abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118041437
Hi,

Heel graag zou ik jullie mening willen horen, ik zit al een tijdje met mijn handen in het haar.

Sinds 5 jaar ben ik samen met mijn vriend. Hiervan wonen we alweer ruim 3 jaar samen in ons huurappartementje in Amsterdam.
Ik zou al een paar jaar uit de stad weg willen. Ik woon het liefst rustiger, meer ruimte en natuur in een landelijke omgeving.
We hebben al veel gesproken over het kopen van een huisje (met tuin) en zien dat allebei op zich wel zitten.

We zitten nu in de fase dat we met een jaar of twee/drie wel graag kinderen willen. Voor mij is dat nog een extra afweging om uit de stad te vertrekken, want ik wil echt geen kinderen in de stad opvoeden. (Hoewel het voor veel mensen geen probleem is, is het voor mij totaal het tegenovergestelde van hoe ik het voor me zie.)

Mijn vriend daarentegen is bang om uit de stad te vertrekken. Hij heeft hier zijn vrienden en zijn baan. Daarnaast heeft hij zich op weinig plaatsen in zijn leven thuis gevoeld.

Samen proberen we dus een oplossing te zoeken die voor ons allebei kan werken.
Zo zijn we uitgekomen bij een paar plaatsen die vergroeid zijn aan Amsterdam (zodat hij gemakkelijk heen en weer kan, met een max van een kwartiertje met de auto van de stad af).
Daarnaast heeft hij aangegeven nog niet te willen verhuizen, dus heb ik inmiddels al twee jaar gewacht.

Ik ben zelf inmiddels echt klaar met ons drukke leventje hier en ons appartementje. Ik ben al heel lang toe aan wat meer ruimte en natuur om me heen, een eigen huis een tuin heerlijk.
We zijn nu ook 30 en hebben allebei een eigen auto. Klaar voor een volgende stap, lijkt mij zo.

Nu is het probleem dat hij ook onze compromissen niet meer ziet zitten en hij probeert het gesprek hierover uit de weg te gaan.

Hij vindt dat hij door mij niet meer in de stad mag wonen waar hij wil wonen.
Wat hij vergeet is dat ik al een geruime tijd niet woon waar ik wil wonen en dat voor lief neem, omdat ik van hem hou. Ook het compromis met aan de rand van de stad wonen is voor mij een compromis (kleiner en duurder dan ik zou willen). Toch ben ik bereid hier naartoe te werken.
Ik wil vooruit met onze relatie.

Hoe moet ik het nu aanpakken? Ik vind het vervelend dat hij er zo gestresst van raakt, maar hij kan het ook niet blijven uitstellen, want daar wordt ik echt niet meer gelukkig van.

Jullie meningen zijn ontzettend welkom!!

liefs,
Jenn
pi_118041501
Kortom, je probeert als vrouw zijnde weer dingen te veranderen, hier gaat het al mis.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:07:18 #3
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118041643
Print dit uit, maar dan aan hem gericht en laat het hem lezen.

Het zou ontzettend egoïstisch van hem zijn om niet te gaan verhuizen, je houdt voldoende rekening met hem door aan de rand te gaan wonen.
Bay of Plenty
pi_118041649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:04 schreef Abed het volgende:
Kortom, je probeert als vrouw zijnde weer dingen te veranderen, hier gaat het al mis.
_O- _O-
pi_118041651
huh? Ik probeer aan te geven hoe ik mijn toekomst zie en een compromis te vinden om beide gelukkig te kunnen zijn en samen door te kunnen. Dat is namelijk het belangrijkst.

En aangezien ik het liefst op een boerderij wil wonen is een agglomeratie van Amsterdam voor mij ook een hele opoffering. Daarnaast laat ik hem juist zien dat er geen haast is maar we wel samen ergens moeten kunnen komen.
pi_118041710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:07 schreef oLexie het volgende:
Het zou ontzettend egoïstisch van hem zijn om niet te gaan verhuizen, je houdt voldoende rekening met hem door aan de rand te gaan wonen.
Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:04 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118041755
Hij hoopt duidelijk op een uitstel-afstel-constructie. Beetje kinderachtig om eerst erin mee te gaan en dan moeilijk te gaan doen.
En kom op, het is Nederland. Vanuit alle windstreken zit je zo in Amsterdam.

Hij moet niet zo huilen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118041760
Hij moet het gewoon begrijpen en er iets mee doen ipv terugkrabbelen en er niet meer over praten.

Je boerderijtje kun je wel shaken, hij z'n stadsappartementje. Simpel.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:34 #9
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118041778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Het is jammer als het daar op stuk moet lopen, maar als TS buiten de stad wil gaan wonen moet ze dat zelf doen, als hij wil blijven moet hij dat doen.
Lees dit nog een over.

Zij moet rustiger gaan, hij in de stad blijven, maar het is zonde als het hierop stuk gaat? Kortom, het moet niet stuk gaan maar ze moeten wel apart van elkaar gaan wonen?

:')
Bay of Plenty
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:12:17 #10
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118041848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lees dit nog een over.

Zij moet rustiger gaan, hij in de stad blijven, maar het is zonde als het hierop stuk gaat? Kortom, het moet niet stuk gaan maar ze moeten wel apart van elkaar gaan wonen?

Je bent geen ster in lezen en vertalen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_118041854
De enige tip die ik je kan geven is óf wachten tot hij wel wil óf op zoek gaan naar iemand anders. Klinkt hard, maar je zin doordrukken (hoe 'rechtvaardig' dat ook moge zijn!) werkt niet echt goed in een relatie volgens mij en als hij niet klaar is voor deze stap zal hij het ook niet zijn als jij harder duwt.

Probeer het los te laten en te genieten van je leven zoals het nu is, in plaats van al over 10 jaar te willen leven :)
pi_118041965
- Onderbouw het maar, in plaats van alleen maar wat te roepen in hoofdletters. -

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2012 16:47:29 ]
dude here
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:16:03 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118042013
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hij moet het gewoon begrijpen en er iets mee doen ipv terugkrabbelen en er niet meer over praten.

Je boerderijtje kun je wel shaken, hij z'n stadsappartementje. Simpel.
Eens.
pi_118042026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lees dit nog een over.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je bent geen ster in lezen en vertalen.
Dit. :')
pi_118042051
wat wil hij dan wel?
blijven wonen waar jullie nu wonen en ook geen kinderen?
wel kinderen, maar huis/etage binnen amsterdam?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:17:28 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118042078
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

pi_118042086
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef Copycat het volgende:
Hij hoopt duidelijk op een uitstel-afstel-constructie. Beetje kinderachtig om eerst erin mee te gaan en dan moeilijk te gaan doen.
En kom op, het is Nederland. Vanuit alle windstreken zit je zo in Amsterdam.

Hij moet niet zo huilen.
Ze wil graag op het land, hij in de stad.
Maar hij moet niet zo huilen? Hij zit daar goed, heeft alles voor elkaar, en is bang om dat te verliezen door een verhuizing die hij totaal niet ziet zitten.

Het is alleen een beetje simpel van hem dat hij het gesprek niet aangaat.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:18:08 #18
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118042103
Jaja ik vat 'm al. :')
Bay of Plenty
pi_118042130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:18 schreef oLexie het volgende:
Jaja ik vat 'm al. :')
^O^
pi_118042158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:12 schreef Inu het volgende:
De enige tip die ik je kan geven is óf wachten tot hij wel wil óf op zoek gaan naar iemand anders. Klinkt hard, maar je zin doordrukken (hoe 'rechtvaardig' dat ook moge zijn!) werkt niet echt goed in een relatie volgens mij en als hij niet klaar is voor deze stap zal hij het ook niet zijn als jij harder duwt.

Probeer het los te laten en te genieten van je leven zoals het nu is, in plaats van al over 10 jaar te willen leven :)
Met een kinderwens over een jaar of 2/3/4 loop ik dus geen 10 jaar vooruit op zaken, snap je? Ik ben ook geduldig in de zin van het hoeft niet dit jaar. Maar het compromis en al mijn wensen kunnen niet ineens/definitief van tafel geschoven worden.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:19:53 #21
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_118042190
quote:
Hij vindt dat hij door mij niet meer in de stad mag wonen waar hij wil wonen.
Vind dit nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Alsof je een kind zn speeltje afpakt ofzo. Je wil toch samen iets opbouwen, stappen maken enz. Je kan niet eerst daarin meegaan en nu ineens voor jezelf kiezen. Of althans, dat kan wel, maar dan zet je dus wel je relatie onder druk. Blijkbaar is het hem dat waard.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:19:56 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118042193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:17 schreef Murdera het volgende:

Ze wil graag op het land, hij in de stad.
Maar hij moet niet zo huilen? Hij zit daar goed, heeft alles voor elkaar, en is bang om dat te verliezen door een verhuizing die hij totaal niet ziet zitten.

Het is alleen een beetje simpel van hem dat hij het gesprek niet aangaat.
Hij heeft al eerder toegezegd dat ze over een aantal jaren die stap samen gaan maken. Nu krabbelt ie terug. Dat noem ik huilen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118042217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:16 schreef computergirl het volgende:
wat wil hij dan wel?
blijven wonen waar jullie nu wonen en ook geen kinderen?
wel kinderen, maar huis/etage binnen amsterdam?
Hij wil wel verhuizen binnen Amsterdam en kinderen over een paar jaar zou hij ook willen.
(Hij vind veranderingen sowieso altijd moeilijk en spannend.)
pi_118042277
Iksnap hem wel. Ik zou ook echt niet weg willen uit amsterdam - met de auto zit je misschien in een kwartiertje in het centrum, maar als je een keerw il stappen met je vrienden en een biertje/wijntje wil drinken moet je met het OV en dat is van sommige plekken uit geen pretje. Bovendien kun je bijvoorbeeld 's nachts ook niet overal komen.

Je hebt het over plekken bij Amsterdam in de buurt. Welke plekken dan? Er moet overigens ook binnen Amsterdam toch wel een compromis te vinden zijn.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_118042289
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Vind dit nog wel het meest opmerkelijke van allemaal. Alsof je een kind zn speeltje afpakt ofzo. Je wil toch samen iets opbouwen, stappen maken enz. Je kan niet eerst daarin meegaan en nu ineens voor jezelf kiezen. Of althans, dat kan wel, maar dan zet je dus wel je relatie onder druk. Blijkbaar is het hem dat waard.
Ik snap het, het is ook een stomme opmerking. Hij vindt het moeilijk zich in te leven (weinig empathisch vermogen) dus ik snap dat het zijn gedachtengang is. Al vind ik dat hij die moet leren verruimen om ook mijn kant te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')