Hoop toch van wel, anders moet er een boycot komen richting ESquote:
Laat hij nou niet dezelfde fout maken als Jos en eerst bij STR of Sauber instappenquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Frijns gaat gewoon winnen en na die test met RBR flikkeren ze Webber uit de auto voor volgend jaar en rijdt Frijns het snot voor de ogen van Vettel.
WC 2013
Vosss is nog niet helemaal nuchter ;-)quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:52 schreef vosss het volgende:
Frijns gaat gewoon winnen en na die test met RBR flikkeren ze Webber uit de auto voor volgend jaar en rijdt Frijns het snot voor de ogen van Vettel.
WC 2013
Net wakker hequote:Op zondag 21 oktober 2012 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vosss is nog niet helemaal nuchter ;-)
twitter:FortecM twitterde op zondag 21-10-2012 om 13:47:37We have a brief chat with @RFrijns before this afternoons championship decider! #WSR #FR35 http://t.co/QdX9Pb0e reageer retweet
Meeten!! Ben toch elk jaar daarquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:19 schreef JohnB52 het volgende:
Heel fijn dat ze dit weekend niks aan die camera doen...
Jammer dat Nürburgring er af is. Red Bull ring is toch stukje verder rijden. Dan maar naar Spa :-)
Moet-ie wel genoeg punten halen, dus minimaal 4de worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:38 schreef Fir3fly het volgende:
Frijns wordt wel gestraft hiervoor hoor. Bird dus kampioen.
Mja Bird heeft zo te zien ook te weinig te punten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:38 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe dan? Punten van de vorige race afpakken ?
Binnenkantquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:42 schreef THEFXR het volgende:
frijns zat duidelijk aan de buitenkant van de baan!
Zag het wel naar uit ja, maar ik zou toch eens de onboard van Robin willen zien voor de stuurbewegingen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
Het was zeker geen Schumacher actie, hij probeerde hem gewoon aan de binnenkant in te halen. Kon alleen zijn lijn niet houden vanwege gebrek aan grip. Niet opzettelijk imho.
Beste coureur van de tweede helft van het seizoen. Als hij meteen aan het begin van het seizoen gereden had was hij kampioen geworden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:43 schreef JohnB52 het volgende:
Zit die Da Costa niet stiekem in de RBR5 ofzo? Die gaat best hard die gast!
1996 all over, Villeneuve Formule Renault kampioen 2012!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:40 schreef King_Merc het volgende:
Frijns raakt nu al z,n punten kwijt ben ik bang..
Je hebt goed opgelet bij de commentatorquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:52 schreef JohnB52 het volgende:
Alleen Kubica heeft dat gedaan.
(maar dat was ook eerste seizoen)
Zelfde zou gelden voor Bianchi of Bird.:)quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:52 schreef JohnB52 het volgende:
Alleen Kubica heeft dat gedaan.
(maar dat was ook eerste seizoen)
Je weet niet eens wat er aan de hand is. Eerst afwachten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
Over het seizoen gezien terechte kampioen maar toch wel een naar smaakje. Overigens was die move van Bianchi op Frijns briljant.
Dat lijkt me duidelijk een overoptimistische move. Niet opzettelijk natuurlijk, voornamelijk omdat hij moest verdedigen, maar Bianchi zou voor hetzelfde hier afgebrand worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:06 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat er aan de hand is. Eerst afwachten.
Zolang hij niet Bianchi eruit torpedeert heeft hij niks verkeerds gedaan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk een overoptimistische move. Niet opzettelijk natuurlijk, voornamelijk omdat hij moest verdedigen, maar Bianchi zou voor hetzelfde hier afgebrand worden.
Zoals de Engelse commentator al zei nadat Bianchi zich zoals gisteren bij verremde:quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:04 schreef Tarado het volgende:
Netjes van Frijns en die Bianchi heeft er zelf al zoveel mensen afgereden, weet hij ook eens hoe dat voelt
quote:I am not convinced by Bianchi. He makes too many mistakes under pressure. Just like another Frenchman in a high category formula. And then they say Perez is not mature enough to drive a Ferrari
Goed verwoordquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals de Engelse commentator al zei nadat Bianchi zich zoals gisteren bij verremde:
[..]
quote:
Die indruk begin ik ook meer te krijgen hoe vaker ik de beelden bekijk....quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:37 schreef Vitalogy het volgende:
Ik zal het nog sterker zeggen, hij raakt hem niet. Rijdersfout van Bianchi.
Je ziet zeer duidelijk een wolkje rook op het moment dat ze elkaar raken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:37 schreef Vitalogy het volgende:
Ik zal het nog sterker zeggen, hij raakt hem niet.
Nietes!!!quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je ziet zeer duidelijk een wolkje rook op het moment dat ze elkaar raken.
Ja achterwielen raken elkaarquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er komt wel een klein rookpluimpje achter vanaf. Ik denk dat de bandjes elkaar heel licht raken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die indruk begin ik ook meer te krijgen hoe vaker ik de beelden bekijk....
Volgens mij is dat gewoon wat stof wat opwaait aan de buitenkant van de baan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is pas later, vergeet niet dat Frijns flink op de kerb zat. Bianchi zat op de gewone lijn en werd toen naar buiten gedrongen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon wat stof wat opwaait aan de buitenkant van de baan.
uhuh. Het was dom van Bianchi om zo de deur open te houden. En niet echt slim van Frijns om in het gat te duiken wat snel kleiner zou wordenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is pas later, vergeet niet dat Frijns flink op de kerb zat. Bianchi zat op de gewone lijn en werd toen naar buiten gedrongen.
Zoiets. Maar het was maar een heel klein gat, en het leek er meer op dat hij die kant op ging om te verdedigen tegen Magnussen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet.
jup en daarom is het dom van Bianchi dat hij dat gat ook gewoon laat. Imo heeft de Fransman zijn uitvalbeurt aan zichzelf te dankenquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoiets. Maar het was maar een heel klein gat, en het leek er meer op dat hij die kant op ging om te verdedigen tegen Magnussen.
Waarom doe je dat?quote:
Schrijven alsof het een nieuwsbericht is. Hier mag je gewoon hij zeggen hoorquote:
Oh, maar ik schrijf gewoon zoals ik hier wil schrijven. Denk niet te veel na bij wat ik postquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Schrijven alsof het een nieuwsbericht is. Hier mag je gewoon hij zeggen hoor.
Heb jij al n eigen topic voor je auto?quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:28 schreef vosss het volgende:
Kut gemist omdat ik met mn nieuwe auto bezig was![]()
Beelden van dat incident al te zien ergens?
nee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:57 schreef Burdie het volgende:
Hé, maar ff serieus, zullen we het gewoon weer over de formule 1 hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Waar lees je dat?quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:50 schreef RJD het volgende:
En Bianchi wil naar de rechter vanwege het incident. Ben benieuwd.
Voorlopig mijn felicitaties aan Frijns.
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 21-10-2012 om 20:29:45Jules Bianchi wil naar de rechter vanwege tik Frijns. Wedstrijdleiding heeft m een 25 sec straf gegeven. Is nu Kampioen reageer retweet
quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee waarom?quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:51 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Heb jij al n eigen topic voor je auto?
quote:Oct.22 (GMM) McLaren is reportedly seeking a new engine partner for its famous formula one team.
The Woking based team has been powered by Mercedes engines since 1995, but the German carmaker now has its own, entirely separate works team.
Indeed, McLaren's current Mercedes relationship will soon end, leaving the Martin Whitmarsh-led team having to become a normal engine 'customer' like Force India.
Honda, the Japanese carmaker who in the past enjoyed a successful F1 partnership with McLaren, has been mentioned as a possible alternative, particularly with the sport's rules switching from V8 to turbo V6s in 2014.
Honda pulled out of F1 after the 2008 season.
"I follow the rules, certainly, and if they present an opportunity then it would be nice to go back (to F1)," Honda's head of research and development Yoshiharu Yamamoto admitted this month.
The Sun newspaper said McLaren is indeed "looking to ditch Mercedes and reunite with Honda".
"There is no way McLaren will stay as a customer for Mercedes engines," a source is quoted as saying.
Cosworth kopen, kunnen ze de motoren in eigen beheer doenquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:15 schreef sasquatsch het volgende:
Nog meer F1 nieuws dan maar.
'McLaren wil af van Mercedes motor'
[..]
Of ze dat gaan doen weet ik niet ivm de straatauto van McLaren, niet dat ik die mooi vind, (outdated design) maar wel in het sportwagen segment een concurrentquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
Een zakje geld kan denk ik VW wel overtuigen om de Formule 1 in te gaan. McLaren-Porsche.
Klinkt niet gek
twitter:f1enigma twitterde op maandag 22-10-2012 om 11:08:54Robin Frijns will test for Red Bull in the Abu Dhabi Young Driver Test reageer retweet
quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:43 schreef k_man het volgende:
En van Burdie.
Het formule 1 nieuwtjes topic... twee pagina en geen enkele post gaat over F1.
Robin Frijns kan nu gelijk de verschillen voelen tussen F1 wagens van twee verschillende teamsquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.
Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns
McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson
Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns
For Media Information Purposes - No Regulatory Value.quote:During a constructive meeting, Jean Todt, the FIA President, in co-operation with Bernie Ecclestone, the Commercial Rights Holder, has presented to all F1 Team Principals the new structure of governance, including the new conditions of entry for the Concorde Agreement, starting in 2013.
All the participants in the meeting were encouraged to seek clarification which resulted in a fruitful and helpful debate on how the new structure would operate in 2013 and beyond.
A further important step has been achieved today to secure the future of the F1 World Championship which should lead to a final settlement to be reached between the FIA, the Commercial Rights Holder and the Teams in the coming weeks.
Zenden ze die test nog ergens uit?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.
Bernie kennende is dat nergens te volgen.quote:
Wat is de line up dan? Hulkenberg ok, maar Guetierrez lijkt me niet echt de nieuwe topper !quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:34 schreef nils7 het volgende:
is Frijns trouwens kampioen geworden...?
ah ja
De line up van Sauber ziet er zo voor 2013 prima uit dacht ik zo
Nee!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef nils7 het volgende:
Oh ja... ik was Nico vergeten, was die al bevestigd dan?
Meer informatie is hier te vindenquote:Renaultsport F1 has revealed its 2014 Formula 1 power unit. The 1.6 litre V6 has already undergone extensive testing at the firms factory in Paris and the results are promising.
“The project plan was initially constructed for a 2013 arrival date, and so the kick-off point was formally way back in September 2010″ explains Rob White, Renault Sport F1′s Deputy Managing Director, “We have now been running development engines of various types since the latter part of last year. First of all we had single cylinder engines running. There are some extremely significant bits of learning needed in order to be ready.
“We also had a multi-cylinder engine for the previous architecture that was running and has run more recently. We have now run a V6 and the programme is more or less in line with our planning. We’ve got new learning to do: everything to do with direct injection, everything to do with turbocharging in these new conditions, a substantially bigger energy recovery system design.”
Lotus gaat rijden met Nicolas Prost, Davide Valsecchi en Edoardo Mortaraquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
quote:Oct.24 (GMM) Mercedes is working on a "completely new car" for the 2013 season, Niki Lauda has revealed.
Lauda, the F1 legend and triple world champion, is Mercedes' brand new non-executive chairman -- the main link between the Stuttgart carmaker and the Ross Brawn-led, UK-based team.
With this year's W03, Nico Rosberg won in Shanghai and Michael Schumacher lapped the quickest in qualifying at Monaco, but otherwise the silver machine has often been a disappointment.
With the regulations staying essentially stable next year, ahead of the radical changes for 2014, most teams are working on evolutions of their current cars for next season.
But with Lewis Hamilton arriving from McLaren for 2013, simply evolving the W03 is not going to be Mercedes' approach, Austrian Lauda suggested to the broadcaster RTL.
"We are working on a concept for a completely new car. The current one is simply not fast enough," he said.
Vet en dan gaat Armstrong daar fietsen en wie hem raakt krijgt extra punten voor het wk?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:20 schreef nils7 het volgende:
In Austin hebben ze een fietspad aangelegd langs het circuit
[ afbeelding ]
Als hij goed geprepareerd is houden ze hem niet bijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Vet en dan gaat Armstrong daar fietsen en wie hem raakt krijgt extra punten voor het wk?
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op donderdag 25-10-2012 om 10:24:30Driving schedule will be @GvanderGarde doing days one and two (Tuesday 6th / Wednesday 7th Nov) & @alexanderrossi day three (Thursday 8th) reageer retweet
Achter de decoder of op SBS en maar een handjevol op de BBC.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ...
Ik heb al Sport1 dus van mij mag dat, laatst op RTL DLD gekeken, als er mensen zijn die de BBC biased vinden, ik vond die Duitsers 3 keer erger + irritante reclame.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Achter de decoder of op SBS en maar een handjevol op de BBC.
Het wordt hoe dan ook huilen met de pet op volgend jaar voor ons
Als dat de enige gratis optie blijft als de BBC niet uitzendt zal ik er toch aan moeten wennen, of ik moet een keertje uitvinden hoe ik dat met de mediaplayer doequote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:41 schreef vosss het volgende:
Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek
Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ...
Bier en tieten erbij en je hebt elke GP een droomweekendquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?
iemand naast Olav om hem in toom te houden en zijn fouten te corrigerenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?
Doornbos heeft dat weleens gedaan, volgens mij op Silverstone een jaar of 5 geleden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iemand naast Olav om hem in toom te houden en zijn fouten te corrigeren
Oh en de wedstrijden op Veronica. De naam SBS6 en Formule 1 bekt niet lekker
quote:PARIJS - De Grote Prijs van Frankrijk in de Formule 1 keert zeer waarschijnlijk terug op de agenda van 2013, na daarop vier jaar te hebben ontbroken.
De race zal worden gehouden op het circuit Paul Ricard in Le Castellet. ''Het is voor negentig procent zeker'', zei directeur Stéphane Clair donderdag. ''Er zijn een promotor en nieuwe potentiële investeerders.''
De GP van Frankrijk, in juni of september, komt in de plaats van New York, dat de primeur van een Formule 1-wedstrijd een jaar heeft uitgesteld.
Clair verwacht dat F1-baas Bernie Ecclestone uiterlijk eind november uitsluitsel geeft. Paul Ricard had het circus tot 1990 in huis; daarna werd tot 2008 gereden op het circuit van Magny-Cours.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:41 schreef vosss het volgende:
Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek
ik weet niet of ik bij Kai Ebel ''quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103708quote:Robin Frijns is set for a long-term role with Sauber, provided his run in the Abu Dhabi young driver test proves a success.
The 21-year-old, who was recently crowned Formula Renault 3.5 champion in controversial circumstances, is scheduled to drive for Sauber for one day.
AUTOSPORT understands that the team plans to tie him down to a long-term deal having been impressed with his progress over the past three years, during which he has won the Formula BMW Europe, Formula Renault Eurocup and Formula Renault 3.5 title.
Asked about the reasons for running Frijns, who is not bringing money to test the car, Sauber team boss Monisha Kaltenborn said: "With Robin, we feel that he is very talented driver and that's why we want to give him this opportunity.
"It is a test for now and then we will see what goes ahead. Let him first prove himself - we should first see what he does.
"We want to look at him because we think that he's very talented."
Frijns has admitted that his performance in the Abu Dhabi test could be key to his career.
Currently, he is arguably the strongest driver without any affiliation to an F1 team.
Kaltenborn added that reserve driver Esteban Gutierrez, who made his debut as Friday driver in India, will continue to be prepared for a future F1 role at the test.
It is yet to be finalised whether he will race for the team next year.
"It is part of the project, we are preparing his way to Formula 1 and this is the only place he can really drive because we know we need our Fridays to be given to our drivers as they are not so experienced.
"That's why we gave this opportunity to Esteban."
quote:Ferrari have spent the last few races watching helplessly as a once-commanding championship lead for their driver Fernando Alonso has been turned into a narrow deficit by the revived steamroller that is Red Bull and Sebastian Vettel.
Where Red Bull have significantly improved their car, Ferrari have effectively stood still, and they have been quite open about the fact that they are struggling to introduce new aerodynamic developments.
This, they say, is a result of a lack of correlation between the results they are getting from their wind tunnel, a crucial tool where new parts are tested, and the effect when those new parts are put on the car on the track.
That is a major concern - and especially so because it has been going on for two years, with Ferrari intermittently thinking they have got to the bottom of the problem, and then realising again that they haven't.
An F1 car's performance is 80% dictated by aerodynamics. They are developed by a wind tunnel and by using a computer programme known as computational fluid dynamics (CFD) .
If a wind tunnel is running correctly, it is the best way to develop a car, while CFD is a good tool for understanding airflow around the car.
A wind tunnel is a complicated device used to simulate a complicated phenomenon.
In effect, a racing car is travelling at a speed over the track but the mass of the car is moving slower because it is pushing air in front of it, with the exception of the parts that are producing downforce - such as the front wing, diffuser and rear wing, which energise airflow and make it go faster.
What you're trying to do is minimise the amount of air the car is pushing forward and maximise the speed of the airflow over it, because that creates downforce.
Ferrari's wind tunnel at Maranello
In a wind tunnel, you have air being blown by a fan, the road rolling and the car sitting still. It's a very different environment from the track.
You want the airflow in front of the car - what is called the boundary layer - and the rolling road to be at the same speed.
To do that is an absolute nightmare, and they never will be the same.
Another problem is that the size of the models the teams use has increased over the years - most now use a 60% scale model - but the size of the wind tunnels themselves has not.
That can mean that the airflow coming off the car hits the wall or the roof, which changes the airflow over the car.
The result of all that is that, in reality, the wind tunnel and the track will never completely correlate.
To successfully read the wind tunnel results, therefore, the group of people running it has to understand what is important - you need the people there to see past the raw data and understand what it means.
In short, I don't think the problem Ferrari are trying to fix can be fixed. And they created another problem for themselves by going to use another wind tunnel - Toyota's in Germany, left over from the now defunct Toyota works F1 team.
So they have results from one wind tunnel, different results from another, and more results from CFD and they're standing in the middle scratching their heads.
Shutting down their own wind tunnel, as they are going to do, is the right thing. It takes out of the equation one extra thing that can mess them up.
Before India, they also went off and did some straight-line testing. That is very important - you can do a ride-height map and match that to the wind tunnel, you can see when the diffuser and front wing stall more accurately.
You'll see a lot of stuff that will help you understand the aerodynamic map of the car a bit better but you won't see what happens when the driver turns the steering wheel, and that is the important bit. It defines how fast a car goes around a corner.
It's very difficult to simulate how the airflow works as a car goes around a race track, so you need a group of people who can read the data you do get and understand the off-sets. Otherwise, you are wasting all your time at a race track and you'll never get it sorted.
I still believe Ferrari missed the basics of the aerodynamic package of the car this year - the exhaust outlets still compromise the airflow too much in the important 'coke-bottle' area between the rear tyres.
When they changed it for the Spanish Grand Prix in May, they made it better and said there was another step to come. But they haven't taken that next step. Red Bull, by contrast, have developed their car from being not so good at the start of the year, to one that was better and which they could develop further.
Red Bull have been making small changes all the time. You had to look twice to see the change they made to the rear of the sidepods in Korea, but the effect of it was big enough to justify a completely new rear bodywork package, which is not cheap or easy.
And the small amount of change needed to make the 'coke-bottle' work better, Ferrari could do that tomorrow, and make 10 times that change, but they haven't. So there is a lack of vision there in terms of seeing where they're trying to get to with the car.
And that's the main problem. Ferrari lack a visionary - someone like Red Bull's chief technical officer Adrian Newey.
That doesn't mean they can't build a good car. They have - it started bad and it got better. Since the Spanish Grand Prix it has been there or thereabouts, but never actually the quickest.
Combined with Alonso's consistency it was enough to build a decent championship lead by mid-season. But as Red Bull have come on strong, Alonso has lost his advantage - not helped by being taken off at the first corner in two of the last five races.
But as this year has proven, whether that is enough to beat Red Bull over a full season is another matter.
They might have to take a step backwards to go forwards. They stated ahead of this season that they had taken a deliberately aggressive approach to the design of their car. But I don't understand what that is.
You only design something that is going to be better - stiffer, lighter or produces more downforce.
If it isn't at least one of those three things you can be as aggressive as you like, you're not going to progress.
En het lullige is dat je daar eigenlijk pas echt in de praktijk achter komtquote:Het is te hopen dat de gegevens dan wel kloppen
jup, maar door een bestaand model te gebruiken kun je met alle gegevens die je ter beschikking hebt wel een heel eind komen. De praktijkgegevens heb je dan immers alquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
En het lullige is dat je daar eigenlijk pas echt in de praktijk achter komt
Zeker... als ik dat zo zie heeft ie dezelfde staat van dienst als Vettel.quote:
Beter, Vettel heeft maar 1 junior titel (Formule BMW). Frijns heeft er drie.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zeker... als ik dat zo zie heeft ie dezelfde staat van dienst als Vettel.
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op woensdag 31-10-2012 om 10:07:10As predicted, Nico Hulkenberg signs for Sauber for 2013 reageer retweet
quote:Toro Rosso in 2013 verder met Ricciardo en Vergne
Scuderia Toro Rosso heeft onthuld de huidige line-up intact te houden voor volgend seizoen. Dat betekent dat Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne ook in 2013 de bolides van het opleidingsteam van Red Bull besturen. Ricciardo debuteerde halverwege 2012 bij HRT en scoorde tot nu toe negen punten. Vergne is bezig aan zijn eerste jaargang in de Formule 1 en verzamelde reeds twaalf punten.
Teambaas Franz Tost legt uit: "Beide coureurs hebben dit jaar goed werk geleverd. Daniel voegde zich bij ons met een paar Grands Prix onder zijn riem en zijn ervaring en feedback kwamen vooral van pas in de periode dat Jean-Eric wende aan de Formule 1. Sinds de zomerpauze scoren ze allebei meer punten en iedereen binnen het team is onder de indruk van hun volwassenheid in het overleg met engineers en hun vakmanschap op de baan. Wij gaan de komende maanden ons best doen om een auto voor 2013 te ontwikkelen waarin zij hun talent meer kunnen demonstreren."
Juist ja. Alles moet goedkoper, budgetplafond en weet ik het wat, maar de teams moeten de kas wel meer spekkenquote:Teams moeten fors meer betalen in 2013
2 november 2012
De FIA heeft besloten het inschrijfgeld voor het seizoen 2013 flink omhoog te gooien. Moesten de teams dit jaar nog 306.000 euro betalen om mee te mogen doen, volgend jaar moeten er door sommige teams miljoenen worden neergeteld.
De autosportbond heeft namelijk besloten de hoogte van het inschrijfgeld afhankelijk te maken van het aantal punten dat het team in het jaar ervoor heeft gescoord. Alle teams betalen een basisbedrag van 385.000 euro plus 3.850 euro voor elk gescoord punt. Het team dat kampioen wordt bij de constructeurs, moet nog meer neertellen. Dat team betaalt naast het basisbedrag 4.625 euro per behaald punt.
Dit betekent dat Red Bull meer dan 3 miljoen euro moet ophoesten om in 2013 op de grid te mogen staan, terwijl Caterham, HRT en Marussia voor 385.000 euro klaar zijn.
Nee, is een verkapte vorm van belasting.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Juist ja. Alles moet goedkoper, budgetplafond en weet ik het wat, maar de teams moeten de kas wel meer spekken
Ik zie de nodige overeenkomsten met het plan voor het zorgstelsel waar Caterham, HRT en Marussia de teams met een uitkering zijn en Ferrari en Red Bell en consorten de teams met meer dan 70K per jaar
Laat ze dat dan een keer goed doen, het was weer een zooitje afgelopen weekend.quote:Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, is een verkapte vorm van belasting.
Achtergrond is dat de FIA ook een deel (3%) van de TV inkomsten en dergelijke wil hebben aangezien ze voor een groot deel ook de regelgeving vaststellen en handhaven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolas_Prostquote:Op maandag 5 november 2012 13:28 schreef JohnB52 het volgende:
Zal t vast wel ergens verdiend hebben?
Zal wel met Total te maken hebben, die hadden altijd een goede relatie met papaquote:Op maandag 5 november 2012 13:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolas_Prost
Niet echt dus.
De engelse is nog beter.quote:Op maandag 5 november 2012 14:26 schreef JohnB52 het volgende:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Nicolas_Prost
NL wiki is niet actueel
Door: ANPquote:De talentvolle coureur uit Maastricht kon bij het beroemde raceteam van wereldkampioen Sebastian Vettel zo instappen in de opleiding.
''Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond."
De grootste belofte in de Nederlandse autosport houdt de controle graag in eigen hand. ''Ik heb in mijn carrière altijd mijn eigen keuzes gemaakt en dat wil ik blijven doen.''
''Ik heb mensen nodig om me heen op wie ik kan vertrouwen en waar ik me goed bij voel. Daarom is Red Bull niks voor mij, ook al heb ik meer gewonnen dan Vettel voordat hij in de Formule 1 naam maakte."
Toch stapt het 21-jarige talent donderdag zonder bedenkingen in de snelle Formule 1-bolide van Red Bull. Als kampioen van de World Series van Renault verdiende hij een testrit in de RB6 van het Oostenrijkse topteam op het circuit van Abu Dhabi.
Sauber
Hoezeer de teams Frijns als groot talent beschouwen, bewijst de uitnodiging van Sauber. De Limburgse coureur mag in Abu Dhabi tijdens de zogeheten Young Driver Test ook een dag (komende dinsdag) racen in de Formule 1-bolide van de Zwitserse renstal.
Frijns: ''Ik heb drie jaar achtereen kampioenschappen gewonnen. Eerst de Formule BMW, daarna de Formule Renault 2.0 en dit jaar dan de World Series. De Formule 1 is de logische volgende stap. Er is geen andere optie. Deze tests zijn daarom heel belangrijk voor mij, want ze bepalen mijn toekomst. Ik moet deze week laten zien wat ik kan."
De Limburger wijst erop dat het economisch tij hem niet meezit. ''Ik ben zo ver gekomen omdat ik prestaties heb neergezet. Niet omdat ik geld heb. Ik kan niet even tien of vijftien miljoen euro uit mijn zak schudden. Het is dat ik vorig seizoen voor mijn titel in de Formule Renault 2.0 een half miljoen kreeg, anders had ik dit seizoen niet eens kunnen rijden in de World Series.''
Serieuze kans
Hij mag dan geen sponsorgeld meebrengen en wars zijn van de politieke spelletjes in sommige teams, de drang om furore te maken in de Formule 1 is onveranderd sterk.
''Ik vestig mijn hoop toch vooral op Sauber. Zij zochten al contact met me na de tweede race van dit jaar. Zij willen mij een serieuze kans geven en daadwerkelijk testen, omdat ik resultaten heb geboekt.''
''Sauber is ook een team waarbij je in de punten kunt rijden als je een goede dag hebt. Heel anders dan bij achterhoedeteams als Marussia of HRT. Daar is het keiharde business. Je moet miljoenen meebrengen om er te mogen rijden, maar niemand kijkt ernaar.''
Mclaren heeft dan ook eerlijk toegegeven dat ze hem inzetten voor ontwikkelingquote:Op maandag 5 november 2012 14:48 schreef GotenSSJ het volgende:
Young Driver test en dan met Gary Paffett aan komen zetten
twitter:RFrijns twitterde op maandag 05-11-2012 om 20:36:46Fijn dat nu.nl zo een dinge over jouw schrijven wat je niet hebt gezegt. Top jongens! #bedankt reageer retweet
twitter:RFrijns twitterde op maandag 05-11-2012 om 20:43:00Mijn excuses naar Nu.nl. Komt van ANP vandaan. Top jongens! reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 | Driver Car Time Laps 1. Kevin Magnussen McLaren MP4-27 1:42.651 40 2. Antonio Felix da Costa Red Bull RB8 1:42.717 33 3. Nicolas Prost Lotus E20 1:45.318 27 4. Robin Frijns Sauber C31 1:45.878 36 5. Luiz Razia Toro Rosso STR7 1:46.793 35 6. Giedo van der Garde Caterham CT01 1:48.193 32 |
twitter:OfficialSF1Team twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 12:22:12Robin is getting quicker and quicker - 1.45,113 and still on hard tyres reageer retweet
Wel erg sloom vergeleken met Felix da Costa, rijdt die op zachte banden ofzo?quote:
Dat zal wel, blijft moeilijk vergelijken natuurlijk omdat ze allemaal een ander programma afwerken, voornaamste voor hem is om indruk op Sauber te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel erg sloom vergeleken met Felix da Costa, rijdt die op zachte banden ofzo?
opvallend dat laatste zinnetje. je kunt het uitleggen als dat hij dichtbij een contract bij Sauber istwitter:OfficialSF1Team twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 13:29:48This was a 1.44,317 on the medium compound. Robin admits without a few mistakes he would have been faster. Never mind! It is day 1 for him! reageer retweet
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
opvallend dat laatste zinnetje. je kunt het uitleggen als dat hij dichtbij een contract bij Sauber istwitter:OfficialSF1Team twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 13:29:48This was a 1.44,317 on the medium compound. Robin admits without a few mistakes he would have been faster. Never mind! It is day 1 for him! reageer retweet
Die reed op zachte banden ja, Frijns nu ook, snelste tijd 1.43,775 nu.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel erg sloom vergeleken met Felix da Costa, rijdt die op zachte banden ofzo?
1 2 3 4 5 6 7 8 | Coureur Team Snelste tijd Verschil Ronden 1. Magnussen McLaren 1:42.651 40 2. Felix da Costa Red Bull 1:42.717 0.066 79 3. Paffett McLaren 1:43.407 0.756 44 4. Frijns Sauber 1:43.775 1.124 78 5. Prost Lotus 1:44.194 1.543 55 5. Razia Toro Rosso 1:44.691 2.040 67 7. Van der Garde Caterham 1:45.936 3.285 57 |
Of hij moet morgen nog n dag...quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
Redelijke tijd van Robin aangezien Kamui langzamer was in FP3.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:03 schreef sasquatsch het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
is denk ik redelijk vergelijkbaar, want Frijns heeft volgens Sauber niet in kwalificatiemodus geredenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Redelijke tijd van Robin aangezien Kamui langzamer was in FP3.
twitter:OfficialSF1Team twitterde op dinsdag 06-11-2012 om 14:13:08A happy but exhausted Robin just came out of our car. The engineers say he has done a good job. Read more soon at http://t.co/ygL7BlwX reageer retweet
Komt uit mijn mailboxquote:“Gosh this was hard work! Not in the beginning but then suddenly I felt it, especially from the brakes. I am really tired now and know I have to go and exercise more. In the morning we started with installation laps so that I could get used to the car and the steering wheel, which isn’t that easy. In the afternoon I found it hard to understand the tyre compounds. I had only driven on Michelin tyres before, and with the Pirelli medium and soft compounds it was difficult for me after only one lap. I had the feeling the more careful I handled them the worse it became. There is obviously a lot to learn. On my fastest lap with the soft tyres I made a mistake, so there was more to come. The team did a great job during the day and I want to thank them for that.”
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
dat kan beter.Robin zijn eerste reactie:
[..]
Komt uit mijn mailbox
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104082quote:Sauber has declared Formula Renault 3.5 champion Robin Frijns's first proper Formula 1 test as "a good day".
The Dutchman got his first taste of a 2012 F1 car and Pirelli's race-spec tyres on the opening day of the young-driver test, having previously driven a 2010 Red Bull RB6 on demo tyres at Moscow Raceway earlier this year.
Frijns, who will drive the 2012 Red Bull RB8 on Thursday as a prize for his FR3.5 title, was fourth fastest of the seven drivers in action on Tuesday.
Sauber's head of track engineering Giampaolo Dall'Ara said: "Robin did fine. Physically he coped well and also, for his age, he gave us good feedback.
"The mileage is a lot and the laptime is also good. We started with the hard tyres and did some aero work in the morning before actually working on his laptime.
"Towards the end of the day we gave him an idea of different tyre compounds and went with a set of medium and a set of soft. But we never sent him out with a qualifying fuel level."
Frijns, who could earn himself a long-term deal with Sauber, added that he feels he could have set a faster time.
"There is obviously a lot to learn," said the 21-year-old. "On my fastest lap with soft tyres I made a mistake, so there was more to come.
"In the afternoon I found it hard to understand the tyre compounds. I had only driven on Michelin tyres before, and with the Pirelli compounds it was difficult.
"I had the feeling the more careful I handled them the worse it became."
He also admitted that he had found his first full day of F1 action tiring.
"This was hard work - not in the beginning but then suddenly I felt it, especially from the brakes," he said.
"I am really tired now and know I have to go and exercise more."
Ja daarom pakte ik ook FP3quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is denk ik redelijk vergelijkbaar, want Frijns heeft volgens Sauber niet in kwalificatiemodus gereden
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:50 schreef Peterselieman het volgende:
dat kan beter.Robin zijn eerste reactie:
[..]
Komt uit mijn mailbox
quote:"I'm pleased with how today went. We were mainly working on aero performance, running sensors and different mechanical configurations on the car in the morning and afternoon sessions and to get the most out of them I had to drive consistently, carefully and not go for outright speed.
"I think the team's happy with what I've done today and physically I feel great after running a good number of laps. After my FP1 session here in Abu Dhabi was cut short it was good to get some really decent time on track and the key thing for me is to keep developing my relationship with the team. There's still a few tweaks we could make to the setup to suit my driving style a bit more but we have tomorrow to work on a few more setup options, as well as continuing to test parts and aero programs."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104084quote:Tony Fernandes is to step down as team principal of Caterham before the end of the season so he can focus more on developing his road car business.
The Malaysian entrepreneur had always intended his tenure as F1 team boss to be mid-term, while he worked to find someone suitable to take over from him.
Having just finalised a major tie-up with the Renault group to produce new Alpine sportscars, Fernandes revealed that he and deputy chairman Dato' Kamarudin Meranun have decided that the time is right to appoint a successor.
"On the racing side we have come to the conclusion that it is better if someone else takes over the team principal role to move forward," he said in a joint interview with AUTOSPORT's sister publication Autocar.
"We are definitely better at business than finding tenths of seconds around a lap.
"It was right for us to lead the team initially and set a template of how it should be. That vision is now set and the team is ready to move forward to the midfield."
It is not clear who Fernandes' successor will be, but he revealed it would be someone already working in F1.
"I know who it will be - and can tell you that today as I had confirmation earlier," he said.
"[But] I cannot tell you their name yet. All I can say is that they are from within F1."
Pérez en Kobayashi waren sneller in FP2 dan in FP3 met die 1:43.775 geeft Frijns maar eentiende toe op Kobayashi.quote:
Dat ligt er natuurlijk aan wie zijn teamgenoot zou zijnquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:44 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik hoop dat Frijns in 2013 test coureur wordt bij Sauber. Kan hij lekker een jaar ervaring op doen. Ik ben bang als hij gelijk in de f1 komt dat het een Jos Verstappen verhaal wordt.
lijkt bijna alsof Prost op een kussentje zitquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is die Son of a Prost zo'n lange kerel, of heeft de Lotus zo'n kleine cockpit. Normaal steek je tegenwoordig toch niet meer zo ver boven de randen uit![]()
[ afbeelding ]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:55 schreef Tarado het volgende:
Tony Fernandes to step down as team principal of Caterham
By Jim Holder and Jonathan Noble Tuesday, November 6th 2012, 15:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104084
jah!quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?
Gevalletje stoeltje niet optimaal denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Is die Son of a Prost zo'n lange kerel, of heeft de Lotus zo'n kleine cockpit. Normaal steek je tegenwoordig toch niet meer zo ver boven de randen uit![]()
[ afbeelding ]
Voor zover ik me kan herinneren mocht ie gewoon teambaas worden toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jah!Eindelijk weer een clown met karakter als teambaas
![]()
maar die had daar toch een verbod voor. Dacht dat je als teambaas ook een soort licentie moest hebben, en dat ze die van hem hadden ingetrokken. Ook al had de rechtbank de ban nietig verklaard.
of stoddartquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:53 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore?
dat weet ik dus niet meer. Staat me zoiets bij dat ie geen leidinggevende fuctie meer mocht bekleden. Maar daar ben ik niet zeker vanquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren mocht ie gewoon teambaas worden toch?
Dat lees ik op de limburger.nlquote:De Limburger werd op zijn eerste werkdag in de Formule 1 ook op harde wijze geconfronteerd met de valkuilen van de sport en de lading die berichten in de media kunnen krijgen.
Een uit zijn verband gerukte uitspraak dat ‘bij Red Bull coureurs worden behandeld als honden’ leidde er zelfs toe dat de testrit van Frijns met het team van de wereldkampioen op losse schroeven kwam te staan.
Pas na interventie van Werner Heinz, de manager van de coureur, lijkt de ergste storm voorbij en niets meer de test van Frijns donderdag in de weg te staan.
Zag het al op de BBC, jammer dat er hooguit 5 sec van het rijden te zien is.quote:
Stoddart, die was ik al bijna vergeten. Wat doet die tegenwoordig eigenlijk??quote:
Volgens mij mocht hij tot 2012 niet meer in de paddock komen en tot 2013 geen teambaas zijn. Dus het zou kunnen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jah!Eindelijk weer een clown met karakter als teambaas
![]()
maar die had daar toch een verbod voor. Dacht dat je als teambaas ook een soort licentie moest hebben, en dat ze die van hem hadden ingetrokken. Ook al had de rechtbank de ban nietig verklaard.
Zie je die voorvleugel nou niet zwaar doorbuigen?/herstel: neus hahahaquote:Op woensdag 7 november 2012 02:26 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Le Professeur?
[..]
Beschadigde voorvleugel, daarom moest die dus vervangen worden.
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:44 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121107_schumacher_redt_marussia.xml
jup, slechts 0,3 seconden. Wat ik zo snel lees was het programma vergelijkbaar met gister, dus de tijden ook. Gutierrez heeft veel meer ervaring met een F1-bolide, dus Robin heeft het imo gewoon goed gedaan. Had hij de foutjes niet gemaakt dan was hij denk ik sneller geweest dan Gutierrez die naar eigen zeggen nog niet het zelfvertrouwen heeft om nog sneller te gaan.quote:
Dit is wat Gutierrez zegt:quote:Op woensdag 7 november 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, slechts 0,3 seconden. Wat ik zo snel lees was het programma vergelijkbaar met gister, dus de tijden ook. Gutierrez heeft veel meer ervaring met een F1-bolide, dus Robin heeft het imo gewoon goed gedaan. Had hij de foutjes niet gemaakt dan was hij denk ik sneller geweest dan Gutierrez die naar eigen zeggen nog niet het zelfvertrouwen heeft om nog sneller te gaan.
quote:“The morning session was very interesting for me because we tested a lot of different things, and I hope I gave my most precise feedback to the engineers. After being in the car so recently in India, of course, I feel a lot more confident in handling all the system like KERS and DRS. In the morning session I used only hard tyres, but in the afternoon I certainly enjoyed running the medium as well as the soft compound. The last sector of the track I find a bit tricky, especially turn 20. I don’t have the confidence yet to push harder there.”
Dus hij rijdt niet de FP1 in Austin volgende week.quote:Giedo van der Garde: "It's been a great couple of days here in Abu Dhabi and I want to thank the team for giving me the chance to drive in the rookie test yesterday and today.
"Today we ran considerably more laps than on day one. We spent the morning running through more aero work and ran with a number of different setups that give the team a huge amount of data to work through that will be really useful for the last two races of the season. In the afternoon we switched to longer runs, looking at tyre management and how the car behaves on different fuel loads and I'm pleased with the progress we made. Towards the end of the session we put soft tyres on and I had a couple of runs that were closer to the performance runs we do in FP3 - the car had more fuel than in quali but I'm pretty happy with where I ended up.
"Next up for me is FP1 in Brazil, another track that'll be new for me but with the time I've had on track here, and in the other FP1s I've done this year, I think that'll be a good session for me. I'm not doing FP1 in Austin as the team needs maximum time on track for the race drivers, but I'll be going to the race as Reserve Driver and I'm really looking forward to getting out there - it's going to be a great week for sure."
lijkt me logisch gezien dat geen enkele rijder die baan kent.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef sasquatsch het volgende:
En dit is wat Giedo zegt over dag 2:
[..]
Dus hij rijdt niet de FP1 in Austin volgende week.
Ja klinkt allemaal leuk, maar ik denk dat je beter kan zeggen zoals Frijns het deed.quote:I don’t have the confidence yet to push harder there.”
Nou, als je daar al punten voor krijgt, het gaat er gewoon om wat voor indruk hij heeft gemaakt bij het team van Sauber en wat hij morgen bij RBR weer laat zien.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja klinkt allemaal leuk, maar ik denk dat je beter kan zeggen zoals Frijns het deed.
Jongens ik maakte een foutje daar, als ik dat niet had gemaakt had ik iets sneller geweest.
Dan leg je meteen de bal bij jezelf door je fout toe te geven in plaats van te zeggen ja ik vertrouw de auto nog niet genoeg en het af te schuiven.
In de F1 moet je ballen tonen imo en met deze opmerkingen toonde Frijns imo in elk geval over een groter paar te beschikken door gewoon de grens op te zoeken en er net iets overheen te gaan in plaats van een marge onder je grens pakken.
Pluspunten voor Frijns imo
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou, als je daar al punten voor krijgt, het gaat er gewoon om wat voor indruk hij heeft gemaakt bij het team van Sauber en wat hij morgen bij RBR weer laat zien.
quote:
maar dat is voor Frijns niet erg. Het kan andere coureurs bij Sauber buiten de deur houden, zodat mocht Frijns derde coureur worden hij volgend jaar het kunstje af kan kijken. Ook zal hij dan wel enkele malen mogen rijden.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:50 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat als meneer Slim nog met wat flappen wappert dat ze gewoon hoe dan ook die Mexicaan erin zetten en niet Frijns.
Frijns neemt niets mee. Die Mexicaan de rijkste man ter wereld.
Dat is (letterlijk) een wereld van verschil.
Nou, zo zou je dus wel een voorvleugel kunnen hebben die niet teveel doorbuigt, maar als de neus dan 1 cm zakt heb je alsnog hetzelfde effect, echter wel binnen de regels...quote:Op woensdag 7 november 2012 16:44 schreef vosss het volgende:
Benieuwd of we daar nog iets van horen. Lijkt wel compleet van rubber gemaakt te zijn dat voorste stuk
Als het binnen de regeltjes valt, respect voor de vinding. Als het erbuiten valt, foei!!!
Dat is dus maar de vraag.quote:echter wel binnen de regels...
Je trekt teveel conclusies uit nietsquote:Op woensdag 7 november 2012 16:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.
Dat komt op mij in elk geval een stuk positiever over dan eerste zijn op slechts 0,3 seconde en dan zeggen ja in die en die bocht durfde ik niet voluit te gaan want ik heb het vertrouwen (nog) niet.
In het eerste geval ben je gewoon zo hard als het kon gegaan, zonde kamikazeacties uit te halen dan. In het tweede geval heb je je grens niet opgezocht.
Zo iemand hoef ik niet in de F1 persoonlijk en al was het alleen maar omdat Frijns onze landgenoot is hoop ik dat de dame en heren er bij Sauber net zo over denken
Maar wat zijn de regels? De vleugel mag niet flexibel zijn, maar dit is niet de vleugel.quote:
Die vlieger gaat niet helemaal op Vosssquote:Op woensdag 7 november 2012 16:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was.
Dat komt op mij in elk geval een stuk positiever over dan eerste zijn op slechts 0,3 seconde en dan zeggen ja in die en die bocht durfde ik niet voluit te gaan want ik heb het vertrouwen (nog) niet.
Je zegt zelf dat dat de rijder #2 de grens heeft opgezocht, en #1 sneller kon maar niet deed omdat ie de wagen nog niet kent.quote:In het eerste geval ben je gewoon zo hard als het kon gegaan, zonde kamikazeacties uit te halen dan. In het tweede geval heb je je grens niet opgezocht.
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:40 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar wat zijn de regels? De vleugel mag niet flexibel zijn, maar dit is niet de vleugel.
Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten.quote:3.17 Bodywork flexibility :
3.17.1 Bodywork may deflect no more than 20mm vertically when a 1000N load is applied vertically to it 800mm forward of the front wheel centre line and 795mm from the car centre line. The load will be applied in a downward direction using a 50mm diameter ram to the centre of area of an adapter measuring 300mm x 150mm, the 300mm length having been positioned parallel to the car centre line. Teams must supply the adapter when such a test is deemed necessary.
The deflection will be measured along the loading axis at the bottom of the bodywork at this point and relative to the reference plane.
-knip-quote:Op woensdag 7 november 2012 18:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen.
Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen.
[..]
http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handjequote:Op woensdag 7 november 2012 18:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
-knip-
Wilde hetzelfde posten.
Daarmee zeg ik dat het verboden is.
Ik neem aan dat ze die load er aan de bovenkant opzetten. Hij trekt aan de onderkant.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handje
Daarom dus. Hoe vaak doet de FIA eigenlijk zo'n controle?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handje
Ik trek geen conclusies; ik ventileer mijn mening.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je trekt teveel conclusies uit niets
Voor het grote geld van Carlos.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Waar denk je zelf dat de teams voor kiezen![]()
Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die load er aan de bovenkant opzetten. Hij trekt aan de onderkant.
Dat is een wezenlijk verschil
Alsof ze daar ook maar enig idee hebben waarom die Race of Champions ooit in het leven geroepen is.quote:Nadat eerder de namen van Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Ryan Hunter-Reay en Jorge Lorenzo zijn bekend gemaakt voor de Race Of Champions in Bangkok, Thailand, zijn er wederom twee namen bekend gemaakt. Dit keer betreft het wederom twee F1-coureurs, namelijk Narain Karthikeyan en Karun Chandhok. Beide coureurs hebben één ding gemeen met elkaar, ze hebben allebei voor het Spaanse F1-team HRT gereden. En zullen tijdens de Race of Champions Team India vertegenwoordigen.
“Het is echt een eer om uitgenodigd te zijn door de Race of Champions om deel te gaan nemen in dit evenement”, zegt Karthikeyan over zijn deelname. “Het is fantastisch dat de organisatoren hebben besloten om een Indiaas team toe te voegen en dat samen met Narian is geweldig”, zegt Karun Chandhok over zijn bekendmaking voor de Race of Champions.
De eerste Aziatische editie van de Race of Champions zal verreden worden in het Rajamangala stadion in Bangkok van viertien tot zestien december.
Bijvoorbeeld AMuS:quote:Op woensdag 7 november 2012 20:28 schreef vosss het volgende:
Vraag 1:
Wie zijn die kenners?
Vraag 2:
Welke technische analyse?
Dat klinkt leuk.quote:Um die strengen Sicherheitsrichtlinien einzuhalten, werden die vorderen Spitzen der Formel 1-Autos nur aus einer bis höchstens drei Lagen Carbongewebe gefertigt. Dass sich die Nase im Video so seltsam verbiegt, hat einen einfachen Grund. Bei Vettels Kollision mit dem DRS-Schild aus Polystyrol wurde die Front offenbar derart vorgeschädigt, dass sich die Spitze beim einfachen Hochheben besonders leicht verbiegen ließ.
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolidesquote:Op woensdag 7 november 2012 21:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt!!!!!!!!!!!
Dan moet je die tweede maar lezen, daarin staat een mogelijke verklaring gegeven voor hoe dat werkt en binnen de huidige regels valt.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk.
Tot je dit ziet:
[ afbeelding ]
Volledig intacte vleugel en neus en dus voordat hij dat piepschuim bord raakte.
Nee hoor, ik steun(de) je ookquote:Op woensdag 7 november 2012 21:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt!!!!!!!!!!!
Ja een plausibele verklaring van iemand die een verhuurbedrijfje runt en comments geeft op F1 omdat hij veel onwaarheden ziet.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan moet je die tweede maar lezen, daarin staat een mogelijke verklaring gegeven voor hoe dat werkt en binnen de huidige regels valt.
Giampaolo Dall'Ara:quote:Op woensdag 7 november 2012 21:28 schreef Vitalogy het volgende:
Gutuirez heeft zich niet echt onderscheiden tov Frijns. Okay hij is iets, verwaarloosbaar, sneller, maar dat hoort hij ook te zijn. Omdat het niet zijn 1e keer in een F1 auto is. Hij kent het circuit, tenminste hij hoort het te kennen. En het is inmiddels de tweede dag testen, het circuit hoort ook sneller te worden.
Als Gutuirez wel snel kan zijn over 1 ronde en die tijd gewoon een goed rondje is dan heeft Frijns het heel erg goed gedaan. Maar goed koffiedik kijken.
Maar laat het dan even gelijkspel zijn. Waar kijk je dan naar? Robin Frijns is de afgelopen drie seizoenen kampioen geworden. Esteban Gutuirez is nu inmiddels twee jaar testrijder bij Sauber. Waar is zijn progressie? Voor mij zou het een makkelijk keuze worden.
Sponsormiljoenen voor Gutuirez? Volgens mij lift hij mee met het succes van Sergio en valt het sponsorgeld wat men bereid is in hem te investeren uiteindelijk wel tegen.
twitter:PortalF1 twitterde op donderdag 08-11-2012 om 09:30:00Telmex boss Carlos Slim says that the company "intends to continue" sponsoring Sauber if they promote test driver Esteban Gutierrez. #F1 reageer retweet
1 2 3 4 5 6 | 1. Esteban Gutierrez Sauber 1:43.394 42 2. Oliver Turvey McLaren 1:43.604 44 3. Davide Valsecchi Lotus 1:43.998 41 4. Robin Frijns Red Bull 1:46.137 23 5. Luiz Razia Toro Rosso 1:46.505 33 6. Alexander Rossi Caterham 1:46.976 43 |
Die zijn niet gedaan en zn manager heeft contact gehad met Red Bull daarover.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben
quote:De Limburger werd op zijn eerste werkdag in de Formule 1 ook op harde wijze geconfronteerd met de valkuilen van de sport en de lading die berichten in de media kunnen krijgen.
Een uit zijn verband gerukte uitspraak dat ‘bij Red Bull coureurs worden behandeld als honden’ leidde er zelfs toe dat de testrit van Frijns met het team van de wereldkampioen op losse schroeven kwam te staan.
Pas na interventie van Werner Heinz, de manager van de coureur, lijkt de ergste storm voorbij en niets meer de test van Frijns donderdag in de weg te staan.
En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben
Zoiets jaquote:Op donderdag 8 november 2012 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen.
klopt, maar het beeld blijft wel hangenquote:Op donderdag 8 november 2012 11:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zijn niet gedaan en zn manager heeft contact gehad met Red Bull daarover.
en dat jaquote:Op donderdag 8 november 2012 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen.
twitter:Dupont_Ben twitterde op donderdag 08-11-2012 om 11:41:38@WSR_Live drivers @RFrijns & @a_felixcosta13 chatting on the Pitwall before the afternoon session kicks-off. #F1 http://t.co/m2zLvVBH reageer retweet
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goedquote:Van der Garde en Pic rijden in 2013 voor Caterham
08/11/2012 Door Luut Rozenga Reageer
Officieel bevestigd is het nog niet, maar de Finse krant Turun Sanomat weet te melden, dat het team van Caterham voor volgend jaar voor de line-up Van der Garde/ Pic kiest.
De huidige coureurs Petrov en Kovalainen hebben beiden te maken met een aflopend contract en eerder schemerde al door dat Petrov door een gebrek aan sponsorgeld al op de wip zat. Kovalainen brengt überhaupt geen geld in het laatje bij het team en dat zou wel eens in het voordeel kunnen werken van de heren Van Der Garde en Pic.
Pic kan zich beroepen uit ferme steun vanuit Frankrijk, terwijl Van Der Garde met zijn schoonvader Marcel Boekhoorn ook wel wat in de pap te brokkelen lijkt te hebben. De afgelopen dagen leken Caterham en Van der Garde alvast zeer serieus bezig bij de test van Abu Dhabi.
Reuring in de tent bij Caterham dus. Eerder deze week werd namelijk ook al bekend dat de Maleisische teambaas Tony Fernandez aan het einde van dit seizoen opstapt.
Caterham zelf ontkent in ieder geval in alle toonaarden haast te hebben met beslissen voor de line-up voor 2013, laat staan binnen afzienbare tijd een bekendmaking te doen. Wij zeggen: waar rook is, is vuur..
Staat al op Fok! Sport.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goed
Waar zie je dat?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:42 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns staat ondertussen op P1 met 1.42.827
Begint er op te lijken!
1:41.5 is niet realistisch. Ze zullen hem niet met quali hoeveelheid benzine naar buiten sturen om sneller dan Da Costa te zijn. Kan ik mij niet voorstellen. 1:42.5 zou al heel netjes zijn!quote:Op donderdag 8 november 2012 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Waar zie je dat?Ik verwacht trouwens een 1:41.5 of sneller.
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:48 schreef Hansjoh het volgende:
Frijns nu 2e, Valsecchi naar 1.42.677.
Ze konden alleen aantal rondes en tijd zien, aangezien frijns en magnussen tijdelijk de zelfde rondetijd hadden zijn ze door elkaar gehaald helaas..quote:Op donderdag 8 november 2012 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8?
Unofficial Thursday test times from Yas Marina:
1. Davide Valsecchi, Lotus, 1m 42.677s, 86 Laps
2. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 42.827s, 51 Laps
3. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 43.093s, 80 Laps
4. Robin Frijns, Red Bull, 1m 43.233s, 53 Laps
5. Oliver Turvey, McLaren, 1m 43.604s, 44 Laps
6. Luiz Razia, Toro Rosso, 1m 45.286s, 68 Laps
7. Alexander Rossi, Caterham, 1m 46.485s, 85 Laps
http://www.formula1.com/n(...)ign=Latest+Headlines
ding ziet er gewoon kaduuk uit op dat gifjequote:Op woensdag 7 november 2012 19:34 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken.
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijkquote:
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijk [ afbeelding ]
FEESTJEquote:Brazilië heeft speciale plannen om Schumacher uit te zwaaien
De organisatie van de Braziliaanse Grand Prix is van plan om de laatste Formule 1-race van Mercedes-coureur Michael Schumacher een speciaal tintje te geven. De details van het afscheidsfeestje voor de zevenvoudig wereldkampioen zijn echter geheim.
Zelfs Bernie Ecclestone weet van niets. Interlagos-baas Claudia Ito vertelde aan Agencia Estado en Globo: "Vlak voor de Grand Prix zullen we met Ecclestone overleggen zodat we andere activiteiten niet overlappen. Het zal jullie verbazen. Zelfs Bernie is niet op de hoogte van wat er gaat gebeuren. Het zal Michael Schumacher bevallen, daar ben ik zeker van."
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet.
Hij mag dan wel een ongelooflijke idioot zijn, soms hebben zelfs die gelijk. Red Bull doet het gewoon volgens de regels, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet.
Klopt en ook voor 2013 is dit niet aangepastquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen. Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet.
Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is.quote:Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen.
Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijnquote:Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet.
Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het
En dan terug bij Vosss zijn post:quote:hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides
En hoef ik het allemaal zelf te typen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:04 schreef vosss het volgende:
En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet.
Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik.
Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |