Alsof Palestijnen en Israëliërs allemaal zwaar religieuze mensen zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.
Voor mij is net zoals met de rebellen en het leger in Syrie. Kiezen tussen erg, en erger.
Mja, als EU zul je wel moeten... maar doe het op daden, niet op religestoordheid.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik schaam me er dan ook dood voor dat dat hier voorkomt. Ik wil ook absoluut 0.0 met die lui te maken hebben. Uberhaupt zo min mogelijk met streng religieuze mensen. Daarom wil ook niet dat Nederland een kant kiest. Ik wil er op geen enkele manier mee te maken hebben.
Tsja in mijn optiek is dat hetzelfde als achter dictator 'A' te staan omdat die slechts 100.000 doden op zijn naam heeft in plaats van dictator 'B' omdat hij 1.000.000 doden op zijn naam heeft staan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:13 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Mja, als EU zul je wel moeten... maar doe het op daden, niet op religestoordheid.
Palestijnen bestoken expres burgers met raketten. Dat is evil, in mijn optiek. Waarom ze 't doen maakt niet uit. Of het moet van je god, of omdat je onderdrukt wordt, of omdat je geleerd hebt dat 'ze' koekjes maken van kinderbloed: je schiet niet op vrouwen, kinderen, ouderen van dagen en iedereen die niet bezig is op jou te schieten. Dat doe je niet en als je 't wel doet, dan mag je van mij branden in de hel. Van voor tot achter. Geldt voor allebei de kanten, maar aangezien Palestijnen ongeveer 1000x zoveel raketten afschieten op burgers dan Israël doet, weet ik wel achter wie ik ga staan.
Wou ook niet zeggen dat Palestijnse burgers die ongezien door Israël worden opgeblazen minder erg is, integendeel. Maar de intentie, dat is het breekpunt bij mij. De terroristen in Gaza die die raketten afschieten, WILLEN burgers doodmaken. Israël niet. Die willen juist die terroristen te grazen nemen. Daarbij vallen trouwens véél te vaak onschuldige slachtoffers omdat ze zoiets hebben van "dan moet je er niet in de buurt gaan staan" en dat is ze wel kwalijk te nemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja in mijn optiek is dat hetzelfde als achter dictator 'A' te staan omdat die slechts 100.000 doden op zijn naam heeft in plaats van dictator 'B' omdat hij 1.000.000 doden op zijn naam heeft staan.
Je kiest dus voor 'minder' evil maar nog steeds voor evilMaargoed, dat is misschien niet te voorkomen in deze wereld.
Dit is denk een beetje afhankelijk van een eventueel grond offensief of niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat het nog verder escaleren daar komende dagen, weken, maanden?
Juist!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:26 schreef rudolfb het volgende:
Je kunt de specifieke situaties ook los van elkaar bekijken.
Wanneer Hamas raketten richting Israel schiet, veroordeel ik Israel niet om terug te slaan.
Wanneer de joden weer eens wat Arabieren uit hun huis verjagen om een nieuwe nederzetting in te richting zou ik Hamas niet veroordelen als ze daar ingrijpen.
Geloof je dit zelf?quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch verbijsterend dat het in de media weer vooral over het Israelisch leed door die paar knutselraketjes gaat terwijl Israel gewoon begint en dood en verderf zaait en niet kijkt op een kinderlijkje meer of minder.
Uiteraard is het makkelijker om met aanstellerig beeldmateriaal terug te komen uit Israel dan uit Gaza, omdat Israel dat graag wil en het moeilijk maakt om in de Palestijnse gebieden aan nieuwsgaring te doen. Maar als je je als journalist of redactie daardoor laat leiden dan ben je gewoon de hoer aan het spelen.
En daarmee is de vermeende intentie dan ook irrelevant. Israel noemt het zelf vergeldingsacties, het zijn gewoon represailles. 4 jaar geleden ging het ook gewoon om leed toebrengen aan de bevolking van Gaza als straf voor het steunen van Hamas ipv gewoon plaats te maken voor het uitverkoren volk zoals een minderwaardig volk betaamt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:32 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Wou ook niet zeggen dat Palestijnse burgers die ongezien door Israël worden opgeblazen minder erg is, integendeel. Maar de intentie, dat is het breekpunt bij mij. De terroristen in Gaza die die raketten afschieten, WILLEN burgers doodmaken. Israël niet. Die willen juist die terroristen te grazen nemen. Daarbij vallen trouwens véél te vaak onschuldige slachtoffers omdat ze zoiets hebben van "dan moet je er niet in de buurt gaan staan" en dat is ze wel kwalijk te nemen.
Ik vindt het inderdaad nog meevallen hoeveel burger slachtoffers er gevallen zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het is Israel niet kwalijk te nemen, want Hamas verschuilt zich juist achter haar burgers, waarmee ze ze bewust in direct gevaar brengen.
Sorry, maar iemand die een kontverhaal als dit:quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En daarmee is de vermeende intentie dan ook irrelevant. Israel noemt het zelf vergeldingsacties, het zijn gewoon represailles. 4 jaar geleden ging het ook gewoon om leed toebrengen aan de bevolking van Gaza als straf voor het steunen van Hamas ipv gewoon plaats te maken voor het uitverkoren volk zoals een minderwaardig volk betaamt.
ophangt, kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het toch verbijsterend dat het in de media weer vooral over het Israelisch leed door die paar knutselraketjes gaat terwijl Israel gewoon begint en dood en verderf zaait en niet kijkt op een kinderlijkje meer of minder.
Uiteraard is het makkelijker om met aanstellerig beeldmateriaal terug te komen uit Israel dan uit Gaza, omdat Israel dat graag wil en het moeilijk maakt om in de Palestijnse gebieden aan nieuwsgaring te doen. Maar als je je als journalist of redactie daardoor laat leiden dan ben je gewoon de hoer aan het spelen.
Tuurlijk wel. Onschuldig is onschuldig en wie de trekker overhaalt, heeft schuld. Zeker als je wéét dat ze er zitten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het is Israel niet kwalijk te nemen, want Hamas verschuilt zich juist achter haar burgers, waarmee ze ze bewust in direct gevaar brengen.
Volgens mij begon gisteren het NOS journaal zijn bericht geving over Gaza met de mededeling dat de raketten het gevolg waren van het doden van hun militaire leider.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:37 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Sorry, maar iemand die een kontverhaal als dit:
[..]
ophangt, kan ik echt niet serieus nemen.
Het lijkt me niet echt een discussiepunt. Welk onderdeel dacht je te kunnen betwisten?quote:
Waar ik me zorgen om maak is dat Hamas zeer slechte representanten voor de Palestijnen zijn. Er zijn burgers die hun huis uitgezet worden, die vervolgens door kolonisten ingenomen worden en ze moeten maar uitzoeken waar ze verder wonen. Die mensen zie je ook vreedzaam demonstreren of anders met stenen gooien, omdat ze niet willen dat hun dorpen verder ingenomen worden. Ik vraag me af hoe je het probleem van die mensen oplost en ik denk dat Hamas geen goede oplossing is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Hathor het volgende:
Het NOS journaal was inderdaad zeer en zeer eenzijdig gisteren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Als jij je van de domme wilt houden moet je dat zelf weten. Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat Palestijnen niet blij worden als er nóg meer Israëlische nederzettingen op Palestijns grond wordt gebouwd? Of dat nou in Gaza of de West-Bank is, dat maakt voor een Palestijn niet uit. Dat het vandaag zo makkelijk in Oost-Jeruzalem kan betekent dat het morgen of overmorgen ook in het kleine Gaza gaat gebeuren. Dus ja, ze hebben er last van.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet, jij zegt dat het logisch is dat ze er last van hebben, je trekt een rare vergelijking maar je zegt niet waarom ze dat doen.
Het is ook niet zo dat de Palestijnen veel keuze hebben wat betreft representanten. Het is net als met Wilders en de PVV, ze blaten een beetje populistisch, laten de stemmers horen wat ze willen horen en krijgen zo een fanbase.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:52 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waar ik me zorgen om maak is dat Hamas zeer slechte representanten voor de Palestijnen zijn. Er zijn burgers die hun huis uitgezet worden, die vervolgens door kolonisten ingenomen worden en ze moeten maar uitzoeken waar ze verder wonen. Die mensen zie je ook vreedzaam demonstreren of anders met stenen gooien, omdat ze niet willen dat hun dorpen verder ingenomen worden. Ik vraag me af hoe je het probleem van die mensen oplost en ik denk dat Hamas geen goede oplossing is.
Met de andere zijde bedoel je Palestijnse gezinnen die niks met terroristen te maken hebben maar gewoon normaal aan landbouw willen doen en leven daar?quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:00 schreef De_Guidance het volgende:
Wat je ook zag dat er bij de Palestijnen alleen maar aandacht werd besteed aan de Hamas, terwijl een kind van een BBC-journalist notabene is omgekomen terwijl je aan de andere zijde wel alleen maar de bange families zag.
Overigens wil ik hun leed totaal niet bagatelliseren, leven in oorlog lijkt mij heel naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |