ik zou een rs6 halen die jij op noemt zijn net wat te opvallendquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Audi R8 iets? Of de Aston Martin DBS9?
*kuch* kuch* iets wat in mijn budget past...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:47 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
ik zou een rs6 halen die jij op noemt zijn net wat te opvallend
supra is wat te duur... skyline alleen rechtse stuur,maar die 180sx ziet er gunstig uit! wat denk je van een audi tt quattro ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:58 schreef PH-KCD het volgende:
Toyota Supra, Toyota MR2, Nissan Skyline, Nissan Silvia, Nissan 180SX, ...
RHD is een probleem voor je? Zonde, persoonlijk vind ik het erg gaaf.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:00 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
*kuch* kuch* iets wat in mijn budget past...
[..]
supra is wat te duur... skyline alleen rechtse stuur,maar die 180sx ziet er gunstig uit! wat denk je van een audi tt quattro ?
ja hij is lelijk maar de prestaties zijn geweldig! die hou ik maar ff in m'n achterhoofd maar die 180sx waar de hell kan je dat beest vinden?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:02 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
RHD is een probleem voor je? Zonde, persoonlijk vind ik het erg gaaf.
De oudere TT bedoel je? Ontzettend lelijk, maar dat ding rijdt echt geweldig.
je hebt geen budget genoemd...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:00 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
*kuch* kuch* iets wat in mijn budget past...
[..]
supra is wat te duur... skyline alleen rechtse stuur,maar die 180sx ziet er gunstig uit! wat denk je van een audi tt quattro ?
tot de 3.500 euro?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:04 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
je hebt geen budget genoemd...
Kan geen kwaad.. maar die achterkant van die auto is toch echt om te:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:07 schreef PH-KCD het volgende:
http://kopen.marktplaats.(...)earch.x=0&search.y=0
Sorry voor de lange link.
180sx is de Amerikaanse versie van onze 200sx.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:58 schreef PH-KCD het volgende:
Toyota Supra, Toyota MR2, Nissan Skyline, Nissan Silvia, Nissan 180SX, ...
Bedoelde ik ook, heb hem goede links gestuurd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
180sx is de Amerikaanse versie van onze 200sx.
ze zijn heel snel,dat is waar sorry maar ze zien er echt ouderwets en lelijk uitquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:11 schreef Frsh het volgende:
Niet heel gebruikelijk, maar je kunt een Volvo S40 2.0 T kopen. Heeft 147 kw (=200pk) en rijdt als een trein. En dan mag jij verbouwen. Zie ook:
dat zijn geile auto'squote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:09 schreef GizartFRL het volgende:
Impreza GT Turbo Plus
Normale motorkap erop en een FMIC inbouwen.
lolzquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:20 schreef Elusive het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)KJlz7&fta_ind=1&fs=1
en tunen doe je met een schroevendraaier op de carb =]
Normaal zit bij een GT Turbo de intercooler bovenop het blok.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:18 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
dat zijn geile auto's![]()
,maar waarvoor zorgt die FMIC?
leuk idee... zal dat voor meer pk's zorgen? btw de auto zal er wel pauper uitzien zonder die baas-luchthapper, als mijn keuringspapieren maar in orde zijn kunnen die flikken toch niks zeggen...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Normaal zit bij een GT Turbo de intercooler bovenop het blok.
De luchthapper op de motorkap zorgt ervoor dat er koude lucht bij komt.
Als je er een normale motorkap op zet verwacht niemand dat het een snelle auto is, maar eerder een 1.6 of 2.0 benzine uitvoering.
Om toch een intercooler te kunnen houden zou je deze in de voorbumper kunnen monteren.
jammer dat dat een CIH is, zonder veel om te bouwen zou ik dan een e kadett gsi 16v kopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:20 schreef Elusive het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)KJlz7&fta_ind=1&fs=1
en tunen doe je met een schroevendraaier op de carb =]
leuke toerenteller heeft dat dingquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:40 schreef -niemand- het volgende:
[..]
jammer dat dat een CIH is, zonder veel om te bouwen zou ik dan een e kadett gsi 16v kopen.
http://link.marktplaats.nl/591476305
standaard al 150 pk, weegt bijna niks. en over een paar jaar wegenbelastingvrij
deze dingen zijn echt retesnel.
het welbekende opel digidash, ik vind het zelf een geweldig dingquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:00 schreef Elusive het volgende:
[..]
leuke toerenteller heeft dat ding
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:13 schreef -niemand- het volgende:
[..]
wel als je er m plakkertjes op doet
Dan praten we niet meer over een 318.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:13 schreef -niemand- het volgende:
[..]
wel als je er m plakkertjes op doet
1 drempel en je bumper ligt eraf...quote:
die 318 bv: trage acceleratie, geen hoge top. is geen snelle waggie je weet!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:28 schreef D. het volgende:
[..]
Hoezo niet echt?
Weinig dingen zo relatief als 'snel'
Als het nou de 60-GTX-1 was waar ik vandaag achter reed.quote:
Er zijn vast mensen die 'm snel vindenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die 318 bv: trage acceleratie, geen hoge top. is geen snelle waggie je weet!
Dat valt ook wel mee, zo'n ding is gewoon machtig, een echte road-king auto.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die 318 bv: trage acceleratie, geen hoge top. is geen snelle waggie je weet!
een 318 is een jan-modaal bmwquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:31 schreef AZ_Fanatic het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, zo'n ding is gewoon machtig, een echte road-king auto.
Wel een nette auto, die waarschijnlijk ook lekker stuurtquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een 318 is een jan-modaal bmw
Als het een grote zware bak is, en hij boven de 150 nog net zo hard blijft doortrekken tot ver over de 200 ja.quote:
Dus hoe zwaarder de auto, hoe eerder jij 0-100 in 8 sec. als snel ervaart?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Als het een grote zware bak is, en hij boven de 150 nog net zo hard blijft doortrekken tot ver over de 200 ja.
Nee hoe meer vermogen onder kap dat telt, 0-100 is voor mietjes en kinders op opgevoerde brommers. Echter kerels gaat het hoe snel dat ding over de 200 vliegt en met hoeveel gas erop je de bocht kan pakken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:57 schreef D. het volgende:
[..]
Dus hoe zwaarder de auto, hoe eerder jij 0-100 in 8 sec. als snel ervaart?
Ow, okquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee hoe meer vermogen onder kap dat telt, 0-100 is voor mietjes en kinders op opgevoerde brommers. Echter kerels gaat het hoe snel dat ding over de 200 vliegt en met hoeveel gas erop je de bocht kan pakken.
Als je nou ook nog even die advertentie op Marktplaats had gelezen dan had je gezien dat dat exemplaar 260pk zou hebben itt de 200pk die standaard is. Dus hij zal ongetwijfeld ietsje sneller zijn dan die 8 sec, al zal het absoluut geen meerdere seconden schelen. Misschien max 1 ofzo?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:10 schreef D. het volgende:
[..]
http://www.autotrack.nl/autogids/testverslag/saab/9-3/1410
Klopt, die is een seconde snellerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:14 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Als je nou ook nog even die advertentie op Marktplaats had gelezen dan had je gezien dat dat exemplaar 260pk zou hebben itt de 200pk die standaard is. Dus hij zal ongetwijfeld ietsje sneller zijn dan die 8 sec, al zal het absoluut geen meerdere seconden schelen. Misschien max 1 ofzo?
Hij is wel goedkoop
Ik vind het juist enorm pauper staan. Koop gewoon een auto met het stuur op de correcte plek zeg...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:02 schreef PH-KCD het volgende:
RHD is een probleem voor je? Zonde, persoonlijk vind ik het erg gaaf.
Protip:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het juist enorm pauper staan. Koop gewoon een auto met het stuur op de correcte plek zeg...
mha, bij aanschaf reviseren, dan olie netjes op pijl houden en tijdig verversen, en dan netjes warm rijden, dan gaat het niet heel snel kapotquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:50 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vind maar eens een goeie voor weinig.
Sowieso de G-lader, uiterst onbetrouwbaar en duur.
Dat geldt natuurlijk niet voor een Brit die even in NL is. Duh!quote:
correcte? wat is er mis mee?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het juist enorm pauper staan. Koop gewoon een auto met het stuur op de correcte plek zeg...
Waarom zit het stuur links bij ( de meeste) NL auto's?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:21 schreef DS4 het volgende:
Ja, wat denk je zelf? Zou het toeval zijn dat in Nederland geleverde auto's op een uitzondering na het stuur links hebben zitten?
Weet je dat nou echt niet?quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:26 schreef GizartFRL het volgende:
Waarom zit het stuur links bij ( de meeste) NL auto's?
Omdat je dan bij het verlaten van de parkeergarage makkelijk het bonnetje in het gleufje kunt steken zodat de slagbomen je doorgang verlenen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:26 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Waarom zit het stuur links bij ( de meeste) NL auto's?
Best leuk ding!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:20 schreef Elusive het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)KJlz7&fta_ind=1&fs=1
en tunen doe je met een schroevendraaier op de carb =]
Als je bedenkt dat de eerste auto's het stuur in het midden hadden niet nee.quote:
En daarna ging de evolutie en innovatie omtrent de auto gewoon verder? Auto's worden steeds geavanceerder en steeds weer vernieuwd, en destijds was dat om de auto's misschien beter aan te passen op rechts en/of links rijdend verkeer?quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:46 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Als je bedenkt dat de eerste auto's het stuur in het midden hadden niet nee.
eens. supermakkelijk zelf te onderhouden. niet bijzonder snel in sprint, maar in de bochten sneller dan je ooit zult denken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/598683415
slotje!
Minder dan ¤10.000 is nog niet direct gelijk aan maximaal ¤3500.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:39 schreef Apekoek het volgende:
Porsche Boxster van voor 2000, die heb je al voor onder de 10k:
[ afbeelding ]
Leuker dan welke Opel dan ook. Bovendien lekker uitgerust met 250pk.
Poor man`s 911.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:39 schreef Apekoek het volgende:
Porsche Boxster van voor 2000, die heb je al voor onder de 10k:
[ afbeelding ]
Leuker dan welke Opel dan ook. Bovendien lekker uitgerust met 250pk.
Ik snap dat er evolutie is in de autotechniek, maar waarom specifiek het stuur links?quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
En daarna ging de evolutie en innovatie omtrent de auto gewoon verder? Auto's worden steeds geavanceerder en steeds weer vernieuwd, en destijds was dat om de auto's misschien beter aan te passen op rechts en/of links rijdend verkeer?
leuk! hoe ziet ie eruit?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:48 schreef daNpy het volgende:
Ik heb nog een nette e46 318i voor je ts, ruim binnen je budget
als je echt geld hebt koop je niet een minderwaardige porsche natuurlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:35 schreef Apekoek het volgende:
Ook met de huidige Porsche Boxster is echt niets mis mee:
[ afbeelding ]
De "poor man's" status zie ik niet hier in terug, dat ligt denk ik meer aan de bril die jij er zelf bij op zet.
Reserveer wel 5K voor als er weer iets wat stuk gaatquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:35 schreef powerflux het volgende:
[..]
eens. supermakkelijk zelf te onderhouden. niet bijzonder snel in sprint, maar in de bochten sneller dan je ooit zult denken.
Maar sneller voor minder aanschafgeld: Cadillac Seville STS uit begin '90 met de V8. 300PK, 400NM.
[ afbeelding ]
Koop je voor 1000,-
Stel je bent goed welvarend maar je hebt niet geld voor het duurste model?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je echt geld hebt koop je niet een minderwaardige porsche natuurlijk.
niets. alleen bevestig je daarmee dat het een poor-man-porsche is. een rich-man-porsche is natuurlijk een brute 911.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Stel je bent goed welvarend maar je hebt niet geld voor het duurste model?
Dan koop ik nog altijd liever een Porsche om zijn looks, power en rijgedrag dan een Opel of Audi etc. Wat zou daar mis aan zijn?
Ik ontken ook niet dat de 911 het vlaggenschip is en in het hoogste segment zit, maar dat wisten we voor deze discussie natuurlijk ook al.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niets. alleen bevestig je daarmee dat het een poor-man-porsche is. een rich-man-porsche is natuurlijk een brute 911.
stukje marketing he. en natuurlijk is het een toffe bak om in te rijden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:56 schreef Kriegel het volgende:
Lullig alleen voor de puristen dat die 'poor man's Porsche' inmiddels zo'n beetje beter rijdt en sneller de bocht door gaat dan de standaard 911.Het is dat Porsche het vermogen opzettelijk beneden de 911 houdt, maar verder is er met een Boxster / Cayman echt verdomd weinig mis.
en elk jaar het aanschafbedrag aan MRB. er is een goede reden dat ze zo goedkoop zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Reserveer wel 5K voor als er weer iets wat stuk gaat
Dat ook, ik heb lang gedacht om er een aan te schaffen maar dat is toch echt geen goed plan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:54 schreef powerflux het volgende:
[..]
en elk jaar het aanschafbedrag aan MRB. er is een goede reden dat ze zo goedkoop zijn.
Nieuwe model is idd aanzienlijk beter maar het oude model is meer iets voor vrouwen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:56 schreef Kriegel het volgende:
Lullig alleen voor de puristen dat die 'poor man's Porsche' inmiddels zo'n beetje beter rijdt en sneller de bocht door gaat dan de standaard 911.Het is dat Porsche het vermogen opzettelijk beneden de 911-lijn houdt, maar verder is er met een Boxster / Cayman echt verdomd weinig mis.
Ik neem aan dat je niet in alle drie gereden hebt, want de 911 rijdt gewoon meer als een sportwagen, vraagt meer aandacht en is gewoon de spannendste.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:56 schreef Kriegel het volgende:
Lullig alleen voor de puristen dat die 'poor man's Porsche' inmiddels zo'n beetje beter rijdt en sneller de bocht door gaat dan de standaard 911.Het is dat Porsche het vermogen opzettelijk beneden de 911-lijn houdt, maar verder is er met een Boxster / Cayman echt verdomd weinig mis.
Maar het oog wil ook wat hequote:Op zondag 28 oktober 2012 15:20 schreef Compoantje het volgende:
Ik zou een Rover 220 Coupé Turbo kopen.
Voor onder de 2000 euro heb je een zeldzame maar supersnelle coupé.
Inderdaad! Ready voor de zeepkisten race!quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:00 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuk ding: [ afbeelding ]
Die laatste koop je denk ik niet voor ¤ 3500,=quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:13 schreef Descendent het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk Aero versie met +200PK TURBOTURBO!
Of je gaatvoor de ieuwere 9-3 2.8 turbo Aero.
[ afbeelding ]
![]()
De door TS gevraagde coupé zie ik er ook niet in terugquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:16 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Die laatste koop je denk ik niet voor ¤ 3500,=
Nouja, daar had ik in eerste instantie eerlijk gezegd ook overheen gelezen, vandaar dat ik ook al met Saabs aan kwam zetten..quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:27 schreef D. het volgende:
[..]
De door TS gevraagde coupé zie ik er ook niet in terug
kameraad van mij heeft een scirocco mk2 gti. godverdomme wat een traag dingquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:30 schreef Betuwenaar het volgende:
Volkswagen Corrado VR6,1.8 G60 of een Volkswagen Scirocco mk1, mk2.
En dan vooral de Corrado VR6, alleen vind maar eens een nette...
Om een kofferbak een bepaalde auto niet nemen, wel sneu. Straks eindig je nog tegen je zin in in een jan modaal stationwagon ford focus.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:41 schreef virl3 het volgende:
Is een Alfa GTV niet wat? 't is dat die kofferbak zo onpraktisch is anders zou ik er een gekocht hebben..
[ afbeelding ]
Met een mooi doch mega fout rood lederen interieur of zo.![]()
[ afbeelding ]
Tja.. Ik speel gitaar in bandjes en die moest nog wel net achterin passen te samen met een kist kabeltjes e.d. Om nou terwille van een mooie auto over te stappen van gitaar naar triangle ..quote:Op maandag 29 oktober 2012 06:40 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Om een kofferbak een bepaalde auto niet nemen, wel sneu. Straks eindig je nog tegen je zin in in een jan modaal stationwagon ford focus.
Wacht even, een distributieriem vervangen voor 1400 euro? Daar kom je bij de dealer niet eens aan. Daar kun je hem letterlijk twee keer voor laten vervangen, inclusief waterpomp en spanrollen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:46 schreef Mano_ het volgende:
Voor 3.5k heb je ook zo iets:
[ afbeelding ]
Heerlijke 3.0 V6 (194 pk tot 2001, daarna 210 pk), alleen zie je dat wel in het verbruik en de onderhoudskosten. Heb laatst de distr-riem gedaan voor 1400 euro![]()
Maar voor de prijzen van een 98-99 model (2k tot 5k voor een nette) krijg je ontzettend veel auto. Pak een Pack-uitvoering en alles zit er op. Met dank aan Franse afschrijving, want die dingen kostten bijna een ton in guldens.
Dat was bij de dealer. Het blok moet er bijna uit omdat er geen ruimte is om te werken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:08 schreef steeez het volgende:
[..]
Wacht even, een distributieriem vervangen voor 1400 euro? Daar kom je bij de dealer niet eens aan. Daar kun je hem letterlijk twee keer voor laten vervangen, inclusief waterpomp en spanrollen.
Ik weet niet waar je dat laat doen maar dit is wel echt belachelijk. Moet voor 500-600 ook prima te doen zijn bij een V6 door een bedrijf die een klein beetje weet wat hij doet.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:00 schreef Tinos85 het volgende:
Wat is er zo onpraktisch aan die kofferbak dan?
da's een klein lijk. je moet wel mogelijkheden hebben voor wat grotere lijken anders heb je straks een probleem.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:33 schreef Kriegel het volgende:
Mwah, je kan er dus een lijk in kwijt, dat is goed genoeg.
Totdat het lijk stijf wordt en je het er niet meer uitkrijgt zonder een zaag..quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:33 schreef Kriegel het volgende:
Mwah, je kan er dus een lijk in kwijt, dat is goed genoeg.
kijk, goeie inzichten van ervaringsdeskundigen, daar kunnen we wat meequote:Op maandag 29 oktober 2012 18:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Totdat het lijk stijf wordt en je het er niet meer uitkrijgt zonder een zaag..
Ga Dexter kijken, genoeg inspiratiequote:Op maandag 29 oktober 2012 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kijk, goeie inzichten van ervaringsdeskundigen, daar kunnen we wat meehoe los jij het probleem op van lekkende lijken trouwens?
fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting...quote:
Je hebt PB hequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting...
BTW iets dat de vorm heeft van een 8-serie vind ik mooi maar geen nissan 200sx of zoiets :die achterkant is oersaai
Iets wat we niet hebben op FOK!quote:
ik weet dm en pm maar pb?? wth?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Iets wat we niet hebben op FOK!
Hier hebben we alleen DM (Direct Message) of PM (Personal Message).
DM's zie je zodra je op FOK! komt (en ingelogd bent natuurlijk). PM's zie je rechtsboven een envelopje; een soort van mailtje zegmaar.
Ja dat bestaat dus niet. Waarschijnlijk bedoelt ie Persoonlijk Bericht. Wat dan dus zou duiden op een Personal Message, met andere woorden hou je envelopje in de gaten!!!!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:07 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ik weet dm en pm maar pb?? wth?
quote:
Die dusquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:01 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Inderdaad! Ready voor de zeepkisten race!
quote:The flagship of the range, the 220 Coupé Turbo's performance came from the T-Series 2.0 litre 16-valve engine with turbo-charging producing 200 PS (147 kW; 197 bhp) at 6000 rpm and 174 lb·ft (236 N·m) The fastest-ever production Rover achieved 149 mph (240 km/h) and a 0-60 mph time of only 6.3 seconds and 30-70 mph in 5.7 seconds in a 1992 Autocar test.
Ja maar dit topic ging over coupés toch? Beiden zijn geen coupé, de ene is een sedan en de ander een hatchback.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:24 schreef Kriegel het volgende:
Even raden, de Delta Integrale en alles met een Xerxes 2.5 V6 (24v, vooral niet te vergeten!) onder de kap.
iddquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar dit topic ging over coupés toch? Beiden zijn geen coupé, de ene is een sedan en de ander een hatchback.
Het is een Japanse auto uit begin jaren '90, wat verwacht je dan? Zeker als je een rijstkoker wil.quote:
Hehe, ik wist het.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:32 schreef vosss het volgende:
Dat is een coupe ja. Met dezelfde 2,5L V6 (24v niet vergeten!)
Een Honda Integra type R vind ik véél mooierquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het is een Japanse auto uit begin jaren '90, wat verwacht je dan? Zeker als je een rijstkoker wil.
[..]
Hehe, ik wist het.
je zegt het zelf : hij IS lelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:29 schreef vosss het volgende:
Je kan ook kijken naar een Subaru SVX al voldoet die niet helemaal aan je voorwaarden.
Hij is namelijk niet heel erg snel (ik geloof iets van 8,3 naar de 100) en niet echt onopvallend.
Apart en zo lelijk dattie mooi is wel
Als jij zo'n auto lelijk noemt ben jij deze niet eens waard. Ga maar in een lelijk aziatisch hok rijden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:47 schreef Bami-Powner het volgende:
wat dacht je van een lelijke maar snelle audi s4?
Gaat het met je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als jij zo'n auto lelijk noemt ben jij deze niet eens waard. Ga maar in een lelijk aziatisch hok rijden.
Niet weer zo'n S4 naar de klote
Heerlijk blok is dat die 2.7liter biturboquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:47 schreef Bami-Powner het volgende:
wat dacht je van een lelijke maar snelle audi s4?
Vtecquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef Sejt het volgende:
Honda Prelude 5th Gen. 2.2 VTi
[ afbeelding ]
185pk, VTEC (heilig icm K&N coldair luchtfilter), goede stuureigenschappen, goede uitrusting.
Mn vorige auto, met pijn in het hart weggedaan door kosten & uitbreiding gezin.
Is vast wel voor die prijs te krijgen nu.
was taalkundig neit helemaal fris geloof ik. Dus maar gauw aangepastquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:36 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ik heb je eerste versie gezien
srry is niets voor me...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef Sejt het volgende:
Honda Prelude 5th Gen. 2.2 VTi
[ afbeelding ]
185pk, VTEC (heilig icm K&N coldair luchtfilter), goede stuureigenschappen, goede uitrusting.
Mn vorige auto, met pijn in het hart weggedaan door kosten & uitbreiding gezin.
Is vast wel voor die prijs te krijgen nu.
Ieder z'n mening. Ik vond het heerlijk als iemand naast me moest schakelen en dan bij mij de vtec erin kwam. (+ luchtfilter)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Vtec
Nog erger dan een turbogat is een turbogat zonder schop in de rug.
Niks lekkerder dan een flinke turbodiesel met max koppel op 1700 rpm ipv 2 versnellingen terug schakelen om een beetje vooruit te komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:39 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ieder z'n mening. Ik vond het heerlijk als iemand naast me moest schakelen en dan bij mij de vtec erin kwam. (+ luchtfilter)
Rij nu turbodiesel
En ondertussen een dieselgeluid horen. Nee, geef mij maar een jankende benzine auto. (en dan geen 1.4)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Niks lekkerder dan een flinke turbodiesel met max koppel op 1700 rpm ipv 2 versnellingen terug schakelen om een beetje vooruit te komen.
Je vergeet echter wel dat die VTEC bakken heerlijk gretig hoge toeren draaien, afhankelijk van je voorkeur kan dat ook erg tof zijn. Op eenzelfde manier als bijvoorbeeld de laatste Celica T-Sport met VVTL-i, of een wankelmotor. In de praktijk is het vaak onhandig, maar als je dan zo'n leeg stuk weg voor je hebt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Vtec
Nog erger dan een turbogat is een turbogat zonder schop in de rug.
Je moet eens uit gaan zoeken wat wel iets voor je is, want je hebt een beperkt budget en alles wat betaalbaar, niet schreeuwerig, degelijk en toch redelijk snel is moet ondertussen wel genoemd zijn. Probleem is, je vindt niks leuk tenzij het veel te veel geld kost.quote:
Ik chargeer ook maar een beetje. Maar voor normaal dagelijks gebruik prefereer ik toch een lekkere diesel, liefst nog icm met een lekkere automaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:48 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je vergeet echter wel dat die VTEC bakken heerlijk hoge toeren draaien, afhankelijk van je voorkeur kan dat ook erg tof zijn. Op eenzelfde manier als bijvoorbeeld de laatste Celica T-Sport met VVT-i, of een wankelmotor.
[..]
Je moet eens uit gaan zoeken wat wel iets voor je is, want je hebt een beperkt budget en alles wat betaalbaar, niet schreeuwerig, degelijk en toch redelijk snel is moet ondertussen wel genoemd zijn. Probleem is, je vindt niks leuk tenzij het veel te veel geld kost.
Conclusie: doorsparen.
waarom eigenlijk een diesel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik chargeer ook maar een beetje. Maar voor normaal dagelijks gebruik prefereer ik toch een lekkere diesel, liefst nog icm met een lekkere automaat.
Omdat 55~60k per jaar in een benzine nogal ongunstig is.quote:
rijdt diesel goed,dan heb ik het vooral over die TDI'squote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat 55~60k per jaar in een benzine nogal ongunstig is.
Ik vind het heerlijk. Onderin al een sloot koppel beschikbaar waardoor je lekker schakellui kan rijden. Maar ik ben liever lui dan moe. Als je een hoogtoerige VTEC helemaal het einde vindt zul je een diesel niet veel aan vinden denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:05 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
rijdt diesel goed,dan heb ik het vooral over die TDI's
ik begrijp wat je bedoelt,die fantastische trekkracht terwijl je die turbo hoort fluiten...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk. Onderin al een sloot koppel beschikbaar waardoor je lekker schakellui kan rijden. Maar ik ben liever lui dan moe. Als je een hoogtoerige VTEC helemaal het einde vindt zul je een diesel niet veel aan vinden denk ik.
Ja prima!quote:
Ik rij nu ook diesel (35-40k km per jaar) met gemiddeld 1:19. Véél goedkoper dan m'n oude Honda Prelude en in alle opzichten gewoon een goede keuze. Alleen het dieselgeluid als ik 's ochtends de auto start vind ik vreselijk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
ik begrijp wat je bedoelt,die fantastische trekkracht terwijl je die turbo hoort fluiten...
Inderdaad, alles beter als zo'n astmatische diesel..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:42 schreef Sejt het volgende:
[..]
En ondertussen een dieselgeluid horen. Nee, geef mij maar een jankende benzine auto. (en dan geen 1.4)
De eerste 5th gen die ik bekeek was een 2.0 met gas. Werd me verteld door de verkoper dat vtec en gas niet zo goed samen gaat. Dus die was niks voor mijquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, alles beter als zo'n astmatische diesel..
Zelfs mijn VAG 1.4 16V klinkt beter.![]()
Oh, en toeren maken =![]()
EN een Prelude kan best tof zijn..
Jammer dat je er zo weinig op gas hebt..
Zag laatst een rode staan, alleen had die al 2.5 ton gereden.. Beetje te veel voor mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:24 schreef Sejt het volgende:
[..]
De eerste 5th gen die ik bekeek was een 2.0 met gas. Werd me verteld door de verkoper dat vtec en gas niet zo goed samen gaat. Dus die was niks voor mij
Maar de 2.0 heeft geen VTEC, dus die man zat te lullen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:24 schreef Sejt het volgende:
[..]
De eerste 5th gen die ik bekeek was een 2.0 met gas. Werd me verteld door de verkoper dat vtec en gas niet zo goed samen gaat. Dus die was niks voor mij
Audi's zijn per definitie lelijke hokken, en als je er een gezien hebt dan heb je ze allemaal gezien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als jij zo'n auto lelijk noemt ben jij deze niet eens waard. Ga maar in een lelijk aziatisch hok rijden.
Niet weer zo'n S4 naar de klote
Owja, weet niet hoe je budget voor onderhoud is, maar je gaat er op leeg lopen op zo'n S4.
Tenzij je er een hebt die top onderhouden is maar dan schiet de aanschafprijs ook aardig omhoog.
Dat zijn tenminste nog 3 variaties.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Audi's zijn per definitie lelijke hokken, en als je er een gezien hebt dan heb je ze allemaal gezien.
Je hebt kleine audi's, middelgrote audi's en hele grote audi's, maar het is allemaal hetzelfde.
De enige mooie Audi's zijn de 100 van begin jaren 90 en dan met name de Avant uitvoering ervan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Audi's zijn per definitie lelijke hokken, en als je er een gezien hebt dan heb je ze allemaal gezien.
Je hebt kleine audi's, middelgrote audi's en hele grote audi's, maar het is allemaal hetzelfde.
Ik waag het om u een bezoek aan Hans Anders of anderszins aan te raden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:50 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste nog 3 variaties.
Aziatische auto's zijn er niet in zoveel variaties, ze zijn allemaal lelijk!
Alsjeblieft, hier heb je een net zo kortzichtige pauper reactie.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:31 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik waag het om u een bezoek aan Hans Anders of anderszins aan te raden.
Blijkbaar ontbreekt er iets aan uw visie.
Sorry, heb het misschien verkeerd verwoord. Hij zei dat alleen de 2.0 gas kan hebben, omdat die geen vtec heeft. Ik vroeg namelijk of gas ook in een vtec ingebouwd kon worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:40 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar de 2.0 heeft geen VTEC, dus die man zat te lullen.
Ach so.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:15 schreef Sejt het volgende:
[..]
Sorry, heb het misschien verkeerd verwoord. Hij zei dat alleen de 2.0 gas kan hebben, omdat die geen vtec heeft. Ik vroeg namelijk of gas ook in een vtec ingebouwd kon worden.
Maar een goede is erg lastig te vinden...quote:Op zondag 4 november 2012 14:13 schreef steeez het volgende:
Peugeot 205 GTi / 306 GTi-6
Veel plezier voor je geld.
Een franse auto is meer de aller allerlaatste optie.quote:Op zondag 4 november 2012 15:12 schreef steeez het volgende:
Bedoel je de specifiek de 205 of de 306? Van allebei is het lastig een nette te vinden inderdaad.
Vooral de 306 GTi is erg dun gezaaid. Van de 205 zijn er veel geleverd maar er zijn inderdaad weinig nette exemplaren over. Een kwestie van goed zoeken, zijn erg leuke auto's
Inderdaad beiden. Heb ze ook beiden gehad, maar dat is lang geleden...quote:Op zondag 4 november 2012 15:12 schreef steeez het volgende:
Bedoel je de specifiek de 205 of de 306? Van allebei is het lastig een nette te vinden inderdaad.
Vooral de 306 GTi is erg dun gezaaid. Van de 205 zijn er veel geleverd maar er zijn inderdaad weinig nette exemplaren over. Een kwestie van goed zoeken, zijn erg leuke auto's
10 seconde op de 100 is niet bepaald snel.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijkquote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
Je hebt het budget gezien?quote:Op zondag 4 november 2012 19:05 schreef Jeroen44 het volgende:
geen idee of deze al genoemd is, maar wat dacht je van de Golf R32? subtiel en snel
Redelijk snel zei ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 18:45 schreef blup het volgende:
[..]
10 seconde op de 100 is niet bepaald snel.
Daarom zei ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 19:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk
junk is een boer :pquote:Op zondag 4 november 2012 19:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook
Overigens vind ik hem wel mooi en het is een executive uitvoering met alles erop en eraan.
Ieder zijn ding he![]()
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.quote:Op zondag 4 november 2012 19:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk
quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.
Mooi is relatief maar origineel vind ik het wel want zoveel zijn er niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:19 schreef Apekoek het volgende:
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?
Ontopic, het is en blijft een ontzettende lelijke jan modaal hok. Je kan niet beweren dat een dergelijke auto origineel of mooi is (zelfs niet snel, waarom dan dit topic bevuilen met een gare Opel station), dan heb je echt stront in je ogen.
Je hebt zeker je spellingscontrole uit staan, of negeer je die rode kronkellijntjes gewoon standaard?quote:Op zondag 4 november 2012 20:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?
Ontopic, het is en blijft een ontzettende lelijke jan modaal hok. Je kan niet beweren dat een dergelijke auto origineel of mooi is (zelfs niet snel, waarom dan dit topic bevuilen met een gare Opel station), dan heb je echt stront in je ogen.
zeker vet! gefeliciteerd!quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
leuk ding.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
Die zijn allemaal al weggeroest jongeuhquote:Op zondag 4 november 2012 21:12 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk ding.
maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben.
maar wel met de c30se
3.0 24 klepper 6 cilinder lijn
je moet weten waar je moet zoekenquote:Op zondag 4 november 2012 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die zijn allemaal al weggeroest jongeuh
Inkoppertje, maar ik maak hem nietquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je moet weten waar je moet zoeken
maar duuuuur.quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je moet weten waar je moet zoeken
of de lotus omega danquote:Op zondag 4 november 2012 21:46 schreef powerflux het volgende:
[..]
maar duuuuur.
opzich wel de vetste Omega idd
oh ja, en ook echt gevaarlijk snelquote:Op zondag 4 november 2012 21:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
of de lotus omega dan![]()
c36get
dit blok maar dan opgeboord en twinturbo
Als jij er een vind voor ¤3500,- moet je mij direct een berichtje sturen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:05 schreef Jeroen44 het volgende:
geen idee of deze al genoemd is, maar wat dacht je van de Golf R32? subtiel en snel
Op de sloopquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je moet weten waar je moet zoeken
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenquote:Op maandag 5 november 2012 08:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als jij er een vind voor ¤3500,- moet je mij direct een berichtje sturen.
@TS, Golf 4 GTI (weinig spannend maar wel rap) en anders een VR6 proberen te bemachtigen (al zijn deze tot ¤4500/¤5000 euro vaak niet in een super staat.
Je beste optie blijft overigens een Japanner, als RHD geen probleem was had je best een monstertje kunnen kopen voor dat geld, LHD kom je wat duurder uit op een iets simpeler model.
ITR is helaas gewoon FWD en met jouw budget niet te krijgen (zeker geen LHD)quote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenen ik heb nu een Honda Integra type R als doel
en als je iets in gedachte hebt heb ik het liefst eentje met achterwielaandrijving
als ik de auto als vrouw moest omschrijven; een dikke diva welke haar lijf in een zwempak heeft gehezen en nu gretig naar het volgende bord eten kijkt.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
de opel calibra, de 16v turbo's zijn ook rappe autokes
alleen 90% van die dingen zijn nogal afgetrapt.
maar wel mooie auto
en oja ze roesten nogal ( spreek ik uit ervaring)
Die auto's zijn echt beesten,alleen moet je er nog een zoeken zonder roest...quote:Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
de opel calibra, de 16v turbo's zijn ook rappe autokes
alleen 90% van die dingen zijn nogal afgetrapt.
maar wel mooie auto
en oja ze roesten nogal ( spreek ik uit ervaring)
Accord TypeR, betere wegligging en meer PK.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenen ik heb nu een Honda Integra type R als doel
en als je iets in gedachte hebt heb ik het liefst eentje met achterwielaandrijving
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:22 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Accord TypeR, betere wegligging en meer PK.
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en dan nog een turbo in stampen en sorry voor double post en quote...
CR-X Vti is de mooiste vind ik maar succes met zoeken naar een goede.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?
ik ben nog aan het zoeken naar andere auto's...quote:Op donderdag 8 november 2012 17:28 schreef penny-wise het volgende:
[..]
CR-X Vti is de mooiste vind ik maar succes met zoeken naar een goede.
Del Sol idem.
Okay...quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?
quote:
quote:Op donderda 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner bij wijze van spreken het volgende:
OMG moet ik hebben!!
ieder zijn eigen smaakquote:Op donderdag 8 november 2012 18:07 schreef Kriegel het volgende:
Ik bedoel, op wat voor manier ziet dat er ineens wél goed uit?
http://link.marktplaats.nl/604672656quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:43 schreef Jelle157 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615009100
Beter wordt het niet voor 3.5k.
Dat is misschien zo, en motorisch is die delta echt perfect, onderstel elektronisch geregeld en de ellende begint. Ik zeg over het algemeen:Italiaans temperament, maar met de franse slag.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/604672656
Aan zoiets ga je meer plezier beleven. Slechts 1 tiende langzamer naar de 100, maar wel een echte rijders auto pur sang. De Volvo is dat zeker niet.
Snelheidsbeleving en wegligging zijn van die Delta stukken beter; zeker als je een hebt met het elektronisch geregeld sportonderstel
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef ellevehC86 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615865172
overige 1500 euro besteden aan rijdend maken
snel zat
quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:43 schreef Jelle157 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615009100
Beter wordt het niet voor 3.5k.
Zeg, waarom proberen jullie die jongen zo'n lelijke auto's aan te smeren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/604672656
Aan zoiets ga je meer plezier beleven. Slechts 1 tiende langzamer naar de 100, maar wel een echte rijders auto pur sang. De Volvo is dat zeker niet.
Snelheidsbeleving en wegligging zijn van die Delta stukken beter; zeker als je een hebt met het elektronisch geregeld sportonderstel
Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk is 3.500 euro voor een snelle betrouwbare auto wel een erg krap budget. Misschien moet TS een van de drie zaken laten vallen, dus ofwel budget, ofwel snel, ofwel betrouwbaar.
grave gast!quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:59 schreef DS4 het volgende:
Ik hou het hier maar op:
[..]
Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.
Als je het geld er niet voor hebt moet je je eisen gewoon bijstellen.
Omega 3000 EVO500 ftwquote:Op zondag 4 november 2012 21:12 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk ding.
maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben.
maar wel met de c30se
3.0 24 klepper 6 cilinder lijn
quote:Op zondag 18 november 2012 03:03 schreef wimoude het volgende:
[..]
Omega 3000 EVO500 ftw
Of de Omega met de doorontwikkelde opgeboorde 3liter lijn, de dubbel geblazen 3.6 liter 24V lijnmotor (C36GET)
Toen een monster, nu nog steeds een beest
[ afbeelding ]
Terwijl BMW en Mercedes er in 1990 niet over piekeren, grijpt Lotus naar een pallet turbos. Die gaan ze op Opels grootste zescilinder (lijn) schroeven maar niet voor ze dit blok flink hebben opgeboord. De 3.0 I6 wordt een 3,6 twinturbo I6. Grofweg 170 pks worden 382 (!!) woest stampende knollen. Naast 380+ pk is er bij 4200 toeren ook 570 Nm aanwezig. Deze Nms dwingen Lotus elders een versnellingsbak te zoeken. Ze monteren uiteindelijk de 6-versnellingsbak uit een Chevrolet Corvette ZR-1. Het onderstel weet na wat fine-tuning wel raad met de kracht, de achteras zelf vervangen ze door een Australisch (Holden) exemplaar met limited slip differentieel.
De twee Garrett T25 turbos bezorgen de Lotus Omega ongekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,1 seconden, meer dan een seconde sneller dan BMWs (in 1989) hagelnieuwe E34 M5! Ook Mercedes haar 500E moet met een 0-100 tijd van 5,5 seconden achter de Opel aansluiten. Om het helemaal af te maken stopt de Lotus/Opel bovendien niet bij 250 km/u met accelereren maar drijft deze de snelheid op tot 283 km/u.
Te snel voor een BMW M5, Mercedes 500E en zelfs Ferrari Testarossa en enkele Lamborghinis Countach. Enkel de snelste beulen uit SantAgata Bolognese (Countach 5000S, Diablo) en de Porsche 911 Turbo blijven de Omega nipt voor. Daarbij remt de Omega vaak beter, en plakt deze ongeloofelijk goed aan de weg.
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.quote:Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef Actaeon het volgende:
Maar het blijft toch wel gewoon een...Opel.
Een Ferrari voor dat geld is behelpen natuurlijk (een fatsoenlijke kost veel meer), maar een goede 964 vs een Lotus omega... De 964 voelt weldegelijk specialer. Dus tenzij je de ruimte nodig hebt...quote:Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.
Ongetwijfeld rijdt het fenomenaal. Daar zeg ik ook niet over. Maar persoonlijk blijf ik het gewoon een ( verschrikkelijk) lelijke Opel vinden. Geef mij maar de Ferrari dan. Any time.quote:Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.
Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.
Bovendien zijn dit mooie investeringen; ze worden alleen maar zeldzamer en meer waard in de toekomst.
Dat was toch ook 1 van de eisen van TS?quote:Op zondag 18 november 2012 12:27 schreef DS4 het volgende:
Het is wel leuk dat veel mensen het niet verwachten dat zo'n ding zo rap is.
Geen coupe en niet razendsnel, maar zoiets:quote:Hij moet niet al te opvallend zijn in het verkeer maar als je hem op z'n staart trapt wel.
Die valt mee in het segment van de Mitsubishi Sigma 3.0 24 klepper imo.quote:Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.quote:Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
Risky buy inderdaad. Alleen kopen als je zeker weet dat ie goed onderhouden is. Zoals met alle Alfa's uit die tijd.quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Zolang het geen automaat is, en hij is keihard, gaat t nog wel, sja, met alle respect naar de historie van het merk, voor een Alfa geld wel hetzelfde als voor een Lancia: Italiaans temperament met de franse slag. Met die kilometerstand hoor je overigens snel genoeg aan de motor of ie een beetje goed is behandeld gedurende zijn leven.quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Die Volvo heeft ook een erg fraai geluid.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:32 schreef S2Madness het volgende:
Zoals ik al eerder al aangaf een Audi S2? Of anders;
- Volvo C70 (t-5)
- BMW 3-serie coupe
nissan silvia?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting...
BTW iets dat de vorm heeft van een 8-serie vind ik mooi maar geen nissan 200sx of zoiets :die achterkant is oersaai
Dan moet je wel dat 2de model uit de 2de serie hebben, de eerste heeft slechts 156pk en de 2de 175.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Opmerkelijk dat de Toyota MR2 nog geen enkele keer is genoemd. Voldoen aan alle voorwaarden van TS, en past binnen zijn budget. Al zijn het wel oude auto's. opopopopopopopop
Klopt, al heeft de eerste generatie ook al heel behoorlijke specs gezien het beperkte vermogen (0 naar 100 in 7,5 sec en een top van 220 km/u meen ik).quote:Op donderdag 22 november 2012 17:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan moet je wel dat 2de model uit de 2de serie hebben, de eerste heeft slechts 156pk en de 2de 175.
Die 2de generatie staat vrijwel nooit te koop. Doorgaans zijn het of die 156pk versies of amerikaanse versies.
Met een beetje afdingen kom je op ¤ 4.000 uit, net boven het budget.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
En het nadeel daarvan is dat de versie met 175pk direct niet meer binnen het budget van TS valt:
http://www.autoscout24.nl(...)d=634891637910000000
Ja 't zijn plezierige auto's waar je een hoop lol mee kunt hebben. Maar als een blok op de weg zou ik niet willen zeggen. Ze schijnen nogal tailhappy te zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef vosss het volgende:
Topsnelheid is 220 vs 225 dus dat is het verschil ook niet echt.
Wel een leuk gooi en smijt autootje, zeker. Ligt als een blok op de weg
quote:Op donderdag 22 november 2012 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar als een blok op de weg zou ik niet willen zeggen. Ze schijnen nogal tailhappy te zijn.
Om maar eens een willekeurige test aan te halen. De wegligging van de MR2 is _juist_ 1 van de zaken waarom hij geroemd wordt. Die is gewoon fenomenaal.quote:Met zijn totale concept is de sportieve Toyota een heerlijk scheurijzertje. Precies het juiste machientje om je op bochtige weggetjes, haarspeldbochtwegen en bergtrajecten uit te leven. Een auto om te boenderen en te brullen. Met zijn perfecte balans kun je hem werkelijk haaks de bocht om gooien. Hij doet precies wat je als bestuurder van hem verlangt. Met een korte polsbeweging klik je de bak in het volgende verzet. De grenzen van de wegligging liggen beangstigend ver. Zo ver dat je ze normaliter nooit bereikt, en dat kweekt overmoed. Gaat het een keer mis, dan is met een snelle polsbeweging en een passende gaspedaalreactie de auto direct weer in het gareel. Door de perfecte gewichtsbalans is er namelijk geen sprake van een doorzettend pendule-effect als de voor- of achterkant uitbreekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |