abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118707622
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef Wumb het volgende:

[..]

Ik stond op het punt iedereen in elkaar te slaan inclusief mezelf, toen ik die pil slikte. Leek me niet de bedoeling.
er zijn meerdere pillen hoor. ik werd niet lekker van een pil en toen kreeg ik cerazette...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118707742
Ik gebruik geen pil omdat ik die gewoon standaard vergeet, maar dan blijven er nog opties open, spiraaltjes, in alle vormen en maten, van hormoon tot koper, van klein naar traditioneel.. Staafje in je arm, ring in je doosch, vrouwencondoom en gewoon condooms...

Er is altijd een methode die werkt...

Ik bedoel er gewoon meer mee... Dat als er eerst reden was om te wachten, dan is die toch niet zomaar weg doordat er niets werkt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118707765
Ik kreeg de nuvaring toen ik ziek werd van de pil :)

Edit: En in december werd ik ook ziek van de nuvaring (door een combinatie van de nuvaring en medicatie) toen hebben we gezegd we gaan toch trouwens in mei. En trouwen met een dikke babybuik vonden wij ook niet erg. Dan stoppen we er maar meteen mee.
Maar niet geklust voor het echie en zeker niet met ovulatietestjes :)

[ Bericht 59% gewijzigd door Tally op 01-11-2012 15:43:41 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_118707800
Where the will is, is a way
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118707999
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef bitterend het volgende:
Where the will is, is a way
Waar een Willy is ook. :')
pi_118708019
:D
pi_118709650
Ik vraag toch ook niet om medeleven? Je mag vinden wat je vindt, ik geef alleen (de samenvatting) van mijn reden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wumb op 01-11-2012 16:34:43 ]
pi_118709923
Maar een samenvatting van een lang verhaal maakt het niet altijd duidelijk denk ik. :N

Ik denk of eigenlijk ik weet dat er bij wumb fysiek meer speelt en dan is dat bloeden wel weer een probleem ook al is het maar 6 dagen, het is de druppel en ik denk dat dit weer het zetje was voor haar vriend om te denken dan gaan we gewoon er mee door zonder anticonceptie. Geen excuus wel een extra zetje.
pi_118710120
Ik verwacht ook niet dat iedereen het begrijpt. Maar excuses voor het scheppen van verwarring.
pi_118712759
Ik denk dat we ook helemaal niet alles hoeven te weten of begrijpen. Niemand is een ander verantwoording schuldig, laat mensen lekker hun keuzes maken. Mensen hebben hun eigen redenen om iets wel of niet te doen of verklaren, ik geloof niet dat we daar van alles van moeten vinden. :)
pi_118713719
Nou ik bedoel gewoon. Een kind is geen lijmmiddel of bindmiddel. Als je partner dus liever zou wachten en nu een soort valse waarheid krijgt dat hij geen andere keus heeft, kan het allemaal wel eens heel anders lopen dan je had gehoopt.
pi_118714459
Hey Pvoesss, misschien heb ik t gemist hoor, lees hier niet veel mee. Maar hoe is je lichamelijke toestand nu dan?want een aantal maanden geleden kon je toch absoluut geen zwangerschap aan volgens de artsen?
pi_118714569
Persoonlijk vind ik het een nogal heftige switch: van het proberen van een nieuw anticonceptiemiddel naar het toch krijgen van kinderen. En dat in drie weken. Ik kan me niet voorstellen dat een heel stabiel gevoel geeft.

Natuurlijk zijn er situaties waarin je deze beslissingsruimte helemaal niet krijgt, maar jij hebt die ruimte wel: benut het.
pi_118715004
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef Kleurdoos het volgende:
Hey Pvoesss, misschien heb ik t gemist hoor, lees hier niet veel mee. Maar hoe is je lichamelijke toestand nu dan?want een aantal maanden geleden kon je toch absoluut geen zwangerschap aan volgens de artsen?
Dat is een lang en niet boeiend verhaal mijn gezondheid is heel wisselend, van heel goed naar heel slecht. maar ik lees verder gewoon alleen mee hier :)
pi_118715166
Maar ik begrijp dat jullie voor een kindje gaan nu? Geeft dat geen problemen voor je lichaam?
pi_118715328
Nee we willen ooit een kindje :) niet nu!
pi_118715366
Oooooooooooh, ik dacht dat je er al mee bezig was! Vond t al zo raar.
pi_118716148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:52 schreef Limone het volgende:
Persoonlijk vind ik het een nogal heftige switch: van het proberen van een nieuw anticonceptiemiddel naar het toch krijgen van kinderen. En dat in drie weken. Ik kan me niet voorstellen dat een heel stabiel gevoel geeft.

Natuurlijk zijn er situaties waarin je deze beslissingsruimte helemaal niet krijgt, maar jij hebt die ruimte wel: benut het.
Het kan toch ook gewoon alleen maar een extra reden zijn geweest? Hoe is dit anders dan dat Lief en ik eerst besloten hadden om nog 2 jaar te wachten ivm praktische redenen, en na paar maand toch samen tot de beslissing kwamen dat we het eigenlijk allebei toch wel heel graag al wilden beginnen met proberen. Die praktische redenen zijn in die tijd niet verandert, wel is de wens meer de overhand gaan krijgen. En die redenen, ach, daar was altijd al wel een oplossing voor. ;)

Ik kan me best voorstellen dat je allebei graag wil, maar om welke reden dan ook toch liever nog wacht, zo'n stomme ervaring met de pil wel een doorslag kan geven. En dan nog, dat het voor jou niet stabiel voelt, of raar over komt, wil niet zeggen dat zij en haar partner er niet gewoon 100% achter staan en er wel een goed gevoel bij hebben. En ik denk dat dat laatste, dat zij er een goed gevoel bij hebben, het belangrijkst is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118716617
Wat een ieder doet is prima. En als ze er echt achter staan met z'n 2 dan is dat juist alleen maar leuk. Maar inderdaad de switch van het niet werken van de pil naar neuken met ovulatietesten binnen 3 weken. Wow.
Dan wil ik alleen maar meegeven, weten jullie het echt zeker?
pi_118716891
Ik gebruik geen ovulatietesten.
En L-E en Nanuke snappen me :Y.
pi_118718337
Hoi :W ik meldde een tijdje geleden in het rammeltopic dat mijn lief en ik er voor willen gaan en dat we eerst maar eens rustig met de pil gingen stoppen en er niet teveel over nadenken enzo.

Nou. Ik geloof dat ik niet erg goed ben in niet over dingen nadenken :') want een maand geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest (wel nep natuurlijk, want dat was na de laatste pilstrip) en sinds die tijd is er niks gebeurd, en ik krijg het maar niet uit m'n hoofd dat het misschien niet meer werkt na 11 jaar pil :@ .

Misschien klinkt dat wat dramaqueen-ig, maar ik heb het gevoel dat als ik in ieder geval weer een keer ongesteld word, dat het dan in ieder geval weet dat dat weer goed zit.

Ik weet niet zo goed of ik hier trouwens in het goede topic zit, want dit gaat al over wachten op streepjes, en ik heb nog niet zoveel te wachten eigenlijk :+ .
pi_118719191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoi :W ik meldde een tijdje geleden in het rammeltopic dat mijn lief en ik er voor willen gaan en dat we eerst maar eens rustig met de pil gingen stoppen en er niet teveel over nadenken enzo.

Nou. Ik geloof dat ik niet erg goed ben in niet over dingen nadenken :') want een maand geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest (wel nep natuurlijk, want dat was na de laatste pilstrip) en sinds die tijd is er niks gebeurd, en ik krijg het maar niet uit m'n hoofd dat het misschien niet meer werkt na 11 jaar pil :@ .

Misschien klinkt dat wat dramaqueen-ig, maar ik heb het gevoel dat als ik in ieder geval weer een keer ongesteld word, dat het dan in ieder geval weet dat dat weer goed zit.

Ik weet niet zo goed of ik hier trouwens in het goede topic zit, want dit gaat al over wachten op streepjes, en ik heb nog niet zoveel te wachten eigenlijk :+ .
Geef je lijf even de tijd. Het komt echt wel op gang.
pi_118720706
Raztwizzle, welkom! Ik begrijp je gevoel, had dat na het uithalen van spiraal ook. Hier is het gewoon goedgekomen binnen een maand :).

Zandsculptuur, de teststreepjes kunnen niet superdonker zijn - volg je aanwijzingen precies? Heb je dipsticks of andere?

Pvoesss, wat bedoel je precies met dat we niet zouden weten hoe het werkt met ovu testen?

Ik denk dat Wumb en haar man het samen moeten bekijken. Ik wil graag een kindje sinds we vorig jaar getrouwd waren, vent was er nog niet aan toe, tot hij deze zomer opmerkingen bleef maken ("zou toch wel leuk zijn") en we eigenlijk tot december zouden wachten. Maar ja, begin oktober spiraal eruit want ik wilde of mijn cyclus nog had en tja, toen die helemaal in orde bleek... Toen gingen er we er toch voor.

Het is gewoon een gekke, spannende wens (zeker bij een eerste) en ik kan dus heel goed begrijpen dat je er op een bepaald punt gewoon voor gaat.

Overigens ben ik degene die in de eerste vrije cyclus al aan de ovulatietesten zat ;).

[ Bericht 10% gewijzigd door Cwen op 01-11-2012 20:59:29 ]
Home is where the O+ is...
pi_118720786
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Zeg wumb maar nu je weet waardoor het komt , kun je toch gewoon de cerazette weer nemen want dan is er toch niks aam de hand ?

Je eigen woorden :*
Er is inderdaad niks aan de hand, maar dat wil niet zeggen dat ik dan de Cerazette maar weer moet gaan slikken. Dat was geen onderdeel van mijn woorden.
pi_118721533
Natuurlijk niet Wumb! Ik ga er vanuit dat jullie allebei graag een kindje willen, anders was je hier (waarschijnlijk ;)) niet, toch? Wordt het jullie eerste?
pi_118721970
Ja wordt de eerste :). En natuurlijk, ook ik vind het spannend. Maar dat zal altijd zo zijn. Het is een grote stap in je leven.

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Daarnet getest: negatief. We wachten nog even rustig ( :') ) af :).
pi_118723576
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:53 schreef Cwen het volgende:

Pvoesss, wat bedoel je precies met dat we niet zouden weten hoe het werkt met ovu testen?

Dat iedereen hier steeds er vragen over heeft of ze niet snappen of ze te onduidelijk vinden enzo :)
pi_118725216
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:53 schreef Cwen het volgende:
Zandsculptuur, de teststreepjes kunnen niet superdonker zijn - volg je aanwijzingen precies? Heb je dipsticks of andere?
Ik heb dipsticks ja. Die worden dus niet zo donker als een zwangerschapstest?

Wij zijn helemaal nooit eerder zo bezig geweest met zwanger worden; begin dit jaar (weet niet eens meer precies wanneer) ben ik gestopt met de nuvaring omdat ik de hormonen flauw was. We wilden ook wel eens kijken hoe het zou lopen zonder anticonceptie; een kindje was heel welkom, maar had geen haast. In het begin gebruikten we condooms (het was toch een beetje eng) maar toen we die achterwege gingen laten, was het vrijwel meteen raak. De afloop is bekend.... en omdat het zo "verkeerd" voelt om niet zwanger te zijn, zijn we er nu maar even wel wat bewuster mee bezig. Hopelijk is het weer snel raak :).
pi_118733411
Pvoesss, ik snap het. Al denk ik dat het voor een groot deel spanning is - het is allemaal nieuw en gek ;).

Zand, ik heb ook dipstickjes en de teststreepjes werden 'middenroze' zeg maar, terwijl de controlestreep op die ene zw test die ik vorige maand gedaan heb, echt donkerroze, bijna paars was. Dat was de controlestreep op de ovu test toen ik m'n LH piek gevonden had, ook. Vandaar ook dat ik zei dat Roomsnoes volgens mij geen piek had gehad - wat dus klopte.
Ik hoop dat ik het een beetje helder heb uitgelegd :).

Ik vind jullie situatie ook echt naar - ik hoop ook dat je snel weer zwanger mag worden. Al zou ik nog wel willen vragen: je zegt dat het zo verkeerd voelt om niet zwanger te zijn, is het dan omdat je het gemis van het kindje wilt 'opvullen' of omdat je vorige zwangerschap echt de wens voor een kindje heeft aangewakkerd? Je hoeft geen antwoord te geven als je dat niet wilt hoor, maar door de manier waarop je het neerzette vroeg ik het me af.
pi_118735506
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:05 schreef Cwen het volgende:
Ik vind jullie situatie ook echt naar - ik hoop ook dat je snel weer zwanger mag worden. Al zou ik nog wel willen vragen: je zegt dat het zo verkeerd voelt om niet zwanger te zijn, is het dan omdat je het gemis van het kindje wilt 'opvullen' of omdat je vorige zwangerschap echt de wens voor een kindje heeft aangewakkerd? Je hoeft geen antwoord te geven als je dat niet wilt hoor, maar door de manier waarop je het neerzette vroeg ik het me af.
Geen probleem hoor ;) . Het is eigenlijk een combinatie van dingen; we zijn ons hierdoor pas echt gaan realiseren hoe graag we eigenlijk een kindje willen, en dat we dat niet meer willen uitstellen of afwachten.
Daarnaast is het gewoon een gek idee om niet meer zwanger te zijn, je stelt je in op 9 maanden en dan waren het er maar 2,5. En dat voelt gewoon niet goed. Ik kan ook nog wel eens verdrietig worden als ik een wijntje neem, want dat had ik eigenlijk tot mei niet meer zullen mogen drinken.
Ik heb me inmiddels redelijk 'berust' in wat er is gebeurd, maar het zwanger zijn 'mis' ik wel. Misschien is dat het.
pi_118738283
Ik begrijp het wel een beetje. Succes :)
pi_118743381
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:18 schreef Wumb het volgende:
Ja wordt de eerste :). En natuurlijk, ook ik vind het spannend. Maar dat zal altijd zo zijn. Het is een grote stap in je leven.

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Daarnet getest: negatief. We wachten nog even rustig ( :') ) af :).
Het is inderdaad een grote stap en errug spannend! Bij ons wordt het ook de eerste.

Hoeveel dagen zit je nu na je NOD?

Ik ga toch maar wachten tot morgenochtend met testen. Ik heb gelezen dat je het best kunt testen met ochtendurine dus ik ga toch maar op mijn tanden bijten en nog een nachtje wachten.
Dan zit ik ook dichter bij mijn NOD dus dan is het ook wat betrouwbaarder.
Ik ben benieuwd!
Oost west, mij best.
pi_118743898
Spannend Zomerzon! Goed dat je nog kan wachten. Ik duim voor je :Y. (Niet dat het helpt).

Ik zit op NOD dag 5, dus 4 dagen erna. De 29e had ik ongesteld moeten worden. Ook totaal geen tekenen van een naderende menstruatie. Normaal altijd pijnlijke/gevoelige boobs al een week ervoor. Nu juist geen last van gehad.
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:05:09 #184
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_118745322
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:19 schreef Limone het volgende:
Jammer Skippy, maar wie weet te vroeg? Eerst geloofde ik niet zo in dat te vroeg testen, maar een vriendin van mij testte op haar NOD ook negatief en twee weken later toch twee streepjes. Nu geloof ik dat te vroeg testen wel :)
Geen bloed, houd moed toch?

Hier inmiddels NOD dag 3. Geen rare kwaaltjes (meer) van een aanstormende ongesteldheid.

Mijn langste cyclus tot nu toe was NOD + 6, dus mocht ik daar overheen gaan, dan toch maar weer even testen. :D
pi_118745405
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:22 schreef Wumb het volgende:
Spannend Zomerzon! Goed dat je nog kan wachten. Ik duim voor je :Y. (Niet dat het helpt).

Ik zit op NOD dag 5, dus 4 dagen erna. De 29e had ik ongesteld moeten worden. Ook totaal geen tekenen van een naderende menstruatie. Normaal altijd pijnlijke/gevoelige boobs al een week ervoor. Nu juist geen last van gehad.
Maar je ging uit van een cyclus van 20 dagen toch? En je had deze cyclus nog een pil gebruikt?
pi_118746797
Ja als ik uitga van een cyclus van 20 dagen zou het de 28e moeten zijn. De ene app voorspelde aan de hand van 7 (geloof ik) cycli de 28e, andere 29e. Dus ik dacht ik houd het ruim aan.

Ik heb tijdens mijn laatste menstruatie de pil gebruikt. Daarvoor een half jaar niet. De langste cyclus die ik gehad heb is 28 dagen. Dat was direct na ik stopte met de combinatiepil. Maar hoe dan ook: geduld.
pi_118751385
Een cyclus van 20 dagen is sowieso erg kort. Echt als in, dat kan wel een probleem gaan vormen. Je eisprong moet dan al rond de 6e of 7e dag van je cyclus zijn.
pi_118752534
Ja, klopt. Maar zolang je een eisprong hebt kan het. Geen idee of ik die heb maar dat is zorg voor later.
pi_118753245
Oh ja. Zeker! Maar niet dat je de standaard van 14 dagen na je eerste ongesteldheid gaat aanhouden.
pi_118753728
Nee inderdaad. Ik houd helemaal niks aan, ik voel vaak wel een waarschijnlijke eisprong, maar ik heb gewoon seks wanneer ik seks wil hebben. :)
pi_118756938
Dat is sowieso het handigst :).
Al word ik zo eh... enthousiast van m'n hormonen rond m'n eisprong dat er moeilijk niet om die reden te seksen is ;).
pi_118767188
Zomerzon het is ochtend....
pi_118767715
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:05 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Geen bloed, houd moed toch?

Hier inmiddels NOD dag 3. Geen rare kwaaltjes (meer) van een aanstormende ongesteldheid.

Mijn langste cyclus tot nu toe was NOD + 6, dus mocht ik daar overheen gaan, dan toch maar weer even testen. :D
En vandaag NOD dag 4! Spannend hoor :)
pi_118767894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:

Welkom! Geef je lijf wat tijd, het is hartstikke sterk.

Blijf maar lekker in dit topic, hoor! Ik ben zelf (ook) aan het wachten op een regelmatige cyclus, maar om daar nu speciaal een nieuw topic voor aan te maken.... ;)
pi_118768523
Zomerzon, heb je al getest?
pi_118769695
Nee het testen was niet nodig helaas. Gisteren licht bloedverlies en behoorlijke ongesteldheidskrampen. Dus helaas niet zwanger deze maand..
Oost west, mij best.
pi_118769726
-O- Wat jammer Zomerzon.
pi_118770582
Balen Zomerzon. Maar, nieuwe ronde nieuwe kansen!
pi_118771740
Balen zomerzon :*

Razztwizzle welkom, hopelijk hoef je niet zo lang te wachten. Maar geef je lichaam wat tijd.

Ik vind het tijd worden voor een hoosbui aan streepjes, want het ligt een beetje stil lijkt het.

Projskippy ga je maandag testen??
pi_118773529
Jammer, Zomerzon!

Nu nog spannend voor Projskippy en Wumb, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')