abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119391176
quote:
Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra

Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.

Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.

De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.

Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.html

Link naar dossier Telegraaf zaak Vaatstra
Dossier AD

Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119391205
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:16 schreef Chooselife het volgende:
Deze man heeft zijn eigen geschiedenis op een dergelijke manier genegeerd, weggedrukt en verwerkt, dat hij volledig aan het feit voorbij is gelopen dat hij deze daad in het verleden gepleegd heeft.
In zekere zin zal hij echt niet meer realiseren dat het echt hij was die dit gedaan heeft. Voor hem zal het door een andere "hij" in een soort droom zijn gebeurd: schizofreen. Omhuld door vage herinneringen, omschrijft hij ws. in de derde persoon.

De keel doorgesneden kan ik wel plaatsen bij een jonge veehouder, die ongetwijfeld wel eens geslacht heeft.

Het zal hem zijn.
echt bullshit.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 november 2012 @ 17:20:50 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119391243
laten we niet gaan diagnoseren ... deze schizofrene verdachte met MPS heeft natuurlijk zijn PTSS opgelopen als zolderautist
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119391247
Jeetje zeg, wist niet dat er zoveel psychiaters en mensen met psychische aandoeningen hier op Fok! zaten. Ik ben/heb geen van beide gelukkig. Laten we ons vooral aan de feiten houden en niet allemaal gaan speculeren wat de eventuele dader wel of niet kan hebben, anders gaan die verhalen ook weer helemaal een eigen leven leiden.
  maandag 19 november 2012 @ 17:21:00 #5
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119391251
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

He?
_O-
pi_119391257
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:19 schreef alors het volgende:

[..]

echt bullshit.
Waarom?

Dat is een effectieve manier om vee of andere dieren te slachten. En boeren zijn ijskoud en knetterhard als het hier om gaat: zo gepiept.
pi_119391262
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 17:18 schreef Re het volgende:

[..]

staat toch gewoon in het rechtsoordeel in deze zaak, 750 Euro boete omdat bla bla bla
Ah, stom ja. Niet aan gedacht.
  maandag 19 november 2012 @ 17:22:01 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119391291
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef Re het volgende:
laten we niet gaan diagnoseren ... deze schizofrene verdachte met MPS heeft natuurlijk zijn PTSS opgelopen als zolderautist
Waarschijnlijk door het plegen van de moord.... want dat kan weer wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119391300
Marianne had wel een koeienvacht tasje bij zich

[ Bericht 59% gewijzigd door Xan21 op 19-11-2012 17:33:46 ]
  maandag 19 november 2012 @ 17:22:41 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119391320
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waarom?

Dat is een effectieve manier om vee of andere dieren te slachten. En boeren zijn ijskoud en knetterhard als het hier om gaat: zo gepiept.
en voor ze de nek doorsnijden nog even strak in het kontje knallen natuurlijk :')
pi_119391344
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waarom?

Slachten is een vak hoor. Dat doen boeren niet.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 november 2012 @ 17:23:31 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119391365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarschijnlijk door het plegen van de moord.... want dat kan weer wel.
die vind ik een beetje borderline hoor :@
  maandag 19 november 2012 @ 17:23:31 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119391366
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Jeetje zeg, wist niet dat er zoveel psychiaters en mensen met psychische aandoeningen hier op Fok! zaten. Ik ben/heb geen van beide gelukkig. Laten we ons vooral aan de feiten houden en niet allemaal gaan speculeren wat de eventuele dader wel of niet kan hebben, anders gaan die verhalen ook weer helemaal een eigen leven leiden.
:D
pi_119391367
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is de psychiater zelf geweest die het heeft verklaard.

Maar het lijkt inderdaad een onderwerp te zijn waar men liever niet over wil praten.
pi_119391375
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:22 schreef Xan21 het volgende:
Marianne had wel een koeienvacht tasje bij zich
:') :D Wat slecht.
  maandag 19 november 2012 @ 17:23:54 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119391382
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef alors het volgende:

[..]

Slachten is een vak hoor. Dat doen boeren niet.
Ik kan me best voorstellen dat ze het in noodgevallen wel doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 november 2012 @ 17:26:19 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119391477
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar het lijkt inderdaad een onderwerp te zijn waar men liever niet over wil praten.
De psychiater heeft niet verklaard dat hij MPS, PTSS of wat dan ook had, die heeft zich beperkt tot een dissociatieve stoornis.
De rest van de diagnoses zijn pure speculatie hier.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119391481
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
pi_119391498
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat van een dissociatieve stoornis inderdaad, maar niks over PTSS, schizofrenie, MPD of wat dan ook.
pi_119391611
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

De psychiater heeft niet verklaard dat hij MPS, PTSS of wat dan ook had, die heeft zich beperkt tot een dissociatieve stoornis.
De rest van de diagnoses zijn pure speculatie hier.
Precies. Er is niemand die iets anders beweert dan dat.

Iemand riep op dat bericht meteen dat het dan MPS zou zijn, waarop ik reageerde dat er meerdere mogelijkheden zijn voor dissociatie bijvoorbeeld PTSS.

Jij bent daar meteen als een dolle opgesprongen, want ik was met dat voorbeeld heel stigmatiserend :?

Het is nu eenmaal een feit, dat dissocièren bij meerdere psychiatrische ziektebeelden voorkomt, als symptoom.
pi_119391630
Deze zaak heeft mij al van begin af aan gefascineerd. Ik hoop dat de onderste steen boven komt, nadat Jasper bekend heeft en zijn volledige verhaal heeft gedaan. Zo zou ik veel vragen beantwoord willen zien worden. De rechercheurs waren in ieder geval op de goede weg, ook al hadden ze zonder dit DNA-onderzoek Jasper never nooit gepakt.

Hier de laatste Marianne Vaatstra aflevering van Peter R de Vries:
pi_119391670
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat van een dissociatieve stoornis inderdaad, maar niks over PTSS, schizofrenie, MPD of wat dan ook.
Dissociatieve stoornis op zich, is dan ook geen ziektebeeld. Het is een symptoom dat voorkomt bij specifieke stoornissen.
pi_119391703
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan komt de noodslachter en gaat het dier meteen mee om verwerkt te worden, menselijke consumptie mag dan niet meer.

En sowieso wat moet je in godsnaam met een beest waarbij de keel hebt doorgesneden? Helemaal uitbenen, botten afvoeren, etc, al dat bloed wat eruit komt. Serieus hou het een beetje reëel.
know'm sayin?
word? word.
pi_119391726
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
Jij weet echt niks.
know'm sayin?
word? word.
pi_119391749
quote:

[..]

bullshit alert :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_119391762
Dissociatie wordt veroorzaakt door angst. Normaal gesproken volgt op angst een vecht- of een vluchtreactie. Indien men niet kan vechten of vluchten, en men gedwongen is in een angstige situatie te blijven, kunnen de hersenen besluiten zich te onttrekken aan de wereld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve_stoornis

de stoornis die in 2009 is geconstateerd kan heel goed los staan van de moord in 1999. wellicht is de stoornis ontstaan uit angst ondekt te worden als moordenaar. er is genoeg onderzoek gedaan in deze zaak, en wellicht zijn ze dicht bij hem in de buurt geweest ergens na de moord en vlak voor hij besloot de auto te stelen en te joyrijden. en daarna net doen of hij gek was.

het kan niet anders of hij is 13 jaar echt bang geweest. in die regio lopen emoties wel eens uit de hand. lik op stuk komt er vaak genoeg voor, als ontdekt werd dat hij de moordenaar was, dan was (is) hij zijn leven niet zeker
pi_119391765
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef h-fc het volgende:
Deze zaak heeft mij al van begin af aan gefascineerd. Ik hoop dat de onderste steen boven komt, nadat Jasper bekend heeft en zijn volledige verhaal heeft gedaan. Zo zou ik veel vragen beantwoord willen zien worden. De rechercheurs waren in ieder geval op de goede weg, ook al hadden ze zonder dit DNA-onderzoek Jasper never nooit gepakt.

Hier de laatste Marianne Vaatstra aflevering van Peter R de Vries:
Same here. Voor mijn hobbie (okay, fout woord) heb ik veel met moorden te maken.

Het was wel duidelijk dat deze moord toch uiteindelijk wel opgelost zou worden. Ze trokken steeds meer uit de kast.

Ik vraag me af of iemand zich nog met de zaak had bezig gehouden had als Peter zich er niet in vastgebeten had.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119391778
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dissociatieve stoornis op zich, is dan ook geen ziektebeeld. Het is een symptoom dat voorkomt bij specifieke stoornissen.
Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.
pi_119391827
quote:
13s.gif Op maandag 19 november 2012 17:32 schreef alors het volgende:

[..]

Jij weet echt niks.
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.

Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
pi_119391848
quote:

[..]

Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.
pi_119391873
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.

Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.

Van kittens tot koeien.
pi_119391877
quote:

[..]

_O- :')
pi_119391880
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.
Katten tegen muizen ja, hebben een functie. Ganzen als wakers, ook een functie.
  maandag 19 november 2012 @ 17:36:17 #34
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119391883
Ik weet niet of jullie ooit weleens een dagje hebben meegekeken in de rechtbank. Meer dan de helft van de verdachten beroepen zich op "ik weet er niks meer van", "ik zou zoiets nooit doen" en dat soort bullshit. Hopende dat ze er zo mee weg komen.

En bij dit mannetje is er een psychiater in het verhaal gekomen. Of de diagnose juist is... Geen idee. In zou verwachten dat ie dan meer uit zou hebben gevreten, om de haverklap dus.

[ Bericht 28% gewijzigd door gohan16 op 19-11-2012 17:41:51 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_119391886
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.

Van kittens tot koeien.
Precies.
pi_119391893
quote:

[..]

Ik heb totaal andere ervaringen en ik ben er ook opgegroeid.
know'm sayin?
word? word.
pi_119391910
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Van kittens tot koeien.
Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimen
Jij begrijpt _O_
pi_119391932
quote:

[..]

Ik ook, raar dat ik een andere ervaring heb dan.

quote:
Lul niet zo slap man.
pi_119391941
De stoornis wordt in ieder geval veroorzaakt door angst. Hoewel ik nou niet echt begrijp wat de stoornis nou precies is? Dat je simpelweg 'van de wereld raakt', de tijd verliest en daardoor niet meer de grip op de realiteit hebt?
pi_119391948
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimen
Hoezo ongemerkt? Die worden gewoon opgehaald, hoor. Die worden echt niet begraven op 't erf.
pi_119391984
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.
Maar die tekst is sowieso gedateerd.

Al enkele jaren geleden heeft men aan de Fight/Flght reactie ook de Fright reactie toegevoegd, en die staat daar niet vermeld.

Maar de eerste zin is correct, " Een dissociatieve stoornis is een psychische aandoening waarbij dissociatie het belangrijkste kenmerk is."

Een ander woord voor "kenmerk", is een "symptoom".

Dus daar staat exact, wat ik al zei.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tayu op 19-11-2012 17:44:28 ]
pi_119391985
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet niet of jullie ooit weleens een dagje hebben meegekeken in de rechtbank. Meer dan de helft van de verdachten beroepen zich op "ik weet er niks meer van", "ik zou zoiets nooit doen" en dat soort bullshit. Hopende dat ze er zo mee weg komen.
Maar die hebben niet allemaal een diagnose gesteld door een psychiater van jaren eerder.
pi_119392010
Is het is hier nu serieus de discussie of hij makkelijk(er) iemands keel doorsnijdt omdat hij boer is en het zodoende vaker heeft gedaan bij vee?
pi_119392042
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:39 schreef h-fc het volgende:
Is het is hier nu serieus de discussie of hij makkelijk(er) iemands keel doorsnijdt omdat hij boer is en het zodoende vaker heeft gedaan bij vee?
Volgens sommigen hier wel ja... :') Boeren slachten halal!
pi_119392095
pi_119392184
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef Mignon het volgende:
De stoornis wordt in ieder geval veroorzaakt door angst. Hoewel ik nou niet echt begrijp wat de stoornis nou precies is? Dat je simpelweg 'van de wereld raakt', de tijd verliest en daardoor niet meer de grip op de realiteit hebt?
Onder bepaalde bedreigende omstandigheden, zijn je hersenen in staat zich los te koppelen van wat jou op dat moment overkomt. Op dat moment, heb je geen enkel besef meer van tijd, plaats, of de persoon wie jij bent. Wanneer je hersenen die truc eenmaal hebben geleerd, kan het gebeuren dat je hersenen spontaan deze reactie geven op alles wat lijkt op de situatie die je eerder had meegemaakt toen je dit hebt geleerd. Het vervelende van angst is, dat het generaliserend is. En dus kunnen bepaalde situaties die helemaal niet bedreigend zijn, toch door de hersenen op die manier worden geïnterpreteerd en deze dissociatieve reactie in werking stellen. Die situaties heten dan "triggers".
pi_119392190
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:38 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar die tekst is sowieso gedateerd.

Al enkele jaren geleden heeft met aan de Fight/Flght reactie ook de Fright reactie toegevoegd, en die staat daar niet vermeld.

Maar de eerste zin is correct, " Een dissociatieve stoornis is een psychische aandoening waarbij dissociatie het belangrijkste kenmerk is."

Een ander woord voor "kenmerk", is een "symptoom".

Dus daar staat exact, wat ik al zei.
Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.

Maar goed, niet heel belangrijk verder. :)
pi_119392295
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.

Maar goed, niet heel belangrijk verder. :)
Borderline was nog niet genoemd.

Pas op, want het is vast heel stigmatiserend voor mensen die aan borderline lijden ;)
  maandag 19 november 2012 @ 17:47:16 #50
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392326
En, zijn jullie eruit met de huis-tuin-en-keuken-psychologie?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_119392365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:47 schreef Psy-freak het volgende:
En, zijn jullie eruit met de huis-tuin-en-keuken-psychologie?
Ja, ik heb mijn klinische psychologie boek er speciaal op nageslagen. :7
  maandag 19 november 2012 @ 17:48:58 #52
356891 Abed
hooggeleid
pi_119392381
Wordt die persco nog ergens uitgezonden?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  maandag 19 november 2012 @ 17:49:06 #53
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392389
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo zo.
pi_119392431
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die heb ik maar lekker in de kast laten staan :D

Op het moment werk ik even niet (ben psychologe/pedagoge van beroep). En net als veel collegae, ben ik ook wel eens aan de doornen van het leven blijven hangen.
pi_119392442
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef Abed het volgende:
In ieder geval rechtstreeks op Omrop Fryslân die ook internet-tv heeft: http://www.omropfryslan.nl/live
  maandag 19 november 2012 @ 17:51:02 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_119392459
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:48 schreef Abed het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)erentie-vaatstra.xml
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 19 november 2012 @ 17:51:05 #57
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392462
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Die heb ik maar lekker in de kast laten staan :D

Op het moment werk ik even niet (ben psychologe/pedagoge van beroep). En net als veel collegae, ben ik ook wel eens aan de doornen van het leven blijven hangen.
Mijn studieboeken blijven ook lekker in de kast.
  maandag 19 november 2012 @ 17:51:18 #59
356891 Abed
hooggeleid
pi_119392478
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

In ieder geval rechtstreeks op Omrop Fryslan die ook internet-tv heeft: http://www.omropfryslan.nl/live
Ah ok, ook NL1 gewoon zag ik.
http://www.tvgids.nl/prog(...)_Marianne_Vaatstra_/
pi_119392515
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

Borderline was nog niet genoemd.

Pas op, want het is vast heel stigmatiserend voor mensen die aan borderline lijden ;)
Dat zijn er nog al wat op FOK! ook.
I´m back.
pi_119392516
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:51 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Mijn studieboeken blijven ook lekker in de kast.
Ik zou je aanraden ze nog eens door te bladeren ;)
  maandag 19 november 2012 @ 17:52:51 #63
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392532
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:52 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik zou je aanraden ze nog eens door te bladeren ;)
Idem.
pi_119392571
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 17:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn er nog al wat op FOK! ook.
Ongetwijfeld. En velen waarschijnlijk die allang geen borderline meer hebben, maar die diagnose ooit in hun jeugd kregen en daar inmiddels allang overheen gegroeid zijn. Maar sommige etiketjes blijven lang kleven.
pi_119392597
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

Onder bepaalde bedreigende omstandigheden, zijn je hersenen in staat zich los te koppelen van wat jou op dat moment overkomt. Op dat moment, heb je geen enkel besef meer van tijd, plaats, of de persoon wie jij bent. Wanneer je hersenen die truc eenmaal hebben geleerd, kan het gebeuren dat je hersenen spontaan deze reactie geven op alles wat lijkt op de situatie die je eerder had meegemaakt toen je dit hebt geleerd. Het vervelende van angst is, dat het generaliserend is. En dus kunnen bepaalde situaties die helemaal niet bedreigend zijn, toch door de hersenen op die manier worden geïnterpreteerd en deze dissociatieve reactie in werking stellen. Die situaties heten dan "triggers".
Helder. Lijkt mij heel naar trouwens. In principe heeft het dus te maken met een trauma (vervelende gebeurtenis). Ik ben benieuwd of de stoornis in verband staat met de moord mocht hij daadwerkelijk de dader zijn (waar het wel naar neigt). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand na zoveel jaren kan leven met zo'n ontzettend gruwelijke daad - hoewel het vaker voorkomt - voor mij is het niet te bevatten.
  maandag 19 november 2012 @ 17:54:45 #66
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392606
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. En velen waarschijnlijk die allang geen borderline meer hebben, maar die diagnose ooit in hun jeugd kregen en daar inmiddels allang overheen gegroeid zijn. Maar sommige etiketjes blijven lang kleven.
Nu geloof ik je niet meer.
pi_119392624
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Nu geloof ik je niet meer.
Reden te meer om de boeken nog eens door te bladeren :D
pi_119392630
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:52 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Idem.
Off topic, heb je hier nu de hele dag lopen posten dat het geen dader maar verdachte is?
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 17:55:37 #69
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392640
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:55 schreef Tayu het volgende:

[..]

Reden te meer om de boeken nog eens door te bladeren :D
Bitch, please.
  maandag 19 november 2012 @ 17:56:16 #70
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_119392664
Ik dacht hier wel wat nieuws te kunnen lezen, valt even vies tegen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_119392691
Oh jee, Geert Wilders over massa's nieuwe kansloze allochtonen. :D
pi_119392712
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef Mignon het volgende:

[..]

Helder. Lijkt mij heel naar trouwens. In principe heeft het dus te maken met een trauma (vervelende gebeurtenis). Ik ben benieuwd of de stoornis in verband staat met de moord mocht hij daadwerkelijk de dader zijn (waar het wel naar neigt). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand na zoveel jaren kan leven met zo'n ontzettend gruwelijke daad - hoewel het vaker voorkomt - voor mij is het niet te bevatten.
Of hij die stoornis in 1999 al had, is ook onduidelijk. Net als de achtergrond ervan. Maar dat het nu al naar buiten wordt gebracht, wekt de indruk dat het als verweer aangegrepen zou kunnen worden.
  maandag 19 november 2012 @ 17:58:15 #73
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_119392732
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:55 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Bitch, please.
WGR / Aangifte tegen ambtenaar

:')
  maandag 19 november 2012 @ 17:58:37 #74
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392748
  maandag 19 november 2012 @ 17:59:08 #75
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_119392772
Ik zit er klaar voor.
pi_119392792
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef hexje het volgende:
Ik zit er klaar voor.
Oké.
  maandag 19 november 2012 @ 17:59:47 #77
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_119392795
Je bent geen amateur psycholoog maar een autist met een angststoornis.
pi_119392798
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 18:00:20 #79
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392817
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Flikker op.
  maandag 19 november 2012 @ 18:00:46 #80
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_119392833
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
rtl 4
  maandag 19 november 2012 @ 18:00:47 #81
356891 Abed
hooggeleid
pi_119392834
quote:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
4 wel iig.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:00:58 #82
163650 Greys
pi_119392844
Houd eens op met dat persoonlijke geneuzel :')
Topics zijn eindelijk weer een beetje leesbaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119392845
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:00 schreef hexje het volgende:

[..]

rtl 4
Nederland 1 ook.
pi_119392852
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Aspergers die zitten hier ook veel idd.
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:01:16 #85
163650 Greys
pi_119392855
quote:
Komt dat op nederland 1?
Ik zie 1Vandaag.
Ja. Nu :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119392857
Ik ben benieuwd of hij echt de dader is. Zou wat zijn als er iets fout is gegaan. Sta je op voorhand al bekend als moordenaar....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 19 november 2012 @ 18:01:29 #87
198365 Morendo
The Real Deal
pi_119392865
flikker eens op

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 19-11-2012 18:04:47 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_119392883
Al hij het echt niet weet is dat natuurlijk wel DE reden dat hij zich heeft laten testen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119392889
45 jaar dus :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:02:13 #90
163650 Greys
pi_119392893
Hij wordt VERDACHT (!) van verkrachting en moord.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119392919
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:02 schreef Greys het volgende:
Idd, echter voor mediadoelen ben je dus al veroordeeld....
  maandag 19 november 2012 @ 18:03:18 #92
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119392933
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Samson het volgende:

[..]

Idd, echter voor mediadoelen ben je dus al veroordeeld....
pi_119392934
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:49 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zo zo.
Jongeh, doe niet zo elitair en verheven.
pi_119392936
Het matcht na dubbelcheck.

Zou. Die gozer gedacht hebben dat het toch niet uit zou komen?
pi_119392970
quote:
Je bent dan ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Veroordeling en zo.
pi_119392971
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Vlaggenroof het volgende:

Wie weet, of hij had het gehoopt.
pi_119392983
Doel is toch overschreden? De dader heeft zich zelf gemeld!
pi_119392993
quote:
Robijn toch!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:05:20 #100
163650 Greys
pi_119392998
De focus ligt nu op het strafrechtelijk onderzoek naar de verdachte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:05:46 #101
163650 Greys
pi_119393014
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Je bent dan ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Veroordeling en zo.
Dat is mij geheel duidelijk, maar dat was anderen eerder hier vandaag niet helemaal duidelijk ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119393022
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie weet, of hij had het gehoopt.
Dat kan ook nog ja.
pi_119393048
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Vlaggenroof het volgende:

Ik denk dat hij geen andere keuze had dan mee te helpen met het DNA-onderzoek. Misschien onder het mom 'ik ben verdachter als ik NIET ga, dan als ik WEL ga' of 'mijn broer/vader/wiedanook gaat wel, dus vroeg of laat komen ze er toch achter'.
pi_119393055
Had al na 1/2/3 jaar kunnen worden opgelost als Peter r de vries zijn voorstel gewoon werd goed gekeurd.

Falers.
pi_119393059
Stel dat hij idd schuldig is, dan begrijp ik echt niet hoe je als mens zoveel jaar met jezelf kunt leven en gewoon doorgaat met de dingen van de dag....
pi_119393063
quote:
De persoon (woordvoerder?) die dat net vermelde, had die wel "expert" staan voor zijn naam op het naambordje? Anders telt het natuurlijk niet
pi_119393077
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De persoon (woordvoerder?) die dat net vermelde, had die wel "expert" staan voor zijn naam op het naambordje? Anders telt het natuurlijk niet
_O_ _O_ _O- _O-
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_119393085
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Had al na 1/2/3 jaar kunnen worden opgelost als Peter r de vries zijn voorstel gewoon werd goed gekeurd.

Falers.
Wat was zijn voorstel?
pi_119393091
Was wel te verwachten dat ze nu nog niet al te veel informatie vrij kunnen geven.
  maandag 19 november 2012 @ 18:07:38 #110
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_119393094
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Samson het volgende:
Stel dat hij idd schuldig is, dan begrijp ik echt niet hoe je als mens zoveel jaar met jezelf kunt leven en gewoon doorgaat met de dingen van de dag....
Omdat hij boer is. :P
pi_119393102
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat was zijn voorstel?
dat verwantschaponderzoek.
  maandag 19 november 2012 @ 18:07:54 #112
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_119393103
Ze gaan de social media bijhouden. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_119393123
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:07 schreef Silenus het volgende:
Het klonk echt heel raar toen ze dat zei.
pi_119393125
quote:
Het is een psychopaat!!!!
pi_119393129
quote:
Ik ook niet. Ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:08:44 #116
163650 Greys
pi_119393134
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat was zijn voorstel?
Dat wat er nu gedaan is, dat onderzoek...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 november 2012 @ 18:08:49 #117
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_119393136
Dit alles heeft toch weer een hoog 'single white female' gehalte
Wie dit leest is gek
pi_119393139
Bearn Bilker. Wat een naam.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 19 november 2012 @ 18:09:01 #119
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_119393145
De burgermeester is een echte Jezus fan.
pi_119393149
quote:
99s.gif Op maandag 19 november 2012 18:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit alles heeft toch weer een hoog 'single white female' gehalte
Uiteraard.
pi_119393151
Maar als mijn vader dit zou hebben gedaan hoef ik hem nooit meer te zien, echt niet. :/ snap wel dat hun nu elders wonen tijdelijk.
pi_119393157
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:07 schreef Silenus het volgende:
Als ik eens voor de gein een onderwerp op twitter opzoek, begin ik toch meestal wel spontaan te huilen want omfg wat een reacties
pi_119393163
zij niet hun, verschrikkelijk
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:09:44 #124
163650 Greys
pi_119393164
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef hexje het volgende:
Omdat hij een baard heeft? :D :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119393166
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef hexje het volgende:
Mooi baardje ja.
pi_119393179
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik eens voor de gein een onderwerp op twitter opzoek, begin ik toch meestal wel spontaan te huilen want omfg wat een reacties
Moet je ook nooit doen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 19 november 2012 @ 18:10:15 #127
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119393183
"Verdachte ontving uitnodiging om vrijwillig DNA af te staan en heeft afweging gemaakt om mee te doen #zaakvaatstra"
@Politie.

Hij heeft zichzelf dus (indirect) zelf aangegeven.
pi_119393191
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:09 schreef Vlaggenroof het volgende:
Maar als mijn vader dit zou hebben gedaan hoef ik hem nooit meer te zien, echt niet. :/ snap wel dat hun nu elders wonen tijdelijk.
Haha, dat is niet omdat ze hun papa of man niet meer willen zien maar ze in hun eigen huis niet meer in mogen (onderzoek) en kunnen (media).
  maandag 19 november 2012 @ 18:10:38 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119393212
"Wij hebben de verdachte aangehouden op basis van een DNA match, maar dat is iets anders dan een oplossing."

De expert heeft gesproken.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:11:10 #131
163650 Greys
pi_119393214
Zo, zei ze nou letterlijk dat er niet van uit gegaan mag worden nog dat de verdachte ook schuldig is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119393218
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 18:05 schreef Greys het volgende:
De focus ligt nu op het strafrechtelijk onderzoek naar de verdachte.
Letterlijk: dna match is iets anders als bewijs dat hij de dader is.
pi_119393236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een soort van friese Chriet Titulaer...
Het had nog toffer geweest als hij Beard Bilker had geheten.
  maandag 19 november 2012 @ 18:11:54 #134
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_119393243
Hebben ze gvd de hele dag de tijd gehad om die persco voor te bereiden en dan heeft er NIEMAND een microfoontje geplaatst.

Friezen :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_119393260
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef Silenus het volgende:
Hebben ze gvd de hele dag de tijd gehad om die persco voor te bereiden en dan heeft er NIEMAND een microfoontje geplaatst.

Friezen :')
het is wat meid
pi_119393263
Arme robijn.

Maar ze redt zich hier vast wel uit, ik denk dmv negeren en oproepen tot het volgen van een volgende persconferentie of sinterklaas
pi_119393264
Hij was dus nog niet eerder boven gekomen in voorgaande onderzoeken.
  maandag 19 november 2012 @ 18:12:25 #138
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_119393266
Zucht, luistert die journalist niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:12:38 #139
163650 Greys
pi_119393271
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het had nog toffer geweest als hij Beard Bilker had gezeten.
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 19 november 2012 @ 18:12:42 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2012 @ 18:12:46 #141
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119393277
Achterlijke journalisten
pi_119393290
Er komt nog een proces. Als hij alles ontkent en van niks weet kan het nog moeilijk worden (zoals bij de moordenaar van Anneke van de Stap en Kristel Ambrosius).
pi_119393296
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2012 18:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Letterlijk: dna match is iets anders als bewijs dat hij de dader is.
En dat ja.
pi_119393300
De vraag herhalen...
pi_119393305
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:12 schreef Psy-freak het volgende:
Achterlijke journalisten
wat voor briljante vraag zou je dan stellen namens de lokale schoolkrant?
pi_119393346
Die journalist die nu aan het woord is. :')
pi_119393348
bek houwe jong
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 november 2012 @ 18:14:28 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2012 @ 18:14:49 #149
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119393357
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:13 schreef Evertjan het volgende:

[..]

wat voor briljante vraag zou je dan stellen namens de lokale schoolkrant?
Of ze iets kunnen vertellen over een lopend onderzoek kunnen waar ze niets over mogen vertellen.
pi_119393376
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe ze de verdachte nu op het spoor zijn gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 18:16:01 ]
pi_119393379
Faalstra
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 19 november 2012 @ 18:15:30 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119393380
Prachtig, vader van twee kinderen.
Mooi dat zijn gezin nu ook helemaal aan stront is.
Genieten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119393401
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef matthijst het volgende:
Genieten.
ja echt leuk voor zijn kinderen ja :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_119393408
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe de verdachte nu op het spoor is gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Hij heeft zelf ook meegedaan. Zodra ze een verwante hebben gevonden zijn ze de andere familieleden die DNA hebben afgestaan ook verder uit gaan spitten.
pi_119393414
quote:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe de verdachte nu op het spoor is gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Er zijn 8080 mannen in de wijde omgeving gevraagd VRIJWILLIG dna af te staan.
  maandag 19 november 2012 @ 18:17:01 #156
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_119393425
Pas als Jasper S. zelf niet op was komen dagen, had DNA-verwantschapsonderzoek voor doorbraak gezorgd. Nu is hij op basis van normaal DNA-onderzoek aangehouden.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 19 november 2012 @ 18:17:08 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119393428
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:23 schreef Alleskids het volgende:
de zoon is ook DNA afgenomen, waarschijnlijk tegelijkertijd met zijn vader (een familie uitje waardoor de vader niet onder de test uit kon. Ben ik wel benieuwd welk van de 2 dna's het eerst is gecontroleerd. Zijn ze eerst op de 100% van de vader gestuit, of is die van de zoon eerder gedaan, hadden ze een gigantische EUREKA!! moment toen er 80-90% dna uit kwam. en toen gekeken of er meer familie leden in de groep gegadigden zitten?
Eerst was er dus de aanverwante (of twee) en toen zijn ze in die lijn verder gaan zoeken en was het raak.
pi_119393429
quote:
Genieten.
Waarom is dat genieten? Dat is juist enorm wrang. Had hij maar geen gezin gehad.
pi_119393438
quote:
Wat voor mij nu onduidelijk is is hoe ze de verdachte nu op het spoor zijn gekomen. Zijn ze via een familielijn bij hem terecht gekomen en hebben ze hem toen verzocht tot deelname? Of heeft de verdachte al vanaf het begin van het onderzoek meegedaan?
Alle mannen in de nabije omgeving kregen een oproep om DNA af te staan.
pi_119393442
Bearn Bilkertje.
pi_119393446
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja echt leuk voor zijn kinderen ja :')
Kut voor hun ja. Wel een goede reden om die incest dorpen te ontvluchten.
  maandag 19 november 2012 @ 18:17:55 #162
28167 matthijst
pi_119393453
Zonder gezin had ie vrolijk in z'n celletje gezeten.
Nu hangt ie zichzelf misschien nog wel op.
pi_119393454
quote:
quote:
Elke man die toen tussen de 16 en 60 was in de omgeving is gevraagd vrijwillig mee te doen volgens mij? Hij heeft gewoon vrijwillig gekozen mee te doen.
pi_119393456
Wat een tokkies wonen er ook in Friesland.
pi_119393458
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Kut voor hun ja. Wel een goede reden om die incest dorpen te ontvluchten.
pi_119393461
quote:
Genieten.
Tof voor zijn vrouw en kinderen! :'(
  maandag 19 november 2012 @ 18:18:10 #167
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119393468
Triest dit.
  maandag 19 november 2012 @ 18:18:13 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2012 @ 18:19:31 #169
28167 matthijst
pi_119393518
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:18 schreef Tayu het volgende:

[..]

Tof voor zijn vrouw en kinderen! :'(
Misschien wist z'n vrouw het wel :)
pi_119393521
Wat een dramatische persconferentie weer. Echt een aanfluiting dat zoiets live op NL1 uit wordt gezonden. Stuur dan een persverklaring uit, dat scheelt 100 mensen naar zo'n triest zaaltje reizen. Een beetje journalist weet dit allemaal al lang en breed.
pi_119393549
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat lijkt me stug.
pi_119393550
Een forensisch psycholoog aan het woord over waarom hij heeft meegewerkt aan het DNA onderzoek.

Vanwege 'schuldbehoefte' mogelijk.
pi_119393558
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hij heeft zelf ook meegedaan. Zodra ze een verwante hebben gevonden zijn ze de andere familieleden die DNA hebben afgestaan ook verder uit gaan spitten.
Dus ze hadden zijn gegevens al toen ze via een familielid dat eerder was gecheckt verder gaan zoeken? Dat klinkt plausibel. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld in de tweede instantie is verzocht om mee te doen nadat ze via familie een gedeeltelijke match hadden gevonden.
pi_119393576
Waar is de ondertiteling bij de NOS? Ik versta hier geen zak van.
pi_119393616
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dus ze hadden zijn gegevens al toen ze via een familielid dat eerder was gecheckt verder gaan zoeken? Dat klinkt plausibel. Het is dus niet zo dat bijvoorbeeld in de tweede instantie is verzocht om mee te doen nadat ze via familie een gedeeltelijke match hadden gevonden.
Klopt.
pi_119393619
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Tayu het volgende:

[..]

Alle mannen in de nabije omgeving kregen een oproep om DNA af te staan.
Dat weet ik. Maar het zou kunnen dat hij eerst nee zei en nadat een familielid overeenkomsten had met het profiel van de dader binnen die familie verder is gezocht. Dat zou wel interessant zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 18:22:14 ]
pi_119393666
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Specularium het volgende:
Waar is de ondertiteling bij de NOS? Ik versta hier geen zak van.
Telekst 888
pi_119393674
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:21 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar het zou kunnen dat hij eerst nee zei en nadat een familielid overeenkomsten had met het profiel van de dader binnen die familie verder is gezocht. Dat zou wel interessant zijn.
Maar dat is niet het geval, hij heeft zelf meegedaan met het vrijwillige onderzoek, niet met een vervolgonderzoek.
  maandag 19 november 2012 @ 18:23:07 #179
198365 Morendo
The Real Deal
pi_119393683
.

[ Bericht 95% gewijzigd door Greys op 19-11-2012 18:33:08 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_119393689
Dat wijf is zo irritant altijd bij rtl4
pi_119393712
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:22 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Telekst 888
Wat is Telekst?
  maandag 19 november 2012 @ 18:24:35 #182
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_119393751
Het DNA matcht met het daderprofiel, maar gaat het dan om de gevonden sperma? Want dat kan toch geen daderprofiel genoemd worden? Er kan namelijk ook sprake zijn geweest van vrijwillige geslachtsgemeenschap.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_119393790
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat is niet het geval, hij heeft zelf meegedaan met het vrijwillige onderzoek, niet met een vervolgonderzoek.
Oke. Ik zoek vooral een andere verklaring omdat onduidelijk is waarom hij meedeed. Dat blijft een vreemd verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 18:26:00 ]
pi_119393828
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:24 schreef M0NTANA het volgende:
Het DNA matcht met het daderprofiel, maar gaat het dan om de gevonden sperma? Want dat kan toch geen daderprofiel genoemd worden? Er kan namelijk ook sprake zijn geweest van vrijwillige geslachtsgemeenschap.
Dat zal nu dan moeten worden uitgezocht. Als er sporen waren van verkrachting (aan de vagina), dan zal vrijwillige geslachtsgemeenschap wellicht al zijn uitgesloten.
  maandag 19 november 2012 @ 18:27:13 #185
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_119393847
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:25 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Oke. Ik zoek vooral een andere verklaring omdat onduidelijk is waarom hij meedeed. Dat blijft een vreemd verhaal.
Misschien omdat zijn vrouw aanbood wel even mee te gaan? Beetje moeilijk om daar onderuit te komen...
pi_119393877
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 19-11-2012 18:47:53 (.) ]
pi_119393920
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:25 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En een bericht wat vanmiddag naar buiten kwam, dat hij een dissociatieve stoornis blijkt te hebben. Ook dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij vrijwillig DNA heeft afgestaan.
  maandag 19 november 2012 @ 18:31:54 #188
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394020
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:29 schreef Tayu het volgende:

[..]

En een bericht wat vanmiddag naar buiten kwam, dat hij een dissociatieve stoornis blijkt te hebben. Ook dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij vrijwillig DNA heeft afgestaan.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 19-11-2012 18:48:01 ]
pi_119394023
Als hij niet bekend en er is niks te vinden in zijn huis of waar dan ook. Dan gaat hij vrijuit?
  maandag 19 november 2012 @ 18:32:24 #190
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394033
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:32 schreef Markeerstift het volgende:
Als hij niet bekend en er is niks te vinden in zijn huis of waar dan ook. Dan gaat hij vrijuit?
Grote kans.
  maandag 19 november 2012 @ 18:32:30 #191
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_119394038
Je houd echt niet iemand vast voor zn zweetsokken hoor!

Dude op 1vandaag net. :D
pi_119394056
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:31 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

:+
  maandag 19 november 2012 @ 18:33:35 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119394075
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:32 schreef Markeerstift het volgende:
nou, zijn sperma is wel op PD gevonden, als ik me niet vergis op haar lichaam, dat zal hij wel moeten veklaren want verzwijgen dat je haar nog hebt gezien vlak voordat ze werd vermoord is wel reden hem nog even vast te houden, denk ik.
pi_119394082
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef M0NTANA het volgende:
Pas als Jasper S. zelf niet op was komen dagen, had DNA-verwantschapsonderzoek voor doorbraak gezorgd. Nu is hij op basis van normaal DNA-onderzoek aangehouden.
de hoofdofficier gaf aan dat ze meerdere verwantschaps overeenkomstenhadden, zijn vader heeft aan de test meegedaan, naar ik begrijp ook zijn zoon hoewel die toendertijd te jong was. wat de alarmbellen heeft doen afgaan was meerdere hits door meerdere familieleden . daarna hebben ze de familie dna-afgiftes uitgebreider getest, om tot de preciese dader te komen
pi_119394099
Waar komt dat gerucht vandaan dat hij zou hebben gezegd dat hij de moordenaar is?
  maandag 19 november 2012 @ 18:34:20 #196
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394105
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Troll
pi_119394128
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Troll
  maandag 19 november 2012 @ 18:34:55 #198
28167 matthijst
pi_119394136
De 45-jarige Jasper Steringa, de hoofdverdachte in de zaak Marianne Vaatstra, was al een bekende van politie. In 2009 werd de veehouder beboet voor een nachtelijke joyride. Tijdens de rechtzaak kwam destijds naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis.

maandag 19 november 2012 @ 18:35:03 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119394144
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

lijkt me ook wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119394163
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef Markeerstift het volgende:
Waar komt dat gerucht vandaan dat hij zou hebben gezegd dat hij de moordenaar is?
Waar heb jij dat gerucht vandaan?

Ik heb dat niet eerder gehoord, dan nu van jou.
pi_119394173
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een tokkies wonen er ook in Friesland.
want....?
in de rest van het land worden er geen moorden gepleegd of daders gepakt?
pi_119394175
was net op tv
  maandag 19 november 2012 @ 18:36:16 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_119394181
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef Markeerstift het volgende:
waar komt dit vandaan?
pi_119394186
de getuige Geke die Marianne onder haar raam zag staan hoorde ook een auto als een gek weg rijden nadat ze Marianne hoorde gillen...just saying...
  maandag 19 november 2012 @ 18:36:27 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119394193
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:33 schreef Alleskids het volgende:

[..]

de hoofdofficier gaf aan dat ze meerdere verwantschaps overeenkomstenhadden, zijn vader heeft aan de test meegedaan, naar ik begrijp ook zijn zoon hoewel die toendertijd te jong was. wat de alarmbellen heeft doen afgaan was meerdere hits door meerdere familieleden . daarna hebben ze de familie dna-afgiftes uitgebreider getest, om tot de preciese dader te komen
Dat begreep ik ook van de Omrop Fryslan stream.
pi_119394229
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

was net op tv ned 1
pi_119394278
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

was net op tv ned 1
Ik heb even geen tv bij de hand nu, maar wat zeiden ze dan? Dat hij al heeft bekend?
pi_119394312
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:38 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb even geen tv bij de hand nu, maar wat zeiden ze dan? Dat hij al heeft bekend?
Het ging over geruchten die zich de ronde deden.
Een ervan was dat hij bij het inleveren van zijn DNA tegen een politieagent (!) gezegd zou hebben: 'Ik ben de moordenaar'
  maandag 19 november 2012 @ 18:39:22 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119394351
quote:

[..]

Toen met het wangslijmonderzoek heeft hij tegen de agent gezegt die erbij was dat hij de moordenaar was.

Althans, dat zeiden ze net bij eenvandaag.
  maandag 19 november 2012 @ 18:40:37 #211
28167 matthijst
pi_119394373
Jaja, en die agenten lieten m lopen?
pi_119394375
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Het ging over geruchten die zich de ronde deden.
Een ervan was dat hij bij het inleveren van zijn DNA tegen een politieagend (!) gezegd zou hebben: 'Ik ben de moordenaar'
Dat slaat nergens op? :D

Dan zou hij meteen op dat moment zijn gearresteerd, en niet dagen (of zelfs weken?) later.
pi_119394403
quote:

[..]

dna match gevonden na diverse hits in de aanverwantschap
woensdag was de match binnen
zondag pas opgepakt om zo rustig en discreet mogelijk, zonder de kinderen te verontrusten
geen bekende in het onderzoek tot nu toe (dus pas in beeld na vrijwillige test, wellicht onder sociale druk omdat de vader en zoon ook mee deden)
verder geen mededelingen over lopend onderzoek
pi_119394411
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:40 schreef matthijst het volgende:
Jaja, en die agenten lieten m lopen?
Pff, inderdaad. Dan mag je meer uitleggen op het politiebureau.
pi_119394421
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Toen met het wangslijmonderzoek heeft hij tegen de agent gezegt die erbij was dat hij de moordenaar was.

Maar dan zouden ze hem meteen op dat moment toch hebben gearresteerd en ondervraagd? En hem niet gewoon laten gaan?
pi_119394500
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:34 schreef matthijst het volgende:
De 45-jarige Jasper Steringa, de hoofdverdachte in de zaak Marianne Vaatstra, was al een bekende van politie. In 2009 werd de veehouder beboet voor een nachtelijke joyride. Tijdens de rechtzaak kwam destijds naar voren dat de man mogelijk last zou hebben van een psychische stoornis.

[ afbeelding ]
Ohja, meteen met voor- en achternaam in de krant :r Telegraaf :r
pi_119394584
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar dan zouden ze hem meteen op dat moment toch hebben gearresteerd en ondervraagd? En hem niet gewoon laten gaan?
ja :D ach, daarom was ik benieuwd waar dat gerucht vandaan kwam.
  maandag 19 november 2012 @ 18:45:02 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2012 @ 18:45:20 #219
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394604
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:39 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

pi_119394638
Die officier van justitie van zonet mag zich ook wel doodschamen dat hij zich heeft laten leiden door de publieke opinie. En hoe die Irakees werd aangehouden met camera's en al, ik vind het schrijnend al is het verleden tijd.
pi_119394655
De info over een dissociatieve stoornis kwam dus van een buurvrouw.
  maandag 19 november 2012 @ 18:46:41 #222
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394671
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
OMFG
pi_119394701
quote:
Goed. Ook roddelderoddel dus. :)
pi_119394707
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Vreemd, inderdaad. Misschien namen ze hem niet serieus, moet wel. Of het is gewoon niet gezegd.
pi_119394713
Zou kunnen dat ie bij wijze van grap gezegd heeft dat ie de moordenaar is. Dat soort grappenmakers heb je meer. De politie agent zal wel een bekende van hem zijn geweest en kan het als een dolletje overgekomen zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_119394737
Moskovitisch zegt net dat hij op DNA alleen niet te veroordelen valt. Jammer dat Robijn er niet is.
pi_119394759
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

OMFG
Aldus een medewerkster van het OM bij RTL Boulevard.
  maandag 19 november 2012 @ 18:48:37 #228
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394772
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 18:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Aldus een expert bij RTL Boulevard.
Niks expert.
pi_119394799
quote:
Het staat gewoon in een nieuwsbericht die het uit de rechtzaak heeft hoor.
know'm sayin?
word? word.
pi_119394818
1vandaag nu: dader had vrijwillig ingeleverd. Verwantschaps DNA van familie bracht hen ook naar deze verdachte (dat was dus al een check en niet de aanleiding voor het inleveren van het DNA door de verdachte).
pi_119394823
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:48 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Niks expert.
Zie edit.
pi_119394838
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef Tchock het volgende:
Jasper Steringa
smerig toch, weet je wat die vader van Marianne zei, respect voor die man, hij is blij dat de dader gepakt is maar verdrietig voor die vrouw en die kinderen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119394846
quote:

[..]

:r
Jij begrijpt _O_
pi_119394855
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:49 schreef alors het volgende:

[..]

Het staat gewoon in een nieuwsbericht die het uit de rechtzaak heeft hoor.
Mevrouw van het OM vond het niet betrouwbaar genoeg om erop door te gaan, omdat het volgens haar afkomstig was van een buurvrouw.
  maandag 19 november 2012 @ 18:50:21 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119394859
quote:
Oh ja?

quote:
Boete voor nachtelijk 'joyritje'
vrijdag 09 oktober 2009 Leeuwarden

De verdachte zei het vrijdag meerdere malen: 'Dit past niet bij mij'. Toch zat de 42-jarige inwoner van Oudwoude tegenover de politierechter omdat hij in de nacht van 28 oktober was gaan joyriden in de auto van een plaatselijke boer. Dat was niet het enige, de Oudwoudster had gedronken en, toen hij ontdekte dat de politie hem op de hielen zat, had hij het gas diep ingetrapt. Op wegen waar 30 het maximum is, werden snelheden tot 100 kilometer per uur bereikt. De auto's reden 140 over de Lauwersmeerweg.

Dat hij er als een speer vandoor was gegaan, was een combinatie van schaamte en paniek geweest, zei de verdachte. Hij had eerst al een stopteken van de politie genegeerd. Tijdens de achtervolging, trok hij zich niets van de sirene en de zwaailichten van de politie. Uiteindelijk sloeg de auto waar de verdachte in reed af op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waarna de man gearresteerd werd. Hij had van tevoren vijf alcoholische consumpties genuttigd, maar dat bleek niet uit de ademtest. Die gaf aan dat het promillage onder de wettelijke grens van 0,5 lag.

De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte. Een stukje verderop, ging hij het erf van een boerderij op. Waarom? Hij wist het niet. 'Het trok', was zijn uitleg. Hij keek even bij de stal en zag een Volkswagen Passat staan, met de sleutels in het contact. Hij stapte in en reed weg.

Opnieuw kon hij niet uitleggen waarom hij dat had gedaan. Hij wilde de auto niet pikken. 'Ik heb altijd het verschil geweten tussen mijn en dijn. Dat ik een auto steel past niet bij mij'. Rijdend richting Kollum kruiste een politieauto zijn pad. Dat was schrikken. Toen pas drong het tot hem door dat hij in de auto van iemand anders reed. Hij wilde snel wegrijden, om de auto ergens neer te zetten en de benen te nemen. Het resultaat was een wilde achtervolging met pittige snelheden. De rit eindigde op een rotonde in de Lauwersmeerweg, waar de Passat door de politiewagen werd aangetikt.

De eigenaar van de VW koestert geen enkele wrok jegens de Oudwoudster. De rechter las een brief voor, waarin de man zich lovend uitlaat. De verdachte staat bekend als 'eerlijk, betrouwbaar en degelijk' en hij verdient volgens de schrijver geen straf of boete. Volgens een door de Oudwoudster geraadpleegde psychiater kan er sprake geweest zijn van een soort van stoornis -'dissociatieve fugue'- waarbij iemand van alles doet, zonder dat hij echt beseft wat hij doet en zonder dat hij zicht heeft op de gevolgen. De officier van justitie wou best aannemen dat de man tijdens het plegen van de feiten enigszins verminderd toerekeningsvatbaar was.

Maar om zover te gaan als de advocate voorstelde -die bepleitte ontslag van alle rechtsvervolging vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid- wilde de officier niet gaan. Dat vond de rechter ook. Hij volgde het strafvoorstel van de officier door een boete van 750 euro op te leggen, voor het joyriden en het gevaarlijk rijgedrag, plus een rijontzegging van zes maanden. Het rijverbod merkt de verdachte niets van, hij is zijn rijbewijs al ruim een half jaar kwijt geweest.
Waldnet 2009
  maandag 19 november 2012 @ 18:51:02 #236
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394897
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh ja?

[..]

Waldnet 2009
En nu?
  maandag 19 november 2012 @ 18:51:13 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119394910
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat was bij 1 Vandaag, dat dat verhaal de rondte deed, ze weten niet of daar nog iets mee gedaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119394929
quote:

[..]

Oh ja?

[..]

Waldnet 2009
Opmerkelijk.
I´m back.
pi_119394932
quote:

[..]

Oh ja?

[..]

Waldnet 2009
Dan snap ik die uitspraak van haar niet.
  maandag 19 november 2012 @ 18:51:59 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2012 @ 18:52:00 #241
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119394956
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was bij 1 Vandaag, dat dat verhaal de rondte deed, ze weten niet of daar nog iets mee gedaan is.
Hoevaak 1vandaag ernaast zit...
pi_119394960
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:46 schreef Mignon het volgende:
Die officier van justitie van zonet mag zich ook wel doodschamen dat hij zich heeft laten leiden door de publieke opinie. En hoe die Irakees werd aangehouden met camera's en al, ik vind het schrijnend al is het verleden tijd.
Het is misschien niet professioneel, maar je moest eens weten hoe hoog de druk was van de publieke opinie. Niemand had nog vertrouwen in het onderzoek. Iedereen wist zeker op dat moment dat het de man uit het azc was. Kan me prima voorstellen dat ze daarom die Irakees nog eens onderzocht hebben. Dat het niet juist is klopt. Maar daardoor was het wel zeker dat het hem niet was.

Achteraf is het makkelijk oordelen, maar denk dat ze op dat moment wel het juiste hebben gedaan. En met die camera's van sbs: :')
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 18:52:11 #243
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_119394965
quote:

[..]

Ja en door te quoten doe je toch hetzelfde!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 19 november 2012 @ 18:52:59 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395007
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op? :D

Dan zou hij meteen op dat moment zijn gearresteerd, en niet dagen (of zelfs weken?) later.
Bull, hij heeft daar geen bekentenis gedaan, hij heeft gewoon de opmerking "ik ben de moordenaar" gemaakt tijdens het afnemen van het wangslijm.

En ja, wellicht had hij wel verwacht dat dat reden zou zijn om hem direct in de boeien te slaan, maar dat is niet gebeurd, waarschijnlijk omdat ze het niet serieus namen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 november 2012 @ 18:53:44 #245
28167 matthijst
pi_119395047
quote:

[..]

Jankerd, alleen in NL doen we daar zo dramatisch over.
pi_119395050
quote:

[..]

Oh ja?

[..]

Waldnet 2009
Wat een griezel. Misschien had ie in de nacht van 30 april 1999 ook dat ie even zin had een rondje te fietsen met z'n zatte kop.
  maandag 19 november 2012 @ 18:53:51 #247
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395054
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bull, hij heeft daar geen bekentenis gedaan, hij heeft gewoon de opmerking "ik ben de moordenaar" gemaakt tijdens het afnemen van het wangslijm.

En ja, wellicht had hij wel verwacht dat dat reden zou zijn om hem direct in de boeien te slaan, maar dat is niet gebeurd, waarschijnlijk omdat ze het niet serieus namen.
Bron?
pi_119395056
Dissociatieve fugue? Haal de handboeken er maar weer bij. Kun je dan ook een meisje verkrachten en vermoorden?
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 18:54:00 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395061
quote:
En van het krantenbericht over de joyriding?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395092

[ Bericht 100% gewijzigd door -Strawberry- op 19-11-2012 18:59:41 ]
  maandag 19 november 2012 @ 18:54:47 #251
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395103
De tyfus, tot ziens. Gejank hier, het is de telegraaf niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:54:59 #252
163650 Greys
pi_119395117
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:53 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Bron?
'Geruchten'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119395127
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En van het krantenbericht over de joyriding?
Dat ging over de diagnose.
pi_119395154
quote:
3s.gif Op maandag 19 november 2012 18:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat ging over de diagnose.
En kun je dan ook zeer ernstige vergrijpen doen?
I´m back.
  maandag 19 november 2012 @ 18:56:02 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395168
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Hoevaak 1vandaag ernaast zit...
Ja, neemt niet weg dat als dat verhaal rondgaat, dat het rondgaat.... in kleine dorpen wordt er (net als op internet) wel vaker iets wat iemand suggereert tot waarheid verheven, en in een geval als dit komt het dan dus op TV.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 november 2012 @ 18:56:28 #256
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395195
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 18:54 schreef Greys het volgende:

[..]

'Geruchten'.
Zoals 99% van dit topic.
  maandag 19 november 2012 @ 18:56:49 #257
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395216
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, neemt niet weg dat als dat verhaal rondgaat, dat het rondgaat.... in kleine dorpen wordt er (net als op internet) wel vaker iets wat iemand suggereert tot waarheid verheven, en in een geval als dit komt het dan dus op TV.
Dus? Ik heb gehoord dat yvonne pot is.
  maandag 19 november 2012 @ 18:57:10 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_119395236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dissociatieve fugue? Haal de handboeken er maar weer bij. Kun je dan ook een meisje verkrachten en vermoorden?
Weet ik het... Ik heb er iig geen verstand van.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 november 2012 @ 18:57:14 #259
163650 Greys
pi_119395240
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:56 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zoals 99% van dit topic.
Jup. Maar goed, da's niet zo heel gek toch, dat men gaat speculeren?
Zolang het idd maar niet als waarheid wordt gebracht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119395270
Ik ben blij dat dit een blanke dader was want als het een lichtgetinte betrof waren wij al in topicnummer # 131 over hoe slecht moslims zijn, en haatbaarden, en zandbak religie en al die standaard haattaal.
  maandag 19 november 2012 @ 18:58:07 #261
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395279
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Jup. Maar goed, da's niet zo heel gek toch, dat men gaat speculeren?
Zolang het idd maar niet als waarheid wordt gebracht.
Als Telegraaf-lezer misschien.
  maandag 19 november 2012 @ 18:58:28 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395300
quote:

[..]

Ja, als dat 12 keer gequote wordt en Claudia de Breij wordt vervolgens vermoord na een TV-opname waar Yvonne ook bij was, dan krijg je als snel roddels die eea aan elkaar koppelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395322
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En kun je dan ook zeer ernstige vergrijpen doen?
Geen idee. Zoals iemand al opperde kan het ook zijn dat hij pas last kreeg van die dissociatie verschijnselen na de moord op Marianne Vaatstra, als wordt aangenomen dat hij de dader is. Ben benieuwd of zijn advocaat er iets mee gaat doen.
  maandag 19 november 2012 @ 18:58:55 #264
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395325
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als dat 12 keer gequote wordt en Claudia de Breij wordt vervolgens vermoord na een TV-opname waar Yvonne ook bij was, dan krijg je als snel roddels die eea aan elkaar koppelen.
Precies.
pi_119395353
quote:
Volgens het krantenbericht kwam het van een psychiater, en nav een psychologisch onderzoek ivm een aanhouding van joyriding in 2009.

Het betreft dus niet een bericht van de buurvrouw.
pi_119395370
Nu bij Man Bijt Hond een van de paragnosten die zich uit haar leugens van destijds aan het praten is...
PWBF
  maandag 19 november 2012 @ 18:59:49 #267
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395372
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Volgens het krantenbericht kwam het van een psychiater, en nav een psychologisch onderzoek ivm een aanhouding van joyriding in 2009.

Ja, dus?
pi_119395374
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:57 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ik ben blij dat dit een blanke dader was want als het een lichtgetinte betrof waren wij al in topicnummer # 131 over hoe slecht moslims zijn, en haatbaarden, en zandbak religie en al die standaard haattaal.
Ik niet. Het maakt het niet minder erg.
  maandag 19 november 2012 @ 19:00:44 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395420
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Precies.
Wat wil je nou precies bereiken? Het is een nieuwstopic, en dat hij tijdens het afnemen van het wangslijm gezegd had "Ik ben de moordenaar" werd net in een nieuwsprogramma genoemd....

Als dat niet meer in een nieuwstopic herhaald mag worden dan kan het topic net zo goed op slot.
Want zolang de rechtzaak niet geweest is weten we sowieso niet wat er precies gebeurd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395440
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:52 schreef Waffle het volgende:

[..]

Het is misschien niet professioneel, maar je moest eens weten hoe hoog de druk was van de publieke opinie. Niemand had nog vertrouwen in het onderzoek. Iedereen wist zeker op dat moment dat het de man uit het azc was. Kan me prima voorstellen dat ze daarom die Irakees nog eens onderzocht hebben. Dat het niet juist is klopt. Maar daardoor was het wel zeker dat het hem niet was.

Achteraf is het makkelijk oordelen, maar denk dat ze op dat moment wel het juiste hebben gedaan. En met die camera's van sbs: :')
Logisch dat de druk van de publieke opinie groot is, maargoed, als je zo'n functie heb hoor je je daar mijn inziens niet door te beïnvloeden. Neemt overigens niet weg dat ik 't 100% begrijp. Ik vind het alleen schrijnend dat zodra je daar als persoon zo vatbaar voor bent, jij dan toch die functie hebt, snap je? :P

Schandalig met die camera's, echt sneu.
  maandag 19 november 2012 @ 19:01:26 #271
103012 Nies
Die hekse
pi_119395460
quote:

[..]

Als ik het krantenbericht goed lees, lees ik dat de buurvrouw op eigen initiatief een psychiater heeft geraadpleegd over haar buurman.

Het is denk ik maar net wat je wíl lezen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_119395466
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

quote:

[..]

Eindelijk van Claudia de Breij af O+
  maandag 19 november 2012 @ 19:01:35 #273
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395469
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat wil je nou precies bereiken? Het is een nieuwstopic, en dat hij tijdens het afnemen van het wangslijm gezegd had "Ik ben de moordenaar" werd net in een nieuwsprogramma genoemd....

Als dat niet meer in een nieuwstopic herhaald mag worden dan kan het topic net zo goed op slot.
Want zolang de rechtzaak niet geweest is weten we sowieso niet wat er precies gebeurd is.
Achterlijk roddelen hoort ook op FOK! NWS niet.
pi_119395473
quote:
Bok eens even op met deze 'discussie'.
pi_119395487
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik niet. Het maakt het niet minder erg.
Ik bedoelde te zeggen dat het goede hieraan is is dat de moslims de typische haatopmerkingen bespaard blijven.
pi_119395494
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Alles is mogelijk.
  maandag 19 november 2012 @ 19:02:39 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395517
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Eindelijk van Claudia de Breij af O+
Nog niet, de "vervolgens" ontbreekt nog....
Ben je trouwens ook gelijk van Yvonne af, en ik betwijfel of dat voor jou wel zo'n voordeel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395527
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bok eens even op met deze 'discussie'.
Waarom? Het is toch waar?
pi_119395539
quote:

[..]

Ik las het inderdaad. Als het valt terug te zoeken vind ik het raar dat ze een buurvrouw als enige bron benoemde.
  maandag 19 november 2012 @ 19:03:21 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395557
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Het werd genoemd in een nieuwsprogramma.... als het gaat om pure feiten had je hier sowieso niet de halve dag moeten zitten, want er waren nog weinig feiten bekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395564
quote:
Altijd weer die finnen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 19 november 2012 @ 19:03:42 #282
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395572
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het werd genoemd in een nieuwsprogramma.... als het gaat om pure feiten had je hier sowieso niet de halve dag moeten zitten, want er waren nog weinig feiten bekend.
Welk nieuwsprogramma?
pi_119395574
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:59 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja, dus?
Dus dat.
pi_119395583
Waarom zou je als dader vrijwillig je DNA afstaan als je nog niet verdacht bent? :s
  maandag 19 november 2012 @ 19:04:04 #285
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_119395587
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Bel het journaal even :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 19 november 2012 @ 19:04:45 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395616
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik las het inderdaad. Als het valt terug te zoeken vind ik het raar dat ze een buurvrouw als enige bron benoemde.
Als de OvJ niet beter wist dan dat hij niet eerder met de politie in aanraking is gekomen, dan was ze waarschijnlijk behoorlijk onaangenaam verrast door deze veroordeling wegens Joyriding.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 november 2012 @ 19:04:49 #287
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395621
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Waarom?
pi_119395623
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ik kan vliegen, bewijs is mijn buurman, bel hem maar even.
  maandag 19 november 2012 @ 19:05:01 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119395634
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Welk nieuwsprogramma?
1 Vandaag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119395638
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:01 schreef Nies het volgende:

[..]

Als ik het krantenbericht goed lees, lees ik dat de buurvrouw op eigen initiatief een psychiater heeft geraadpleegd over haar buurman.

Jij leest niet goed.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 november 2012 @ 19:05:07 #291
103012 Nies
Die hekse
pi_119395642
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef rareziekte het volgende:
Waarom zou je als dader vrijwillig je DNA afstaan als je nog niet verdacht bent? :s
Zijn vader en zoon hebben vrijwillig DNA afgestaan, ze zouden dus hoe-dan-ook bij hem zijn uitgekomen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  maandag 19 november 2012 @ 19:05:10 #292
28167 matthijst
pi_119395645
quote:
Familie was ook gegaan? Misschien dacht ie dat ie mazzel zou hebben (foutje gemaakt ofzo).
  maandag 19 november 2012 @ 19:05:22 #293
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_119395659
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de OvJ niet beter wist dan dat hij niet eerder met de politie in aanraking is gekomen, dan was ze waarschijnlijk behoorlijk onaangenaam verrast door deze veroordeling wegens Joyriding.
En 3x onder invloed ;(
pi_119395671
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik heb dat krantenbericht in verschillende versies gelezen, in het Frysk en in het Nederlands, en in geen enkel bericht kwam ik een buurvrouw tegen. Wel een psychiater.

Het is inderdaad maar net wat je wilt lezen.
pi_119395677
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef marsan het volgende:

[..]

Altijd weer die finnen.
Of Nederlanders. Toch?
pi_119395685
Breaking :P
pi_119395696
quote:
Omdat je weet dat je verdacht gaat worden wanneer je familieleden hun DNA afstaan.
pi_119395709
quote:
Verwantschapsonderzoek, dus het spoor leidt sowieso wel naar jou. AL sje niet meedoet is dat verdachter. Misschien dat ie wel dacht dat ie er al zolang mee wegkomt dat het deze keer ook wel los zou lopen. Of het achtervolgde hem zo dat door opgepakt te worden er van de onzekerheid af zou zijn.
  maandag 19 november 2012 @ 19:06:29 #299
28167 matthijst
pi_119395712
Was er wel vrij vroeg bij met koters: 45 nu en een zoon die in 99 16 was?
pi_119395715
Er wordt in ieder geval al gedaan alsof hij de dader is.
pi_119395719
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:05 schreef Nies het volgende:

[..]

Zijn vader en zoon hebben vrijwillig DNA afgestaan, ze zouden dus hoe-dan-ook bij hem zijn uitgekomen.
DNA is bij ieder persoon toch totaal uniek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')