wel los zou lopen. Of het achtervolgde hem zo dat door opgepakt te worden er van de onzekerheid af zou zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef rareziekte het volgende:
DNA is bij ieder persoon toch totaal uniek?quote:Op maandag 19 november 2012 19:05 schreef Nies het volgende:
[..]
Zijn vader en zoon hebben vrijwillig DNA afgestaan, ze zouden dus hoe-dan-ook bij hem zijn uitgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |