quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
de ene keer wel, de andere keer niet.. waarschijnlijk is het weer eenz zo'n "wha! I tricked you! "momentje van mijn liijf![]()
ik heb nog eens een mooi symptomenlijstje gemaakt in dit opic.. en ik ben nog niet in Z&G geweest
er ingezet, behalve de niet-dikgedrukte NOD'squote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:31 schreef Babbel1 het volgende:
Hoi,
Ik weet niet hoe je het aan moet passen, maar de laatst genoemde NOD's zijn:
Zomerzon - 04-11
Projskippy: 30-11
Wumb 29-10
Martine1984: 28-10
Cwen 06-11
De laatste 2 waren niet dikgedrukt..
Behalve als het voor een goed doel is natuurlijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:22 schreef Frummeltje86 het volgende:
Haat aan uit elkaar knallende tieten! Au...
Laat ik dat nou hebben gedaan ...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:53 schreef .Sparkling. het volgende:
Het duurt nu alweer een behoorlijke tijd voor er weer mensen doorschuiven vanaf hier. Probeer andere standjes!![]()
'Geen bloed, houd moed!'' Maar wel balen, liever zie je natuurlijk twee streepjes verschijnen...Geniet maar lekker van de filet americanquote:Op zondag 28 oktober 2012 08:05 schreef martine1984 het volgende:
Helaas ik blijf nog even hier. Geen ongesteldheid te bekennen maar de kv test is negatief
Zo maar lekker ontbijten met filet carpaccio en filet american. Gewoon omdat t nog kan.
Wumb ik hoop dat je volgende maand mag volgen
He vervelend Martine, maar dat wat Babbel zegt!quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:05 schreef martine1984 het volgende:
Helaas ik blijf nog even hier. Geen ongesteldheid te bekennen maar de kv test is negatief
Zo maar lekker ontbijten met filet carpaccio en filet american. Gewoon omdat t nog kan.
Wumb ik hoop dat je volgende maand mag volgen
Balen!quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:26 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben zojuist ongesteld geworden.....
Shitquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:26 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben zojuist ongesteld geworden.....
juh.. het is volgend jaar..quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:43 schreef Sethiwe het volgende:
Barreltje ben je nog in je rustpauze bezig, of gaan jullie er serieus voor? Ik weet dat het eind van het jaar zou zijn dat jullie weer serieus aan de slag kunnen, maar weet niet of het dit jaar of volgend jaar zou zijn.
Zou ik ook doen ja. Ik verwacht dat zo lang je een eisprong hebt de huisarts toch niets doet, 4 maanden valt nog steeds onder het gemiddelde.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:09 schreef Wumb het volgende:
Doe je al ovulatietesten en temperatuur je? Dat zou ik eerst doen voordat ik naar de huisarts zou stappen.
Ik hoop het ook hoor! Maar ik durf nog niet te veel te hopen. Want dan is de teleurstelling weer zo groot als het niet zo is...quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:18 schreef zandsculptuur het volgende:
Oh, dat is precies hoe ik me voelde toen ik zwanger was maar het nog niet wist. Misselijk alsof je een kater hebt, en het komt met vlagen omhoog.
Wie weet die je volgend jaar je usernaam wel eer aan, zomerzon!.
Heb jij ook al ovulatietesten gebruikt of ga je meteen beginnen met tempen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:51 schreef martine1984 het volgende:
Spannend zomerzon. Ik ga morgen wel beginnen met tempen
Mijn NOD moet zijn 30-10. Misschien heb ik eerder een foutje gemaaktquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:52 schreef Barreltje het volgende:
heb ik weer..
welke NOD's moeten er aangepast worden ?
ben even te lui en nog op m'n werk![]()
en laatste post:
[..]
Haha, wat grappig! Hier is het ontstaan bij de eerste zwangerschap (die overigens misliep) en die werktitel hebben we maar gewoon aangehoudenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef trui het volgende:
wat leuk, wij hadden ook Skippy als 'werktitel' bij onze oudste.(maar dat ontstond pas toen mijn buik de vorm van een skippybal begon aan te nemen.
)
Dat is wel heel goedkoop ja. Heb er net 4 gekocht bij de kruidvat. Als ik die opgebruikt heb en het is nog niet raak dan bestel ik ze ook op die manier. Goede tip!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Wumb het volgende:
5,49 pond... Dus 6,83 euro.
Edit:
Met PayPal is het precies ¤7,10.
Estimated delivery: Between Wednesday, Oct. 31 and Tuesday, Nov. 6
Ben benieuwd. Bedankt zand
.
Ik duim met je mee voor morgen!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mijn NOD moet zijn 30-10. Misschien heb ik eerder een foutje gemaakt. Morgenochtend ga ik testen
.
Verder mag er achter mijn naam nog 06-2012.
Danku!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Ik duim met je mee voor morgen!
Vertel mij wat... Ik moet nog wachten tot zaterdag....quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Danku!
Ik ben deze keer echt te ongeduldig, ik wil al bijna 2 week lang testen en zelfs wachten tot morgen duurt me te lang.
Volgens de verpakking van de testen van kv kan het pas vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Je hebt wel van die andere testen van Clearblue waar dat volgens mij inderdaad wel mee kan maar die heb ik niet...quote:
Dat zijn volgens mij dezelfde als die van Ebayquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:13 schreef Pvoesss het volgende:
http://www.sensitest.nl/index.php?p=babi-zwangerschapstest-strip
Deze zijn heel gevoeligEn gratis verzonden
Met de KV 2 voor 5 euro heb ik zelf altijd 3 a 4 dagen voor NOD positief getestquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:07 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Volgens de verpakking van de testen van kv kan het pas vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Je hebt wel van die andere testen van Clearblue waar dat volgens mij inderdaad wel mee kan maar die heb ik niet...
Ik moet mezelf wel heel erg inhouden om die niet deze week nog te gaan kopen. Maar ik probeer mezelf daar niet mee bezig te houden...
Ik ook, heel erg duidelijk ook!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:50 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Met de KV 2 voor 5 euro heb ik zelf altijd 3 a 4 dagen voor NOD positief getest
Zo zagen mijn testen er uit vlak na mijn miskraam, toen ik nog volop hcg in mijn lijf had. Misschien voor de zekerheid een zwangerschapstest doen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Schiet mij maar lek. Kan iemand mij iets zinnigs zeggen over deze ovutesten?
[ afbeelding ]
Ze zien er nagenoeg hetzelfde uit (al is de eerste donkerder), maar de eerste 2 werden vele malen sneller donker dan de laatste (pas de volgende ochtend).
Zwanger zijn is haast niet mogelijk want tussen vorige menstruatie en de eerste ovutesten hebben we geen sex gehad.![]()
(Ik had zo stiekem gehoopt dat mijn lichaam het eens niet zou laten afweten...)
High five. Spannendquote:
*Nieuwsgierig!!!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:59 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Danku!
Ik ben deze keer echt te ongeduldig, ik wil al bijna 2 week lang testen en zelfs wachten tot morgen duurt me te lang.
Ik heb dat wel altijd. Rond de ovulatie is het doorzichtig, maar daarna is het wit. En richting mijn ongesteldheid wordt het ook meer. Bij mij zegt dat dat ik ongesteld ga worden. Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde, dus het kan best zijn dat het bij jou iets anders betekent.quote:
quote:
Maar je zou dus wel zwanger kunnen zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:14 schreef Babbel1 het volgende:
[..]Balen...
Hier nog steeds af en toe bloedverlies.. Volgens gyn heb ik nog geen echte menstruatie gehad, baarmoederslijmvlies was nog te dik... Dus nog langer afwachten en volgende week dinsdag weer terug..
Ja, hij heeft het niet uitgesloten... Ik mag zelfs op mijn verjaardag testen (overmorgen), maar dat doe ik maar niet (tenzij het bloeden ineens helemaal stopt..)..Maar het is volgens mij geen goed teken dat het ook vandaag nog steeds zo is.. dat is dag 4 al... Het is echt heel weinig (en alleen bruin, geen helder rood meer), komt zelfs nauwelijks in het maandverband...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:25 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Maar je zou dus wel zwanger kunnen zijn?
Jammer Skippy!
Het hoeft niet zoveel te zeggen hoor. Ik heb echt maanden achter elkaar bruin-/roodverlies gehad, maar toch zwanger gewordenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:30 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het niet uitgesloten... Ik mag zelfs op mijn verjaardag testen (overmorgen), maar dat doe ik maar niet (tenzij het bloeden ineens helemaal stopt..)..Maar het is volgens mij geen goed teken dat het ook vandaag nog steeds zo is.. dat is dag 4 al... Het is echt heel weinig (en alleen bruin, geen helder rood meer), komt zelfs nauwelijks in het maandverband...
Als ik ze zo zie dan lijkt het erop dat je geen eisprong hebt gehad...quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Schiet mij maar lek. Kan iemand mij iets zinnigs zeggen over deze ovutesten?
[ afbeelding ]
Ze zien er nagenoeg hetzelfde uit (al is de eerste donkerder), maar de eerste 2 werden vele malen sneller donker dan de laatste (pas de volgende ochtend).
Zwanger zijn is haast niet mogelijk want tussen vorige menstruatie en de eerste ovutesten hebben we geen sex gehad.![]()
(Ik had zo stiekem gehoopt dat mijn lichaam het eens niet zou laten afweten...)
Ik las van achter naar voren terug. Dan is deze reactie een rare om als eerste te lezenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:53 schreef Wumb het volgende:
Ja precies. Ik dacht ook wat is dit voor harige zwangerschapstest
. Het was heel bizar.
Een paar weken geleden werd ik helemaal afgelebberd... Maar of dat er iets mee te maken heeft?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:23 schreef Cwen het volgende:
Skippy, wat jammer!
Barrel, wat L0t al zegt, het hoeft niets te betekenen. Ik hoop toch voor je dat het gelukt is!
Roomsnoes, hoe is het nu?
Hier ineens bloed bij het afvegen en lichte krampen. Wat? Ik hoopte mijn cyclus niet al te erg van de leg was, maar vermoedelijk dus wel...
Waarom test je eigenlijk niet nog een keer, als je inmiddels al drie dagen overtijd bent? Of is je cyclus niet zo regelmatig?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:37 schreef Wumb het volgende:
Hoop dat het een innesteling is geweest Cwen. Kan maar zo, ook op 4 dpo (kan vanaf 3 dpo). Wanneer ga je testen?
Het gaat hier nu prima. Ik wacht tot de eBaytestjes binnen zijn, dan ga ik testen (als het goed is deze week nog). Heb wel steeds een soort warm gevoel of zo in m'n onderbuik. En nog steeds geen bloed, dus er is moed.
Ik doe mijn best! Morgenavond ga ik testen...quote:
Hoe kan je nou de werking van een pil beoordelen als je hem maar 6 dagen hebt geslikt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef Wumb het volgende:
Ik bloedde met de Cerazette continu, in totaal 9 dagen, 6 dagen geslikt. Hoop niet dat mijn cycli nu ineens stil liggen of zo.
Ja moet mezelf ook wel dwingen om te wachten hoor....quote:Op donderdag 1 november 2012 09:15 schreef martine1984 het volgende:
Zomerzon, Knap dat je toch nog kan wachten tot morgen avond. Das nog zeker 30 uur geduld. Sterkte met op je handen zitten!
Dat zou ik ZEKER niet redden. Ik ben ook wel heel regelmatig met mijn cyclus dus als ik dit weekend geen twee streepjes heb dan wordt het hem deze maand niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:55 schreef Cwen het volgende:
Spannend, Zomerzon!
Lol @ Chanty - ook hier zijn we ermee bezig, nog iets meer dan een weekje wachten voor ik kan testen - ik vermoed dat ik wachten tot een week na mn NOD niet ga redden
Ik heb de vorige keer op mijn NOD getest. Eigenlijk ook omdat ik bij toeval voelde dat mijn bmh potdicht zat en ik al meer dan een week misselijk was, maar ik schrok toch van het tweede streepjequote:Op donderdag 1 november 2012 12:13 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Dat zou ik ZEKER niet redden. Ik ben ook wel heel regelmatig met mijn cyclus dus als ik dit weekend geen twee streepjes heb dan wordt het hem deze maand niet.
Ja ik zal niet ontkennen dat ik ook aan de ene kant wel "bang" ben voor een tweede streepje. Het is de eerste, dus is allemaal nog een beetje spannend... Ik heb nu ondertussen al twee weken ontzettende hoofpijn. Misselijkheid komt af en toe, maar heb het idee dat het wel minder is dan vorige week. Heb wel flinke diarree gehad gisteren. Dus ik weet niet goed wat ik er van moet denken.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:38 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb de vorige keer op mijn NOD getest. Eigenlijk ook omdat ik bij toeval voelde dat mijn bmh potdicht zat en ik al meer dan een week misselijk was, maar ik schrok toch van het tweede streepje.
Hier is het nog wachten op m'n eisprong, die is nog nergens te bekennen. De ovulatietesten geven nog een heel licht streepje van de hcg, bijna niets meer. Voor een ovulatie moeten de strepen even donker zijn toch? (Mijn teststreepjes zijn btw ook vrij licht, doe ik iets fout?)
Ik weet nog dat ik met een positieve test in de gang stond te roepen naar mijn buik: "Waaaaaaaah! Ga eruit! Nee, niet echt eruit gaan, maar..... waaaaaaaaah!!!"quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ja ik zal niet ontkennen dat ik ook aan de ene kant wel "bang" ben voor een tweede streepje. Het is de eerste, dus is allemaal nog een beetje spannend...
Ik zie het helemaal voor me...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef zandsculptuur het volgende:
Ik weet nog dat ik met een positieve test in de gang stond te roepen naar mijn buik: "Waaaaaaaah! Ga eruit! Nee, niet echt eruit gaan, maar..... waaaaaaaaah!!!"![]()
Ik stond op het punt iedereen in elkaar te slaan inclusief mezelf, toen ik die pil slikte. Leek me niet de bedoeling.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hoe kan je nou de werking van een pil beoordelen als je hem maar 6 dagen hebt geslikt?
Wat een geweldig excuus dat je echt wel hebt geprobeerd....quote:Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef Wumb het volgende:
[..]
Ik stond op het punt iedereen in elkaar te slaan inclusief mezelf, toen ik die pil slikte. Leek me niet de bedoeling.
quote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik met een positieve test in de gang stond te roepen naar mijn buik: "Waaaaaaaah! Ga eruit! Nee, niet echt eruit gaan, maar..... waaaaaaaaah!!!"
Prima, precies wat ik zeg dus... Je zegt nu dus dat je nergens tegen kan en dus gaan jullie er maar voor... Ik vind het een hele rare redenering.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:07 schreef Wumb het volgende:
[..]Ik zou ook raar staan te kijken.
Ticootje ik zeg toch ook dat ik een kind wil. We wilden het alleen nog uitstellen.
Dus ookal is dat een reden van lik mn vestje, dan moeten we hier allemaal meeleven met hoe vervelend het is dat je nergens tegenkan en dat je geen andere keus hebt enzo?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:24 schreef martine1984 het volgende:
Tico, Je hoeft toch niet je ongezouten mening te geven. Laat iedereen gewoon zijn eigen redenen hebben waarom er geen anticonceptie gebruikt word.
Redenen of smoesjes?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:24 schreef martine1984 het volgende:
Tico, Je hoeft toch niet je ongezouten mening te geven. Laat iedereen gewoon zijn eigen redenen hebben waarom er geen anticonceptie gebruikt word.
M. en ik zijn 6 maanden tot een jaar voordat we zwanger probeerden te raken met de pil gestopt. En ja, condooms zijn ondingen. Maar we hebben ze wél gewoon gebruikt in die tijd.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus ookal is dat een reden van lik mn vestje, dan moeten we hier allemaal meeleven met hoe vervelend het is dat je nergens tegenkan en dat je geen andere keus hebt enzo?
Als je wilt wachten, dan wacht je...
Als je een kind wilt, dan stop je gewoon met anticonceptie..
Je stopt niet bewust met anticonceptie en zegt vervolgens, ja maar we willen eigenlijk wachten...
er zijn meerdere pillen hoor. ik werd niet lekker van een pil en toen kreeg ik cerazette...quote:Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef Wumb het volgende:
[..]
Ik stond op het punt iedereen in elkaar te slaan inclusief mezelf, toen ik die pil slikte. Leek me niet de bedoeling.
Dat is een lang en niet boeiend verhaal mijn gezondheid is heel wisselend, van heel goed naar heel slecht. maar ik lees verder gewoon alleen mee hierquote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef Kleurdoos het volgende:
Hey Pvoesss, misschien heb ik t gemist hoor, lees hier niet veel mee. Maar hoe is je lichamelijke toestand nu dan?want een aantal maanden geleden kon je toch absoluut geen zwangerschap aan volgens de artsen?
Het kan toch ook gewoon alleen maar een extra reden zijn geweest? Hoe is dit anders dan dat Lief en ik eerst besloten hadden om nog 2 jaar te wachten ivm praktische redenen, en na paar maand toch samen tot de beslissing kwamen dat we het eigenlijk allebei toch wel heel graag al wilden beginnen met proberen. Die praktische redenen zijn in die tijd niet verandert, wel is de wens meer de overhand gaan krijgen. En die redenen, ach, daar was altijd al wel een oplossing voor.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:52 schreef Limone het volgende:
Persoonlijk vind ik het een nogal heftige switch: van het proberen van een nieuw anticonceptiemiddel naar het toch krijgen van kinderen. En dat in drie weken. Ik kan me niet voorstellen dat een heel stabiel gevoel geeft.
Natuurlijk zijn er situaties waarin je deze beslissingsruimte helemaal niet krijgt, maar jij hebt die ruimte wel: benut het.
Geef je lijf even de tijd. Het komt echt wel op gang.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoiik meldde een tijdje geleden in het rammeltopic dat mijn lief en ik er voor willen gaan en dat we eerst maar eens rustig met de pil gingen stoppen en er niet teveel over nadenken enzo.
Nou. Ik geloof dat ik niet erg goed ben in niet over dingen nadenkenwant een maand geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest (wel nep natuurlijk, want dat was na de laatste pilstrip) en sinds die tijd is er niks gebeurd, en ik krijg het maar niet uit m'n hoofd dat het misschien niet meer werkt na 11 jaar pil
.
Misschien klinkt dat wat dramaqueen-ig, maar ik heb het gevoel dat als ik in ieder geval weer een keer ongesteld word, dat het dan in ieder geval weet dat dat weer goed zit.
Ik weet niet zo goed of ik hier trouwens in het goede topic zit, want dit gaat al over wachten op streepjes, en ik heb nog niet zoveel te wachten eigenlijk.
Er is inderdaad niks aan de hand, maar dat wil niet zeggen dat ik dan de Cerazette maar weer moet gaan slikken. Dat was geen onderdeel van mijn woorden.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Zeg wumb maar nu je weet waardoor het komt , kun je toch gewoon de cerazette weer nemen want dan is er toch niks aam de hand ?
Je eigen woorden
Dat iedereen hier steeds er vragen over heeft of ze niet snappen of ze te onduidelijk vinden enzoquote:Op donderdag 1 november 2012 20:53 schreef Cwen het volgende:
Pvoesss, wat bedoel je precies met dat we niet zouden weten hoe het werkt met ovu testen?
Ik heb dipsticks ja. Die worden dus niet zo donker als een zwangerschapstest?quote:Op donderdag 1 november 2012 20:53 schreef Cwen het volgende:
Zandsculptuur, de teststreepjes kunnen niet superdonker zijn - volg je aanwijzingen precies? Heb je dipsticks of andere?
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:05 schreef Cwen het volgende:
Ik vind jullie situatie ook echt naar - ik hoop ook dat je snel weer zwanger mag worden. Al zou ik nog wel willen vragen: je zegt dat het zo verkeerd voelt om niet zwanger te zijn, is het dan omdat je het gemis van het kindje wilt 'opvullen' of omdat je vorige zwangerschap echt de wens voor een kindje heeft aangewakkerd? Je hoeft geen antwoord te geven als je dat niet wilt hoor, maar door de manier waarop je het neerzette vroeg ik het me af.
Het is inderdaad een grote stap en errug spannend! Bij ons wordt het ook de eerste.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:18 schreef Wumb het volgende:
Ja wordt de eerste. En natuurlijk, ook ik vind het spannend. Maar dat zal altijd zo zijn. Het is een grote stap in je leven.
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Daarnet getest: negatief. We wachten nog even rustig () af
.
Geen bloed, houd moed toch?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:19 schreef Limone het volgende:
Jammer Skippy, maar wie weet te vroeg? Eerst geloofde ik niet zo in dat te vroeg testen, maar een vriendin van mij testte op haar NOD ook negatief en twee weken later toch twee streepjes. Nu geloof ik dat te vroeg testen wel
Maar je ging uit van een cyclus van 20 dagen toch? En je had deze cyclus nog een pil gebruikt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:22 schreef Wumb het volgende:
Spannend Zomerzon! Goed dat je nog kan wachten. Ik duim voor je. (Niet dat het helpt).
Ik zit op NOD dag 5, dus 4 dagen erna. De 29e had ik ongesteld moeten worden. Ook totaal geen tekenen van een naderende menstruatie. Normaal altijd pijnlijke/gevoelige boobs al een week ervoor. Nu juist geen last van gehad.
En vandaag NOD dag 4! Spannend hoorquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:05 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Geen bloed, houd moed toch?
Hier inmiddels NOD dag 3. Geen rare kwaaltjes (meer) van een aanstormende ongesteldheid.
Mijn langste cyclus tot nu toe was NOD + 6, dus mocht ik daar overheen gaan, dan toch maar weer even testen.
Welkom! Geef je lijf wat tijd, het is hartstikke sterk.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoiik meldde een tijdje geleden in het rammeltopic dat mijn lief en ik er voor willen gaan en dat we eerst maar eens rustig met de pil gingen stoppen en er niet teveel over nadenken enzo.
Nou. Ik geloof dat ik niet erg goed ben in niet over dingen nadenkenwant een maand geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest (wel nep natuurlijk, want dat was na de laatste pilstrip) en sinds die tijd is er niks gebeurd, en ik krijg het maar niet uit m'n hoofd dat het misschien niet meer werkt na 11 jaar pil
.
Misschien klinkt dat wat dramaqueen-ig, maar ik heb het gevoel dat als ik in ieder geval weer een keer ongesteld word, dat het dan in ieder geval weet dat dat weer goed zit.
Ik weet niet zo goed of ik hier trouwens in het goede topic zit, want dit gaat al over wachten op streepjes, en ik heb nog niet zoveel te wachten eigenlijk.
Spannend, ik duim! Voel je verder iets?quote:Op zondag 4 november 2012 18:35 schreef Sethiwe het volgende:
Hier is het ook spannend. De laatste 5 cyclussen waren 22 dagen met een uitschieter van 40 dagen. Zit nu op dag 33.
Wacht nog wel even met testen, maar hoelang ik dat volhoud??
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.quote:Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef zandsculptuur het volgende:
Waarom wach je eigenlijk zo lang met testen sethiwe?
Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijnquote:Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.
Nouja, ik duim!!
Het ligt er ook aan hoe onregelmatig je cyclus is natuurlijk. Ik ben er nu ook achter dat mijn cyclus elke keer 1 weekdag eerder begint, dus dat mijn cyclus maar 27 dagen duurt in plaats van 28. En als je een cyclus kunt hebben van 50 dagen dan zou ik inderdaad ook wel zo lang mogelijk wachten om te testen om het echt zeker te weten. Maar ik weet ook niet of ik me zo lang in bedwang zou kunnen houden...quote:Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijn.
Want? Over de kattenbakken verschonen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:53 schreef Wumb het volgende:
Ik heb weer negatief getest. Denk dat ik ook maar even ophoud met testen... Ik heb alleen wel een kat en het zou daarom handig zijn als ik het snel weet.
Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.quote:Op maandag 5 november 2012 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Want? Over de kattenbakken verschonen?
Als je ze elke dag verschoont is er niets aan de hand en als je kat al ouder is ook niet.
Of huishoudhandschoenen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:58 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.
Lot heeft het mooi verwoord wat de reden is van het wachten met testen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.
Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:38 schreef Limone het volgende:
Ik ben weer ongesteld. Wel lekker regelmatig, om de 15 dagen![]()
Het is wel een 'echte' ongesteldheid met puisten, pest-humeur, huilen, misselijk, steken in de tetten, dik en lelijk voelen, stoten etc.
De vorige twee ongesteldheden had ik hier geen last van, dus ik heb een kleine hoop dat eindelijk mijn hormonen geland zijn
Welkom!quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
* Silmarwen schuifelt met een voetje naar binnen
Serieus??quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
* Silmarwen schuifelt met een voetje naar binnen
Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.quote:
Dan moet je inderdaad snel zijn ja... Ik moet nog een week of 10.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.
Dus, alles is de deur uit en we gaan het gewoon eens proberen. Nog niet naar de gyn, uiteindelijk ben ik van Jasmin ook zonder die gruwelijke Clomid zwanger geworden en ik kijk niet uit naar Clomid te slikken.
We gaan, als het lukt, nu wel met 20 weken kijken wat het wordt, en hopen stiekem op een jongetje maar op de manier van "Als ik moest kiezen, doe dan maar een jongetje, die hebben we nog niet!"
Anyhoe, het zou leuk zijn als het lukt.
Denk alleen niet dat we samen in het topic posten deze keer.Want jij bent al een aardig stukje onderweg toch?
Dat weet ik maar vriendin is eigenwijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:13 schreef Cwen het volgende:
Hahaha SDM, wat een enthousiasme! Daar wordt je als man wellicht wel veolijk van?
Wel kleine noot... Van 2x per dag klussen wordt de kwaliteit van je sperma niet beter. Beter het bij 1x per dag houden, dat kan nog net - en hopelijk hebben jullie de afgelopen dagen ook goed benut?
Als je dan toch voor optimaal resultaat gaat...
Thxquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:55 schreef Cwen het volgende:
SDM, ik zou vanavOnd en morgenavond klussen.
De LH piek duurt namelijk gemiddeld zo'n 36-50 uur, dus 1,5 tot 2 dagen. Ergens in die tijd, vaak na 24-30 uur maar kan ook anders, springt het eitje. Na de sprong kan er nog zo'n 24 uur bevruchting plaatsvinden.
Nu weten we niet of de stijging van je vriendin haar piek gisteravobd begon of al langer bezig was. Maar met vandaag en evt. morgen (ze zou kunnen testen of de piek er dan nog is) komt dat wel goed. Normaliter blijft sperma per slot van rekening 24-72 uur in leven en tijdens een ovulatie helpt haar lichaam daar ook bij.
Dusse... Veel plezier.
bij de zwangerschap van de eerste was ik ook flink aan het dromen.. dus wie weet is het al wel zo ver..quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Irritant Limone, die korte "cycli". Hoperlijk was dit voor het echie en wordt het nu weer normaal.
Spannend Martine, hopelijk word je snel wijzer van je ovutesten.
Vannacht (in een droom) heb ik eventjes een tweeling gebaard. Hannah en Annelies. De placenta kwam alleen niet, dus toen ben ik maar even langs de verloskundige gefietst. De kinderen lagen thuis ineen pizzadoos en een plastiv opbergbak.
Met andere woorden: mijn nod komt eraan
Deze poging voor het eerst rond mijn echte eisprong gesext. Vorige keren waren op gemiddelden via apps, en dus veel te vroeg (eisprong as pas op dag 21)
Nou, het was inderdaad een bevalling die je zou kunnen beschrijven als een grote boodschap. Ik trok het kind er zelf uit. 't Kon ook al een beetje staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Cwen het volgende:
Roomsnoes, wat grappig! Ik had gisteren ook zo'n droom! Ik was thuis op mijn bureaustoel aan het bevallen, geen centje pijn, en ik zei doodleuk tegen mijn man: "zo'n thuisbevalling is toch erg makkelijk." Bizar!
Wanneer is je NOD?
Ik weet bijna zeker dat ik geen eisprong heb gehad. Die typische eisprongsymptomen (veel afscheiding, dat gevoel dat je met iedereen wel seks kan/wil/moet hebben) heb ik niet gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:53 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?
Ik heb exact hetzelfde nu. Echt goed en zwaar ongesteld. De vierde ongesteldheid na het stoppen met de pil. Hiervoor was het niet zo heftig. Dus ik ga er dan ook maar vanuit dat dit ook de eerste keer is dat er weer een ovulatie heeft plaatsgevonden. En dat is ook weer een positieve gedachte.
Dus over anderhalve week weer aan de klus!
Ik hoop het ook, dat het de laatste is, maar iets in mij zegt dat het nog even kan duren...quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:35 schreef Cwen het volgende:
Silmarwen, welkom! Willen jullie al actief voor een derde gaan of kriebelt de wens heel sterk?
Limone, verdorie... Om de 15 dagen ongesteld zit niemand op te wachten! Ik hoop ook dat dit de laatste opruimactie van je lijf is en het hierna weer even duurt!
Hier dag 27 en nog altijd niets... Het begint langzaam te kriebelen.
Lieve post, Sparkquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Limone, rot dat je nog steeds zo snel ongesteld wordt. Mij lijkt het dat je geen eisprong gehad kan hebben in 15 dagen of je LF was hartstikke kort. Maar goed, je miskraam is nog niet zo lang geleden dus waarschijnlijk komt het vanzelf wel goed. Maar het blijft rot natuurlijkik vond de weken tussen miskraam en eerste menstruatie vreselijk lang duren. Jij wordt dan wel ongesteld maar nog niet zoals het hoort. Succes, hopelijk is dit de laatste korte cyclus!
Maak je jezelf niet een klein beetje gek ook met al die testen? Ik bedoel, misschien dat je er zo op hoopt en focust dat je lichaam zich naar je "wens" voegt en je menstruatie daarom uitblijft. Daarnaast had je geloof ik de pil gebruikt sinds je laatste menstruatie, en dat kan ook alles omgooien (sorry als ik het mis heb). Misschien moet je even relaxen en je gedachten/wens loslaten en zien wat de tijd brengt... (makkelijk gezegd, I knowquote:Op woensdag 7 november 2012 09:33 schreef Wumb het volgende:
Vervelend Limone. Hoop dat het snel verandert.
Ik heb vanochtend weer negatief getest.
quote:Op woensdag 7 november 2012 09:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maak je jezelf niet een klein beetje gek ook met al die testen? Ik bedoel, misschien dat je er zo op hoopt en focust dat je lichaam zich naar je "wens" voegt en je menstruatie daarom uitblijft. Daarnaast had je geloof ik de pil gebruikt sinds je laatste menstruatie, en dat kan ook alles omgooien (sorry als ik het mis heb). Misschien moet je even relaxen en je gedachten/wens loslaten en zien wat de tijd brengt... (makkelijk gezegd, I know)
Jij was ook net pas zonder hormonen toch? Dan kan je menstruatie heel anders aandienen als dat je gewent was.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:58 schreef Cwen het volgende:
Wumb, ik sluit me aan bij Spirit - ik vermoed dat de Cerazette de boel in de war heeft gegooid.
Hier al twee dagen oversture darmen en flinke buikpijn en nu ook ietwat rood/ bruinverlies... Het past niet bij mijn normale menstruaties, maar ik ga er vanuit dat het een begin is en dat het 'm dus niet geworden is deze maand.
Ik had een koperspiraaltje en ik heb maanden mega bloedverlies gehad tijdens het spiraaltje.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:58 schreef Cwen het volgende:
Wumb, ik sluit me aan bij Spirit - ik vermoed dat de Cerazette de boel in de war heeft gegooid.
Hier al twee dagen oversture darmen en flinke buikpijn en nu ook ietwat rood/ bruinverlies... Het past niet bij mijn normale menstruaties, maar ik ga er vanuit dat het een begin is en dat het 'm dus niet geworden is deze maand.
Koperspiraal heeft 1 van de bijwerkingen dat de menstruatie heftiger kan zijn... Daarom is dat bij mij wel afgeraden...quote:Op woensdag 7 november 2012 11:25 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik had een koperspiraaltje en ik heb maanden mega bloedverlies gehad tijdens het spiraaltje.
Sinds hij er uit was is dat gestopt, en mijn eerste normale menstruatie was dit weekend.
Zaterdag avond begonnen en maandag middag was het al klaar. Ik ben normaal heel erg ongesteld en nu was het weinig. Allemaal spiraaltje invloed gok ik!
Ik gok dat jouw lichaam helemaal moet wennen zeker omdat je een hormoon spiraaltje had.
Nou... Ik ga het wel proberen... Zsm na mn bevalling gaat die erin.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:28 schreef Pvoesss het volgende:
Klopt maar de gynefix die ik had die zou daar dan weer minder problemen mee geven.
Nou dat ding was hel op aarde
Nou, er zaten natuurlijk wel hormonen in... Ondanks dat je eigen cyclus wel doorloopt met dat spiraal, moet je lichaam nu toch wel wennen aan geen kunstmatige hormonen.. En dan kan het dus zijn dat je heel anders ongesteld wordt...quote:Op woensdag 7 november 2012 11:30 schreef Cwen het volgende:
Tico en Pvoesss, ja, dat is zeker mogelijk, maar mijn cycli incl. eisprong liepen gewoon door tijdens spiraal en ik ben 4 weken geleden (toen was ie er al uit) ook gewoon (zoals in normale datum en normaal verloop) ongesteld geworden. Dus vandaar dat ik hoopte nu wel van de invloed van de spiraal af te zijn al- ik zou het gek vinden als hij ineens zoveel effect zou hebben nadat hij verwijderd is.
Maar goed, het lichaam doet soms gekke dingen... Ik wacht het lekker af en ga mezelf op chocolademelk trakteren.
Nopequote:Op woensdag 7 november 2012 11:31 schreef zandsculptuur het volgende:
De koperspiraal bevat geen hormonen toch?
Spiraaltje deed bij mij echt vreselijk veel pijn. En ik was al bevallen.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Cwen het volgende:
Doet dat nou niet echt enorm zeer met laten zetten? Ik vond spiraal al niet echt leuk - hoewel het niet zo gruwelijk was als menig internetter je wil doen geloven.
Nee, maar niet om de pijn. Ik krijg migraine van het spiraaltje. Is een mogelijke bijwerking helaas.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef Cwen het volgende:
Het verschilt echt enorm. Ik had me ingesteld op afschuwelijke pijn en ik heb maar één echte pijnlijke samentrekking gehad. Geeft wel moed voor de volgende keer.
Zou jij het nogmaals laten zetten?
Bah..ik ril er nu al van. Ik zou het nooit kiezen. Ik heb me laatst uitvoerig ingelezen over anticonceptie. We willen geloof ik nu toch wel allebei (ik sowieso wel) een tweede, maar niet nu. Heb even gedacht aan een spiraal, maar de werking daarvan staat me enorm tegen. Het werkt namelijk bevruchting niet tegen, alleen de innesteling van een bevrucht ei. En dat idee bevalt me helemaal niet. En nee, ik ben niet gristelijk. Komt nog bij dat ik volgens mij best vruchtbaar ben, en dan zie ik al horrorscenario's met tóch ingenestelde vruchtjes. Nee, voor mij geen koperspiraal. Sowieso niet eentje met hormonen, want daar wilde ik nou juist wel vanaf. Maar het lukt me niet, omdat ik gewoon geen goed alternatief kan bedenken.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kreeg meerdere verdovingsspuiten, die spuit in de baarmoedermond was pijnlijk!!
En verder was het hele spiraaltje verhaal echt horror! nooit meer weer.
Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb laatst inderdaad positief getest terwijl ik mijn gynefix dus had.
En dat vond ik toch wel zo vreselijk, ik ging vlak na NOD wel bloeden maar is het dan een miskraam of gewoon werkende anticonceptie. Voor mijn gevoel gewoon een miskraam.. En dat vond ik echt niet fijn.
Ja drie is dus mijn max.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:30 schreef Aventura het volgende:
Nu een tweeling krijgen is ook mijn grootste angst, haha. Ik wil echt geen drie kids. Dan word ik denk ik gék.
Dat is dus ook mijn bezwaar tegen de koperspiraal.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.
Nee koperspiraal zorgt ervoor dat er geen innesteling plaatsvind en werkt dus abortief.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:14 schreef Lovechild het volgende:
Maar dames, sorry dat ik ongenood binnenval, het is toch zo dat hetgeen een spiraal afgeeft (koper dus bijv.) ervoor zorgt dat er geen bevruchting kan plaatsvinden?
wanneer mn nod is weet ik niet precies, mn laatste menstruatie was tijdens mn laatste pilstrip. en weet eigenlijk niet meer precies welke datum, maar mijn gok is dat het zaterdag is. maar ik wil sowieso nog ff afwachten daarna omdat het de eerste keer na de pil is en dat mn lichaam waarschijnlijk ook weer moet wennen en op gang moet komen.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Hilliebillie die gekke dromen klinken bekendwanneer is je NOD?
Seks, neuken, wippen, vrijen. Ik gebruik het woord 'klussen' nooit. Ik zeg meestal seks of neuken, jij?quote:Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Uberhaupt is het hele zwanger worden een onderwerp waar ik nog een ontzettende newbe in ben, dus ik lees wat, google wat, test wat, 'klus' (is daar geen gezelliger term voor?) er vrolijk op los, en zie wel wat er allemaal wel of niet gebeurt
. Ik was gezegend met een gigantisch regelmatige cyclus, kon er de klok haast op gelijk zetten. Hopelijk herstelt zich dat weer (over 9 maanden
).
ja maar das anders he...die geeft hormonen af waardoor je sws geen eisprong hebt. Maar genoeg over voorbeheodmiddelen hier inderdaadquote:Op woensdag 7 november 2012 23:03 schreef Limone het volgende:
Ik ben fan van Mirena. Ik heb dat van die abortus nooit zo beseft..En nu ik het hier zo lees, voel ik daar eigenlijk niet zo veel bij. Ik ben een ontaarde moeder prenatalis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |