abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118775431
Ja, hier is het nog spannend. Projskippy hoe gaat het met je?
  zondag 4 november 2012 @ 09:03:31 #202
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_118798576
Voor de liefhebbers:

Nu bij Sensitest: 10 procent korting op ovulatietesten en zwangerschapstesten met actiecode HERFST!
A grand adventure has begun.
pi_118799579
Dank je wel, Keshet! Is toch leuk meegenomen :)
Home is where the O+ is...
pi_118799712
Met die zwangerschapstesten van sensitest heb ik betere ervaring dan met die van de Kruidvat! :o zo maar even een lading bestellen, dank Keshet!

[ Bericht 2% gewijzigd door Limone op 04-11-2012 10:59:00 (verkeerde smiley ) ]
pi_118813487
Hier nog aldoor niks...

In de OP staat voor Projskippy als NOD 30 november. Volgens mij klopt dat niet :D.
pi_118815856
Hier is het ook spannend. De laatste 5 cyclussen waren 22 dagen met een uitschieter van 40 dagen. Zit nu op dag 33.
Wacht nog wel even met testen, maar hoelang ik dat volhoud??
pi_118816216
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 18:35 schreef Sethiwe het volgende:
Hier is het ook spannend. De laatste 5 cyclussen waren 22 dagen met een uitschieter van 40 dagen. Zit nu op dag 33.
Wacht nog wel even met testen, maar hoelang ik dat volhoud??
Spannend, ik duim! Voel je verder iets?
pi_118817243
Ik vind dat je het nu al lang volhoudt! Hoe voel je je?
pi_118817589
Swethi je houd t wel heel lang vol! Heb je helemaal nog niet getest? Heb je al verschijnselen?
pi_118818486
Sethiwe test eens :D.
pi_118821725
Ik heb nog niet getest en vriendlief wil ook dat ik nog wacht, het liefst tot ik voorbij de 50 dagen ben...
Al ga ik dat vast niet redden, maar ik wacht nog wel even met testen.

Heb wel wat klachten, maar dat is voor een deel ook terug te leiden naar m'n voorhoofdsholteontsteking, waaroor ik ook niet lekker ben. En zo kan ik voor alles wel wat bedenken.
Maar stiekem heb ik weer een beetje hoop, al wil ik dat nog niet.
pi_118822366
Wow Sethiwe, wat een geduld :).
  zondag 4 november 2012 @ 22:26:59 #213
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_118829291
Spannend sethiwe!!! Ik snap wel waarom je wilt wachten. Duurt alleen wel lang hè? :*
pi_118835895
Ik duim in elk geval heel hard voor je sethiwe! Heeeeel hard!
pi_118835925
Sethiwe, het mag ook wel eens raak zijn voor jou! Ik duim mee... :*
pi_118840096
Waarom wach je eigenlijk zo lang met testen sethiwe?
pi_118840195
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef zandsculptuur het volgende:
Waarom wach je eigenlijk zo lang met testen sethiwe?
Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.

Nouja, ik duim!! :*
pi_118840274
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik denk omdat ze al een hele tijd bezig is en vast al vaker teleurgesteld is met testen.. En ze heeft natuurlijk al eerder een lange cyclus tussendoor gehad.

Nouja, ik duim!! :*
Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijn ;).
pi_118841310
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ah zo. Ik ben nog maar een newbie natuurlijk, dus ik denk heel nuchter: als het zo is, is het zo, en zo niet dan is het niet zo, en het maakt geen enkel verschil hoe lang je die test uitstelt. Maar misschien zie ik dat ook wel anders als ik wat langer bezig zou zijn ;).
Het ligt er ook aan hoe onregelmatig je cyclus is natuurlijk. Ik ben er nu ook achter dat mijn cyclus elke keer 1 weekdag eerder begint, dus dat mijn cyclus maar 27 dagen duurt in plaats van 28. En als je een cyclus kunt hebben van 50 dagen dan zou ik inderdaad ook wel zo lang mogelijk wachten om te testen om het echt zeker te weten. Maar ik weet ook niet of ik me zo lang in bedwang zou kunnen houden...

Mijn nieuwe NOD is trouwens 1 december 2012.
Oost west, mij best.
pi_118851117
Ik heb weer negatief getest. Denk dat ik ook maar even ophoud met testen... Ik heb alleen wel een kat en het zou daarom handig zijn als ik het snel weet.
pi_118851220
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:53 schreef Wumb het volgende:
Ik heb weer negatief getest. Denk dat ik ook maar even ophoud met testen... Ik heb alleen wel een kat en het zou daarom handig zijn als ik het snel weet.
Want? Over de kattenbakken verschonen?

Als je ze elke dag verschoont is er niets aan de hand en als je kat al ouder is ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118851304
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Want? Over de kattenbakken verschonen?

Als je ze elke dag verschoont is er niets aan de hand en als je kat al ouder is ook niet.
Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.
pi_118851359
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:58 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Of anders dat klusje voor de zekerheid uitbesteden.
Of huishoudhandschoenen?
pi_118851376
Balen, Wumb... Nog wat geduld dus. Ik snap wat je bedoelt met de kat, wij hebben er ook 2 en ik heb bloed laten prikken om te controleren op antistoffen tegen toxoplasmose, want als ik die heb maakt die kattenbak niet meer uit. Mag vrijdag bellen voor de uitslag en ik ben benieuwd. Is ook m'n NOD dus precies (niet meer?) op tijd ;).

Sethiwe, ik begrijp het ook wel en ik hoop gewoon dat je de komende 8 maanden dan ook niet ongesteld wordt door een leuke reden :).

Hier nog niets bijzonders te melden :).
pi_118852005
Nee klopt het komt inderdaad het meest voor bij kittens. Mijne is al wat ouder. En bovendien, heb ik haar ook al een hele tijd. Dan zou ik nu toch een keer die antistoffen moeten aan hebben gemaakt. Maar, mijn immuunsysteem is niet sterk dus ik ben altijd een beetje extra voorzichtig.

Edit:
Waarom komt hier ineens reclame van babywinkels door de brievenbus? :? Toeval of ruik ik slinkse commercie?

[ Bericht 5% gewijzigd door Wumb op 05-11-2012 18:20:35 ]
pi_118873309
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Lot heeft het mooi verwoord wat de reden is van het wachten met testen.

Wat lief dat jullie voor me duimen. Ik hoop dat het helpt :).

Wumb wat balen dat het toch negatief is, misschien is je cyclus toch meer beinvloed door het kortdurende pilgebruik dan gedacht.
pi_118878656
Ik ben weer ongesteld. Wel lekker regelmatig, om de 15 dagen :')

Het is wel een 'echte' ongesteldheid met puisten, pest-humeur, huilen, misselijk, steken in de tetten, dik en lelijk voelen, stoten etc.
De vorige twee ongesteldheden had ik hier geen last van, dus ik heb een kleine hoop dat eindelijk mijn hormonen geland zijn :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:49:35 #228
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_118881443
* Silmarwen schuifelt met een voetje naar binnen
pi_118883319
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:38 schreef Limone het volgende:
Ik ben weer ongesteld. Wel lekker regelmatig, om de 15 dagen :')

Het is wel een 'echte' ongesteldheid met puisten, pest-humeur, huilen, misselijk, steken in de tetten, dik en lelijk voelen, stoten etc.
De vorige twee ongesteldheden had ik hier geen last van, dus ik heb een kleine hoop dat eindelijk mijn hormonen geland zijn :)
Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?

Ik heb exact hetzelfde nu. Echt goed en zwaar ongesteld. De vierde ongesteldheid na het stoppen met de pil. Hiervoor was het niet zo heftig. Dus ik ga er dan ook maar vanuit dat dit ook de eerste keer is dat er weer een ovulatie heeft plaatsgevonden. En dat is ook weer een positieve gedachte.
Dus over anderhalve week weer aan de klus!
Oost west, mij best.
pi_118883334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
Welkom!
Eerste kindje?
Oost west, mij best.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:17:32 #231
54772 Silmarwen
pi_118884143
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:53 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Welkom!
Eerste kindje?
Nee, dat zou nr. 3 worden zelfs. :D
pi_118884641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
Serieus??
Leuk!! Succes!
pi_118884731
Silmarwen, welkom! Willen jullie al actief voor een derde gaan of kriebelt de wens heel sterk?

Limone, verdorie... Om de 15 dagen ongesteld zit niemand op te wachten! Ik hoop ook dat dit de laatste opruimactie van je lijf is en het hierna weer even duurt!

Zomerzon, ook voor jou sterkte - heftige menstruaties zijn niet leuk :(.

Hier dag 27 en nog altijd niets... Het begint langzaam te kriebelen :).
pi_118884852
Limone, rot dat je nog steeds zo snel ongesteld wordt. Mij lijkt het dat je geen eisprong gehad kan hebben in 15 dagen of je LF was hartstikke kort. Maar goed, je miskraam is nog niet zo lang geleden dus waarschijnlijk komt het vanzelf wel goed. Maar het blijft rot natuurlijk :* ik vond de weken tussen miskraam en eerste menstruatie vreselijk lang duren. Jij wordt dan wel ongesteld maar nog niet zoals het hoort. Succes, hopelijk is dit de laatste korte cyclus!
E.
pi_118885935
Gisteren positieve ovulatie test dus mijn vriendin eist klussen 2x per dag, lol :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_118886023
Hahaha SDM, wat een enthousiasme! Daar wordt je als man wellicht wel veolijk van? ;)

Wel kleine noot... Van 2x per dag klussen wordt de kwaliteit van je sperma niet beter :). Beter het bij 1x per dag houden, dat kan nog net - en hopelijk hebben jullie de afgelopen dagen ook goed benut?
Als je dan toch voor optimaal resultaat gaat... ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:14:31 #237
54772 Silmarwen
pi_118886041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus??
Leuk!! Succes!
Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.

Dus, alles is de deur uit en we gaan het gewoon eens proberen. Nog niet naar de gyn, uiteindelijk ben ik van Jasmin ook zonder die gruwelijke Clomid zwanger geworden en ik kijk niet uit naar Clomid te slikken.

We gaan, als het lukt, nu wel met 20 weken kijken wat het wordt, en hopen stiekem op een jongetje maar op de manier van "Als ik moest kiezen, doe dan maar een jongetje, die hebben we nog niet!"

Anyhoe, het zou leuk zijn als het lukt. ;)

Denk alleen niet dat we samen in het topic posten deze keer. :D Want jij bent al een aardig stukje onderweg toch?
pi_118886097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:14 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou we hebben een soort van ongelukje gehad als in scheurend rubber. En toen bedachten we opeens "Goh... wat nou als we nog een kindje zouden krijgen." En eigenlijk stonden we daar niet negatief tegenover. Financieel is het te behappen, we hebben alles nog, we hebben ruimte in huis en in de auto etc etc. Het enige wat ons tegenhield is dat mijn vorige twee zwangerschappen niet vlekkeloos waren. Yade was 6 weken te vroeg en Jasmin dreigde al met 7 weken te vroeg te komen (uiteindelijk met 37 weken gehaald) en ik had zwangerschapsdiabetes. Nu ben ik onderhand 20 kilo afgevallen, eet ik gezond en sport ik veel.

Dus, alles is de deur uit en we gaan het gewoon eens proberen. Nog niet naar de gyn, uiteindelijk ben ik van Jasmin ook zonder die gruwelijke Clomid zwanger geworden en ik kijk niet uit naar Clomid te slikken.

We gaan, als het lukt, nu wel met 20 weken kijken wat het wordt, en hopen stiekem op een jongetje maar op de manier van "Als ik moest kiezen, doe dan maar een jongetje, die hebben we nog niet!"

Anyhoe, het zou leuk zijn als het lukt. ;)

Denk alleen niet dat we samen in het topic posten deze keer. :D Want jij bent al een aardig stukje onderweg toch?
Dan moet je inderdaad snel zijn ja... Ik moet nog een week of 10.
pi_118888024
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:13 schreef Cwen het volgende:
Hahaha SDM, wat een enthousiasme! Daar wordt je als man wellicht wel veolijk van? ;)

Wel kleine noot... Van 2x per dag klussen wordt de kwaliteit van je sperma niet beter :). Beter het bij 1x per dag houden, dat kan nog net - en hopelijk hebben jullie de afgelopen dagen ook goed benut?
Als je dan toch voor optimaal resultaat gaat... ;)
Dat weet ik maar vriendin is eigenwijs.

Wat zou het beste zijn?

Gisteravond positieve test dus klussen. Wanneer zou je dan weer klussen? Vanavond en heeft dan morgenavond ook nog zin?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sharpdressedman op 06-11-2012 14:43:54 ]
pi_118889852
Hier zojuist mijn eerste ovulatie test gedaan. Er is een heel licht streepje te zien maar nog niet donker genoeg. Eens kijken wat er morgen te zien is.

Limone wat een ellende zo kort op elkaar ongesteld. Hoop dat t volgende maand beter gaat.

Silmarwen welkom en succes!

Wumb :( wat ..... Weer een negatieve test.
pi_118892078
SDM, ik zou vanavOnd en morgenavond klussen :).

De LH piek duurt namelijk gemiddeld zo'n 36-50 uur, dus 1,5 tot 2 dagen. Ergens in die tijd, vaak na 24-30 uur maar kan ook anders, springt het eitje. Na de sprong kan er nog zo'n 24 uur bevruchting plaatsvinden.

Nu weten we niet of de stijging van je vriendin haar piek gisteravobd begon of al langer bezig was. Maar met vandaag en evt. morgen (ze zou kunnen testen of de piek er dan nog is) komt dat wel goed. Normaliter blijft sperma per slot van rekening 24-72 uur in leven en tijdens een ovulatie helpt haar lichaam daar ook bij :).

Dusse... Veel plezier ;).
pi_118894947
Irritant Limone, die korte "cycli". Hoperlijk was dit voor het echie en wordt het nu weer normaal.

Spannend Martine, hopelijk word je snel wijzer van je ovutesten.

Vannacht (in een droom) heb ik eventjes een tweeling gebaard. Hannah en Annelies. De placenta kwam alleen niet, dus toen ben ik maar even langs de verloskundige gefietst. De kinderen lagen thuis ineen pizzadoos en een plastiv opbergbak.
Met andere woorden: mijn nod komt eraan :P

Deze poging voor het eerst rond mijn echte eisprong gesext. Vorige keren waren op gemiddelden via apps, en dus veel te vroeg (eisprong as pas op dag 21)
pi_118895417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:55 schreef Cwen het volgende:
SDM, ik zou vanavOnd en morgenavond klussen :).

De LH piek duurt namelijk gemiddeld zo'n 36-50 uur, dus 1,5 tot 2 dagen. Ergens in die tijd, vaak na 24-30 uur maar kan ook anders, springt het eitje. Na de sprong kan er nog zo'n 24 uur bevruchting plaatsvinden.

Nu weten we niet of de stijging van je vriendin haar piek gisteravobd begon of al langer bezig was. Maar met vandaag en evt. morgen (ze zou kunnen testen of de piek er dan nog is) komt dat wel goed. Normaliter blijft sperma per slot van rekening 24-72 uur in leven en tijdens een ovulatie helpt haar lichaam daar ook bij :).

Dusse... Veel plezier ;).
Thx :)

We hebben het vanmorgen ook nog gedaan. Vanavond nog maar eens en dan morgenavond.

Irritant dat je zo korte periode hebt.
pi_118895748
Limone wat irritant zo'n korte cyclus.

Silmarwen en sharpdressedman welkom en veel succes.

Roomsoes leuke droom _O-
pi_118897385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Irritant Limone, die korte "cycli". Hoperlijk was dit voor het echie en wordt het nu weer normaal.

Spannend Martine, hopelijk word je snel wijzer van je ovutesten.

Vannacht (in een droom) heb ik eventjes een tweeling gebaard. Hannah en Annelies. De placenta kwam alleen niet, dus toen ben ik maar even langs de verloskundige gefietst. De kinderen lagen thuis ineen pizzadoos en een plastiv opbergbak.
Met andere woorden: mijn nod komt eraan :P

Deze poging voor het eerst rond mijn echte eisprong gesext. Vorige keren waren op gemiddelden via apps, en dus veel te vroeg (eisprong as pas op dag 21)
bij de zwangerschap van de eerste was ik ook flink aan het dromen.. dus wie weet is het al wel zo ver..

nu heb ik afgelopen nacht ook gedroomd en hoop ik stiekem dat het bij mij ook al zo ver is.. al zijn we nog niet écht bezig (in de zin van eerste ronde met de pil gestopt en afgesproken eerst een ronde te wachten, maar aan de andere kant wel onveilige sex gehad rond de ei sprong en zou het van beiden al wel mogen.. lekker duidelijk he?)
pi_118899398
Lief dagboek,

Ik vind het jammer dat er nog geen nieuwe streepjes in het topic staan. Hopelijk gaan de nieuwelingen daar verandering in brengen, de kans is in ieder geval groter. Welkom!

Inmiddels ben ik 9 dagen overtijd. Ik ben niet meer zo misselijk en ik droom heel veel. Wanneer krijg ik duidelijkheid? Of ben ik gewoon een ongeduldige troel?

Liefs,
Wumb

:')
pi_118900240
Aww Wumb *kusjesmiley*
Heb je enig idee wanneer je wilt testen/ langs de ha?

Roomsnoes, wat grappig! Ik had gisteren ook zo'n droom! Ik was thuis op mijn bureaustoel aan het bevallen, geen centje pijn, en ik zei doodleuk tegen mijn man: "zo'n thuisbevalling is toch erg makkelijk." Bizar!
Wanneer is je NOD?

Hilliebillie, ik snap het helemaal - zelfde actie hier ;). Hoeft niet, mag wel.

SDM, zet 'm op :). Het is idd maar kort maar het scheelt als je het weet, toch?
pi_118900634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Cwen het volgende:

Roomsnoes, wat grappig! Ik had gisteren ook zo'n droom! Ik was thuis op mijn bureaustoel aan het bevallen, geen centje pijn, en ik zei doodleuk tegen mijn man: "zo'n thuisbevalling is toch erg makkelijk." Bizar!
Wanneer is je NOD?

Nou, het was inderdaad een bevalling die je zou kunnen beschrijven als een grote boodschap. Ik trok het kind er zelf uit. 't Kon ook al een beetje staan. 8)7
zondag is mn nod! Dus ben er benieuwd! (Vooral of ik dit keer eens kan wachten met testen tot mn nod :P)
pi_118916417
Cwen: ik heb geen idee. Ik denk dat de huisarts nu toch gaat zeggen dat ik moet wachten (of dat het aan het korte pilgebruik ligt). Dan zelf maar wachten.

En jullie allebei hierboven gekkies met jullie dromen :D.
pi_118924865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:53 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Als je cyclus maar 15 dagen duurt, wanneer is dan je eisprong eigenlijk?

Ik heb exact hetzelfde nu. Echt goed en zwaar ongesteld. De vierde ongesteldheid na het stoppen met de pil. Hiervoor was het niet zo heftig. Dus ik ga er dan ook maar vanuit dat dit ook de eerste keer is dat er weer een ovulatie heeft plaatsgevonden. En dat is ook weer een positieve gedachte.
Dus over anderhalve week weer aan de klus!
Ik weet bijna zeker dat ik geen eisprong heb gehad. Die typische eisprongsymptomen (veel afscheiding, dat gevoel dat je met iedereen wel seks kan/wil/moet hebben) heb ik niet gehad.

Vervelend van die heftige ongesteldheid, maar in mijn omgeving hoor ik juist dat na zo'n heftige ongetsledheid alles goed was. Regelmatig en eisprong en alles, met een zwangerschap tot gevolg :)

Silmarwen, wat leuk! (ik lurk al heel lang in OUD :@) Veel plezier ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:35 schreef Cwen het volgende:
Silmarwen, welkom! Willen jullie al actief voor een derde gaan of kriebelt de wens heel sterk?

Limone, verdorie... Om de 15 dagen ongesteld zit niemand op te wachten! Ik hoop ook dat dit de laatste opruimactie van je lijf is en het hierna weer even duurt!

Hier dag 27 en nog altijd niets... Het begint langzaam te kriebelen :).
Ik hoop het ook, dat het de laatste is, maar iets in mij zegt dat het nog even kan duren...

Superspannend, Cwen, wanneer ga je testen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Limone, rot dat je nog steeds zo snel ongesteld wordt. Mij lijkt het dat je geen eisprong gehad kan hebben in 15 dagen of je LF was hartstikke kort. Maar goed, je miskraam is nog niet zo lang geleden dus waarschijnlijk komt het vanzelf wel goed. Maar het blijft rot natuurlijk :* ik vond de weken tussen miskraam en eerste menstruatie vreselijk lang duren. Jij wordt dan wel ongesteld maar nog niet zoals het hoort. Succes, hopelijk is dit de laatste korte cyclus!
Lieve post, Spark :* . Eigenlijk zijn die opruimacties helemaal niet zo gek, alleen een beetje lastig. Maar ik had juist dit weekend uitgesproken dat ik in 2012 waarschijnlijk niet meer zwanger ben. Dat maakte me toch een beetje verdrietig, afgesloten. Wat natuurlijk nergens op slaat, want ik ben nog niet eens een half jaar bezig en niemand behalve ikzelf stelt deze grens.
Dan helpt het ook niet dat er op mijn werk een ware zwangerschaps-boom bezig is...

Ik ben ook een beetje bang dat ik nog zo'n kort rondje voor de kiezen krijg. Ik verlies nu maar heel weinig oud bloed en ik heb nog geen rood gezien.. Gelukkig gaan we van het weekend voor drie weken weg. Even helemaal niets. Vast goed voor mij en hopelijk ook voor mijn cyclus ;)

Edit: Toch rood bloed })

[ Bericht 1% gewijzigd door Limone op 07-11-2012 08:42:01 ]
pi_118925807
Vervelend Limone. Hoop dat het snel verandert.

Ik heb vanochtend weer negatief getest.
pi_118925928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:33 schreef Wumb het volgende:
Vervelend Limone. Hoop dat het snel verandert.

Ik heb vanochtend weer negatief getest.
Maak je jezelf niet een klein beetje gek ook met al die testen? Ik bedoel, misschien dat je er zo op hoopt en focust dat je lichaam zich naar je "wens" voegt en je menstruatie daarom uitblijft. Daarnaast had je geloof ik de pil gebruikt sinds je laatste menstruatie, en dat kan ook alles omgooien (sorry als ik het mis heb). Misschien moet je even relaxen en je gedachten/wens loslaten en zien wat de tijd brengt... (makkelijk gezegd, I know ;) )
Sarcasme. Herken het.
pi_118925974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maak je jezelf niet een klein beetje gek ook met al die testen? Ik bedoel, misschien dat je er zo op hoopt en focust dat je lichaam zich naar je "wens" voegt en je menstruatie daarom uitblijft. Daarnaast had je geloof ik de pil gebruikt sinds je laatste menstruatie, en dat kan ook alles omgooien (sorry als ik het mis heb). Misschien moet je even relaxen en je gedachten/wens loslaten en zien wat de tijd brengt... (makkelijk gezegd, I know ;) )
*;
pi_118928147
Wumb, ik sluit me aan bij Spirit - ik vermoed dat de Cerazette de boel in de war heeft gegooid.

Hier al twee dagen oversture darmen en flinke buikpijn en nu ook ietwat rood/ bruinverlies... Het past niet bij mijn normale menstruaties, maar ik ga er vanuit dat het een begin is en dat het 'm dus niet geworden is deze maand :(.
pi_118928266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:58 schreef Cwen het volgende:
Wumb, ik sluit me aan bij Spirit - ik vermoed dat de Cerazette de boel in de war heeft gegooid.

Hier al twee dagen oversture darmen en flinke buikpijn en nu ook ietwat rood/ bruinverlies... Het past niet bij mijn normale menstruaties, maar ik ga er vanuit dat het een begin is en dat het 'm dus niet geworden is deze maand :(.
Jij was ook net pas zonder hormonen toch? Dan kan je menstruatie heel anders aandienen als dat je gewent was.
pi_118928615
Welkom Silmarwen!

Limone, vervelend zeg, steeds weer ongesteld worden :{ . Ik neem aan dat dit inderdaad 'opruimacties' van je lichaam zijn om de boel weer op orde te krijgen. Nodig, maar wel irritant -O- .

Hilliebillie die gekke dromen klinken bekend :D wanneer is je NOD?

Van hormonen en cycli na anticonceptie heb ik weinig kaas gegeten, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Uberhaupt is het hele zwanger worden een onderwerp waar ik nog een ontzettende newbe in ben, dus ik lees wat, google wat, test wat, 'klus' (is daar geen gezelliger term voor? :P) er vrolijk op los, en zie wel wat er allemaal wel of niet gebeurt ;) . Ik was gezegend met een gigantisch regelmatige cyclus, kon er de klok haast op gelijk zetten. Hopelijk herstelt zich dat weer (over 9 maanden O-) ).
pi_118928942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:58 schreef Cwen het volgende:

Ik had een koperspiraaltje en ik heb maanden mega bloedverlies gehad tijdens het spiraaltje.
Sinds hij er uit was is dat gestopt, en mijn eerste normale menstruatie was dit weekend.
Zaterdag avond begonnen en maandag middag was het al klaar. Ik ben normaal heel erg ongesteld en nu was het weinig. Allemaal spiraaltje invloed gok ik!
Ik gok dat jouw lichaam helemaal moet wennen zeker omdat je een hormoon spiraaltje had. :Y
pi_118929010
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik had een koperspiraaltje en ik heb maanden mega bloedverlies gehad tijdens het spiraaltje.
Sinds hij er uit was is dat gestopt, en mijn eerste normale menstruatie was dit weekend.
Zaterdag avond begonnen en maandag middag was het al klaar. Ik ben normaal heel erg ongesteld en nu was het weinig. Allemaal spiraaltje invloed gok ik!
Ik gok dat jouw lichaam helemaal moet wennen zeker omdat je een hormoon spiraaltje had. :Y
Koperspiraal heeft 1 van de bijwerkingen dat de menstruatie heftiger kan zijn... Daarom is dat bij mij wel afgeraden...
Maar het hoeft niet perse altijd zo te zijn.
pi_118929036
Klopt maar de gynefix die ik had die zou daar dan weer minder problemen mee geven.
Nou dat ding was hel op aarde :r
pi_118929113
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:28 schreef Pvoesss het volgende:
Klopt maar de gynefix die ik had die zou daar dan weer minder problemen mee geven.
Nou dat ding was hel op aarde :r
Nou... Ik ga het wel proberen... Zsm na mn bevalling gaat die erin.
pi_118929141
Tico en Pvoesss, ja, dat is zeker mogelijk, maar mijn cycli incl. eisprong liepen gewoon door tijdens spiraal en ik ben 4 weken geleden (toen was ie er al uit) ook gewoon (zoals in normale datum en normaal verloop) ongesteld geworden. Dus vandaar dat ik hoopte nu wel van de invloed van de spiraal af te zijn al- ik zou het gek vinden als hij ineens zoveel effect zou hebben nadat hij verwijderd is ;).

Maar goed, het lichaam doet soms gekke dingen... Ik wacht het lekker af en ga mezelf op chocolademelk trakteren :).
pi_118929173
De koperspiraal bevat geen hormonen toch?
pi_118929214
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:30 schreef Cwen het volgende:
Tico en Pvoesss, ja, dat is zeker mogelijk, maar mijn cycli incl. eisprong liepen gewoon door tijdens spiraal en ik ben 4 weken geleden (toen was ie er al uit) ook gewoon (zoals in normale datum en normaal verloop) ongesteld geworden. Dus vandaar dat ik hoopte nu wel van de invloed van de spiraal af te zijn al- ik zou het gek vinden als hij ineens zoveel effect zou hebben nadat hij verwijderd is ;).

Maar goed, het lichaam doet soms gekke dingen... Ik wacht het lekker af en ga mezelf op chocolademelk trakteren :).
Nou, er zaten natuurlijk wel hormonen in... Ondanks dat je eigen cyclus wel doorloopt met dat spiraal, moet je lichaam nu toch wel wennen aan geen kunstmatige hormonen.. En dan kan het dus zijn dat je heel anders ongesteld wordt...
pi_118929229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:31 schreef zandsculptuur het volgende:
De koperspiraal bevat geen hormonen toch?
Nope :)
  woensdag 7 november 2012 @ 11:48:11 #265
54772 Silmarwen
pi_118929702
Stress (als in wachten op een zwangerschap bijvoorbeeld) kan ook je cyclus in de war schoppen.

Ik heb spiraaltje gehad, maar kreeg daar migraine aanvallen door. De pil en ik werken niet goed samen en mijn cyclus is altijd raar. De ene keer 4 de andere keer 5 weken, dus gebruikte we condooms. -O-

Die zijn nu ook de deur uit. Stel nou dat ik over 6 maanden ofzo nog niet zwanger ben, dan kloppen we misschien wel weer bij de gynaecoloog aan.
pi_118930078
Ik weet het... Ik het weet het heus :Y. Ik probeer ook echt uit alle macht niet te veel te hopen of te wensen en stress zou ik het (gelukkig ) nog niet willen noemen, maar het is best wel lastig voor me... En soms helpt het even van me afschrijven voor de rust in m'n hoofd.

Mijn cyclus is vanaf de eerste keer ongesteld op m'n 13e enorm regelmatig en altijd hetzelfde, pil of geen pil, spiraal of geen spiraal. Dus het kriebelt hier gewoon... En ik weet echt dat het stom is. :@

Ik vind die gynefix toch eng klinken trouwens, wil na de zwangerschap en geboorte graag weer terug naar de Mirena.
pi_118930189
Gynefix = koperspiraal?
Ik denk niet dat ik ooit nog anticonceptie wil met hormonen erin (en ik wil ook geen spiraaltje, dus hoe we dat tzt gaan doen... we'll see :') ).
pi_118930274
Nee, de gynefix is anders dan de koperspiraal. Die zit 'los' en de gynefix maken ze geloof ik vast aan je baarmoederwand. Daarom vind ik het zo eng. Maar Pvoesss weet meer :).
pi_118930392
Brrr. Klinkt eng.
pi_118930665
GyneFix is een implantatiesysteem dat in de baarmoederwand wordt vastgemaakt.
Het is een draadje met koperen hulsjes, en dat draadje gaat dus in de baarmoeder wand.

pi_118930731
Doet dat nou niet echt enorm zeer met laten zetten? Ik vond spiraal al niet echt leuk - hoewel het niet zo gruwelijk was als menig internetter je wil doen geloven.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:02:40 #272
54772 Silmarwen
pi_118932153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:16 schreef Cwen het volgende:
Doet dat nou niet echt enorm zeer met laten zetten? Ik vond spiraal al niet echt leuk - hoewel het niet zo gruwelijk was als menig internetter je wil doen geloven.
Spiraaltje deed bij mij echt vreselijk veel pijn. En ik was al bevallen.
pi_118932174
Het verschilt echt enorm. Ik had me ingesteld op afschuwelijke pijn en ik heb maar één echte pijnlijke samentrekking gehad. Geeft wel moed voor de volgende keer.

Zou jij het nogmaals laten zetten?
pi_118932363
Ik heb ook een Gynefix gehad. Na het plaatsen hebben ze me in het ziekenhuis in een bed gestopt waar ik een paar uur moest blijven omdat ik echt heel veel pijn had.

Het laten plaatsen van een T-safe koperspiraal vond ik wel minder pijnlijk, maar dat ding zat na een week vast in m'n baarmoederhals, op weg naar buiten.

Allebei geen succes dus. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:10:38 #275
54772 Silmarwen
pi_118932386
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:03 schreef Cwen het volgende:
Het verschilt echt enorm. Ik had me ingesteld op afschuwelijke pijn en ik heb maar één echte pijnlijke samentrekking gehad. Geeft wel moed voor de volgende keer.

Zou jij het nogmaals laten zetten?
Nee, maar niet om de pijn. Ik krijg migraine van het spiraaltje. Is een mogelijke bijwerking helaas.
pi_118932409
Dat lijkt me inderdaad erg vervelend. Maar goed, hopelijk is dat later zorg :s)
pi_118932422
Ik kreeg meerdere verdovingsspuiten, die spuit in de baarmoedermond was pijnlijk!!
En verder was het hele spiraaltje verhaal echt horror! nooit meer weer.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:12:26 #278
54772 Silmarwen
pi_118932445
Nou mocht er dus nu nog een kindje komen, mag Knut daarna voor de knip. :D Vier kindjes passen niet in de auto!

Er komen geen tweelingen voor in de families, en dat wil ik zo houden. ;)
pi_118932724
Dat is de goden verzoeken!
  woensdag 7 november 2012 @ 14:29:27 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118935784
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kreeg meerdere verdovingsspuiten, die spuit in de baarmoedermond was pijnlijk!!
En verder was het hele spiraaltje verhaal echt horror! nooit meer weer.
Bah..ik ril er nu al van. Ik zou het nooit kiezen. Ik heb me laatst uitvoerig ingelezen over anticonceptie. We willen geloof ik nu toch wel allebei (ik sowieso wel) een tweede, maar niet nu. Heb even gedacht aan een spiraal, maar de werking daarvan staat me enorm tegen. Het werkt namelijk bevruchting niet tegen, alleen de innesteling van een bevrucht ei. En dat idee bevalt me helemaal niet. En nee, ik ben niet gristelijk. Komt nog bij dat ik volgens mij best vruchtbaar ben, en dan zie ik al horrorscenario's met tóch ingenestelde vruchtjes. Nee, voor mij geen koperspiraal. Sowieso niet eentje met hormonen, want daar wilde ik nou juist wel vanaf. Maar het lukt me niet, omdat ik gewoon geen goed alternatief kan bedenken.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:30:15 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118935811
Nu een tweeling krijgen is ook mijn grootste angst, haha. Ik wil echt geen drie kids. Dan word ik denk ik gék.
pi_118935890
Ik heb laatst inderdaad positief getest terwijl ik mijn gynefix dus had.
En dat vond ik toch wel zo vreselijk, ik ging vlak na NOD wel bloeden maar is het dan een miskraam of gewoon werkende anticonceptie. Voor mijn gevoel gewoon een miskraam.. En dat vond ik echt niet fijn.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:37:00 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118936091
quote:
2s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:31 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb laatst inderdaad positief getest terwijl ik mijn gynefix dus had.
En dat vond ik toch wel zo vreselijk, ik ging vlak na NOD wel bloeden maar is het dan een miskraam of gewoon werkende anticonceptie. Voor mijn gevoel gewoon een miskraam.. En dat vond ik echt niet fijn.
Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:44:03 #284
54772 Silmarwen
pi_118936351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:30 schreef Aventura het volgende:
Nu een tweeling krijgen is ook mijn grootste angst, haha. Ik wil echt geen drie kids. Dan word ik denk ik gék.
Ja drie is dus mijn max. :D
  woensdag 7 november 2012 @ 15:12:42 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118937428
Dan smelt mijn brein volgens mij. Ik weet nu af en toe al niet waar ik het zoeken moet met de vent. En dan is hij echt een modelkind. Ligt vooral aan mij hoor, snel geprikkeld enzo.
pi_118937493
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:37 schreef Aventura het volgende:

[..]

Klopt, en dat komt dan door dat ding. In feite dus een abortus door jouw (niet jou als in Pvoess, ik bedoel jou in het algemeen) toedoen. Vreselijk idee! Ik ben verder totaal niet tegen abortus (provocatus) hoor, maar dat is heel iets anders dan niet zwanger willen worden, daar alles aan doen en als het dan toch zover is niet eens een keuze hebben.
Dat is dus ook mijn bezwaar tegen de koperspiraal.
pi_118937536
Ook altijd mijn bezwaar geweest maar ik heb werkelijk waar been there done that wat betreft anticonceptie en dan blijft er na een tijdje niets meer over dus daarom ging ik toch maar aan het spiraaltje :r
pi_118938834
Ik kan me heel goed vinden in wat jullie zeggen. Maar de pil werkt niet zo fijn op mijn lichaam en dan is een spiraal voor mij next best thing - al vind ik het idee van een 'verplichte vroege abortus' ook afschuwelijk.

Maar goed, we zijn hiervom nou juist níet aan de voorbehoedsmiddelen te hoeven, dus wie plast er even twee streepjes? ;)
pi_118940147
Mijn (relatief jonge vrouwelijke) huisarts had nog nooit gehoord van de gynefix :').
pi_118944581
Maar dames, sorry dat ik ongenood binnenval, het is toch zo dat hetgeen een spiraal afgeeft (koper dus bijv.) ervoor zorgt dat er geen bevruchting kan plaatsvinden?
Don't you love her madly?
pi_118944648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:14 schreef Lovechild het volgende:
Maar dames, sorry dat ik ongenood binnenval, het is toch zo dat hetgeen een spiraal afgeeft (koper dus bijv.) ervoor zorgt dat er geen bevruchting kan plaatsvinden?
Nee koperspiraal zorgt ervoor dat er geen innesteling plaatsvind en werkt dus abortief.
pi_118944784
het koper kan de zaadcel zodanig beschadigen dat deze niet meer in staat is een rijpe eicel te bevruchten. Maar dit is dus niet altijd zo dat dit met al het zaad zal gebeuren.

Is er toch bevruchting dan verhindert het koper, dat een embryo zich in de baarmoeder kan innestelen door veranderingen van het baarmoederslijmvlies.
pi_118961555
Ik ben fan van Mirena. Ik heb dat van die abortus nooit zo beseft..En nu ik het hier zo lees, voel ik daar eigenlijk niet zo veel bij. Ik ben een ontaarde moeder prenatalis :')
pi_118962710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:
Hilliebillie die gekke dromen klinken bekend :D wanneer is je NOD?

wanneer mn nod is weet ik niet precies, mn laatste menstruatie was tijdens mn laatste pilstrip. en weet eigenlijk niet meer precies welke datum, maar mijn gok is dat het zaterdag is. maar ik wil sowieso nog ff afwachten daarna omdat het de eerste keer na de pil is en dat mn lichaam waarschijnlijk ook weer moet wennen en op gang moet komen.
ook had ik bij mn vorige zwangerschap erg gevoelige borsten voor mn nod en dat heb ik nu ook nog niet. dus ga er deze maand ook niet vanuit. was ook maar een' halfbakken poging' omdat we eigenlijk er vanaf volgende maand voor willen gaan ivm ontpillen. .

ben wel erg aan het rammelen nu.. heb vanavond gegeten in een restaurant waar ook veel stellen met baby's waren (vakantiepark) echt *rammel rammel rammel*
pi_118963198
Ontpillen terwijl je zwanger bent is ook ontpillen hoor ;)
pi_118966998
Ha, ongesteld! Ik werk nog!
Dat ik daar ooit nog eens blij mee zou zijn zeg :') .
pi_118967116
Limone, niks ontaards aan hoor :).

Hilliebillie, ook voor jou nog even spannend dus!

Raz, gefeliciteerd met je menstruatie ;).

Hier voelt mijn hele lijf alsof het al volop ongesteld is, maar nog altijd geen bloed en alleen een beetje bruin/rood verlies bij het afvegen. Ik ben benieuwd of het vandaag dan doorzet... Hoezo controle? ;)
pi_118967409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:15 schreef zandsculptuur het volgende:

Uberhaupt is het hele zwanger worden een onderwerp waar ik nog een ontzettende newbe in ben, dus ik lees wat, google wat, test wat, 'klus' (is daar geen gezelliger term voor? :P) er vrolijk op los, en zie wel wat er allemaal wel of niet gebeurt ;) . Ik was gezegend met een gigantisch regelmatige cyclus, kon er de klok haast op gelijk zetten. Hopelijk herstelt zich dat weer (over 9 maanden O-) ).
Seks, neuken, wippen, vrijen. Ik gebruik het woord 'klussen' nooit. Ik zeg meestal seks of neuken, jij?

:) Cwen, controle in dit geval is niet zo gek, toch? Al is het maar vanwege de (on) praktische kant van ongesteldheid.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:37:45 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118967539
quote:
11s.gif Op woensdag 7 november 2012 23:03 schreef Limone het volgende:
Ik ben fan van Mirena. Ik heb dat van die abortus nooit zo beseft..En nu ik het hier zo lees, voel ik daar eigenlijk niet zo veel bij. Ik ben een ontaarde moeder prenatalis :')
ja maar das anders he...die geeft hormonen af waardoor je sws geen eisprong hebt. Maar genoeg over voorbeheodmiddelen hier inderdaad :)
  donderdag 8 november 2012 @ 08:44:40 #300
54772 Silmarwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')