Redelijk snel zei ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 18:45 schreef blup het volgende:
[..]
10 seconde op de 100 is niet bepaald snel.
Daarom zei ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 19:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk
junk is een boer :pquote:Op zondag 4 november 2012 19:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook
Overigens vind ik hem wel mooi en het is een executive uitvoering met alles erop en eraan.
Ieder zijn ding he![]()
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.quote:Op zondag 4 november 2012 19:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Een Opel stationwagen, hoe boerenpummel moet je wel niet zijn? Zo ontiechelijk lelijk
quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij kan in iedere geval wel fatsoenlijk spellen, misschien ligt dat wel aan de auto.
Mooi is relatief maar origineel vind ik het wel want zoveel zijn er niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:19 schreef Apekoek het volgende:
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?
Ontopic, het is en blijft een ontzettende lelijke jan modaal hok. Je kan niet beweren dat een dergelijke auto origineel of mooi is (zelfs niet snel, waarom dan dit topic bevuilen met een gare Opel station), dan heb je echt stront in je ogen.
Je hebt zeker je spellingscontrole uit staan, of negeer je die rode kronkellijntjes gewoon standaard?quote:Op zondag 4 november 2012 20:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Is dit het groot dictee der Nederlandse taal ofzo? Wat is er exact zo verkeerd gespeld als je dan toch zo nodig bij de hand gaat doen?
Ontopic, het is en blijft een ontzettende lelijke jan modaal hok. Je kan niet beweren dat een dergelijke auto origineel of mooi is (zelfs niet snel, waarom dan dit topic bevuilen met een gare Opel station), dan heb je echt stront in je ogen.
zeker vet! gefeliciteerd!quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
leuk ding.quote:Op zondag 4 november 2012 18:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook een redelijk snelle auto maar wel veel laadruimte, heb gisteren deze gekocht:
[ afbeelding ]
218 pk RDW @ 1633 kg.
Maar daar moet je van houden
Die zijn allemaal al weggeroest jongeuhquote:Op zondag 4 november 2012 21:12 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk ding.
maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben.
maar wel met de c30se
3.0 24 klepper 6 cilinder lijn
je moet weten waar je moet zoekenquote:Op zondag 4 november 2012 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die zijn allemaal al weggeroest jongeuh
Inkoppertje, maar ik maak hem nietquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je moet weten waar je moet zoeken
maar duuuuur.quote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
of de lotus omega danquote:Op zondag 4 november 2012 21:46 schreef powerflux het volgende:
[..]
maar duuuuur.
opzich wel de vetste Omega idd
oh ja, en ook echt gevaarlijk snelquote:Op zondag 4 november 2012 21:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
of de lotus omega dan![]()
c36get
dit blok maar dan opgeboord en twinturbo
Als jij er een vind voor ¤3500,- moet je mij direct een berichtje sturen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:05 schreef Jeroen44 het volgende:
geen idee of deze al genoemd is, maar wat dacht je van de Golf R32? subtiel en snel
Op de sloopquote:Op zondag 4 november 2012 21:30 schreef -niemand- het volgende:
[..]
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenquote:Op maandag 5 november 2012 08:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als jij er een vind voor ¤3500,- moet je mij direct een berichtje sturen.
@TS, Golf 4 GTI (weinig spannend maar wel rap) en anders een VR6 proberen te bemachtigen (al zijn deze tot ¤4500/¤5000 euro vaak niet in een super staat.
Je beste optie blijft overigens een Japanner, als RHD geen probleem was had je best een monstertje kunnen kopen voor dat geld, LHD kom je wat duurder uit op een iets simpeler model.
ITR is helaas gewoon FWD en met jouw budget niet te krijgen (zeker geen LHD)quote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenen ik heb nu een Honda Integra type R als doel
en als je iets in gedachte hebt heb ik het liefst eentje met achterwielaandrijving
als ik de auto als vrouw moest omschrijven; een dikke diva welke haar lijf in een zwempak heeft gehezen en nu gretig naar het volgende bord eten kijkt.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
de opel calibra, de 16v turbo's zijn ook rappe autokes
alleen 90% van die dingen zijn nogal afgetrapt.
maar wel mooie auto
en oja ze roesten nogal ( spreek ik uit ervaring)
Die auto's zijn echt beesten,alleen moet je er nog een zoeken zonder roest...quote:Op woensdag 7 november 2012 15:24 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]
de opel calibra, de 16v turbo's zijn ook rappe autokes
alleen 90% van die dingen zijn nogal afgetrapt.
maar wel mooie auto
en oja ze roesten nogal ( spreek ik uit ervaring)
Accord TypeR, betere wegligging en meer PK.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:27 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
idd maar ik blijf toch ook hangen bij de duitse merkenen ik heb nu een Honda Integra type R als doel
en als je iets in gedachte hebt heb ik het liefst eentje met achterwielaandrijving
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?quote:Op donderdag 8 november 2012 17:22 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Accord TypeR, betere wegligging en meer PK.
quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
en dan nog een turbo in stampen en sorry voor double post en quote...
CR-X Vti is de mooiste vind ik maar succes met zoeken naar een goede.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?
ik ben nog aan het zoeken naar andere auto's...quote:Op donderdag 8 november 2012 17:28 schreef penny-wise het volgende:
[..]
CR-X Vti is de mooiste vind ik maar succes met zoeken naar een goede.
Del Sol idem.
Okay...quote:Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
de prijs... Is een del sol met vtec niet iets?
quote:
quote:Op donderda 8 november 2012 17:25 schreef Bami-Powner bij wijze van spreken het volgende:
OMG moet ik hebben!!
ieder zijn eigen smaakquote:Op donderdag 8 november 2012 18:07 schreef Kriegel het volgende:
Ik bedoel, op wat voor manier ziet dat er ineens wél goed uit?
http://link.marktplaats.nl/604672656quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:43 schreef Jelle157 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615009100
Beter wordt het niet voor 3.5k.
Dat is misschien zo, en motorisch is die delta echt perfect, onderstel elektronisch geregeld en de ellende begint. Ik zeg over het algemeen:Italiaans temperament, maar met de franse slag.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/604672656
Aan zoiets ga je meer plezier beleven. Slechts 1 tiende langzamer naar de 100, maar wel een echte rijders auto pur sang. De Volvo is dat zeker niet.
Snelheidsbeleving en wegligging zijn van die Delta stukken beter; zeker als je een hebt met het elektronisch geregeld sportonderstel
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:50 schreef ellevehC86 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615865172
overige 1500 euro besteden aan rijdend maken
snel zat
quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:43 schreef Jelle157 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/615009100
Beter wordt het niet voor 3.5k.
Zeg, waarom proberen jullie die jongen zo'n lelijke auto's aan te smeren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/604672656
Aan zoiets ga je meer plezier beleven. Slechts 1 tiende langzamer naar de 100, maar wel een echte rijders auto pur sang. De Volvo is dat zeker niet.
Snelheidsbeleving en wegligging zijn van die Delta stukken beter; zeker als je een hebt met het elektronisch geregeld sportonderstel
Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk is 3.500 euro voor een snelle betrouwbare auto wel een erg krap budget. Misschien moet TS een van de drie zaken laten vallen, dus ofwel budget, ofwel snel, ofwel betrouwbaar.
grave gast!quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:59 schreef DS4 het volgende:
Ik hou het hier maar op:
[..]
Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.
Als je het geld er niet voor hebt moet je je eisen gewoon bijstellen.
Omega 3000 EVO500 ftwquote:Op zondag 4 november 2012 21:12 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk ding.
maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben.
maar wel met de c30se
3.0 24 klepper 6 cilinder lijn
quote:Op zondag 18 november 2012 03:03 schreef wimoude het volgende:
[..]
Omega 3000 EVO500 ftw
Of de Omega met de doorontwikkelde opgeboorde 3liter lijn, de dubbel geblazen 3.6 liter 24V lijnmotor (C36GET)
Toen een monster, nu nog steeds een beest
[ afbeelding ]
Terwijl BMW en Mercedes er in 1990 niet over piekeren, grijpt Lotus naar een pallet turbos. Die gaan ze op Opels grootste zescilinder (lijn) schroeven maar niet voor ze dit blok flink hebben opgeboord. De 3.0 I6 wordt een 3,6 twinturbo I6. Grofweg 170 pks worden 382 (!!) woest stampende knollen. Naast 380+ pk is er bij 4200 toeren ook 570 Nm aanwezig. Deze Nms dwingen Lotus elders een versnellingsbak te zoeken. Ze monteren uiteindelijk de 6-versnellingsbak uit een Chevrolet Corvette ZR-1. Het onderstel weet na wat fine-tuning wel raad met de kracht, de achteras zelf vervangen ze door een Australisch (Holden) exemplaar met limited slip differentieel.
De twee Garrett T25 turbos bezorgen de Lotus Omega ongekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,1 seconden, meer dan een seconde sneller dan BMWs (in 1989) hagelnieuwe E34 M5! Ook Mercedes haar 500E moet met een 0-100 tijd van 5,5 seconden achter de Opel aansluiten. Om het helemaal af te maken stopt de Lotus/Opel bovendien niet bij 250 km/u met accelereren maar drijft deze de snelheid op tot 283 km/u.
Te snel voor een BMW M5, Mercedes 500E en zelfs Ferrari Testarossa en enkele Lamborghinis Countach. Enkel de snelste beulen uit SantAgata Bolognese (Countach 5000S, Diablo) en de Porsche 911 Turbo blijven de Omega nipt voor. Daarbij remt de Omega vaak beter, en plakt deze ongeloofelijk goed aan de weg.
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.quote:Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef Actaeon het volgende:
Maar het blijft toch wel gewoon een...Opel.
Een Ferrari voor dat geld is behelpen natuurlijk (een fatsoenlijke kost veel meer), maar een goede 964 vs een Lotus omega... De 964 voelt weldegelijk specialer. Dus tenzij je de ruimte nodig hebt...quote:Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.
Ongetwijfeld rijdt het fenomenaal. Daar zeg ik ook niet over. Maar persoonlijk blijf ik het gewoon een ( verschrikkelijk) lelijke Opel vinden. Geef mij maar de Ferrari dan. Any time.quote:Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.
Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.
Bovendien zijn dit mooie investeringen; ze worden alleen maar zeldzamer en meer waard in de toekomst.
Dat was toch ook 1 van de eisen van TS?quote:Op zondag 18 november 2012 12:27 schreef DS4 het volgende:
Het is wel leuk dat veel mensen het niet verwachten dat zo'n ding zo rap is.
Geen coupe en niet razendsnel, maar zoiets:quote:Hij moet niet al te opvallend zijn in het verkeer maar als je hem op z'n staart trapt wel.
Die valt mee in het segment van de Mitsubishi Sigma 3.0 24 klepper imo.quote:Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.quote:Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
Risky buy inderdaad. Alleen kopen als je zeker weet dat ie goed onderhouden is. Zoals met alle Alfa's uit die tijd.quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Zolang het geen automaat is, en hij is keihard, gaat t nog wel, sja, met alle respect naar de historie van het merk, voor een Alfa geld wel hetzelfde als voor een Lancia: Italiaans temperament met de franse slag. Met die kilometerstand hoor je overigens snel genoeg aan de motor of ie een beetje goed is behandeld gedurende zijn leven.quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Die Volvo heeft ook een erg fraai geluid.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:32 schreef S2Madness het volgende:
Zoals ik al eerder al aangaf een Audi S2? Of anders;
- Volvo C70 (t-5)
- BMW 3-serie coupe
nissan silvia?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting...
BTW iets dat de vorm heeft van een 8-serie vind ik mooi maar geen nissan 200sx of zoiets :die achterkant is oersaai
Dan moet je wel dat 2de model uit de 2de serie hebben, de eerste heeft slechts 156pk en de 2de 175.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Opmerkelijk dat de Toyota MR2 nog geen enkele keer is genoemd. Voldoen aan alle voorwaarden van TS, en past binnen zijn budget. Al zijn het wel oude auto's. opopopopopopopop
Klopt, al heeft de eerste generatie ook al heel behoorlijke specs gezien het beperkte vermogen (0 naar 100 in 7,5 sec en een top van 220 km/u meen ik).quote:Op donderdag 22 november 2012 17:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan moet je wel dat 2de model uit de 2de serie hebben, de eerste heeft slechts 156pk en de 2de 175.
Die 2de generatie staat vrijwel nooit te koop. Doorgaans zijn het of die 156pk versies of amerikaanse versies.
Met een beetje afdingen kom je op ¤ 4.000 uit, net boven het budget.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef vosss het volgende:
En het nadeel daarvan is dat de versie met 175pk direct niet meer binnen het budget van TS valt:
http://www.autoscout24.nl(...)d=634891637910000000
Ja 't zijn plezierige auto's waar je een hoop lol mee kunt hebben. Maar als een blok op de weg zou ik niet willen zeggen. Ze schijnen nogal tailhappy te zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef vosss het volgende:
Topsnelheid is 220 vs 225 dus dat is het verschil ook niet echt.
Wel een leuk gooi en smijt autootje, zeker. Ligt als een blok op de weg
quote:Op donderdag 22 november 2012 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar als een blok op de weg zou ik niet willen zeggen. Ze schijnen nogal tailhappy te zijn.
Om maar eens een willekeurige test aan te halen. De wegligging van de MR2 is _juist_ 1 van de zaken waarom hij geroemd wordt. Die is gewoon fenomenaal.quote:Met zijn totale concept is de sportieve Toyota een heerlijk scheurijzertje. Precies het juiste machientje om je op bochtige weggetjes, haarspeldbochtwegen en bergtrajecten uit te leven. Een auto om te boenderen en te brullen. Met zijn perfecte balans kun je hem werkelijk haaks de bocht om gooien. Hij doet precies wat je als bestuurder van hem verlangt. Met een korte polsbeweging klik je de bak in het volgende verzet. De grenzen van de wegligging liggen beangstigend ver. Zo ver dat je ze normaliter nooit bereikt, en dat kweekt overmoed. Gaat het een keer mis, dan is met een snelle polsbeweging en een passende gaspedaalreactie de auto direct weer in het gareel. Door de perfecte gewichtsbalans is er namelijk geen sprake van een doorzettend pendule-effect als de voor- of achterkant uitbreekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |