Ik vind het wel leuk om te weten waarom die palestijnen dat doen dan. Die haat komt ergens vandaan. Die joden doen daar genoeg dingen die het daglicht ook niet kunnen verdragen, ik begrijp de Palestijnen volkomen. Niemand helpt ze.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:26 schreef The_Avatar het volgende:
mensen die tegen de vergelding acties van Israël zijn moeten maar eens daar gaan wonen en steeds raketten op de kop krijgen. Dan piepen ze wel anders. Iron Dome ftw
Palestinian militants fired over 300+ missiles and rockets into Israel (as of November 15, 2012 5:45 pm), killing three civilians and an unborn baby.
Onzin, die Palestijnse jongeren groeien op in armoede en met haat omdat hun leiding slechts hun macht ontleent aan oorlog, Hamas en dergelijke zijn niet uit op vrede dat zou hun machtsbasis weghalen en daarom hersenspoelen ze hun bevolking.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:38 schreef Equites het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk om te weten waarom die palestijnen dat doen dan. Die haat komt ergens vandaan. Die joden doen daar genoeg dingen die het daglicht ook niet kunnen verdragen, ik begrijp de Palestijnen volkomen. Niemand helpt ze.
Laten we het dan maar niet hebben over het pan-Arabisme en pan-Islamitische bewegingenquote:Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
Ja natuurlijk bestaat zionisme nog. Die kolonisten die in illegale gebieden zitten bijvoorbeeld, die willen alle Arabieren weg hebben. Alle gebieden die waar nu Palestijnen wonen willen ze "terug".
En sommigen gaan zo ver terug daf ze het gebied tussen de Eufraat en Nijl als 'greater Israël' zien.
http://pauwenwitteman.var(...)6439496290f5b602eb2fquote:Vertegenwoordigers over dood Hamas-leider.
Bij een Israëlische raketaanval is gisteren een bevelhebber van de Islamitische verzetsbeweging Hamas omgekomen. Volgens ooggetuigen werd de auto waarin de commandant Ahmed al-Jaabari zat, geraakt door een raket. Zeker vier luchtaanvallen werden door Israël uitgevoerd op de Gazastrook. Vanavond in Pauw & Witteman gaan Palestijns-Nederlands politicoloog Radi Suudi en Gidi Markuszower van Likoed Nederland hierover in debat.
Vandaag kwamen duizenden Palestijnen in een rouwstoet in Gaza-stad voor hun omgekomen leider bijeen. De Egyptische president Mohammed Mursi veroordeelde de aanval van Israël en noemde deze 'onacceptabel'.
Operatie
Het Israëlische leger voert momenteel een grote operatie uit tegen militanten in de Gazastrook. De liquidatie van Ahmed al-Jaabari is daarin de eerste stap. De overige luchtaanvallen waren met name gericht op Gaza-Stad. Sinds de Gaza-oorlog van 2008-2009 is dit de grootste escalatie tussen Israël en Hamas.
Oh ja, dát was het!quote:
Ja op deze manier kun je elke actie van de Palestijnen goedpraten.quote:Op donderdag 15 november 2012 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ze zich daar wat van aantrekken.
[..]
Inderdaad, er zijn blijkbaar krachten die voordeel hebben aan dit spelletje.
De zorgvuldigheid waarmee de Palestijnen voortdurend op stang gejaagd worden, is verbazingwekkend en duidt m.i. op boze opzet.
Okee, maar heeft dat nog een eigen term nodig, dan? Dat zijn toch 'gewoon' een paar orthodoxe/extremistische Joden die dat doen, die verdienen toch niet al die aandacht?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Peunage het volgende:
Ja natuurlijk bestaat zionisme nog. Die kolonisten die in illegale gebieden zitten bijvoorbeeld, die willen alle Arabieren weg hebben. Alle gebieden die waar nu Palestijnen wonen willen ze "terug".
En sommigen gaan zo ver terug daf ze het gebied tussen de Eufraat en Nijl als 'greater Israël' zien.
Er werd in Israël een tijd lang precies deze discussie gevoerd. Men had het over post-zionisme om de huidige situatie aan te duiden. Men is er niet uitgekomen. Los daarvan wordt buiten Israël de term zionist gebruikt voor Joden die Israël steunen, terwijl sommigen in Israël weer vinden dat je geen zionist kan zijn als je buiten Israël blijft wonen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:05 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Okee, maar heeft dat nog een eigen term nodig, dan? Dat zijn toch 'gewoon' een paar orthodoxe/extremistische Joden die dat doen, die verdienen toch niet al die aandacht?
Volgens mij is het zionisme geslaagd, of grotendeels afgerond, toen Israël in 1948 werd opgericht. Sinds die tijd is alles wat met zionisme nog valt aan te duiden, die extremistische kolonisten geweest en kom op, die paar lui zijn het niet waard om wereldwijd zulke anti-Israëlgevoelens op te kunnen roepen. Daar moet wat anders achter zitten, zoals 'ordinaire' jodenhaat.
Als je dat zelf niet ziet, wie ben ik dan om het je uit te leggen?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ten eerste:
[..]
Wat zegt hij, na correctie, dan verkeerd?
Ik denk niet dat veel het trauma van "de holocaust" kan overtreffen, maar goed... war is a bitch, he.quote:Ik zou nog willen toevoegen: pakweg de helft van de joodse Israelische bevolking die door de acties van Israel getraumatiseerd worden.
Het is al een tijd geleden begonnen met het bouwen van appartementen in Oost-Jeruzalem.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:03 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Ja op deze manier kun je elke actie van de Palestijnen goedpraten.
Als de Palestijnen wat doen is het uitlokking. Ik snap best dat je de kant van de Palestijnen kiest maar dit slaat nergens op.
Het is weer eens begonnen met een aanval met een antitank op Israelische soldaten.
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is al een tijd geleden begonnen met het bouwen van appartementen in Oost-Jeruzalem.
Het is duidelijk dat Israël daarmee het vredesproces ondermijnt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.
Ja dat hebben ze wel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Gaza daar veel last van heeft.
Welk vredesproces?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat Israël daarmee het vredesproces ondermijnt.
Moet ik dat nou uitleggen???? Als Haifa morgen bestookt wordt Iraanse raketten denkt Tel Aviv zeker ook "Hmm, wij hebben er geen last van, laat ze hun gang gaan" ?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel eens!
Wat voor last heeft iemand in Gaza daarvan!
Dat is geen antwoord op mijn vraag, wat voor last heeft iemand in Gaza ervan, als er in Oost-Jeruzalem ergens een huis wordt gebouwd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Moet ik dat nou uitleggen???? Als Haifa morgen bestookt wordt Iraanse raketten denkt Tel Aviv zeker ook "Hmm, wij hebben er geen last van, laat ze hun gang gaan" ?
Natuurlijk hebben ze er in Gaza last van van dat de bezetting en kolonisatie door gaat, of het nou in Gaza is of de West-Bank.
Antwoord staat hier boven. Dat jij het niet wilt zien is jouw probleem.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag, wat voor last heeft iemand in Gaza ervan, als er in Oost-Jeruzalem ergens een huis wordt gebouwd.
quote:The Guardian live blog
Tunisia
The Tunisian foreign minister is to follow in the footsteps of the Egyptian prime minister and visit Gaza. Rafik Ben Abdessalem will go to the enclave tomorrow, the president's office said.
Like Egypt, Tunisia has an Islamist-led government, elected after the ousting of a dictator (in Tunisia's case Zine el Abidine Ben Ali).
Nee dat staat er niet, jij zegt dat het logisch is dat ze er last van hebben, je trekt een rare vergelijking maar je zegt niet waarom ze dat doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Antwoord staat hier boven. Dat jij het niet wilt zien is jouw probleem.
Is natuurlijk de Egyptische premier maar Hamas laat zo duidelijk zien waar het staat en Egypte verliest er een boel imago mee als die raketten uit Gaza gewoon blijven doorgaan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:59 schreef Hathor het volgende:
Dus Israel zegt dat het stopt met terugschieten zolang daar een Egyptische diplomaat rondloopt, terwijl inmiddels al een soortgelijke Tunesische Hamasmarionet zijn komst heeft aangekondigd, maar ondertussen loopt Hamas er wel lekker op los te knallen? Ik zeg gewoon doorgaan met platgooien daar, als die diplomaten er toevallig een op hun knar krijgen dan is dat maar jammer voor ze.
Die Reuters stream valt wel eens vaker weg, denk niet dat daar een direct verband ligt met een eventueel grondoffensief dat gaat beginnen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kan er op duiden dat het grondoffensief gaat beginnen.
Hij doet het weer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:46 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die Reuters stream valt wel eens vaker weg, denk niet dat daar een direct verband ligt met een eventueel grondoffensief dat gaat beginnen.
Tunesië en Egypte laken 'Israëlische agressie'quote:De Tunesische minister van Buitenlandse Zaken Rafik Abdessalem zal zaterdag een bezoek afleggen aan de Gazastrook, als aanklacht tegen de 'Barbaarse agressie' van Israël.
Is dat een verandering of juist een continuering?quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Tunesië en Egypte laken 'Israëlische agressie'
Gaat de verkeerde kant op, straks keert het hele midden-oosten zich tegen Israel.
Dat is inderdaad zeer proportioneel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 02:26 schreef The_Avatar het volgende:
mensen die tegen de vergelding acties van Israël zijn moeten maar eens daar gaan wonen en steeds raketten op de kop krijgen. Dan piepen ze wel anders. Iron Dome ftw
Palestinian militants fired over 300+ missiles and rockets into Israel (as of November 15, 2012 5:45 pm), killing three civilians and an unborn baby.
Mubarak en Ben Ali zouden er minder zwaar aan tillen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is dat een verandering of juist een continuering?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Mubarak en Ben Ali zouden er minder zwaar aan tillen.
Liever heb ik dat we geen van die religekkies steunen daar. Of dat nu Joden zijn of Palastijnen. Het zijn beide religekkies die vrouwen onderdrukken al dan niet op andere manieren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef ReplaR het volgende:
De duitsers hebben openlijk hun steun voor de Joden uitgesproken, ik ga er vanuit dat Nederland snel zal volgen, en terecht.
http://www.powned.tv/nieu(...)s_steunen_joden.html
Iron Dome.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:43 schreef rudolfb het volgende:
Zie hoe iron dome regen van raketten tegen houdt, toch behoorlijk effectief
Dude, religekkies heb je hier in NL ook. Inclusief vrouwenonderdrukking. Betekent niet dat je 't hele Nederlandse volk er op moet afrekenen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Liever heb ik dat we geen van die religekkies steunen daar. Of dat nu Joden zijn of Palastijnen. Het zijn beide religekkies die vrouwen onderdrukken al dan niet op andere manieren.
Waarom in godsnaam zou je zulk volk willen steunen vraag ik me dan af?
Het wordt gewoon tijd dat Israel eens goed doorpakt.... iets met wegvagen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:53 schreef ReplaR het volgende:
De duitsers hebben openlijk hun steun voor de Joden uitgesproken, ik ga er vanuit dat Nederland snel zal volgen, en terecht.
http://www.powned.tv/nieu(...)s_steunen_joden.html
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:03 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Dude, religekkies heb je hier in NL ook. Inclusief vrouwenonderdrukking. Betekent niet dat je 't hele Nederlandse volk er op moet afrekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |