abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119327859
ik denk dat ts 16 is.
pi_119330881
Ik hou het hier maar op:

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:29 schreef DS4 het volgende:
Eigenlijk is 3.500 euro voor een snelle betrouwbare auto wel een erg krap budget. Misschien moet TS een van de drie zaken laten vallen, dus ofwel budget, ofwel snel, ofwel betrouwbaar.
Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.

Als je het geld er niet voor hebt moet je je eisen gewoon bijstellen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119332169
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:59 schreef DS4 het volgende:
Ik hou het hier maar op:

[..]

Ik heb mijn hele leven gereden in leuke, snelle auto's en het was altijd prijzig, tot gewoon idioot duur.

Als je het geld er niet voor hebt moet je je eisen gewoon bijstellen.
grave gast!
Chuck Norris threw a grenade & killed 10 people. Then the grenade exploded.
pi_119334474
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:12 schreef -niemand- het volgende:

[..]

leuk ding.

maar wil je een échte snelle omega had je eigenlijk de omega A moeten hebben.
maar wel met de c30se
3.0 24 klepper 6 cilinder lijn _O_
Omega 3000 EVO500 ftw :)
Of de Omega met de doorontwikkelde opgeboorde 3liter lijn, de dubbel geblazen 3.6 liter 24V lijnmotor (C36GET)
Toen een monster, nu nog steeds een beest :)


Terwijl BMW en Mercedes er in 1990 niet over piekeren, grijpt Lotus naar een pallet turbos. Die gaan ze op Opels grootste zescilinder (lijn) schroeven maar niet voor ze dit blok flink hebben opgeboord. De 3.0 I6 wordt een 3,6 twinturbo I6. Grofweg 170 pks worden 382 (!!) woest stampende knollen. Naast 380+ pk is er bij 4200 toeren ook 570 Nm aanwezig. Deze Nms dwingen Lotus elders een versnellingsbak te zoeken. Ze monteren uiteindelijk de 6-versnellingsbak uit een Chevrolet Corvette ZR-1. Het onderstel weet na wat fine-tuning wel raad met de kracht, de achteras zelf vervangen ze door een Australisch (Holden) exemplaar met limited slip differentieel.

De twee Garrett T25 turbos bezorgen de Lotus Omega ongekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,1 seconden, meer dan een seconde sneller dan BMWs (in 1989) hagelnieuwe E34 M5! Ook Mercedes haar 500E moet met een 0-100 tijd van 5,5 seconden achter de Opel aansluiten. Om het helemaal af te maken stopt de Lotus/Opel bovendien niet bij 250 km/u met accelereren maar drijft deze de snelheid op tot 283 km/u.

Te snel voor een BMW M5, Mercedes 500E en zelfs Ferrari Testarossa en enkele Lamborghinis Countach. Enkel de snelste beulen uit SantAgata Bolognese (Countach 5000S, Diablo) en de Porsche 911 Turbo blijven de Omega nipt voor. Daarbij remt de Omega vaak beter, en plakt deze ongeloofelijk goed aan de weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 04:10:55 ]
pi_119335065
Het kan trouwens nog gekker hoor. New kids 4.0
Opel powerrrr. Knalt de Lotus ongeblazen voorbij :)
Ook goed kijken naar het uitlaatsprui...oh nee, heeft gewoon 6 pijpen ongedempt(Zie je niet op de foto natuurlijk, maar vond het een leuk detail) naar achter :D
Nog een leuk detail, de ene koplamp word ook als aquarium gebruikt.



[ Bericht 17% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 04:40:55 ]
pi_119338299
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 03:03 schreef wimoude het volgende:

[..]

Omega 3000 EVO500 ftw :)
Of de Omega met de doorontwikkelde opgeboorde 3liter lijn, de dubbel geblazen 3.6 liter 24V lijnmotor (C36GET)
Toen een monster, nu nog steeds een beest :)

[ afbeelding ]
Terwijl BMW en Mercedes er in 1990 niet over piekeren, grijpt Lotus naar een pallet turbos. Die gaan ze op Opels grootste zescilinder (lijn) schroeven maar niet voor ze dit blok flink hebben opgeboord. De 3.0 I6 wordt een 3,6 twinturbo I6. Grofweg 170 pks worden 382 (!!) woest stampende knollen. Naast 380+ pk is er bij 4200 toeren ook 570 Nm aanwezig. Deze Nms dwingen Lotus elders een versnellingsbak te zoeken. Ze monteren uiteindelijk de 6-versnellingsbak uit een Chevrolet Corvette ZR-1. Het onderstel weet na wat fine-tuning wel raad met de kracht, de achteras zelf vervangen ze door een Australisch (Holden) exemplaar met limited slip differentieel.

De twee Garrett T25 turbos bezorgen de Lotus Omega ongekende prestaties. Accelereren van 0 naar 100 km/u kan in 5,1 seconden, meer dan een seconde sneller dan BMWs (in 1989) hagelnieuwe E34 M5! Ook Mercedes haar 500E moet met een 0-100 tijd van 5,5 seconden achter de Opel aansluiten. Om het helemaal af te maken stopt de Lotus/Opel bovendien niet bij 250 km/u met accelereren maar drijft deze de snelheid op tot 283 km/u.

Te snel voor een BMW M5, Mercedes 500E en zelfs Ferrari Testarossa en enkele Lamborghinis Countach. Enkel de snelste beulen uit SantAgata Bolognese (Countach 5000S, Diablo) en de Porsche 911 Turbo blijven de Omega nipt voor. Daarbij remt de Omega vaak beter, en plakt deze ongeloofelijk goed aan de weg.

_O_ Lotus Omega _O_

Zeldzaam vette auto's. Echter NIET te vinden voor het budget van TS ben ik bang :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119338331
http://www.autoscout24.nl(...)d=634714972090000000

Voila. 25.000 euro's :X

Maar dan heb je wel wat ja. Zijn er echt niet veel meer van over :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119338401
Maar het blijft toch wel gewoon een...Opel.
pi_119338450
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef Actaeon het volgende:
Maar het blijft toch wel gewoon een...Opel.
Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.

Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.

Bovendien zijn dit mooie investeringen; ze worden alleen maar zeldzamer en meer waard in de toekomst.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119338473
Van het trio Lotus omega, m5 en 500e zie je alleen die laatste nog af en toe rondrijden... Zijn ook echt kwalitatief perfect. Maar wederom: niet binnen budget van TS.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119338573
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:

Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.

Een Ferrari voor dat geld is behelpen natuurlijk (een fatsoenlijke kost veel meer), maar een goede 964 vs een Lotus omega... De 964 voelt weldegelijk specialer. Dus tenzij je de ruimte nodig hebt...

Het is wel leuk dat veel mensen het niet verwachten dat zo'n ding zo rap is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119338630
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 12:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen, maar iedereen met een klein beetje verstand van auto's zal er respect voor hebben.

Als ik het geld had kocht ik liever zoiets dan een Ferrari of Porsche voor hetzelfde geld om maar iets te noemen.

Bovendien zijn dit mooie investeringen; ze worden alleen maar zeldzamer en meer waard in de toekomst.
Ongetwijfeld rijdt het fenomenaal. Daar zeg ik ook niet over. Maar persoonlijk blijf ik het gewoon een ( verschrikkelijk) lelijke Opel vinden. Geef mij maar de Ferrari dan. Any time.

En alsjeblieft nu niet gaan zeggen dat ik geen verstand van auto's heb.
pi_119338693
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 12:27 schreef DS4 het volgende:
Het is wel leuk dat veel mensen het niet verwachten dat zo'n ding zo rap is.
Dat was toch ook 1 van de eisen van TS?
quote:
Hij moet niet al te opvallend zijn in het verkeer maar als je hem op z'n staart trapt wel.
Geen coupe en niet razendsnel, maar zoiets:
http://www.autowereld.nl/(...)4252665/details.html
Is ook wel een redelijke wolf in schaapskleren.

Ziet eruit als een gewone gezinsauto, maar dan wel een stuk vlotter.

Andere optie is wellicht een Galant 2.5 of een 156 2.5 ofzo. Die zien er ook heel normaal uit, zijn redelijk vlot en vallen binnen het budget. Het zijn dan wel alle 3 geen coupé's, maargoed, je kan niet alles hebben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119338904
http://www.autoscout24.nl(...)d=634873596990000000

Dat is misschien ook nog wat. Valt binnen budget, is een coupé en is tamelijk snel met 220pk :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119339183
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
pi_119339286
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
Die valt mee in het segment van de Mitsubishi Sigma 3.0 24 klepper imo.
Verre van een coupé :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_119339466
Wat wellicht ook leuk is , als je er eentje kan vinden, een Lancia K(appa) 3.0 V6.
pi_119339635
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:47 schreef wimoude het volgende:
K zag pas nog een 164 3.0 V6 24v te koop, met 10 maanden APK, full option, wel 220dkm gelopen, maar voor 1000 eu vraagprijs.
TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_119339745
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Risky buy inderdaad. Alleen kopen als je zeker weet dat ie goed onderhouden is. Zoals met alle Alfa's uit die tijd.
pi_119340451
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

TS moet er ook nog mee rijden en dan kan het wel eens te duur worden... Niet betrouwbaar en niet goedkoop om goed te onderhouden.
Zolang het geen automaat is, en hij is keihard, gaat t nog wel, sja, met alle respect naar de historie van het merk, voor een Alfa geld wel hetzelfde als voor een Lancia: Italiaans temperament met de franse slag. Met die kilometerstand hoor je overigens snel genoeg aan de motor of ie een beetje goed is behandeld gedurende zijn leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door wimoude op 18-11-2012 13:53:23 ]
pi_119432739
Zoals ik al eerder al aangaf een Audi S2? Of anders;

- Volvo C70 (t-5)
- BMW 3-serie coupe
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_119457925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:32 schreef S2Madness het volgende:
Zoals ik al eerder al aangaf een Audi S2? Of anders;

- Volvo C70 (t-5)
- BMW 3-serie coupe
Die Volvo heeft ook een erg fraai geluid.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:49:48 #273
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119471570
Rijdt alleen totaal niet sportief.
pi_119489410
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

fantastische auto's! maar met die dikke 5 liter heb ik al genoeg verkeersbelasting...
BTW iets dat de vorm heeft van een 8-serie vind ik mooi maar geen nissan 200sx of zoiets :die achterkant is oersaai
nissan silvia?
pi_119507593
Dat is gewoon een Nissan 200SX (S13, S14 of S15)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')