Dan kan TS dat toch net zo hard ook doen door idd te verhuizen? Misschien heeft hij dat wel nodig om wakker geschud te worden. Of misschien komt ze daar wel de man tegen die wel met haar in een woonboerderij wil wonen en is er helemaal geen probleem meer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef oLexie het volgende:
[..]
Maar zoals ze gezegd heeft gaat hij deze uit de weg.
Vriendlief wist wat er zou gaan komen, en nu probeert hij het in de doofpot te stoppen. TS is niet gelukkig in de stad, beetje egoïstisch van hem om dan alle gesprekken uit de weg te gaan en voor enkel zijn eigen geluk kiest.
Tuurlijk helpt het niet om het te negeren, maar dat is wel de reactie van veel mensen. Daar zal inderdaad wat aan gedaan moeten worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef oLexie het volgende:
[..]
Vriendlief wist wat er zou gaan komen, en nu probeert hij het in de doofpot te stoppen. TS is niet gelukkig in de stad, beetje egoïstisch van hem om dan alle gesprekken uit de weg te gaan en voor enkel zijn eigen geluk kiest.
Toekomstplannen maken met in je achterhoofd dat het pas over X jaar zal gebeuren is wat anders dan het daadwerkelijk doenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:48 schreef VaLkyRie het volgende:
Waarom voelt vriendlief zich zo thuis daar dan? Heeft hij er een actief sociaal leven? Vrienden, familie? Wil hij uberhaupt wel kinderen?
Vind het zo raar dat je samen toekomstplannen maakt en er dan vervolgens totaal aan voorbij gaat als het puntje bij het paaltje gaat komen. Heeft hij stiekem niet een heel ander toekomstbeeld dan TS?
Klopt, en zo komen we tot het begin van het topic waar TS dit al aangeeft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het niet om het te negeren, maar dat is wel de reactie van veel mensen. Daar zal inderdaad wat aan gedaan moeten worden.
TS is niet gelukkig in de stad, hij niet op het platteland. Dus moet er een tussenoplossing komen
Eens. Hij wil niet weg en dan houdt kennelijk alle discussie op.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef oLexie het volgende:
[..]
Nja, ik snap wel dat het makkelijk meelullen is als je na de sex samen nog even door droomt over de toekomst, maar hij zag de bui natuurlijk al een tijdje hangen. En hij is ook geen 21 meer... Vind sowieso dat hele gelul over stappen maar een matig excuus, op je 30e en na vijf jaar relatie mag er wel wat verdieping komen op persoonlijk en relationeel vlak. Tenzij hij dit dus stiekem helemaal niet wil. Misschien issie nog niet toe aan huisje, boompje, beestje. Of wil hij dat liever niet met TS ofzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:51 schreef Inu het volgende:
[..]
Toekomstplannen maken met in je achterhoofd dat het pas over X jaar zal gebeuren is wat anders dan het daadwerkelijk doen
Ik zeg hiermee trouwens niet dat ik vind dat de vriend van TS dit goed aanpakt, maar het is de situatie waarin ze nu zit en waarvoor ze een oplossing zoekt.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:
Het zou me niet verbazen als de crux van het hele verhaal helemaal niet gaat over waar wonen samen met de koters, maar veel breder getrokken moet worden. Vandaar dat ik me afvraag of dat besproken toekomstbeeld wel iets is waar hij zelf achter staat.
Ze gaf zelf al wel aan dat hij sowieso problemen heeft met veranderingen, dus misschien lijkt het hem wel fijn, maar is hij gewoon te bang om er mee te beginnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Nja, ik snap wel dat het makkelijk meelullen is als je na de sex samen nog even door droomt over de toekomst, maar hij zag de bui natuurlijk al een tijdje hangen. En hij is ook geen 21 meer... Vind sowieso dat hele gelul over stappen maar een matig excuus, op je 30e en na vijf jaar relatie mag er wel wat verdieping komen op persoonlijk en relationeel vlak. Tenzij hij dit dus stiekem helemaal niet wil. Misschien issie nog niet toe aan huisje, boompje, beestje. Of wil hij dat liever niet met TS ofzo.
Het zou me niet verbazen als de crus van het hele verhaal helemaal niet gaat over waar wonen samen met de koters, maar veel breder getrokken moet worden. Vandaar dat ik me afvraag of dat besproken toekomstbeeld wel iets is waar hij zelf achter staat.
Geen broek op waterland, maar het noorden van Amstelveen, dus ongeveer tegen Amsterdam aan (als je dat landelijk kan noemen, maargoed groen is het wel. Betaalbaarheid valt tegen..)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.
En ik vind dat vriendlief de discussie had moeten aanzwengelen hoor, niet TS
Klopt, hij ziet dingen wel voor zich in de zin van ooit maar als het dus dichtbij komt vind hij het te eng en wil hij niet meer. Waardoor hij nu redenen heeft bedacht om het niet meer te doen. Maar als je zo dicht bij Amsterdam woont, en in de stad werkt, raak je natuurlijk je vrienden niet kwijt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:00 schreef Inu het volgende:
[..]
Ze gaf zelf al wel aan dat hij sowieso problemen heeft met veranderingen, dus misschien lijkt het hem wel fijn, maar is hij gewoon te bang om er mee te beginnen.
Ik vraag me dan trouwens weer af hoe ze uberhaupt zijn kunnen gaan samenwonen. Dat is ook een grote verandering?
Dit gaat over een verhuizing, je topic. Maar hoe ziet hij jullie kinderwens dan voor zich? Dat is ook een grote verandering. Misschien krabbelt hij over een paar jaar hierin óók terug.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Klopt, hij ziet dingen wel voor zich in de zin van ooit maar als het dus dichtbij komt vind hij het te eng en wil hij niet meer. Waardoor hij nu redenen heeft bedacht om het niet meer te doen. Maar als je zo dicht bij Amsterdam woont, en in de stad werkt, raak je natuurlijk je vrienden niet kwijt.
Hij vind het ook heel eng, dus ik probeer het wel met hem te bespreken om te kijken of het iets is waaraan hij zou kunnen wennen.
Het samenwonen ging gemakkelijk, was zijn idee, zijn huisgenoot vertrok... en verder veranderde er niet veel aan ons leven, ik kwam er aal vaak over de vloer. Bovendien is hij dus in hetzelfde huis gebleven.
Het wordt echt wel anders als je verhuist denk ik trouwens. Je woont gewoon iets verder weg, dus even langslopen gaat niet meer zo makkelijk. De kans bestaat idd ook dat je vrienden kwijt raakt, maar die kans is er altijd. Na het studeren zie ik ook veel minder mensen dan toen we nog allemaal in dezelfde stad woonden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:04 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Klopt, hij ziet dingen wel voor zich in de zin van ooit maar als het dus dichtbij komt vind hij het te eng en wil hij niet meer. Waardoor hij nu redenen heeft bedacht om het niet meer te doen. Maar als je zo dicht bij Amsterdam woont, en in de stad werkt, raak je natuurlijk je vrienden niet kwijt.
Hij vind het ook heel eng, dus ik probeer het wel met hem te bespreken om te kijken of het iets is waaraan hij zou kunnen wennen.
Het samenwonen ging gemakkelijk, was zijn idee, zijn huisgenoot vertrok... en verder veranderde er niet veel aan ons leven, ik kwam er aal vaak over de vloer. Bovendien is hij dus in hetzelfde huis gebleven.
het gaat over amstelveen!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:57 schreef Re het volgende:
ga lekker in Amstelveen of Purmerend wonen... dat is zelfs aan te fietsen
Probleem is dat we die deadline dus al hadden en nu het daar is krabbelt hij terug.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:09 schreef Inu het volgende:
[..]
Het wordt echt wel anders als je verhuist denk ik trouwens. Je woont gewoon iets verder weg, dus even langslopen gaat niet meer zo makkelijk. De kans bestaat idd ook dat je vrienden kwijt raakt, maar die kans is er altijd. Na het studeren zie ik ook veel minder mensen dan toen we nog allemaal in dezelfde stad woonden.
Maar als hij echt angstvallig niet wil en jij houdt wel zoveel van hem dat je ook niet weg wilt zou ik hem gewoon nog even de ruimte geven. Misschien voor jezelf een deadline stellen (eind volgend jaar oid), om het wat draaglijker te maken? Ik denk echt herhaaldelijk erover beginnen en leuke huisjes sturen e.d. alleen maar averechts zal werken.
Dan kom je dus in Almere uit, ik voel zijn pijn.quote:Zo zijn we uitgekomen bij een paar plaatsen die vergroeid zijn aan Amsterdam (zodat hij gemakkelijk heen en weer kan, met een max van een kwartiertje met de auto van de stad af).
Zoals ik zei, we hebben het over Amstelveenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:19 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dan kom je dus in Almere uit, ik voel zijn pijn.
Lijkt me wel vermoeiend.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:14 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Probleem is dat we die deadline dus al hadden en nu het daar is krabbelt hij terug.
We hebben het vaker over onze toekomstplannen en daarin zijn we het met alles eens behalve dus de locatie. Een huis in Ijburg wil hij wel, terwijl dat qua afstand van het centrum niet zo gek scheelt.
Hij is altijd al bang om ouder te worden.
Maar je kunt ook niet krampachtig alles tegen blijven gaan.. Daarom vind ik dat we dus in gesprek moeten blijven.
Ja, dat is het vreemde. Hij vertelt het wel aan zijn familie dat we aan het kijken zijn. Hij heeft me zelfs vrij laten nemen om een huis te bezichtigen. En dan zegt hij ineens dat hij het niet wil en er te veel stress door heeft dat ik er een tijdje niet meer over mag beginnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Heb je al geïnformeerd naar wat jullie kunnen betalen? Hebben jullie al huizen bekeken? Kortom, heb je het al concreter gemaakt dan alleen erover praten?
Ijburg is inderdaad net zo ver als Amstelveen (hangt er vanaf waar in Ijburg natuurlijk, maar toch...)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:14 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Probleem is dat we die deadline dus al hadden en nu het daar is krabbelt hij terug.
We hebben het vaker over onze toekomstplannen en daarin zijn we het met alles eens behalve dus de locatie. Een huis in Ijburg wil hij wel, terwijl dat qua afstand van het centrum niet zo gek scheelt.
Hij is altijd al bang om ouder te worden.
Maar je kunt ook niet krampachtig alles tegen blijven gaan.. Daarom vind ik dat we dus in gesprek moeten blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |