abonnement Unibet Coolblue
pi_118506135


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | İ 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 29-10-2012 21:19:24 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118506568
Die Huawei (goed geschreven?) lijken mij wel mooie dingetjes.
pi_118506710
Ziet er goed uit!

De frequenties van kpn & vodaphone zijn trouwens 900/1800 MHz. Ik zal eens kijken wat er te achterhalen valt mbt die egsm frequentie van tmobile. Egsm is in principe breder dan regulier gsm 900.

En het is "compabiliteit" :)
pi_118506779
www.mobileuncle.com is ook wel een interessante site.
pi_118506822
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:54 schreef AZ_Fanatic het volgende:
Die Huawei (goed geschreven?) lijken mij wel mooie dingetjes.
Die D1 Quad XL :9~ met 2600mAh wilde ik eerst eigenlijk ook wel hebben... :@ maar ik wil eigenlijk toch liever een dualSIM mobieltje en dan kom je uit bij een MTK6577-smartphone.

Die hebben ze ook wel, hier bijvoorbeeld: www.pandawill.com/huawei-(...)e-1g-ram-p68516.html , da's de HUAWEI U8836D Ascend G500. Maar is dan meteen weer $269.99.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:58 schreef groninge01 het volgende:
www.mobileuncle.com is ook wel een interessante site.
:D Ah, cool. Thnx, suggesties zijn welkom.

@ groninge01: fixed, grazie. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 27-10-2012 20:06:39 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118507109
Samsung Gio is zojuist gesneuveld en wil graag een nieuwe telefoon. Heb een budget van zo'n 150-200 euro. Is misschien beetje kort door de bocht, maar heb ik voor dit geld een beetje goede Chinese telefoon? En zoja, welke raden jullie mij dan aan? Gebruik hem vooral voor Whatsapp, mail, beetje social media. Wel van belang dat accuduur met gemiddeld gebruik een dag mee gaat, ben wel van plan 2e accu erbij aan te schaffen voor achter de hand. Heb al een beetje rond gekeken maar is best veel keuze, merken zijn mij ook onbekend op ZTE na.
:)
pi_118507257
Volgens de dekkingskaarten op http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=8 heeft tmobile ook bereik op gsm 900.

Goed nieuws dus voor degene die tmobile icm met de neo no2-m willen gebruiken. Ik dus!
pi_118507310
_O_.

TVP.
pi_118507355
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:06 schreef Joery34 het volgende:
Samsung Gio is zojuist gesneuveld en wil graag een nieuwe telefoon. Heb een budget van zo'n 150-200 euro. Is misschien beetje kort door de bocht, maar heb ik voor dit geld een beetje goede Chinese telefoon? En zoja, welke raden jullie mij dan aan? Gebruik hem vooral voor Whatsapp, mail, beetje social media. Wel van belang dat accuduur met gemiddeld gebruik een dag mee gaat, ben wel van plan 2e accu erbij aan te schaffen voor achter de hand. Heb al een beetje rond gekeken maar is best veel keuze, merken zijn mij ook onbekend op ZTE na.
:)
De Jiayu G3 is een ideale telefoon eigenlijk. Geweldige prijs voor wat je ervoor krijgt. Maar het probleem is nou juist... je krijgt 'em zo goed als niet omdat de productie elke keer weer in de soep loopt of er andere excuses zijn. :'( We hebben 10 topics volgepraat over de G3, maar inmiddels is iedereen maar naar alternatieven aan het kijken ook. :D

Zelf heb ik nu de Neomobile N02-M besteld en is al bijna op reis naar me toe...

Ik heb de Jiayu G3 al sinds begin september in bestelling staan namelijk en hij komt en komt maar niet (voor die prijs, tegen een forse meerprijs schijnen ze op o.a. AliExpress wel te halen te zijn mondjesmaat). Dus nu ga ik aan de N02-M. De wordt namelijk al meteen verstuurd en wacht ik ondertussen wel af wanneer de G3 mijn kant op komt. Zodra die er dan ook eindelijk eens is, verkoop ik waarschijnlijk m'n N02-M weer door.

Shiz' bang-for-buck phone #1 keuze = Jiayu G3
Shiz' bang-for-buck phone #2 keuze = Neomobile N02-M, video's: http://bbs.neomobile.com.(...)e=1&extra=#pid168211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef groninge01 het volgende:
Volgens de dekkingskaarten op http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=8 heeft tmobile ook bereik op gsm 900.

Goed nieuws dus voor degene die tmobile icm met de neo no2-m willen gebruiken. Ik dus!
Ja maar, ja maar, maar wikipedia zegt... :P

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 27-10-2012 20:33:03 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118507438
Shiz, hoe groot is het scherm van die Neomobile N02-M dan? Hoeveel euro's heb je ervoor betaald?
(Ik heb al op het plaatje in de OP geklikt, verstond niets van het Chinees. Google hielp me ook niet.)
Edit: in de spoiler staat 4,5". Telefoon lijkt veel groter!

Ik heb mijn G3-bestelling ook geannuleerd en wil nu een nieuwe andere telefoon bestellen. Heel handig topic!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2012 20:17:57 ]
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:26 #11
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_118507679
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:14 schreef zarGon het volgende:
Shiz, hoe groot is het scherm van die Neomobile N02-M dan? Hoeveel euro's heb je ervoor betaald?
(Ik heb al op het plaatje in de OP geklikt, verstond niets van het Chinees. Google hielp me ook niet.)
Edit: in de spoiler staat 4,5". Telefoon lijkt veel groter!
4.5" inderdaad. :D en uit het vorige topic
quote:
Product Price: $138.88
Domestic Shipping: $1.6
International Shipping #regairmailnew: $4.74
Commission: $11.62
Total: $156.84

Gestort was 150 usd met 4,50 transactiekosten. Dus totaal in euro 154,50 = 120,- eur ongeveer. Tegoed, incl. 10% eerste storting bonus (15 usd) bedroeg 165 usd. Dus: 165-156.84 = $13.97 tegoed over. Dat is ongeveer weer 10,- euro, dus kostte het geintje eigenlijk maar 110,- euro
quote:
Ik heb mijn G3-bestelling ook geannuleerd en wil nu een nieuwe andere telefoon bestellen. Heel handig topic!
Thanks. Schept een beter overzicht/meer info zo dacht ik. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118507821
Hmhmm, zeer zeker een mooie prijs! Alleen de resolutie (is op zich geen probleem) en de batterij bevallen me minder dan die van de G3.

De G3 had ze allemaal, de Neomobile klinkt daarom minder. :@. Ik wacht nog wel even totdat jij 'm thuis hebt ontvangen, denk ik.
pi_118508062
quote:
Zodra de pixeldichtheid zo groot is dat het oog eigenlijk geen pixels meer kan onderscheiden, noemen we dat een 'retina'-display.
Correctie: retina-display is een merknaam van Apple. Andere fabrikanten mogen die niet eens voeren voor hun schermen.
Eigenlijk kan de hele zin wel weg. Als ik een meter van mijn 23" HD monitor af zit kan ik de pixels ook niet onderscheiden, maar van 10 centimeter wel. Hetzelfde bij de echte retina-displays in de iPhone 4 bijvoorbeeld, als je er maar dicht genoeg op zit kun je gewoon pixels onderscheiden.
pi_118508086
Nog een aanvulling voor de OP.

De tracking site die me de laatste tijd nooit in de steek laat voor china post is: http://www.sao.cn/en/index/home.jsp
pi_118508263
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Hmhmm, zeer zeker een mooie prijs! Alleen de resolutie (is op zich geen probleem) en de batterij bevallen me minder dan die van de G3.

De G3 had ze allemaal, de Neomobile klinkt daarom minder. :@. Ik wacht nog wel even totdat jij 'm thuis hebt ontvangen, denk ik.
Maar in die zin is de G3 overal beter in.. er is helaas geen telefoon die de G3 evenaart qua specs en prijs..

de best bang for bucks geld ook voor de Neomobile, die is goedkoper verkrijgbaar dan de G3, maar daardoor dus ook IETS mindere specs ;)
pi_118508304
Waar wordt de NEOMOBILE N02-M verkocht? Via Ebay en Chinaprices kan ik deze niet vinden.
pi_118508372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:36 schreef Joery34 het volgende:
Waar wordt de NEOMOBILE N02-M verkocht? Via Ebay en Chinaprices kan ik deze niet vinden.
Taobao.

dus via een taobao agent ( bijv zarmark ) bestellen..
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:38:54 #18
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_118508392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:36 schreef Joery34 het volgende:
Waar wordt de NEOMOBILE N02-M verkocht? Via Ebay en Chinaprices kan ik deze niet vinden.
Op taobao:
quote:
3s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:44 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb mogelijk een gaaf alternatief gevonden. Neomobile N02-M. Niet bepaald 720p en 2750mAh.
Maar wel qHD, 1850mAh, 1GB, 6577 dualSIM en aardig design. ;)
Het beste eraan, hij is pas de 23e uitgekomen (zo begrijp ik) en kost 868 yuan (~140 usd ~110 eur).



http://www.neomobile.com.cn
Via je taobao-agent (MisterTao/Zarmark/..?) verkrijgbaar.

VB: http://item.taobao.com/item.htm?id=15175383290 // http://item.taobao.com/item.htm?id=16262209603

Some food for thought, ey? :7
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:52 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Dus... www.mistertao.com / www.zarmark.com .
Taobao is een Chinese marktplaats, daar kunnen wij als Nederlanders weinig gaan beginnen, daarom zoeken we een agent... een 'representative' in China, die het spul voor ons bestelt, waar je ze geld voor geeft (1st Pay) Als zij het binnenkrijgen checken ze de inhoud, maken er een foto van (bij MisterTao i.i.g.), verpakken de boel, bepalen het gewicht en naar aanleiding daarvan de verzendkosten. Daarna geef je hun de 'go!' om het op te sturen en betaal je de (2nd Pay) verzendkosten van je agent naar jou en een kleinigheidje voor hun moeite.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_118508415
of via aliexpress:

http://www.aliexpress.com(...)2-m&catId=0&manual=y

al staat hij daar voornamelijk wat duurder ;)
pi_118508493
Thanks, lastig welke het zou gaan worden.. en hoe ik deze zal kopen. Dealextreme/BIC/Ebay is dan net een stukje makkelijker.
pi_118508551
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:41 schreef Joery34 het volgende:
Thanks, lastig welke het zou gaan worden.. en hoe ik deze zal kopen. Dealextreme/BIC/Ebay is dan net een stukje makkelijker.
Er komen wss volgende week wat toetsellen bij lightake.com. waaronder mogelijk ook de neo mobile ;).. dus je kunt daar mogelijk even op wachten..
pi_118508554
Knappe OP! :D

Vraagje:

Weet er iemand iets over 4G bij die china phones? Enig idee of die binnenkort daarme zouden uitkomen ofzo? :p

Vermits ze er hier in België (weet niet hoe het zit in Nederland?) nu toch eindelijk ook mee beginnen... :)
pi_118508584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:42 schreef Downstar het volgende:

[..]

Er komen wss volgende week wat toetsellen bij lightake.com. waaronder mogelijk ook de neo mobile ;).. dus je kunt daar mogelijk even op wachten..
Heeft geen haast, wil pas over 2 weekjes een besluit gaan maken. Zal het in de gaten houden, bedankttt.
pi_118508630
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:42 schreef Vincent_vd het volgende:
Knappe OP! :D

Vraagje:

Weet er iemand iets over 4G bij die china phones? Enig idee of die binnenkort daarme zouden uitkomen ofzo? :p

Vermits ze er hier in België (weet niet hoe het zit in Nederland?) nu toch eindelijk ook mee beginnen... :)
Mediatek ( het bedrijf achter de cheapass processoren uit de meeste telefoons) zijn bezig met een nieuwe chip namelijk de MTK6589, deze zou ondersteuning moeten bieden aan LTE(4g)..

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:43 schreef Joery34 het volgende:

[..]

Heeft geen haast, wil pas over 2 weekjes een besluit gaan maken. Zal het in de gaten houden, bedankttt.
Daarnaast heeft pandawill ook wel veel nieuwe telefoons vaak in hun webshop, maar daar ontbreekt ook nog de Neo..

[ Bericht 12% gewijzigd door Downstar op 27-10-2012 21:24:21 ]
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:50:04 #25
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_118508805
De Neo ontbreekt bij alle webshops nog. Die heb ik net na de launchdatum (23.10) puur toevallig door op taobao.com te zoeken op '6577 4.5' gevonden. :D _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')