Vervolgensquote:Hamasleider in Gaza geliquideerd
Ahmed Jabari op een foto uit 2011
EPA
Toegevoegd: woensdag 14 nov 2012, 15:34
Israël heeft met een raketaanval in de Gazastrook Ahmed Jabari, de leider van de militaire vleugel van Hamas, om het leven gebracht. Hij werd geraakt toen hij in zijn auto zat. Israël zegt dat Jabari is gedood wegens zijn jarenlange terroristische activiteiten.
Jabari is de hoogste leider van Hamas die door Israël in de laatste vier jaar is gedood.
Dodenlijst
Israël waarschuwde de afgelopen dagen dat Hamasleiders zouden worden gedood als vergelding voor de raketaanvallen. De politie in de Gazastrook meldt nog drie andere aanvallen.
Jabari stond al jaren bovenaan de dodenlijst van het Israëlische leger. Hij was ook de leider van de al-Qassambrigades die verantwoordelijk worden gehouden voor de raketbeschietingen op Israël.
In 2004 kwamen een zoon en een broer van Jabari om bij een Israëlische beschieting van zijn huis. Vier jaar later vernietigde Israël het huis van Jabari tijdens de inval in de Gazastrook.
Militaire brein
Aangenomen wordt dat Jabari het militaire brein was bij de verdrijving van de Fatah-beweging uit de Gazastrook in 2007. Israël zag hem ook als de man achter de ontvoering en gevangenhouding van de militair Gilad Sjalit
Het Israëlische leger heeft gezegd dat de liquidatie van Jabari het begin is van "een bredere operatie". De reactie van de militaire vleugel van Hamas is dat Israël met deze actie "de poorten van de hel heeft geopend".
Vervolgens:quote:17:22 P.M. IAF strikes ammunition warehouse stocking Iranian-made Fajr missiles, in Gaza (Amos Harel)
5:17 P.M. Jabari assassination was part of operation in which IDF hit 20 targets across Gaza Strip (Avi Issacharoff)
5:15 P.M. Israel's Cabinet convenes urgent meeting in light of Operation Pillar of Cloud (Barak Ravid)
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:25:01#BreakingNews: Reports say another Hamas commander killed in Israeli strike in Gaza: correspondent reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:24:02#BreakingNews: Death toll mounts to 4 killed after Israeli strike on Gaza: correspondent reageer retweet
twitter:AJELive twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:22:32Israeli airport hits multiple targets in #Gaza, including #Hamas police stations http://t.co/06hIewdh reageer retweet
En daar gaan we, de koning der tweets, een bevestiging van een nieuwe Gaza oorlog:twitter:AJELive twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:18:05Qassam Brigades say Israeli assassination of Jabari has 'opened the gates of hell' #Gaza http://t.co/mGMenbpp reageer retweet
twitter:haaretzcom twitterde op woensdag 14-11-2012 om 16:36:58LIVE BLOG: #Israel military preparing for ground operation in #Gaza, says #IDF spokesperson http://t.co/cZb3Hmbr #Hamas reageer retweet
Sorry, maar ik wil toch even het punt duidelijk maken dat ook al zit deze vrouw aan dit kant van het conflict dat hoeft toch niet te betekenen dat dit mensenleed aan beide kanten speelt.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 750+ miljoen jongeren in Gaza die getraumatiseerd zijn door de terroristische aanvallen door Israel.
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:01 schreef Ulpianus het volgende:
Of je nou in Tel Aviv voor het eerst in 21 jaar weer in een schuilkelder zit, in Gaza de flat van je overburen in ziet storten, in een raketbatterij zit van de Islamic Jihad of als soldaat in het IDF: aan de pijn van dit geweld ontkomt niemand.
meh, jongens kunnen ook breken. Zie de andere vrouw wel kalm zijn in het filmpje.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.
de een wel, de ander niet ... net als bij mannenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik zie ook geen rechtvaardigheid in leed van andere mensen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat ik wel dacht is dat vrouwen niet in het leger horen nadat ik dat beeld zag. Tenminste niet als soldaten, wel als verpleegsters en andere non-lethal functies.
je wil het niet wetenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:06 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp misschien 10% van dit hele conflict.
Ik weet niet aan welke kant ik moet staan.
Ik weet niet of ik het wel wil weten.
goede gedachtequote:Op donderdag 15 november 2012 22:06 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp misschien 10% van dit hele conflict.
Ik weet niet aan welke kant ik moet staan.
Ik weet niet of ik het wel wil weten.
Kan gebeurenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:02 schreef rakotto het volgende:
Mijn fout in de vorige topic. 750 miljoen hoort 750 duizend te zijn. Heel Gaza bestaat maar uit 1.5+ miljoen mensen.
Tijdens de oslo akkoorden was toch afgesproken dat Israel Gaza niet meer zou bezetten?quote:Als Israel werkelijk via de grond dieper in Gaza kon gaan, dan was dat territorium weer bezet volgens mij.
gewoon een dans wedstrijd houdenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
je wil het niet weten
best is om gewoon geen kant te kiezen en met opgeheven vinger naar beide kampen te wijzen
dat verliest Nederlandquote:Op donderdag 15 november 2012 22:15 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
gewoon een dans wedstrijd houden
wat is een akkoord waard als het voortdurend door alle partijen wordt geschondenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:14 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Kan gebeuren
[..]
Tijdens de oslo akkoorden was toch afgesproken dat Israel Gaza niet meer zou bezetten?
En de Palestijnen genieten geen enkele bewegingsvrijheid, zover ik weet. Eerlijk? Nee dus.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:05 schreef sp3c het volgende:
dat is het ook, Israel geniet daar echt volledige bewegingsvrijheid
maar je moet het niet willen, je wint er nix mee verder
het is een oneerlijke wereldquote:Op donderdag 15 november 2012 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En de Palestijnen genieten geen enkele bewegingsvrijheid, zover ik weet. Eerlijk? Nee dus.
Hoe!quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de 750+ miljoen jongeren in Gaza die getraumatiseerd zijn door de terroristische aanvallen door Israel.
quote:Op donderdag 15 november 2012 22:21 schreef downgrade het volgende:
[..]
wat is een akkoord waard als het voortdurend door alle partijen wordt geschonden
Het lijkt mij dus niet waarschijnlijk dat Israel Gaza weer gaat bezetten. Maar niet vanwege het niet kunnen maar vanwege de Oslo akkoorden.quote:Principes
De inhoud van de akkoorden waren de terugtrekking van het Israëlische defensieleger uit de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever en het recht op zelfbestuur van de Palestijnen door de vorming van de Palestijnse Autoriteit.
dat is heel vervelend voor ze maar dat zijn ze in Libanon ook en in Jordanie ook ... lijkt me ook eens tijd om de hand in eigen boezem te stekenquote:Op donderdag 15 november 2012 22:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En de Palestijn een bedreigde diersoort:
[ afbeelding ]
ik noemde de wereld oneerlijk ... of ik dat al dan niet eerlijk vind heb ik niet gezegdquote:Gelukkig vind jij het ook oneerlijk. Alleen de Israëliërs niet.
Nee dat denk ik ook niet. Eerder andersom. Israël wil z'n spierballen laten zien en wordt volledig gesteund door de VS, dus alle remmen los, helaas.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik noemde de wereld oneerlijk ... of ik dat al dan niet eerlijk vind heb ik niet gezegd
ik zie ook niet wat dat ergens mee te maken heeft, er werd gesteld dat Israel een groot pak slaag krijgt als ze die gebieden te diep binnen trekken en dat lijkt me niet helemaal waar
Wist je dat er achter de PVV een grote zionistische aanhang zit? Ik vraag me soms af of sommige mensen in dit topic PVV stemmen.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:01 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Sorry, maar ik wil toch even het punt duidelijk maken dat ook al zit deze vrouw aan dit kant van het conflict dat hoeft toch niet te betekenen dat dit mensenleed aan beide kanten speelt.
Of je nou in Tel Aviv voor het eerst in 21 jaar weer in een schuilkelder zit, in Gaza de flat van je overburen in ziet storten, in een raketbatterij zit van de Islamic Jihad of als soldaat in het IDF: aan de pijn van dit geweld ontkomt niemand.
Er is geen rechtvaardigheid te zien in het leed dat door verschillende mensen aan anderen word aangedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |