Spannend, ik duim! Voel je verder iets?quote:Op zondag 4 november 2012 18:35 schreef Sethiwe het volgende:
Hier is het ook spannend. De laatste 5 cyclussen waren 22 dagen met een uitschieter van 40 dagen. Zit nu op dag 33.
Wacht nog wel even met testen, maar hoelang ik dat volhoud??
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.quote:Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef zandsculptuur het volgende:
Waarom wach je eigenlijk zo lang met testen sethiwe?
Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijnquote:Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.
Nouja, ik duim!!
Het ligt er ook aan hoe onregelmatig je cyclus is natuurlijk. Ik ben er nu ook achter dat mijn cyclus elke keer 1 weekdag eerder begint, dus dat mijn cyclus maar 27 dagen duurt in plaats van 28. En als je een cyclus kunt hebben van 50 dagen dan zou ik inderdaad ook wel zo lang mogelijk wachten om te testen om het echt zeker te weten. Maar ik weet ook niet of ik me zo lang in bedwang zou kunnen houden...quote:Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijn.
Want? Over de kattenbakken verschonen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:53 schreef Wumb het volgende:
Ik heb weer negatief getest. Denk dat ik ook maar even ophoud met testen... Ik heb alleen wel een kat en het zou daarom handig zijn als ik het snel weet.
Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.quote:Op maandag 5 november 2012 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Want? Over de kattenbakken verschonen?
Als je ze elke dag verschoont is er niets aan de hand en als je kat al ouder is ook niet.
Of huishoudhandschoenen?quote:Op maandag 5 november 2012 15:58 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.
Lot heeft het mooi verwoord wat de reden is van het wachten met testen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.
Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:38 schreef Limone het volgende:
Ik ben weer ongesteld. Wel lekker regelmatig, om de 15 dagen![]()
Het is wel een 'echte' ongesteldheid met puisten, pest-humeur, huilen, misselijk, steken in de tetten, dik en lelijk voelen, stoten etc.
De vorige twee ongesteldheden had ik hier geen last van, dus ik heb een kleine hoop dat eindelijk mijn hormonen geland zijn
Welkom!quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
* Silmarwen schuifelt met een voetje naar binnen
Serieus??quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
* Silmarwen schuifelt met een voetje naar binnen
Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.quote:
Dan moet je inderdaad snel zijn ja... Ik moet nog een week of 10.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.
Dus, alles is de deur uit en we gaan het gewoon eens proberen. Nog niet naar de gyn, uiteindelijk ben ik van Jasmin ook zonder die gruwelijke Clomid zwanger geworden en ik kijk niet uit naar Clomid te slikken.
We gaan, als het lukt, nu wel met 20 weken kijken wat het wordt, en hopen stiekem op een jongetje maar op de manier van "Als ik moest kiezen, doe dan maar een jongetje, die hebben we nog niet!"
Anyhoe, het zou leuk zijn als het lukt.
Denk alleen niet dat we samen in het topic posten deze keer.Want jij bent al een aardig stukje onderweg toch?
Dat weet ik maar vriendin is eigenwijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:13 schreef Cwen het volgende:
Hahaha SDM, wat een enthousiasme! Daar wordt je als man wellicht wel veolijk van?
Wel kleine noot... Van 2x per dag klussen wordt de kwaliteit van je sperma niet beter. Beter het bij 1x per dag houden, dat kan nog net - en hopelijk hebben jullie de afgelopen dagen ook goed benut?
Als je dan toch voor optimaal resultaat gaat...
Thxquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:55 schreef Cwen het volgende:
SDM, ik zou vanavOnd en morgenavond klussen.
De LH piek duurt namelijk gemiddeld zo'n 36-50 uur, dus 1,5 tot 2 dagen. Ergens in die tijd, vaak na 24-30 uur maar kan ook anders, springt het eitje. Na de sprong kan er nog zo'n 24 uur bevruchting plaatsvinden.
Nu weten we niet of de stijging van je vriendin haar piek gisteravobd begon of al langer bezig was. Maar met vandaag en evt. morgen (ze zou kunnen testen of de piek er dan nog is) komt dat wel goed. Normaliter blijft sperma per slot van rekening 24-72 uur in leven en tijdens een ovulatie helpt haar lichaam daar ook bij.
Dusse... Veel plezier.
bij de zwangerschap van de eerste was ik ook flink aan het dromen.. dus wie weet is het al wel zo ver..quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Irritant Limone, die korte "cycli". Hoperlijk was dit voor het echie en wordt het nu weer normaal.
Spannend Martine, hopelijk word je snel wijzer van je ovutesten.
Vannacht (in een droom) heb ik eventjes een tweeling gebaard. Hannah en Annelies. De placenta kwam alleen niet, dus toen ben ik maar even langs de verloskundige gefietst. De kinderen lagen thuis ineen pizzadoos en een plastiv opbergbak.
Met andere woorden: mijn nod komt eraan
Deze poging voor het eerst rond mijn echte eisprong gesext. Vorige keren waren op gemiddelden via apps, en dus veel te vroeg (eisprong as pas op dag 21)
Nou, het was inderdaad een bevalling die je zou kunnen beschrijven als een grote boodschap. Ik trok het kind er zelf uit. 't Kon ook al een beetje staan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Cwen het volgende:
Roomsnoes, wat grappig! Ik had gisteren ook zo'n droom! Ik was thuis op mijn bureaustoel aan het bevallen, geen centje pijn, en ik zei doodleuk tegen mijn man: "zo'n thuisbevalling is toch erg makkelijk." Bizar!
Wanneer is je NOD?
Ik weet bijna zeker dat ik geen eisprong heb gehad. Die typische eisprongsymptomen (veel afscheiding, dat gevoel dat je met iedereen wel seks kan/wil/moet hebben) heb ik niet gehad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:53 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?
Ik heb exact hetzelfde nu. Echt goed en zwaar ongesteld. De vierde ongesteldheid na het stoppen met de pil. Hiervoor was het niet zo heftig. Dus ik ga er dan ook maar vanuit dat dit ook de eerste keer is dat er weer een ovulatie heeft plaatsgevonden. En dat is ook weer een positieve gedachte.
Dus over anderhalve week weer aan de klus!
Ik hoop het ook, dat het de laatste is, maar iets in mij zegt dat het nog even kan duren...quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:35 schreef Cwen het volgende:
Silmarwen, welkom! Willen jullie al actief voor een derde gaan of kriebelt de wens heel sterk?
Limone, verdorie... Om de 15 dagen ongesteld zit niemand op te wachten! Ik hoop ook dat dit de laatste opruimactie van je lijf is en het hierna weer even duurt!
Hier dag 27 en nog altijd niets... Het begint langzaam te kriebelen.
Lieve post, Sparkquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Limone, rot dat je nog steeds zo snel ongesteld wordt. Mij lijkt het dat je geen eisprong gehad kan hebben in 15 dagen of je LF was hartstikke kort. Maar goed, je miskraam is nog niet zo lang geleden dus waarschijnlijk komt het vanzelf wel goed. Maar het blijft rot natuurlijkik vond de weken tussen miskraam en eerste menstruatie vreselijk lang duren. Jij wordt dan wel ongesteld maar nog niet zoals het hoort. Succes, hopelijk is dit de laatste korte cyclus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |