Same here. Voor mijn hobbie (okay, fout woord) heb ik veel met moorden te maken.quote:Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef h-fc het volgende:
Deze zaak heeft mij al van begin af aan gefascineerd. Ik hoop dat de onderste steen boven komt, nadat Jasper bekend heeft en zijn volledige verhaal heeft gedaan. Zo zou ik veel vragen beantwoord willen zien worden. De rechercheurs waren in ieder geval op de goede weg, ook al hadden ze zonder dit DNA-onderzoek Jasper never nooit gepakt.
Hier de laatste Marianne Vaatstra aflevering van Peter R de Vries:
Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.quote:Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dissociatieve stoornis op zich, is dan ook geen ziektebeeld. Het is een symptoom dat voorkomt bij specifieke stoornissen.
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.quote:
Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.
Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
quote:Op maandag 19 november 2012 17:26 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alles wat in de weg loopt wordt doorgaans vermoord: ganzen, katten, konijnen, eksters, zieke dieren, ongewenste nakomelingen (dieren uiteraard). Dat is het leven van een boer.
Katten tegen muizen ja, hebben een functie. Ganzen als wakers, ook een functie.quote:Op maandag 19 november 2012 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een onzin, de meeste boeren die ik ken hebben juist een heel erf vol katten (en ja, die geven ze gewoon eten), ganzen en konijnen.
Precies.quote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.
Van kittens tot koeien.
Ik heb totaal andere ervaringen en ik ben er ook opgegroeid.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier nu ongeveer de enige aanwezig ben die in zo'n omgeving is opgegroeid.
Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimenquote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Een kennis van mij is een boerenzoon, en die ruimt ook dieren uit de weg als dat nodig is, hoor.
Van kittens tot koeien.
Ik ook, raar dat ik een andere ervaring heb dan.quote:Op maandag 19 november 2012 17:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Lul niet zo slap man.quote:Dus neem het maar van me aan: de gemiddelde boer is wat we in een beschaafde wereld een dierenbeul noemen. Maar hij heeft weinig keuze, omdat het zijn broodwinning is.
Hoezo ongemerkt? Die worden gewoon opgehaald, hoor. Die worden echt niet begraven op 't erf.quote:Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een koe kun je echt niet ongemerkt ruimen
Maar die tekst is sowieso gedateerd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik uit mag gaan van wikipedia, dan hoeft het geen deel uit te maken van een ander psychisch ziektebeeld.
Maar die hebben niet allemaal een diagnose gesteld door een psychiater van jaren eerder.quote:Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet niet of jullie ooit weleens een dagje hebben meegekeken in de rechtbank. Meer dan de helft van de verdachten beroepen zich op "ik weet er niks meer van", "ik zou zoiets nooit doen" en dat soort bullshit. Hopende dat ze er zo mee weg komen.
Volgens sommigen hier wel ja...quote:Op maandag 19 november 2012 17:39 schreef h-fc het volgende:
Is het is hier nu serieus de discussie of hij makkelijk(er) iemands keel doorsnijdt omdat hij boer is en het zodoende vaker heeft gedaan bij vee?
Onder bepaalde bedreigende omstandigheden, zijn je hersenen in staat zich los te koppelen van wat jou op dat moment overkomt. Op dat moment, heb je geen enkel besef meer van tijd, plaats, of de persoon wie jij bent. Wanneer je hersenen die truc eenmaal hebben geleerd, kan het gebeuren dat je hersenen spontaan deze reactie geven op alles wat lijkt op de situatie die je eerder had meegemaakt toen je dit hebt geleerd. Het vervelende van angst is, dat het generaliserend is. En dus kunnen bepaalde situaties die helemaal niet bedreigend zijn, toch door de hersenen op die manier worden geïnterpreteerd en deze dissociatieve reactie in werking stellen. Die situaties heten dan "triggers".quote:Op maandag 19 november 2012 17:37 schreef Mignon het volgende:
De stoornis wordt in ieder geval veroorzaakt door angst. Hoewel ik nou niet echt begrijp wat de stoornis nou precies is? Dat je simpelweg 'van de wereld raakt', de tijd verliest en daardoor niet meer de grip op de realiteit hebt?
Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 17:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Maar die tekst is sowieso gedateerd.
Al enkele jaren geleden heeft met aan de Fight/Flght reactie ook de Fright reactie toegevoegd, en die staat daar niet vermeld.
Maar de eerste zin is correct, " Een dissociatieve stoornis is een psychische aandoening waarbij dissociatie het belangrijkste kenmerk is."
Een ander woord voor "kenmerk", is een "symptoom".
Dus daar staat exact, wat ik al zei.
Borderline was nog niet genoemd.quote:Op maandag 19 november 2012 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn verschillende dissociatieve stoornissen, maar het is niet zo dat ze altijd horen bij het ziektebeeld borderline of PTSS. Sterker nog, voor een diagnose staat er in het DSM-IV dat de stoornis niet uitsluitend onderdeel van [instert stoornis] mag zijn. Dan zou dat namelijk de diagnose zijn.
Maar goed, niet heel belangrijk verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |