Vervolgensquote:Hamasleider in Gaza geliquideerd
Ahmed Jabari op een foto uit 2011
EPA
Toegevoegd: woensdag 14 nov 2012, 15:34
Isral heeft met een raketaanval in de Gazastrook Ahmed Jabari, de leider van de militaire vleugel van Hamas, om het leven gebracht. Hij werd geraakt toen hij in zijn auto zat. Isral zegt dat Jabari is gedood wegens zijn jarenlange terroristische activiteiten.
Jabari is de hoogste leider van Hamas die door Isral in de laatste vier jaar is gedood.
Dodenlijst
Isral waarschuwde de afgelopen dagen dat Hamasleiders zouden worden gedood als vergelding voor de raketaanvallen. De politie in de Gazastrook meldt nog drie andere aanvallen.
Jabari stond al jaren bovenaan de dodenlijst van het Isralische leger. Hij was ook de leider van de al-Qassambrigades die verantwoordelijk worden gehouden voor de raketbeschietingen op Isral.
In 2004 kwamen een zoon en een broer van Jabari om bij een Isralische beschieting van zijn huis. Vier jaar later vernietigde Isral het huis van Jabari tijdens de inval in de Gazastrook.
Militaire brein
Aangenomen wordt dat Jabari het militaire brein was bij de verdrijving van de Fatah-beweging uit de Gazastrook in 2007. Isral zag hem ook als de man achter de ontvoering en gevangenhouding van de militair Gilad Sjalit
Het Isralische leger heeft gezegd dat de liquidatie van Jabari het begin is van "een bredere operatie". De reactie van de militaire vleugel van Hamas is dat Isral met deze actie "de poorten van de hel heeft geopend".
Vervolgens:quote:17:22 P.M. IAF strikes ammunition warehouse stocking Iranian-made Fajr missiles, in Gaza (Amos Harel)
5:17 P.M. Jabari assassination was part of operation in which IDF hit 20 targets across Gaza Strip (Avi Issacharoff)
5:15 P.M. Israel's Cabinet convenes urgent meeting in light of Operation Pillar of Cloud (Barak Ravid)
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:25:01#BreakingNews: Reports say another Hamas commander killed in Israeli strike in Gaza: correspondent reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:24:02#BreakingNews: Death toll mounts to 4 killed after Israeli strike on Gaza: correspondent reageer retweet
twitter:AJELive twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:22:32Israeli airport hits multiple targets in #Gaza, including #Hamas police stations http://t.co/06hIewdh reageer retweet
En daar gaan we, de koning der tweets, een bevestiging van een nieuwe Gaza oorlog:twitter:AJELive twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:18:05Qassam Brigades say Israeli assassination of Jabari has 'opened the gates of hell' #Gaza http://t.co/mGMenbpp reageer retweet
twitter:haaretzcom twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:36:58LIVE BLOG: #Israel military preparing for ground operation in #Gaza, says #IDF spokesperson http://t.co/cZb3Hmbr #Hamas reageer retweet
Sorry, maar ik wil toch even het punt duidelijk maken dat ook al zit deze vrouw aan dit kant van het conflict dat hoeft toch niet te betekenen dat dit mensenleed aan beide kanten speelt.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 750+ miljoen jongeren in Gaza die getraumatiseerd zijn door de terroristische aanvallen door Israel.
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:01 schreef Ulpianus het volgende:
Of je nou in Tel Aviv voor het eerst in 21 jaar weer in een schuilkelder zit, in Gaza de flat van je overburen in ziet storten, in een raketbatterij zit van de Islamic Jihad of als soldaat in het IDF: aan de pijn van dit geweld ontkomt niemand.
meh, jongens kunnen ook breken. Zie de andere vrouw wel kalm zijn in het filmpje.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.
de een wel, de ander niet ... net als bij mannenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.
je wil het niet wetenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:06 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp misschien 10% van dit hele conflict.
Ik weet niet aan welke kant ik moet staan.
Ik weet niet of ik het wel wil weten.
goede gedachtequote:Op donderdag 15 november 2012 22:06 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp misschien 10% van dit hele conflict.
Ik weet niet aan welke kant ik moet staan.
Ik weet niet of ik het wel wil weten.
Kan gebeurenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:02 schreef rakotto het volgende:
Mijn fout in de vorige topic. 750 miljoen hoort 750 duizend te zijn. Heel Gaza bestaat maar uit 1.5+ miljoen mensen.
Tijdens de oslo akkoorden was toch afgesproken dat Israel Gaza niet meer zou bezetten?quote:Als Israel werkelijk via de grond dieper in Gaza kon gaan, dan was dat territorium weer bezet volgens mij.
gewoon een dans wedstrijd houdenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
je wil het niet weten
best is om gewoon geen kant te kiezen en met opgeheven vinger naar beide kampen te wijzen
dat verliest Nederlandquote:Op donderdag 15 november 2012 22:15 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
gewoon een dans wedstrijd houden
wat is een akkoord waard als het voortdurend door alle partijen wordt geschondenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:14 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Kan gebeuren
[..]
Tijdens de oslo akkoorden was toch afgesproken dat Israel Gaza niet meer zou bezetten?
En de Palestijnen genieten geen enkele bewegingsvrijheid, zover ik weet. Eerlijk? Nee dus.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:05 schreef sp3c het volgende:
dat is het ook, Israel geniet daar echt volledige bewegingsvrijheid
maar je moet het niet willen, je wint er nix mee verder
het is een oneerlijke wereldquote:Op donderdag 15 november 2012 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En de Palestijnen genieten geen enkele bewegingsvrijheid, zover ik weet. Eerlijk? Nee dus.
Hoe!quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 750+ miljoen jongeren in Gaza die getraumatiseerd zijn door de terroristische aanvallen door Israel.
quote:Op donderdag 15 november 2012 22:21 schreef downgrade het volgende:
[..]
wat is een akkoord waard als het voortdurend door alle partijen wordt geschonden
Het lijkt mij dus niet waarschijnlijk dat Israel Gaza weer gaat bezetten. Maar niet vanwege het niet kunnen maar vanwege de Oslo akkoorden.quote:Principes
De inhoud van de akkoorden waren de terugtrekking van het Isralische defensieleger uit de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever en het recht op zelfbestuur van de Palestijnen door de vorming van de Palestijnse Autoriteit.
dat is heel vervelend voor ze maar dat zijn ze in Libanon ook en in Jordanie ook ... lijkt me ook eens tijd om de hand in eigen boezem te stekenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En de Palestijn een bedreigde diersoort:
[ afbeelding ]
ik noemde de wereld oneerlijk ... of ik dat al dan niet eerlijk vind heb ik niet gezegdquote:Gelukkig vind jij het ook oneerlijk. Alleen de Isralirs niet.
Nee dat denk ik ook niet. Eerder andersom. Isral wil z'n spierballen laten zien en wordt volledig gesteund door de VS, dus alle remmen los, helaas.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik noemde de wereld oneerlijk ... of ik dat al dan niet eerlijk vind heb ik niet gezegd
ik zie ook niet wat dat ergens mee te maken heeft, er werd gesteld dat Israel een groot pak slaag krijgt als ze die gebieden te diep binnen trekken en dat lijkt me niet helemaal waar
Wist je dat er achter de PVV een grote zionistische aanhang zit? Ik vraag me soms af of sommige mensen in dit topic PVV stemmen.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:01 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Sorry, maar ik wil toch even het punt duidelijk maken dat ook al zit deze vrouw aan dit kant van het conflict dat hoeft toch niet te betekenen dat dit mensenleed aan beide kanten speelt.
Of je nou in Tel Aviv voor het eerst in 21 jaar weer in een schuilkelder zit, in Gaza de flat van je overburen in ziet storten, in een raketbatterij zit van de Islamic Jihad of als soldaat in het IDF: aan de pijn van dit geweld ontkomt niemand.
Er is geen rechtvaardigheid te zien in het leed dat door verschillende mensen aan anderen word aangedaan.
Relevantie?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wist je dat er achter de PVV een grote zionistische aanhang zit? Ik vraag me soms af of sommige mensen in dit topic PVV stemmen.
'ze' willen de hele wereld!quote:Op donderdag 15 november 2012 22:51 schreef BorisDeLul het volgende:
Bestaat dat nog, zionisme? Dat heeft z'n doel toch al bereikt: de staat Isral?
Ik dacht "Greater Israel".quote:
Natuurlijk doet dat ertoe. Politieke partijen die Isral steunen hebben weer invloed op de macht van Isral.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:46 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Relevantie?
Ik weet zeker dat noch ik, noch Rakotto, enige binding heeft met zionisme of de PVV.
een beetje een kromme gedachte, ben wel eens met de stop van nieuwe nederzettingenquote:Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
Ja natuurlijk bestaat zionisme nog. Die kolonisten die in illegale gebieden zitten bijvoorbeeld, die willen alle Arabieren weg hebben. Alle gebieden die waar nu Palestijnen wonen willen ze "terug".
En sommigen gaan zo ver terug daf ze het gebied tussen de Eufraat en Nijl als 'greater Isral' zien.
Ja. Verandert dat de zaak?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:09 schreef downgrade het volgende:
[..]
een beetje een kromme gedachte, ben wel eens met de stop van nieuwe nederzettingen
wil nog vragen, kent u het land, bent u er ooit geweest?
nee, maar ben van mening om alles in zijn juiste perspectief te zien, haat zaaien lost niets op wel dan!quote:
Ten eerste:quote:Op donderdag 15 november 2012 22:30 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Hoe!Krijg!
Je!
Het!
Je!
Bek!
Uit!
Of bedoel je "op"?
Wat zegt hij, na correctie, dan verkeerd?quote:Op donderdag 15 november 2012 22:02 schreef rakotto het volgende:
Mijn fout in de vorige topic. 750 miljoen hoort 750 duizend te zijn. Heel Gaza bestaat maar uit 1.5+ miljoen mensen.
0-14 years: 44.7% (male 343,988/female 325,856)
15-64 years: 52.7% (male 403,855/female 386,681)
Dat zijn de aantallen in Gaza, laatste telling was in 2008.
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:33 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt mij dus niet waarschijnlijk dat Israel Gaza weer gaat bezetten. Maar niet vanwege het niet kunnen maar vanwege de Oslo akkoorden.
Het weer bezetten van de Gazastrook zou internationaal zeer slecht zijn voor Israel.
Inderdaad, er zijn blijkbaar krachten die voordeel hebben aan dit spelletje.quote:Dat neemt niet weg dat ik wel verwacht dat Israel het gebied weer intrekt. Niet om te bezetten maar om Hamas een gevoelige tik uit te delen.
En dan over een paar jaar, als Hamas weer wat op krachten is, hetzelfde "spelletje" nog een keer enz.
Wie zaait haat? Kritisch zijn op Israel is geen haat.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:37 schreef downgrade het volgende:
[..]
nee, maar ben van mening om alles in zijn juiste perspectief te zien, haat zaaien lost niets op wel dan!
Ja, @IDFspokesperson zijn tweets zijn gewijzigd op last van twitter.quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is het trouwens niet verboden om op Twitter dreigementen jegens anderen te uiten?
@IDFSpokesperson heeft toch echt getweet dat Hamasleiders zich moeten verstoppen.
Moet dit kunnen?
Ik zou het account verwijderen, als ik het bij Twitter voor het zeggen had. Dit gaat nergens over. Dit mooie medium misbruiken om elkaar een beetje te bedreigen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:06 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ja, @IDFspokesperson zijn tweets zijn gewijzigd op last van twitter.
Bovendien onderscheiden zij zich zo niet van de schurken.
beweer ik dat? kritisch zijn op alle partijen is het adagiumquote:Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wie zaait haat? Kritisch zijn op Israel is geen haat.
Ze waren maar 40 minuten gebanned.quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het trouwens niet verboden om op Twitter dreigementen jegens anderen te uiten?
@IDFSpokesperson heeft toch echt getweet dat Hamasleiders zich moeten verstoppen.
Moet dit kunnen?
Het is een advies, geen dreigement.quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Moet dit kunnen?
Ik vind het wel leuk om te weten waarom die palestijnen dat doen dan. Die haat komt ergens vandaan. Die joden doen daar genoeg dingen die het daglicht ook niet kunnen verdragen, ik begrijp de Palestijnen volkomen. Niemand helpt ze.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:26 schreef The_Avatar het volgende:
mensen die tegen de vergelding acties van Isral zijn moeten maar eens daar gaan wonen en steeds raketten op de kop krijgen. Dan piepen ze wel anders. Iron Dome ftw
Palestinian militants fired over 300+ missiles and rockets into Israel (as of November 15, 2012 5:45 pm), killing three civilians and an unborn baby.
Onzin, die Palestijnse jongeren groeien op in armoede en met haat omdat hun leiding slechts hun macht ontleent aan oorlog, Hamas en dergelijke zijn niet uit op vrede dat zou hun machtsbasis weghalen en daarom hersenspoelen ze hun bevolking.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:38 schreef Equites het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om te weten waarom die palestijnen dat doen dan. Die haat komt ergens vandaan. Die joden doen daar genoeg dingen die het daglicht ook niet kunnen verdragen, ik begrijp de Palestijnen volkomen. Niemand helpt ze.
Laten we het dan maar niet hebben over het pan-Arabisme en pan-Islamitische bewegingenquote:Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
Ja natuurlijk bestaat zionisme nog. Die kolonisten die in illegale gebieden zitten bijvoorbeeld, die willen alle Arabieren weg hebben. Alle gebieden die waar nu Palestijnen wonen willen ze "terug".
En sommigen gaan zo ver terug daf ze het gebied tussen de Eufraat en Nijl als 'greater Isral' zien.
http://pauwenwitteman.var(...)6439496290f5b602eb2fquote:Vertegenwoordigers over dood Hamas-leider.
Bij een Isralische raketaanval is gisteren een bevelhebber van de Islamitische verzetsbeweging Hamas omgekomen. Volgens ooggetuigen werd de auto waarin de commandant Ahmed al-Jaabari zat, geraakt door een raket. Zeker vier luchtaanvallen werden door Isral uitgevoerd op de Gazastrook. Vanavond in Pauw & Witteman gaan Palestijns-Nederlands politicoloog Radi Suudi en Gidi Markuszower van Likoed Nederland hierover in debat.
Vandaag kwamen duizenden Palestijnen in een rouwstoet in Gaza-stad voor hun omgekomen leider bijeen. De Egyptische president Mohammed Mursi veroordeelde de aanval van Isral en noemde deze 'onacceptabel'.
Operatie
Het Isralische leger voert momenteel een grote operatie uit tegen militanten in de Gazastrook. De liquidatie van Ahmed al-Jaabari is daarin de eerste stap. De overige luchtaanvallen waren met name gericht op Gaza-Stad. Sinds de Gaza-oorlog van 2008-2009 is dit de grootste escalatie tussen Isral en Hamas.
Oh ja, dt was het!quote:
Ja op deze manier kun je elke actie van de Palestijnen goedpraten.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.
[..]
Inderdaad, er zijn blijkbaar krachten die voordeel hebben aan dit spelletje.
De zorgvuldigheid waarmee de Palestijnen voortdurend op stang gejaagd worden, is verbazingwekkend en duidt m.i. op boze opzet.
Okee, maar heeft dat nog een eigen term nodig, dan? Dat zijn toch 'gewoon' een paar orthodoxe/extremistische Joden die dat doen, die verdienen toch niet al die aandacht?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
Er werd in Isral een tijd lang precies deze discussie gevoerd. Men had het over post-zionisme om de huidige situatie aan te duiden. Men is er niet uitgekomen. Los daarvan wordt buiten Isral de term zionist gebruikt voor Joden die Isral steunen, terwijl sommigen in Isral weer vinden dat je geen zionist kan zijn als je buiten Isral blijft wonen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:05 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Okee, maar heeft dat nog een eigen term nodig, dan? Dat zijn toch 'gewoon' een paar orthodoxe/extremistische Joden die dat doen, die verdienen toch niet al die aandacht?
Volgens mij is het zionisme geslaagd, of grotendeels afgerond, toen Isral in 1948 werd opgericht. Sinds die tijd is alles wat met zionisme nog valt aan te duiden, die extremistische kolonisten geweest en kom op, die paar lui zijn het niet waard om wereldwijd zulke anti-Isralgevoelens op te kunnen roepen. Daar moet wat anders achter zitten, zoals 'ordinaire' jodenhaat.
Als je dat zelf niet ziet, wie ben ik dan om het je uit te leggen?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ten eerste:
[..]
Wat zegt hij, na correctie, dan verkeerd?
Ik denk niet dat veel het trauma van "de holocaust" kan overtreffen, maar goed... war is a bitch, he.quote:Ik zou nog willen toevoegen: pakweg de helft van de joodse Israelische bevolking die door de acties van Israel getraumatiseerd worden.
Het is al een tijd geleden begonnen met het bouwen van appartementen in Oost-Jeruzalem.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:03 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja op deze manier kun je elke actie van de Palestijnen goedpraten.
Als de Palestijnen wat doen is het uitlokking. Ik snap best dat je de kant van de Palestijnen kiest maar dit slaat nergens op.
Het is weer eens begonnen met een aanval met een antitank op Israelische soldaten.
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is al een tijd geleden begonnen met het bouwen van appartementen in Oost-Jeruzalem.
Het is duidelijk dat Isral daarmee het vredesproces ondermijnt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.
Ja dat hebben ze wel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.
Welk vredesproces?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat Isral daarmee het vredesproces ondermijnt.
Moet ik dat nou uitleggen???? Als Haifa morgen bestookt wordt Iraanse raketten denkt Tel Aviv zeker ook "Hmm, wij hebben er geen last van, laat ze hun gang gaan" ?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel eens!
Wat voor last heeft iemand in Gaza daarvan!
Dat is geen antwoord op mijn vraag, wat voor last heeft iemand in Gaza ervan, als er in Oost-Jeruzalem ergens een huis wordt gebouwd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Moet ik dat nou uitleggen???? Als Haifa morgen bestookt wordt Iraanse raketten denkt Tel Aviv zeker ook "Hmm, wij hebben er geen last van, laat ze hun gang gaan" ?
Natuurlijk hebben ze er in Gaza last van van dat de bezetting en kolonisatie door gaat, of het nou in Gaza is of de West-Bank.
Antwoord staat hier boven. Dat jij het niet wilt zien is jouw probleem.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, wat voor last heeft iemand in Gaza ervan, als er in Oost-Jeruzalem ergens een huis wordt gebouwd.
quote:The Guardian live blog
Tunisia
The Tunisian foreign minister is to follow in the footsteps of the Egyptian prime minister and visit Gaza. Rafik Ben Abdessalem will go to the enclave tomorrow, the president's office said.
Like Egypt, Tunisia has an Islamist-led government, elected after the ousting of a dictator (in Tunisia's case Zine el Abidine Ben Ali).
Nee dat staat er niet, jij zegt dat het logisch is dat ze er last van hebben, je trekt een rare vergelijking maar je zegt niet waarom ze dat doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Antwoord staat hier boven. Dat jij het niet wilt zien is jouw probleem.
Is natuurlijk de Egyptische premier maar Hamas laat zo duidelijk zien waar het staat en Egypte verliest er een boel imago mee als die raketten uit Gaza gewoon blijven doorgaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:59 schreef Hathor het volgende:
Dus Israel zegt dat het stopt met terugschieten zolang daar een Egyptische diplomaat rondloopt, terwijl inmiddels al een soortgelijke Tunesische Hamasmarionet zijn komst heeft aangekondigd, maar ondertussen loopt Hamas er wel lekker op los te knallen? Ik zeg gewoon doorgaan met platgooien daar, als die diplomaten er toevallig een op hun knar krijgen dan is dat maar jammer voor ze.
Die Reuters stream valt wel eens vaker weg, denk niet dat daar een direct verband ligt met een eventueel grondoffensief dat gaat beginnen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kan er op duiden dat het grondoffensief gaat beginnen.
Hij doet het weer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:46 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die Reuters stream valt wel eens vaker weg, denk niet dat daar een direct verband ligt met een eventueel grondoffensief dat gaat beginnen.
Tunesi en Egypte laken 'Isralische agressie'quote:De Tunesische minister van Buitenlandse Zaken Rafik Abdessalem zal zaterdag een bezoek afleggen aan de Gazastrook, als aanklacht tegen de 'Barbaarse agressie' van Isral.
Is dat een verandering of juist een continuering?quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tunesi en Egypte laken 'Isralische agressie'
Gaat de verkeerde kant op, straks keert het hele midden-oosten zich tegen Israel.
Dat is inderdaad zeer proportioneel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:26 schreef The_Avatar het volgende:
mensen die tegen de vergelding acties van Isral zijn moeten maar eens daar gaan wonen en steeds raketten op de kop krijgen. Dan piepen ze wel anders. Iron Dome ftw
Palestinian militants fired over 300+ missiles and rockets into Israel (as of November 15, 2012 5:45 pm), killing three civilians and an unborn baby.
Mubarak en Ben Ali zouden er minder zwaar aan tillen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is dat een verandering of juist een continuering?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Mubarak en Ben Ali zouden er minder zwaar aan tillen.
Liever heb ik dat we geen van die religekkies steunen daar. Of dat nu Joden zijn of Palastijnen. Het zijn beide religekkies die vrouwen onderdrukken al dan niet op andere manieren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef ReplaR het volgende:
De duitsers hebben openlijk hun steun voor de Joden uitgesproken, ik ga er vanuit dat Nederland snel zal volgen, en terecht.
http://www.powned.tv/nieu(...)s_steunen_joden.html
Iron Dome.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:43 schreef rudolfb het volgende:
Zie hoe iron dome regen van raketten tegen houdt, toch behoorlijk effectief
Dude, religekkies heb je hier in NL ook. Inclusief vrouwenonderdrukking. Betekent niet dat je 't hele Nederlandse volk er op moet afrekenen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liever heb ik dat we geen van die religekkies steunen daar. Of dat nu Joden zijn of Palastijnen. Het zijn beide religekkies die vrouwen onderdrukken al dan niet op andere manieren.
Waarom in godsnaam zou je zulk volk willen steunen vraag ik me dan af?
Het wordt gewoon tijd dat Israel eens goed doorpakt.... iets met wegvagen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef ReplaR het volgende:
De duitsers hebben openlijk hun steun voor de Joden uitgesproken, ik ga er vanuit dat Nederland snel zal volgen, en terecht.
http://www.powned.tv/nieu(...)s_steunen_joden.html
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:03 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Dude, religekkies heb je hier in NL ook. Inclusief vrouwenonderdrukking. Betekent niet dat je 't hele Nederlandse volk er op moet afrekenen.
Alsof Palestijnen en Isralirs allemaal zwaar religieuze mensen zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.
Voor mij is net zoals met de rebellen en het leger in Syrie. Kiezen tussen erg, en erger.
Mja, als EU zul je wel moeten... maar doe het op daden, niet op religestoordheid.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.
Tsja in mijn optiek is dat hetzelfde als achter dictator 'A' te staan omdat die slechts 100.000 doden op zijn naam heeft in plaats van dictator 'B' omdat hij 1.000.000 doden op zijn naam heeft staan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:13 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Mja, als EU zul je wel moeten... maar doe het op daden, niet op religestoordheid.
Palestijnen bestoken expres burgers met raketten. Dat is evil, in mijn optiek. Waarom ze 't doen maakt niet uit. Of het moet van je god, of omdat je onderdrukt wordt, of omdat je geleerd hebt dat 'ze' koekjes maken van kinderbloed: je schiet niet op vrouwen, kinderen, ouderen van dagen en iedereen die niet bezig is op jou te schieten. Dat doe je niet en als je 't wel doet, dan mag je van mij branden in de hel. Van voor tot achter. Geldt voor allebei de kanten, maar aangezien Palestijnen ongeveer 1000x zoveel raketten afschieten op burgers dan Isral doet, weet ik wel achter wie ik ga staan.
Wou ook niet zeggen dat Palestijnse burgers die ongezien door Isral worden opgeblazen minder erg is, integendeel. Maar de intentie, dat is het breekpunt bij mij. De terroristen in Gaza die die raketten afschieten, WILLEN burgers doodmaken. Isral niet. Die willen juist die terroristen te grazen nemen. Daarbij vallen trouwens vl te vaak onschuldige slachtoffers omdat ze zoiets hebben van "dan moet je er niet in de buurt gaan staan" en dat is ze wel kwalijk te nemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja in mijn optiek is dat hetzelfde als achter dictator 'A' te staan omdat die slechts 100.000 doden op zijn naam heeft in plaats van dictator 'B' omdat hij 1.000.000 doden op zijn naam heeft staan.
Je kiest dus voor 'minder' evil maar nog steeds voor evilMaargoed, dat is misschien niet te voorkomen in deze wereld.
Dit is denk een beetje afhankelijk van een eventueel grond offensief of niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat het nog verder escaleren daar komende dagen, weken, maanden?
Juist!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:26 schreef rudolfb het volgende:
Je kunt de specifieke situaties ook los van elkaar bekijken.
Wanneer Hamas raketten richting Israel schiet, veroordeel ik Israel niet om terug te slaan.
Wanneer de joden weer eens wat Arabieren uit hun huis verjagen om een nieuwe nederzetting in te richting zou ik Hamas niet veroordelen als ze daar ingrijpen.
Geloof je dit zelf?quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch verbijsterend dat het in de media weer vooral over het Israelisch leed door die paar knutselraketjes gaat terwijl Israel gewoon begint en dood en verderf zaait en niet kijkt op een kinderlijkje meer of minder.
Uiteraard is het makkelijker om met aanstellerig beeldmateriaal terug te komen uit Israel dan uit Gaza, omdat Israel dat graag wil en het moeilijk maakt om in de Palestijnse gebieden aan nieuwsgaring te doen. Maar als je je als journalist of redactie daardoor laat leiden dan ben je gewoon de hoer aan het spelen.
En daarmee is de vermeende intentie dan ook irrelevant. Israel noemt het zelf vergeldingsacties, het zijn gewoon represailles. 4 jaar geleden ging het ook gewoon om leed toebrengen aan de bevolking van Gaza als straf voor het steunen van Hamas ipv gewoon plaats te maken voor het uitverkoren volk zoals een minderwaardig volk betaamt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:32 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Wou ook niet zeggen dat Palestijnse burgers die ongezien door Isral worden opgeblazen minder erg is, integendeel. Maar de intentie, dat is het breekpunt bij mij. De terroristen in Gaza die die raketten afschieten, WILLEN burgers doodmaken. Isral niet. Die willen juist die terroristen te grazen nemen. Daarbij vallen trouwens vl te vaak onschuldige slachtoffers omdat ze zoiets hebben van "dan moet je er niet in de buurt gaan staan" en dat is ze wel kwalijk te nemen.
Ik vindt het inderdaad nog meevallen hoeveel burger slachtoffers er gevallen zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het is Israel niet kwalijk te nemen, want Hamas verschuilt zich juist achter haar burgers, waarmee ze ze bewust in direct gevaar brengen.
Sorry, maar iemand die een kontverhaal als dit:quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En daarmee is de vermeende intentie dan ook irrelevant. Israel noemt het zelf vergeldingsacties, het zijn gewoon represailles. 4 jaar geleden ging het ook gewoon om leed toebrengen aan de bevolking van Gaza als straf voor het steunen van Hamas ipv gewoon plaats te maken voor het uitverkoren volk zoals een minderwaardig volk betaamt.
ophangt, kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch verbijsterend dat het in de media weer vooral over het Israelisch leed door die paar knutselraketjes gaat terwijl Israel gewoon begint en dood en verderf zaait en niet kijkt op een kinderlijkje meer of minder.
Uiteraard is het makkelijker om met aanstellerig beeldmateriaal terug te komen uit Israel dan uit Gaza, omdat Israel dat graag wil en het moeilijk maakt om in de Palestijnse gebieden aan nieuwsgaring te doen. Maar als je je als journalist of redactie daardoor laat leiden dan ben je gewoon de hoer aan het spelen.
Tuurlijk wel. Onschuldig is onschuldig en wie de trekker overhaalt, heeft schuld. Zeker als je wt dat ze er zitten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het is Israel niet kwalijk te nemen, want Hamas verschuilt zich juist achter haar burgers, waarmee ze ze bewust in direct gevaar brengen.
Volgens mij begon gisteren het NOS journaal zijn bericht geving over Gaza met de mededeling dat de raketten het gevolg waren van het doden van hun militaire leider.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:37 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die een kontverhaal als dit:
[..]
ophangt, kan ik echt niet serieus nemen.
Het lijkt me niet echt een discussiepunt. Welk onderdeel dacht je te kunnen betwisten?quote:
Waar ik me zorgen om maak is dat Hamas zeer slechte representanten voor de Palestijnen zijn. Er zijn burgers die hun huis uitgezet worden, die vervolgens door kolonisten ingenomen worden en ze moeten maar uitzoeken waar ze verder wonen. Die mensen zie je ook vreedzaam demonstreren of anders met stenen gooien, omdat ze niet willen dat hun dorpen verder ingenomen worden. Ik vraag me af hoe je het probleem van die mensen oplost en ik denk dat Hamas geen goede oplossing is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het NOS journaal was inderdaad zeer en zeer eenzijdig gisteren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Als jij je van de domme wilt houden moet je dat zelf weten. Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat Palestijnen niet blij worden als er ng meer Isralische nederzettingen op Palestijns grond wordt gebouwd? Of dat nou in Gaza of de West-Bank is, dat maakt voor een Palestijn niet uit. Dat het vandaag zo makkelijk in Oost-Jeruzalem kan betekent dat het morgen of overmorgen ook in het kleine Gaza gaat gebeuren. Dus ja, ze hebben er last van.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet, jij zegt dat het logisch is dat ze er last van hebben, je trekt een rare vergelijking maar je zegt niet waarom ze dat doen.
Het is ook niet zo dat de Palestijnen veel keuze hebben wat betreft representanten. Het is net als met Wilders en de PVV, ze blaten een beetje populistisch, laten de stemmers horen wat ze willen horen en krijgen zo een fanbase.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:52 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen om maak is dat Hamas zeer slechte representanten voor de Palestijnen zijn. Er zijn burgers die hun huis uitgezet worden, die vervolgens door kolonisten ingenomen worden en ze moeten maar uitzoeken waar ze verder wonen. Die mensen zie je ook vreedzaam demonstreren of anders met stenen gooien, omdat ze niet willen dat hun dorpen verder ingenomen worden. Ik vraag me af hoe je het probleem van die mensen oplost en ik denk dat Hamas geen goede oplossing is.
Met de andere zijde bedoel je Palestijnse gezinnen die niks met terroristen te maken hebben maar gewoon normaal aan landbouw willen doen en leven daar?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:00 schreef De_Guidance het volgende:
Wat je ook zag dat er bij de Palestijnen alleen maar aandacht werd besteed aan de Hamas, terwijl een kind van een BBC-journalist notabene is omgekomen terwijl je aan de andere zijde wel alleen maar de bange families zag.
Overigens wil ik hun leed totaal niet bagatelliseren, leven in oorlog lijkt mij heel naar.
Jaquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Met de andere zijde bedoel je Palestijnse gezinnen die niks met terroristen te maken hebben maar gewoon normaal aan landbouw willen doen en leven daar?
Allemaal zionistische sites?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:07 schreef deVerdeler het volgende:
http://pastebin.com/Ms4nJSZx
Hier zie je alle websites die tot nu toe zijn gehacked door Anonymous.
Omdat Amerika sinds het ontstaan van Isral, Isral onvoorwaardelijk heeft gesteund.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:14 schreef downgrade het volgende:
[..]
goede gedachte
omdat niemand het weet!!
wordt alles gestuurd of niet, is het een vooropgezette strategie, lees wel dat Obama toestemming heeft gegeven voor deze actie waarom?
Ja, dat is ook de reden dat ik mezelf tegen de huidige vorm van zionisme keer, omdat je met jezelf vestigen in Isral en dus ook een nederzetting bouwen daar het probleem in stand houdt. Als het leeg land was was er geen probleem, maar hier is wel een probleem.quote:
Geen idee. Ik bezoek geen Isralische sites op een doorgaande dag. Echter nu ook Anonymous er zich mee gaat bemoeien en de kant kiest van de Palestijnen, dan weet je eigenlijk al wie de echte boosdoeners zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:11 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Allemaal zionistische sites?
Ik ben van plan in de toekomst nog Arabisch en Hebreeuws te leren... dan kan ik hoop ik die Isralische sites ook in hun eigen taal lezen en kijken wat ze nou echt allemaal schrijven.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:13 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Geen idee. Ik bezoek geen Isralische sites op een doorgaande dag. Echter nu ook Anonymous er zich mee gaat bemoeien en de kant kiest van de Palestijnen, dan weet je eigenlijk al wie de echte boosdoeners zijn.
Inderdaad, de eigenrechters van Anonymous hebben de waarheid in pacht, gelukkigquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:13 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Geen idee. Ik bezoek geen Isralische sites op een doorgaande dag. Echter nu ook Anonymous er zich mee gaat bemoeien en de kant kiest van de Palestijnen, dan weet je eigenlijk al wie de echte boosdoeners zijn.
Aangezien Isral gesteund wordt door de VS en bankiers etc., met als een van de redenen een makkelijkere toegang tot grondstoffen in het midden-oosten, is het logisch dat ze zich ook tegen Isral keren wat door bankiers wordt gesteund.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Inderdaad, de eigenrechters van Anonymous hebben de waarheid in pacht, gelukkig
Wat verwacht je dan? De zogenaamd gehackte site zijn allemaal particuliere sites. Die gaan vast niet over het conflict.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik ben van plan in de toekomst nog Arabisch en Hebreeuws te leren... dan kan ik hoop ik die Isralische sites ook in hun eigen taal lezen en kijken wat ze nou echt allemaal schrijven.
Het is alleen jammer dat het zo moeilijk te leren is en omdat ik geen moslim of jood ben ben ik er ook niet mee opgegroeid.
Nee, gewoon normale Isralische sites.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? De zogenaamd gehackte site zijn allemaal particuliere sites. Die gaan vast niet over het conflict.
Oh, ik snap prima waarom ze zich tegen Isral keren, ze laten zich zoals altijd keurig kennen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Aangezien Isral gesteund wordt door de VS en bankiers etc., met als een van de redenen een makkelijkere toegang tot grondstoffen in het midden-oosten, is het logisch dat ze zich ook tegen Isral keren wat door bankiers wordt gesteund.
Nu ben ik het met anonymous eens dat de onderdrukking van onschuldige Palestijnse burgers moet stoppen, alleen weet ik niet of anonymous dat ook vindt wegens goede motieven of dat er meer achter zit.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Oh, ik snap prima waarom ze zich tegen Isral keren, ze laten zich zoals altijd keurig kennen.
Kwestie van geschiedenis kennen en zo objectief als mogelijk naar situaties kijkenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:15 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Inderdaad, de eigenrechters van Anonymous hebben de waarheid in pacht, gelukkig
Geef gewoon hun land terug. Geef de Palestijnen wiens huizen zijn vernietigd door Isralische kolonisten en bulldozers en al het leed dat hen is aangedaan een schade vergoeding. En erken hen als een staat. Dan wordt Hamas vanzelf zwakker;).quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nu ben ik het met anonymous eens dat de onderdrukking van onschuldige Palestijnse burgers moet stoppen, alleen weet ik niet of anonymous dat ook vindt wegens goede motieven of dat er meer achter zit.
Dat vind ik ook, maar dat is simpeler gezegd dan gedaan. Ik weet dat veel individuele Isralies tegen het beleid van Isral zijn, maar die kunnen niet tegengehouden dat Isralies opgeroepen wordt om in het leger land in te nemen, en zolang Hamas door blijft gaan maar ook zolang Isralies overtuigd zijn van een afkeer van de wereld tegen Joden en voor sommige andere Isralies dat het heilig land is zal dit niet stoppen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:21 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Geef gewoon hun land terug. Geef de Palestijnen wiens huizen zijn vernietigd door Isralische kolonisten en bulldozers en al het leed dat hen is aangedaan een schade vergoeding. En erken hen als een staat. Dan wordt Hamas vanzelf zwakker;).
Dit ook.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb de documentaire 5 broken cameras gezien en dat is toch best wel schokkend.
Hamas stopt niet tot Isral hen geeft wat hen toebehoort.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar dat is simpeler gezegd dan gedaan. Ik weet dat veel individuele Isralies tegen het beleid van Isral zijn, maar die kunnen niet tegengehouden dat Isralies opgeroepen wordt om in het leger land in te nemen, en zolang Hamas door blijft gaan maar ook zolang Isralies overtuigd zijn van een afkeer van de wereld tegen Joden en voor sommige andere Isralies dat het heilig land is zal dit niet stoppen.
Vernederend. Hier in Nederland hoef je maar iets ongelukkig te formuleren en zal ze over je heen krijgen. En wij verwachten dat zij gewoon ja en amen zeggen? Belachelijk.quote:
Wantrouwen wekken is een oude tactiek, de geschiedenis geeft voldoende voorbeelden van organisaties die verzwakt werden door paranoia, vaak gevoed door "toevallig" ontdekte "bewijzen" van verraad. Ik vraag me af in welke mate computer virussen/worms als Flame, Gauss en hun opvolgers hiervoor gebruikt worden. Ze lijken me uitermate geschikt voor zowel het localiseren als het in discrediet brengen van personen. De landen met de hoogste infectiegraad zijn Iran, Libanon en Israel (meer bepaald de bezette gebieden?)quote:... Zo'n aanslag is uiteraard geen toevalstreffer: de Israli's weten precies waar de door hen gezochte figuren zich bevinden', zegt Floor Janssen, Hamas-experte en onderzoekster aan het Nederlandse Clingendael-instituut. Daartoe is een ‘verklikkersnetwerk' van levensbelang: ‘Het is best voor te stellen dat Isral met een uitgebreid netwerk van Palestijnse informanten werkt, die tegen een financile compensatie bereid zijn informatie te verstrekken.'
Geld verdwijnen van je rekening lijkt me niet het ergste dat je kan overkomen. Tracht als naaste medewerker van Jabaari maar eens te verklaren waarom je plots een aanzienlijk bedrag op je rekening gestort krijgt, de dag na z'n dood ...quote:designed to steal and monitor data from the clients of several Lebanese banks: Bank of Beirut, EBLF, BlomBank, ByblosBank, FransaBank and Credit Libanais. In addition, it targets users of Citibank and PayPal.
It is not known whether the operators are actually transferring funds from the victim’s bank accounts or whether they are simply monitoring finance/funding sources for specific targets.
Een IP adres geeft reeds een aanwijzing waar een pc zich bevindt. Met geluidsopnames kan je het gebied verkleinen door oppikken van omgevingsgeluid (desnoods stuur je een auto een dag lang claxonerend door alle buurten van de stad, het tijdstip waarop het geluid opgepikt wordt geeft meteen de lokatie) en met een bluetooth apparaat haal je een nauwkeurigheid van enkele meters. als ik een Hamas lid (of een Iraans kerngeleerde) was, zou ik me veiliger voelen zonder internet verbinding in de buurt.quote:sniffing the network traffic, taking screenshots, recording audio conversations, intercepting the keyboard, and so on. When Bluetooth is available and the corresponding option is turned on in the configuration block, it collects information about discoverable devices near the infected machine. Depending on the configuration, it can also turn the infected machine into a beacon, and make it discoverable via Bluetooth
http://www.moroccoworldne(...)s-mission-to-the-un/quote:Over a thousand people demonstrated on Thursday evening in front of the Permanent Mission of Israel to the United Nations in New York.
Tja NOSquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:40 schreef rudolfb het volgende:
[..]
Volgens mij begon gisteren het NOS journaal zijn bericht geving over Gaza met de mededeling dat de raketten het gevolg waren van het doden van hun militaire leider.
Lijkt mij nou niet echt een objectief beeld. Op belgie n begon het nieuws met de mededeling dat Israel de militaire leider van Hamas gedood had na dagen intensief beschoten ze zijn met raketten.
Als reactie daarop heeft Hamas weer meer raketten afgevuurd.
Dat vind ik een eerlijker verhaal.
Dus er is geen enkele reden om raketten te schieten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als jij je van de domme wilt houden moet je dat zelf weten. Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat Palestijnen niet blij worden als er ng meer Isralische nederzettingen op Palestijns grond wordt gebouwd? Of dat nou in Gaza of de West-Bank is, dat maakt voor een Palestijn niet uit. Dat het vandaag zo makkelijk in Oost-Jeruzalem kan betekent dat het morgen of overmorgen ook in het kleine Gaza gaat gebeuren. Dus ja, ze hebben er last van.
Maar ja, ze hebben er fysiek geen 'last' van, dus
Bull shitquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:46 schreef havanagila het volgende:
Jawel, want joden, Dat er illegale nederzettingen zijn en landjepik wordt gespeeld is slechts bijzaak, de bottom line is de diepe intense haat richting jodendom/het westen.
Nee totaal niet. Ze zouden eigenlijk bloemetjes moeten schieten op de illegale nederzettingen en de bezetters en onderdrukkers.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus er is geen enkele reden om raketten te schieten.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Ze zouden eigenlijk bloemetjes moeten schieten op de illegale nederzettingen en de bezetters en onderdrukkers.
Wat zeg ik, ze kunnen beter hun biezen pakken en hun land gewoon zonder slag of stoot aan de vijand geven.
Wat ik erg vind is dat het nodig is. Ik zie tal van Palestijnen die willen werken en naar hun familie aan de andere kant van de grens maar je weet tegelijkertijd ook dat er onder die Palestijnen, man vrouw en zelfs kinderen, wapens bommen en terroristen zitten. Het probleem is die angst, het probleem is het continue wederzijdse gevaar, Israel dreigt af te glijden als het niet oplet naar een militaire staat, het leven is daar zo ontzettend veel harder geworden.quote:
Als ze dat eerste doen heeft Israel ook geen enkele reden om Gaza te bombarderen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Ze zouden eigenlijk bloemetjes moeten schieten op de illegale nederzettingen en de bezetters en onderdrukkers.
Wat zeg ik, ze kunnen beter hun biezen pakken en hun land gewoon zonder slag of stoot aan de vijand geven.
quote:Since the onset of Operation Pillar of Defense, the IDF has attacked 500 terror targets in the Gaza Strip. Most are medium to long-range rocket-launching facilities. The Air Force has attacked 40 targets in the past two hours and the Navy attacked three terror targets in the past hour.
The Iron Dome rocket interception system fired 185 launches, 86 on Friday. About 335 rockets have fallen in Israel, 36 on Friday. (Yoav Zitun)
Ik had ook al geen vermogen tot het formuleren van een tegenargument van jou verwacht. Maar ja, ik wilde je toch even de kans geven om te laten zien of je inhoud had. Je antwoord is helder.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:37 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die een kontverhaal als dit:
[..]
ophangt, kan ik echt niet serieus nemen.
quote:Defense Minister Ehud Barak gave the green light to the IDF to extend the recruitment of reserve forces, in addition to the forces already approved earlier. (Yoav Zitun)
Juist, ze spelen slachtoffer en gebruiken kinderen als schild, de lafbekken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Ach ja en de vele onschuldigen zijn maar collateral damage he?quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:45 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Juist, ze spelen slachtoffer en gebruiken kinderen als schild, de lafbekken.
Van de week was er nog een stuk online waaruit bleek dat die palestijnen wachten tot de camera draait en dan hun kind tegen soldaten aanduwen om te provoceren. Zo'n Palestijns kutje van 6 ofzo die net zolang wachtte tot de camera draaide om vervolgens tegen een soldaat net te doen of ze zou slaan. Natuurlijk hopende dat de soldaat in een reactie zelf iets zou doen waarna de beelden 'van die foute militair die kinderen slaat' de wereld over te sturen.
Helaas, een dikke backfire waardoor het zuigende hypocriete gedrag van de palestijntjes weer direct bevestigd werd.
Ik hoop dat Israel even goed laat zien, dus niet net als afgelopen jaren links of rechts een raketje, hoe je parasieten van de kaart veegt. Geef ze gewoon geen kans meer om te reageren.
Klopt, mochten ze het er niet mee eens zijn....hadden ze daar aan moeten denken voordat ze raketten op een stad afvuurden. Daarmee geven ze (palestijnen) reeds zelf aan dat het hen ook geen fuck uitmaakt. Kortom, helaas koosjerepindakaas.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ach ja en de vele onschuldigen zijn maar collateral damage he?
Nee, een gevolg van de lafheid van Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ach ja en de vele onschuldigen zijn maar collateral damage he?
Net zo erg, maar wat gaat dit oplossen? Er worden zeker Hamas mannetjes opgeblazen met een raket op hun dak, maar wat maakt dat uit? Hamas en verwanten groepen overleven het toch wel en die raketten komen Gaza toch wel binnen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, een gevolg van de lafheid van Hamas die zich tussen de bevolking verschuilt.
Wat is jouw mening dat Hamas zich richt op het doden van Isralische burgers en het leger van Isral zich richt op het uitschakelen van bijvoorbeeld lanceerinstallaties in Gaza?
Isral is nog altijd de bezetter. Hoe jij het wendt of keert, zij zijn per definitie fout.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:45 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Juist, ze spelen slachtoffer en gebruiken kinderen als schild, de lafbekken.
Van de week was er nog een stuk online waaruit bleek dat die palestijnen wachten tot de camera draait en dan hun kind tegen soldaten aanduwen om te provoceren. Zo'n Palestijns kutje van 6 ofzo die net zolang wachtte tot de camera draaide om vervolgens tegen een soldaat net te doen of ze zou slaan. Natuurlijk hopende dat de soldaat in een reactie zelf iets zou doen waarna de beelden 'van die foute militair die kinderen slaat' de wereld over te sturen.
Helaas, een dikke backfire waardoor het zuigende hypocriete gedrag van de palestijntjes weer direct bevestigd werd.
Ik hoop dat Israel even goed laat zien, dus niet net als afgelopen jaren links of rechts een raketje, hoe je parasieten van de kaart veegt. Geef ze gewoon geen kans meer om te reageren.
Denk jij dat mensen uit lol raketten op iemand afschieten? Goh...waarom zou Hamas nou raketten op Isral afvuren? Goh waarom zou dat nou gebeuren?quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als ze dat eerste doen heeft Israel ook geen enkele reden om Gaza te bombarderen.
Wat betreft het tweede, helemaal niet nodig, raar.
Was dat gisteren ook niet op het nieuws?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:07 schreef YazooW het volgende:
Hamas claimt een F16 uit de lucht te hebben geschoten boven Gaza, aldus het Iraanse PressTV
Omdat Hamas vindt dat Joden een ander geloof hebben en niet morgen wonen in Isral en daarom dood moeten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:10 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Denk jij dat mensen uit lol raketten op iemand afschieten? Goh...waarom zou Hamas nou raketten op Isral afvuren? Goh waarom zou dat nou gebeuren?
Gisteren is een spionage/onbemande vliegtuig uit de lucht gehaald. Beelden daarvan zijn vrijgegeven door Hamas.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:11 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Was dat gisteren ook niet op het nieuws?
Toch wel interessant dat Hamas sterker dan ooit lijkt, Isral heeft duidelijk zwaar gefaald en hun oude militaire operaties tegen Gaza hebben alleen maar het tegenovergestelde bereikt.quote:Nooit eerder bereikten raketten uit Gaza de stad Jeruzalem. RTL
Die kolonisten hebben ook niks te zoeken daar, dus als er al iemand getroffen moet worden door die raketten, laat het hen dan zijn.quote:De raket kwam neer in een nederzetting van Joodse kolonisten in bezet gebied.
Wat een bull shit weer. Door wie ben jij nou weer gendoctrineerd? Als ze al uberhaubt een haat hebben jegens Joden, dan heeft dat te maken met Isral.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat Hamas vindt dat Joden een ander geloof hebben en niet morgen wonen in Isral en daarom dood moeten.
Goh, alsof Isral het zo leuk vindt om allemaal vluchten uit te voeren boven Gaza?
quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:18 schreef Shawn het volgende:
[..]
Toch wel interessant dat Hamas sterker dan ooit lijkt, Isral heeft duidelijk zwaar gefaald en hun oude militaire operaties tegen Gaza hebben alleen maar het tegenovergestelde bereikt.
[..]
Die kolonisten hebben ook niks te zoeken daar, dus als er al iemand getroffen moet worden door die raketten, laat het hen dan zijn.
Het laat inderdaad zien dat sinds de laatste invasie Hamas zich gewoon militair gezien weer hersteld heeft. Het bereikt Tel Aviv hier en daar en zelfs Jeruzalem blijkbaar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:18 schreef Shawn het volgende:
Toch wel interessant dat Hamas sterker dan ooit lijkt, Isral heeft duidelijk zwaar gefaald en hun oude militaire operaties tegen Gaza hebben alleen maar het tegenovergestelde bereikt.
Bron?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:26 schreef rakotto het volgende:
Zojuist is het bericht binnen gekomen dat een gamechanger is. Hamas heeft de F-16 piloot in hun handen gekregen. De Israelische extraction heeft zo te zien gefaald.
En de huis van Liebermann staat in de fik. Waarschijnelijk aangevallen.
Als dat waar is twee keer grote oeps!quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:26 schreef rakotto het volgende:
Zojuist is het bericht binnen gekomen dat een gamechanger is. Hamas heeft de F-16 piloot in hun handen gekregen. De Israelische extraction heeft zo te zien gefaald.
En de huis van Liebermann staat in de fik. Waarschijnelijk aangevallen.
Al Jazeera meldt nog niks daarover... duss....quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:32 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Als dat waar is twee keer grote oeps!
Maar Press tv zegt nergens dat de pilot gevangen is genomen, waar heb je dat vandaan rakotto?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:33 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Al Jazeera meldt nog niks daarover... duss....
Press TV wel.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:30 schreef deVerdeler het volgende:
Iraq roept Arabische landen olie-stop in te zetten als wapen tegen VS en Isral en hun wandaden jegens het Palestijnse volk.
http://www.presstv.ir/det(...)n-against-us-israel/
Tja, dit soort filmpjes voor waarheid aannemen snap ik dus echt niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:16 schreef rakotto het volgende:
Openlijke executie van de spion: - Schokkend - Hier word alleen zijn lijk zichbaar gemaakt, niet de executie. Hij is de spion die verantwoordelijk is voor dat bombardement op de auto toen.
Zou het met Israel te maken hebben?twitter:BreakingNews twitterde op vrijdag 16-11-2012 om 17:35:25Iran has removed nuclear fuel from core of Bushehr reactor, IAEA says, gives no reason - @Reuters reageer retweet
Jezus, wat ziek.quote:
Egyptische nieuwsbronnen - betrouwbare. Al Aqsa tv (Hamas TV) heeft ook dat nieuws doorgegeven en Al Qassam brigade heeft een paar minuten geleden aangekondigd dat ze met een verassing-aankondiging op TV gaan komen binnen enkele ogenblikken. (Ogenblikken kunnen een uur of twee duren).quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:34 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar Press tv zegt nergens dat de pilot gevangen is genomen, waar heb je dat vandaan rakotto?
Oh ja, juist. Het heeft niks met de bezetting te maken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat Hamas vindt dat Joden een ander geloof hebben en niet morgen wonen in Isral en daarom dood moeten.
Goh, alsof Isral het zo leuk vindt om allemaal vluchten uit te voeren boven Gaza?
quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ja, juist. Het heeft niks met de bezetting te maken.
Kijk eens linksonder... daar staat een naam. Awaworld ofzo?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:03 schreef rakotto het volgende:
Men zegt dat dit de F16 is dat neergehaald is door Hamas/Al Qassam.
[ afbeelding ]
Geen idee of dit foto authentiek is.
Het zou mooi zijn als de Arabische landen zich nu een keer verenigen, maar het zal wel niet. Vooral die idioten in de Golf, die doen alles voor de dollar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:30 schreef deVerdeler het volgende:
Iraq roept Arabische landen olie-stop in te zetten als wapen tegen VS en Isral en hun wandaden jegens het Palestijnse volk.
Roel Geeraedts, verslaggever van RTL nieuws, zit in Gaza en twitterttwitter:RGjournalist twitterde op vrijdag 16-11-2012 om 18:11:37yep, ik hoor de onbemande vliegtuigen boven Gaza. #drones. tis een dreigend, zoemend geluid... reageer retweet
Dat is geen F16 btwquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:03 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
engels een optie?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:20 schreef deVerdeler het volgende:
http://www.adnkronos.com/(...)16_313901426912.html
relevant omdat?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:25 schreef deVerdeler het volgende:
Kan ook propaganda zijn....
Intussen 255 vrouwen gewond in Gaza
Ergquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
wat vind jij van wat er nu gebeurt daar?
Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten onderscheiden. Kun jij mij dat vertellen?quote:
F16 heeft n straalmotor. MIG heeft er 2. F16 heeft 1 'staart' MIG heeft er 2.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:33 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten onderscheiden. Kun jij mij dat vertellen?
Dit? Of het hele conflict?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:32 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
hoe zou dit volgens jouw opgelost moeten worden?
Ik heb geen flauw idee;). Beiden stoppen met vuren. Nogal voor de hand liggend.quote:
Oke.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:43 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee;). Beiden stoppen met vuren. Nogal voor de hand liggend.
Gatverdamme, hoopte echt dat iemand zijn AK47 zou trekken...quote:
Isralische soldaten droegen geen AK in dat filmpje toch?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:44 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Gatverdamme, hoopte echt dat iemand zijn AK47 zou trekken...
M4A1 of M16 Ik zag het niet goed....quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Isralische soldaten droegen geen AK in dat filmpje toch?
Nieuwsupdate:quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Djibril het volgende:
Israel is oppermachtig en laat het in dit geval ook even zien. Ik moet wel toegeven dat ik onder de indruk ben van de raketten van Hamas, maar die zullen niet echt grote schade aanrichten in Israel.
Hamas zit een verloren strijd te voeren en doet dit alleen maar om weer steun te krijgen van de bevolking van Gaza, dit omdat deze steun afbrokkelde de laatste 2(?) jaar.
Het leven van de mensen in Gaza is niet echt verbeterd sinds de corrupte Fatah er niet meer is. Door deze oorlog te voeren kunnen ze weer steun krijgen.
Israel zal ook dit keer winnen en ze hebben het recht zich te verdedigen. Mocht het zo zijn dat ze een grondoffensief gaan doen, dan is dit in hen recht. De laatste grondoffensief dat 22 dagen duurde was ook succesvol. Eerst vlogen er honderden raketten per dag naar Israel en na die grondoffensief nog maar 2 per maand.
Daarnaast hebben vele andere mensen baat bij het grondoffensief van Israel. Wat te denken van de wapen industrie. Zowel de Israelische wapen producenten als de Amerikaanse zullen hierbij smullen. Dus mocht je wat geld overhebben zou ik dit in de aandelen van Lockheed Martin stoppen.
Maar dit conflict bewijst nog iets anders. Iets wat de Palestijnen onder ogen moeten zien nu, maar ook de rest van de wereld. Namelijk Dat de andere Arabische landen(en dan met name de Golf landen) de grootste zwakkelingen en backstabbers zijn. Ze zijn lachwekkend en niet serieus meer te nemen. Ik dacht dat de Palestijnen ook arabieren waren? Waarom gaan ze de mede-arabieren niet helpen?
Maar beter voor ons, dit zijn namelijk onze marionetten. En daar profiteren we nog steeds van.
Fake, dat is een SU-25.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:03 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
M16 volgens mij. Maar daar gaan ze toch ook dood van?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Isralische soldaten droegen geen AK in dat filmpje toch?
Dan heeft ie wel heel slecht gekeken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:53 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
M4A1 of M16 Ik zag het niet goed....
Maar daar schieten we toch niets mee op.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:55 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
M16 volgens mij. Maar daar gaan ze toch ook dood van?![]()
Kunnen die mensen teminste wel doorrijden naar hun familie...quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:56 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar daar schieten we toch niets mee op.
Hoe kunnen ze doorrijden als ze dood zijn?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:57 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Kunnen die mensen teminste wel doorrijden naar hun familie...
Oh, dat denk ik toch niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had ook al geen vermogen tot het formuleren van een tegenargument van jou verwacht. Maar ja, ik wilde je toch even de kans geven om te laten zien of je inhoud had. Je antwoord is helder.
Let wel dat Hamas ook niets vies is van propaganda. Ik wacht nog steeds op beelden van een drone die gisteren neergehaald zou zijn.....quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:39 schreef rakotto het volgende:
Hamas claimt dat het meerdere locaties in Jerusalem heeft beschoten. Volgens hun is de Knesset geraakt, alleen kan ik hier geen buitelandse bronnen voor vinden? Misschien iemand met meer geluk die het wel kan vinden?
Die zijn gisteren al uitgezonden. Ik zoek filmpje wel ff op.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:58 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Let wel dat Hamas ook niets vies is van propaganda. Ik wacht nog steeds op beelden van een drone die gisteren neergehaald zou zijn.....
Welke kant is Isral volgens jou? Links of rechts?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:01 schreef De_kluizenaar het volgende:
When you hear the propaganda, remember this: Palestinians have no army, no navy, no airforce. There is no war, just genocide!
[ afbeelding ]
Kwam ik vandaag tegen, passend bij dit drama.
Voor zover ik het weet hebben de Palestijnen geen vliegtuigen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:03 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Welke kant is Isral volgens jou? Links of rechts?
Als dat waar was geweest had ik inmiddels wel beelden verwacht.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:05 schreef Djibril het volgende:
Iemand nog nieuws over de neergeschoten f16? Beelden? Newsupdate? Of over die drone?
quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:39 schreef rakotto het volgende:
Hamas claimt dat het meerdere locaties in Jerusalem heeft beschoten. Volgens hun is de Knesset geraakt, alleen kan ik hier geen buitelandse bronnen voor vinden? Misschien iemand met meer geluk die het wel kan vinden?
Volg je het nieuws een beetje?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:03 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Welke kant is Isral volgens jou? Links of rechts?
quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:59 schreef rakotto het volgende:
[..]
Die zijn gisteren al uitgezonden. Ik zoek filmpje wel ff op.
Dat ding lijkt me nog tamelijk intact. Het is denk ik waarschijnlijker dat 'ie is neergestort.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef Djibril het volgende:
!
Dit gaat over een neergeschoten drone. Het komt wel van een pro-Hamas zender dus kan niet onafhankelijk bevestigen of dit waar is of niet.
Persoonlijk denk ik zelf van niet zo lang andere media het niet bevestigen.
Misschien gehackt en overgenomen net als Iran toen? Vergeet ook niet dat Hamas nu ook een plattegrond heeft met doelwitten nadat Hezbollah haar eigen verkenningsvlucht heeft gehad enkele weken/maanden terug.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:14 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat ding lijkt me nog tamelijk intact. Het is denk ik waarschijnlijker dat 'ie is neergestort.
dat is wel een heel klein drone... Die dingen zijn normaal gesproken best grootquote:
Lijkt wel zo een bird eye drone, die zijn meestal wel zo klein.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:20 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
dat is wel een heel klein drone... Die dingen zijn normaal gesproken best groot
Veel bronnen op twitter melden dat verschillende routes gesloten worden en tanks de grens benaderen. Andere bronnen op twitter zeiden dat Netenyahu heeft gezegd dat Hamas om 8 uur een verrassing moet verwachten.quote:
Volgens mij gebeurt het wel vaker dat tanks langs de grens worden 'klaargezet' voor een incursie. Wil niet direct zeggen dat ze ingezet gaan worden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:24 schreef rakotto het volgende:
[..]
Veel bronnen op twitter melden dat verschillende routes gesloten worden en tanks de grens benaderen. Andere bronnen op twitter zeiden dat Netenyahu heeft gezegd dat Hamas om 8 uur een verrassing moet verwachten.
Waarom zou je Isralische soldaten die zorgen voor de veiligheid doodschieten?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:59 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Gewoon over de lijken van die israhellies, boink boink.
Ik denk de Palestijenen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Volg je het nieuws een beetje?
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE8AF0UG20121116quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:30 schreef deVerdeler het volgende:
nog een keer op play drukken en goed kijkenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:28 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Waarom zou je Isralische soldaten die zorgen voor de veiligheid doodschieten?
Gedaan, ik snap het nog steeds niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:33 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
nog een keer op play drukken en goed kijken
Ah...misschien komt dat wel met de tijdquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Gedaan, ik snap het nog steeds niet.
Irak heeft al ontkent dat het dit gaat voorstellen. Dus voor Israel zullen er geen enkele consequenties volgen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:32 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE8AF0UG20121116
Het enige wapen momenteel van de Arabieren. Niet dat KSA of VAE het daadwerkelijk zullen doen...maar Egypte kan een stap zetten door de gaslevering te stoppen.
Leg uit?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ah...misschien komt dat wel met de tijd
Ja ze staan achter de Palestijnen. Check hun blog, site, twitter.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:13 schreef Smack10 het volgende:
Staat Anonymous achter de Palestijnen?
Anders is het wel triest dat mensen Anonymous nadoen en steun betuigen aan een partij
http://ara.reuters.com/article/topNews/idARACAE8AF0AG20121116quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Djibril het volgende:
[..]
Irak heeft al ontkent dat het dit gaat voorstellen. Dus voor Israel zullen er geen enkele consequenties volgen.
Ah dat is jammer. Die Iraakse vertegenwoordiger krijgt de strop binnenkort?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Djibril het volgende:
[..]
Irak heeft al ontkent dat het dit gaat voorstellen. Dus voor Israel zullen er geen enkele consequenties volgen.
Joden zijn ook arabieren. Ze hebben alleen een ander geloof.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Djibril het volgende:
Ik dacht dat de Palestijnen ook arabieren waren? Waarom gaan ze de mede-arabieren niet helpen?
Dat vonden de Duiters ook toen ze in 1940-1945 Nederland bezetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat ik erg vind is dat het nodig is.
Met reservisten? Lijkt me eerder voor (de cordinatie van) Home Front Command, de schuilkelders, et cetera.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:38 schreef rakotto het volgende:
Aljazeera meldt dat er 75000 reserve troepen zijn opgeroepen.
Wil men Gaza weer bezetten ofzo?
lol... Dat was 5 jaartjes... Dit is al 60 jaarquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:43 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Dat vonden de Duiters ook toen ze in 1940-1945 Nederland bezetten.
Ja, sneu voor die mensen en onbegrijpelijk dat de joden zo met mensenrechten omgaan. Ze hebben niets geleerd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:44 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
lol... Dat was 5 jaartjes... Dit is al 60 jaar
quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:45 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ja, sneu voor die mensen en onbegrijpelijk dat de joden zo met mensenrechten omgaan. Ze hebben niets geleerd.
Dat onder andere.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:43 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met reservisten? Lijkt me eerder voor (de cordinatie van) Home Front Command, de schuilkelders, et cetera.
Waarom denk je dat ik niets weet?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:46 schreef Ga.aguyim het volgende:
Te triest voor woorden deze vergelijkingen en uitspraken, waarom praat je over iets waar je niets van weet?
Isral is de vertegenwoordiger van het joodse volk?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:49 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niets weet?
Het joodse volk zou toch beter moeten weten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt?
Je kunt beter gaan lopen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:52 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Isral is de vertegenwoordiger van het joodse volk?
De Palestijnen doen zeker nooit iets en Isral doet altijd alles?
Ik wil veilig met de bus kunnen als ik in Isral ben ja
Zoals in Gaza bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
En dat er dan een raket naast me voeten ontploft?
Niet naar het zuiden gaan, dan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
En dat er dan een raket naast me voeten ontploft?
Want een terrorist woont in een auto?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Als je naast een terrorist woont ja
quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:45 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ja, sneu voor die mensen en onbegrijpelijk dat de joden zo met mensenrechten omgaan. Ze hebben niets geleerd.
Familie. Ik ga nooit naar souvenir of kledingwinkels daar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ga je lekker op vakantie in Eilat? Zorg dat je Russisch spreekt.
Zijn er bij die aanval veel burgers omgekomen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:59 schreef rakotto het volgende:
[..]
Want een terrorist woont in een auto?
Bezetting is een bezetting.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:46 schreef Ga.aguyim het volgende:
Te triest voor woorden deze vergelijkingen en uitspraken, waarom praat je over iets waar je niets van weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |