abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118716422

Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 01-11-2012 20:14:51 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118716700
Hmz, moet nog even gereekst worden :P!

Nu onderweg Besteld:
- Lightake, Jiayu (nog niet verzonden)
- Mistertao, Neo (verzonden)
- Prive Chinees, Jiayu (wellicht morgen al verzonden niet zeker :P)

[ Bericht 8% gewijzigd door RobertNL op 01-11-2012 19:45:43 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_118716867
Je bedoelt... 'verwacht' niet... 'onderweg' neem ik aan.
Anders wil ik ook weleens wat horen van Lightake. :9

Trouwens, volgens mij kan geen hond die ZOPO's interesseren. :P
Als iemand daar nog gave vervangers voor heeft... ^O^ dan date ik die up.

Was iemand al achter het verschil tussen de Amoi N820 en de N821?
Ik heb op de site v/d fabrikant gekeken, en de productpagina's naast elkaar gehouden, kon niks vinden eigenlijk.

En idd. Als hier blauw rondloopt/meekijkt. Pretty please een reeks slaan richting Chinese Smartphones #1 - Real smart en misschien in categorie 'Gadgets' pleuren? Kwam er later pas achter dat model-topics eigenlijk in gadgets staan.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118717242
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:44 schreef shiznuts het volgende:
Je bedoelt... 'verwacht' niet... 'onderweg' neem ik aan.
Anders wil ik ook weleens wat horen van Lightake. :9

Trouwens, volgens mij kan geen hond die ZOPO's interesseren. :P
Als iemand daar nog gave vervangers voor heeft... ^O^ dan date ik die up.

Was iemand al achter het verschil tussen de Amoi N820 en de N821?
Ik heb op de site v/d fabrikant gekeken, en de productpagina's naast elkaar gehouden, kon niks vinden eigenlijk.

En idd. Als hier blauw rondloopt/meekijkt. Pretty please een reeks slaan richting Chinese Smartphones #1 - Real smart en misschien in categorie 'Gadgets' pleuren? Kwam er later pas achter dat model-topics eigenlijk in gadgets staan.
verschil tussen de twee amoi's was volgens mij dat ze andere schermen hebben gebruikt
pi_118717341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:51 schreef Majinster het volgende:

[..]

verschil tussen de twee amoi's was volgens mij dat ze andere schermen hebben gebruikt
IPS vs non-IPS dacht ik?
pi_118717573
ips heeft toch te maken met vanuit welke hoek je op het scherm kijkt?
volgens mij had een wolfgang hier last van (N820 dus)
  donderdag 1 november 2012 @ 19:57:53 #7
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118717631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:51 schreef Majinster het volgende:

[..]

Plus: de 821 gaat met Jelly Bean uitgeleverd worden. http://gizbeat.com/1092/a(...)elly-bean/#more-1092
pi_118717763
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:56 schreef Giel_gssl het volgende:
ips heeft toch te maken met vanuit welke hoek je op het scherm kijkt?
volgens mij had een wolfgang hier last van (N820 dus)
Ja, kleuren en kijkhoeken.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:57 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Plus: de 821 gaat met Jelly Bean uitgeleverd worden. http://gizbeat.com/1092/a(...)elly-bean/#more-1092
Ja, maar die lijkt me niet moeilijk te porten naar de 820 als die daar niet voor uit komt.
  donderdag 1 november 2012 @ 20:33:30 #9
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118719656
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, maar die lijkt me niet moeilijk te porten naar de 820 als die daar niet voor uit komt.
Is dat zo doodeenvoudig allemaal dan? Kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om zelf zo'n aanpassing te doen. Ik niet iig ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 20:40:22 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118720040
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:33 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Is dat zo doodeenvoudig allemaal dan? Kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om zelf zo'n aanpassing te doen. Ik niet iig ;)
Dat doen die Chinezen wel voor je :P, jij hoeft hem alleen te installeren ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 20:45:20 #11
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118720301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat doen die Chinezen wel voor je :P, jij hoeft hem alleen te installeren ;)
LOL! :)
pi_118731929
Hmm

Er word zover ik van lightake nu heb door gekregen een screenprotector mee gestuurd,
een SD card reader ofzo en wat free stuff ofzo ^O^

quote:
[2:11:00] Jerry: the screen protector is included
[2:11:04] Ramon: ah nice
[2:11:20] Ramon: so today the order will be shipped 100%??
[2:11:40] Jerry: and the card reader in included
[2:12:02] Jerry: some free gifts
morgen waarschijnlijk wat fotos van de neo in mijn email, met accessoires en een foto vergelijking van de NEO N02-M met de Newman N1/ Freelander I10
pi_118731937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:42 schreef Downstar het volgende:
Hmm

Er wordt zover ik van lightake nu heb door gekregen een screenprotector mee gestuurd,

[..]

morgen waarschijnlijk wat fotos van de neo in mijn email, met accessoires en een foto vergelijking van de NEO N02-M met de Newman N1/ Freelander I10

pi_118731968
Dubbelfaal ( druk ik op nieuw ipc edit :P)

maar eventueel gereserveerd voor fotos van morgen :P
pi_118732377
Hmm ...
Had ook gevraagd om te ruilen en kreeg dit antwoord.

Hi friend,

Thanks for your reply.

The item 59343*1 total value is $179.99, now we have received your payment $164.99.

If you want to change it, I am afraid you should pay the difference $179.99-$164.99=$15.

And if you can accept it, I will exchange it for you and send you a payment link.

Looking forward to your reply.

Best regards,

Moira
pi_118733933
De UMI X1 bij uredeal heeft een kleine prijsverlaging gekregen, van $239,99 naar $235.99.
pi_118734089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:42 schreef Downstar het volgende:
Hmm

Er word zover ik van lightake nu heb door gekregen een screenprotector mee gestuurd,

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:49:44 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118734132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:24 schreef stefke001 het volgende:
Hmm ...

Hi friend,

Thanks for your reply.

The item 59343*1 total value is $179.99, now we have received your payment $164.99.

If you want to change it, I am afraid you should pay the difference $179.99-$164.99=$15.

And if you can accept it, I will exchange it for you and send you a payment link.

Best regards,

Moira
Even door zeuren dat je nu al zo lang hebt moeten wachten en de coupon van de G3 graag mee wil nemen, wellicht helpt het.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:38 schreef Creqaw het volgende:
De UMI X1 bij uredeal heeft een kleine prijsverlaging gekregen, van $239,99 naar $235.99.
Toch weer 4 dollar :P!
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:46 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Connecties je weet toch! (hij heeft goed contact met LT).
pi_118734961
quote:
Chinese Smartphones #2 - Een natie vol met Neo's
behalve Joosie200 :+ [/ala Peijenburg met 'iedereen hapt naar Peijenburg, behalve Leo Feensma'] :P Maargoed, nu mag ik het eerste topic doornemen voor de laatste paar pagina's van gisteren. De verkoper van Aliexpress had het over twintig dagen, dus wellicht dat ik mijn G3 al rond 14/15 november in huis heb.
mag het weten
pi_118735199
Bij wie heb je nu besteld ?
pi_118735620
Bij Jenny JENNY :+ , hier dus. Trouwens, kan de Huawei Honor niet in die empty slot komen voor quad-core? Of is dat eigenlijk de Ascend D1? Hoe dan ook... Neo is the one hé, nou niet als er zoveel andere Neo's bij komen :P
mag het weten
pi_118735907
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels ook verslaafd aan de chinees dus toch maar een account aangemaakt. op FOK! Ik heb de topics met veel genoegen gevolgd ;-) Ik heb inmiddels ook mijn G3 afgezegd bij LT en nu aan het rondsnuffelen voor iets nieuws. Heeft er nu 1 persoon iets bij Jenny besteld? Die heb ik ook al aan de chat ;-)
Weet alleen niet of de G3 de juiste is i.v.m. updates e.d. Ik zie bijv. bij de UMI X1 en Amoi 821 dat er meer ontwikkeling is op gebied van Roms e.d. of zie ik dat verkeerd?
Jenny Jenny heeft 10 nov weer stock hoor ik..
pi_118736385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

behalve Joosie200 :+ [/ala Peijenburg met 'iedereen hapt naar Peijenburg, behalve Leo Feensma'] :P Maargoed, nu mag ik het eerste topic doornemen voor de laatste paar pagina's van gisteren. De verkoper van Aliexpress had het over twintig dagen, dus wellicht dat ik mijn G3 al rond 14/15 november in huis heb.
Heb juist nog even gecheckt met Jenny ivm stock JiaYu G3

JENNY jenny(2012-11-02 03:24:57)

we don't have stock now ,
we will get 20 pieces on 10th Nov,2012
and there are 18 customers have made pre-order on our store
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:32:53 #24
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_118736498
Een vraag mbt ref. linkjes.

Dit is niet toegestaan op Fok! maar wat is de reden daar eigenlijk van? (ik ben hier niet lang genoeg om dat meegekregen te hebben)

In principe is het namelijk zo, dat als we elkaars ref. linkjes gebruiken.. we elkaar helpen door goedkoper iets te kunnen kopen.

Of zit ik er weer helemaal naast 8)7
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_118736499
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:46 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Hoe krijg ik wat voor elkaar?

wat foto's?

ik ben vip jonguhhhhhhh :D
heb helaas maar 2 foto's kunnen ontvangen, omdat de verbinding van erg slechte was om de fotos te verzenden :P

Maar hier de 2 foto's:

zo word hij dus verstuurd vanaf lightake :)

Helaas dus geen vergelijkingsfoto (nog), van de Neo met de Freelander..
maar er werd me medegedeeld dat het scherm van de neo er beter uit zag en een betere brightness had :D

Voor de rest komt hij dus met screenprotector, en wat andere meuk!

Een wat minder bericht vind ik zelf dat bevestigd is dat er GEEN google playstore aanwezig is.
Maar een Neo store, en wat andere chinese software..

Hopelijk dat we zelf dus nog die Google playstore kunnen adden..

Daarnaast heb ik ook te horen gekregen dat mijn neo verzonden is :D!
misschien maandag nog wel binnen!
pi_118736541
@Down: Google play .apk van internet halen en die er zo op krijgen? :)
mag het weten
pi_118736546
Als je het ding kan rooten wel.
Anders moeten de apps maar via de computer worden gedownload.
pi_118736568
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:34 schreef Joosie200 het volgende:
Werkt dat ook ja? Ik helemaal aan het kloten met rooten en gedoe bij m'n Hero (custom rom).
pi_118736570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:34 schreef Joosie200 het volgende:
Werkt volgens mij niet, in iedergeval niet zonder root dacht ik..
pi_118736727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:35 schreef Downstar het volgende:

[..]

Werkt volgens mij niet, in iedergeval niet zonder root dacht ik..
zover ik weet moet je google play via CWM installeren
pi_118737036
"Reactie van lighttake;

quote:
Hi friend.
Thanks for your feedback and support.
I have confirmed this inconvenience with production.
If can, we will ajust price within a week.
If you have any other question, pls be feel free and contact with us.
Best regards,
Tina"
Niet echt duidelijkheid dus :P.
pi_118737074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:50 schreef jonasr het volgende:
"Reactie van lighttake;

[..]

Niet echt duidelijkheid dus :P.
En wat de vraag die jij aan hun stelde? welke prijs zullen ze aanpassen?
pi_118737118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:51 schreef Downstar het volgende:

[..]

En wat de vraag die jij aan hun stelde? welke prijs zullen ze aanpassen?
AMOI 821 & NEO N02 heb aangegeven dat ze beetje duur staan (vergelijkingen ook even meegezonden). Dus mogelijk passen ze de prijzen aan, of coupon.
pi_118737128
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:24 schreef stefke001 het volgende:
Hmm ...

Hi friend,

Thanks for your reply.

Best regards,

Moira
mochten meer mensen problemen krijgen met het niet kunnen omzetten van de G3 naar de NEO N02-m, laat het me dan even weten, door een berichtje hier of ff een DM/PM'tje..

want dan maak ik er even melding van, er is mij verteld dat jullie hem gewoon mochten omruilen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:53 schreef jonasr het volgende:

[..]

AMOI 821 & NEO N02 heb aangegeven dat ze beetje duur staan (vergelijkingen ook even meegezonden). Dus mogelijk passen ze de prijzen aan, of coupon.
^O^
pi_118737200
Ik begin het toch wel zuur te vinden dat LT nog steeds geen enkel exemplaar heeft weten te bemachtigen en andere shops gewoon 20 stuks binnen krijgen. Ze kunnen zelfs een datum noemen...

De 60 dagen zitten er nu echt bijna op en ik weet niet wat te doen..
pi_118737452
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:55 schreef FreaZ het volgende:
Ik begin het toch wel zuur te vinden dat LT nog steeds geen enkel exemplaar heeft weten te bemachtigen en andere shops gewoon 20 stuks binnen krijgen. Ze kunnen zelfs een datum noemen...

De 60 dagen zitten er nu echt bijna op en ik weet niet wat te doen..
T'och het probleem zit eerder bij de lage aantallen die ze weten te bemachtigen.
Met 20 exemplaren kan men bij Lighttake weinig doen, ik vermoed dat de pre-order's daar iets hoger liggen.
Ze hebben er mss wel al een paar verzonden.

Er is gewoon een zeer zeer lage productie en geen informatie over grotere aantallen en dit is natuurlijk een probleem.
Vanuit lighttake hun kant gezien willen ze natuurlijk grote batches krijgen zodat ze vollop alles kunnen wegsturen ipv elke week een stuk of 20...
pi_118737894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:32 schreef Downstar het volgende:

[..]

Hoe krijg ik wat voor elkaar?

wat foto's?

ik ben vip jonguhhhhhhh :D
heb helaas maar 2 foto's kunnen ontvangen, omdat de verbinding van erg slechte was om de fotos te verzenden :P

Maar hier de 2 foto's:

[ afbeelding ]

zo word hij dus verstuurd vanaf lightake :)

[ afbeelding ]

Helaas dus geen vergelijkingsfoto (nog), van de Neo met de Freelander..
maar er werd me medegedeeld dat het scherm van de neo er beter uit zag en een betere brightness had :D

Voor de rest komt hij dus met screenprotector, en wat andere meuk!

Een wat minder bericht vind ik zelf dat bevestigd is dat er GEEN google playstore aanwezig is.
Maar een Neo store, en wat andere chinese software..

Hopelijk dat we zelf dus nog die Google playstore kunnen adden..

Daarnaast heb ik ook te horen gekregen dat mijn neo verzonden is :D!
misschien maandag nog wel binnen!
Oh dat ziet er netjes uit allemaal.
Hopelijk hebben ze mijne dan ook verstuurd, ik heb dinsdag besteld/betaald.
I love the smell of china electroncs in the morning!
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:00:42 #38
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118738914
Dag allemaal,

Ik lees hier al enige tijd VOL interesse mee aangezien ik zelf officieel wederverkoper ben van Chinese Dual-Sim Smartphones.

Ik heb net weer een klein aantal Newman N1 en Jiayu G2Plus GSMs binnen gekregen en kan het toch niet laten om me te registreren, want verbaas me steeds over de kwaliteit van deze producten! (in vergelijking met eerdere JAVA toestellen bijv)

Uiteraard vis ik in een andere vijver aangezien jullie hier zo goedkoop mogelijk een Chinese Smartphone willen bemachtigen. Zelf kopen wij altijd in bij onze eigen kanalen en laten wij alles via DHL verzenden + netjes invoer en/of BTW 21% dus dat verklaart alvast een deel.

Zag eerder al dat ik in ander topic als webshop werd benoemt met als commentaar: 'wel ¤230 :( '

Ik probeer hier geen openlijke reclame te maken, maar wil enkel aangeven dat ik van jullie allen toch nog eea over nieuwe GSMs heb geleerd! Mocht dit toch als reclame worden gezien dan graag asap weghalen/melden!

Aangezien ik zelf verschillende modellen in mijn hand heb gehad kan ik jullie wellicht ook van informatie voorzien mbt deze toestellen.

..en nee, de Neo heb ik zelf nog niet ingekocht :P
Uw adres voor Simlockvrije Dual-Sim GSMs en Accessoires.
De Neo-N02's zijn onderweg!
pi_118738915
Ik ga hier eens even afwijken van de Neo :D

Ik weet niet meer of het via het topic hier was maar was op een artikel over de Huawei Honor 2 gekomen, en zag dat het goed was! :p Wat een specs voor wat een prijs :D

Nu vraag ik mij af: weet iemand waar het verschil zit tussen de Honor 2 en de Ascend D Quad? Want lijken mij bijna gelijk qua specs, en de Ascend is ongeveer dubbel zo duur... :p
pi_118739789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:00 schreef THHProducts.nl het volgende:
Ik lees hier al enige tijd VOL interesse mee aangezien ik zelf officieel wederverkoper ben van Chinese Dual-Sim Smartphones.
Je weet dat de garantie van 12 maanden die jij bied wettelijk niet toegestaan zijn en je langer dan dat garantie moet geven?
pi_118740152
Ik ben ook wel nieuwsgierig of je wel eens klachten krijgt, welke klachten het meeste voorkomen en hoe jij dat afregelt met garantie dan met die chinesen :)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_118740377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:00 schreef THHProducts.nl het volgende:
Dag allemaal,

Ik heb net weer een klein aantal Newman N1 en Jiayu G2Plus GSMs binnen gekregen en kan het toch niet laten om me te registreren, want verbaas me steeds over de kwaliteit van deze producten! (in vergelijking met eerdere JAVA toestellen bijv)

Uiteraard vis ik in een andere vijver aangezien jullie hier zo goedkoop mogelijk een Chinese Smartphone willen bemachtigen. Zelf kopen wij altijd in bij onze eigen kanalen en laten wij alles via DHL verzenden + netjes invoer en/of BTW 21% dus dat verklaart alvast een deel.

Zag eerder al dat ik in ander topic als webshop werd benoemt met als commentaar: 'wel ¤230 :( '

Ik probeer hier geen openlijke reclame te maken, maar wil enkel aangeven dat ik van jullie allen toch nog eea over nieuwe GSMs heb geleerd! Mocht dit toch als reclame worden gezien dan graag asap weghalen/melden!

Aangezien ik zelf verschillende modellen in mijn hand heb gehad kan ik jullie wellicht ook van informatie voorzien mbt deze toestellen.

..en nee, de Neo heb ik zelf nog niet ingekocht :P
Waarom DHL?
Registerd shopping lijkt me dan voldoende?
DHL lijkt me interessant als je iets razendsnel moet hier krijgen, ongeacht de kost.

Plus, je koopt grotere hoeveelheden dus je krijgt wss ook redelijk veel korting (zowel bij aankoop als shipping).
De meeste hier rekenen ook al BTW erbij hoor (kans is nogal hoog dat je bij een pakket van waarde +$100 BTW gaat moeten betalen).

Ik heb ook even bij u rondgekeken, geen amoi, geen neo, geen g3 (die zal je snel de deur uitkrijgen denk ik).
Er zijn altijd mensen die liever bij een .nl shop zouden aankopen (garantie/sneller/volledig pakket/geroot?!). En er ook iets meer voor willen betalen.

@Edit, screen protector kan apart.
Spijtig geen root service, veel mensen willen dit liever niet zelf doen.

Plus, ik zou echt opletten met dit soort dingen (http://www.thhproducts.nl(...)8_iPhone_met_Android). In China malen ze daar niet echt om, maar als je als NL shop, Iphone clone's (ook nog zo aangegeven) verkoopt... ZOu ik toch echt met oppassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door jonasr op 02-11-2012 15:07:35 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:50:49 #43
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118740533
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:39 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik ben ook wel nieuwsgierig of je wel eens klachten krijgt, welke klachten het meeste voorkomen en hoe jij dat afregelt met garantie dan met die chinesen :)
Uiteraard gaat er wel eens iets mis! Ook bij ons :) Wij hebben een zeer goede verstandhouding met onze leveranciers dus indien er iets bij ons wordt gekocht en er gaat iets stuk dan wordt het product 1 op 1 omgeruild. Dan regel ik dit verder met de leverancier. Klant mag nooit de dupe worden vind ik!

Veelvoorkomende klachten ga ik hier niet op in, maar er zijn wel eens batches of modellen die kinderziektes hebben natuurlijk. Ik merk dat met de move naar Chinese merken ipv OEM er veel minder issues zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:27 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Je weet dat de garantie van 12 maanden die jij bied wettelijk niet toegestaan zijn en je langer dan dat garantie moet geven?
Dat klopt. Alles buiten het jaar wordt ook netjes opgepakt.
pi_118747287
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:29 schreef stefke001 het volgende:

[..]

Heb juist nog even gecheckt met Jenny ivm stock JiaYu G3

JENNY jenny(2012-11-02 03:24:57)

we don't have stock now ,
we will get 20 pieces on 10th Nov,2012
and there are 18 customers have made pre-order on our store
Sander(2012-11-2 16:58:42)
does that mean that the phone will be sent on 10th nov, and not tommorow?
JENNY jenny(2012-11-02 09:00:56)
no , your phone will be send tomorrow
Sander(2012-11-2 17:1:2)
oohh
Sander(2012-11-2 17:1:7)
cool :D
JENNY jenny(2012-11-02 09:01:14)
the other pre-order will be sent on 10th Nov
JENNY jenny(2012-11-02 09:01:18)
hehe
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:03:51 #45
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118748737
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
Een vraag mbt ref. linkjes.

Dit is niet toegestaan op Fok! maar wat is de reden daar eigenlijk van? (ik ben hier niet lang genoeg om dat meegekregen te hebben)

In principe is het namelijk zo, dat als we elkaars ref. linkjes gebruiken.. we elkaar helpen door goedkoper iets te kunnen kopen.

Of zit ik er weer helemaal naast 8)7
Nou. ;) Dat zie ik zo...
SPOILER: TOPICGUIDELINES
'k Had dus begin september twee orders geopend voor een Jiayu G3. Inmiddels is er een gecanceld, is mijn persoonlijk zwarte N02-M al onderweg en MisterTao heeft ook een witte N02-M verstuurd naar m'n zusje. Er voor haar trouwens een Mofi (op MisterTao onder 'Mo fan' te vinden) kangaroo-hoesje bijbesteld nu, die hebben best geinige dingen. Vond ook wel wat leren 'Antennashop'-dingen op Taobao zelf, maar wist niet of dat nu wel zou passen. De Galaxy Nexus i9250 zou zo'n beetje het dichtste in de buurt zitten van de meeste 4.5" chinaphones. Dus als daar een hoesje omheen past, zal 'ie ook netjes om een chinaphone zitten. :Y

1x Jiayu G3 staat nog open, maar zal ik waarschijnlijk in een dag of vijf cancelen als er nul gebeurt, hetgeen ik vanuit ga. Eerst maar ff zien hoe de N02-M bevalt. :9
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:25:15 #46
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118749183
Heeft iemand ooit voor elkaar gekregen om een Jiayu G2 Plus op 3G/HSDPA te krijgen?
Er staat wel dat dit wordt ondersteund, maar ik begein mijn twijfels te krijgen...

Heb er nu 3 getest en enkel 2G. Terwijl met een Newman meteen HSDPA verschijnt.
pi_118749224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:25 schreef THHProducts.nl het volgende:
Heeft iemand ooit voor elkaar gekregen om een Jiayu G2 Plus op 3G/HSDPA te krijgen?
Er staat wel dat dit wordt ondersteund, maar ik begein mijn twijfels te krijgen...

naar mijn weten zijn er hier geen mensen van met een G2 Plus.. die waren nog niet goed leverbaar
dus vraag me af waar jij ze vandaan haalt ?

de G2 is hier wel in het bezit geweest bij verschillende users waaronder;
-Shiznuts &RoberNL... mogelijk dat zei wel kunnen melden of ze op hun G2 wel gewoon 3G konden krijgen ?
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:57:14 #48
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118750162
3G was no problemo inderdaad.
Waren trouwens ook wel mensen met een G2 6577. Users Weeralarm en Krisser (Jiayu-topic).
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:37:57 #49
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118751443
quote:

In de instellingen wel internet via de juiste sim lopen?
pi_118753322
Waarom stapt iedereen ineens over op de NEO?
Deze heeft maar een 960x540 QHD scherm.
En de G3 een 1280x720 HD scherm.

Weet iemand of Lighttake ook de UMI X1 in het assortiment gaat opnemen?
Dit lijkt mij een hele goede vergelijkbare telefoon met de G3. ( behalve de accu dan)
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
pi_118753414
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:22 schreef jeroendh het volgende:

Dit lijkt mij een hele goede vergelijkbare telefoon met de G3. ( behalve de accu dan)
umi is ook redelijk slecht leverbaar dus ik denk niet dat lighttake die binnenkort zal aanbieden
pi_118753496
quote:
Wat moet je met zo'n hoge resolutie op zo'n klein oppervlak? Dat gaat alleen maar processorkracht en battery life vreten.
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:34:25 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118753810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:26 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Wat moet je met zo'n hoge resolutie op zo'n klein oppervlak? Dat gaat alleen maar processorkracht en battery life vreten.
720p is echt wel lekker hoor :P! Die processor kan het wel draaien ;)

quote:

Vergelijkbare prijs/kwaliteitverhouding. Denk dat de gene waar ik de telefoon voor gekocht heb wel zonder 720P kan ;).

Umi X1 is helaas slecht leverbaar :'(
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:34:55 #54
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118753829
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:26 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Grotere resolutie ziet er wel scherper en vloeiender uit verder wel hoor, maar benodigd inderdaad meer aandrijving.

En meer resolutie is minder precies aanraken, omdat alles wat je aanraken fysiek kleiner is en dichter op elkaar zit. :P Dus ik vind het ook niet erg tragisch. Hoef niet zonodig met m'n neus op m'n scherm te zitten ook.

Als je niet bereid bent om compromissen te maken, kun je wachten tot St. Juttemus. Wat telt je zwaarder? De doekoe of de resolutie? En zo zijn er wel meer factoren, waardoor het voor aardig wat mensen, incl. mezelf, richting de N02-M wijst. ;)
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:49:35 #55
97745 Thorical
finding a way
pi_118754421
Ook ik ben weer in de markt voor een nieuw toestel.
Mijn Jiayu G2 is kwijt of gestolen. De G2 + die ik wilde bestellen bij mr.Tao kon ik niet betalen want ze accepteren geen paypal. Een droeve ellende maar gelukkig heb ik m'n oude vertrouwde Hero nog uit het stof kunnen trekken. Nu lees ik met jullie mee op zoek naar een nieuwe telefoon.
pi_118754452
Die NEO heeft geen Gorilla Glass wat ik zo kan vinden, klopt dat? Begrijp dat mensen snel een telefoon willen en niet echt kunnen wachten op de G3, maar toch, de resolutie en het gorilla glass zijn toch wel een stukje fijner. Aan de andere kant gaat de G3 denk ik pas ergens Februari 2013 binnen komen als je hem een maand terug in bestelling hebt geplaatst...

Ik zie steeds meer <100$ phones met min 1Gb en 1Ghz processor aangekondigd worden... interessant. Zoek nog een telefoontje voor naast mijn Nexus S (en mogelijk zelfs een vervanging).

Wat mij ook opvalt is dat bijna iedere foto van een chinese phone wel zo'n mooi "Alert" driekhoekje in de notificatiebar heeft... Staat een beetje triest eigenlijk :P (Ja ik weet dat t is omdat er geen simmetje in de phone zit, maar toch)
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:08:30 #57
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118755326
Volgens mij niet nee, zo goed is m'n kennis van het Chinees niet. Kreeg zelf alleen de afmeting en resolutie mee. Maar ik heb toch nog nooit een foon met gorilla glass gehad en ze altijd wel een paar keer laten op de grond laten pletteren. Scherm is eigenlijk nooit iets mis mee (*afkloppen doet), dus om me daar nu opeens zoveel van aan te ga trekken.

Maar ik verwacht van die telefoon dan ook niet dat 'ie zich moeiteloos kan meten met een Samsung Galaxy SIII of een iPhone 5. Ik verwacht een dualSIM-telefoon, die dan voor zo'n 110,- euro, aanzienlijk meer biedt qua specs en gebruikerservaring, dan welke telefoon op onze westerse markt dan ook die ook voor die prijs beschikbaar is. En ik denk dat ik dáár best tevreden over ga zijn. :P
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:12:36 #58
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118755521
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 20:50 schreef Raznov het volgende:
Die NEO heeft geen Gorilla Glass wat ik zo kan vinden, klopt dat? Begrijp dat mensen snel een telefoon willen en niet echt kunnen wachten op de G3, maar toch, de resolutie en het gorilla glass zijn toch wel een stukje fijner. Aan de andere kant gaat de G3 denk ik pas ergens Februari 2013 binnen komen als je hem een maand terug in bestelling hebt geplaatst...

Ik zie steeds meer <100$ phones met min 1Gb en 1Ghz processor aangekondigd worden... interessant. Zoek nog een telefoontje voor naast mijn Nexus S (en mogelijk zelfs een vervanging).

Wat mij ook opvalt is dat bijna iedere foto van een chinese phone wel zo'n mooi "Alert" driekhoekje in de notificatiebar heeft... Staat een beetje triest eigenlijk :P (Ja ik weet dat t is omdat er geen simmetje in de phone zit, maar toch)
Bloemen op de foto ziet er ook altijd zo mooi uit :')!
pi_118755777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bloemen op de foto ziet er ook altijd zo mooi uit :')!
Jaja en de Big Mac ook... Ik ken het.... Maar het is toch wel handig als je, je waren verkoopt dat het er ook goed uit ziet. En dus niet met een Alert driehoekje *O*

Die Callbar voor $57 (zie Gizbeat) ziet er goed uit, zeker voor het geld, voor een 2e telefoon.

Even een vraagje voor de G2 eigenaren, heeft deze gewoon de standaard launcher / trebuchet? Ik wil eigenlijk geen Samsung of HTC puur vanwege de launchers...
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:40:19 #60
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118756841
;( Die Callbar lijkt me maar een veredelde JAVA-phone op Android.
Niet veel smarts aan die smartphone behalve de prijs.
256MB RAM... 320x480px op 3.5". :'( Wil je me hebben janken, ofzo?
Zie ook wat 'Nin Hao' zegt. Amen, brother!
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:52:07 #61
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118757312
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:40 schreef shiznuts het volgende:
;( Die Callbar lijkt me maar een veredelde JAVA-phone op Android.
Niet veel smarts aan die smartphone behalve de prijs.
256MB RAM... 320x480px op 3.5". :'( Wil je me hebben janken, ofzo?
Zie ook wat 'Nin Hao' zegt. Amen, brother!
Dat nog liever iets meer uitgeven voor een Firefly :P! die heeft wel een redelijk actuele processor, ram en scherm. Alleen hij is wat klein. Maar de specs voor de prijs daarvan is naar mijn mening ook goed (op de ROM na)
pi_118757385
Je kunt dan nog beter de galaxy pocket bij de Bart Smit halen. Nu met 15% korting voor zo'n 55 euro en na 30 euro cashback kost ie eigenlijk nog maar 25. Ik denk dat China daar zelfs niet tegenop kan. En voor de liefhebber, ondanks dat het een kpn prepaid pakket is zit er geen simlock op dit toestel (heb m vandaag ontvangen)
pi_118757950
quote:

QHD is nogsteeds prima te doen hoor, zoveel phones zijn er helaas niet met een HD resolutie voor een gangbare prijs.. De G3 heeft alles mee, zowel gorilla glass als HD resolutie en metalen behuizing..

Daarnaast zegt gorrilla glas ook niks, het is scratchproof.. maar kan nog steeds gewoon kapot gaan als je hem laat vallen ( zie S3's bijvoorbeeld :P) , met een screenprotector van een beetje een respectable dikte maak je je screen ook wel scratch proef voor de dagelijkse dingen die in aanraking met je scherm komen ( denk aan ringen, sleutels etc..)

(Stanly)messen en hamers zou ik dus niet proberen :P!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:53 schreef i124Q het volgende:
Je kunt dan nog beter de galaxy pocket bij de Bart Smit halen. Nu met 15% korting voor zo'n 55 euro en na 30 euro cashback kost ie eigenlijk nog maar 25. Ik denk dat China daar zelfs niet tegenop kan. En voor de liefhebber, ondanks dat het een kpn prepaid pakket is zit er geen simlock op dit toestel (heb m vandaag ontvangen)
Dit inderdaad.. echter heb je cashback al terug :P?...
niemand heeft dat nog voor elkaar.. en ik denk ook niet dat de actie in dit opzicht zo bedoeld was

25 euro voor een android smartphone met 2 jaar garantie, kan china inderdaad niet tegen op :P
pi_118758169

dit zijn de apps die standaard worden geleverd op de NEO.. geen google playstore dus..

antutu van 5500+ is netjes :D
pi_118758419
Zat te zoeken op wat filmpjes van de neo, blijf nog ff wachten op de g3, maar om eindelijk eens wat nieuws echt te ontvangen lijkt me ook wel wat..

Wel jammer dat de play store er niet default op zit, je kan deze vast wel instaleren, alleen een bewijs hiervan zou toch wel wat geruststelling bieden..
pi_118758471
I agree
pi_118758501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:08 schreef Downstar het volgende:

[..]

Dit inderdaad.. echter heb je cashback al terug :P?...
niemand heeft dat nog voor elkaar.. en ik denk ook niet dat de actie in dit opzicht zo bedoeld was

25 euro voor een android smartphone met 2 jaar garantie, kan china inderdaad niet tegen op :P
Nee, toestel vandaag pas binnen gekregen. Wel al een voucher voor de cashback aangevraagd, nu alleen nog printen en opsturen. Ik zou niet weten waarom ze de cashback niet zullen uitkeren, deze actie voldoet namelijk gewoon aan alle voorwaarden. Daarnaast wordt het ook op de productpagina van Bart Smit aangegeven. Ik zie het probleem niet.. of zit je bewust te trollen?
pi_118758650
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:22 schreef henkieve het volgende:
Zat te zoeken op wat filmpjes van de neo, blijf nog ff wachten op de g3, maar om eindelijk eens wat nieuws echt te ontvangen lijkt me ook wel wat..

Wel jammer dat de play store er niet default op zit, je kan deze vast wel instaleren, alleen een bewijs hiervan zou toch wel wat geruststelling bieden..
http://www.theandroidsoul.com/download-google-play-apk-3-9-16/
http://www.theandroidsoul.com/download-google-play-apk-3-9-17/
Kopieer op je telefoon en installeren maar.

[ Bericht 9% gewijzigd door AnimeFan op 02-11-2012 22:34:44 ]
pi_118758758
Extra geregistreerd voor dit topic, ik volg het namelijk ook op tweakers.net en zie hier toch veel langs komen.

Ik zelf heb een luxe die de meeste niet hebben, ik kan deze smartphones kopen als ik in China ben en omdat ik aan het einde van het jaar ga ben ik me nu het oriënteren.

Ik heb eigenlijk al een goeie smartphone maar ik wil toch zo'n Chinese telefoon en ik denk dat ik voor een budget toestel ga en ik heb dus de UMI X1 op het oog, JiaYu G3 en nu ook de Neo N02-M welke ik trouwens een zeer mooie telefoon vind.

En hij kost net iets meer dan ¤ 100 omgerekend, maar ik hou in de gaten wat er nog komt en of ik straks als ik in China ben dan of een JiaYu G3 kan kopen of UMI X1 en als die niet leverbaar zijn dan de Neo N01-M.

Maar er komen nog zoveel modellen, maar teveel aan Chinese telefoon besteden is niet zo verstandig wellicht want garantie is lastig dan, want ik heb al mijn HTC's een keer moeten laten op halen door dynafix i.v.m.dat er iets mis mee was.

Ik kom in iedere geval de HTC van mijn vriendin weer terug mee te nemen naar ons kikkerlandje en daarom krijgt ze mijn HTC Evo 3D, maar zit ik wel met kapotte HTC, dus ik heb rechtvaardiging voor een tweede toestel :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Diqiu-Long op 02-11-2012 23:10:09 ]
pi_118758828
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:24 schreef i124Q het volgende:

[..]

Nee, toestel vandaag pas binnen gekregen. Wel al een voucher voor de cashback aangevraagd, nu alleen nog printen en opsturen. Ik zou niet weten waarom ze de cashback niet zullen uitkeren, deze actie voldoet namelijk gewoon aan alle voorwaarden. Daarnaast wordt het ook op de productpagina van Bart Smit aangegeven. Ik zie het probleem niet.. of zit je bewust te trollen?
trollen? omdat ik zeg dat niemand nog zijn geld terug heeft gehad van de cashback actie :P?
nee geen trol.. gewoon weg ff nieuwschierig aangezien niemand nog binnen heeft, of je er wel recht op had.. als je voldoet aan alle voorwaarden zal het inderdaad wel goed zijn ;)

had eergister ook al van de actie gehoord, spot goedkoop natuurlijk :P
al las ik wel dat sommige nu MET simlock ontvangen haddenn.. als 1 geheel pakket
ipv simlockvrij toestel + simpakketje in doosje bij gevoegd..
pi_118758920
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Extra geregistreerd voor dit topic, ik volg het namelijk ook op tweakers.net en zie hier toch veel langs komen.

Ik zelf heb een luxe die de meeste niet hebben, ik kan deze smartphones kopen als ik in China ben en omdat ik aan het einde van het jaar ga ben ik me nu het oriënteren.

Ik heb eigenlijk al een goeie smartphone maar ik wil toch zo'n Chinese telefoon en ik denk dat ik voor een budget toestel ga en ik heb dus de UMI X1 op het oog, JiaYu G3 en nu ook de Neo N02-M welke ik trouwens een zeer mooie telefoon vind.

En hij kost net iets meer dan ¤ 100 omgerekend, maar ik hou in de gaten wat er nog komt en of ik straks als ik in China ben dan of een JiaYu G3 kan kopen of UMI X1 en als die niet leverbaar zijn dan de Neo N01-M.

Maar er komen nog zoveel modellen, maar teveel aan Chinese telefoon besteden is niet zo verstandig wellicht want garantie is lastig dan, want ik heb al mijn HTC's een keer moeten laten op halen door dynafix i.v.m.dat er iets mis mee was.

En nu moet ik dus weer een kapotte HTC voor garantie laten opsturen, maar die ligt in China bij mijn vriendin en is dus dood, dus heb me lesje geleerd om haar geen Europese modellen meer te kopen, want ik krijg haar kapotte HTC mee terug, maar das ook reden waarom ik een Chinees toestel wil, want anders zou ik zonder toestel zitten, want zij zal mijn HTC Evo 3D dan krijgen om die HTC Sensation te vervangen, maar ze houdt wel de ZTE v970 als reserve toestel, want die heb ik naar als vervanging gekocht omdat HTC repareren niet in hun eigen land doen of ze moest er duur voor betalen, dus dan maar snel zo'n ZTE v970 voor der gekocht want dan kan ze tenminte bellen en smartphone functies gebruiken.

Maar de ZTE v970 was meer vanwege beschikbaarheid en het merk en omdat ie best goed aangeschreven is, ik zelf wil dus een andere toestel dan die ZTE v970.
weetje dat de laatste grootte alinea gewoon niet te vatten is, alleen al door de hoeveelheid 'want' in je post :P 8)7

toch mooi dat je idd zelf lokaal kan zoeken naar een Umi X1, of nog beter natuurlijk die Jiayu G3..
je hebt t zelf over eind van t jaar? rond welke periode?

er komen namelijk in deze weken veel quadcores uit dus, mogelijk een nog betere upgrade dan bijv de Umi of de Neo of G3..
pi_118759004
Oh dat zou kunnen, ik typte het op mijn Nexus 7 en die mobiele site VN Fok werkt niet zo geweldig.
pi_118759149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh dat zou kunnen, ik typte het op mijn Nexus 7 en die mobiele site VN Fok werkt niet zo geweldig.
haha geeft niet ;).. welkom trouwens ;)

je naamt voelt aardig chinees aan, dan komt natuurlijk de hamvraag
ben je van chinese afkomst en beheers je de Chinese taal ( lezen in ieder geval)?

zo ja, dan hebben we einelijk een vertaler in dit topic :D!
  vrijdag 2 november 2012 @ 22:43:21 #74
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118759289
Haha, zo'n post was het inderdaad. Echt volgen kon ik het ook op een gegeven moment niet meer. :P

Maar hoe tof dat je zelf in China bent en er eentje van de markt kunt/gaat plukken. ^O^

De G2 van Jiayu die ik had was best al leuk, wilde upgraden naar de G3, maar no chance in hell (voor die prijs) dus ter overbruggen na hetgeen nog toffer dan de G3 gaat worden, tot in ieder geval eind dit jaar een N02-M maar. :Y Kijken we volgend jaar wel ff voor een quadcore en ben ik ondertussen blij niet meer op Android 2.3 met een crashende HTC Sense UI i.c.m. een saaie JAVA Sony Walkman te hoeven zitten. G3 dan maar overslaan/cancellen, of hij moet onverhoopt opeens toch nog rap eens verstuurd worden.

@ Downstar: goed punt, inderdaad! Diqiu staat vast voor 'decoder'. :Y)
pi_118759967
Ja dat vind ik zelf ook wel tof, maar ik zou eigenlijk ook graag nu willen kopen. Dus de temptation zit er behoorlijk in.

Iedere dag hoor ik wel weer over andere toestellen en dan zoek ik de Chinese webshop op omdat ik dus niet de buitenlander fee wil betalen en straks via zo'n Chinese webshop met alipay bestellen.

Maar de UMI X1 is dus op moment van spreken bij de Chinese webshop niet op voorraad, de JiaYu G3 ook niet, dus ik heb de hoop dat ik in Januari een mooi toestel kan kiezen.

Maar als ik nu zou oordelen dan zou ik net als vele andere voor die Neo gaan, maar de Quadcores komen er ook aan inderdaad, dus heel veel keuze en soms iets teveel keuze.

Ik vertrek 27 December naar China en blijf er ruim 5 weken en daarna moet ik helaas weer terug naar dit kikkerlandje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:40 schreef Downstar het volgende:

[..]

haha geeft niet ;).. welkom trouwens ;)

je naamt voelt aardig chinees aan, dan komt natuurlijk de hamvraag
ben je van chinese afkomst en beheers je de Chinese taal ( lezen in ieder geval)?

zo ja, dan hebben we einelijk een vertaler in dit topic :D!
Wel eens van Google translate gehoord? Ik ben helaas geen Chinees, soms zou ik dat wel willen want China is veel cooler dan Nederland, ben dus ook geobsedeerd door China, het gaat net nog niet zo ver dat ik in Nederland tegen aziaaten NiHao zeg en Japanse auto's doe vernielen LOL.

Ik kan de taal dus niet lezen, maar mijn vriendin wel hoor, maar die moet je betalen als je wilt dat ze gaat vertalen.

Ben persoonlijk wel blij dat je in China goeie telefoons krijgt voor weinig geld, want ik steun sowieso liever de Chinese economie dan de Nederlandse.

Uh nee Diqiu staat voor Aarde en Long betekend draak.

[ Bericht 23% gewijzigd door Diqiu-Long op 02-11-2012 23:16:30 ]
pi_118761191
Betalen voor het vertalen? Dus ook in china gaat voor niets de zon op. Echt alles draait tegenwoordig om geld hè...
Maar goed.. met die chinese tarieven kan het vertalen nooit heel veel zijn.
pi_118761697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:53 schreef i124Q het volgende:
Hier ook eentje besteld ;) Via directkorting.com nog eens 2,4% cashback :P

SPOILER
pi_118761988
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat vind ik zelf ook wel tof, maar ik zou eigenlijk ook graag nu willen kopen. Dus de temptation zit er behoorlijk in.

Iedere dag hoor ik wel weer over andere toestellen en dan zoek ik de Chinese webshop op omdat ik dus niet de buitenlander fee wil betalen en straks via zo'n Chinese webshop met alipay bestellen.

Maar de UMI X1 is dus op moment van spreken bij de Chinese webshop niet op voorraad, de JiaYu G3 ook niet, dus ik heb de hoop dat ik in Januari een mooi toestel kan kiezen.

Maar als ik nu zou oordelen dan zou ik net als vele andere voor die Neo gaan, maar de Quadcores komen er ook aan inderdaad, dus heel veel keuze en soms iets teveel keuze.

Ik vertrek 27 December naar China en blijf er ruim 5 weken en daarna moet ik helaas weer terug naar dit kikkerlandje.

[..]

Wel eens van Google translate gehoord? Ik ben helaas geen Chinees, soms zou ik dat wel willen want China is veel cooler dan Nederland, ben dus ook geobsedeerd door China, het gaat net nog niet zo ver dat ik in Nederland tegen aziaaten NiHao zeg en Japanse auto's doe vernielen LOL.

Ik kan de taal dus niet lezen, maar mijn vriendin wel hoor, maar die moet je betalen als je wilt dat ze gaat vertalen.

Ben persoonlijk wel blij dat je in China goeie telefoons krijgt voor weinig geld, want ik steun sowieso liever de Chinese economie dan de Nederlandse.

Uh nee Diqiu staat voor Aarde en Long betekend draak.
heb jij ook wel eens gehoord dat google translate rechtstreeks vertaald, zonder ook maar naar een vorm van zins opbouw te kijken.. :'(

goede domein telefoon met 4,5 inch apenscherm goedkoop :')

Ik mag hopen dat jij voor andere diensten van van je vriendin niet hoeft te betalen _O-
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:49:28 #79
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118762020
Zelf zag ik laatst deze dualSIM voorbijkomen hier... :P

Bij gebrek aan levering van de G3... neh, gelukkig zijn er betere alternatieven! :D
pi_118762027
Lol dat had ik met de Xiaomi M2 gaat preorderen of maar hopen dat ik er een in januari misschien kan kopen.

Ik check die JiaYu G3 ook af en toe en hij is bij JiaYu nog niet terug in hun eigen webshop, dus het zal nog wel even duren eer die goed leverbaar word.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:48 schreef Downstar het volgende:

[..]

heb jij ook wel eens gehoord dat google translate rechtstreeks vertaald, zonder ook maar naar een vorm van zins opbouw te kijken.. :'(

goede domein telefoon met 4,5 inch apenscherm goedkoop :')

Ik mag hopen dat jij voor andere diensten van van je vriendin niet hoeft te betalen _O-
Ja Google translate vertaald rechtstreeks, maar goed genoeg om een pagina van een Chinese telefoon te kunnen begrijpen.

Maar goh wat zijn we aardig, ik betaal mijn vriendin niet voor het vertalen, dat doet ze gratis voor mij. Nu begrijp wel beetje waarom op GoT gezegd word het is daar geen Fok.

[ Bericht 35% gewijzigd door Diqiu-Long op 02-11-2012 23:59:01 ]
pi_118762399
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Lol dat had ik met de Xiaomi M2 gaat preorderen of maar hopen dat ik er een in januari misschien kan kopen.

Ik check die JiaYu G3 ook af en toe en hij is bij JiaYu nog niet terug in hun eigen webshop, dus het zal nog wel even duren eer die goed leverbaar word.

[..]

Ja Google translate vertaald rechtstreeks, maar goed genoeg om een pagina van een Chinese telefoon te kunnen begrijpen.

Maar goh wat zijn we aardig, ik betaal mijn vriendin niet voor het vertalen, dat doet ze gratis voor mij. Nu begrijp wel beetje waarom op GoT gezegd word het is daar geen Fok.
Tja welkom op FOK zou ik maar zeggen :D.. als je hier al niet tegen kan..('t is als grap bedoeld)
dan kan je het niveau van anderen hier op fok waarschijnlijk helemaal niet waarderen :P?

google translate is een handig hulpmiddel, laten we t daar op houden.. ;)
pi_118764336
Neo hier bestellen ? http://www.mistertao.com/(...)290.html#shipping_ca

Betrouwbaar ? Scheelt alleszins in prijs vergeleken met Lightake.com
pi_118764445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:00 schreef stefke001 het volgende:

volgens mij word de prijs nog aan gepast bij lightake, en ik ga nog even achter de coupon aan van 10% die was beloofd door LT :P..
pi_118764524
Hmm, dan wachten we even mee.
LT beter qua verzending ?
pi_118764583
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:07 schreef stefke001 het volgende:
Hmm, dan wachten we even mee
zal kijken als ik zo wat kan regelen nog met betrekking tot de coupon..
dan kom je op z'n 162$ uit ofzo.. prijs van mrtao ligt zo rond de 155-160$ geloof ik..
maar dan kun je geen aanspraak meer op garantie doen.. die 'garantie' kan je bij wel bij lightake krijgen.. :P
pi_118764646
Bij MisterTao komt het idd op ongeveer 152 $ als je allles optelt (fee + shipping).
Dus voor 162 $ kunnen we ook wel gaan hé. Wist het niet van de garantie. En daarbij LT is inderdaad toch grote speler.
pi_118764934
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:12 schreef stefke001 het volgende:
Bij MisterTao komt het idd op ongeveer 152 $ als je allles optelt (fee + shipping).
Dus voor 162 $ kunnen we ook wel gaan hé. Wist het niet van de garantie. En daarbij LT is inderdaad toch grote speler.
nouja in die zin bedoel ik met garantie, het terug sturen van het product..
mocht je echt problemen er mee hebben, en je bent bereid je telefoon terug te sturen..

Dan kun je hem bij lightake gewoon terug sturen, en eventueel dus een passende oplossing krijgen
volledige refund, nieuwe, reparatie(?)..

haal jij hem bij mr tao. Dan gaat dit gewoon een stuk omslachtiger om je garantie te claimen..
omdat er weer allerlei verschillende personen tussen zitten..
Mr tao > Taobao seller > eventuele wholesaler/leverancier> maker van telefoon..

Vaak is het ook zo dat in de voorwaarden bij taobao agents staan, dat zei niet verantwoordelijk zijn voor garantie gevallen, of dit ook geval is bij mr tao weet ik niet.. dat zou je dus moeten opzoeken..
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:58:31 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118765431
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:12 schreef stefke001 het volgende:

Uiteindelijk betaald (vergeten op te tellen :@) $142.88
Scheelt nog weer 10 dollar dus.
pi_118766742
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Uiteindelijk betaald (vergeten op te tellen :@) $142.88
Scheelt nog weer 10 dollar dus.
Ik ben benieuwd of tmobile werkt. Wanneer issie verstuurd?
pi_118766969
Even een algemene vraag, kijken jullie bij de keuze van een bepaald toestel ook of er bijv. een grote community achter zit om info te krijgen m.b.t. rooten, custom Roms en dat soort zaken? Als ik daar zeker van wil zijn moet je onderhand 290 dollar voor een zopo zp300+ neerleggen of zie ik dat verkeerd..
pi_118767122
Eigenlijk niet want buiten een paar mensen die een Chinese rom vrij maken van Chinese apps gebeurd er toch niet veel op dat gebied.

Daar moet je gewoon geen Chinese telefoon voor kopen of je moet al custom roms gaan zoeken die de Chinezen zelf maken.

Maar dit is een site waar je Chinese roms vind.

Zo is dit de pagina waar de roms voor UMI X1 staan.

Maar de ZTE v970 heeft een beetje support op XDA en de Newman N1, maar wat die mensen doen stelt niet veel voor, het is gewoon een stock rom waar Chinese apps uit gehaald zijn enzo en een beetje uitleggen hoe te rooten enzo.

Die gaan je dus geen ports leveren van andere MT6577 toestellen waar een Android 4.1 rom voor is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:09 schreef groninge01 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of tmobile werkt. Wanneer issie verstuurd?
Tmobile zal sowieso in de WCDMA slot werken, want bij specificaties van die Neo staat dit: WCDMA 900 / 1900 / 2100 en GSM 900 / 1900

[ Bericht 17% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-11-2012 09:36:00 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:43:04 #92
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118767352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:00 schreef lamjanus het volgende:
Even een algemene vraag, kijken jullie bij de keuze van een bepaald toestel ook of er bijv. een grote community achter zit om info te krijgen m.b.t. rooten, custom Roms en dat soort zaken? Als ik daar zeker van wil zijn moet je onderhand 290 dollar voor een zopo zp300+ neerleggen of zie ik dat verkeerd..
Ik kijk niet of er een grote community achter zit, wel of die een beetje actief is. Voor mij volstaat dat het een Chinese gebruikersgroep is, zo zie je op het forum van neomobile dat men elkaar helpt bij een probleem dat de accuduur niet goed weergegeven wordt en bij bepaalde batches die een te helder ("white") beeldscherm hebben.

Ik ga er niet vanuit een perfect toestel te kopen met een ondersteuning op Westers niveau. Nee, ik koop een leuke gadget met veel features tegen een belachelijk lage prijs en ga ervanuit dat ik het vervolgens zelf mag uitzoeken. Elke vorm van hulp hier en op het forum van Neo is mooi meegenomen.

Verwachtingsmanagement scheelt een hoop 'problemen', óók bij jezelf ;-)
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:46:25 #93
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118767394
Overigens, de neo N02-m is pas sinds 23 oktober uit, dus het moet natuurlijk nog gaan blijken in hoeverre dat forum daar écht tot leven komt ;)
pi_118767744
Ik ben zeker niet van plan om westerse prijzen te betalen, ik zoek dus lekker mee :-) Ik zag gisteren de nieuwe Samsung dual sim telefoon naast de laatste Aldi Wolfgang maar dan valt het scherm van de Aldi/Amoi 820 toch een beetje tegen... Ik weet natuurlijk niet of die Wolfgang een beetje representatief is voor China phones maar het is geloof ik ook qhd. De Samsung is ook een stukje duurder en heeft een kleiner scherm.

[ Bericht 27% gewijzigd door lamjanus op 03-11-2012 10:31:31 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 10:14:48 #95
367110 Fistix
Do you like fishsticks?
pi_118767775
Hallo,
na meegedaan te hebben aan de actie voor de jiayu g3, en die uiteindelijk maar gecanceled te hebben,
ben ik me nu maar aan het orienteren op een leuke quad-core.
Natuurlijk doet de xiaomi m2 het water me in de mond lopen, maar voorlopig net zo onbereikbaar als de g3.
Nu kwam ik de K-Touch V08 Bumblebee II tegen; iemand een review daarvan gezien?

http://www.fastcardtech.c(...)reen-8MP-Camera.html
pi_118768641
Wat ik mij nu afvraag, hoe geloofwaardig is dat AnTutu ?

Heb vanochtend de app gedownload en 3 keer getest. Gemiddelde score met de Ascend P1 is zo'n 5850, zonder de telefoon aan oplader te hebben en met accu op ongeveer 80/90 procent.

Screenshot komt later. Hoe dan ook, ben wel blij met m'n China-phone :Y
pi_118769527
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:13 schreef lamjanus het volgende:
Ik ben zeker niet van plan om westerse prijzen te betalen, ik zoek dus lekker mee :-) Ik zag gisteren de nieuwe Samsung dual sim telefoon naast de laatste Aldi Wolfgang maar dan valt het scherm van de Aldi/Amoi 820 toch een beetje tegen... Ik weet natuurlijk niet of die Wolfgang een beetje representatief is voor China phones maar het is geloof ik ook qhd. De Samsung is ook een stukje duurder en heeft een kleiner scherm.
Er zit nogal verschil in scherm kwaliteit.
Het zou kunnen dat de Samsung een amoled scherm heeft, dat geeft sowieso briljantere kleuren.
Er is nu ook een Amoi 821 met ips scherm en dat zou best wel eens beter kunnen zijn.
In ieder geval de kijk hoek maar ook de kleur weergave.
pi_118769821
Als je liever bij een shop koopt, wacht even af.
Lighttake zou in loop van de week die komt zijn prijzen aanpassen of coupons uitdelen.
Heb hun even vergelijkingen gestuurd van de andere aanbieders en ze gingen daar even kijken wat ze konden doen. (Heb ook even duidelijk gemaakt dat ik via dit forum op hun website gekomen ben, dus kan zijn dat er weer een fok only coupon aankomt :P)
pi_118770978
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:13 schreef lamjanus het volgende:
Samsung schijnt amoled te gebruiken. Maar de nieuwe Amoi 821 die heeft een IPS scherm en komt met Android 4.1.

Maar de hardware in die Samsung is ja niks vergeleken met wat in deze Chinese toestellen zit.

Ik had net nog even geneusd op de UMI website, de UMI X1 zie ik nog steeds niet te koop maar zag net wel nieuwe afbeelding.

Denk dat getal 20000 inhoudt dat er een nieuwe batch van 20000 komt.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:03:17 #100
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118771176
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Samsung schijnt amoled te gebruiken. Maar de nieuwe Amoi 821 die heeft een IPS scherm en komt met Android 4.1.

Maar de hardware in die Samsung is ja niks vergeleken met wat in deze Chinese toestellen zit.

Ik had net nog even geneusd op de UMI website, de UMI X1 zie ik nog steeds niet te koop maar zag net wel nieuwe afbeelding.

[ afbeelding ]

Denk dat getal 20000 inhoudt dat er een nieuwe batch van 20000 komt.
Die IPS schermpjes hebben meestal wel een redelijk goede kleurweergave de 820 viel op dat gebied (door non ips) wellicht wat tegen.

20.000 stuks, dan krijgen wholesalers direct wel een paar te pakken gok ik zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:17 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, hoe geloofwaardig is dat AnTutu ?

Heb vanochtend de app gedownload en 3 keer getest. Gemiddelde score met de Ascend P1 is zo'n 5850, zonder de telefoon aan oplader te hebben en met accu op ongeveer 80/90 procent.

Screenshot komt later. Hoe dan ook, ben wel blij met m'n China-phone :Y
AnTutu speelt bij mij wel iets mee maar in het uiteindelijke besluit heeft het weinig weging. Ik zie liever een filmpje waaar alles er lekker vlot uit ziet dan een benchmark van AnTutu (dus zo geloofwaardig is het naar mijn idee :P).
pi_118771654
Anatutu doet niks anders dan de performance van de telefoon te meten, maar hij test zo'n beetje alles en telt het dan bij elkaar op en zo krijg je een score en nou die score van MT6577 is volgens zo'n beete gelijk of beter dan toestellen van vorig jaar, SGS2, HTC Sensation.

Los geeft ie ook scores voor de onderdelen op. Maar een andere bechmark app wat interessant is om te draaien is nenamark 2 dat meet dat fps van de GPU ( Doet Anatutu ook ).
pi_118774040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:00 schreef stefke001 het volgende:

Ik heb hem ook bij deze shop besteld. Was wel 1 dollar goedkoper uit toen

Telefoon is eergisteren verzonden uit China. Totale kosten incl. fee en shipping zijn 157,50 dollar.
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:04:05 #103
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118774297
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:52 schreef SankariNL het volgende:

[..]

Ik heb hem ook bij deze shop besteld. Was wel 1 dollar goedkoper uit toen

Telefoon is eergisteren verzonden uit China. Totale kosten incl. fee en shipping zijn 157,50 dollar.
157.50? Dat is exclusief de 10% bonus en recommender lijkt me?
pi_118775490
heb mn jiayu ook omgeruild voor een neo, met een dikke middelvinger naar jiayui, hopen dat iedereen jiayu links laat liggen, vind t echt raar. neo is ook mooi, uiterlijk vind ik mooier, batterij minder maar ach voor 130 euro een toppertje
pi_118776335
Ik hoor graag reviews, ik heb van JiaYu G3 en wat Huawei Honor 2 als Chinese reviews gelezen en nu ben ik review van UMI X1 het lezen dat vind ik persoonlijk ook een mooi toestel.

Maar omdat je geen goeie garantie hebt is misschien verstandig juist niet teveel aan een Chinese telefoon uit te geven.

Ik ben dus ook benieuwd hoe de prijzen zich aan einde van jaar verder zullen ontwikkelen, zullen we een prijs verlaging van MT6577 toestellen zien? En dat de Quadcores langzaam de standaard in worden in de midden klasse.
pi_118776943
Voor hen die wat (...) meer geld willen spenderen ... Galaxy Note II met dual sim optie. Zie link:
http://forum.xda-develope(...)3632090&postcount=34

Voor mij is een goede spec (high screen res) EN dual sim een must.
pi_118777121
Is dat nou een Galaxy note met dual sim van Samsung? Ik denk dat keuze voor een QHD toestel met een MT6577 chip een betere keuze is want op 720p is net teveel van het goeie.

Dit is een benchmark van de UMI X1 en hij haalt maar een magere 17 fps. En als je dus dat artikel van Gizmondo over die Samsung S3 kloon leest die ook een 720p scherm heeft dan zegt hij ook duidelijk dat de GPU niet zo sterk is.

quote:
However, the one place the phone completely falls over is in the Graphics department. The phone uses an older graphics chip and even small animations such as entering and exiting the app tray can be choppy at times. With that being said though, it can easily play back 1080p video/games but like i said, at times you can see its struggling to keep up. HD games are great as well.

[ Bericht 90% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-11-2012 16:45:08 ]
pi_118777936
http://www.sunsky-online.(...)wer+Children+Toy.htm

Is dit leuk?

Oh wacht dit is niet het webwinkel topic
pi_118779463
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

157.50? Dat is exclusief de 10% bonus en recommender lijkt me?
Product Price: $138.88
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $5.34
Commission: $11.67
Total: $157.4900

Dit lijkt op een fee van 8%. Ik begrijp dat dat minder kan? Hoe?

Ik had 160 dollar gestort als eerste bedrag, heb nog andere dingen gekocht op taobao. Dus kun je er 16 dollar aftrekken. Dan blijft er 151,50 over. Dat is minder dan 120 euro...
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:50:51 #110
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118782917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:56 schreef SankariNL het volgende:

[..]

Product Price: $138.88
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $5.34
Commission: $11.67
Total: $157.4900

Dit lijkt op een fee van 8%. Ik begrijp dat dat minder kan? Hoe?

Ik had 160 dollar gestort als eerste bedrag, heb nog andere dingen gekocht op taobao. Dus kun je er 16 dollar aftrekken. Dan blijft er 151,50 over. Dat is minder dan 120 euro...
De gehele commissie wordt weergegeven ipv de helft waarom dat is weet ik niet maar het kan dus best dat je maar 50% van die 11.67 hebt betaald ;)!
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:55:36 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_118783142
Is deze al keer ter sprake geweest?

Star S3 - samsung S3 kloon.

-

[ Bericht 52% gewijzigd door EdvandeBerg op 04-11-2012 00:53:59 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_118783687
Die is niet zo goed, maar ik had er eens op gezocht en beweerd een Nederlandse verkoper hij zou kwa performance te vergelijken zijn met een HTC Ons S, das dus helemaal niet waar.

[ Bericht 26% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-11-2012 20:14:53 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:09:42 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118783774
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is deze al keer ter sprake geweest?

Star S3 - samsung S3 kloon.

- weg -
Nee, en ik zie daar ook geen reden toe...

1. A.u.b. niet linken naar NL'se handelsplaatsen/items. We willen vermijden dat mensen geld afgetroggeld wordt of dat lui geïnspireerd raken zelf handeltjes te gaan beginnen, dat keuren we ten zeerste af.
2. Wat daar beweert wordt is een stuk leugen , vergelijk de specs maar eens tussen een Galaxy SIII en een Star (op een site als merimobiles, fastcardtech of aliexpress kom je 'em vast tegen).
3. Het is illegaal om 1:1 namaakproducten naar Nederland te brengen / daarin te handelen, a.u.b. Chinese merken aandragen en niet replica's (heet zelfs de S3 :') ).
pi_118784207
Nou de Neo N02-M heeft toch ook veel weg van de HTC One X, het zit hem er meer in dat sommige telefoons inderdaad echte als kloon verkocht worden en vergelijkbare naam heeft.

Maar bij de Neo N02-M verschilt ie toch iets van de HTC One X en word niet als kloon verkocht.

Maar wel duidelijk geïnspireerd door HTC.

zaterdag 3 november 2012 @ 20:25:52 #115
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118784394
Heb een sloot filmpjes van de Neo N02-m gevonden op Youku.

Geen idee wat ze zeggen, maar dat maakt het wel zo spannend ;)

http://www.soku.com/search_video/q_n02m
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:27:58 #116
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118784475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nou de Neo N01-M heeft toch ook veel weg van de HTC One X, het zit hem er meer in dat sommige telefoons inderdaad echte als kloon verkocht worden en vergelijkbare naam heeft.

[ afbeelding ]

Maar bij de Neo N01-M verschilt ie toch iets van de HTC One X en word niet als kloon verkocht.

Maar wel duidelijk geïnspireerd door HTC.
't Is geen replica. Design en afmetingen zijn daar anders.
Maar enigszins heeft het van elkaar wel wat weg misschien.

Dat clones in China gedoogt worden zal best. Maar 1:1 kopieën in design, met het merkbare verschil alleen een ontbrekend of anders logo'tje, vinden ze bij de Douane/merken vast een stuk minder grappig. Ik vind het in ieder geval een stuk minder grappig. :{ Verder is het gewoon een vrij slechte phone. _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:25 schreef funky_fart het volgende:
Heb een sloot filmpjes van de Neo N02-m gevonden op Youku.

Geen idee wat ze zeggen, maar dat maakt het wel zo spannend ;)

http://www.soku.com/search_video/q_n02m
Ff kijken hoe je rooten moet dan: http://v.youku.com/v_show/id_XNDY4MTY5NjMy.html :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:34:57 #117
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118784748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:27 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ff kijken hoe je rooten moet dan: http://v.youku.com/v_show/id_XNDY4MTY5NjMy.html :P
Ik zag ergens in het Neomobile bbs al linkjes staan naar bestandjes die hiervoor nodig zouden zijn. Maar ik ben een absolute n00b op dit gebied, dus ik wacht tzt wel af hoe jij dat gedaan hebt + videotutorial in het NL's ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:39:54 #118
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118784922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:50 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De gehele commissie wordt weergegeven ipv de helft waarom dat is weet ik niet maar het kan dus best dat je maar 50% van die 11.67 hebt betaald ;)!
Ja, dat was bij mij ook zo. Op de rekening staat het volledige bedrag, maar in werkelijkheid is slechts de helft van de courtage in rekening gebracht ;)
pi_118785278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:27 schreef shiznuts het volgende:

[..]

't Is geen replica. Design en afmetingen zijn daar anders.
Maar enigszins heeft het van elkaar wel wat weg misschien.

Dat clones in China gedoogt worden zal best. Maar 1:1 kopieën in design, met het merkbare verschil alleen een ontbrekend of anders logo'tje, vinden ze bij de Douane/merken vast een stuk minder grappig. Ik vind het in ieder geval een stuk minder grappig. :{ Verder is het gewoon een vrij slechte phone. _O-

[..]

Ja inderdaad er zitten toch merkbaar verschillen in. Zo zit de camera in de Neo N02-M er anders in en zit de flash links waar ie bij HTC rechts zit.

En die zilvere rand heeft de HTC One X ook niet, verdere zit de front camera en speaker bij de Neo N02-M in dat zwarte gedeelte, terwijl hij bij HTC One X er boven in dat kleine witte gedeelte zit.

Maar dat ontwerpen van mobieltjes soms er veel op elkaar lijken vinden ik niet erg, zolang het maar geen kloon is.
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:48:42 #120
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118785316
quote:

Weet jij wel zeker dat je de G2+ in handen hebt gehad, ipv de geupgrade G2? (ander design, andere hardware) Zie: http://gizbeat.com/1073/j(...)ifference/#more-1073

Zit helemaal anders dan ik dacht, zoals me hieronder duidelijk wordt gemaakt. Oftewel: laat maar

[ Bericht 7% gewijzigd door funky_fart op 03-11-2012 20:56:38 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:51:08 #121
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118785414
@ Diqie-Long: Precies. :Y

@ funky_fart: De G2S is die met een ander design. De plus is gewoon een G2 met 6577 processor. ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:51:10 #122
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118785416
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Maar dat ontwerpen van mobieltjes soms er veel op elkaar lijken vinden ik niet erg, zolang het maar geen kloon is.
Ik vind het juist érg Chinees als ze allemaal op elkaar lijken ;) </grapjas modus>
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:52:27 #123
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118785467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:51 schreef shiznuts het volgende:

@ funky_fart: De G2S is die met een ander design. De plus is gewoon een G2 met 6577 processor. ;)
Aiii, je hebt helemaal gelijk, ik ga me even in een hoekje zitten schamen ;)
pi_118785626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:34 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik zag ergens in het Neomobile bbs al linkjes staan naar bestandjes die hiervoor nodig zouden zijn. Maar ik ben een absolute n00b op dit gebied, dus ik wacht tzt wel af hoe jij dat gedaan hebt + videotutorial in het NL's ;)
Rooten gaat meestal vrij makkelijk, op deze video voert do persoon een soort cmd script uit ofzo en in dat mapje van hem zit natuurlijk als wat ie nodig heeft.

Dus volgens mij doet ie, USB debugging aanvinken en daarna gaat ie dat mapje in en start ie cmd ding ofzo en volgens mij klikt ie alleen op enter en volgt ie het proces.

Ik ben me dat zipje even het downloaden, je moet lid zijn om dat zipje te kunnen downloaden dus ik heb even verbonden met mijn QQ account.

http://bbs.neomobile.com.(...)&extra=page=1&page=1

Deze schijnt voor via Linux te gaan, want ik kom een .sh tegen en zoiets is van Linux, maar die file heet gewoon runme lol.

[ Bericht 8% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-11-2012 21:08:43 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:44:14 #125
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118787451
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Rooten gaat meestal vrij makkelijk, op deze video voert do persoon een soort cmd script uit ofzo en in dat mapje van hem zit natuurlijk als wat ie nodig heeft.

Dus volgens mij doet ie, USB debugging aanvinken en daarna gaat ie dat mapje in en start ie cmd ding ofzo en volgens mij klikt ie alleen op enter en volgt ie het proces.

Ik ben me dat zipje even het downloaden, je moet lid zijn om dat zipje te kunnen downloaden dus ik heb even verbonden met mijn QQ account.

http://bbs.neomobile.com.(...)&extra=page=1&page=1

Deze schijnt voor via Linux te gaan, want ik kom een .sh tegen en zoiets is van Linux, maar die file heet gewoon runme lol.
Handig, ik liep al vast toen bleek dat ik een QQ account nodig had, al schijnt er een Engelstalig registratieformulier te zijn. Maar heb daar verder nog niet naar gekeken.

Vwb de root + zip: op het neo bbs worden meerdere root methoden aangehaald als ik me niet vergis. Alle ogen zijn straks gericht op Shiznuts' root-ervaringen met de N02-m :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:54:32 #126
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118787943
Een extensie die je via QQ smartphone managing software kon pluggen om je phone te rooten was geloof ik: http://www.kingroot.net (bij o.a. Jiayu). :Y
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:59:09 #127
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_118788151
Echt sick gewoon, een Lumia 800 bijv, voor 1500-1680 yuan

dus maar 190 euro :')

via taobao.com

Zit je dan bij particulieren? Daar ben ik nog niet achter... of zijn het gewoon bedrijven?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_118788706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:54 schreef shiznuts het volgende:
Een extensie die je via QQ smartphone managing software kon pluggen om je phone te rooten was geloof ik: http://www.kingroot.net (bij o.a. Jiayu). :Y
Er is een methode die werkt met bijna alle Android 4.x smartphones, weet wel niet welke het was, maar je hebt ook superoneclick root bijvoorbeeld, maar of dat bij deze telefoons werk weet ik niet.
pi_118789020
Speciaal voor de MTK6577 is er deze rootmethode, maar is niet bevestigd of het ook werkt met de Neo.
En er is deze universele methode die werkt met Flashtool

[ Bericht 32% gewijzigd door elinx op 03-11-2012 22:28:36 ]
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:21:40 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_118789042
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:09 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Nee, en ik zie daar ook geen reden toe...

1. A.u.b. niet linken naar NL'se handelsplaatsen/items. We willen vermijden dat mensen geld afgetroggeld wordt of dat lui geïnspireerd raken zelf handeltjes te gaan beginnen, dat keuren we ten zeerste af.
2. Wat daar beweert wordt is een stuk leugen , vergelijk de specs maar eens tussen een Galaxy SIII en een Star (op een site als merimobiles, fastcardtech of aliexpress kom je 'em vast tegen).
3. Het is illegaal om 1:1 namaakproducten naar Nederland te brengen / daarin te handelen, a.u.b. Chinese merken aandragen en niet replica's (heet zelfs de S3 :') ).
OK. Sorry. Was niet mijn bedoeling knuppels in hoenderhokken te gooien.

Was op zoek naar nieuwe telefoon en twijfel tussen iPhone 4S (k'ching!) en eventueel een Android toestel.

S2 en Note 1 tweedehands is een optie, maar een leuke goedkope Chinees is natuurlijk nooit gek. Maar ik ga niet een telefoon zelf in China bestellen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_118794441
heeeeeeeuh *O* , blijkbaar is mijn telefoon toch gister geshipped :D
en heb ik pas vanmorgen vroeg een status update gekregen..

voorgaan de keer dat ik met DHL liet verzenden, werd mijn pakketje pas zaterdagsavonds op de post gedaan, en had ik hem maandag morgen al in huis!

hopelijk nu ook dus zo!
pi_118794512
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:34 schreef Downstar het volgende:
heeeeeeeuh *O* , blijkbaar is mijn telefoon toch gister geshipped :D
en heb ik pas vanmorgen vroeg een status update gekregen..

voorgaan de keer dat ik met DHL liet verzenden, werd mijn pakketje pas zaterdagsavonds op de post gedaan, en had ik hem maandag morgen al in huis!

hopelijk nu ook dus zo!
Je G3?
pi_118794820
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 00:35 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Je G3?
Nope, die is helaas nog altijd niet verzonden bij lightake :(

mijn Neo N02-m via lightake dus wel :D
pi_118795706
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:43 schreef Downstar het volgende:

[..]

Nope, die is helaas nog altijd niet verzonden bij lightake :(

mijn Neo N02-m via lightake dus wel :D
Ok :). Ik ben benieuwd naar je review!
pi_118795988
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 01:08 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Ok :). Ik ben benieuwd naar je review!
Komt goed, hopelijk maandag/dinsdag dus een review van de Neo :D!
  zondag 4 november 2012 @ 10:50:33 #136
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_118799758
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

Komt goed, hopelijk maandag/dinsdag dus een review van de Neo :D!
Doe je weer een filmpje, zoals bij de tv stick? _O_

Shiz zegt veel te kopen maar laat niets zien. Volgens mij is hij gewoon een Chinese bot om ons rotzooi te laten kopen :Y
pi_118799878
De tijd van Chinese rotzooi is allang voorbij, in China word gewoon kwaliteit gemaakt iets wat wij Nederlanders ze niet na kunnen doen.

Wij zijn geen productie land meer, zelfs met subsidie zouden we hier nog geen goeie mobieltjes voor goeie prijs in elkaar zetten.

Ik heb vroeger ( voor het Android tijdperk ) wel eens zo'n Chinese touch screen telefoon met pennetje gekocht via zo'n Nederlandse webshop, dat was inderdaad niet helemaal geweldig maar was voor die tijd beter dan veel andere telefoons.
pi_118800749
Ik kan de N02-M nergens goedkoop vinden inclusief shipping, bij Lightake is deze totaal 179 dollar, Taobao 207 dollar. Waar hebben sommige van jullie deze voor 150 dollar inclusief shipping vandaan?
pi_118801255
quote:
Thanks, maar op mistertao kunnen we toch niet met Paypal betalen?
  zondag 4 november 2012 @ 12:06:14 #141
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_118801448
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:57 schreef Joery34 het volgende:

[..]

Thanks, maar op mistertao kunnen we toch niet met Paypal betalen?
Maar CC wel ;)

Je had zelf ook ff op mistertao kunnen checken of je met PP had kunnen betalen.. ipv even te roepen en op antwoord te wachten ;)

Ohja, ondanks dat je niet met PP kan betalen is mistertao gewoon een echt wel vertrouwde shop. Genoeg ervaring van veel mensen hier om te zeggen oké die PP bescherming heb je niet persé nodig.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_118801665
quote:
16s.gif Op zondag 4 november 2012 12:06 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Maar CC wel ;)

Je had zelf ook ff op mistertao kunnen checken of je met PP had kunnen betalen.. ipv even te roepen en op antwoord te wachten ;)

Ohja, ondanks dat je niet met PP kan betalen is mistertao gewoon een echt wel vertrouwde shop. Genoeg ervaring van veel mensen hier om te zeggen oké die PP bescherming heb je niet persé nodig.
Okay, thanks. :)
  zondag 4 november 2012 @ 12:56:53 #143
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118802936
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
De tijd van Chinese rotzooi is allang voorbij, in China word gewoon kwaliteit gemaakt iets wat wij Nederlanders ze niet na kunnen doen.

Wij zijn geen productie land meer, zelfs met subsidie zouden we hier nog geen goeie mobieltjes voor goeie prijs in elkaar zetten.
Je liefde voor China heeft helaas ook tot wat blinde vlekken geleid, vrees ik. Productie in NL is juist extreem hoogwaardig! Niet voor niets importeren Chinezen veel Westerse (en dus ook NL'se) technische kennis om hun processen efficiënter en hun technische ontwerpen beter te maken. (ik heb het niet zozeer over elektronica, maar in het algemeen)

Waar jij op doelt is massaproductie, "veel voor weinig", met beproefde (lees gekopieerde en soms achterhaalde methoden en inzichten. Het is niet voor niets dat talrijke kleine OEM producenten in Shenzen nu onder eigen naam het gaan proberen. Die hebben de kunst inmiddels goed afgekeken van de grote Westerse of Japanse r&d afdelingen.

Dat doen ze heel goed en effectief, maar ga nou niet roepen dat wij hier niet zouden kunnen produceren. Onderbetaling ligt hier gewoon ietsje gevoeliger dan daar...
pi_118803383
Ik bedoelde uiteraard dat we hier in Nederland geen smartphones kunnen produceren en deze vervolgens voor ¤ 100 a ¤ 200 verkopen.

Ik weet dat er in Nederland wel kennis is ( Welke trouwens zo langzamer hand och het verdwijnen is, door tal VN oorzaken.), maar daar had ik niet over, ik had het inderdaad over massa productie en de subsidie doelde ik op de WSW subsidie, dat subsidieert in iedere geval de kosten van werknemers.

[ Bericht 19% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-11-2012 14:20:46 ]
  zondag 4 november 2012 @ 14:22:49 #145
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118805975
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik bedoelde uiteraard dat we hier in Nederland geen smartphones kunnen produceren en deze vervolgens voor ¤ 100 a ¤ 200 verkopen.

Ik weet dat er in Nederland wel kennis is ( Welke trouwens zo langzamer hand och het verdwijnen is, door tal VN oorzaken.), maar daar had ik niet over, ik had het inderdaad over massa productie en de subsidie doelde ik op de WSW subsidie, dat subsidieert in iedere geval de kosten van werknemers.
Dan zijn we het helemaal eens! :)
pi_118806054
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:50 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Shiz zegt veel te kopen maar laat niets zien. Volgens mij is hij gewoon een Chinese bot om ons rotzooi te laten kopen :Y
Speciaal voor jou maak ik een filmpje :@

er zijn wat status veranderingen gekomen bij mij tracking van de NEO :D

mijn android mini pc destijds, werd zaterdag avond opgehaald en maandags al afgeleverd
momenteel loopt de tracking van de neo, qua aantal uren dat ze overal mee bezig zijn al voor op die van de mini pc..

Zal ik mijn neo dan morgen alsnog krijgen of word het toch dinsdag? O-)

[ Bericht 15% gewijzigd door Downstar op 04-11-2012 14:35:48 ]
  zondag 4 november 2012 @ 15:22:59 #147
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_118808757
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ik heb vroeger ( voor het Android tijdperk ) wel eens zo'n Chinese touch screen telefoon met pennetje gekocht via zo'n Nederlandse webshop, dat was inderdaad niet helemaal geweldig maar was voor die tijd beter dan veel andere telefoons.
Je neemt mijn opmerking te serieus, rotzooi is synoniem voor spullen die je eigenlijk niet nodig hebt ;) Hoewel ik nog regelmatig genoeg Chinese rotzooi binnen krijg :P

Waarom zou je überhaupt gsm's willen maken in Nederland waar geen zak winst op zit. Ik wil niet eens concurreren met 1.3 miljard hongerige Chinezen in de massaproductie. Ik weet wel betere producten om te produceren waar we veel rijker en blijer van worden :Y

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef Downstar het volgende:

[..]

Speciaal voor jou maak ik een filmpje :@

Geen review in je onderbroek maken en dan "per ongeluk" jezelf spiegelen in het display :D

SPOILER
pi_118809228
http://micgadget.com/3119(...)d-core-phone-videos/

Ik hou die Huawei Honor 2 ook op mijn verlanglijstje, momenteel word ie verkocht met 1GB ram, maar hij zal in toekomst met 2GB ram verkocht worden voor dezelfde prijs.

En dan is deze telefoon echt wel een waardige vervanger voor mijn HTC Evo 3D, deze telefoon is dan wel niet zo goed als de Xiaomi M2, maar de Xiaomi M2 moet je maar zien te krijgen.
pi_118809419
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ik hou die Huawei Honor 2 ook op mijn verlanglijstje, momenteel word ie verkocht met 1GB ram, maar hij zal in toekomst met 2GB ram verkocht worden voor dezelfde prijs.

En dan is deze telefoon echt wel een waardige vervanger voor mijn HTC Evo 3D, deze telefoon is dan wel niet zo goed als de Xiaomi M2, maar de Xiaomi M2 moet je maar zien te krijgen.
Dat design is niet verkeerd zeg, ook maar in de gaten houden.
pi_118809721
Ja en Huawei is tenminste een gevestigd merk, dan weet je ook dat je een goeie telefoon krijgt en niet heel onbelangrijk die telefoon zal straks gewoon makkelijk te verkrijgen zijn.

Maar voor mij is de 2GB een pre, dus hou het nog in de gaten, ik ben toch pas in Januari in China dat zal ja wel niet zolang duren tot de 2GB versie te koop is.
  zondag 4 november 2012 @ 15:47:39 #151
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118809748
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:50 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

:X Ik koop inderdaad eigenlijk nooit wat.
Dat zeg ik alleen maar. :D En jullie allemaal maar kopen jongen. _O- Mooi. :7
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:25 schreef shiznuts het volgende:
Jiayu G2 (of JY-G2) Review

Ik heb een Desire Z, maar door de laatste update van Android wordt er telkens besloten om bij het verkeren van elders dan de Sense UI, bijvoorbeeld tijdens het gebruiken van een app, de HTC Sense UI uit te schakelen. Keer je terug naar 'home' komt er eerst 'laden...' te staan en duurt het ff voordat de boel weer loopt, hatelijk irritant. Verder gebruikte ik ernaast een Sony Ericsson met m'n oude nummer, die ik zakelijk gebruik. Die ging wel aardig lang mee, zo'n vijf werkdagen standby, maar m'n veelgebruikte Desire Z met 1300mAh accu, zeker nu ik dit jaar een 3G dataplan erbij heb... tragische prestatie. Daar moest een betere oplossing voor zijn...

› Eerste indruk: 't lijkt een beetje op een Samsung Galaxy II. 't Display is binnenshuis en in de schaduw goed af te lezen, in de zon, zoals eigenlijk elke telefoon, is het toch echt wat lastiger. De pixelbelichting had wat beter gemogen van mij. Sommige telefoons daar is zwart zwart, hier heeft het een licht blauwige waas. Linksboven heeft de telefoon heel licht wat last van bleeding, maar überhaupt niet storend of sterk merkbaar. De resolutie, kijkhoeken, helderheid verder en kleurweergave zijn wel prima. De touchscreen reageert met een zeer aangename sensitiviteit en precisie. Het scherm is uiteraard wel ontvankelijk voor vingerafdrukken.

› Verder... de case laat zich een beetje onprofessioneel openen. Je moet met nagel wat pielen en wrikken en dan komt de case er wel af. Daar gaat de 2050mAh-accu dan. Tezamen met de twee simkaarten. Een ervan aangeduid met 'W' als in WCDMA en de ander 'G' als in 'GSM', dus zo kopbrekend was dat ook weer niet. Geheugenkaartje van 16GB eringemikt en gaan. Voor alles wat erin past toch een erg dun en licht ontwerp.

› Op de achterkant vind je een 8 megapixel camera met flash. De flash is leuk als AF-hulp, echt fijn voor foto's is 'ie niet, hij is vrij blauwig en lokaal. Voorop zit een 0.3 megapixel camera voor bijvoorbeeld Skype. Je kunt daarop best foto's nemen, in videomode gaat echter geloof ik de de shutterspeed omhoog richting de framerate en alles lijkt daardoor met videomode + frontcam veel donkerder. Kan ook een bug zijn, weet ik niet. Maar goed, wil je foto's maken, koop je maar een camera. :P Ik gebruik m'n mobieltje alleen om in de winkel als geheugensteuntje iets op de foto wil zetten waar ik thuis dan meer research naar wil doen en allicht wil gaan kopen en zulk soort dingen. Het geluid dat uit de speakers komt kraakt wat op hoog volume, maar is verder wel bruikbaar. De headphone-jack leent zich natuurlijk uitstekend om naar muziek te luisteren, ook i.c.m. de ingebouwde FM-tuner. ;)

› Performance en Operating system. Android 4.0.3 is in combinatie met de MT6575 erg fijn. Aan een collega laten zien en die was onder de indruk van de snelheid ervan. Out-of-the-box een Antutu score van 3498, dat is net wat beter dan de Samsung Nexus S. De Quadrant benchmark-uitslag out-of-the-box bedraagt een score van 2386 en is daarmee zo goed als 'on par' met de LG Optimus 2X en een stuk beter dan de HTC Desire HD en de Samsung Nexus S. Het werkt erg vloeiend allemaal moet ik zeggen in vergelijking met wat ik hiervoor gewend ben. En m'n Desire Z kostte eind 2010 maar liefst 475 euro meen ik. Dus wat dat betreft kun je niet klagen. Wel komen er geen nieuwe widgets bij lijkt het. Ik wilde een klok/weer-applicatie van de Widget factory ofzo, maar widgets komen niet bij widgets te staan. Ook kan ik op m'n 4.0.3-tablets na het installeren van YouTube een widget plaatsen, maar ook die ontbreekt. Verder kun je spraaksturing gebruiken wat wel leuk is. :Y Taal stond op Engels en heb het toetsenbord van Baidu veranderd in de standaard Google VS Internationaal. Google Play was voorgeïnstalleerd en apps als YouTube laten zich probleemloos installeren.

› WCDMA/GSM dual standby werkt goed. Ook ICS incorporeert dat best aardig met dubbel aanduiding, WCDMA (3G) in blauw en GSM in oranje, alsmede het tonen van beide providers als verbindingsstatus.

› Conclusie nadat ik dit ding een paar uur heb: top! Probeer voor die prijs maar eens iets soortgelijks in Nederland te halen en dan ook nog met DualSIM, quadband en 2050mAh-accu terwijl 'ie toch vrij licht en slank blijft. De speaker en camera's zijn zeer bruikbaar maar niet het beste van het beste, het scherm is weliswaar top, maar heeft nog altijd moeite met zwart=zwart en zonlicht... maar ja, we moeten wel ff beseffen dat we hier een phone hebben die maar een fractie kosten doet van een high-end smartphone. Voor mensen die geen haast hebben... wacht eens op de Jiayu G2S en G3... die hebben nog betere displays, de laatste zelfs een nog betere en dualcore-zijnde processor.

Ik heb niet al teveel tijd om vragen te beantwoorden, maar zal zo even wat foto's bij het verhaaltje plakken. ;)

- Oh ja, de doos zit in een soort plastic tupperwarebox met een kartonnetje eromheen geschoven, daarin dus de phone, met accu, een witte backcover (zwart/wit-versie heb ik dus), een gele plastic beschermcover, screenprotector, leren hoesje, netstroomstekker (USB) met EU-adapterdeel, autoladeradapter, microSD-USB-lezer, USB-kabel, witte in-ears, garantiekaartje of qualitycheckkaartje en instruction-manual (in het Chinees, met plaatjes).

Plaajus:

Hier meer foto's van de Chinese CNET. Hier een samenvatting en specs en hier de officiële site. ;)
Beste kun je deze waarschijnlijk via MisterTao/Zarmark bestellen. Je kunt ook kijken op Aliexpress bijvoorbeeld.

Meer later misschien. ;)
Was natuurlijk ook alles fata morgana. :s)
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:40 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Dat design is niet verkeerd zeg, ook maar in de gaten houden.
Ben zelf niet zo van de lichtmetalen randjes om het zwart. ;( Vind ik zo cheesy ogen.
  zondag 4 november 2012 @ 15:52:19 #152
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_118809986
Weet er iemand nog een plek waar je, zonder time-outs of 404 pagina's, een EMS en een gewone zending kan volgen?
bij http://intmail.183.com.cn/ krijg ik een 500 server error en bij http://www.ems.com.cn krijg ik 404.. :(
  zondag 4 november 2012 @ 15:55:52 #153
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118810157
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 15:52 schreef Emme-r-tje het volgende:
Weet er iemand nog een plek waar je, zonder time-outs of 404 pagina's, een EMS en een gewone zending kan volgen?
bij http://intmail.183.com.cn/ krijg ik een 500 server error en bij http://www.ems.com.cn krijg ik 404.. :(
Kijk eens in de openingspost, daar staan een boel tracksites gelist.
EMS via de China Post officiële site willen tracken lijkt me sowieso een beetje onhandig. :P
De EMS-site zelf doet het hier gewoon.
pi_118810350
Die lichtmetalen randjes bij de Huawei Honor 2 waren me niet eens op gevallen, persoonlijk vind ik gewoon hele mooie telefoon, in iedere geval mooiere dan de Nexus 4, maar ik kies wel een witte telefoon, ik heb al genoeg zwarte smartphones gehad namelijk.

E meestal doe ik sowieso een silicone hoesje om me telefoon, dan zie ik die zilvere randjes toch niet.
pi_118810935
Oh, die rand had ik ook niet gezien trouwens. Is inderdaad minder mooi...
  zondag 4 november 2012 @ 17:33:16 #156
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118814007
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:46 schreef jonasr het volgende:

[..]

Waarom DHL?
Registerd shopping lijkt me dan voldoende?
DHL lijkt me interessant als je iets razendsnel moet hier krijgen, ongeacht de kost.

Plus, je koopt grotere hoeveelheden dus je krijgt wss ook redelijk veel korting (zowel bij aankoop als shipping).
De meeste hier rekenen ook al BTW erbij hoor (kans is nogal hoog dat je bij een pakket van waarde +$100 BTW gaat moeten betalen).

Ik heb ook even bij u rondgekeken, geen amoi, geen neo, geen g3 (die zal je snel de deur uitkrijgen denk ik).
Er zijn altijd mensen die liever bij een .nl shop zouden aankopen (garantie/sneller/volledig pakket/geroot?!). En er ook iets meer voor willen betalen.

@Edit, screen protector kan apart.
Spijtig geen root service, veel mensen willen dit liever niet zelf doen.

Plus, ik zou echt opletten met dit soort dingen (http://www.thhproducts.nl(...)8_iPhone_met_Android). In China malen ze daar niet echt om, maar als je als NL shop, Iphone clone's (ook nog zo aangegeven) verkoopt... ZOu ik toch echt met oppassen.
Sorry dat ik hier nog niet op had gereageerd. Tijd tekort :)

DHL aangezien we liever niet te veel voorraad hebben en je zo 'last minute' weer kunt bijbestellen.
Daarnaast ook vaak dat PostNL de producten dan bijhoudt en graag een factuur wil ivm inklaringskosten en zo duur het allemaal nog langer! DHL komt netjes langs, vragen ¤10 per pakketje en heffen meteen de invoer en BTW.
Wel idee om weer eens te overdenken ...

De Amoi en de Neo ga ik me nog eens in verdiepen en root service is ook iets waar ik eens naar zal kijken!

Even kort over die clones: Bijv de W008+ is op het randje en gaat ook uit het assortiment (ook al heb ik daar nooit problemen mee gehad met invoeren)
De W007 bijv. heeft net alles gespiegeld; volumeknoppen zitten bijv rechts ipv links en op zowel W008+ als W007 zit geen enkele verwijzing naar Apple of iets dergelijks.
Blijft inderdaad grijs gebied.

Bedankt!
pi_118814166
Lol faal dus je verkoopt eigenlijk producten die je niet op voorraad hebt en als je bij moet bestellen dan laat je het met DHL komen.

Nee zo kan ik ook wel telefoons verkopen, das precies reden waarom ik het juist niet doe en ik kan in mijn koffer ook wel flink wat telefoons van China mee terug nemen en dan maar hopen dat ik niet eruit gepikt word.

Trouwens daarnaast ben je nog duur ook. Van de 8 Android telefoons die je verkoopt zijn er drie iPhone klonen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-11-2012 17:44:13 ]
  zondag 4 november 2012 @ 17:45:51 #158
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118814394
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Lol faal dus je verkoopt eigenlijk producten die je niet op voorraad hebt en als je bij moet bestellen dan laat je het met DHL komen.

Nee zo kan ik ook wel telefoons verkopen, das precies reden waarom ik het juist niet doe en ik kan in mijn koffer ook wel flink wat telefoons van China mee terug nemen en dan maar hopen dat ik niet eruit gepikt word.

Trouwens daarnaast ben je nog duur ook.
Dat heb ik niet gezegd! Wij houden zoveel mogelijk eigen voorraad en geven dit ook duidelijk aan bij de producten hoeveel er lokaal! op voorraad zijn. Bedoel enkel dat er last-minute wordt besteld indien vooraad richting de 0 gaat. :)

Als je zelf wel 'er uit wordt gepikt' dan ben je waarschijnlijnk net zo duur :) Het is maar of je alles volgens het boekje wilt doen of op 'geluk' speelt natuurlijk.
pi_118814499
Als ik zelf een telefoon koop uit China ben ik gegarandeerd veel goedkoper uit dan bij jou kopen en al helemaal als ik in me koffer terug mee neem.

Vier Neo N02-M kan ik sowieso belasting vrij mee nemen, want das bij elkaar net geen ¤ 430. Het lijkt me voor jou als bedrijf verstandiger gewoon niet in dit topic te reageren want je bent een Nederlandse handelaar en wat je doet is niet verstandig men google straks op je bedrijfsnaam en weet dan oh ik kan ze ook zelf uit China laten over komen.
  zondag 4 november 2012 @ 19:02:41 #160
97745 Thorical
finding a way
pi_118816867
Ik wilde dus een Neo kopen maar het blijkt dat die niet helemaal lekker overweg kan met mijn provider
T-mobile die z'n g2 blok op 1800 heeft terwijl de Neo die nou net niet ondersteund.
pi_118817223
Je kunt toch ook WCDMA slot gebruiken? Dan werkt T-mobile wel namelijk.
  zondag 4 november 2012 @ 19:15:44 #162
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118817405
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat ook.

Maar ik vraag het me af de radio zit in de mediatek set ingebakken dus het is raar dat de verschillende telefoons niet alle g2 frequenties hebben gelist. (wellicht iets met licenties te maken? en zit het er wel in). Bij de Jiayu g2 (mkt6575) was dit ook het geval eerst waren alle frequenties gelist maar deze werden later ingetrokken terwijl het op de nieuwere toestellen wel gewoon werkte.
  zondag 4 november 2012 @ 19:26:18 #163
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_118817816
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als ik zelf een telefoon koop uit China ben ik gegarandeerd veel goedkoper uit dan bij jou kopen en al helemaal als ik in me koffer terug mee neem.
Maar eh, geef jij ook garantie dan?
  zondag 4 november 2012 @ 19:43:49 #164
97745 Thorical
finding a way
pi_118818586
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja maar, ik zit bij T-mobile en mijn werkgever ook. En en die betaald wel belminuten en SMS maar geen MB's.
Als iemand er achter kan komen dat een Neo wel 1800 ondersteund maar er alleen geen licentie voor is laat het me asap weten.Ik moet taobao nog betalen.
pi_118818738
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik bedoelde als ik voor mijzelf koop. Ik doe zelf namelijk niet aan verkoop en een smartphone voor andere mee neem dan reken ik gewoon paar tientjes commissie omdat die personen dankzij mij in dat geval echt goedkoop een Android device kunnen krijgen.

Ik heb dat paar jaar geleden met tablets uit China gedaan, maar sindsdien niet meer gedaan, maar nu wil ik zelf een Chinese smartphone.
  zondag 4 november 2012 @ 19:48:40 #166
97745 Thorical
finding a way
pi_118818775
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik niet maar koop bij een verkoper die z'n producten test voordat ie ze verstuurd.
Daarnaast heb je Paypal of een credit card maatschappij die je bescherming geven.
Ga daar trouwens wel slim mee om. En een telefoon gaat echt geen honderd jaar mee.
  zondag 4 november 2012 @ 19:51:02 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118818865
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja maar, ik zit bij T-mobile en mijn werkgever ook. En en die betaald wel belminuten en SMS maar geen MB's.
Als iemand er achter kan komen dat een Neo wel 1800 ondersteund maar er alleen geen licentie voor is laat het me asap weten.Ik moet taobao nog betalen.
Dude..
http://www.neomobile.com.cn/goods.php?id=38 &
http://www.chinamobileltd.com/op.php?menu=6

.. don't worry so much, die 6577-phones handelen je sjit ouwe.
pi_118818881
Als bedrijf in Nederland moet je wel garantie geven, dus dat is lastig met deze Chinese telefoons.

Maar kopen van een particulier betekent dat je geen garantie hebt.
pi_118824253
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:22 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Je neemt mijn opmerking te serieus, rotzooi is synoniem voor spullen die je eigenlijk niet nodig hebt ;) Hoewel ik nog regelmatig genoeg Chinese rotzooi binnen krijg :P

Waarom zou je überhaupt gsm's willen maken in Nederland waar geen zak winst op zit. Ik wil niet eens concurreren met 1.3 miljard hongerige Chinezen in de massaproductie. Ik weet wel betere producten om te produceren waar we veel rijker en blijer van worden :Y

[..]

Geen review in je onderbroek maken en dan "per ongeluk" jezelf spiegelen in het display :D

SPOILER
hahah klopt die heb ik destijds ook gezien! zelfde geld voor een Engelsman die een glimmende theepot verkocht :P
pi_118824978
wat een gezeik om garantie en toestanden wat een ander doet..
laat iedereen lekker handelen voor zich zelf, zolang hij er netjes btw over afdraagt is er niks aan de hand.. Hoe duur hij ze ook wil verkopen..

Echter mag hij zoals hij zelf zegt, gewoon weg die clones NIET verkopen..
ook niet als de knopjes gespiegeld zijn over degelijke :P..

Maar het mooiste van alles vind ik dat hij ook nog zijn eigen glazen aan het ingooien is..
meneer tthproducts heeft namelijk een gelijknamige website..

zijn zaakje is nog niet echt bekend, dus mensen gaan inderdaad opzoek naar eventuele ervaringen of de webshop wel betrouwbaar is.. met het zoeken naar de webshop naam kom je inderdaad in dit topic terecht, waar de mogelijke klanten dus kunnen zien dat de telefoons voor schikbarend lage prijzen ( zeker in tegen stelling tot de prijzen die tthproducts.nl hanteert) te verkrijgen zijn in china :P

oftewel mensen zullen zich wat inlezen en net als ons mogelijk gewoon hun spul uit china halen :P!
pi_118826218
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:27 schreef Downstar het volgende:

wat een gezeik om garantie en toestanden wat een ander doet..
laat iedereen lekker handelen voor zich zelf, zolang hij er netjes btw over afdraagt is er niks aan de hand.. Hoe duur hij ze ook wil verkopen..

Echter mag hij zoals hij zelf zegt, gewoon weg die clones NIET verkopen..
ook niet als de knopjes gespiegeld zijn over degelijke :P..

Maar het mooiste van alles vind ik dat hij ook nog zijn eigen glazen aan het ingooien is..
meneer tthproducts heeft namelijk een gelijknamige website..

zijn zaakje is nog niet echt bekend, dus mensen gaan inderdaad opzoek naar eventuele ervaringen of de webshop wel betrouwbaar is.. met het zoeken naar de webshop naam kom je inderdaad in dit topic terecht, waar de mogelijke klanten dus kunnen zien dat de telefoons voor schikbarend lage prijzen ( zeker in tegen stelling tot de prijzen die tthproducts.nl hanteert) te verkrijgen zijn in china :P

oftewel mensen zullen zich wat inlezen en net als ons mogelijk gewoon hun spul uit china halen :P!
Nja, genoeg mensen die dat simpelweg niet durven.
Ik ken genoeg mensen waarvoor ik ALTIJD troep moet bestellen.
Zelf durven ze dat gewoon niet :'). Dus ze wachten tot ik iets bestel.
  zondag 4 november 2012 @ 21:57:50 #172
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118827123
Mja, zulke mensen kunnen daar beter sowieso niet aan beginnen, want die snappen ook de ballen van ROMS, rooten en zulk soort toestanden. Dan bestel je netjes spul voor ze, omdat ze het zelf niet durven en dan mag je ook nog friggin' klantenservice/helpdesk gaan spelen en ze constant vragen beantwoorden. Kunnen ze beter een iPhone kopen waar alles straight forward is door de kunt van het weglaten van mogelijkheden. :P
pi_118827211
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:33 schreef THHProducts.nl het volgende:

[..]

Sorry dat ik hier nog niet op had gereageerd. Tijd tekort :)

DHL aangezien we liever niet te veel voorraad hebben en je zo 'last minute' weer kunt bijbestellen.
Daarnaast ook vaak dat PostNL de producten dan bijhoudt en graag een factuur wil ivm inklaringskosten en zo duur het allemaal nog langer! DHL komt netjes langs, vragen ¤10 per pakketje en heffen meteen de invoer en BTW.
Wel idee om weer eens te overdenken ...

De Amoi en de Neo ga ik me nog eens in verdiepen en root service is ook iets waar ik eens naar zal kijken!

Even kort over die clones: Bijv de W008+ is op het randje en gaat ook uit het assortiment (ook al heb ik daar nooit problemen mee gehad met invoeren)
De W007 bijv. heeft net alles gespiegeld; volumeknoppen zitten bijv rechts ipv links en op zowel W008+ als W007 zit geen enkele verwijzing naar Apple of iets dergelijks.
Blijft inderdaad grijs gebied.

Bedankt!
Bedankt voor je antwoord.
De keuze van minder voorraad aan te leggen weegt uiteraard wel een beetje op de prijs dan vermoed ik. Je zou goedkoper kunnen gaan mocht je niet voor DHL kiezen.
Het is natuurlijk een afweging, grotere voorraden aanleggen brengt kortingen met zich mee, maar je kan ook lang met stock blijven zitten dan.

Root service, lijkt me zeker een service om aan te bieden. Veel mensen durven dit niet goed aan met chinese phones, als ze iets verkeerd doen, geen garantie.
pi_118828372
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef shiznuts het volgende:
Mja, zulke mensen kunnen daar beter sowieso niet aan beginnen, want die snappen ook de ballen van ROMS, rooten en zulk soort toestanden. Dan bestel je netjes spul voor ze, omdat ze het zelf niet durven en dan mag je ook nog friggin' klantenservice/helpdesk gaan spelen en ze constant vragen beantwoorden. Kunnen ze beter een iPhone kopen waar alles straight forward is door de kunt van het weglaten van mogelijkheden. :P
Daar hoeven ze ook geen verstand van te hebben, want meeste toestellen werken ook in Nederlandse taal, alleen vaak staat er geen Google playstore op.

Dat spelen voor klantenservice/helpdesk komt me bekend voor, want ik ben de VIP helpdesk voor me vriendin.

Maar laatste had ik dus zo'n oude SGS1 naar Jellybean upgedate en hij akkoord met risico's en update gewoon succesvol, komt ie na een week aan mijn moeders SGS3 is stuk en kies werkt niet en factory reset niet.

Of ik even alles ongedaan kon maken, dus niet he, wel geprobeerd stock rom te flashen, maar hij pakte alleen nog maar CM10 dus heb hem gezegd hij blijft zo en ik doe er niks meer mee ook niet als ik betaald word.
pi_118829477
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Thorical het volgende:

[..]

Krijg waarschijnlijk mijn neo dinsdag of woensdag binnen, ik heb zelf geen t-mobile, maar simyo (KPN). heb nog wel een oude t-mobile prepaid kaart liggen.. kan dus wel even kijken of er mee gebeld kan worden.. mobiel internet kan ik dus niet testen..
pi_118829566
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

Krijg waarschijnlijk mijn neo dinsdag of woensdag binnen, ik heb zelf geen t-mobile, maar simyo (KPN). heb nog wel een oude t-mobile prepaid kaart liggen.. kan dus wel even kijken of er mee gebeld kan worden.. mobiel internet kan ik dus niet testen..
Heb je wel KPN 3G internet?
Ik zie het probleem trouwens niet:
http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm
  zondag 4 november 2012 @ 22:34:21 #177
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118829671
Die T-mobile kaart gewoon in je GSM-slot rammen (gaat toch alleen om belminuten/sms).
Gaat 99% zeker werken, ben ik van overtuigd!
Zou niet weten waarom het niet zo zou zijn?
pi_118829816
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:32 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Heb je wel KPN 3G internet?
Ik zie het probleem trouwens niet:
http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm
Mijn simyo abbo heeft inderdaad 3G internet, ben ook niet bang dat die niet gaat werken in de neo :P..

Ik weet niet wie t in de wereld heeft geholpen, dat t-mobile niet zou werken..

maar ik zou in de review(wss dus dinsdag/woensdag) uitsluitsel geven :D
pi_118832659
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ja hij was mij ook al opgevallen. Ziet er echt wel extreem goed uit, en dan voor die prijs ook nog eens :9~ Denk dat ik deze wel ga importeren eens hij zoals je zegt met 2GB beschikbaar is :)

Ik vraag mij ook af of ze hun eigen Ascend D Quad hiermee niet benadelen... Die Honor 2 lijkt mij beter dan de Ascend, en veel goedkoper :p
  zondag 4 november 2012 @ 23:44:21 #180
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118833132
nvm
  zondag 4 november 2012 @ 23:45:55 #181
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118833208
Je kunt ook zelf twee accounts aanmaken en jezelf als recommender opgeven.
Verder zijn er hier users met kortingrecommends in hun signature, daar ff op letten.
Je mag w.m.b. ook 'MisterShiz' gebruiken als je daar zin in hebt.
  zondag 4 november 2012 @ 23:47:02 #182
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118833245
nvm
  zondag 4 november 2012 @ 23:47:20 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118833254
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:44 schreef THHProducts.nl het volgende:
Iemand geinteresseerd om mijn recommender te zijn bij MisterTao?
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:45 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt ook zelf twee accounts aanmaken en jezelf als recommender opgeven.
Verder zijn er hier users met kortingrecommends in hun signature, daar ff op letten.
Je mag w.m.b. ook 'MisterShiz' gebruiken als je daar zin in hebt.
Dat is de beste tip :D! Daarnaast staat het vaak in de ontertitels van mensen in het webshop, tablet en chinaphone topic.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:33 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Ja hij was mij ook al opgevallen. Ziet er echt wel extreem goed uit, en dan voor die prijs ook nog eens :9~ Denk dat ik deze wel ga importeren eens hij zoals je zegt met 2GB beschikbaar is :)

Ik vraag mij ook af of ze hun eigen Ascend D Quad hiermee niet benadelen... Die Honor 2 lijkt mij beter dan de Ascend, en veel goedkoper :p
Mwha, denk dat het min of meer een opvolger is :P
pi_118833297
die Honor II ziet er best mooi uit ook!
pi_118833372
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja inderdaad.

Het enige wat mij nog altijd beetje meer naar de Xiaomi MI2 doet leunen is de S4 die daar in zit. Denk dat die toch wel wat beter/mee future proof is dan die cpu van Huawei zelf
  zondag 4 november 2012 @ 23:50:37 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118833389
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mwha, de specs zeker. De telefoon zelf valt wel mee naar mijn idee, maar dat is smaak ;) Zo waren er ook veel mensen fan van de looks van de SII maar die was naar mijn idee ook matig. De Xperia serie van begin dit jaar vond ik daarintegen weer helemaal :9
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:50 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Ja inderdaad.

Het enige wat mij nog altijd beetje meer naar de Xiaomi MI2 doet leunen is de S4 die daar in zit. Denk dat die toch wel wat beter/mee future proof is dan die cpu van Huawei zelf
De CPU van de Huawei komt goed mee met de S4. De GPU was ook redelijk sterk als ik me niet vergis.

[ Bericht 20% gewijzigd door RobertNL op 04-11-2012 23:56:47 ]
pi_118833675
de mi2 vind ik nog wel iets mooier. G3 ook, maar of die ooit nog verzonden gaat worden bij LT....
  maandag 5 november 2012 @ 00:09:26 #188
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118833992
Lijkt dat Andi de UMI X1 binnengekregen heeft...
Just FYI.

Oh en Colonel Zap leeft ook nog: http://www.youtube.com/user/SchlumpfiHB . Met dubieuze phones.

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 05-11-2012 00:15:40 ]
pi_118834516
de ibood van vandaag is ook best goed. xperia u voor 170euro
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_118834577
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:29 schreef Haque het volgende:
de ibood van vandaag is ook best goed. xperia u voor 170euro
voor nl begrippen wel ja..

om maar ff wat nadelen te noemen..

Lage resolutie 480x800
Screensize 3,5 inch
GPU: Mali-400MP niet de sterkste gpu op de markt..
5 MP camera
0.3 Mp front cam ..

maargoed nogmaals voor nederlandse prijzen wel een leuk toestel.. :Y
met de ibood coupon dus 165 :)
  maandag 5 november 2012 @ 00:34:58 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118834622
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:33 schreef Downstar het volgende:

[..]

voor nl begrippen wel ja..

om maar ff wat nadelen te noemen..

Lage resolutie 480x800
Screensize 3,5 inch
GPU: Mali-400MP niet de sterkste gpu op de markt..
5 MP camera
0.3 Mp front cam ..

maargoed nogmaals voor nederlandse prijzen wel een leuk toestel.. :Y
met de ibood coupon dus 165 :)
De mali 400MP is een prima GPU, de 531 die bij de MTK6577 zit wint het er niet van :P!
pi_118834832
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De mali 400MP is een prima GPU, de 531 die bij de MTK6577 zit wint het er niet van :P!
wil nog niet zeggen dat de 400MP enorm goed is :P...
maar goed het is misschien idd wat zwaar uitgedrukt..
  maandag 5 november 2012 @ 01:19:00 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118835249
Die comment daar vond ik wel sterk. ;( 4GB en niet uitbreidbaar + tragische accu-capaciteit.
Doe mij maar een Chinees merkje dan.
pi_118835453
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:19 schreef shiznuts het volgende:
Die comment daar vond ik wel sterk. ;( 4GB en niet uitbreidbaar + tragische accu-capaciteit.
Doe mij maar een Chinees merkje dan.
Daar had ik helemaal niet na gekeken nog, maar 4 gb opslag waarvan 2 ook nog ingenomen word door Android zeker :P? en geen mogelijkheid tot sd kaartjes plaatsen idd.. en die accu is maar 1320 mah..

dan zeuren we al hier dat de umi X1 al weinig heeft met 1750 ofzo :P..

ook maar: 512 MB geheugen

[ Bericht 1% gewijzigd door Downstar op 05-11-2012 01:46:45 ]
pi_118836512
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vanwege die GPU dat ik toch van zoiets heb wellicht is een Quadcore toch beter ondanks zijn meer prijs.

De Mali 400 zit ook bij die Alwinner A10(S) maar die zie je voornamelijk in tablets en mini tv sticks.
  maandag 5 november 2012 @ 10:00:24 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118838880
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 07:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het is eigenlijk vanwege die GPU dat ik toch van zoiets heb wellicht is een Quadcore toch beter ondanks zijn meer prijs.

De Mali 400 zit ook bij die Alwinner A10(S) maar die zie je voornamelijk in tablets en mini tv sticks.
Niet alleen daarin maar ook in een aantal nieuwe samsung toestellen zit een 400MP. Het grote verschil zit hem vaak in het aantal cores en de kloksnelheid van de Mali.

@Down en Shiz, er zit wel een nette dualcore processor in. De nieuwe processors van Erisson kunnen goed meekomen. Processor is net iets sneller als de MTK als ik het me goed herinner. RAM is inderdaad minder maar 512 mb kan je opzich prima mee werken.

Opslaggeheugen is 4GB (vrij voor de user). Toestel heet totaal 8GB (2 android, 2 apps, 4 data).

Voor die prijs in Nederland een meer dan prima toestel.
pi_118839593
Ah okay want ja hij zit inderdaad ook in de Samsung S3, maar dat is dan de 400MP, dat is dus een andere dan in de Alwinner A10(S) zit.

Zijn er trouwens geen smartphones gemaakt met een Alwinner A10(S)? Die Erisson processor is op 1.2Ghz geklokt, maar volgens mij is allround de MT6577 beter want de Erisson heeft een langzamere GPU dacht ik.

In dat goedkope ding van iBood zal toch niet dezelfde 400MP zitten als de S3? Het forum van UMI is al paar dagen dicht en je kunt de UMI X1 nog steeds niet bestellen via hun shop, zelfde geld geloof ik ook nog voor JaiYu G3.

[ Bericht 12% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-11-2012 10:43:06 ]
pi_118840051
Zijn er eigenlijk al wat video reviews van de Neo Neo N02-M? ik kan op youtube zo snel niets vinden.
pi_118840123
Hij is pas sinds 23 Oktober uit en toen hebben eerste Nederlandse hem ook gekocht, dat toestel is gewoon goed verkrijgbaar in tegenstelling tot JiaYu G3 en UMI.

Vind het persoonlijk ook heel mooi toestel.
pi_118840339
Denk er over om mijn G3 toch maar in te wisselen voor een Neo. Zijn er al accessoires voor beschikbaar? Vooral een insteekhoesje en extra batterij zou ik graag zien :)
pi_118840342
Ik begin toch wat te twijfelen aan uredeal... ik heb de UMi x1 daar besteld maar het schijnt dat ze dus dat deliveren via "China -> SingPost koerier -> Singapore -> SingPost naar destination" waarbij je geen tracking krijgt in eerste phase. Ze geven verder geen nuttige antwoorden en als je kijkt bij hun comments section lijkt het nog aardig lang te duren.
Enig idee hoe lang iets duurt bezorgen vanuit Hong Kong naar Singapore? Lijkt me toch niet dat zoiets lang duurt.

//edit lol, ze hebben blijkbaar wel veel klachten gekregen er over want ze hebben hun FAQ geüpdate met SingPost shipping process, ik weet dat het er eerst niet was want ik zocht er nog naar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Creqaw op 05-11-2012 11:06:22 ]
pi_118840348
//edit delete this
Moest edit zijn en niet quote.
pi_118840444
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Melkunie het volgende:
Denk er over om mijn G3 toch maar in te wisselen voor een Neo. Zijn er al accessoires voor beschikbaar? Vooral een insteekhoesje en extra batterij zou ik graag zien :)
Ja zijn accessoires voor beschikbaar, reserve batterij, hoesjes enzo.
  maandag 5 november 2012 @ 11:07:11 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118840626
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ah okay want ja hij zit inderdaad ook in de Samsung S3, maar dat is dan de 400MP, dat is dus een andere dan in de Alwinner A10(S) zit.

Zijn er trouwens geen smartphones gemaakt met een Alwinner A10(S)? Die Erisson processor is op 1.2Ghz geklokt, maar volgens mij is allround de MT6577 beter want de Erisson heeft een langzamere GPU dacht ik.

In dat goedkope ding van iBood zal toch niet dezelfde 400MP zitten als de S3? Het forum van UMI is al paar dagen dicht en je kunt de UMI X1 nog steeds niet bestellen via hun shop, zelfde geld geloof ik ook nog voor JaiYu G3.
De je hebt de 400 (singlecore) 400MP (dualcore), 400MP (quadcore). Denk dat de Sony een DC heeft maar helemaal zeker ben ik niet. De 400 singlecore heeft ook de mogelijkheid tot 2160P output als hij hoog geklokt is zoals in de Alwinner.

Allwinner telefoons zijn er niet/weinig wegens het ontbreken van een radio in de chipset. Dan wordt hij te duur.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hij is pas sinds 23 Oktober uit en toen hebben eerste Nederlandse hem ook gekocht, dat toestel is gewoon goed verkrijgbaar in tegenstelling tot JiaYu G3 en UMI.

Vind het persoonlijk ook heel mooi toestel.
Jup, gisteren was die van mij uit China vertrokken dus ik verwacht hem met wat geluk eind van de week.
quote:
Extra batterij is wel te krijgen via Taobao denk ik. Als ik hem binnen heb zal ik even meten wat voor hoesje er omheen past. Zijn ook gewoon losse hoesjes etc die krijg je er wel bij als je een iets duurdere koopt op Taobao en wellicht komen die ook wel op Lightake als je even vraagt.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Creqaw het volgende:
Ik begin toch wat te twijfelen aan uredeal... ik heb de UMi x1 daar besteld maar het schijnt dat ze dus dat deliveren via "China -> SingPost koerier -> Singapore -> SingPost naar destination" waarbij je geen tracking krijgt in eerste phase. Ze geven verder geen nuttige antwoorden en als je kijkt bij hun comments section lijkt het nog aardig lang te duren.
Enig idee hoe lang iets duurt bezorgen vanuit Hong Kong naar Singapore? Lijkt me toch niet dat zoiets lang duurt.
Hmz, rare route. Mijn pakketjes gaan wel gewoon het land uit met China Post in Beijing dus ok snap de route niet.
pi_118840849
http://www.neomobile.com.cn/category.php?id=2

Kijk maar je krijgt of een witte schelp of een zwarte schelp en er zijn reserve batterijen en beschermfolie.

Op taobao vind je die accessoires ook wel.
  maandag 5 november 2012 @ 11:29:42 #206
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118841312
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:45 schreef dj_ko het volgende:
Zijn er eigenlijk al wat video reviews van de Neo Neo N02-M? ik kan op youtube zo snel niets vinden.
Omdat je op YouTube kijkt.

De Neomobile N02-M heb ik min of meer per toeval gevonden via Taobao, 2 dagen nadat 'ie gelanceerd was op 23.10. Ik heb 'em meteen besteld en andere mensen volgden. Inmiddels komt 'ie ook zo langzamerhand bij andere stores in het assortiment.

Moraal van dat verhaal: hij is internationaal helemaal niet opgehyped geweest en hij is nog niet zo lang uit. Het enige wat je dus tegenkomt qua video's vind je op www.youku.com niet op YouTube. Zodra mensen met express service of langzamere wegen hun N02-M binnenkrijgen, gaat daar best verandering in komen.
quote:
Dat kun je bij sommige sellers als pack er meteen bijkopen. Los heb ik maar moeite dingen specifiek voor de N02-M te vinden. Maar speur zelf Taobao ff af en laat het ons weten. :+

Anders krijg je misschien je agent zo gek om direct hier wat te halen: http://www.neomobile.com.cn/category.php?id=2
pi_118841569
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:07 schreef RobertNL het volgende:
Hmz, rare route. Mijn pakketjes gaan wel gewoon het land uit met China Post in Beijing dus ok snap de route niet.
Inderdaad raar en al helemaal omdat op hun site staat dat met koerier vanuit hun magazijn naar Singapore 2-3 dagen zou moeten duren.
pi_118841758
Die van urdeal hebben wel mooie reclame via Gizchina en die Andi heeft dus blijkbaar een model cadeau gekregen van ze.

Ik weet trouwens wel een Chinese contact persoon die wellicht ook buiten taobao agent wil spelen, maar ik denk dat zarmark ook wel buiten taobao wil kopen.

JiaYu kan nog niet eens de G3 leveren, maar komen nu met een G2S aan die een MT6577 op 1.2Ghz draait.

http://www.gizchina.com/2(...)ions-and-jelly-bean/

[ Bericht 34% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-11-2012 11:53:19 ]
pi_118842830
hmm wil ik mn order omwisselen voor een neo, krijg ik ook gezeik dat als het geen promotie item is ik geen korting krijg, dan maar hardleers.
pi_118844127
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Die van urdeal hebben wel mooie reclame via Gizchina en die Andi heeft dus blijkbaar een model cadeau gekregen van ze.

Ik weet trouwens wel een Chinese contact persoon die wellicht ook buiten taobao agent wil spelen, maar ik denk dat zarmark ook wel buiten taobao wil kopen.

JiaYu kan nog niet eens de G3 leveren, maar komen nu met een G2S aan die een MT6577 op 1.2Ghz draait.

lol, klinkt zeer mooi met een fantastische prijs in theorie.
Alleen zal JiaYu het dan toch wel compleet anders moeten aanpakken :p Lijkt mij sterk als we die binnen de paar maand hier zoude kunnen krijgen :p
pi_118844402
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

Dat is toch al langer bekend? Ik dacht zelfs samen met de g3 aangekondigd.
mij lijkt het een leuk toestel, als die geleverd kan worden...
pi_118844523
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Creqaw het volgende:

//edit lol, ze hebben blijkbaar wel veel klachten gekregen er over want ze hebben hun FAQ geüpdate met SingPost shipping process, ik weet dat het er eerst niet was want ik zocht er nog naar.
Heeft alles te maken met security problemen bij Chinapost vanwege regerings toestanden.
Een telefoontje van mij is nu 2 maanden onderweg en volgens Focalprice vorige week opnieuw verzonden via Singapore.
pi_118844590
De Jiayu GS2 ziet er ook wel goed uit.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:59 schreef Mehari het volgende:

[..]

Heeft alles te maken met security problemen bij Chinapost vanwege regerings toestanden.
Een telefoontje van mij is nu 2 maanden onderweg en volgens Focalprice vorige week opnieuw verzonden via Singapore.
Ze gebruiken alleen geen China post... Ik bedoel, ze zeggen duidelijk dat ze een SingPost koerier gebruiken om naar Singapore te transporten.
pi_118844618
Dat is om Chinapost te omzeilen.
pi_118844671
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:01 schreef Mehari het volgende:
Dat is om Chinapost te omzeilen.
Oh, las je post een beetje verkeerd. Dacht dat je doelde op het "duurt lang" gebeuren ipv van vreemde methode.

//edit Huh, ik besef me ineens maar dan komt uredeal niet heel overtuigend over want ze hebben eind vorige week verklaard dat er allerlei problemen waren met security checks ivm SingPost en zijn over geswitched naar China post voor alle toekomstige orders...
pi_118844813
Hoeveel kost DHL als je bij LT besteld?
pi_118844997
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:07 schreef Xenorium het volgende:
Hoeveel kost DHL als je bij LT besteld?
voor NL 23$ ofzo..

Voor de mensen die nog twijfelen om een Neo te nemen, hij is de aankomende dagen 10% off zoals ik al eerder had gemeld :D!
dus je hebt geen coupon nodig, lightake heeft hem voor iedereen open gezet!

http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___Black-59343

http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___White-59344

162$ = 127,50 met paypalkoers ofzo :)!

[ Bericht 4% gewijzigd door Downstar op 05-11-2012 13:19:56 ]
pi_118845233
Daarnaast is DHL traag aan het doen :(... voorgaande keren was hij al de volgende dag in Leipzig( Duitsland) nu is hij 2 x naar hongkong gegaan ? :P

hoop dus mijn neo morgen te ontvangen, maar denk nu dat het eerder woensdag weer gaat worden :P

Daarnaast werd ik er door een user op geattendeerd, dat lightake bij de Neo N02-m opeens de accessoires weg hebben gehaald van de pagina... mogelijk dus dat je helemaal geen screenprotector etc krijgt..

Daarnaast ligt zijn order nu al 7 dagen ofzo bij lightake te wachten voor zijn neo word geshipt..
vreemd gezien lightake de neo's gewoon op voorraad hebben( bevestigd door meerdere medewerkers, en gezien het feit ik er al 1 onderweg heb :P)

toch vreemd, de foto die ze mij sturende met alle accessoires erbij.. Kan er op duiden dat lightake of mij valse foto's heeft gestuurd, of dat ik de gelukkige ben met alleen accessoires :P?
pi_118845303
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:12 schreef Downstar het volgende:

[..]

voor NL 23$ ofzo..

Voor de mensen die nog twijfelen om een Neo te nemen, hij is de aankomende dagen 10% off!
dus je hebt geen coupon nodig, lightake heeft hem voor iedereen open gezet!

http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___Black-59343

http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___White-59344

162$ = 127,50 met paypalkoers ofzo :)!
Nice, wat ik nog niet helemaal goed snap is hoe dat nu zit met die eventuele import belasting enzo.

Heb mijn broer wat warm gemaakt voor de Neo omdat zijn Xperia X8 toch wel aan vervanging toe is, maar wil hem dan wel zo goed mogelijk kunnen zeggen hoeveel hem dat zou kosten.

Als je bij LT kiest voor DHL, zitten die kosten dan al in die 20 dollar? En zo nee hoeveel zou er dan nog bij kunnen komen? Had zelf al wat zitten zoeken naar antwoorden maar vond alleen een link naar de site van de nederlandse belastingen waarvan de pagina niet gevonden werd :s
Alvast bedankt
pi_118846168
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:55 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Dat is toch al langer bekend? Ik dacht zelfs samen met de g3 aangekondigd.
mij lijkt het een leuk toestel, als die geleverd kan worden...
Nee er was een G2 met MT6577 @ 1GHz niet @ 1.2Ghz. Ohja ik blijf leuk vinden die ontwikkelingen maar het moet wel gewoon te leveren zijn vind ik.

Maar zodra het eindelijk leverbaar is ga ik misschien wel voor iets duurdere maar betere toestel.
pi_118846325
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee er was een G2 met MT6577 @ 1GHz niet @ 1.2Ghz. Ohja ik blijf leuk vinden die ontwikkelingen maar het moet wel gewoon te leveren zijn vind ik.

Maar zodra het eindelijk leverbaar is ga ik misschien wel voor iets duurdere maar betere toestel.
is die 1.2 niet gewoon overgeclockt :P?
  maandag 5 november 2012 @ 13:53:55 #222
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_118846596
Ik kan inmiddels trouwens bevestigen dat er 3G problemen zijn met de Jiayu G2 plus. De 1.0Ghz variant.
Lijkt er op dat er ook varianten zijn die niet WCDMA 2100Mhz compatible zijn, maar wel zo verkocht worden. Kan ook zijn dat het door de ROM versie/softwareprobleem is natuurlijk!

Getest met T-mobile, KPN en Vodafone en niet aan de praat te krijgen. Met de Newman N1 allemaal bijv wel.

Er is in de software niet eens een optie om 3G in te schakelen. Dus via *#*#4636#*#* geprobeert en ook daar no-go.
pi_118846601
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:47 schreef Downstar het volgende:

[..]

is die 1.2 niet gewoon overgeclockt :P?
Natuurlijk is die overgeclockt, want is een MT6577. HTC deed dat met zijn Sensation, die brachten toen een Sensation XE uit en die was gewoon zelfde CPU, maar overclocked.

Als we zelf wisten hoe we over konden klokken dan zouden we dat ja ook kunnen doen, maar ik flash daar meestal custom kernels voor.

Maar dan zouden we al Chinese forums af moeten zoeken om die Chinese custom rom gemeenschappen te vinden zoals we hier XDA Developers hebben.
pi_118846795
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:20 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Nice, wat ik nog niet helemaal goed snap is hoe dat nu zit met die eventuele import belasting enzo.

Heb mijn broer wat warm gemaakt voor de Neo omdat zijn Xperia X8 toch wel aan vervanging toe is, maar wil hem dan wel zo goed mogelijk kunnen zeggen hoeveel hem dat zou kosten.

Als je bij LT kiest voor DHL, zitten die kosten dan al in die 20 dollar? En zo nee hoeveel zou er dan nog bij kunnen komen? Had zelf al wat zitten zoeken naar antwoorden maar vond alleen een link naar de site van de nederlandse belastingen waarvan de pagina niet gevonden werd :s
Alvast bedankt
\

Die 23$ is alleen verzendkosten, eventuele BTW + Inklaringskosten komen hier dan nog bij.

nu is het zo dat ik zelf niet weet hoeveel inklaringskosten DHL rekent, maar ik neem even die van de TNT, ik ga er namelijk vanuit dat dit ongeveer gelijk zal zijn.

Stel je koopt de telefoon voor 162$+ 23$ = 185$ = +-¤145

over deze 145 euro dien je dus nog btw en de eventuele inklaringskosten ( 12,50 bij TNT) te betalen

145 * 0,21 = 30,45 + 12,50 = ¤42,95

Je totaal plaatje zou dan dus op 145 + 42,95 = ¤187,95 voor de neo..

Letop 1: ik weet dus niet of DHL gelijke inklaringskosten vraagt, ik kan dat namelijk niet zo snel vinden? mogelijk dat shiznuts ofzo hier meer over weet?

Letop 2: Het verzenden via DHL/EMS/UPS verhoogt de kans op BTW aanslagen aanzienelijk..
bijna elk pakket word daar namelijk gecontrolleerd en eventueel belast met btw..

Wil je het kleinst mogelijke risico lopen om 'gepakt' te worden op BTW kosten, dan zou je hem moeten laten verzenden via de normale airmail ( China airmail of HK post).. deze halen steekproefsgewijs pakketjes uit de massa.. daarnaast bespaar je dus ooo nog z'n 15 euro aan verzendkosten, maar daartegenover staat dus weer een langzamere verzending :P
pi_118846871
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Natuurlijk is die overgeclockt, want is een MT6577. HTC deed dat met zijn Sensation, die brachten toen een Sensation XE uit en die was gewoon zelfde CPU, maar overclocked.

Als we zelf wisten hoe we over konden klokken dan zouden we dat ja ook kunnen doen, maar ik flash daar meestal custom kernels voor.

Maar dan zouden we al Chinese forums af moeten zoeken om die Chinese custom rom gemeenschappen te vinden zoals we hier XDA Developers hebben.
Daarom bedoelde ik er mee te zeggen, dat die G2S dus niks beters is dan de G2+
die 1,2 ga je heel wss niet eens merken, en zoals je zelf al zegt.. met de juiste rom voor de G2+ kan je die ook gewoon op 1,2 laten draaien :P
pi_118847012
Mits je dus die custom rom kan vinden met die OC erin, want dat is moeilijk bij Chinese telefoons. Maar ik heb een Nexus 7 en dat is eerste Android device waar ik juist geen OC nodig vind.

Bij dualcores merk je meer van zo'n OC.
pi_118847304
Kan toch gewoon Set CPU gebruiken?
pi_118847351
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:53 schreef THHProducts.nl het volgende:
Ik kan inmiddels trouwens bevestigen dat er 3G problemen zijn met de Jiayu G2 plus. De 1.0Ghz variant.
Lijkt er op dat er ook varianten zijn die niet WCDMA 2100Mhz compatible zijn, maar wel zo verkocht worden. Kan ook zijn dat het door de ROM versie/softwareprobleem is natuurlijk!

Getest met T-mobile, KPN en Vodafone en niet aan de praat te krijgen. Met de Newman N1 allemaal bijv wel.

Er is in de software niet eens een optie om 3G in te schakelen. Dus via *#*#4636#*#* geprobeert en ook daar no-go.
Hier in België werkt het wel via Mobile Vikings (Base) op m'n G2+.

[ Bericht 1% gewijzigd door Krisser op 05-11-2012 14:26:06 ]
pi_118847774
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Tsurany het volgende:
Ja dat kan je gebruiken, maar dan moet er dus ook in kernel de cpu zijn OC, dus dat je hem op 1.2Ghz kan zetten.

Want zonder OC kernel gaat dat niet lukken en ik weet niet hoe die devs dus zo'n OC kernel maken, want ze zetten die andere frequenties zeg maar in een tabel zodat je die met bijvoorbeeld Setcpu kan instellen.
pi_118848126
Ik zit sinds een paar weken beetje deze topics in de gaten te houden.

Ben nu een erg ontevreden gebruiker van Nokia N-97 mini, die steeds meer problemen krijgt (naast de gebruikelijke out of memory perikelen, spontane reboots en aftandse Symbian kan ik alleen nog maar bellen met een koptelefoon of handsfree (de gewone luidspreker doet het niet meer)) dus wil wat anders.

Mijn budget ligt een beetje rond de 200 euri dus daar vind ik weinig boeiends voor in NL, (wil iets vergelijkbaars met de Galaxy S Advance) tot ik op dit forum terecht kwam.

dual-sim is een pre, maar nog geen must (al wil ik op termijn een 2e nummer voor m'n bestuurswerk in een stichting, dus dan is een dual-sim juist weer interessant).

de Jiayu G3 leek mij vrij netjes, maar dus nog slecht leverbaar (al heb ik nog niet enorme haast).

die Neo N02-M aanbieding ziet er erg leuk uit, al vind ik de G3 (darkgrey) mooier en heeft het ook iets betere specs, maar die is dan wel een paar tientjes duurder met en slechter leverbaar... en dat maakt de keuze dan wel weer wat makkelijker, zeker nu hij in de aanbieding is bij LT...

zijn er nog alternatieven die ik in overweging kan nemen?
pi_118848242
Ik vind de Neo N02-M gewoon beste optie van het moment, goed leverbaar, mooi design, leverbaar in twee kleuren en goeie specificaties.

Dus denk dat Neo N02-M beste keuze voor je budget op het moment is, ik zou die zelf namelijk ook gekocht hebben als ik in zelfde situatie verkeerde als de niet naar China reizende Fokkers.

Voor mij echter denk ik of dus zo'n Neo N02-M of mooi Quadcore toestel maar als die Neo N02-M nog goedkoper zou worden en het kwa verhouding echt goedkoper is dan zo'n Quadcore dan zou ik alsnog voor die Neo N02-M gaan.

Dus dan ga ik in overweging nemen Neo N02-M kost 868 yuan en Quadcore kost 1499 yuan, dan betaal je dus net niet het dubbele, maar krijg je wel een 720P scherm en een Quadcore.

Maar een Huawei Honor 2 kost wel ruim het dubbele, maar ook hier deze heeft overal betere specificaties.

[ Bericht 33% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-11-2012 14:42:17 ]
pi_118848464
quote:

hmm ook kloten, dus nu zit je met een stel 'onverkoopbare' G2+ :P?
althans merendeel van de smartphone users wil wel gebruik kunnen maken van mobiel internet..

mogelijk kun je wat info vinden op jiayu forum, of daar roms kunnen vinden die je kan flashen..
zoals ik uit je reactie ophaal zijn er dus wel G2+'s die wel werken met 3G?
pi_118848573
Nee hoor ik maak geen gebruik meer van mobiel internet, alleen WiFi only nu, dus ik zou het op GSM wel gewoon kunnen gebruiken.

De G2 plus is toch die geupdate versie van G2?
pi_118848592
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef baerd het volgende:
Ik zit sinds een paar weken beetje deze topics in de gaten te houden.

Ben nu een erg ontevreden gebruiker van Nokia N-97 mini, die steeds meer problemen krijgt (naast de gebruikelijke out of memory perikelen, spontane reboots en aftandse Symbian kan ik alleen nog maar bellen met een koptelefoon of handsfree (de gewone luidspreker doet het niet meer)) dus wil wat anders.

Mijn budget ligt een beetje rond de 200 euri dus daar vind ik weinig boeiends voor in NL, (wil iets vergelijkbaars met de Galaxy S Advance) tot ik op dit forum terecht kwam.

dual-sim is een pre, maar nog geen must (al wil ik op termijn een 2e nummer voor m'n bestuurswerk in een stichting, dus dan is een dual-sim juist weer interessant).

de Jiayu G3 leek mij vrij netjes, maar dus nog slecht leverbaar (al heb ik nog niet enorme haast).

die Neo N02-M aanbieding ziet er erg leuk uit, al vind ik de G3 (darkgrey) mooier en heeft het ook iets betere specs, maar die is dan wel een paar tientjes duurder met en slechter leverbaar... en dat maakt de keuze dan wel weer wat makkelijker, zeker nu hij in de aanbieding is bij LT...

zijn er nog alternatieven die ik in overweging kan nemen?
Alternatieven;
-Amoi N820/821
-Umi X1
- Thl W3+
- Newman N1 - Freeland I10 ( zelfde telefoons alleen is freelander goedkoper :P)

echter denk ik ook dat ik dit rijtje, de Neo toch nog het beste is..
Umi X1 heeft wel HD resolutie, maar is ook niet echt goed leverbaar, duurder dan de Neo, en heeft een mindere accu 1700 tov 1850 van de neo..

De G3 is niet heel goed leverbaar, en ik ben bang dat t ook wel lang gaat duren voor dat hij ooit eens komt..
pi_118848643
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee hoor ik maak geen gebruik meer van mobiel internet, alleen WiFi only nu, dus ik zou het op GSM wel gewoon kunnen gebruiken.

De G2 plus is toch die geupdate versie van G2?
vandaar MERENDEEL, dat jij toevallig wifi only bent...:P

G2+ is de upgrade versie (Dualcore ,8MP 1 GB) van de G2 idd..

de G2s is dus weer een overclockte G2+ alsware :P, maar met een ander design)
pi_118848713
http://shop.ejiayu.com/?product-188.html

Deze is het toch? Die heeft 512MB Ram en inderdaad de MT6577, maar ik zie niks van 8MP staan ofzo.
pi_118849272
Ik neem ff aan dat ik ook een microSD die ik in NL heb gekocht erin kan doen?
pi_118849364
Nee dat moet een Chinees microSD kaartje zijn :P als het een Nederlandse microSD kaartje is dan gaat dat niet werken.
pi_118849454
wel dus ;)

je weet het nooit met die chinese standaarden, hehe
pi_118849578
Ze kopieëren gewoon de westers standaarden, no problem =X
pi_118849609
heeft iemand nog een leuke coupon code? zat ff te googlen maar heb nog geen werkende gevonden
pi_118849688
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:07 schreef baerd het volgende:
wel dus ;)

je weet het nooit met die chinese standaarden, hehe
Het was een grapje er bestaan gewoon weg geen Nederlandse microSD kaartjes :P Meeste microSD kaartjes zijn natuurlijk Chinees of Koreaans want ik heb zelf een 32GB class 10 van Samsung.
  maandag 5 november 2012 @ 15:19:42 #243
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118849904
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:59 schreef Mehari het volgende:

[..]

Mwha, mijn pakketjes zijn er de laatste maand nog prima door heen gekomen (stuk of 10?) en afgelopen weekend zijn er (zelfs via Beijing) nog 2 uit China vertrokken.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mits je dus die custom rom kan vinden met die OC erin, want dat is moeilijk bij Chinese telefoons. Maar ik heb een Nexus 7 en dat is eerste Android device waar ik juist geen OC nodig vind.

Bij dualcores merk je meer van zo'n OC.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:11 schreef Tsurany het volgende:
Dit werkte op de meeste tablets die ik heb gehad wel redelijk inderdaad.
quote:

Niet toevallig een versie met DMCA (geen idee hoe dat precies heet)? Las daar wel iets over op het forum. Dat is een ander systeem.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
http://shop.ejiayu.com/?product-188.html

Deze is het toch? Die heeft 512MB Ram en inderdaad de MT6577, maar ik zie niks van 8MP staan ofzo.
Er is een:
G2 = MTK6575
G2+ = MTK6577 + 512MB
G2+1 = MTK6577 + 1GB
G2S = MTK6577. 1GB, overklock, betere camera (en gorilla?)
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee dat moet een Chinees microSD kaartje zijn :P als het een Nederlandse microSD kaartje is dan gaat dat niet werken.
Ze noemen het alleen vaak TF :P! Oude naam ;) Maar de standaard wordt er gelukkig niet anders van.
pi_118849986
Heuj!!! *O*

M'n Neo is verzonden! (LT, geen DHL)
pi_118850031
Heb je je G3 daarvoor geruild of gewoon een nieuwe bestelling geplaatst? Zo ja, hoe ging dat in z'n werk? Nog bij betalen/ geld teruggekregen? En hoe lang kan de aankomst duren? :P
pi_118850195
hm, volgens mij werken couponcodes alleen op accessoires en niet op de telefoon zelf
pi_118850254
Heb m'n G3 geannuleerd, geld terug gekregen, en toen nieuwe bestelling geplaatst :P

Kwam er later achter dat men ook kon ruilen, maar niet gedaan, moest 6 euro bij betalen dus ach.
Levertijd durf ik niks over te zeggen, maar 2/3 weken ofzo?
  maandag 5 november 2012 @ 15:34:08 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118850416
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:27 schreef baerd het volgende:
hm, volgens mij werken couponcodes alleen op accessoires en niet op de telefoon zelf
Wellicht wegens de korting die ze nu al geven ;)?
pi_118850769
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wellicht wegens de korting die ze nu al geven ;)?
waarschijnlijk :) het viel te proberen
pi_118851569
DHL duurt een weekje staat op de site van Lightake, hoelang duurt air mail ongeveer?
  maandag 5 november 2012 @ 16:06:33 #251
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118851666
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:04 schreef Joery34 het volgende:
DHL duurt een weekje staat op de site van Lightake, hoelang duurt air mail ongeveer?
Tussen de 10 dagen en 5 weken (maar meestal tussen de 12 en 21 dagen)
pi_118854053
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oke, ik wist niet dat er verschil zat in de G2+ en G2s. Mooie ontwikkeling dus!

quote:

Dit is natuurlijk weer jammer... Dan maar (voorlopig) geen G2S kopen

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind de Neo N02-M gewoon beste optie van het moment, goed leverbaar, mooi design, leverbaar in twee kleuren en goeie specificaties.

Dus denk dat Neo N02-M beste keuze voor je budget op het moment is, ik zou die zelf namelijk ook gekocht hebben als ik in zelfde situatie verkeerde als de niet naar China reizende Fokkers.

Qua specs vind ik het ook zeker een mooie optie, alleen jammer dat het een kloon is model is wat heel erg op de one x geïnspeerd is, dat hoeft voor mij dus weer echt niet. Helaas is dit bij heel veel chinese telefoons.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tonkey op 05-11-2012 18:13:22 ]
pi_118854130
Tussen de 10 en 60 dagen. Officieel 10 tot 30 maar ik heb regelmatig lang moeten wachten.
pi_118854502
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:04 schreef Joery34 het volgende:
Met een beetje geluk +-14 dagen..

maar er zijn wel gevallen bekend dat mensen 30-40 dagen moeten wachten..
zeker in de decembermaanden kun je zomaar 40 dagen moeten wachten, omdat er dan veel mensen bestellen voor sinterklaas/kerst cadeautjes!!

update: mijn fok was niet geupdate, en zag dat er mensen al voor me hadden gereageerd :p
pi_118856113
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Tonkey het volgende:
Qua specs vind ik het ook zeker een mooie optie, alleen jammer dat het een kloon is, dat hoeft voor mij dus weer echt niet. Helaas is dit bij heel veel chinese telefoons.
Het is geen kloon hoor, maar heeft wel veel overeenkomsten met de HTC One X, maar echt geen kloon het ontwerp verschilt duidelijk.

Als je dit een kloon noemt dan zijn Samsung producten klonen van Apple producten, deze telefoon lijkt me gewoon geïnspireerd door de HTC One X.
  maandag 5 november 2012 @ 17:48:25 #256
384696 Ravocs
1 1 3 5 8 13 21 ....
pi_118856180
Is er een community voor de Neo N02-M? Want ik zit te twijfelen tussen deze en een tweedehands Galaxy Nexus i9250. Die kan je nu nl. al voor ¤200,- krijgen op marktplaats o.i.d.
pi_118856259
Ja in China zelf op hun forum.

Even hier foto ter vergelijking van HTC One X en Neo N02-M

Zitten best wat verschillen in, ten eerste is de camera op achterkant anders, waar bij HTC One X een grotere zilvere ring erom heen zit en de flitser recht zit is dat bij de Neo N02-M totaal anders, daar zit er een dunne zilvere ring om heen en een lichte rond bolling waar de camera uit komt.

Ten tweede plaatsing van logo en speaker gril is totaal anders, bij HTC One X zit het logo in het midden achterop en bij de Neo N02-M zit het onder op de achterkant en de speaker gril zit bij HTC One X onder in het midden en bij Neo N02-M richts onder.

Verdere heeft de Neo N02-M een zilvere rand die de HTC One X niet heeft en verschilt de voorkant ook best wel.

Let maar op de plaatsing van front speaker en webcam bij de Neo N02-M die zit op een andere plek dan bij HTC One X.

[ Bericht 48% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-11-2012 17:57:20 ]
pi_118856458
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het is geen kloon hoor, maar heeft wel veel overeenkomsten met de HTC One X, maar echt geen kloon het ontwerp verschilt duidelijk.

Als je dit een kloon noemt dan zijn Samsung producten klonen van Apple producten, deze telefoon lijkt me gewoon geïnspireerd door de HTC One X.
Dat je direct al aangeeft dat ik het over de One X had zegt mij genoeg.
De vergelijking van samsung en apple slaat daarmee als kut op dirk.

Htc heeft een vaste lijn welke je in elk toestel wel terugziet, naar mijn mening is het echter wel dermate hetzelfde dat ik van een kloon spreek.

Wellicht zijn overigens de ervaringen dermate goed dat ik het alsnog ga overwegen, mits de verschillen met vergelijkbare toestellen zo groot blijft. Veel andere moet je namelijk voor 200 dollar of meer kopen waar de neo voor ongeveer 160 dollar te koop is.
pi_118856828
Als het een kloon was dat hadden ze het logo wel in midden moeten zetten en die zilvere rand weg laten.

Er zijn wel meer toestellen op de markt die op elkaar lijken, bekijk je de Xiaomi M2 en Huawei Honor 2 eens, die lijken ook best veel op elkaar, maar het gaat zich om de details en klonen makers zullen echt geen zilvere rand toevoegen terwijl de origineel die niet heeft en zo zijn ze eenvoudig van elkaar te onderscheiden.

En Apple heeft niet voor niks rechtzaken tegen Samsung gevoerd, want zij waren duidelijk geïnspireerd door Apple, maar toch was het geen kloon, dat is hier dus ook gewoon.

Xiaomi M2

Huawei Honor 2.
pi_118857305
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als het een kloon was dat hadden ze het logo wel in midden moeten zetten en die zilvere rand weg laten.

Er zijn wel meer toestellen op de markt die op elkaar lijken, bekijk je de Xiaomi M2 en Huawei Honor 2 eens, die lijken ook best veel op elkaar, maar het gaat zich om de details en klonen makers zullen echt geen zilvere rand toevoegen terwijl de origineel die niet heeft en zo zijn ze eenvoudig van elkaar te onderscheiden.

En Apple heeft niet voor niks rechtzaken tegen Samsung gevoerd, want zij waren duidelijk geïnspireerd door Apple, maar toch was het geen kloon, dat is hier dus ook gewoon.

[ [url=http://p.www.xiaomi.com/images/new816/mi2/mi2_focus_02.jpg?1]afbeelding[/url] ]
Xiaomi M2

[ afbeelding ]
Huawei Honor 2.
Oke dan, geen kloon, maar voor een dermate groot deel geïnspireerd dat deze verward kan worden als kloon/namaak. Hieronder een edit...

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:57 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Qua specs vind ik het ook zeker een mooie optie, alleen jammer dat het een kloon is model is wat heel erg op de one x geïnspeerd is, dat hoeft voor mij dus weer echt niet. Helaas is dit bij heel veel chinese telefoons.
  maandag 5 november 2012 @ 18:20:49 #261
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118857602
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:59 schreef Tsurany het volgende:
Tussen de 10 en 60 dagen. Officieel 10 tot 30 maar ik heb regelmatig lang moeten wachten.
50+ dagen heb ik nog maar 1 maal meegemaakt (100+ pakketjes) die kwam naar 89 dagen binnen maar daar had ik het geld al voor terug.

Ik geef ze meestal een dag of 40 de tijd daarna komt het vaak niet meer.
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:07 schreef Downstar het volgende:

[..]

Met een beetje geluk +-14 dagen..

maar er zijn wel gevallen bekend dat mensen 30-40 dagen moeten wachten..
zeker in de decembermaanden kun je zomaar 40 dagen moeten wachten, omdat er dan veel mensen bestellen voor sinterklaas/kerst cadeautjes!!

update: mijn fok was niet geupdate, en zag dat er mensen al voor me hadden gereageerd :p
Afgelopen jaar viel het heel erg mee. Toen in de winter zelfs binnen de 14 dagen pakketjes binnen gehad.

G3 is nu officeel aan de reis begonnen :D! Donderdag/vrijdag meer ;)
pi_118859367
Die foto op gizchina van de 'nieuwe' G2S is wel mooi. Qua uiterlijk een flinke verbetering.
pi_118859983
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:03 schreef FreaZ het volgende:
Die foto op gizchina van de 'nieuwe' G2S is wel mooi. Qua uiterlijk een flinke verbetering.
Absoluut waar! Hopelijk werkt 3g dan wel.. Anders heb ik er heel weinig aan (maar dat zal voor veel mensen gelden)
pi_118860140
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:59 schreef Downstar het volgende:

[..]

\

Die 23$ is alleen verzendkosten, eventuele BTW + Inklaringskosten komen hier dan nog bij.

nu is het zo dat ik zelf niet weet hoeveel inklaringskosten DHL rekent, maar ik neem even die van de TNT, ik ga er namelijk vanuit dat dit ongeveer gelijk zal zijn.

Stel je koopt de telefoon voor 162$+ 23$ = 185$ = +-¤145

over deze 145 euro dien je dus nog btw en de eventuele inklaringskosten ( 12,50 bij TNT) te betalen

145 * 0,21 = 30,45 + 12,50 = ¤42,95

Je totaal plaatje zou dan dus op 145 + 42,95 = ¤187,95 voor de neo..

Letop 1: ik weet dus niet of DHL gelijke inklaringskosten vraagt, ik kan dat namelijk niet zo snel vinden? mogelijk dat shiznuts ofzo hier meer over weet?

Letop 2: Het verzenden via DHL/EMS/UPS verhoogt de kans op BTW aanslagen aanzienelijk..
bijna elk pakket word daar namelijk gecontrolleerd en eventueel belast met btw..

Wil je het kleinst mogelijke risico lopen om 'gepakt' te worden op BTW kosten, dan zou je hem moeten laten verzenden via de normale airmail ( China airmail of HK post).. deze halen steekproefsgewijs pakketjes uit de massa.. daarnaast bespaar je dus ooo nog z'n 15 euro aan verzendkosten, maar daartegenover staat dus weer een langzamere verzending :P
Ah ok, thx voor de uitgebreide uitleg :D

Ben ook wel benieuwd of shiznuts zoals je zegt misschien nog wat info heeft over die inklaringskosten van dhl :)
  maandag 5 november 2012 @ 19:37:37 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118861000
Geen idee. Ervaringen met Express shipments heb ik maar gauw verdrongen. :+
http://www.dhl.nl/en/express/shipping/customs_support.html

Was nogal een rompslomp destijds. Ging om een tablet geloof ik, die via DHL verstuurd was (Aliexpress). Moest afschrijvingen en bestellingbevestiging opsturen. Uiteindelijk stond die gast wel voor de deur en hoefte ik 0,00 af te tikken. Later is ook geen naheffing gekomen?

FedEx deed lulliger. Moest ik voor oordopjes van 35,- usd al iets van 13 euro dokken. ;(

Nee dankje. Heb 1x wat af moeten dragen over Registered Airmail via HK of CN Post en dat was omdat de verkopende partij zo idioot was geweest om helemaal niks in te vullen op het groene customs-klevertje. Verder is dat altijd goed gegaan (*afkloppen*, zelfs een wat grotere RC Heli via EMS) zonder bijkomende kosten. Duurt wat langer misschien, maar doorgaans het goedkoopst en minste gedoe.

Deze link zou het verder moeten doen qua douane rekenvoorbeelden: http://www.belastingdiens(...)ven/rekenvoorbeelden
pi_118861350
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:37 schreef shiznuts het volgende:

Was nogal een rompslomp destijds. Ging om een tablet geloof ik, die via DHL verstuurd was (Aliexpress). Moest afschrijvingen en bestellingbevestiging opsturen. Uiteindelijk stond die gast wel voor de deur en hoefte ik 0,00 af te tikken. Later is ook geen naheffing gekomen?

FedEx deed lulliger. Moest ik voor oordopjes van 35,- usd al iets van 13 euro dokken. ;(

Nee dankje. Heb 1x wat af moeten dragen over Registered Airmail via HK of CN Post en dat was omdat de verkopende partij zo idioot was geweest om helemaal niks in te vullen op het groene customs-klevertje. Verder is dat altijd goed gegaan (*afkloppen*, zelfs een wat grotere RC Heli via EMS) zonder bijkomende kosten. Duurt wat langer misschien, maar doorgaans het goedkoopst en minste gedoe.

Deze link zou het verder moeten doen qua douane rekenvoorbeelden: http://www.belastingdiens(...)ven/rekenvoorbeelden
_O_ Nuttigste post ooit
Ik hou het gewoon bij airmail dus :D
  maandag 5 november 2012 @ 19:47:48 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118861632
Ja precies. Of ze doen het zelf al en dan heb je dus niet alleen betaald voor dure express shipping maar dan mag je ook als ze aan de deur komen nog eens lekker aftikken. Dubbel duur.

Of ze weten zelf de waarde niet en gaan het jou vragen. Dat duurt ook weer een paar dagen (bij mij had het haast een week geduurd) voordat ze dat rond hebben en mag je ook aftikken. Dubbel duur, weinig Express aan.

Ze laten het moeiteloos door en je hebt het wel snel. Maar ja, daar heb je dan ook zo'n 25 usd voor betaald.

Doe mij inderdaad maar free registered shipping. Twee á drie weken, maar weinig gedoe en lekker voordelig.
That's how I roll. :7
  maandag 5 november 2012 @ 20:07:55 #268
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118862810
quote:

Wellicht dat ze op dit punt in Nederland bij DHL wat soepeler zijn?
Hier nog nooit iets op moeten sturen naar DHL en dat zijn wel meer dan 15 orders geweest ondertussen :P.
pi_118863529
quote:

Ok thx!! :D
Lijkt dan inderdaad beter om even geduld te hebben ipv DHL te gebruiken :)

Oh en btw, Diqiu-Long jij zei iets van 512mb RAM enzo bij de G2 plus, maar dat klopt toch niet hoor.
Hier is in het Engels een mooi overzicht van al de specs :) :
http://www.chinaphonerevi(...)jiayu-g2-s-dual-core
  maandag 5 november 2012 @ 20:24:04 #270
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118863954
Gewoon hier kijken: http://ejiayu.com/Product-5.html
Klik je op dat tweede tabblad krijg je het volgende mooie tabelletje:

Ofwel: er is één G2 en er zijn twee Plus-versies. ;)
(Verschil met de G2? MK6577 dualcore i.p.v. MK6575 singlecore; 512MB + 5 Mpx camera voor budget Plus)
Die hebben trouwens niks met de G2S te maken, wat weer een andere telefoon is.
pi_118864184
Hier wat sample foto's van de 8MP camera van de Huawei Honor 2.

http://imageshack.us/a/img22/496/3043287img2012102910460.jpg (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/a/img198/9690/3043287img2012102910444.jpg (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/a/img59/7651/3043287img2012102910433.jpg (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/a/img822/3853/3043287img2012102617061.jpg (copy/paste deze link)

[ Bericht 31% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-11-2012 21:14:04 ]
  maandag 5 november 2012 @ 20:28:41 #272
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118864218
Altijd ff elders hosten. Hotlinken is vaak not-done. ;)
pi_118864497
Om toch nog even moeilijk te doen:
Wat is EMS? Als ik op internet kijk is het blijkbaar een soort van taxipost ofzo? Ik vermoed dat dit dan ook even fel gecontroleerd wordt aan de grens als bij DHL? ^^
pi_118864502
Mauw wat maakt het uit, als ik hotlink weet je tenminste de bron ervan en daarnaast is erg lastig om ze even allemaal te downloaden en ergens anders hosten via mijn Nexus 7, het kan wel maar dit was makkelijkere.

Ze komen van deze website in iedere geval, dat is een Chinese review van de Huawei Honor 2.

http://mobile.pconline.com.cn/review/1210/3043630_2.html
pi_118864515
Shiznuts bedoelt dat we ze niet kunnen zien :+

Wij zien dit:
http://i.imgur.com/PguPH.png
pi_118864668
Oh daar was ik al bang voor met die site waar ik van deed hot linken.
pi_118867080
Nu heb ik ze op imageshack gehost dus moeten ze het doen.
pi_118867323
Die fotos zijn gewoon nog goed ook :)
Ziet er netjes uit, lekker scherp iig.
Al zie je bij de foto van die mannetjes, wel behoorlijk wat 'smearing' en compressie.
Groetjes, Priyantha
  maandag 5 november 2012 @ 21:20:59 #279
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118867331
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:36 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh daar was ik al bang voor met die site waar ik van deed hot linken.
Nee, FOK! blockt Imageshack nadat Imageshack FOK! geflagged had als misbruik van hun beleid. _O-

Imageshack blokkeerde eens alle afbeeldingen die op FOK! getoond werden. Toen ben ik daarachteraan gegaan en heb ik ervoor gezorgd dat ze de boel weer unblockte. De tweede keer was Danny er klaar mee en blokkeerde hen en stond er ook niet open voor dat ik de boel liet unblocken van hun kant. Conclusie was dat mensen maar elders hun plaatjes moesten hosten en niet op zo'n brakke site als Imageshack. :D Afbeeldingen worden dus niet direct getoond maar als links geplaatst.

Ik kan je eerder aanraden iets als:
www.imgur.com , of
www.tinypic.com te gebruiken
pi_118867691
Oh naja normaal gebruik ik mijn fotoalbum op tweakers.net maar imageshack heeft niet die bestands grote limiet.

Ik hoop dat jullie nu de afbeeldingen kunnen zien want ik wil nu graag Dexter kijken.

Ja die foto's zijn behoorlijk scherp, ik weet niet of een Neo N02-M of UMI X1 zulke goeie foto's kan maken met hun 8MP camera, maar de Xiaomi M2 maakt gegarandeerd mooie foto's.
  maandag 5 november 2012 @ 21:32:25 #281
97745 Thorical
finding a way
pi_118868046
De Neo daar zie ik geen market of play in screen shots.
Is daar een truck voor om er toch een op te krijgen?
Want een g2 + gaat zonder credit card niet lukken Mr Tao.
pi_118868262
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 20:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
http://imageshack.us/a/img822/3853/3043287img2012102617061.jpg (copy/paste deze link)
Hier is een imgur album met die foto's vanwege imageshack shittyness.
http://imgur.com/a/idCcx
pi_118870128
Hier nog mensen die spontaan aan de LT NEO phone gaan met 10% korting? Hoeveel dagen is die aktie? Heb nog twijfels om dit te doen of nog voor 40-45 dollar meer een G3 te halen....via Ali of zo.
pi_118870299
Heb vandaag mijn cover voor de JiaYu G3 ontvangen, maar vandaag toch maar de JiaYu G3 gecancelled. Nog wat zitten mailen met Tina om te ruilen, kon niet, zien enkel verschil van $3 door te vingers. En terwijl ik aan het mailen was zie ik dat de Neo nu maar ¤162 kost. Vlug geannuleer en Neo besteld. Wachten kan beginnen.
  maandag 5 november 2012 @ 22:23:34 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118871211
Lol, ik las in eerste instantie alleen 'JiaYu G3 ontvangen' & was like :D .
Then I read more thoroughly and -O- ...
pi_118872336
Tja, ik zit hier nu met een waardeloze cover van ¤4,99
  maandag 5 november 2012 @ 22:47:20 #287
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_118872401
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef stefke001 het volgende:
Vast wel een Tweakers die 'm voor paar euro wil overnemen :P
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_118872443
quote:
16s.gif Op maandag 5 november 2012 22:47 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben nou een Jiayu om dat ding mee te gebruiken =X
  maandag 5 november 2012 @ 22:49:26 #289
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_118872509
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:48 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben nou een Jiayu om dat ding mee te gebruiken =X
Welgeteld één User die 'm al heeft.. :P

Maar ik blijf gewoon op die van mij wachten... duurt nog even ja. Maar ach.. neem de tijd wel.
pi_118872986
Maken jullie je niet druk om het feit dat deze telefoons problemen lijken te hebben met Play?

Ik zit zelf ook naar de Neo te kijken, maar een collega van me had 6 maanden geleden een telefoon uit china besteld maar gebruikt hem niet meer ivm Google Play problemen.
  maandag 5 november 2012 @ 23:03:44 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_118873239
Nee, rooten en een workaround vinden.
En als Play toch niet wil... nou ja, zo erg is dat ook weer niet, daar weet ik ook nog wel wat voor...
pi_118873298
Het zijn geen iPhones die buiten de appstore geen software kunnen installeren, dus geen playstore is gewoon een alternatieve app market installeren of zelf playstore erop zetten.
pi_118873560
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:58 schreef marshall het volgende:
Maken jullie je niet druk om het feit dat deze telefoons problemen lijken te hebben met Play?
Nope.
Zie http://www.theandroidsoul.com/download-google-play-apk-3-9-17/
Geen root nodig
  maandag 5 november 2012 @ 23:26:22 #294
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118874237
quote:
16s.gif Op maandag 5 november 2012 22:47 schreef tokko1 het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef stefke001 het volgende:
Kies mij kies mij :D! (welke was het?).
De Jiayu, i can't wait to get it.
quote:
4 Verwerkt in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:28
quote:
Liever wel root :P de build.prop even aanpassen naar een SIII of SII helpt om alle apps te kunnen installeren ;)
pi_118874249
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 22:58 schreef marshall het volgende:

Ik zit zelf ook naar de Neo te kijken, maar een collega van me had 6 maanden geleden een telefoon uit china besteld maar gebruikt hem niet meer ivm Google Play problemen.
Sideloading en nee daar is geen root voor nodig.
//edit Oh, was al beantwoord. Fok refreshde niet.
pi_118874296
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Kies mij kies mij :')!

[..]

Liever wel root :P de build.prop even aanpassen naar een SIII of SII helpt om alle apps te kunnen installeren ;)
Oh wist niet dat dat nodig was..
Ik mis geen apps op m'n ZTE Blade met 4.1 :/
  maandag 5 november 2012 @ 23:28:09 #297
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118874322
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Het hoeft niet maar het kan wel handig zijn. ;) Waarschijnlijk is in die rom de .prop al aangepast.
pi_118874343
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Nouja hoeft niet alleen sommige apps hebben voor whatever reason een "not compatible bericht" op bepaalde telefoons. Meeste apps niet maar sommige dus dan kan je beter je telefoon voordoen als eentje die wel met alles compatible is.
  maandag 5 november 2012 @ 23:30:07 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118874412
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:28 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Nouja hoeft niet alleen sommige apps hebben voor whatever reason een "not compatible bericht" op bepaalde telefoons. Meeste apps niet maar sommige dus dan kan je beter je telefoon voordoen als eentje die wel met alles compatible is.
Sommige ontwikkelaars :(. Aan de ene kant snap ik het wel (tokkies die 1 ster rating geven als hun toestel het niet trekt). Maar ik wil het gewoon altijd zelf testen :P.

Meestal kijk ik dan even of de ontwikkelaar een site heeft of mail ze even :D Vaak valt er wel wat te regelen ;)
pi_118874720
quote:
Dat gaat volgens mij om hen handmatig te updaten naar de nieuwste versie..
oftewel dan moet je al een playstore hebben..

denk dat het zo installeren niet gaat werken ;)..

en aan robert de eer om een nieuw topic te openen :D!
  maandag 5 november 2012 @ 23:37:45 #301
327191 RobertNL
For your gear.
pi_118874725
Chinese Smartphones #3 - De Neo's, Newmans en Jiayu's zijn bijna thuis

Volgende topic: Waar Downstar een vooruitziende blik heeft :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: