abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118245710
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is pas later, vergeet niet dat Frijns flink op de kerb zat. Bianchi zat op de gewone lijn en werd toen naar buiten gedrongen.
Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:57:09 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118245746
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:56 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet.
Zoiets. Maar het was maar een heel klein gat, en het leek er meer op dat hij die kant op ging om te verdedigen tegen Magnussen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 oktober 2012 @ 16:59:01 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118245806
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoiets. Maar het was maar een heel klein gat, en het leek er meer op dat hij die kant op ging om te verdedigen tegen Magnussen.
jup en daarom is het dom van Bianchi dat hij dat gat ook gewoon laat. Imo heeft de Fransman zijn uitvalbeurt aan zichzelf te danken
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:00:36 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118245862
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de Fransman
Waarom doe je dat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_118245910
Toen had ik het niet goed gezien maar in de herhaling zie je ook dat het toen al begon met motregenen, op dat gedeelte van de baan. Als je dan even van de lijn gaat dan loop je wel snel richting de grindbak inderdaad.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 oktober 2012 @ 17:03:34 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118245974
quote:
11s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom doe je dat?
wat?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:05:08 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118246041
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat?
Schrijven alsof het een nieuwsbericht is. Hier mag je gewoon hij zeggen hoor :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:05:23 #88
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118246051
En nog een kampioen uit de Benelux ^O^ Stoffel van Doorne is kampioen in de FR2.0 ondanks dat hij is uitgevallen deze race, maar zijn naaste belager had aan een 5de plaats niet genoeg om hem in te kunnen halen :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 oktober 2012 @ 17:06:21 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118246087
quote:
6s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schrijven alsof het een nieuwsbericht is. Hier mag je gewoon hij zeggen hoor :D.
Oh, maar ik schrijf gewoon zoals ik hier wil schrijven. Denk niet te veel na bij wat ik post :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118247564
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:28 schreef vosss het volgende:
Kut gemist omdat ik met mn nieuwe auto bezig was }:| :(

Beelden van dat incident al te zien ergens? :@
Heb jij al n eigen topic voor je auto?
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:57:08 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118247779
Hé, maar ff serieus, zullen we het gewoon weer over de formule 1 hebben?
KuikenGuppy
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:21:35 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118248559
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:57 schreef Burdie het volgende:
Hé, maar ff serieus, zullen we het gewoon weer over de formule 1 hebben?
nee.

Onderzoek naar het incident loopt trouwens nog steeds, althans er is nog geen uitspraak publiek gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 oktober 2012 @ 20:21:43 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118253230
25 seconden straf voor Frijns. Hij blijft dus de kampioen *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118254962
En Bianchi wil naar de rechter vanwege het incident. Ben benieuwd.
Voorlopig mijn felicitaties aan Frijns.
pi_118255357
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:50 schreef RJD het volgende:
En Bianchi wil naar de rechter vanwege het incident. Ben benieuwd.
Voorlopig mijn felicitaties aan Frijns.
Waar lees je dat?
pi_118255410
Olav_Mol twitterde op zondag 21-10-2012 om 20:29:45 Jules Bianchi wil naar de rechter vanwege tik Frijns. Wedstrijdleiding heeft m een 25 sec straf gegeven. Is nu Kampioen reageer retweet
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:15:29 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118256694
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_118257166
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:51 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Heb jij al n eigen topic voor je auto?
Nee waarom?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118258643
Omdat we dan van K-man op ons donder krijgen als we het hier bespreken :p


Er is wel n topic met show hier je auto op pta
pi_118268549
En van Burdie.

Het formule 1 nieuwtjes topic... twee pagina en geen enkele post gaat over F1. :')
pi_118270861
Nog meer F1 nieuws dan maar. :)

'McLaren wil af van Mercedes motor'
quote:
Oct.22 (GMM) McLaren is reportedly seeking a new engine partner for its famous formula one team.

The Woking based team has been powered by Mercedes engines since 1995, but the German carmaker now has its own, entirely separate works team.

Indeed, McLaren's current Mercedes relationship will soon end, leaving the Martin Whitmarsh-led team having to become a normal engine 'customer' like Force India.

Honda, the Japanese carmaker who in the past enjoyed a successful F1 partnership with McLaren, has been mentioned as a possible alternative, particularly with the sport's rules switching from V8 to turbo V6s in 2014.

Honda pulled out of F1 after the 2008 season.

"I follow the rules, certainly, and if they present an opportunity then it would be nice to go back (to F1)," Honda's head of research and development Yoshiharu Yamamoto admitted this month.

The Sun newspaper said McLaren is indeed "looking to ditch Mercedes and reunite with Honda".

"There is no way McLaren will stay as a customer for Mercedes engines," a source is quoted as saying.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:59:49 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118271834
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:15 schreef sasquatsch het volgende:
Nog meer F1 nieuws dan maar. :)

'McLaren wil af van Mercedes motor'

[..]

Cosworth kopen, kunnen ze de motoren in eigen beheer doen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 oktober 2012 @ 10:25:39 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118272387
Een zakje geld kan denk ik VW wel overtuigen om de Formule 1 in te gaan. McLaren-Porsche.

Klinkt niet gek :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:42:11 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118272765
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:25 schreef Peterselieman het volgende:
Een zakje geld kan denk ik VW wel overtuigen om de Formule 1 in te gaan. McLaren-Porsche.

Klinkt niet gek :P
Of ze dat gaan doen weet ik niet ivm de straatauto van McLaren, niet dat ik die mooi vind, (outdated design) maar wel in het sportwagen segment een concurrent
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:09:38 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118273573
f1enigma twitterde op maandag 22-10-2012 om 11:08:54 Robin Frijns will test for Red Bull in the Abu Dhabi Young Driver Test reageer retweet
pi_118280566
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.

Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns
McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson
Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:39 #108
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118280686
McLaren heeft in die straat auto toch ook hun eigen motor liggen...

Goed de mercedes nu af kijken en straks zelf bouwen :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:28:51 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118280952
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 01:43 schreef k_man het volgende:
En van Burdie.

Het formule 1 nieuwtjes topic... twee pagina en geen enkele post gaat over F1. :')
:') :*
KuikenGuppy
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:37:10 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_118281262
Krijgen we volgend jaar een Rabobank team in de F1? ;)
KuikenGuppy
pi_118281815
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.

Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns
McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson
Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns
Robin Frijns kan nu gelijk de verschillen voelen tussen F1 wagens van twee verschillende teams :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:06:16 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118293363
Press Release

2012 Concorde Agreement

22/10/2012

quote:
During a constructive meeting, Jean Todt, the FIA President, in co-operation with Bernie Ecclestone, the Commercial Rights Holder, has presented to all F1 Team Principals the new structure of governance, including the new conditions of entry for the Concorde Agreement, starting in 2013.

All the participants in the meeting were encouraged to seek clarification which resulted in a fruitful and helpful debate on how the new structure would operate in 2013 and beyond.

A further important step has been achieved today to secure the future of the F1 World Championship which should lead to a final settlement to be reached between the FIA, the Commercial Rights Holder and the Teams in the coming weeks.
For Media Information Purposes - No Regulatory Value.

http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/f1-concorde.aspx
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:20:50 #113
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_118297411
Circuit of the Americas is gisteren officieel geopend:




Vooral die eerste bocht ziet er erg goed uit. ^O^
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:34:29 #114
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118298181
is Frijns trouwens kampioen geworden...?

ah ja

De line up van Sauber ziet er zo voor 2013 prima uit dacht ik zo ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_118298594


Foto van de 1.6 V6 Turbo voor 2014 van Renault.
Ontwikkeling ligt op schema, al moeten ze nog een hoop dingen doen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 20:43:24 #116
18653 crew  D.
pi_118298685
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.

Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns
McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson
Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns
Zenden ze die test nog ergens uit?
pi_118298770
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:43 schreef D. het volgende:

[..]

Zenden ze die test nog ergens uit?
Bernie kennende is dat nergens te volgen.

}:| :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118300043
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:34 schreef nils7 het volgende:
is Frijns trouwens kampioen geworden...?

ah ja

De line up van Sauber ziet er zo voor 2013 prima uit dacht ik zo ;)
Wat is de line up dan? Hulkenberg ok, maar Guetierrez lijkt me niet echt de nieuwe topper !
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:53:27 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118318542
Oh ja... ik was Nico vergeten, was die al bevestigd dan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_118319672
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef nils7 het volgende:
Oh ja... ik was Nico vergeten, was die al bevestigd dan?
Nee!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118319760
Renault toont nieuwe V6 motor
quote:
Renaultsport F1 has revealed its 2014 Formula 1 power unit. The 1.6 litre V6 has already undergone extensive testing at the firms factory in Paris and the results are promising.
“The project plan was initially constructed for a 2013 arrival date, and so the kick-off point was formally way back in September 2010″ explains Rob White, Renault Sport F1′s Deputy Managing Director, “We have now been running development engines of various types since the latter part of last year. First of all we had single cylinder engines running. There are some extremely significant bits of learning needed in order to be ready.
“We also had a multi-cylinder engine for the previous architecture that was running and has run more recently. We have now run a V6 and the programme is more or less in line with our planning. We’ve got new learning to do: everything to do with direct injection, everything to do with turbocharging in these new conditions, a substantially bigger energy recovery system design.”
Meer informatie is hier te vinden
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:42:02 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118319842
ziet er erg compact uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118328161
Toch ben ik best benieuwd naar hoe dat allemaal gaat klinken.

Een straatauto V6 heeft gewoon een mooi geluid vind ik persoonlijk :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118333633
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef sasquatsch het volgende:
Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd.

Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns
McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson
Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns
Lotus gaat rijden met Nicolas Prost, Davide Valsecchi en Edoardo Mortara
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118365875
Mercedes ontwikkelt 'compleet' nieuwe auto voor 2013
quote:
Oct.24 (GMM) Mercedes is working on a "completely new car" for the 2013 season, Niki Lauda has revealed.

Lauda, the F1 legend and triple world champion, is Mercedes' brand new non-executive chairman -- the main link between the Stuttgart carmaker and the Ross Brawn-led, UK-based team.

With this year's W03, Nico Rosberg won in Shanghai and Michael Schumacher lapped the quickest in qualifying at Monaco, but otherwise the silver machine has often been a disappointment.

With the regulations staying essentially stable next year, ahead of the radical changes for 2014, most teams are working on evolutions of their current cars for next season.

But with Lewis Hamilton arriving from McLaren for 2013, simply evolving the W03 is not going to be Mercedes' approach, Austrian Lauda suggested to the broadcaster RTL.

"We are working on a concept for a completely new car. The current one is simply not fast enough," he said.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118366733
Hadden ze dat na het eerste jaar maar gedaan; wellicht had de rentree van Der Michael dan een wat minder zuur nasmaakje gehad.

Maargoed, we zullen wel zien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118366904
Overigens vind ik dat iemand die verwikkeld is in de titelstrijd op een beslissend moment uit zn auto stapt omdat het regent en daardoor de titel misloopt niet zo heel erg thuis horen in het F1 wereldje.

Zijn tijd is geweest en het is een slappe zak gebleken zonder ballen.
Hup weg ermee. Met je chipsoren. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118371890
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:20:47 #129
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118373609
In Austin hebben ze een fietspad aangelegd langs het circuit

:+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_118389676
Calm down, please!
pi_118404276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:20 schreef nils7 het volgende:
In Austin hebben ze een fietspad aangelegd langs het circuit
[ afbeelding ]
:+
Vet en dan gaat Armstrong daar fietsen en wie hem raakt krijgt extra punten voor het wk?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:47:16 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118405033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Vet en dan gaat Armstrong daar fietsen en wie hem raakt krijgt extra punten voor het wk?
Als hij goed geprepareerd is houden ze hem niet bij
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:26:29 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118407971
MyCaterhamF1 twitterde op donderdag 25-10-2012 om 10:24:30 Driving schedule will be @GvanderGarde doing days one and two (Tuesday 6th / Wednesday 7th Nov) & @alexanderrossi day three (Thursday 8th) reageer retweet
pi_118424414
Dat de Formule 1 in Nederland volgend jaar niet langer bij RTL7 te zien is maakte RTL Nederland al eerder bekend. RTL zal geen nieuwe poging wagen om de uitzendrechten voor 2013 te bemachtigen en doet niet mee in de biedingsprocedure.

Na aanleiding van deze berichten werd duidelijk dat Sport1 druk in onderhandeling is met de FOM om de rechten vanaf 2013 te bemachtigen. Mocht dit lukken dan verdwijnt de Formule 1 achter de decoder in Nederland, maar zover blijkt het nog lang niet.

Niet alleen Sport1 maar ook SBS6 waagt een poging om de uitzendrechten in handen te krijgen, zo kunnen wij exclusief melden. Diverse bronnen melden aan onze redactie dat SBS6 tegen Sport1 strijd om de uitzendrechten in Nederland.

Sport1 was eerder al duidelijk over haar ambities, SBS6 liet het in het luchtledige en deed vaag over de situatie. Waar vorige week een woordvoerster nog vertelde 'dat alle mensen die hierover gaan in Cannes zijn vanwege het entertainment festival' werd er deze week na wat aandringen toch anders gereageerd.

Daaruit kunnen we opmaken dat SBS6 geen ruchtbaarheid wil geven aan de huidige situatie en het meebieden op de rechten. De woordvoerster van SBS6: "Ik kan niemand vinden momenteel die mij meer kan vertellen of wij daar iets mee doen."

Uiteindelijk kwam de verklaring: "Ik heb het nagevraagd bij de betreffende mensen die over sport gaan maar het enige wat zij momenteel willen verklaren is 'geen commentaar'."

Het zal de komende weken dus afwachten geblazen worden voor de Nederlandse fans, maar het is nog allerminst zeker dat de rechten bij Sport1 terecht komen, nu ook SBS6 zich heeft gemeld.

http://www.f1today.net/nl(...)mule-1uitzendrechten
pi_118424566
Als we dan maar niet weer die Kwijlenbalk krijgen. Hoe heet ie ook alweer. Edward ofzo.

:r }:| :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118424682
Ow wacht even, die zit juist bij Sport 1 nu lees ik.

Ik dacht dat die klootviool nog bij SBS zat.

Nouja als we hem dus maar niet krijgen }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2012 @ 17:36:21 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118424837
Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118424886
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ...
Achter de decoder of op SBS en maar een handjevol op de BBC.

Het wordt hoe dan ook huilen met de pet op volgend jaar voor ons ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:39:48 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118424972
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Achter de decoder of op SBS en maar een handjevol op de BBC.

Het wordt hoe dan ook huilen met de pet op volgend jaar voor ons ;(
Ik heb al Sport1 dus van mij mag dat, laatst op RTL DLD gekeken, als er mensen zijn die de BBC biased vinden, ik vond die Duitsers 3 keer erger + irritante reclame.
pi_118425023
Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:45:37 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118425208
quote:
13s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:41 schreef vosss het volgende:
Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek :@
Als dat de enige gratis optie blijft als de BBC niet uitzendt zal ik er toch aan moeten wennen, of ik moet een keertje uitvinden hoe ik dat met de mediaplayer doe
pi_118427562
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ...
Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?
pi_118428303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?
Bier en tieten erbij en je hebt elke GP een droomweekend _O_

Alleen die Edward kuilenbarg kan ik niet uitstaan, maargoed, die zit schijnbaar nu bij Sport1.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 oktober 2012 @ 19:11:57 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118428388
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Nober het volgende:

[..]

Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer?
iemand naast Olav om hem in toom te houden en zijn fouten te corrigeren ;)

Oh en de wedstrijden op Veronica. De naam SBS6 en Formule 1 bekt niet lekker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118429246
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

iemand naast Olav om hem in toom te houden en zijn fouten te corrigeren ;)

Oh en de wedstrijden op Veronica. De naam SBS6 en Formule 1 bekt niet lekker
Doornbos heeft dat weleens gedaan, volgens mij op Silverstone een jaar of 5 geleden?
pi_118430378
Volgend jaar mogelijk Grand Prix van Frankrijk op Paul Ricard

quote:
PARIJS - De Grote Prijs van Frankrijk in de Formule 1 keert zeer waarschijnlijk terug op de agenda van 2013, na daarop vier jaar te hebben ontbroken.

De race zal worden gehouden op het circuit Paul Ricard in Le Castellet. ''Het is voor negentig procent zeker'', zei directeur Stéphane Clair donderdag. ''Er zijn een promotor en nieuwe potentiële investeerders.''

De GP van Frankrijk, in juni of september, komt in de plaats van New York, dat de primeur van een Formule 1-wedstrijd een jaar heeft uitgesteld.

Clair verwacht dat F1-baas Bernie Ecclestone uiterlijk eind november uitsluitsel geeft. Paul Ricard had het circus tot 1990 in huis; daarna werd tot 2008 gereden op het circuit van Magny-Cours.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118431465
Gewoon naar Sport 1, mits ook echt alles live is! ( vrije trainingen & co )
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_118431540
quote:
13s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:41 schreef vosss het volgende:
Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek :@

8-)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:54:35 #149
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_118433477
quote:
ik weet niet of ik bij Kai Ebel '' :D & _O- " of " :') '' moet doen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_118451157
Toch weer het vingertje.



Best sector times:
S1: 42.320 Lewis Hamilton
S2: 23.369 Sebastian Vettel
S3: 21.717 Sebastian Vettel
Combined laptime: 1:27.406

Robin Frijns in line for long-term Sauber F1 deal

quote:
Robin Frijns is set for a long-term role with Sauber, provided his run in the Abu Dhabi young driver test proves a success.

The 21-year-old, who was recently crowned Formula Renault 3.5 champion in controversial circumstances, is scheduled to drive for Sauber for one day.

AUTOSPORT understands that the team plans to tie him down to a long-term deal having been impressed with his progress over the past three years, during which he has won the Formula BMW Europe, Formula Renault Eurocup and Formula Renault 3.5 title.

Asked about the reasons for running Frijns, who is not bringing money to test the car, Sauber team boss Monisha Kaltenborn said: "With Robin, we feel that he is very talented driver and that's why we want to give him this opportunity.

"It is a test for now and then we will see what goes ahead. Let him first prove himself - we should first see what he does.

"We want to look at him because we think that he's very talented."

Frijns has admitted that his performance in the Abu Dhabi test could be key to his career.

Currently, he is arguably the strongest driver without any affiliation to an F1 team.

Kaltenborn added that reserve driver Esteban Gutierrez, who made his debut as Friday driver in India, will continue to be prepared for a future F1 role at the test.

It is yet to be finalised whether he will race for the team next year.

"It is part of the project, we are preparing his way to Formula 1 and this is the only place he can really drive because we know we need our Fridays to be given to our drivers as they are not so experienced.

"That's why we gave this opportunity to Esteban."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/103708

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:24:01 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:26:34 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118451395
Goed nieuws voor Robert Doornbos in de zaak die dor Harry Muermans tegen hem aangespannen is.
Hof vernietigt faillissement coureur Doornbos
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118452003
Frijns bij Sauber zou wel tof zijn _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118452087
Verkeerde topic!

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:57:45 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:55:28 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118452101
andere topic, Nober ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118456280
Een analyse van het probleem bij Ferrari, door Gary Anderson

quote:
Ferrari have spent the last few races watching helplessly as a once-commanding championship lead for their driver Fernando Alonso has been turned into a narrow deficit by the revived steamroller that is Red Bull and Sebastian Vettel.

Where Red Bull have significantly improved their car, Ferrari have effectively stood still, and they have been quite open about the fact that they are struggling to introduce new aerodynamic developments.

This, they say, is a result of a lack of correlation between the results they are getting from their wind tunnel, a crucial tool where new parts are tested, and the effect when those new parts are put on the car on the track.

That is a major concern - and especially so because it has been going on for two years, with Ferrari intermittently thinking they have got to the bottom of the problem, and then realising again that they haven't.

An F1 car's performance is 80% dictated by aerodynamics. They are developed by a wind tunnel and by using a computer programme known as computational fluid dynamics (CFD) .

If a wind tunnel is running correctly, it is the best way to develop a car, while CFD is a good tool for understanding airflow around the car.

A wind tunnel is a complicated device used to simulate a complicated phenomenon.

In effect, a racing car is travelling at a speed over the track but the mass of the car is moving slower because it is pushing air in front of it, with the exception of the parts that are producing downforce - such as the front wing, diffuser and rear wing, which energise airflow and make it go faster.

What you're trying to do is minimise the amount of air the car is pushing forward and maximise the speed of the airflow over it, because that creates downforce.
Ferrari's wind tunnel at Maranello

In a wind tunnel, you have air being blown by a fan, the road rolling and the car sitting still. It's a very different environment from the track.

You want the airflow in front of the car - what is called the boundary layer - and the rolling road to be at the same speed.

To do that is an absolute nightmare, and they never will be the same.

Another problem is that the size of the models the teams use has increased over the years - most now use a 60% scale model - but the size of the wind tunnels themselves has not.

That can mean that the airflow coming off the car hits the wall or the roof, which changes the airflow over the car.

The result of all that is that, in reality, the wind tunnel and the track will never completely correlate.

To successfully read the wind tunnel results, therefore, the group of people running it has to understand what is important - you need the people there to see past the raw data and understand what it means.

In short, I don't think the problem Ferrari are trying to fix can be fixed. And they created another problem for themselves by going to use another wind tunnel - Toyota's in Germany, left over from the now defunct Toyota works F1 team.

So they have results from one wind tunnel, different results from another, and more results from CFD and they're standing in the middle scratching their heads.

Shutting down their own wind tunnel, as they are going to do, is the right thing. It takes out of the equation one extra thing that can mess them up.

Before India, they also went off and did some straight-line testing. That is very important - you can do a ride-height map and match that to the wind tunnel, you can see when the diffuser and front wing stall more accurately.

You'll see a lot of stuff that will help you understand the aerodynamic map of the car a bit better but you won't see what happens when the driver turns the steering wheel, and that is the important bit. It defines how fast a car goes around a corner.

It's very difficult to simulate how the airflow works as a car goes around a race track, so you need a group of people who can read the data you do get and understand the off-sets. Otherwise, you are wasting all your time at a race track and you'll never get it sorted.

I still believe Ferrari missed the basics of the aerodynamic package of the car this year - the exhaust outlets still compromise the airflow too much in the important 'coke-bottle' area between the rear tyres.

When they changed it for the Spanish Grand Prix in May, they made it better and said there was another step to come. But they haven't taken that next step. Red Bull, by contrast, have developed their car from being not so good at the start of the year, to one that was better and which they could develop further.

Red Bull have been making small changes all the time. You had to look twice to see the change they made to the rear of the sidepods in Korea, but the effect of it was big enough to justify a completely new rear bodywork package, which is not cheap or easy.

And the small amount of change needed to make the 'coke-bottle' work better, Ferrari could do that tomorrow, and make 10 times that change, but they haven't. So there is a lack of vision there in terms of seeing where they're trying to get to with the car.

And that's the main problem. Ferrari lack a visionary - someone like Red Bull's chief technical officer Adrian Newey.

That doesn't mean they can't build a good car. They have - it started bad and it got better. Since the Spanish Grand Prix it has been there or thereabouts, but never actually the quickest.

Combined with Alonso's consistency it was enough to build a decent championship lead by mid-season. But as Red Bull have come on strong, Alonso has lost his advantage - not helped by being taken off at the first corner in two of the last five races.

But as this year has proven, whether that is enough to beat Red Bull over a full season is another matter.

They might have to take a step backwards to go forwards. They stated ahead of this season that they had taken a deliberately aggressive approach to the design of their car. But I don't understand what that is.

You only design something that is going to be better - stiffer, lighter or produces more downforce.

If it isn't at least one of those three things you can be as aggressive as you like, you're not going to progress.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:32:19 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118456604
goeie analyse. Het komt er op neer dat Ferrari die nieuwe grotere windtunnel asap moet bouwen en dan moet kalibreren. Het is te hopen dat de gegevens dan wel kloppen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118456767
quote:
Het is te hopen dat de gegevens dan wel kloppen
En het lullige is dat je daar eigenlijk pas echt in de praktijk achter komt :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:49:56 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118457185
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:37 schreef vosss het volgende:

[..]

En het lullige is dat je daar eigenlijk pas echt in de praktijk achter komt :+
jup, maar door een bestaand model te gebruiken kun je met alle gegevens die je ter beschikking hebt wel een heel eind komen. De praktijkgegevens heb je dan immers al
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:24:24 #159
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_118460943
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:51 schreef vosss het volgende:
Frijns bij Sauber zou wel tof zijn _O_
Zeker... als ik dat zo zie heeft ie dezelfde staat van dienst als Vettel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_118463078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:24 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zeker... als ik dat zo zie heeft ie dezelfde staat van dienst als Vettel.
Beter, Vettel heeft maar 1 junior titel (Formule BMW). Frijns heeft er drie. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')