abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118041437
Hi,

Heel graag zou ik jullie mening willen horen, ik zit al een tijdje met mijn handen in het haar.

Sinds 5 jaar ben ik samen met mijn vriend. Hiervan wonen we alweer ruim 3 jaar samen in ons huurappartementje in Amsterdam.
Ik zou al een paar jaar uit de stad weg willen. Ik woon het liefst rustiger, meer ruimte en natuur in een landelijke omgeving.
We hebben al veel gesproken over het kopen van een huisje (met tuin) en zien dat allebei op zich wel zitten.

We zitten nu in de fase dat we met een jaar of twee/drie wel graag kinderen willen. Voor mij is dat nog een extra afweging om uit de stad te vertrekken, want ik wil echt geen kinderen in de stad opvoeden. (Hoewel het voor veel mensen geen probleem is, is het voor mij totaal het tegenovergestelde van hoe ik het voor me zie.)

Mijn vriend daarentegen is bang om uit de stad te vertrekken. Hij heeft hier zijn vrienden en zijn baan. Daarnaast heeft hij zich op weinig plaatsen in zijn leven thuis gevoeld.

Samen proberen we dus een oplossing te zoeken die voor ons allebei kan werken.
Zo zijn we uitgekomen bij een paar plaatsen die vergroeid zijn aan Amsterdam (zodat hij gemakkelijk heen en weer kan, met een max van een kwartiertje met de auto van de stad af).
Daarnaast heeft hij aangegeven nog niet te willen verhuizen, dus heb ik inmiddels al twee jaar gewacht.

Ik ben zelf inmiddels echt klaar met ons drukke leventje hier en ons appartementje. Ik ben al heel lang toe aan wat meer ruimte en natuur om me heen, een eigen huis een tuin heerlijk.
We zijn nu ook 30 en hebben allebei een eigen auto. Klaar voor een volgende stap, lijkt mij zo.

Nu is het probleem dat hij ook onze compromissen niet meer ziet zitten en hij probeert het gesprek hierover uit de weg te gaan.

Hij vindt dat hij door mij niet meer in de stad mag wonen waar hij wil wonen.
Wat hij vergeet is dat ik al een geruime tijd niet woon waar ik wil wonen en dat voor lief neem, omdat ik van hem hou. Ook het compromis met aan de rand van de stad wonen is voor mij een compromis (kleiner en duurder dan ik zou willen). Toch ben ik bereid hier naartoe te werken.
Ik wil vooruit met onze relatie.

Hoe moet ik het nu aanpakken? Ik vind het vervelend dat hij er zo gestresst van raakt, maar hij kan het ook niet blijven uitstellen, want daar wordt ik echt niet meer gelukkig van.

Jullie meningen zijn ontzettend welkom!!

liefs,
Jenn
pi_118041501
Kortom, je probeert als vrouw zijnde weer dingen te veranderen, hier gaat het al mis.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:07:18 #3
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118041643
Print dit uit, maar dan aan hem gericht en laat het hem lezen.

Het zou ontzettend egoïstisch van hem zijn om niet te gaan verhuizen, je houdt voldoende rekening met hem door aan de rand te gaan wonen.
Bay of Plenty
pi_118041649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef Abed het volgende:
Kortom, je probeert als vrouw zijnde weer dingen te veranderen, hier gaat het al mis.
_O- _O-
pi_118041651
huh? Ik probeer aan te geven hoe ik mijn toekomst zie en een compromis te vinden om beide gelukkig te kunnen zijn en samen door te kunnen. Dat is namelijk het belangrijkst.

En aangezien ik het liefst op een boerderij wil wonen is een agglomeratie van Amsterdam voor mij ook een hele opoffering. Daarnaast laat ik hem juist zien dat er geen haast is maar we wel samen ergens moeten kunnen komen.
pi_118041710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef oLexie het volgende:
Het zou ontzettend egoïstisch van hem zijn om niet te gaan verhuizen, je houdt voldoende rekening met hem door aan de rand te gaan wonen.
Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:04 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118041755
Hij hoopt duidelijk op een uitstel-afstel-constructie. Beetje kinderachtig om eerst erin mee te gaan en dan moeilijk te gaan doen.
En kom op, het is Nederland. Vanuit alle windstreken zit je zo in Amsterdam.

Hij moet niet zo huilen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118041760
Hij moet het gewoon begrijpen en er iets mee doen ipv terugkrabbelen en er niet meer over praten.

Je boerderijtje kun je wel shaken, hij z'n stadsappartementje. Simpel.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:34 #9
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118041778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
Lees dit nog een over.

Zij moet rustiger gaan, hij in de stad blijven, maar het is zonde als het hierop stuk gaat? Kortom, het moet niet stuk gaan maar ze moeten wel apart van elkaar gaan wonen?

:')
Bay of Plenty
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:12:17 #10
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118041848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lees dit nog een over.

Zij moet rustiger gaan, hij in de stad blijven, maar het is zonde als het hierop stuk gaat? Kortom, het moet niet stuk gaan maar ze moeten wel apart van elkaar gaan wonen?

Je bent geen ster in lezen en vertalen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_118041854
De enige tip die ik je kan geven is óf wachten tot hij wel wil óf op zoek gaan naar iemand anders. Klinkt hard, maar je zin doordrukken (hoe 'rechtvaardig' dat ook moge zijn!) werkt niet echt goed in een relatie volgens mij en als hij niet klaar is voor deze stap zal hij het ook niet zijn als jij harder duwt.

Probeer het los te laten en te genieten van je leven zoals het nu is, in plaats van al over 10 jaar te willen leven :)
pi_118041965
- Onderbouw het maar, in plaats van alleen maar wat te roepen in hoofdletters. -

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 16:47:29 ]
dude here
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:16:03 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118042013
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hij moet het gewoon begrijpen en er iets mee doen ipv terugkrabbelen en er niet meer over praten.

Je boerderijtje kun je wel shaken, hij z'n stadsappartementje. Simpel.
Eens.
pi_118042026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lees dit nog een over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je bent geen ster in lezen en vertalen.
Dit. :')
pi_118042051
wat wil hij dan wel?
blijven wonen waar jullie nu wonen en ook geen kinderen?
wel kinderen, maar huis/etage binnen amsterdam?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:17:28 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118042078
quote:

[..]

pi_118042086
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef Copycat het volgende:
Hij hoopt duidelijk op een uitstel-afstel-constructie. Beetje kinderachtig om eerst erin mee te gaan en dan moeilijk te gaan doen.
En kom op, het is Nederland. Vanuit alle windstreken zit je zo in Amsterdam.

Hij moet niet zo huilen.
Ze wil graag op het land, hij in de stad.
Maar hij moet niet zo huilen? Hij zit daar goed, heeft alles voor elkaar, en is bang om dat te verliezen door een verhuizing die hij totaal niet ziet zitten.

Het is alleen een beetje simpel van hem dat hij het gesprek niet aangaat.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:18:08 #18
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118042103
Jaja ik vat 'm al. :')
Bay of Plenty
pi_118042130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:18 schreef oLexie het volgende:
Jaja ik vat 'm al. :')
^O^
pi_118042158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef Inu het volgende:
De enige tip die ik je kan geven is óf wachten tot hij wel wil óf op zoek gaan naar iemand anders. Klinkt hard, maar je zin doordrukken (hoe 'rechtvaardig' dat ook moge zijn!) werkt niet echt goed in een relatie volgens mij en als hij niet klaar is voor deze stap zal hij het ook niet zijn als jij harder duwt.

Probeer het los te laten en te genieten van je leven zoals het nu is, in plaats van al over 10 jaar te willen leven :)
Met een kinderwens over een jaar of 2/3/4 loop ik dus geen 10 jaar vooruit op zaken, snap je? Ik ben ook geduldig in de zin van het hoeft niet dit jaar. Maar het compromis en al mijn wensen kunnen niet ineens/definitief van tafel geschoven worden.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:19:53 #21
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118042190
quote:
Hij vindt dat hij door mij niet meer in de stad mag wonen waar hij wil wonen.
Vind dit nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Alsof je een kind zn speeltje afpakt ofzo. Je wil toch samen iets opbouwen, stappen maken enz. Je kan niet eerst daarin meegaan en nu ineens voor jezelf kiezen. Of althans, dat kan wel, maar dan zet je dus wel je relatie onder druk. Blijkbaar is het hem dat waard.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:19:56 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118042193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:17 schreef Murdera het volgende:

Ze wil graag op het land, hij in de stad.
Maar hij moet niet zo huilen? Hij zit daar goed, heeft alles voor elkaar, en is bang om dat te verliezen door een verhuizing die hij totaal niet ziet zitten.

Het is alleen een beetje simpel van hem dat hij het gesprek niet aangaat.
Hij heeft al eerder toegezegd dat ze over een aantal jaren die stap samen gaan maken. Nu krabbelt ie terug. Dat noem ik huilen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118042217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:16 schreef computergirl het volgende:
wat wil hij dan wel?
blijven wonen waar jullie nu wonen en ook geen kinderen?
wel kinderen, maar huis/etage binnen amsterdam?
Hij wil wel verhuizen binnen Amsterdam en kinderen over een paar jaar zou hij ook willen.
(Hij vind veranderingen sowieso altijd moeilijk en spannend.)
pi_118042277
Iksnap hem wel. Ik zou ook echt niet weg willen uit amsterdam - met de auto zit je misschien in een kwartiertje in het centrum, maar als je een keerw il stappen met je vrienden en een biertje/wijntje wil drinken moet je met het OV en dat is van sommige plekken uit geen pretje. Bovendien kun je bijvoorbeeld 's nachts ook niet overal komen.

Je hebt het over plekken bij Amsterdam in de buurt. Welke plekken dan? Er moet overigens ook binnen Amsterdam toch wel een compromis te vinden zijn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_118042289
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Vind dit nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Alsof je een kind zn speeltje afpakt ofzo. Je wil toch samen iets opbouwen, stappen maken enz. Je kan niet eerst daarin meegaan en nu ineens voor jezelf kiezen. Of althans, dat kan wel, maar dan zet je dus wel je relatie onder druk. Blijkbaar is het hem dat waard.
Ik snap het, het is ook een stomme opmerking. Hij vindt het moeilijk zich in te leven (weinig empathisch vermogen) dus ik snap dat het zijn gedachtengang is. Al vind ik dat hij die moet leren verruimen om ook mijn kant te begrijpen.
pi_118042304
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hij heeft al eerder toegezegd
Dat heb ik niet zo letterlijk uit de tekst kunnen halen eigenlijk.
pi_118042336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Ripley het volgende:
Iksnap hem wel. Ik zou ook echt niet weg willen uit amsterdam - met de auto zit je misschien in een kwartiertje in het centrum, maar als je een keerw il stappen met je vrienden en een biertje/wijntje wil drinken moet je met het OV en dat is van sommige plekken uit geen pretje. Bovendien kun je bijvoorbeeld 's nachts ook niet overal komen.

Je hebt het over plekken bij Amsterdam in de buurt. Welke plekken dan? Er moet overigens ook binnen Amsterdam toch wel een compromis te vinden zijn.
Landelijk binnen Amsterdam? En dan van het hele land wat voor mij een optie is en ook veel beter te betalen alleen aan zijn wensen te voldoen. Met een scooter kan hij nog op stap in de stad...
pi_118042372
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat heb ik niet zo letterlijk uit de tekst kunnen halen eigenlijk.
Is wel waar, sinds 2010 hebben we het erover en nu het dichterbij komt is ons compromis ineens in twijfel.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:25:49 #29
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118042426
Maar als je over drie jaar pas kinderen wil, wat is dan de reden dat je de verhuistoekomst naar nu wil verplaatsen?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:26:32 #30
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118042460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Jenn82 het volgende:
Ik

[..]

Ik snap het, het is ook een stomme opmerking. Hij vindt het moeilijk zich in te leven (weinig empathisch vermogen) dus ik snap dat het zijn gedachtengang is. Al vind ik dat hij die moet leren verruimen om ook mijn kant te begrijpen.
Lijkt mij zelfs een vereiste om een relatie te laten slagen eigenlijk. Hij snapt toch wel dat een relatie geven en nemen betekent? Hij wist ook al een hele tijd dat jij die wens hebt, jullie hebben het zelfs al over kinderen enzo. Als ik jou was zou ik het eng vinden dat hij dat besef niet heeft. Eng voor jezelf en eng voor je kinderen straks.
pi_118042486
ik vind je vriend een aansteller en als hij niet bereid is om -net als jij al gedaan hebt- water bij de wijn te doen zou ik me serieus afvragen of je wel kinderen met hem wilt.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:27:07 #32
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_118042492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:02 schreef Jenn82 het volgende:
...
Samen proberen we dus een oplossing te zoeken die voor ons allebei kan werken.
Zo zijn we uitgekomen bij een paar plaatsen die vergroeid zijn aan Amsterdam (zodat hij gemakkelijk heen en weer kan, met een max van een kwartiertje met de auto van de stad af).
Daarnaast heeft hij aangegeven nog niet te willen verhuizen, dus heb ik inmiddels al twee jaar gewacht.
...
Nu is het probleem dat hij ook onze compromissen niet meer ziet zitten
Dus jullie hadden eerst een deal en nu wil hij niet meer? Tijd om je wat harder op te gaan stellen lijkt me, en hem duidelijk te maken dat jij ook al heel wat inlevert bij dat compromis.
maar het oog wil ook wat
pi_118042495
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Met een kinderwens over een jaar of 2/3/4 loop ik dus geen 10 jaar vooruit op zaken, snap je? Ik ben ook geduldig in de zin van het hoeft niet dit jaar. Maar het compromis en al mijn wensen kunnen niet ineens/definitief van tafel geschoven worden.
Ik begrijp je, maar jij bent gewoon geestelijk verder dan hij en het komt op mij over alsof hij alle veranderingen gewoon niet kan overzien en daardoor dus dicht klapt.

En dit is wel iets wat je allebei moet willen, dus hij kan alles ineens van tafel schuiven, hoeveel pijn dat ook doet bij jou. Andersom kan jij net zo goed zeggen dat je ervandoor gaat. En de kans is zeer aanwezig dat hij het heerlijk vindt als jullie eenmaal in je koophuis met tuin zitten, maar dat ziet hij nu nog niet voor zich.

Ik heb mijn relatie ook een keer laten klappen op iets soortgelijks (wel/niet samenwonen) en dat was geen pretje, maar ik heb hierdoor wel geleerd dat zulke grote levensveranderende beslissingen echt samen genomen moeten worden. Prima als een van de twee de aanjager is, maar de ander moet er ook volledig achter staan.

Waarschijnlijk zal hoe vaker je erover begint hij nog verder die muur optrekken en dat is enorm frustrerend, maar hoe je jouw vriend het beste kunt benaderen hierin weet ik natuurlijk ook niet...
pi_118042500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:23 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Landelijk binnen Amsterdam? En dan van het hele land wat voor mij een optie is en ook veel beter te betalen alleen aan zijn wensen te voldoen. Met een scooter kan hij nog op stap in de stad...
Ligt er aanw at je landelijk vindt lijkt me. Er zijn genoeg plekken met grote parken, huizen met tuinen etc. En ook op de scooter mag je neit mete en biertje op. Daarnaast voel ik me nu bijvoorbeeld al geisoleerd en heb ik er echt moeite mee dat ik nu tijdelijk in een verre buitenwijk van Amsterdam woon. Waarom moet hij dat allemaal opgeven om jouw droom te vervullen?

Ik denk dat je gewoon op zoek moet naar een plekje waar je beiden mee kunt leven. Dat wordt nooit ideaal voor jou en nooit ideaal voor hem, maar ik vind dat jij hem ookw el iets meer tegemoet kan komen.
pi_118042511
Hoe gaat dit ooit werken? Vraag hem eens wat hij echt wil! Ik denk dat hij echt in de stad wil blijven, en waarschijnlijk alleen maar heeft gezegd om met je mee te gaan om jou te pleasen.

Volgens mij kun je er dan moeilijk uit komen. En de tussenoplossing (een nieuwbouwwijk aan de rand van de stad) gaat natuurlijk nooit werken. Jij woont niet waar je wilt wonen en hij woont waar hij niet wil wonen; daar wordt je uiteindelijk allebei ongelukkig van.

Enige oplossing: Een stadsboederij! :D

Nee serieus, al gaan jullie buiten de stad wonen, hij zal het je altijd aanrekenen dat jij hem uit de stad hebt gehaald...
pi_118042561
[quote]0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Maar als je over drie jaar pas kinderen wil, wat is dan de reden dat je de verhuistoekomst naar nu wil verplaatsen?
[/quote

Kinderen is niet altijd de enige reden om uit een stad te vertrekken. Ik ben er al langer aan toe, meer ruimte, rust een groter huis en het is fijn dat er dan op termijn kinderen welkom zijn zonder dan nog halsoverkop te vertrekken.
Ik wil samen ergens wat opbouwen niet vluchten uit een stad omdat je kinderen krijgt. Bovendien is ons compromis een half uur fietsen van de stad van Amsterdam.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:28:48 #37
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118042569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Ripley het volgende:

Je blijft toch niet je hele leven in Amsterdam wonen voor die paar keer dat je nog tijd hebt om te stappen als je kinderen hebt? En anders pak je een hotel ofzo. Stappen is niet echt een prioriteit als je een gezin hebt.
Bay of Plenty
pi_118042581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef Jenn82 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
[/quote

Kinderen is niet altijd de enige reden om uit een stad te vertrekken. Ik ben er al langer aan toe, meer ruimte, rust een groter huis en het is fijn dat er dan op termijn kinderen welkom zijn zonder dan nog halsoverkop te vertrekken.
Ik wil samen ergens wat opbouwen niet vluchten uit een stad omdat je kinderen krijgt. Bovendien is ons compromis een half uur fietsen van de stad van Amsterdam.
Waar dan? Wees eens concreet.
pi_118042613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:27 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ligt er aanw at je landelijk vindt lijkt me. Er zijn genoeg plekken met grote parken, huizen met tuinen etc. En ook op de scooter mag je neit mete en biertje op. Daarnaast voel ik me nu bijvoorbeeld al geisoleerd en heb ik er echt moeite mee dat ik nu tijdelijk in een verre buitenwijk van Amsterdam woon. Waarom moet hij dat allemaal opgeven om jouw droom te vervullen?

Ik denk dat je gewoon op zoek moet naar een plekje waar je beiden mee kunt leven. Dat wordt nooit ideaal voor jou en nooit ideaal voor hem, maar ik vind dat jij hem ookw el iets meer tegemoet kan komen.
topic wel goed gelezen rip?

zij is hem op verschillende vlakken al tegemoet gekomen, hij richting haar geenszins.
pi_118042640
Ik wil ook niet ;(
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:30:49 #41
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118042678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef Jenn82 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
[/quote

Ik ben ook erg nieuwsgierig waar dat compromis dan is. Ik ben door omstandigheden buiten Amsterdam geraakt, veertig jaar gewoond, maar voor je sociale leven is het echt een wereld van verschil of je in Amsterdam woont, of vlak erbuiten.
pi_118042770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Je blijft toch niet je hele leven in Amsterdam wonen voor die paar keer dat je nog tijd hebt om te stappen als je kinderen hebt? En anders pak je een hotel ofzo. Stappen is niet echt een prioriteit als je een gezin hebt.
Je leven is niet dood omdat je misschien over 3 jaar eventueel kinderen wil. De ouders die ik ken doen daarnaast ook gewoon leuke dingen. Niet alleen stappen, maar ook winkelen, gewoon in de stad zijn, het gevoel dat je in de stad bent. Dan is drie kwartier opeens best veel.

En als ik naar mezelf kijk: Ik zou het ook niet willen en mijn zusje (met een kind) ook niet. Dan moet je dus iets vinden waar
pi_118042831
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:29 schreef dawg het volgende:

[..]

topic wel goed gelezen rip?

zij is hem op verschillende vlakken al tegemoet gekomen, hij richting haar geenszins.
Ik vind dat wel meevallen, qua soort van wonen. Ik zou er ook geen trek in hebben, maar dat had hij wel eerder moeten zeggen. Dan hadden ze die discussie al eerder gehad en waarschijnlijk al eerder tot een oplossing zijn gekomen.
pi_118042968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meevallen, qua soort van wonen. Ik zou er ook geen trek in hebben, maar dat had hij wel eerder moeten zeggen. Dan hadden ze die discussie al eerder gehad en waarschijnlijk al eerder tot een oplossing zijn gekomen.
ik niet, aangezien ts stelt zich nu al niet meer op haar gemak te voelen waar ze nu woont. daarnaast wilde ze eigenlijk op een boerderij gaan wonen, en heeft ze de verhuizing al 2 jaar uitgesteld voor hem.

ts had inderdaad wellicht de discussie eerder kunnen voeren, maar goed, naar mijn mening heeft ze al genoeg geschikt. nu is het aan hem om te schikken, wil hij dat niet, tja. dan zou ik als ts toch serieus na gaan denken.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:39:06 #45
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118043106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef Ripley het volgende:

[..]

Je leven is niet dood omdat je misschien over 3 jaar eventueel kinderen wil. De ouders die ik ken doen daarnaast ook gewoon leuke dingen. Niet alleen stappen, maar ook winkelen, gewoon in de stad zijn, het gevoel dat je in de stad bent. Dan is drie kwartier opeens best veel.

En als ik naar mezelf kijk: Ik zou het ook niet willen en mijn zusje (met een kind) ook niet. Dan moet je dus iets vinden waar
Dat zeg ik ook niet, en TS zegt ook nergens dat ze drie kwartier van de stad af wil, het gaat om 15 minuten reistijd. Dat moet je gewoon overhebben voor je relatie, kleine investering.

Maar volgens jou moet TS dus gewoon maar alles accepteren? :')
Bay of Plenty
pi_118043340
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef dawg het volgende:

[..]

ik niet, aangezien ts stelt zich nu al niet meer op haar gemak te voelen waar ze nu woont. daarnaast wilde ze eigenlijk op een boerderij gaan wonen, en heeft ze de verhuizing al 2 jaar uitgesteld voor hem.

ts had inderdaad wellicht de discussie eerder kunnen voeren, maar goed, naar mijn mening heeft ze al genoeg geschikt. nu is het aan hem om te schikken, wil hij dat niet, tja. dan zou ik al ts toch serieus na gaan denken.
Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.

En ik vind dat vriendlief de discussie had moeten aanzwengelen hoor, niet TS :)
pi_118043409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:39 schreef oLexie het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, en TS zegt ook nergens dat ze drie kwartier van de stad af wil, het gaat om 15 minuten reistijd. Dat moet je gewoon overhebben voor je relatie, kleine investering.

Maar volgens jou moet TS dus gewoon maar alles accepteren? :')
Nee, ik zeg dat ze een compromis moeten zoeken waar ze beiden mee kunnen leven toch?

En ik ben benieuwd of dat kwartiertje nietw at rooskleurig is afgeschilderd, in een kwartier zit je vanuit het centrum namelijk gewoon nog in amsterdam :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:45:55 #48
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118043458
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.

Maar zoals ze gezegd heeft gaat hij deze uit de weg.

Vriendlief wist wat er zou gaan komen, en nu probeert hij het in de doofpot te stoppen. TS is niet gelukkig in de stad, beetje egoïstisch van hem om dan alle gesprekken uit de weg te gaan en voor enkel zijn eigen geluk kiest.
Bay of Plenty
pi_118043513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Je moet gewoon samen kijken waar je prioriteit ligt, net zoals je dat doet als je gaat samenwonen. En kinderen veranderen heus niet alles aan je leven, dus als hij van stappen houdt, dan moet hij dat gewoon kunnen doen. Net zo goed als dat zij graag andere dingen wil doen, moet zij dat kunnen doen. Dat maakt deze kwestie ook zo lastig.

Maar dat stappen geen prioriteit heeft (natuurlijk niet de prioriteit, maar een prioriteit) ben ik met je oneens. Je hoeft je leven echt niet helemaal aan te passen als je een kind hebt, daar wordt je zelf alleen maar ongelukkig van (en dus indirect je vrouw en kinderen ook).

Ik vind het belangrijk dat mijn kind opgroeit in de stad, verder wil ik makkelijk op de fiets een biertje kunnen drinken met mijn vrienden. Gelukkig vind mijn vrouw het ook belangrijk dat ik dat kan doen en vind zij het weer prettig om dicht bij de stad te wonen.

Maar het is echt onzin dat je niet je hele leven in de stad kan blijven wonen als je kinderen hebt...
pi_118043548
quote:

[..]

wat maakt dat uit? het gaat erom dat haar vriend nu ook bereid zou moeten zijn om in te schikken.

dat laatste snap ik, maar het komt hem wel goed uit, ze wonen er nu nog en hij heeft nog niets toe moeten geven. :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:48:37 #51
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118043576
Waarom voelt vriendlief zich zo thuis daar dan? Heeft hij er een actief sociaal leven? Vrienden, familie? Wil hij uberhaupt wel kinderen?

Vind het zo raar dat je samen toekomstplannen maakt en er dan vervolgens totaal aan voorbij gaat als het puntje bij het paaltje gaat komen. Heeft hij stiekem niet een heel ander toekomstbeeld dan TS?
pi_118043628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef oLexie het volgende:

[..]

Vriendlief wist wat er zou gaan komen, en nu probeert hij het in de doofpot te stoppen. TS is niet gelukkig in de stad, beetje egoïstisch van hem om dan alle gesprekken uit de weg te gaan en voor enkel zijn eigen geluk kiest.
Dan kan TS dat toch net zo hard ook doen door idd te verhuizen? Misschien heeft hij dat wel nodig om wakker geschud te worden. Of misschien komt ze daar wel de man tegen die wel met haar in een woonboerderij wil wonen en is er helemaal geen probleem meer.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:51:34 #53
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118043693
Of schrijf je in voor het nieuwe seizoen van Boer zoekt vrouw!
pi_118043694
quote:

[..]

Tuurlijk helpt het niet om het te negeren, maar dat is wel de reactie van veel mensen. Daar zal inderdaad wat aan gedaan moeten worden.

TS is niet gelukkig in de stad, hij niet op het platteland. Dus moet er een tussenoplossing komen :)
pi_118043696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:48 schreef VaLkyRie het volgende:
Waarom voelt vriendlief zich zo thuis daar dan? Heeft hij er een actief sociaal leven? Vrienden, familie? Wil hij uberhaupt wel kinderen?

Vind het zo raar dat je samen toekomstplannen maakt en er dan vervolgens totaal aan voorbij gaat als het puntje bij het paaltje gaat komen. Heeft hij stiekem niet een heel ander toekomstbeeld dan TS?
Toekomstplannen maken met in je achterhoofd dat het pas over X jaar zal gebeuren is wat anders dan het daadwerkelijk doen ;)

Ik zeg hiermee trouwens niet dat ik vind dat de vriend van TS dit goed aanpakt, maar het is de situatie waarin ze nu zit en waarvoor ze een oplossing zoekt.
pi_118043729
Als hij jou niet tegemoet wil komen op een aantal punten (dus helemaal geen compromis wil), houdt het heel snel op. Ook het feit dat hij gesprekken uit de weg gaat is verre van positief.

En dat hij eerder ingestemd heeft en nu terugkrabbelt is niet netjes, om het maar even zacht uit te drukken.

Tja, nu is het óf jezelf hard opstellen en niet afwijken, óf weer instemmen met wat hij wil ten koste van je eigen wensen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:53:33 #57
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118043774
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:51 schreef Ripley het volgende:

[..]

Tuurlijk helpt het niet om het te negeren, maar dat is wel de reactie van veel mensen. Daar zal inderdaad wat aan gedaan moeten worden.

TS is niet gelukkig in de stad, hij niet op het platteland. Dus moet er een tussenoplossing komen :)
Klopt, en zo komen we tot het begin van het topic waar TS dit al aangeeft. :)

Kijk, uitmaken is wel een grote stap die niet genomen hoeft te worden omdat vriend van TS nog niet zo ontwikkeld is op het gebied van empathie, maar hij moet er wel iets aan veranderen TS. Het is niet echt fijn om zo een partner/vader te hebben, dat mag je hem wel even goed op zijn hart drukken.
Bay of Plenty
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:53:46 #58
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118043779
quote:

[..]

Eens. Hij wil niet weg en dan houdt kennelijk alle discussie op. :{
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:57:24 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118043927
ga lekker in Amstelveen of Purmerend wonen... dat is zelfs aan te fietsen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:57:43 #60
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118043941
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:51 schreef Inu het volgende:

[..]

Toekomstplannen maken met in je achterhoofd dat het pas over X jaar zal gebeuren is wat anders dan het daadwerkelijk doen ;)

Ik zeg hiermee trouwens niet dat ik vind dat de vriend van TS dit goed aanpakt, maar het is de situatie waarin ze nu zit en waarvoor ze een oplossing zoekt.
Nja, ik snap wel dat het makkelijk meelullen is als je na de sex samen nog even door droomt over de toekomst, maar hij zag de bui natuurlijk al een tijdje hangen. En hij is ook geen 21 meer... Vind sowieso dat hele gelul over stappen maar een matig excuus, op je 30e en na vijf jaar relatie mag er wel wat verdieping komen op persoonlijk en relationeel vlak. Tenzij hij dit dus stiekem helemaal niet wil. Misschien issie nog niet toe aan huisje, boompje, beestje. Of wil hij dat liever niet met TS ofzo.

Het zou me niet verbazen als de crux van het hele verhaal helemaal niet gaat over waar wonen samen met de koters, maar veel breder getrokken moet worden. Vandaar dat ik me afvraag of dat besproken toekomstbeeld wel iets is waar hij zelf achter staat.
pi_118043993
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:
Het zou me niet verbazen als de crux van het hele verhaal helemaal niet gaat over waar wonen samen met de koters, maar veel breder getrokken moet worden. Vandaar dat ik me afvraag of dat besproken toekomstbeeld wel iets is waar hij zelf achter staat.
^O^
pi_118044056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja, ik snap wel dat het makkelijk meelullen is als je na de sex samen nog even door droomt over de toekomst, maar hij zag de bui natuurlijk al een tijdje hangen. En hij is ook geen 21 meer... Vind sowieso dat hele gelul over stappen maar een matig excuus, op je 30e en na vijf jaar relatie mag er wel wat verdieping komen op persoonlijk en relationeel vlak. Tenzij hij dit dus stiekem helemaal niet wil. Misschien issie nog niet toe aan huisje, boompje, beestje. Of wil hij dat liever niet met TS ofzo.

Het zou me niet verbazen als de crus van het hele verhaal helemaal niet gaat over waar wonen samen met de koters, maar veel breder getrokken moet worden. Vandaar dat ik me afvraag of dat besproken toekomstbeeld wel iets is waar hij zelf achter staat.
Ze gaf zelf al wel aan dat hij sowieso problemen heeft met veranderingen, dus misschien lijkt het hem wel fijn, maar is hij gewoon te bang om er mee te beginnen.

Ik vraag me dan trouwens weer af hoe ze uberhaupt zijn kunnen gaan samenwonen. Dat is ook een grote verandering?
pi_118044077
quote:

[..]

Geen broek op waterland, maar het noorden van Amstelveen, dus ongeveer tegen Amsterdam aan (als je dat landelijk kan noemen, maargoed groen is het wel. Betaalbaarheid valt tegen..)
pi_118044245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Ze gaf zelf al wel aan dat hij sowieso problemen heeft met veranderingen, dus misschien lijkt het hem wel fijn, maar is hij gewoon te bang om er mee te beginnen.

Ik vraag me dan trouwens weer af hoe ze uberhaupt zijn kunnen gaan samenwonen. Dat is ook een grote verandering?
Klopt, hij ziet dingen wel voor zich in de zin van ooit maar als het dus dichtbij komt vind hij het te eng en wil hij niet meer. Waardoor hij nu redenen heeft bedacht om het niet meer te doen. Maar als je zo dicht bij Amsterdam woont, en in de stad werkt, raak je natuurlijk je vrienden niet kwijt.

Hij vind het ook heel eng, dus ik probeer het wel met hem te bespreken om te kijken of het iets is waaraan hij zou kunnen wennen.

Het samenwonen ging gemakkelijk, was zijn idee, zijn huisgenoot vertrok... en verder veranderde er niet veel aan ons leven, ik kwam er aal vaak over de vloer. Bovendien is hij dus in hetzelfde huis gebleven.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:09:08 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118044466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Klopt, hij ziet dingen wel voor zich in de zin van ooit maar als het dus dichtbij komt vind hij het te eng en wil hij niet meer. Waardoor hij nu redenen heeft bedacht om het niet meer te doen. Maar als je zo dicht bij Amsterdam woont, en in de stad werkt, raak je natuurlijk je vrienden niet kwijt.

Hij vind het ook heel eng, dus ik probeer het wel met hem te bespreken om te kijken of het iets is waaraan hij zou kunnen wennen.

Het samenwonen ging gemakkelijk, was zijn idee, zijn huisgenoot vertrok... en verder veranderde er niet veel aan ons leven, ik kwam er aal vaak over de vloer. Bovendien is hij dus in hetzelfde huis gebleven.
Dit gaat over een verhuizing, je topic. Maar hoe ziet hij jullie kinderwens dan voor zich? Dat is ook een grote verandering. Misschien krabbelt hij over een paar jaar hierin óók terug.
pi_118044497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Het wordt echt wel anders als je verhuist denk ik trouwens. Je woont gewoon iets verder weg, dus even langslopen gaat niet meer zo makkelijk. De kans bestaat idd ook dat je vrienden kwijt raakt, maar die kans is er altijd. Na het studeren zie ik ook veel minder mensen dan toen we nog allemaal in dezelfde stad woonden.

Maar als hij echt angstvallig niet wil en jij houdt wel zoveel van hem dat je ook niet weg wilt zou ik hem gewoon nog even de ruimte geven. Misschien voor jezelf een deadline stellen (eind volgend jaar oid), om het wat draaglijker te maken? Ik denk echt herhaaldelijk erover beginnen en leuke huisjes sturen e.d. alleen maar averechts zal werken.
pi_118044585
het
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef Re het volgende:
ga lekker in Amstelveen of Purmerend wonen... dat is zelfs aan te fietsen
het gaat over amstelveen!
pi_118044721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:09 schreef Inu het volgende:

[..]

Het wordt echt wel anders als je verhuist denk ik trouwens. Je woont gewoon iets verder weg, dus even langslopen gaat niet meer zo makkelijk. De kans bestaat idd ook dat je vrienden kwijt raakt, maar die kans is er altijd. Na het studeren zie ik ook veel minder mensen dan toen we nog allemaal in dezelfde stad woonden.

Maar als hij echt angstvallig niet wil en jij houdt wel zoveel van hem dat je ook niet weg wilt zou ik hem gewoon nog even de ruimte geven. Misschien voor jezelf een deadline stellen (eind volgend jaar oid), om het wat draaglijker te maken? Ik denk echt herhaaldelijk erover beginnen en leuke huisjes sturen e.d. alleen maar averechts zal werken.
Probleem is dat we die deadline dus al hadden en nu het daar is krabbelt hij terug.
We hebben het vaker over onze toekomstplannen en daarin zijn we het met alles eens behalve dus de locatie. Een huis in Ijburg wil hij wel, terwijl dat qua afstand van het centrum niet zo gek scheelt.
Hij is altijd al bang om ouder te worden.
Maar je kunt ook niet krampachtig alles tegen blijven gaan.. Daarom vind ik dat we dus in gesprek moeten blijven.
pi_118044962
quote:
Dan kom je dus in Almere uit, ik voel zijn pijn.
pi_118045071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:19 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dan kom je dus in Almere uit, ik voel zijn pijn.
Zoals ik zei, we hebben het over Amstelveen
pi_118045110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:14 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Probleem is dat we die deadline dus al hadden en nu het daar is krabbelt hij terug.
We hebben het vaker over onze toekomstplannen en daarin zijn we het met alles eens behalve dus de locatie. Een huis in Ijburg wil hij wel, terwijl dat qua afstand van het centrum niet zo gek scheelt.
Maar je kunt ook niet krampachtig alles tegen blijven gaan.. Daarom vind ik dat we dus in gesprek moeten blijven.
Lijkt me wel vermoeiend.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:25:51 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118045253
Heb je al geïnformeerd naar wat jullie kunnen betalen? Hebben jullie al huizen bekeken? Kortom, heb je het al concreter gemaakt dan alleen erover praten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118045404
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al geïnformeerd naar wat jullie kunnen betalen? Hebben jullie al huizen bekeken? Kortom, heb je het al concreter gemaakt dan alleen erover praten?
Ja, dat is het vreemde. Hij vertelt het wel aan zijn familie dat we aan het kijken zijn. Hij heeft me zelfs vrij laten nemen om een huis te bezichtigen. En dan zegt hij ineens dat hij het niet wil en er te veel stress door heeft dat ik er een tijdje niet meer over mag beginnen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:29:27 #74
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118045408
Inderdaad, laat hem eens wat potentiële huizen zien anders?
Verder snap de vriend van TS volkomen, ik ben in Amsterdam opgegroeid en zie mijzelf hier ook niet zo snel weggaan, al heb ik wel dromen over een toekomst in een boerderijtje oid. Mijn vriend zou het liefst nu al de stad uit verhuizen maar hij weet dat ik er voorlopig nog niet klaar voor ben en daar kan hij in de tussentijd wel mee leven.

Het probleem zit volgens mij vooral in het terugkrabbelen en nul communicatie.
an urge to help mankind overcomes me
pi_118045422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:14 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ijburg is inderdaad net zo ver als Amstelveen (hangt er vanaf waar in Ijburg natuurlijk, maar toch...)

Maar goed, dan heb jij dus nog niet jouw wensen...
pi_118045490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ijburg is inderdaad net zo ver als Amstelveen (hangt er vanaf waar in Ijburg natuurlijk, maar toch...)

Maar goed, dan heb jij dus nog niet jouw wensen...
Dat klopt maar door het Amsterdamse bos heb ik dan wel in ieder geval iets van natuur. En ook een ruimer huisje dan in Amsterdam.
pi_118045500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:29 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja, dat is het vreemde. Hij vertelt het wel aan zijn familie dat we aan het kijken zijn. Hij heeft me zelfs vrij laten nemen om een huis te bezichtigen. En dan zegt hij ineens dat hij het niet wil en er te veel stress door heeft dat ik er een tijdje niet meer over mag beginnen.
8)7

Je hebt altijd het recht om er over te beginnen, wat een droplul zeg... weet je zeker dat je je vast wilt leggen aan zo iemand? Hij ziet jou niet als partner, maar meer als moeder als hij zulke uitspraken doet...
pi_118045571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:01 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Geen broek op waterland, maar het noorden van Amstelveen, dus ongeveer tegen Amsterdam aan (als je dat landelijk kan noemen, maargoed groen is het wel. Betaalbaarheid valt tegen..)
Daar zou ik ook echt, echt niet willen wonen eerlijk gezegd.
pi_118045575
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

8)7

Je hebt altijd het recht om er over te beginnen, wat een droplul zeg... weet je zeker dat je je vast wilt leggen aan zo iemand? Hij ziet jou niet als partner, maar meer als moeder als hij zulke uitspraken doet...
haha ja ik weet het, het is ook echt niet de makkelijkste man, hij denkt vanuit zichzelf dat kan hij niet veranderen. Daarom ook die opmerking van hem weer (gebrek aan empathie). Maar daar kan ik al jaren mee leven, dat is niet het probleem. Maar het maakt een meningsverschil wel ontzettend lastig.
pi_118045599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:31 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Dat klopt maar door het Amsterdamse bos heb ik dan wel in ieder geval iets van natuur. En ook een ruimer huisje dan in Amsterdam.
Dan mag hij er wel 2 banen bij nemen als je daar wilt gaan wonen.
Heb je niet gewoon het gevoel dat hij helemaal niet toe is aan kinderen met jou en lekker wil dat dingen zijn zoals ze blijven?
pi_118045600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:34 schreef Ripley het volgende:

[..]

Daar zou ik ook echt, echt niet willen wonen eerlijk gezegd.
Ripley bedankt voor je meningen, heel helder. Maar ik ben op zoek naar wat tips om eruit te komen ;)
pi_118045640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:29 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

the torment of tantalus. :')

dat je dat pikt.
pi_118045645
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:35 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dan mag hij er wel 2 banen bij nemen als je daar wilt gaan wonen.
Heb je niet gewoon het gevoel dat hij helemaal niet toe is aan kinderen met jou en lekker wil dat dingen zijn zoals ze blijven?
Ja dat gevoel krijg ik wel, maar hij zegt van niet. En daarnaast dus zijn geschiedenis met angst voor verandering. Daarom vraag ik me af of hij het nu niet durft of dat hij echt van mening is veranderd.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:37:38 #84
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118045677
Het spijt mij om te zeggen maar je woont nog samen met een puber, blowt hij toevallig veel? Op je 30ste bang zijn dat je je vrienden kwijt raakt als je verhuist, wat is dat voor mafkees.....
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118045721
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:37 schreef MPC60 het volgende:
Het spijt mij om te zeggen maar je woont nog samen met een puber, blowt hij toevallig veel? Op je 30ste bang zijn dat je je vrienden kwijt raakt als je verhuist, wat is dat voor mafkees.....
Nee hij blowt niet en dat soort dingen. Hij vind het allemaal gewoon moeilijk en eng. Hij heeft op plekken gewoond waar hij het niet fijn had en vind Amsterdam wel fijn. Hij is bang dat hij het ergens anders niet leuk gaat vinden...
pi_118045723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:36 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja dat gevoel krijg ik wel, maar hij zegt van niet. En daarnaast dus zijn geschiedenis met angst voor verandering. Daarom vraag ik me af of hij het nu niet durft of dat hij echt van mening is veranderd.
Je bent 30? Ik zou toch snel om duidelijkheid gaan vragen als je je kinderwens wilt waarmaken.
Waarschijnlijk ziet hij het niet zitten als ik je zo een beetje lees. En heeft locatie op zich er vrij weinig mee te maken meer het feit dat een ander dingen voor hem beslist.
Ik ben zelf precies zo (als jouw vriend) en uit ervaring kan ik je vertellen dat je streng en duidelijk moet zijn als je hem laat beslissen dan zit je over 5 jaar gewoon nog in de stad zonder kinderen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:41:22 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118045801
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:39 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Nee hij blowt niet en dat soort dingen. Hij vind het allemaal gewoon moeilijk en eng. Hij heeft op plekken gewoond waar hij het niet fijn had en vind Amsterdam wel fijn. Hij is bang dat hij het ergens anders niet leuk gaat vinden...
Hij klinkt niet als een man waar je op kan rekenen als er straks kinderen zouden komen.
pi_118045858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:35 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ripley bedankt voor je meningen, heel helder. Maar ik ben op zoek naar wat tips om eruit te komen ;)
Die geef ik ook toch? Je moet je vriend direct confronteren en niet op een beschuldigende manier. Geef aan dat je samen een stap wilt zetten, maar ook dat je je zijn mening ook kan voorstellen. Wat zou zijn voorstel zijn om hier iets aan te doen? Wat ziet ie wel zitten dat jou tegemoet komt?

Amstelveen is in de uithoeken echt dood, dat voelt wel heel anders. Er zijn ook wijken aan de buitenrand waar veel meer leven is, waar wel iets te doen valt en die toch een stuk landelijker voelen dan het centrum. En dat kwartiertje was dan wel heel rooskleurig hoor. In theorie misschien, maar in de praktijk ben je misschien wel 3 keer zo lang onderweg metd e auto naar het centrum van Amsterdam.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:43:08 #89
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118045877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:39 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Je bent het toch wel met mij eens dat dat heel erg kinderachtige denkbeelden zijn? Helemaal voor iemand van 30 die juist nu het huisje boompje beestje gevoel zou moeten hebben.

Ik ben bang dat jij nooit je droom krijgt als je bij hem blijft, hij zal altijd weer een excuus vinden.
pi_118045969
[quote]1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:43 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je bent het toch wel met mij eens dat dat heel erg kinderachtige denkbeelden zijn? Helemaal voor iemand van 30 die juist nu het huisje boompje beestje gevoel zou moeten hebben.
[quote]

Ik weet dat hij ook achter is qua denken op sociaal niveau, daarom is het ook zo lastig. Ik heb daarom meer geduld maar moet nu ook duidelijk maken dat er wat mij betreft wel een verandering aan zit te komen.
pi_118045972
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:43 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat jij nooit je droom krijgt als je bij hem blijft, hij zal altijd weer een excuus vinden.
Als jij 3 of 4 klotewoningen gehad hebt met enorme burenoverlast kan dat een enorm trauma zijn voor iemand en zeker een reden om voorzichtig te zijn met verhuizen als hij of zij nu goed zit zonder gezeur.
pi_118046007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:45 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Als jij 3 of 4 klotewoningen gehad hebt met enorme burenoverlast kan dat een enorm trauma zijn voor iemand en zeker een reden om voorzichtig te zijn met verhuizen als hij of zij nu goed zit zonder gezeur.
Het was meer dat hij daar geen leuk sociaal leven had. Overlast hebben we nu juist..
pi_118046063
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:42 schreef Ripley het volgende:

[..]

Die geef ik ook toch? Je moet je vriend direct confronteren en niet op een beschuldigende manier. Geef aan dat je samen een stap wilt zetten, maar ook dat je je zijn mening ook kan voorstellen. Wat zou zijn voorstel zijn om hier iets aan te doen? Wat ziet ie wel zitten dat jou tegemoet komt?

Amstelveen is in de uithoeken echt dood, dat voelt wel heel anders. Er zijn ook wijken aan de buitenrand waar veel meer leven is, waar wel iets te doen valt en die toch een stuk landelijker voelen dan het centrum. En dat kwartiertje was dan wel heel rooskleurig hoor. In theorie misschien, maar in de praktijk ben je misschien wel 3 keer zo lang onderweg metd e auto naar het centrum van Amsterdam.
Is echt 20 minuten fietsen van de pijp, scooter nog sneller. Auto zullen we niet zo snel gebruiken naar de stad maar kan wel.
pi_118046131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:46 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Het was meer dat hij daar geen leuk sociaal leven had. Overlast hebben we nu juist..
Denk dat jullie samen een keer heel goed moeten praten dan. En hij ook echt eerlijk moet duidelijk maken wat feitelijk zijn bezwaren zijn.
Volgens mij durft hij niet eerlijk te zijn uit angst om jou kwijt te raken.
Zoveel mensen zoveel wensen vind hem ook niet raar of zo maar voor jouw toekomstbeeld is duidelijkheid wel belangrijk. Je kan kwalijk nog 10 jaar wachten met kindjes dan ben je 40.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:50:48 #95
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118046152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:45 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Je moet je ook ergens overheen kunnen zetten, ik zal mij zelf maar als voorbeeld nemen. Ik kom uit een achterstandswijk, uit een familie waar het altijd rommelen was en ben voor mijn 10de wel 11x verhuist. Uiteindelijk op mijzelf en daar had ik buren die het liefst elkaar de haren uit de kop trokken en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Waar ik nu woon zou ik ook nooit weg willen maar als mijn vriendin ergens wil gaan wonen waar het rustiger is voor de kinderen dan zal ik mij daar naar schikken, omdat ik van haar hou en voor onze relatie wil gaan.

Als ik ts haar verhaal lees heeft zij zichzelf genoeg aan de kant gezet en mag het wel eens van zijn kant komen. Eerlijk gezegd als ik tussen de regels door lees willen ze allebei totaal iets anders en is ts alleen bereid te schikken.
pi_118046186
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je moet je ook ergens overheen kunnen zetten, ik zal mij zelf maar als voorbeeld nemen. Ik kom uit een achterstandswijk, uit een familie waar het altijd rommelen was en ben voor mijn 10de wel 11x verhuist. Uiteindelijk op mijzelf en daar had ik buren die het liefst elkaar de haren uit de kop trokken en zo kan ik nog wel even verder gaan.

Waar ik nu woon zou ik ook nooit weg willen maar als mijn vriendin ergens wil gaan wonen waar het rustiger is voor de kinderen dan zal ik mij daar naar schikken, omdat ik van haar hou en voor onze relatie wil gaan.

Als ik ts haar verhaal lees heeft zij zichzelf genoeg aan de kant gezet en mag het wel eens van zijn kant komen. Eerlijk gezegd als ik tussen de regels door lees willen ze allebei totaal iets anders en is ts alleen bereid te schikken.
Laten we wel even eerlijk zijn: TS heeft een paar jaartjes ingeschikt, de vriend moet nu in gaan schikken voor een gezinswoning waar in kinderen gepland zijn - dat is niet te vergelijken.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:53:37 #97
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118046233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:52 schreef Ripley het volgende:

[..]

Laten we wel even eerlijk zijn: TS heeft een paar jaartjes ingeschikt, de vriend moet nu in gaan schikken voor een gezinswoning waar in kinderen gepland zijn - dat is niet te vergelijken.
Blijkbaar heeft hij dus niet dezelfde wensen als ts en zal ts daar nu conclusies uit moeten trekken. Ze kan moeilijk over 4 jaar alsnog op zoek naar een geschikte partner voor haar kinderwens.
pi_118046241
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:52 schreef Ripley het volgende:

[..]

maar wel al 3 jaar 'afgesproken/gepland' snap je. Het is niet iets nieuws voor hem of zo he
pi_118046256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:47 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Is echt 20 minuten fietsen van de pijp, scooter nog sneller. Auto zullen we niet zo snel gebruiken naar de stad maar kan wel.
Een van mijn beste vrienden woonde daar en deed er 45 minuten over om in de stad te komen. Met de fiets is het zeker een half uur, lekker door de regen :)

Die vriend kon ook niet snel genoeg daar wegkomen overigens, omdat ie het stadsleven zo miste.Het is gewoon een hele saaie buurt, zonder leuke winkels, kroegjes en restaurantjes en met veel expats waar je ookw einig contact eme hebt. Dan valt er echt wel wat beters te verzinnen.
pi_118046273
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft hij dus niet dezelfde wensen als ts en zal ts daar nu conclusies uit moeten trekken. Ze kan moeilijk over 4 jaar alsnog op zoek naar een geschikte partner voor haar kinderwens.
ja dat lijkt me dus ook vreselijk omdat ik wél voor hem ga. Ik ga nogmaals eens het gesprek met hem aan.
pi_118046281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

maar wel al 3 jaar 'afgesproken/gepland' snap je. Het is niet iets nieuws voor hem of zo he
maar 'ooit' is nou heel anders dan 'nu'
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:55:20 #102
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118046296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:53 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Nee, het is niet nieuw, maar nu wel pas concreet. Tuurlijk had ie toen al eerlijk moeten zijn en niet maar mee lullen. Maar moet ie daarom nu maar zijn gevoel geweld aan doen en voor de komende twintig jaar verhuizen naar een buurt die hem niet ligt?
pi_118046308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef Ripley het volgende:

[..]

Een van mijn beste vrienden woonde daar en deed er 45 minuten over om in de stad te komen. Met de fiets is het zeker een half uur, lekker door de regen :)

Die vriend kon ook niet snel genoeg daar wegkomen overigens, omdat ie het stadsleven zo miste.Het is gewoon een hele saaie buurt, zonder leuke winkels, kroegjes en restaurantjes en met veel expats waar je ookw einig contact eme hebt. Dan valt er echt wel wat beters te verzinnen.
Kijk even op de kaart hoe lang Amstelveen is.. Wij hebben het over de buurt bij het amsterdamse bos.
pi_118046340
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar 'ooit' is nou heel anders dan 'nu'
Precies, dat is het het. Ik snap dat ooit makkelijk is. En over drie jaar. En over 1 jaar. Maar nu die tijd om is... moet er natuurlijk wel een plan komen. En dat hoeft niet a la minute maar een plan moet er komen.
pi_118046379
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:50 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dan moet hij dat wel kunnen ;)
De een is de ander niet en misschien ben jij wel sterker op dat gebied maar ben je verder een enorme lul op scoiaal gebied of zijn je prestaties in bed zwaar ondermaats.
Niet dat ik zoiets wil suggereren maar wij weten niet waar de band van TS en haar partner op gebaseerd is natuurlijk.

Ik kan ook niet goed tegen veranderingen maar weet uit ervring dat je soms wel moet om verder te komen en dat besef zal bij hem ook moeten doordringen. TS cijfert zich inderdaad naar mijn idee teveel weg waardoor hij het gevoel heeft er wel mee weg te komen.
Hij zegt gewoon : Dit geeft me stress....... En dan stopt zij met 'zeuren' .
Maar dat neemt het hele probleem niet weg want het zit veel dieper dan alleen die andere woning.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:58:04 #106
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118046388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:55 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Kijk even op de kaart hoe lang Amstelveen is.. Wij hebben het over de buurt bij het amsterdamse bos.
Dat heet buitenveldert? ah, nee ik dacht aan amstelpark sorry.

Maar je gaat compleet voorbij aan het leefgevoel in die buurt dat ik omschrijf.
pi_118046543
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:58 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat heet buitenveldert? ah, nee ik dacht aan amstelpark sorry.

Maar je gaat compleet voorbij aan het leefgevoel in die buurt dat ik omschrijf.
En dat is nou precies waaromhet een compromis moest heten.. een leefgebied voor mij (jaren 30 woningen en knus) en dicht bij de stad voor hem.
pi_118046570
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:55 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, het is niet nieuw, maar nu wel pas concreet. Tuurlijk had ie toen al eerlijk moeten zijn en niet maar mee lullen. Maar moet ie daarom nu maar zijn gevoel geweld aan doen en voor de komende twintig jaar verhuizen naar een buurt die hem niet ligt?
moet ts dat? ik vind dat je het wel erg omdraait, waarschijnlijk door je persoonlijke mening over a'dam. nofi overigens. :)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:05:09 #109
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118046649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

En dat is nou precies waaromhet een compromis moest heten.. een leefgebied voor mij (jaren 30 woningen en knus) en dicht bij de stad voor hem.
Maar de praktijk is dat je na je werk vaak in je buurtje zit of wil zitten en niet eerst een half uur wil fietsen. Dat is al een stuk fijner qua gevoel als er dan een beetje leven in de brouwerij is waar je zit. Amstelveen is echt dood en ook niet knus of gezellig.

Zoals gezegd: informeer eens wat zijn bezwaren precies zijn en wat hij wel als een goed initiatief zou zien.Dat helpt meer dan dit doorduwen. Probeer iets te vinden wat hij aandurft en wat jou ook bevalt.

Ik zie het niet direct als een teken dat hij iets anders wil als jij. Al hebben vrouwen van dertig nu eenmaal wel meer haast dan mannen meestal.
pi_118046661
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Zonder in detail te hoeven treden hoe zie je dat financieel allemaal voor je?
Mijn ouders hebben een 40m2 appartement in Amstelveen gekocht (Amsteldijk Zuid) dat was al 211k .
Als je een mooie jaren 30 woning wilt met voldoende slaapkamers voor je kindje(s) kijk je makkelijk naar het dubbele in die contreien. Dan heb je ook nog de extra kosten voor een kind + de dagelijkse extra reiskosten naar Amsterdam.. Kortom het moet wel op te brengen zijn.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:06:20 #111
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118046698
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:02 schreef dawg het volgende:

[..]

moet ts dat? ik vind dat je het wel erg omdraait, waarschijnlijk door je persoonlijke mening over a'dam. nofi overigens. :)
Nee hoor, ik zeg ook nietd at zij in het centrum moet blijven wonen toch? Ik geef alleen aan dat ik zijn bezwaren wel begrijp en me er in in kan leven en dat het waarschijnlijk beter voor alle partijen is om een ander compromis te zoeken.
pi_118046825
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:06 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zeg ook nietd at zij in het centrum moet blijven wonen toch? Ik geef alleen aan dat ik zijn bezwaren wel begrijp en me er in in kan leven en dat het waarschijnlijk beter voor alle partijen is om een ander compromis te zoeken.
ja, maar ik vind dat je compleet voorbij gaat aan ts' haar gevoel en het feit dat haar vriend het niet eerlijk speelt, in plaats daarvan hamer je nogal op hoe kut het voor hem zou zijn want het centrum van a'dam is geweldig en als je daar weggaat is je leven over. ze heeft zich al genoeg ingeleefd in haar vriend, dat schreef ik al eerder. :)
pi_118047021
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:09 schreef dawg het volgende:

[..]

ja, maar ik vind dat je compleet voorbij gaat aan ts' haar gevoel en het feit dat haar vriend het niet eerlijk speelt, in plaats daarvan hamer je nogal op hoe kut het voor hem zou zijn want het centrum van a'dam is geweldig en als je daar weggaat is je leven over. ze heeft zich al genoeg ingeleefd in haar vriend, dat schreef ik al eerder. :)
Misschien moet zij zelf dan ook duidelijker worden. Als zij vraagt wil jij ooit kinderen en hij zegt denk het wel en vervolgens einde gesprek dan is het niet zo dat hij perse onwaarheden verkondigd.
Je kan ook beginnen met kinderen in dat kleine huis en als die zelf ziet dat het goed gaat daarna alsnog verhuizen.
Denk een kind EN verhuizen in zelfde periode is teveel voor hem.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:16:10 #114
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118047048
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:09 schreef dawg het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik zie dat ze toen ze eind twintig was en waarschijnlijk nog in de stapperiode was en nog niet enorm gesettled was in hartje amsterdam heeft gewoond en dat ze nu verwacht dat hij andersom voor de komende tien of vijftien jaar (want kinderen) ergens gaat wonen waar hij niet wil wonen. Dat is een heel andere mate van je aanpassen.

Ik heb ook niet gezegd dat het centrum van Amsterdam geweldig is, maar dat hij de sfeer van de stad kennelijk wel belangrijk vindt end at ik dat begreep en dat er compromissen te bedenken zijn waarin je een tuin en wat natuur om je heen kunt hebben, maar ook nog een stadsgevoel in je omgeving kunt hebben. Leg me dus niet in de mond wat je vooroordeel over mij is. :)
pi_118047177
En de Nieuwendam/Schellingwoude kant van Noord?
pi_118047251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:16 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat vind jij. Ik zie dat ze toen ze eind twintig was en waarschijnlijk nog in de stapperiode was en nog niet enorm gesettled was in hartje amsterdam heeft gewoond en dat ze nu verwacht dat hij andersom voor de komende tien of vijftien jaar (want kinderen) ergens gaat wonen waar hij niet wil wonen. Dat is een heel andere mate van je aanpassen.

Ik heb ook niet gezegd dat het centrum van Amsterdam geweldig is, maar dat hij de sfeer van de stad kennelijk wel belangrijk vindt end at ik dat begreep en dat er compromissen te bedenken zijn waarin je een tuin en wat natuur om je heen kunt hebben, maar ook nog een stadsgevoel in je omgeving kunt hebben. Leg me dus niet in de mond wat je vooroordeel over mij is. :)
heb je het weer over hem. ik hou ermee op.

verder leg ik je niks in je mond, ik vind dat je eenzijdig reageert biased door je ervaring met a'dam. niks mis mee, dat jij het als vooroordeel over jezelf ziet zie ik als een bevestiging daarvan.
pi_118047402
Maar goed, even een stapje terug doen van de discussie wel of niet Amsterdam. Kijk wat hem bind aan de stad? Is dat omdat al z'n vrienden er wonen (wat zijn hun toekomstplannen?), of omdat hij het fijn vind om geregeld 's avonds een drankje in de stad te doen, de reuring en dynamiek van het stedelijke, etc etc Is het vooral een nostalgisch gevoel of is het écht een stadsmens?

en vanaf daar kun je imho productiever verder gaan.
pi_118055871
Ga latten
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:56:00 #119
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118058198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:05 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Zonder in detail te hoeven treden hoe zie je dat financieel allemaal voor je?
Mijn ouders hebben een 40m2 appartement in Amstelveen gekocht (Amsteldijk Zuid) dat was al 211k .
Als je een mooie jaren 30 woning wilt met voldoende slaapkamers voor je kindje(s) kijk je makkelijk naar het dubbele in die contreien. Dan heb je ook nog de extra kosten voor een kind + de dagelijkse extra reiskosten naar Amsterdam.. Kortom het moet wel op te brengen zijn.
Precies. Amstelveen is echt duur, zeker bij het Amsterdamse Bos. Wie wil daar nou niet zitten? In het groen én bij Amsterdam.
pi_118072058
Ik ben geen Amsterdammer, maar ik vind bij Amsterdam wel erg optimistisch; zoals iemand al schreef, 45 minuten fietsen, OV doet er ook zoiets over; met dat laatste ben ik serieus van mijn huis in Utrecht net zo snel in het centrum van Amsterdam, met als voordeel dat ik de nachttrein naar huis kan nemen.

En dan betaal je je blauw in Amstelveen aan een huis... 8)7
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2012 @ 09:58:45 #121
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118072196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:20 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Hij wil wel verhuizen binnen Amsterdam en kinderen over een paar jaar zou hij ook willen.
(Hij vind veranderingen sowieso altijd moeilijk en spannend.)
Is hij dan wel klaar voor kinderen? Het schijnt dat er vier zaken zijn die je nooit binnen een jaar van elkaar moeten overkomen omdat de stress je dan teveel wordt: geboorte, rouw, verhuizing en nieuwe baan/ontslag.

Plan een kind en een verhuizing dus sowieso een jaar van elkaar (als dat mogelijk is).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118072661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Is hij dan wel klaar voor kinderen? Het schijnt dat er vier zaken zijn die je nooit binnen een jaar van elkaar moeten overkomen omdat de stress je dan teveel wordt: geboorte, rouw, verhuizing en nieuwe baan/ontslag.

Plan een kind en een verhuizing dus sowieso een jaar van elkaar (als dat mogelijk is).
We plannen ook nu nog geen kinderen, dat willen we pas over een jaar of 3.
pi_118072680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:20 schreef tjoptjop het volgende:
En de Nieuwendam/Schellingwoude kant van Noord?
Overwegen we ook, vind ik ook prima.
pi_118072918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 18:27 schreef tjoptjop het volgende:
Maar goed, even een stapje terug doen van de discussie wel of niet Amsterdam. Kijk wat hem bind aan de stad? Is dat omdat al z'n vrienden er wonen (wat zijn hun toekomstplannen?), of omdat hij het fijn vind om geregeld 's avonds een drankje in de stad te doen, de reuring en dynamiek van het stedelijke, etc etc Is het vooral een nostalgisch gevoel of is het écht een stadsmens?

en vanaf daar kun je imho productiever verder gaan.
Ja zijn vrienden wonen hier in de stad. Deel van mijn vriendinnen ook. Maar bij mij gaan ze uiteindelijk ook met hun partner buiten de stad wonen, en de meiden die zullen blijven zoek ik in Adam op. Dit s voor mij niet zo een probleem. Bij hem telt het bij de spanning om een fijne stek te verlaten op. Wat ook meetelt is dat zijn vrienden ook niet zo ver zijn, vooral vrijgezellen. En dat is nou eenmaal anders dan hem aangezien wij al ruim 5 jaar een relatie hebben.

Hij weet al jaren dat ik niet binnen Amsterdam een gezin wil stichten dus het is aan hem om te kijken of hij zich in het compromis kan vinden. Kinderwens opnieuw besproken gister en hij ziet het ook op dezelfde manier voor zich over een paar jaar en heeft volgens hem zelf alleen moeite met de locatie.

(Voor Ripley, Ik woon al langer in A'dam dan hij, ken er wellicht meer mensen, en we komen er allebei niet vandaan. Daarnaast werk ik in Utrecht dus reis ik sowieso elke dag, ik sta er gewoon anders in. Maar ik respecteer hem en snap dat hij dicht bij wil blijven voor zijn vrienden etc. Maar je kunt ook niet totaal aan je eigen wensen voorbij laten gaan. Daar worden we allebei niet gelukkig van)
pi_118073046
Ik heb ooit zo'n enorm suffe communicatietraining gevolgd, die wel een handig inzicht gaf trouwens, waarbij we moesten boksen, om zo het communicatieve proces te laten zien. Als je je aangevallen voelt blok je meteen jezelf af, terwijl als je voelt dat je ruimte krijgt van diegene tegenover je, je je armen laat zakken.

Wellicht handig om in je achterhoofd te houden als je alsnog het gesprek aan wilt gaan met je vriend. Hij voelt zich waarschijnlijk in een hoek gedrukt en alles wat jij zegt over afspraken, verhuizen, kinderen etc. zal voelen als een aanval. Hierdoor zal hij steeds dieper wegduiken om maar jouw 'klappen' te ontduiken.

Hij is gewoon bang en die gevoelens moeten er ook gewoon kunnen zijn in een relatie. Jij kunt jouw gevoelens overbrengen op hem (pijn, onmacht, verdriet, onzekerheid) en dat is het aan hem om er iets of niets mee te doen. De deadline waar ik het eerder over had is dan ook voor jezelf, om het overzichtelijk te houden, niet voor jullie samen of in zijn ogen voor hem.

Heel veel succes en hopelijk komen jullie eruit!
pi_118073062
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:53 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben geen Amsterdammer, maar ik vind bij Amsterdam wel erg optimistisch; zoals iemand al schreef, 45 minuten fietsen, OV doet er ook zoiets over; met dat laatste ben ik serieus van mijn huis in Utrecht net zo snel in het centrum van Amsterdam, met als voordeel dat ik de nachttrein naar huis kan nemen.

En dan betaal je je blauw in Amstelveen aan een huis... 8)7
daar ben ik het mee eens, ik zou ook graag verder willen wonen en meer ruimte voor mijn geld willen krijgen. Maar dat zal niet kunnen, want dan is mijn vriend niet gelukkig en dat willen we ook echt niet.
pi_118073096
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:32 schreef Inu het volgende:
Ik heb ooit zo'n enorm suffe communicatietraining gevolgd, die wel een handig inzicht gaf trouwens, waarbij we moesten boksen, om zo het communicatieve proces te laten zien. Als je je aangevallen voelt blok je meteen jezelf af, terwijl als je voelt dat je ruimte krijgt van diegene tegenover je, je je armen laat zakken.

Wellicht handig om in je achterhoofd te houden als je alsnog het gesprek aan wilt gaan met je vriend. Hij voelt zich waarschijnlijk in een hoek gedrukt en alles wat jij zegt over afspraken, verhuizen, kinderen etc. zal voelen als een aanval. Hierdoor zal hij steeds dieper wegduiken om maar jouw 'klappen' te ontduiken.

Hij is gewoon bang en die gevoelens moeten er ook gewoon kunnen zijn in een relatie. Jij kunt jouw gevoelens overbrengen op hem (pijn, onmacht, verdriet, onzekerheid) en dat is het aan hem om er iets of niets mee te doen. De deadline waar ik het eerder over had is dan ook voor jezelf, om het overzichtelijk te houden, niet voor jullie samen of in zijn ogen voor hem.

Heel veel succes en hopelijk komen jullie eruit!
Ontzettend bedankt voor al het meedenken. Ik hoop het ook echt.
pi_118073131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:17 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

We plannen ook nu nog geen kinderen, dat willen we pas over een jaar of 3.
Dan plan je dat toch wel? Ik neem aan dat je dit wel in je overweging neemt bij het kopen van een huis, want over drie jaar opnieuw moeten verhuizen (en reken daar voor je eigen zekerheid maar 10 jaar voor) om kinderen te kunnen huisvesten gaat je of niet lukken, of in ieder geval een hoop geld kosten.

Drie jaar klinkt ver weg, maar vertrouw me (Been there done that) die zijn zo voorbij in je nieuwe huisje. Ik ben nog steeds blij dat ik drie jaar geleden op het laatste moment koos voor het huis met een kamer extra...
pi_118073185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:33 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens, ik zou ook graag verder willen wonen en meer ruimte voor mijn geld willen krijgen. Maar dat zal niet kunnen, want dan is mijn vriend niet gelukkig en dat willen we ook echt niet.
Ik zou proberen erachter te komen of hij dan wel gelukkiger wordt van een huis in Amstelveen of welke tussenoplossing dan ook, voor mijn gevoel (maar ja ik ken jullie niet natuurlijk :) ) wordt jij dat ook niet namelijk...
pi_118073201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:35 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dan plan je dat toch wel? Ik neem aan dat je dit wel in je overweging neemt bij het kopen van een huis, want over drie jaar opnieuw moeten verhuizen (en reken daar voor je eigen zekerheid maar 10 jaar voor) om kinderen te kunnen huisvesten gaat je of niet lukken, of in ieder geval een hoop geld kosten.

Drie jaar klinkt ver weg, maar vertrouw me (Been there done that) die zijn zo voorbij in je nieuwe huisje. Ik ben nog steeds blij dat ik drie jaar geleden op het laatste moment koos voor het huis met een kamer extra...
Ow zo bedoel je sorry, ik dacht in dezelfde tijd kinderen willen als verhuizen.
Ik zou juist graag eerst verhuizen (naar een huis ruim genoeg) en met zn tweetjes wennen aan de situatie en dan pas kinderen. Ik weet ook dat mijn vriend dat nodig heeft omdat het anders veel te veel zou zijn.
pi_118073302
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik zou proberen erachter te komen of hij dan wel gelukkiger wordt van een huis in Amstelveen of welke tussenoplossing dan ook, voor mijn gevoel (maar ja ik ken jullie niet natuurlijk :) ) wordt jij dat ook niet namelijk...
Precies dat moeten we uitzoeken omdat dat een compromis zou zijn die misschien werkt en we willen allebei elkaar niet kwijt. Daarom vind ik het belangrijk om samen proberen te wennen aan het idee. Testen met hoe ver het is, wat er te doen is etc.
Maar dan zou ik willen dat hij ook openstaat. Hij ziet niet dat het voor mij ook inleveren is en dat is het lastige.

Als het dan niet zo mag zijn dan weet ik het ook niet meer en dan zouden onze wegen moeten scheiden. Ik heb wel het idee dat we beiden de deur op een kier moeten zetten om mogelijkheden te onderzoeken en niet alleen ik.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:44:28 #132
103012 Nies
Die hekse
pi_118073376
Tja , je bent het met elkaar niet helemaal eens, komt tot een compromis, jij houdt je aan jouw gedeelte en op het moment dat het op hem aankomt krabbelt ie terug.
Is het aan jou in hoeverre jij daar in meegaat.
Of jij houdt je poot stijf, en geheid dat daar jullie relatie op klapt, of je doet nóg meer water bij de wijn en zit over tien jaar nog in hartje Amsterdam op een appartementje en waarschijnlijk ook wel zonder kids...
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_118073447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:44 schreef Nies het volgende:
Tja , je bent het met elkaar niet helemaal eens, komt tot een compromis, jij houdt je aan jouw gedeelte en op het moment dat het op hem aankomt krabbelt ie terug.
Is het aan jou in hoeverre jij daar in meegaat.
Of jij houdt je poot stijf, en geheid dat daar jullie relatie op klapt, of je doet nóg meer water bij de wijn en zit over tien jaar nog in hartje Amsterdam op een appartementje en waarschijnlijk ook wel zonder kids...
Precies, heel rooskleurig allemaal. Ik vind het ook een heel verdrietige situatie.
pi_118073494
laat hem een aantal compromissen aandragen en onderzoeken. wie weet kan hij zich wel vinden in een bepaalde plaats of wijk waar jij nog niet over gedacht had :) en door hem dat te laten doen voelt het ook niet alsof hij het alleen doet omdat jij het wilt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118073564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:48 schreef littledrummergirl het volgende:
laat hem een aantal compromissen aandragen en onderzoeken. wie weet kan hij zich wel vinden in een bepaalde plaats of wijk waar jij nog niet over gedacht had :) en door hem dat te laten doen voelt het ook niet alsof hij het alleen doet omdat jij het wilt.
Ik ga het proberen.
Maar Amstelveen was in eerste instantie zijn idee. Ook kwam hij met Zandvoort, wat ik ook best zou vinden. Nu wil hij dat niet meer. Oke jammer dan toch Amstelveen. En nu doet hij moeilijk over zijn eigen voorstel. Dus ik hoop dat hij met meer kan komen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:07:33 #136
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118073985
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:51 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen.
Volgens mij had ik gelezen dat jullie het stadium van compromissen al hadden gehad (maar dat je vriend terug is gekrabbeld).

Je lijkt volgens mij best wel op je vriend. :P Hoofdzakelijk goeie suggesties beamen... Waar ga je/gaan jullie nou concréét voor...?
pi_118074065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Volgens mij had ik gelezen dat jullie het stadium van compromissen al hadden gehad (maar dat je vriend terug is gekrabbeld).

Je lijkt volgens mij best wel op je vriend. :P Hoofdzakelijk goeie suggesties beamen... Waar ga je/gaan jullie nou concréét voor...?
Nou ik ga ervoor om samen aan de rand van Amsterdam iets te vinden wat ruim genoeg is om over een paar jaar ook een gezin te stichten en goed te doen is naar Amsterdam omdat het belangrijk is voor hem. Mijn vereiste; natuur (zoals bos oid) op loopafstand, een huis met iets karakter (absoluut geen nieuwbouwwijk) en een tuin.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:14:06 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118074184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:10 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Nou ik ga ervoor om samen aan de rand van Amsterdam iets te vinden wat ruim genoeg is om over een paar jaar ook een gezin te stichten en goed te doen is naar Amsterdam omdat het belangrijk is voor hem. Mijn vereiste; natuur (zoals bos oid) op loopafstand, een huis met iets karakter (absoluut geen nieuwbouwwijk) en een tuin.
Mits financieel haalbaar, mooie oplossing.

Maar waar gaat jouw vriend nou eigenlijk voor? Kun je van hem op aan wat dat betreft? Want wat hij nu toezegt, kan hij weer afwijzen tegen de tijd dat het zo ver is (zeg: jullie hebben een termijn van drie jaar).

Kun je van hem op aan of wacht je op iets wat er niet van zal komen?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:17:31 #139
103012 Nies
Die hekse
pi_118074281
quote:
9s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:47 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Precies, heel rooskleurig allemaal. Ik vind het ook een heel verdrietige situatie.
Kut is het. Maar je zal ook dit topic niet voor de fun hebben geopend.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:51 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen.

Je bent al een heel tijdje aan het proberen. Hoe lang wil je nog blijven proberen?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:10 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja, daar ga jij voor, zover was al duidelijk. Maar waar gaat nou jouw vriend voor?
pi_118074286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mits financieel haalbaar, mooie oplossing.

Maar waar gaat jouw vriend nou eigenlijk voor? Kun je van hem op aan wat dat betreft? Want wat hij nu toezegt, kan hij weer afwijzen tegen de tijd dat het zo ver is (zeg: jullie hebben een termijn van drie jaar).

Kun je van hem op aan of wacht je op iets wat er niet van zal komen?
Daarom wil ik nu eindelijk dat verhuizen eens concreet maken. Komend jaar wil ik hier wel weg. De fase erna zegt hij hetzelfde te willen, maar aangezien hij dat qua verhuizen ook zo aanpakt.
Wat mij tegenstaat is dat hij nu geiiriteerd raakt van mijn vragen en zoektocht naar helderheid.
Hij moet wel beslissen wat hij wil. Als hij het compromis wel ziet zitten duurt het sowieso nog minstens een halfjaar wil je een huis vinden.
pi_118074873
als je hem nu een deadline geeft: op datum x (1 jan of zo) wil ik een beslissing. en dat je tot die tijd hem met rust laat en er niet meer over gaat zeuren?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:40:42 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118075104
Ik zou doorgaan met huizen zoeken. Als je nou een huis zou vinden dat echt heel erg naar je zin is, dan kan hij zich ook een concreter beeld maken van waar hij dan zou wonen en het plaatje invullen wat dat dan zou betekenen voor zijn leven straks.

Ik zat een beetje in de situatie van je vriend, in de zin dat ik al lang op hetzelfde adres woonde en mijn vriend daar bij ingetrokken was. Toen we een leuk huis zagen, moest ik wel even slikken dat ik mijn zo vertrouwde plekje op zou geven.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:41:47 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118075143
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:17 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Daarom wil ik nu eindelijk dat verhuizen eens concreet maken. Komend jaar wil ik hier wel weg. De fase erna zegt hij hetzelfde te willen, maar aangezien hij dat qua verhuizen ook zo aanpakt.
Wat mij tegenstaat is dat hij nu geiiriteerd raakt van mijn vragen en zoektocht naar helderheid.
Hij moet wel beslissen wat hij wil. Als hij het compromis wel ziet zitten duurt het sowieso nog minstens een halfjaar wil je een huis vinden.
Ik denk dat hoe concreter je wordt en echt doorvraagt, hoe meer je erachter komt of hij dat allemaal wel echt wil. En daar word je heel veel wijzer van.
pi_118075650
Ik denk dat je vriend zelf ook niet weet wat hij precies wil. Erover beginnen zal voor hem dus niet fijn voelen, want dan wordt hij daarmee geconfronteerd.

Mannen zonder duidelijke toekomstplannen kunnen makkelijk tevreden zijn met de situatie zoals hij is, of zelfs oprecht gelukkig zijn. Vrouwen tegen de dertig met een kinderwens kunnen dat niet omdat de tijd begint te dringen. Zolang je vriend niet weet wat hij precies wilt zal de kinderwens van jou de situatie alleen maar verergeren en jullie relatie stuklopen.

Ik snap heel goed dat je vriend het doel van zijn leven niet ziet als een huis kopen en kinderen krijgen. Dat dit in de praktijk misschien wel zo is doet er niet toe, het gaat om het gevoel. Gevoel van vrijheid en zelf bepalen hoe zijn leven eruit ziet.

Mijn advies is dus dat je vriend erachter moet zien te komen wat hij wil met zijn leven, en wat een geschikte plek is om die wensen te ontplooien. Misschien wil hij wel een eigen bedrijfje? Of een atelier? Of een eigen kroeg/club? Als de plek genoeg te bieden heeft dan komen z'n vrienden echt wel langs als het een half uurtje rijden is!

Een boerderij is heel geschikt om toffe creatieve dingen te doen, aan je auto te sleutelen etc., zeg dat maar tegen je vriend!
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_118075898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef Jenn82 het volgende:
huh? Ik probeer aan te geven hoe ik mijn toekomst zie en een compromis te vinden om beide gelukkig te kunnen zijn en samen door te kunnen. Dat is namelijk het belangrijkst.

En aangezien ik het liefst op een boerderij wil wonen is een agglomeratie van Amsterdam voor mij ook een hele opoffering. Daarnaast laat ik hem juist zien dat er geen haast is maar we wel samen ergens moeten kunnen komen.
Ik heb niet alles doorgelezen en misschien is het al gezegd. Maar is dit in de kern of op de achtergrond niet gewoon een hele klassieke tegenstelling? De vrouw wil settelen, een nestje bouwen, de buit veilig stellen en heeft het gevoel dat de tijd dringt, terwijl de man zich nog krampachtig vastklampt aan zijn wilde haren, wil de grote dingen in het leven nog liever even voor zich uitschuiven en is bang dat zijn leven dan over is? En zijn platteland versus stad daar vooral uitdrukkingen van, naast persoonlijke voorkeuren?

Ik wil het niet terugbrengen tot clichés, maar hebben jullie in de kern niet een heel gewoon veelvoorkomend probleem van een verschil tussen man en vrouw in het gevoel op te moeten schieten met de volgende stap? Mij lijkt de neiging van een man om tegen te stribbelen nu 'het onvermijdelijke' zich aandient niet heel bijzonder. Hij ziet er waarschijnlijk gewoon tegenop.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118076166
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb niet alles doorgelezen en misschien is het al gezegd. Maar is dit in de kern of op de achtergrond niet gewoon een hele klassieke tegenstelling? De vrouw wil settelen, een nestje bouwen, de buit veilig stellen en heeft het gevoel dat de tijd dringt, terwijl de man zich nog krampachtig vastklampt aan zijn wilde haren, wil de grote dingen in het leven nog liever even voor zich uitschuiven en is bang dat zijn leven dan over is? En zijn platteland versus stad daar vooral uitdrukkingen van, naast persoonlijke voorkeuren?

Ik wil het niet terugbrengen tot clichés, maar hebben jullie in de kern niet een heel gewoon veelvoorkomend probleem van een verschil tussen man en vrouw in het gevoel op te moeten schieten met de volgende stap? Mij lijkt de neiging van een man om tegen te stribbelen nu 'het onvermijdelijke' zich aandient niet heel bijzonder. Hij ziet er waarschijnlijk gewoon tegenop.
Ja deels zal het vast wel zo zijn (al heb ik geen haast maar wel behoefte aan duidelijkheid, aangezien dit bepalend is voor de toekomst). Maar mijn vraag was wat nu en hoe aan te pakken.
pi_118076264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies, vrouwen worden gedwongen om eerder hun leven in te plannen vanwege kinderwens. Mannen hebben deze druk niet en zijn daarom misschien wat later in het bedenken wat ze graag met hun leven willen.
Maar als de man slim is ziet hij het niet als een beperking en het kwijtraken van z'n wilde haren, maar gaat hij gewoon iets doen met z'n leven wat hij altijd al had willen doen.

Kortom, hij moet z'n fantasie en creativiteit aanspreken en iets tofs opbouwen.

Het is niet of-of, ik geloof dat het allemaal prima te combineren is.
pi_118076290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja deels zal het vast wel zo zijn (al heb ik geen haast maar wel behoefte aan duidelijkheid, aangezien dit bepalend is voor de toekomst). Maar mijn vraag was wat nu en hoe aan te pakken.
Aanvulling:
Ook denk ik dat omdat mijn vriend hier moeite mee heeft kleine stappen belangrijk zijn. Daarom eerst verhuizen en natuurlijk kunnen we dan lekker op stap etc. We maken een game-room of wat dan ook maar na een paar jaar zal het dan ook aansluiten op de volgende stap.

Ik kan niet stil blijven staan. Het voelt nu zelfs als een stap achteruit. Doordat we eerst wisten wat we wilden, het compromis. En nu dat weer in twijfel is voelt het als een stap terug.
pi_118076400
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:10 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Aanvulling:
Ook denk ik dat omdat mijn vriend hier moeite mee heeft kleine stappen belangrijk zijn. Daarom eerst verhuizen en natuurlijk kunnen we dan lekker op stap etc. We maken een game-room of wat dan ook maar na een paar jaar zal het dan ook aansluiten op de volgende stap.

Ik kan niet stil blijven staan. Het voelt nu zelfs als een stap achteruit. Doordat we eerst wisten wat we wilden, het compromis. En nu dat weer in twijfel is voelt het als een stap terug.
Je vriend heeft er alleen maar moeite mee omdat jij iets voor hem bedenkt! Elke verandering is kut als iemand anders die verandering voor jou bepaalt!
Hij moet zelf eens met een plan komen waar hij achter staat. Dit kan van alles zijn, niet in beperkingen denken maar in mogelijkheden.
pi_118076522
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:13 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Je vriend heeft er alleen maar moeite mee omdat jij iets voor hem bedenkt! Elke verandering is kut als iemand anders die verandering voor jou bepaalt!
Hij moet zelf eens met een plan komen waar hij achter staat. Dit kan van alles zijn, niet in beperkingen denken maar in mogelijkheden.
Ja maar hij vind deze situatie wel prima, hij zit waar hij wil en hij heeft mij. Dus hij komt zelf nergens mee. Ik bedenk het niet zozeer voor hem, maar voor ons. Met een beetje van allebei onze wensen. Maargoed ik wil ook nog meer naar zijn wensen luisteren maar die houden nu op bij; in amsterdam...
pi_118076951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:16 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja maar hij vind deze situatie wel prima, hij zit waar hij wil en hij heeft mij. Dus hij komt zelf nergens mee. Ik bedenk het niet zozeer voor hem, maar voor ons. Met een beetje van allebei onze wensen. Maargoed ik wil ook nog meer naar zijn wensen luisteren maar die houden nu op bij; in amsterdam...
Juist, hij zit waar hij wil, maar hij heeft jou straks dus niet meer aangezien jij iets gaat doen met je leven.

Heb je het nooit met hem over hoe hij het leven ziet? Er moet toch wel íets zijn wat hem interesseert en wat hij eventueel verder zou willen uitbouwen?
Vindt hij z'n werk leuk? Wil hij daarmee verder, en zoja, is er een plek te vinden op deze wereld waar hij dat nog beter kan doen?
Hij moet voor zichzelf concreet maken wat hij wil. Hij 'moet' ja, als hij jullie relatie belangrijk vindt.
pi_118077589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Juist, hij zit waar hij wil, maar hij heeft jou straks dus niet meer aangezien jij iets gaat doen met je leven.

Heb je het nooit met hem over hoe hij het leven ziet? Er moet toch wel íets zijn wat hem interesseert en wat hij eventueel verder zou willen uitbouwen?
Vindt hij z'n werk leuk? Wil hij daarmee verder, en zoja, is er een plek te vinden op deze wereld waar hij dat nog beter kan doen?
Hij moet voor zichzelf concreet maken wat hij wil. Hij 'moet' ja, als hij jullie relatie belangrijk vindt.
Eens!
Al maakt het mij wel aardig onzeker dat hij het zo moeilijk vind om onze toekomst concreet te maken. Het moet toch ook leuk zijn om verder te gaan met het leven.
Heel erg bedankt voor al het meedenken!!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:46:44 #153
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118077668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef Toolshed het volgende:

[..]

...
Ik dacht dat alleen vrouwen de werkelijkheid zo gruwelijk konden draaien en manipuleren.

Ergens moet je toch ook beseffen dat we de werkelijkheid vanuit TS haar mond en brein hier lezen. En daar gaan dit soort reacties wel erg makkelijk in mee. Als mijn partner dit op zo'n manier tegen me zou stellen, zou ik extra mijn kont tegen de krib gooien. Tevreden zijn met het nu is ook een optie, en in die zin lees ik dit topic zoals iemand anders al eerder schreef als een klassiek man-vrouw probleem. In mijn ervaring zijn mannen meer gehecht aan een status quo, en zijn vrouwen altijd vooruit aan het denken en plannen naar de toekomst. No way dat ik me als vriend van TS zou laten vertellen dat ik mee "moet" veranderen als ik zelf de directe aanleiding niet zie. Ik snap van TS best haar toekomstvisie, maar omdat de kinderwens pas in de toekomst ligt snap ik niet waarom de verhuiswens persee nu moet plaats vinden. En zoals TS hier in dit topic redeneert, snap ik best dat je als vriend soms in sommige beloftes rolt in bepaalde discussies, waarvan je pas achteraf snapt dat je je er een beetje in hebt laten lullen.

Ik vind overigens de dromen en wensen van TS best legitiem. Maar wat die vriend allemaal zou "moeten" zou ik nooit zo stellig durven beweren zonder het verhaal van die jongen te horen. Als ik de laatste rits reacties van jou op een rijtje zet, vind ik je in ieder geval maar een kwispelend hondje in de manier waarop je meegaat in TS haar verhaal. En zo zie ik er wel meer in dit topic. Maar ik zie echt teveel vrouwengeredeneer waarvan ik echt ook de mannenkant weleens zou willen horen voordat ik TS voer met de reacties die ze graag wil horen. Dat ze gelijk heeft enzo. Kwispelkwispel, likkerdelik.
pi_118077990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:46 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen vrouwen de werkelijkheid zo gruwelijk konden draaien en manipuleren.

Ergens moet je toch ook beseffen dat we de werkelijkheid vanuit TS haar mond en brein hier lezen. En daar gaan dit soort reacties wel erg makkelijk in mee. Als mijn partner dit op zo'n manier tegen me zou stellen, zou ik extra mijn kont tegen de krib gooien. Tevreden zijn met het nu is ook een optie, en in die zin lees ik dit topic zoals iemand anders al eerder schreef als een klassiek man-vrouw probleem. In mijn ervaring zijn mannen meer gehecht aan een status quo, en zijn vrouwen altijd vooruit aan het denken en plannen naar de toekomst. No way dat ik me als vriend van TS zou laten vertellen dat ik mee "moet" veranderen als ik zelf de directe aanleiding niet zie. Ik snap van TS best haar toekomstvisie, maar omdat de kinderwens pas in de toekomst ligt snap ik niet waarom de verhuiswens persee nu moet plaats vinden. En zoals TS hier in dit topic redeneert, snap ik best dat je als vriend soms in sommige beloftes rolt in bepaalde discussies, waarvan je pas achteraf snapt dat je je er een beetje in hebt laten lullen.

Ik vind overigens de dromen en wensen van TS best legitiem. Maar wat die vriend allemaal zou "moeten" zou ik nooit zo stellig durven beweren zonder het verhaal van die jongen te horen. Als ik de laatste rits reacties van jou op een rijtje zet, vind ik je in ieder geval maar een kwispelend hondje in de manier waarop je meegaat in TS haar verhaal. En zo zie ik er wel meer in dit topic. Maar ik zie echt teveel vrouwengeredeneer waarvan ik echt ook de mannenkant weleens zou willen horen voordat ik TS voer met de reacties die ze graag wil horen. Dat ze gelijk heeft enzo. Kwispelkwispel, likkerdelik.
najaaa...

Even voor de duidelijkheid, het gaat niet om mij gelijk geven.
Onze wensen liggen op dit moment uit elkaar en ik vraag tips hoe mijn vriend en ik hierin tot elkaar kunnen komen om er allebei gelukkig in te zijn.
pi_118078225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:07 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst vaststellen met welk probleem je nu eigenlijk precies te maken hebt, om tot een goede aanpak te komen. Maar je zou hem eens kunnen vragen of dat hij gewoon niet aan het tegenstribbelen is en zich vastklampt aan een levensfase die zo goed als voorbij is. Ik weet niet in wat soort situatie zijn vrienden zitten, maar het zou voor hem allemaal wat luchtiger kunnen worden wanneer ze het erover hebben en gezamenlijk berusten in hun lot. Het relativeren van dat soort dingen wordt nou eenmaal niet geholpen met zwijgen erover.

Tegelijkertijd zou je je eigen wensen ook wat kunnen relativeren als je de onderliggende kwestie herkent. Daarnaast denk ik dat Toolshed wel een punt heeft dat het niet helpt als hij zich niet betrokken voelt bij het vormgeven van die toekomst, maar dat het iets is wat hij opgedrongen krijgt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:06:32 #156
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118078403
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

najaaa...

Onze wensen liggen op dit moment uit elkaar en ik vraag tips hoe mijn vriend en ik hierin tot elkaar kunnen komen om er allebei gelukkig in te zijn.
Mijn tip: neem een volkstuintje. De klassieke manier voor Amsterdammers om een "buiten" te hebben. Hij hoeft niet te verhuizen, jij hebt je escape naar het landelijke leven.
pi_118078414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst vaststellen met welk probleem je nu eigenlijk precies te maken hebt, om tot een goede aanpak te komen. Maar je zou hem eens kunnen vragen of dat hij gewoon niet aan het tegenstribbelen is en zich vastklampt aan een levensfase die zo goed als voorbij is. Ik weet niet in wat soort situatie zijn vrienden zitten, maar het zou voor hem allemaal wat luchtiger kunnen worden wanneer ze het erover hebben en gezamenlijk berusten in hun lot. Het relativeren van dat soort dingen wordt nou eenmaal niet geholpen met zwijgen erover.

Tegelijkertijd zou je je eigen wensen ook wat kunnen relativeren als je de onderliggende kwestie herkent. Daarnaast denk ik dat Toolshed wel een punt heeft dat het niet helpt als hij zich niet betrokken voelt bij het vormgeven van die toekomst, maar dat het iets is wat hij opgedrongen krijgt.
ja dat vind ik ook minder leuk. Ik ga proberen er achter te komen wat hij allemaal graag wil in de toekomst even los van het waar te wonen. Misschien dat hij door gesprekken er meer over na gaat denken. Wil ook graag iemand met een eigen mening, hij hoeft niet als een mak schaapje mij te volgen naar mijn droomboerderij.
Ik ben me bewust van geven en nemen. Maar als ik dat wil doen dan moet ik wel weten waar ik iets kan geven. (Moet hij wel eerst weten wat hij wilt.)
Ik zal ook vragen of hij met ideeën wil komen, op dit moment ziet hij wel het probleem maar geen oplossing.
pi_118078466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Mijn tip: neem een volkstuintje. De klassieke manier voor Amsterdammers om een "buiten" te hebben. Hij hoeft niet te verhuizen, jij hebt je escape naar het landelijke leven.
Leuk idee voor sommige mensen. Ik wil echter totaal iets anders; wonen in rust en ruimte.
pi_118078487
quote:

[..]

Mee eens. Fijn dat ik 't niet meer hoef te verwoorden! ^O^
Ja doei.
pi_118078503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:08 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Leuk idee voor sommige mensen. Ik wil echter totaal iets anders; wonen in rust en ruimte.
Ja, jij dus, hij niet. En als 't daar op stuk zou lopen is dat jammer, maar hij MOET niets.
Ik krijg het idee dus dat hij een beetje mee is gesleurd in jouw enthousiasme en in eerste instantie vooral jou gelukkig heeft willen maken door mee te gaan in het maken van plannen maar naarmate die plannen bijna realiteit worden beseft hij zich dat 't vooral JOUW dromen zijn, en niet de zijne.

[ Bericht 19% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 13:14:23 ]
Ja doei.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:17:22 #161
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118078813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:08 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Ja, dat is jouw wens, en de wens van je vriend lijkt het tegenovergestelde. Zoek je nou een compromis, of zoek je een manier om je vriend mee te krijgen in jouw wensen?
pi_118078842
Hallo dat compromis is toch Amstelveen (of whatever) en met instemming aanvankelijk van de vriend van TS, lees eerst ff het hele topic door svp.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:22:40 #163
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118079038
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef zatoichi het volgende:
Hallo dat compromis is toch Amstelveen (of whatever) en met instemming aanvankelijk van de vriend van TS, lees eerst ff het hele topic door svp.
Sorrie, maar in Amstelveen wonen, is weinig anders dan buiten Amsterdam wonen, en belangrijker: aan het randje van het Amsterdamse bos wonen hangt een stevig prijskaartje, dus ik denk dat TS zich niet werkelijk heeft verdiept in de huizenmarkt op die plek. Het lijkt mij een utopisch idee van een compromis, tenzij TS en vriend redelijk kapitaalkrachtig zijn.
pi_118079354
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:22 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Sorrie, maar in Amstelveen wonen, is weinig anders dan buiten Amsterdam wonen, en belangrijker: aan het randje van het Amsterdamse bos wonen hangt een stevig prijskaartje, dus ik denk dat TS zich niet werkelijk heeft verdiept in de huizenmarkt op die plek. Het lijkt mij een utopisch idee van een compromis, tenzij TS en vriend redelijk kapitaalkrachtig zijn.
Precies wat ik eerder ook schreef, een compromis waarvan beiden ongelukkig worden, daarom moet TS maar eens vragen wat haar vriend echt wil.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:38:23 #165
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118079554
Ik snap hem wel, moet er zelf niet aan denken om de winkels, kroegen theaters etc niet meer op loopafstand te hebben :{
En doorzeuren heeft geen zin, hij zal het je later kwalijk gaan nemen.
Aan de andere kant heb je zelf ook recht op een fijne woning. Misschien een groot huis met tuin midden in de stad kopen?
Dat kost net zoveel als een boerderij op het platteland :P
pi_118079628
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:38 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap hem wel, moet er zelf niet aan denken om de winkels, kroegen theaters etc niet meer op loopafstand te hebben :{
En doorzeuren heeft geen zin, hij zal het je later kwalijk gaan nemen.
Aan de andere kant heb je zelf ook recht op een fijne woning. Misschien een groot huis met tuin midden in de stad kopen?
Dat kost net zoveel als een boerderij op het platteland :P
Als je dit echt wil waarom moet je dat dan maar terzijde schuiven, en waarom zou meneer je dit kwalijk mogen nemen?
Als zij straks haar kinderwens moet gaan opgeven dan is de relatie ook compleet verziekt.
pi_118079816
Hebben jullie nog wel ruimte dan voor kinderen?

Ts schrijft dat ze over 3/4 jaar aan kinderen willen beginnen , natuurlijk ga je dan NU opzoek naar een geschikt huis om je kinderwens te verwezenlijken. Lijkt mij meer dan logisch .

Zoals ik het lees is jouw vriend redenen/excuses aan het verzinnen om zijn "veilige" thuishaven met kroeg en vrienden op loopafstand niet te hoeven verlaten.
Ik vraag mij af ; Wil je vriend überhaupt wel samen een huis kopen en kinderen krijgen? Krijg een beetje het idee dat -al zou hij voor 2ton een boerderij in A' dam kunnen kopen - hij het nog niet zou doen.
Bindingsangst dus.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:46:30 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118079848
Ga gewoon wonen waar je wilt wonen, als hij dan blijft waar hij zit is het sowieso de moeite niet.
Als hij dan wel een compromis kan sluiten doen jullie dat.

Oh, en ga eerst maar een tijdje huren, met zulke "ik wil daar niet wonen" drama's kun ker er beter niet gelijk aan vastzitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118079943
quote:

[..]

Nee dude, ik zeg alleen maar dat hij zijn wensen duidelijker moet maken voor zichzelf en dit communiceren wil hij z'n relatie redden. Hoe kan ik de waarheid verdraaien als we niet weten wat de waarheid is?

Als hij niet weet wat hij wil en hij stopt er ook geen energie in, ook prima, maar dan kan hij beter een jongere vriendin zoeken die in hetzelfde stadium zit als hij.

Ik zeg niet dat hij moet veranderen, ik zeg alleen maar dat hij een knoop moet doorhakken. Of met een plan komen, of eerlijk zijn en zeggen dat hij niet met haar verder wil om een toekomst op te bouwen.
Dat heeft te maken met een man worden.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:56:57 #170
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_118080275
Zou de andere kant van het verhaal wel willen weten... Vind het erg eenzijdig dit hele topic.
The more debt, the better
pi_118080488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:18 schreef zatoichi het volgende:
In amstelveen woon je en niet landelijk en niet stad, terwijl er wel locaties hebt waar je beide woongevoelens een stuk beter kan combineren.
pi_118080924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Leandra het volgende:
Ga gewoon wonen waar je wilt wonen, als hij dan blijft waar hij zit is het sowieso de moeite niet.
Ja tuurlijk, gewoon je eigen zin doordrijven, en als je vriend dan niet mee gaat is hij de moeite niet waard.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:16:45 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118080980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, gewoon je eigen zin doordrijven, en als je vriend dan niet mee gaat is hij de moeite niet waard.

Doet hij toch ook?!
Waarom moet zij blijven waar ze niet gelukkig is terwijl de afspraak was dat ze elders zouden gaan wonen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118081092
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doet hij toch ook?!
Waarom moet zij blijven waar ze niet gelukkig is terwijl de afspraak was dat ze elders zouden gaan wonen?
Eigenlijk wel he. :D

Maar om dan maar direct te zeggen : ''ga wonen waar je wilt, als ie niet mee gaat is ie de moeite niet waard'', terwijl ze al tig keer heeft aangegeven kinderen met m te willen, dat doe je ook niet zo even 123 toch ?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:23:07 #175
103012 Nies
Die hekse
pi_118081205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar om dan maar direct te zeggen : ''ga wonen waar je wilt, als ie niet mee gaat is ie de moeite niet waard'', terwijl ze al tig keer heeft aangegeven kinderen met m te willen, dat doe je ook niet zo even 123 toch ?
Nee, aan hem blijven plakken en over tien jaar nog steeds op hetzelfde appartementje in Amsterdam zitten, zonder kinderen, en hem dan verwijten gaan maken, dát schiet op.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:32:19 #176
5428 crew  miss_sly
pi_118081513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef Ripley het volgende:

[..]

wij wonen ook in Amsterdam en willen er ook niet weg, ook niet met kind.
Ik zou er nog eerder toe kunnen komen, omdat ik wel heel erg het voordeel zie van een tuin en meer vrije speelruimte voor onze dochter, maar als puntje bij paaltje komt zijn wij allebei te gek op Amsterdam om het te verlaten. En dat heeft echt niet alles met stappen te maken, maar ook de winkels, parken, de sfeer, gewoon, Amsterdam!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118081560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:06 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook minder leuk. Ik ga proberen er achter te komen wat hij allemaal graag wil in de toekomst even los van het waar te wonen. Misschien dat hij door gesprekken er meer over na gaat denken. Wil ook graag iemand met een eigen mening, hij hoeft niet als een mak schaapje mij te volgen naar mijn droomboerderij.
Ik ben me bewust van geven en nemen. Maar als ik dat wil doen dan moet ik wel weten waar ik iets kan geven. (Moet hij wel eerst weten wat hij wilt.)
Ik zal ook vragen of hij met ideeën wil komen, op dit moment ziet hij wel het probleem maar geen oplossing.
Daarom moet je ook eerst bepalen waar nou de echte tegenstelling zit. Anders krijg je dat dingen geeft die de ander eigenlijk helemaal niet zo heel graag wil nemen en wordt het nemen een doel op zichzelf.

Misschien is wat je hem moet geven wel vooral tijd om aan het idee te wennen dat hij een bepaalde levensfase voorbij gaat. En misschien is wat jij per se wel nemen wel veel meer de ontwikkeling naar een gezinnetje en is de mate van landelijkheid van wonen eigenlijk iets minder belangrijk dan je het nu maakt omdat je het gevoel hebt dat het zo nergens heen gaat.

Ik noem maar wat hoor, het gaat erom dat je allebei heel veel moet geven en heel weinig te nemen hebt als je niet goed het oog hebt in de echte belangentegenstellingen en de gedeelde belangen niet herkent.
pi_118081730
quote:

[..]

Ze moet (nou ja, niks moet natuurlijk) gewoon een keer serieus met die jongen aan tafel gaan zitten en erover praten. Mijn vriend had ook meer behoefte aan samen wonen dan ik, maar met gewoon goed praten kom je daar prima uit. Alleen maar doorduwen op een plek die ze 3 jaar geleden hebben besloten gaat niet werken volgens mij.
pi_118081870
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef TripleS het volgende:
Bindingsangst dus.
Wel grappig dat het vier pagina´s duurt voordat dat woord valt :P

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom moet je ook eerst bepalen waar nou de echte tegenstelling zit.
Dit.
Raak en plezierig.
pi_118082060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:23 schreef Nies het volgende:

[..]

Nee, aan hem blijven plakken en over tien jaar nog steeds op hetzelfde appartementje in Amsterdam zitten, zonder kinderen, en hem dan verwijten gaan maken, dát schiet op.
Ja want dat ie NU nog niet wilt, houdt in dat ie dat over 10 jaar nog steeds niet wil.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:47:00 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118082119
quote:

[..]

Dat was dan ook niet wat ik gepost had, dat was wat degene die het quotte eruit geselecteerd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118082295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:03 schreef Ripley het volgende:

[..]

In amstelveen woon je en niet landelijk en niet stad, terwijl er wel locaties hebt waar je beide woongevoelens een stuk beter kan combineren.
Welke locaties dan? Mss heb jij nog ideeen waar ts zelf nog niet aan gedacht heeft.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:03:24 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118082793
De vriend van TS stelt het liefst alles oz lang mogelijk uit, dus vraag mij af of hij het ook wel ziet zietten om binnen 3 jaar kinderen op de wereld te zetten zoals het bij TS in haar hoofd zit.

Gok dat hij over 2 jaar het opnieuw wil uitstellen en er vanaf wil komen met 'over een paar jaar'
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 15:05:24 #184
5428 crew  miss_sly
pi_118082853
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:55 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

najaaa...

MIsschien is daarin geen compromis mogelijk; heb je aan die mogelijkheid ook al gedacht?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:56:48 #185
103012 Nies
Die hekse
pi_118085074
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja want dat ie NU nog niet wilt, houdt in dat ie dat over 10 jaar nog steeds niet wil.
Als jij de OP en het topic niet wil lezen hoef je ook niet lukraak te reageren op mijn post.
Dank.
Doeg.
pi_118085259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:56 schreef Nies het volgende:

[..]

Als jij de OP en het topic niet wil lezen hoef je ook niet lukraak te reageren op mijn post.
Dank.
Doeg.
:W
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:03:59 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118085364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als hij over 10 jaar wel wil, dan is het misschien een beetje laat om aan kinderen te beginnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118085734
Hoe noodzakelijk is die verhuizing eigenlijk? Stel dat er nu een kind zou komen, kan er in de huidige woning dan ruimte gemaakt worden daarvoor? En valt er voor jullie allebei winst te halen wat betreft reistijd als je verhuist?

Ik vraag me ook af in hoeverre TS zich bewust is van de problemen op de huizenmarkt en de moeilijkheden bij het krijgen van een hypotheek. Als jullie een huis zouden willen kopen, hoeveel hypotheek kunnen jullie dan krijgen? Welke woningen passen daarbij? Zijn dat wel die woningen in Amstelveen Noord?? En stel dat jullie op termijn bijvoorbeeld parttime gaan werken vanwege de zorg voor (een) kind(eren), hoeveel financiële ruimte blijft er dan over? Of stel dat een van beide ontslag aangezegd krijgt, kun je dan ook die hypotheek bekostigen?

Zomaar wat vragen die me minstens zo belangrijk lijken als "hoe krijg ik mijn vriend zover"?
pi_118085750
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:03 schreef Cue_ het volgende:
De vriend van TS stelt het liefst alles oz lang mogelijk uit, dus vraag mij af of hij het ook wel ziet zietten om binnen 3 jaar kinderen op de wereld te zetten zoals het bij TS in haar hoofd zit.

Gok dat hij over 2 jaar het opnieuw wil uitstellen en er vanaf wil komen met 'over een paar jaar'
Dit was na 3 pagina's ook al mijn conclusie.
pi_118086595
quote:
15s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:03 schreef Cue_ het volgende:

Yup.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, jij dus, hij niet. En als 't daar op stuk zou lopen is dat jammer, maar hij MOET niets.
Ik krijg het idee dus dat hij een beetje mee is gesleurd in jouw enthousiasme en in eerste instantie vooral jou gelukkig heeft willen maken door mee te gaan in het maken van plannen maar naarmate die plannen bijna realiteit worden beseft hij zich dat 't vooral JOUW dromen zijn, en niet de zijne.
Ja doei.
pi_118087008
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup.

[..]

ja, maar na 3 jaar nog geen duidelijkheid hierover willen (of kunnen) geven?
pi_118087337
quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:43 schreef dawg het volgende:

[..]

ja, maar na 3 jaar nog geen duidelijkheid hierover willen (of kunnen) geven?
Ik denk dat dat prima kan. De vriend van TS zal heel veel van haar houden en haar gelukkig willen maken, en is daarom (zoals ik al zei) daar lang in meegegaan maar begint nu uitstelgedrag te vertonen omdat het wel echt heel dichtbij komt en de realisatie van de verschillende wensen duidelijker wordt. Mijn man heeft dat ook een beetje wel dus ik herken het ook wel. Maargoed, onze relatie steekt ook weer anders in elkaar/wij zijn heel andere personen.

Mijn man bijvoorbeeld heeft net een baan aangenomen/begonnen op (heenreis) anderhalf uur rijden. Hij wilde heel graag een baan hier in het VK en ook mij 'gelukkig maken' door in Hull te blijven wonen. Dit was allemaal prima en dan konden we blijven wonen waar we nu wonen (dicht bij mijn studeerplek) maar toen puntje bij paaltje kwam was 't toch wel redelijk ver en zou hij wellicht de baan toch weigeren... Nou, in ons geval gaan we dus verhuizen naar vlakbij zijn werkplek en ben ik degene die gaat reizen aangezien ik dat zelf niet zo heel erg vind (wel jammer dat ik vrienden minder vaak ga zien) én ik ook nog eens minder dagen in de week dan terug hoef naar de stad waar we nu wonen en ik graag ook wil dat hij gelukkig is. Dus geen compromis maar gewoon een van beide in de beste positie zetten omdat halverwege wonen gewoon het 'net niet is', zeker in ons geval omdat er halverwege niet echt iets leuks om te wonen zit :') .

In het geval van TS kan ik beide goed begrijpen, maar ik denk ook dat een compromis altijd iets zal zijn wat je beide eigenlijk net niet wilt. Dus dan of gewoon voor een van beide kiezen, of elk je eigen weg gaan.
Ja doei.
pi_118087454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat prima kan. De vriend van TS zal heel veel van haar houden en haar gelukkig willen maken, en is daarom (zoals ik al zei) daar lang in meegegaan maar begint nu uitstelgedrag te vertonen omdat het wel echt heel dichtbij komt en de realisatie van de verschillende wensen duidelijker wordt. Mijn man heeft dat ook een beetje wel dus ik herken het ook wel. Maargoed, onze relatie steekt ook weer anders in elkaar/wij zijn heel andere personen.

Mijn man bijvoorbeeld heeft net een baan aangenomen/begonnen op (heenreis) anderhalf uur rijden. Hij wilde heel graag een baan hier in het VK en ook mij 'gelukkig maken' door in Hull te blijven wonen. Dit was allemaal prima en dan konden we blijven wonen waar we nu wonen (dicht bij mijn studeerplek) maar toen puntje bij paaltje kwam was 't toch wel redelijk ver en zou hij wellicht de baan toch weigeren... Nou, in ons geval gaan we dus verhuizen naar vlakbij zijn werkplek en ben ik degene die gaat reizen aangezien ik dat zelf niet zo erg vind én ik ook nog eens minder dagen in de week dan terug hoef naar de stad waar we nu wonen en ik graag ook wil dat hij gelukkig is. Dus geen compromis maar gewoon een van beide in de beste positie zetten omdat halverwege wonen gewoon het 'net niet is', zeker in ons geval omdat er halverwege niet echt iets leuks om te wonen zit :') .

In het geval van TS kan ik beide goed begrijpen, maar ik denk ook dat een compromis altijd iets zal zijn wat je beide eigenlijk net niet wilt. Dus dan of gewoon voor een van beide kiezen, of elk je eigen weg gaan.
ik kan het ook (ergens) wel begrijpen, aangezien ts aangeeft dat haar vriend grote moeite heeft met verandering.

echter, 3 jaar?! ben ik de enige die dat echt belachelijk vind, vooral omdat ie terugkrabbelt. in 3 jaar heb je tijd genoeg om na te denken wat je wilt. en zoals ik het lees is ts zelf duidelijk genoeg geweest en dat had hij in overweging kunnen nemen. sterker nog, ik vind in zekere zin dat hij haar dat wel verschuldigd is, ts heeft nu ook al een offer gemaakt door met zoveel geduld te blijven wonen op een plek die ze beu is.
pi_118087652
quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:52 schreef dawg het volgende:

[..]

ik kan het ook (ergens) wel begrijpen, aangezien ts aangeeft dat haar vriend grote moeite heeft met verandering.

echter, 3 jaar?! ben ik de enige die dat echt belachelijk vind, vooral omdat ie terugkrabbelt. in 3 jaar heb je tijd genoeg om na te denken wat je wilt. en zoals ik het lees is ts zelf duidelijk genoeg geweest en dat had hij in overweging kunnen nemen. sterker nog, ik vind in zekere zin dat hij haar dat wel verschuldigd is, ts heeft nu ook al een offer gemaakt door met zoveel geduld te blijven wonen op een plek die ze beu is.
Het is heel makkelijk om 'ja' te zeggen als het (voor je gevoel) nog erg ver weg is, wat er dan besloten gaat worden.
quote:
"Wil jij later ook 5 kinderen, een golden retriever en een boerderij? Dat lijkt me zoooooooooooo leuk O+ O+O+ hè schat ja toch niet dan? Hè? Toch??"

"Ja, later lijkt me dat wel wat".
Zoiets. Vrouwen zijn volgens mij (is mijn ervaring) nou eenmaal veel meer bezig met 'de toekomst' en ondanks dat onze toekomst geen huisje-boompje-beestje-toekomst is (geen kinderwens etc.) merk ik wel aan mezelf dat ik zelf veel meer droom over 'later'.

quote:
"Later gaan we een boerderij in schotland kopen met daarbij een barn zodat we daar B&B's van kunnen maken. Leuk toch?"

"Ja, tof!" zegt mijn man.
Maar ik houd er rekening mee dat dat nooit gebeuren gaat :') Dromen is mooi en het zou tof zijn als ze uitkomen, maar misschien veranderen dromen wel naarmate je ouder wordt/je leven anders wordt. Mijn man droomt lekker met mij mee, maar ik neem zijn toezeggingen niet als een soort van geschreven belofte, ondertekend en bezegeld met onze trouwring :')
Ja doei.
pi_118087846
Bij ons was het niet zo abstract en vrijblijvend bedacht. We hebben het er serieus over gehad.
Locatie, betaalbaarheid, wie minder gaat werken en hoe we dat zouden gaan doen. Het is dus niet zo dromerig. Want tot dat compromis komen was al lastig genoeg voor beiden toen. Daarna gaf hij toen aan dat het pas over anderhalf jaar kon dus heb ik gezegd oke als dat dan nodig is dan moet dat. Tot die tijd heb ik gewacht en niet gezeurd over waar we nu wonen. Maar dat inhouden van mijn eigen wensen zie ik niet nog jaren zitten nee, en dan zie ik ook grotere wensen (zoals kinderen opvoeden buiten de stad) in duigen vallen. Dus dat..
pi_118087884
Ja, hij voelde zich wellicht verplicht met je mee te blijven gaan in JOUW plannen omdat hij JOU niet teleur wilde stellen. Wellicht dacht hij wel "als we echt gaan plannen krijg ik er ook wel zin in", maar blijkbaar niet.
Ja doei.
pi_118087887
quote:
3s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:14 schreef lyolyrc het volgende:
Hoe noodzakelijk is die verhuizing eigenlijk? Stel dat er nu een kind zou komen, kan er in de huidige woning dan ruimte gemaakt worden daarvoor? En valt er voor jullie allebei winst te halen wat betreft reistijd als je verhuist?

Ik vraag me ook af in hoeverre TS zich bewust is van de problemen op de huizenmarkt en de moeilijkheden bij het krijgen van een hypotheek. Als jullie een huis zouden willen kopen, hoeveel hypotheek kunnen jullie dan krijgen? Welke woningen passen daarbij? Zijn dat wel die woningen in Amstelveen Noord?? En stel dat jullie op termijn bijvoorbeeld parttime gaan werken vanwege de zorg voor (een) kind(eren), hoeveel financiële ruimte blijft er dan over? Of stel dat een van beide ontslag aangezegd krijgt, kun je dan ook die hypotheek bekostigen?

Zomaar wat vragen die me minstens zo belangrijk lijken als "hoe krijg ik mijn vriend zover"?
pi_118087966
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, hij voelde zich wellicht verplicht met je mee te blijven gaan in JOUW plannen omdat hij JOU niet teleur wilde stellen. Wellicht dacht hij wel "als we echt gaan plannen krijg ik er ook wel zin in", maar blijkbaar niet.

maar dan moet ie dat dus zeggen, ipv dat vage vrijblijvende gedoe.
pi_118087980
quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef dawg het volgende:

[..]

Nou ja, heeft hij dat inmiddels niet gedaan? Gezegd dat hij zelf gewoon liever in A'dam stad wil blijven wonen? 't Hoge woord is er blijkbaar uit, anders was dit topic er niet geweest. Is dat een teleurstelling voor TS: ja natuurlijk, heel kut! Maar wel 'good for him' dat hij er uiteindelijk wel voor uit gekomen is.
Ja doei.
pi_118088004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, heeft hij dat inmiddels niet gedaan? Gezegd dat hij zelf gewoon liever in A'dam stad wil blijven wonen?
als mod zou je het topic eens door moeten lezen eigenlijk. ~:)
pi_118088047
Waar precies heb ik verkeerd begrepen dat de vriend van TS terugkomt op 'hun' plannen?
Het is duidelijk dat hij niet meer wil, TS wil er over praten, hij niet omdat hij gewoon niet wil verhuizen (hij vindt dat hij van haar niet in de stad 'mag' wonen, immers). Dat het niet fijn is dat er geen gesprek/discussie (meer) mogelijk is, ook niet over compromissen, is natuurlijk zeer klote voor TS, maar het zou mij zeer duidelijk zijn dat je als je voor de vriend van TS kiest, dat je dan ook gewoon voor A'dam stad kiest.

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 17:18:04 ]
Ja doei.
pi_118088348
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 17:19:33 #203
5428 crew  miss_sly
pi_118088410
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:17 schreef Jenn82 het volgende:
nou misschien dat iedereen denkt dat ik Amstelveen heb bedacht maar dat was ik dus niet. Dat idee heeft hij aangedragen, dat is het verschil.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het heel gemakkelijk is om dingen te bedenken, maar dat het veel moeilijker, zo niet onmogelijk in dit geval, is om daadwerkelijk dat te doen waar je het over hebt gehad. Je vriend wil kennelijk niet verhuizen, gewoon niet naar buiten Amsterdam.

zoals ik al vroeg: wellicht is er geen compromis mogelijk, heb je daar al aan gedacht?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:19:47 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_118088419
quote:
Maarja als hij dat 1,5 jaar geleden heeft aangedragen, dan zegt het weinig. Misschien zag hij dat toen als optie, maar nu niet meer. Mensen kunnen veranderen van mening. Zeker als het voor hen gevoel negatief uit zal pakken.

quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef dawg het volgende:
Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurd ;) Wie weet denkt ie nog wel wel 2 jaar vaag te kunnen blijven voordat TS er echt een punt van maakt. Want ja ze houdt toch van hem, dat weet hij, dus hij verwacht misschien dat ze daardoor misschien zal breken met hem bv. Dus waarom dan niet uitstellen met vaagheid ipv directheid waardoor hij haar misschien kwijt kan raken
pi_118088423
quote:
Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.
Ja doei.
pi_118088492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:19 schreef Cue_ het volgende:

Klopt, maar dat betekent nog niet dat dat gebeurd ;) Wie weet denkt ie nog wel wel 2 jaar vaag te kunnen blijven voordat TS er echt een punt van maakt. Want ja ze houdt toch van hem, dat weet hij, dus hij verwacht misschien dat ze daardoor misschien zal breken met hem bv. Dus waarom dan niet uitstellen met vaagheid ipv directheid waardoor hij haar misschien kwijt kan raken
wellicht. ik persoonlijk zou daar echt niet op gaan zitten wachten, maar goed.

misschien moet inderdaad ts zelf eens de knoop doorhakken en een keuze maken.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 17:22:44 #207
5428 crew  miss_sly
pi_118088531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het gaat er op dit moment niet meer zo om wat er in het verleden is aangedragen door wie dan ook. Ik snap dat je 't vervelend vindt dat hij jou die hoop heeft gegeven op verhuisplannen en het is ook écht HEEL vervelend dat hij daar zo lang met jou samen in mee is gegaan, maar ik denk dat hij gewoon gaandeweg het proces meer en meer is gaan beseffen dat hij een stadsmens is, een A'dam-stadsmens, en dat het daar vertrekken vele meer impact op hem heeft dan hij wellicht in eerste instantie dacht. Ondanks dat het kut is, heeft simpen over 'maar hij zei dat, en ik zei dat' niet zoveel zin meer. Je zit met een man die verknocht is aan A'dam en er niet weg wil. Daar moet je 't mee doen, vrees ik. Voor hem is er geen compromis. Als die er voor jou ook niet is (wat ook jouw goed recht is) dan is 't wellicht einde relatie. Je kunt namelijk niet de ander verplichten tot iets wat hij/zij écht niet ziet zitten.
Wij zouden ook gaan verhuizen, ook naar Amstelveen, toevallig. Paar makelaars over de vloer gehad, wat leuke huisjes uitgezocht in Amstelveen, etc.
Op de avond voor de volgende dag de makelaar die wij hadden uitgezocht om ons huis te verkopen langs zou komen om het in de verkoop te zetten, zei mijn vriend: "Ja maar....ik wil helemaal niet hier weg!! Ik wil hier blijven wonen! "

Van mening veranderen kan en mag, toch?
pi_118088787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van mening veranderen kan en mag, toch?
Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
pi_118088952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar op het laatste moment is niet altijd handig... Goed daar is overheen te komen, maar in dit geval heeft TS al drie jaar tegen haar zin op de plek gewoond waar ze nu wonen, die wil landelijk wonen. Daar blijven wonen is tegen haar zin, maar erger is het feit dat hij haar daarmee dan dus drie jaar aan het lijntje heeft gehouden....
Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...
Ja doei.
pi_118089069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het hoeft toch ook totaal geen kwade wil te zijn van de vriend van TS? Zoals ik boven al zei, wellicht dat hij wel echt dat het hem met haar samen zou lukken, die plannen, landelijk wonen en alles, en dat je dan vervolgens gaandeweg het proces steeds meer tot inzicht komt over wat er echt heel belangrijk voor je is in 't leven. Relatie is niet álles, er zijn ook nog andere dingen om je heen, oa. je leefomgeving en in hoeverre dat jouw identiteit compleetmaakt/aanvult/weerspiegelt; TS heeft dat zelf ook: die wil per se naar het platteland. En zij is zélf ook degene geweest die wel het offer heeft gemaakt om een tijd in de stad te wonen. Maar dat is geen issue dat haar het recht geeft ditzelfde van haar vriend te eisen. Mensen veranderen (óf veranderen juist niet, zoals de vriend van TS wellicht dacht dat wel te doen) en soms pakt dat niet altijd even uit voor beide partijen in een relatie...
Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?
pi_118089185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:36 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja dat zei ik toch eerder in het topic toch ook al?
Door te zeggen dat hij haar aan het lijntje heeft gehouden suggereer je dat er 'opzet' in het spel was: "hij dacht dat ze wel bij zou draaien en deed maar alsof de hele tijd", een veel negatievere insteek dan dat ik hierboven 'voorstel'.
Ja doei.
pi_118089189
Dat snap ik jongens, ik zei al als het onoverkomelijk is dan gaat het niet werken. maar dat is mijn laatste doomscenario. Liever zie ik ons iets vinden wat te doen is qua afstand en gevoel. En anders helder afspreken wanneer dan wel. Probleem is dat wel dat ik erop moet vertrouwen. Ik denk dat we ook die plekken beter moeten leren kennen en mogelijkheden bekijken. Mijn vriend wil mij ook niet kwijt dus hij hier ik daar is niet alleen voor mij erg.
pi_118089241
Maar, als jij toegeeft dan geef jij jouw droom op voor zijn droom. Los van het feit dat ik het zijn goed recht vind om van mening te veranderen en voet bij stuk te houden is dat ook jouw goed recht. Wil jij echt puur en alleen voor hem jouw droom opgeven en denk je niet dat je hem dat wellicht later nog zal gaan verwijten, straks als het 'te laat' is en die kinderen er zijn en je met een gezin ongelukkig in de grote stad zit?
Ja doei.
pi_118089327
ja daarom was voor mij dat compromis een optie waarvan ik weet dat ik iets kan maken. Ik heb natuur en met mn auto ben ik overal zo, alleen mn vriend moet met de scooter op stap en hij woont in een rustigere leefomgeving dan hij zou willen (nu, als hij kinderen heeft zou hij dit misschien wel denk ik...)
Wat ik het belangrijkst vind is dat hij met mij in gesprek moet blijven en niet mijn droom afdoen als iets waar hij het niet over wilt hebben.
pi_118089371
Maar wat verwacht je dan dat er gebeurt als jullie het over JOUW droom hebben? Ik denk dat hij je gewoon vooral niet weer/meer hoop wil geven dat die droom (met hem) in vervulling zal gaan.
Ja doei.
pi_118089456
dat huizen bekijken was vorige maand.. hij is gewoon heel erg onduidelijk en wisselvallig. Hij wil mij niet kwijt dus misschien zou hij het wel doen maar laat me merken dat ik het hem aandoe. En dat wil ik ook niet. Natuurlijk hoop ik dat er iets mogelijk is. Je gooit een fijne relatie echt niet weg. Een normaal mens niet.
pi_118090424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:43 schreef Jenn82 het volgende:
ja daarom was voor mij dat compromis een optie waarvan ik weet dat ik iets kan maken. Ik heb natuur en met mn auto ben ik overal zo, alleen mn vriend moet met de scooter op stap en hij woont in een rustigere leefomgeving dan hij zou willen (nu, als hij kinderen heeft zou hij dit misschien wel denk ik...)
Wat ik het belangrijkst vind is dat hij met mij in gesprek moet blijven en niet mijn droom afdoen als iets waar hij het niet over wilt hebben.
Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.
pi_118090922
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie allebei eens proberen buiten de box te denken, vooral om erachter te komen wat jullie allebei nou echt belangrijk vinden. Een pied a terre in Adam en een boerderij in de middle of nowhere, aan de rand van een ander stadje gaan wonen, een hutje op de hei erbij, uit elkaar gaan...gewoon zo veel mogelijk opties verzinnen.
En zo veel mogelijk verschillende plekken in en rondom amsterdam bezoeken en bekijken. Wie weet zit daar wel iets beters tussen. Mijn zusje woont nu aan een park in een huis met een tuin en een bekroond kinderdagverblijf voor de deur in Noord - waar nu hele buurten gerenoveerd worden. De bus stopt m de hoek en is binnen 5 minuten op CS en om de hoek zit een markt, een winkelcentrum, albert heijns, toko's etc. Om maar een voorbeeld te noemen, het is niet zaligmakend hoor.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:48:57 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_118091903
Ik snap wel waar de angst van de vriend van TS vandaan komt. Maar ik moet zeggen dat TS toch welk behoorlijk redelijk overkomt. In de periferie van Amsterdam gaan wonen lijkt me geen onoverkomelijk iets om toch je vrienden voldoende te kunnen blijven zien. Misschien is hij bang voor iets anders? Wellicht moet je eens vragen wat er zo erg is aan in een aangrenzende gemeente te wonen?

Het zou wat anders zijn geweest als TS ineens in een dorp in Overijssel wilde gaan wonen ofzo.
pi_118092278
-nee-

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 17-10-2012 18:59:42 ]
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 22:00:03 #221
5428 crew  miss_sly
pi_118102131
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zoals ik het heb gelezen woonde ts al in Amsterdam toen ze haar vriend leerde kennen, want ze zegt dat ze al langer in Amsterdam woont dan hij. Ik neem aan dat dat niet geheel en al tegen haar zin is geweest al die jaren. Zij is echter toe aan een nieuwe stap in haar leven huisje-boompje-beestje, en dat huisje dient in haar ideale wereld niet n Amsterdam te staan.

Ik vind wel dat hij duidelijkheid moet scheppen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:06:47 #222
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118102467
Als TS haar vriend niet eerlijk is, neemt hij haar haar toekomst af. Vrouwen kunnen namelijk maar tot hun 35e echt gezond kinderen krijgen, hij kan later op zijn 50e nog bedenken dat hij een groen blaadje wilt bezwangeren in ruil voor
een jong lichaam.

Waarschijnlijk gaat het uit en heeft hij dan over 2 jaar kinderen met iemand anders. Zoiets zul je altijd zien.

Ik snap trouwens nooit waarom vrouwen dit niet gelijk bespreken als je elkaar leert kennen. Dat voorkomt dit soort problemen. Een losbol is leuk voor het moment maar op het punt dat jij verder gaat blijven zij staan. Het zit dus ook in het type man wat je kiest.

Ik vind Amsterdam leuk maar zorg wel dat ik vooral met mannen in contact kom die dezelfde waardering/nostalgie bij een kleine stad hebben.

Is iets als Haarlem niet geschikt voor jullie? En wat is zijn plan momenteel? Weet hij dat jouw vruchtbare periode beperkingen heeft? Vergelijkt hij zichzelf te veel met zijn vrienden? Zijn deze vrienden zelf niet doodongelukkig dat ze de boot als het ware missen?

[ Bericht 61% gewijzigd door Mishu op 17-10-2012 22:34:17 ]
pi_118117649
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef Mishu het volgende:
Als TS haar vriend niet eerlijk is, neemt hij haar haar toekomst af. Vrouwen kunnen namelijk maar tot hun 35e echt gezond kinderen krijgen, hij kan later op zijn 50e nog bedenken dat hij een groen blaadje wilt bezwangeren in ruil voor
een jong lichaam.

Waarschijnlijk gaat het uit en heeft hij dan over 2 jaar kinderen met iemand anders. Zoiets zul je altijd zien.

Ik snap trouwens nooit waarom vrouwen dit niet gelijk bespreken als je elkaar leert kennen. Dat voorkomt dit soort problemen. Een losbol is leuk voor het moment maar op het punt dat jij verder gaat blijven zij staan. Het zit dus ook in het type man wat je kiest.

Ik vind Amsterdam leuk maar zorg wel dat ik vooral met mannen in contact kom die dezelfde waardering/nostalgie bij een kleine stad hebben.

Is iets als Haarlem niet geschikt voor jullie? En wat is zijn plan momenteel? Weet hij dat jouw vruchtbare periode beperkingen heeft? Vergelijkt hij zichzelf te veel met zijn vrienden? Zijn deze vrienden zelf niet doodongelukkig dat ze de boot als het ware missen?

Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.
Dat het niet altijd gelijk opgaat is begrijpelijk. Daarom ook mijn geduld.
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Voor mij is een nieuw huisje stap 1.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.

Ik denk echt dat hij het verhuizen ook ziet als het moeten verliezen van zijn wilde haren en jeugd. Voor mij is dat vreemd, met de jaren worden we ouder daar is niets aan te doen, maar aan de andere kant zegt niemand dat je niet meer mag stappen etc. Ik snap wel dat een verhuizing uit de stad het gevoel geeft dat je hier afstand van moet doen.Door dicht bij de stad te blijven is het misschien juist rustig wennen en kan hij merken dat het leven helemaal niet voorbij hoeft te zijn.

Wat ik niet snap is dat hij uberhaubt geen problemen heeft met een eensgezinswoning op IJburg. Want dat is net zo goed de volgende stap.

Haarlem zou ik wel willen, maar wil hij niet. Te ver van Amsterdam, en wat stiekem ook meetelt is denk ik dat ik daar vrienden heb en hij niet. (Hoewel dit stelletjes zijn en hij ook regelmatig met ze afspreekt.)

Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is. ;)

Het is lastig want hij geeft aan de stap te willen zetten. Hij zegt dat zijn problemen alleen door de locatie komen, maar ik weet dat hij moeite heeft met ouder worden en het hebben van meer verantwoordelijkheden dus ik denk ook dat dat er achter zit.

Dan kan ik ook niet uit zijn angsten over mijn wensen stappen. Ik ga proberen veel met hem te praten over hoe verder en volgende stappen. Maar dan moet hij daar wel voor openstaan. Ook voor zichzelf. Als hij niet weet wat hij wil, kan ik nooit helderheid krijgen.
En omdat ik recht heb op helderheid zal ik hem zo ver moeten krijgen dat hij echt gaat nadenken over wat hij wil. Maar dat is lastig.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:19:47 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118120939
Zeg Jenn, nu heb je inmiddels ruim 200 reacties. Hoeveel heb je er nog nodig? :D
pi_118122100
Hij heeft natuurlijk al lang en breed zijn strategie samen met zijn vrienden bepaald.
Rommel wat met de anticonceptie. Krijg een kind op een minuscuul appartementje en dan loopt het allemaal wel los. Dat zal hem wel leren.
pi_118122205
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Zeg Jenn, nu heb je inmiddels ruim 200 reacties. Hoeveel heb je er nog nodig? :D
pi_118122223
quote:
14s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hij heeft natuurlijk al lang en breed zijn strategie samen met zijn vrienden bepaald.
Rommel wat met de anticonceptie. Krijg een kind op een minuscuul appartementje en dan loopt het allemaal wel los. Dat zal hem wel leren.
Dat is toch wel een van de grootste tyfus streken die een vrouw bij je kan uithalen...
pi_118124803
Tsja, als je qua ambities/levenswensen niet op één lijn ligt leidt dit vaak tot een breuk. Het is lastig om als een 'team' samen te werken wanneer de doelen van elkaar verschillen. Dan kom je tot halfbakken compromissen waar eigenlijk niemand gelukkig mee is.

Dat je vriend zo twijfelachtig doet over dergelijke besluiten vind ik persoonlijk wat verdacht. Een beetje vent maakt keuzes en voert deze door; geen halve antwoorden en uitstelgedrag. Wat me daarnaast opvalt is dat je bijzonder veel moet gissen naar zijn motieven (en deze ook af en toe zelf invult). Praat je wel genoeg met hem? Confronteer je hem wel eens?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 14:07:45 ]
pi_118125571
Zodra een vrouw begint over iets dat op huisje, boompje, beestje lijkt dan weet je dat je als man snel aan de beurt bent. Ga dan niet de naïeve lul uithangen, maar geef haar gelijk duidelijkheid.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:29:00 #230
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_118157845
quote:
Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is. ;)
Misschien is het goed als je beseft dat niet iedereen hetzelfde doel in het leven heeft. Wellicht begrijp je je vriend dan ook beter ;)
pi_118158344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:44 schreef Jenn82 het volgende:

[..]

Toen we elkaar leerden kennen was ik nog student en hij al aan het werk, waardoor hij op dat moment verder in ontwikkeling was. Die verschuiving is met de jaren gekomen omdat hij heel langzaam ontwikkeld en ik wat sneller.

Het is duidelijk wat jij ontwikkeling vindt of 'de boot missen', maar bedenk wel dat niet iedereen dit zo ziet. Jouw vriend ziet dit misschien ook niet zoals jij. Wil hij wel echt kinderen of zegt hij misschien van wel om jou gerust te stellen? Heeft hij misschien twijfels over de relatie en wil hij daarom niet een grote stap zetten als verhuizen en/of kinderen? Mannen bespreken twijfels over hun relatie vaak niet en van de ene op de andere dag beëindigen ze een relatie. Been there, done that, om het zo maar te zeggen.
pi_118162507
quote:
Alleen nu ben ik we een beetje klaar met van het kastje naar de muur gestuurd te worden en in de wacht gezet. Ik wil echt verder.
Het krijgen van kinderen is een volgende stap waartussen zeker wel wat tijd moet zitten, omdat we dan aan het huis en de situatie gewend zijn.
Ik begrijp je wel, maar niet iedereen is zo. Er zijn ook genoeg mannen zonder kinderen :D
quote:
Niet zo bekrompen. Er mist hier niemand de boot, het is gewoon een andere manier van leven. Misschien ook eens aan denken?

quote:
Ik ga proberen veel met hem te praten over hoe verder en volgende stappen. Maar dan moet hij daar wel voor openstaan. Ook voor zichzelf. Als hij niet weet wat hij wil, kan ik nooit helderheid krijgen.
En omdat ik recht heb op helderheid zal ik hem zo ver moeten krijgen dat hij echt gaat nadenken over wat hij wil. Maar dat is lastig.
Je opdringerigheid naar hem toe begint irritant te worden.

Hij zal niet zomaar veranderen voor jou.
2 mogelijkheden dus: of je wacht tot hij er wel aan toe is (mannen kennende pas als hij rond de 35-40 is), of je zoekt verder naar een man die wel jouw dromen deelt.

Suc6 en slaap lekker :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:43:29 #233
5428 crew  miss_sly
pi_118162820
quote:

[..]

Dat het niet altijd gelijk opgaat is begrijpelijk. Daarom ook mijn geduld.
Wil hij dat ook en ook nu (al)?
Het hele tpic gaat over jouw wensen en dromen, en dat is logisch, maar het is niet zo dat jouw vriend zich maar naar jouw wensen en dromen moet voegen! Je kunt samen kijken of je (uiteindelijk) op dezelfde wensen en dromen uit kunt komen, maar een zekerheid heb je niet en het is ook niet dat er geen andere wensen en dromen mogelijk zijn.
quote:
Ik denk echt dat hij het verhuizen ook ziet als het moeten verliezen van zijn wilde haren en jeugd. Voor mij is dat vreemd, met de jaren worden we ouder daar is niets aan te doen, maar aan de andere kant zegt niemand dat je niet meer mag stappen etc. Ik snap wel dat een verhuizing uit de stad het gevoel geeft dat je hier afstand van moet doen.Door dicht bij de stad te blijven is het misschien juist rustig wennen en kan hij merken dat het leven helemaal niet voorbij hoeft te zijn.

Wat ik niet snap is dat hij uberhaubt geen problemen heeft met een eensgezinswoning op IJburg. Want dat is net zo goed de volgende stap.
Die woning is er ook nog niet, dus kan hij daar gemakkelijk 'geen moeite'mee hebben!
quote:
Haarlem zou ik wel willen, maar wil hij niet. Te ver van Amsterdam, en wat stiekem ook meetelt is denk ik dat ik daar vrienden heb en hij niet. (Hoewel dit stelletjes zijn en hij ook regelmatig met ze afspreekt.)

Tja, is dat de boot missen, of hebben zij, in ieder geval nu nog, een heel ander idee van hoe ze hun leven willen invullen? En komt dat wellicht meer overeen met hoe jouw vriend het, in ieder geval nu nog, ziet?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:57:41 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163188
Laten we wel wezen, TS nam de frase 'de boot missen' over van de post van Mishu waar ze op reageerde. Dus het is niet gezegd dat ze het zelf zo (sterk) ziet.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:00:33 #235
5428 crew  miss_sly
pi_118163272
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:57 schreef Lienekien het volgende:
Laten we wel wezen, TS nam de frase 'de boot missen' over van de post van Mishu waar ze op reageerde. Dus het is niet gezegd dat ze het zelf zo (sterk) ziet.
Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:53 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163344
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is tamelijk duidelijk dat TS nu ernstig toe is aan huisje-boompje-beestje, dus dat 'de boot missen' van vrijgezelle jongens wonend in Amsterdam van rond de 30 zou zomaar aardig in de buurt van haar eigen ideeen daaromtrent kunnen komen.
Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:05:31 #237
5428 crew  miss_sly
pi_118163415
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze kan zelf een sterke wens hebben tot huisje, boompj,e beestje zonder dat ze neerkijkt op mensen die daar niet voor kiezen. En dat laatste word haar nu al een paar keer verweten, vooral om dat 'de boot missen', wat dus niet bij haar vandaan komt.
Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.

Vrij duidelijk, als je het mij vraagt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:10:09 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118163590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de zin: "Zijn vrienden in Amsterdam zijn voornamelijk vrijgezellen die de boot wel degelijk missen, maar inderdaad doen alsof dat helemaal niet erg is" aan alle kanten door laten schemeren dat ze er wel zo over denkt. Alleen al "doen alsof ze dat niet erg vinden" impliceert dat het wel erg is, die vrienden dat eigenlijk ook vinden, maar alleen maar doen alsof ze dat niet erg vinden omdat ze de boot missen.

Vrij duidelijk, als je het mij vraagt.
Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.
pi_118163747
Ik weet verder niets over de stad Amsterdam (behalve toeristische bezoekjes) maar ik ken wel het dilemma 'waar te wonen'. Niet bij mij, maar wel bij mijn moeder. Zij hoeft het niet uit te zoeken met haar partner, maar met zichzelf.
Ze is haar hele leven veel verhuisd. Ze zou het liefst op een schip wonen en dan nooit op dezelfde plek zijn. Helaas zijn scheepjes, maar vooral ligplekken behoorlijk prijzig. Ze woont nu in een behoorlijk huis in een stad bijna op het marktplein. Het huis heeft twee patio's maar geen tuin. Ondanks dat het een groene stad is, is er weinig natuur daar.
Zij heeft er lang mee gezeten; ik kan toch niet altijd maar blijven verhuizen?
Concluderend: Zij wil graag een stacaravan of bungalow woning buitenaf, hier verblijft zij dan 's avonds na een heftige werkdag. Voor het weekend wil zij een klein huurappartementje in de stad, op die manier mist ze niets van het bruisende stadsleven, concertjes en kroegjes.

Ik kan me voorstellen dat het met kinderen iets lastiger is, maar er zijn toch meer gezinnen die een caravan of iets dergelijks hebben en daar (veel) weekenden heen gaan?
And the druids turn to stone...
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:17:42 #240
5428 crew  miss_sly
pi_118163841
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen mis je dan de knipoog na die opmerking. Lijkt me toch ook iets om mee te nemen in de interpretatie.
Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:50 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164003
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, die kun je op meerdere manieren opnemen, he. Die is wat mij betreft bedoeld als bevestigend van de ene persoon aan de andere dat ze goed zat met haar interpretatie van de boot missen; twee gelijkgestemde zielen, zeg maar.
Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:23:02 #242
5428 crew  miss_sly
pi_118164052
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik hou maar op. Ik heb mijn punt wel gemaakt.
Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:23:37 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118164072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen, ik ben het gewoon niet met je eens. Dat is toch ook mogelijk?
Ja, dat is toch wel duidelijk?
pi_118164498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:56 schreef flyguy het volgende:
Zou de andere kant van het verhaal wel willen weten... Vind het erg eenzijdig dit hele topic.
Dat zijn alle topics hier en op elk forum. Dat het nu van een vrouw komt en niet van een man maakt het moeilijker voor je te accepteren.

En hier doet de TS nog moeite om zich in de man te verplaatsen. Heel wat anders dan bepaalde 'die bitch wil me niet' topics.
pi_118167320
En een woonwijk in Amsterdam is geen optie als compromis? Iets als Elzenhagen?
pi_118167759
Toch is landelijk wonen binnen de stadsgrenzen mogelijk.
Weet alleen niet of je je dan nog kinderen kunt verloorloven
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2/1835257/overzicht/
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:21:17 #247
5428 crew  miss_sly
pi_118168574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:58 schreef Jodocus1 het volgende:
Toch is landelijk wonen binnen de stadsgrenzen mogelijk.
Weet alleen niet of je je dan nog kinderen kunt verloorloven
http://www.jaap.nl/te-koo(...)2/1835257/overzicht/
Dat is ook echt buiten Amsterdam, niet in Amsterdam. Ik denk dat de vriend van TS dat ook niet zal willen.
pi_118169327
Zijn beslissing is allang gemaakt. Hij wil je wel zo lang mogelijk bij zich houden, dus pakt hij het zo aan. Op zich wil hij je niet kwijt, maar hij wil je ook niet graag genoeg houden om met jouw plannen mee te gaan. Als jij bij hem blijft is het voor hem prima en mooi meegenomen. Misschien onbewust, misschien niet.

Helaas pindakaas, maar de beslissing ligt bij jou, en die is of je bij hem blijft in Amsterdam wellicht zonder ooit kinderen te krijgen, of om verder te gaan met je plannen zonder hem.

Dwingen wil je toch nooit, één van jullie zal ongelukkig zijn met de situatie. Het gaat dan uiteindelijk mis en de verwijten van 'beste jaren' etc. vliegen dan in het rond. Eén van jullie gaat spijt krijgen, in welk scenario dan ook.
pi_118178104
Hai all,

Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:02:37 #250
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118181593
In Noord (wordt heel hip) worden heel veel nieuwe woningen gebouwd en je hebt daar van die oude Zaanse huisjes. Binnen 5 minuten in het centrum.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:04:09 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_118181635
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
pi_118186541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:04 schreef Mishu het volgende:
Osdorp wordt ook veel gebouwd.
Dat is weer te ver fietsen. We willen wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
pi_118220652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:23 schreef Jenn82 het volgende:
Hai all,

Vanaf het gedoetje om mijn knipogende opmerking van de boot missen ben ik afgehaakt, dit topic heb ik geopend omdat ik een oplossing zocht om er met mijn vriend uit te komen.
Dat er eens kans bestaat dat het niet lukt dat snappen hij en ik beide. We kijken alleen of het misschien toch ergens iets is wat we over het hoofd zien. Ik ben nou eenmaal niet zo snel een opgever en wil achteraf kunnen bedenken dat ik in ieder geval alles overwogen heb.
De tips over buitenwijken zijn superwelkom, bedankt hiervoor.
De oplossing is dat je vriend moet durven verhuizen naar Amstelveen (of Almere, allebei even erg) en jij je moet neerleggen dat je niet belandt in Appelscha met hem. En je vriend (voorlopig) een kind (nu) niet ziet zitten, en wellicht nooit niet.

Als dit niet mogelijk is, moet je of nog een jaar w8en, of je wacht tot je tegen een man aanloopt die dit wel wil...

Ohja, en hij loopt sociaal niet achter :')
pi_118220838
quote:

[..]

Niet mee eens.
Dit. Als hij echt niet weg wil zul jij moeten kiezen; stad en relatie, maar dan ook stoppen met zeiken edrover. Of wegzwezen.
Whatever...
pi_118233905
Hoe ziet het financiële plaatje er uit? Kunnen jullie wel goed een woning kopen?

Het is nogal een verantwoordelijkheid.. eenmaal die stap genomen, zeker als je een woning op 2 salarissen koopt, is dat in de huidige markt wel een definitieve stap.

Hierbij doemscenario:
- Je koopt op 2 inkomens een woning van 250.000 euro buiten de stad.
- Het gaat niet goed met de relatie en jullie gaan na een jaar uit elkaar.
- Woning staat vervolgens te koop en je komt er niet meer vanaf.

Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt. Daarnaast is de woning volgend jaar waarschijnlijk alweer 10% minder waard, bij een woning van 250.000 euro een waardeverlies van 25.000 euro. Omdat je er met spoed uit moet, verkoop je hem voor 210.000 euro.

Resultaat: spaargeld weg, en 40.000 euro restschuld.

Een woning kopen is fucking eng :P

Desondanks wil ik zelf ook verhuizen uit de stad.. maar dan koop ik wel een betaalbaar appartement in een buitenwijk dat ik op 1 salaris kan betalen en zien we wel verder :)

Maar goed.. hoe staat hij tegenover dit? Wat vindt hij van de financiële verantwoordelijkheid?

Even losstaand van het hele vrienden in de stad verhaal etc.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_118326938
Nou TS Jenn, zijn jullie uit elkaar of gaat ie gezellig mee naar A'veen? :D
pi_118329663
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 08:03 schreef Tangledup het volgende:
Tenzij.. je deze woning met een enorme restschuld verkoopt. Vanaf 2013 moet je de kosten koper en dergelijke zelf betalen, dus ik hoop dat je iets van 10.000 tot 20.000 euro aan spaargeld hebt.
dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
pi_118456089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

dat is zo niet waar :')

Waar heb je deze wijsheid vandaan? Bron graag :)
http://www.wegwijs.nl/art(...)s-sparen-voor-woning

Staat wel op meer sites en is volgens het bezuinigingsakkoord.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:27:00 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118456453
Datzelfde bezuinigingsakkoord waarin ook stond dat de reiskostenvergoeding belast zou worden?
Nee okay, dan is het duidelijk.

Welk deel van "geleidelijk" uit je eigen link snap je trouwens niet?
Het is simpelweg niet waar dat je vanaf 2013 de kosten koper niet meer kunt meefinancieren, die beperking tot 100% is pas later, zo rond 2018
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')