Landelijk binnen Amsterdam? En dan van het hele land wat voor mij een optie is en ook veel beter te betalen alleen aan zijn wensen te voldoen. Met een scooter kan hij nog op stap in de stad...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Ripley het volgende:
Iksnap hem wel. Ik zou ook echt niet weg willen uit amsterdam - met de auto zit je misschien in een kwartiertje in het centrum, maar als je een keerw il stappen met je vrienden en een biertje/wijntje wil drinken moet je met het OV en dat is van sommige plekken uit geen pretje. Bovendien kun je bijvoorbeeld 's nachts ook niet overal komen.
Je hebt het over plekken bij Amsterdam in de buurt. Welke plekken dan? Er moet overigens ook binnen Amsterdam toch wel een compromis te vinden zijn.
Is wel waar, sinds 2010 hebben we het erover en nu het dichterbij komt is ons compromis ineens in twijfel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat heb ik niet zo letterlijk uit de tekst kunnen halen eigenlijk.
Lijkt mij zelfs een vereiste om een relatie te laten slagen eigenlijk. Hij snapt toch wel dat een relatie geven en nemen betekent? Hij wist ook al een hele tijd dat jij die wens hebt, jullie hebben het zelfs al over kinderen enzo. Als ik jou was zou ik het eng vinden dat hij dat besef niet heeft. Eng voor jezelf en eng voor je kinderen straks.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Jenn82 het volgende:
Ik
[..]
Ik snap het, het is ook een stomme opmerking. Hij vindt het moeilijk zich in te leven (weinig empathisch vermogen) dus ik snap dat het zijn gedachtengang is. Al vind ik dat hij die moet leren verruimen om ook mijn kant te begrijpen.
Dus jullie hadden eerst een deal en nu wil hij niet meer? Tijd om je wat harder op te gaan stellen lijkt me, en hem duidelijk te maken dat jij ook al heel wat inlevert bij dat compromis.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:02 schreef Jenn82 het volgende:
...
Samen proberen we dus een oplossing te zoeken die voor ons allebei kan werken.
Zo zijn we uitgekomen bij een paar plaatsen die vergroeid zijn aan Amsterdam (zodat hij gemakkelijk heen en weer kan, met een max van een kwartiertje met de auto van de stad af).
Daarnaast heeft hij aangegeven nog niet te willen verhuizen, dus heb ik inmiddels al twee jaar gewacht.
...
Nu is het probleem dat hij ook onze compromissen niet meer ziet zitten
Ik begrijp je, maar jij bent gewoon geestelijk verder dan hij en het komt op mij over alsof hij alle veranderingen gewoon niet kan overzien en daardoor dus dicht klapt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:19 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Met een kinderwens over een jaar of 2/3/4 loop ik dus geen 10 jaar vooruit op zaken, snap je? Ik ben ook geduldig in de zin van het hoeft niet dit jaar. Maar het compromis en al mijn wensen kunnen niet ineens/definitief van tafel geschoven worden.
Ligt er aanw at je landelijk vindt lijkt me. Er zijn genoeg plekken met grote parken, huizen met tuinen etc. En ook op de scooter mag je neit mete en biertje op. Daarnaast voel ik me nu bijvoorbeeld al geisoleerd en heb ik er echt moeite mee dat ik nu tijdelijk in een verre buitenwijk van Amsterdam woon. Waarom moet hij dat allemaal opgeven om jouw droom te vervullen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:23 schreef Jenn82 het volgende:
[..]
Landelijk binnen Amsterdam? En dan van het hele land wat voor mij een optie is en ook veel beter te betalen alleen aan zijn wensen te voldoen. Met een scooter kan hij nog op stap in de stad...
Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Je blijft toch niet je hele leven in Amsterdam wonen voor die paar keer dat je nog tijd hebt om te stappen als je kinderen hebt? En anders pak je een hotel ofzo. Stappen is niet echt een prioriteit als je een gezin hebt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:22 schreef Ripley het volgende:
Iksnap hem wel. Ik zou ook echt niet weg willen uit amsterdam - met de auto zit je misschien in een kwartiertje in het centrum, maar als je een keerw il stappen met je vrienden en een biertje/wijntje wil drinken moet je met het OV en dat is van sommige plekken uit geen pretje. Bovendien kun je bijvoorbeeld 's nachts ook niet overal komen.
Je hebt het over plekken bij Amsterdam in de buurt. Welke plekken dan? Er moet overigens ook binnen Amsterdam toch wel een compromis te vinden zijn.
Waar dan? Wees eens concreet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef Jenn82 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Maar als je over drie jaar pas kinderen wil, wat is dan de reden dat je de verhuistoekomst naar nu wil verplaatsen?
[/quote
Kinderen is niet altijd de enige reden om uit een stad te vertrekken. Ik ben er al langer aan toe, meer ruimte, rust een groter huis en het is fijn dat er dan op termijn kinderen welkom zijn zonder dan nog halsoverkop te vertrekken.
Ik wil samen ergens wat opbouwen niet vluchten uit een stad omdat je kinderen krijgt. Bovendien is ons compromis een half uur fietsen van de stad van Amsterdam.
topic wel goed gelezen rip?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:27 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ligt er aanw at je landelijk vindt lijkt me. Er zijn genoeg plekken met grote parken, huizen met tuinen etc. En ook op de scooter mag je neit mete en biertje op. Daarnaast voel ik me nu bijvoorbeeld al geisoleerd en heb ik er echt moeite mee dat ik nu tijdelijk in een verre buitenwijk van Amsterdam woon. Waarom moet hij dat allemaal opgeven om jouw droom te vervullen?
Ik denk dat je gewoon op zoek moet naar een plekje waar je beiden mee kunt leven. Dat wordt nooit ideaal voor jou en nooit ideaal voor hem, maar ik vind dat jij hem ookw el iets meer tegemoet kan komen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig waar dat compromis dan is. Ik ben door omstandigheden buiten Amsterdam geraakt, veertig jaar gewoond, maar voor je sociale leven is het echt een wereld van verschil of je in Amsterdam woont, of vlak erbuiten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef Jenn82 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 oktober 2012 16:25 schreef drijfhout het volgende:
Maar als je over drie jaar pas kinderen wil, wat is dan de reden dat je de verhuistoekomst naar nu wil verplaatsen?
[/quote
Kinderen is niet altijd de enige reden om uit een stad te vertrekken. Ik ben er al langer aan toe, meer ruimte, rust een groter huis en het is fijn dat er dan op termijn kinderen welkom zijn zonder dan nog halsoverkop te vertrekken.
Ik wil samen ergens wat opbouwen niet vluchten uit een stad omdat je kinderen krijgt. Bovendien is ons compromis een half uur fietsen van de stad van Amsterdam.
Je leven is niet dood omdat je misschien over 3 jaar eventueel kinderen wil. De ouders die ik ken doen daarnaast ook gewoon leuke dingen. Niet alleen stappen, maar ook winkelen, gewoon in de stad zijn, het gevoel dat je in de stad bent. Dan is drie kwartier opeens best veel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef oLexie het volgende:
[..]
Je blijft toch niet je hele leven in Amsterdam wonen voor die paar keer dat je nog tijd hebt om te stappen als je kinderen hebt? En anders pak je een hotel ofzo. Stappen is niet echt een prioriteit als je een gezin hebt.
Ik vind dat wel meevallen, qua soort van wonen. Ik zou er ook geen trek in hebben, maar dat had hij wel eerder moeten zeggen. Dan hadden ze die discussie al eerder gehad en waarschijnlijk al eerder tot een oplossing zijn gekomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:29 schreef dawg het volgende:
[..]
topic wel goed gelezen rip?
zij is hem op verschillende vlakken al tegemoet gekomen, hij richting haar geenszins.
ik niet, aangezien ts stelt zich nu al niet meer op haar gemak te voelen waar ze nu woont. daarnaast wilde ze eigenlijk op een boerderij gaan wonen, en heeft ze de verhuizing al 2 jaar uitgesteld voor hem.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen, qua soort van wonen. Ik zou er ook geen trek in hebben, maar dat had hij wel eerder moeten zeggen. Dan hadden ze die discussie al eerder gehad en waarschijnlijk al eerder tot een oplossing zijn gekomen.
Dat zeg ik ook niet, en TS zegt ook nergens dat ze drie kwartier van de stad af wil, het gaat om 15 minuten reistijd. Dat moet je gewoon overhebben voor je relatie, kleine investering.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:32 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je leven is niet dood omdat je misschien over 3 jaar eventueel kinderen wil. De ouders die ik ken doen daarnaast ook gewoon leuke dingen. Niet alleen stappen, maar ook winkelen, gewoon in de stad zijn, het gevoel dat je in de stad bent. Dan is drie kwartier opeens best veel.
En als ik naar mezelf kijk: Ik zou het ook niet willen en mijn zusje (met een kind) ook niet. Dan moet je dus iets vinden waar
Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:36 schreef dawg het volgende:
[..]
ik niet, aangezien ts stelt zich nu al niet meer op haar gemak te voelen waar ze nu woont. daarnaast wilde ze eigenlijk op een boerderij gaan wonen, en heeft ze de verhuizing al 2 jaar uitgesteld voor hem.
ts had inderdaad wellicht de discussie eerder kunnen voeren, maar goed, naar mijn mening heeft ze al genoeg geschikt. nu is het aan hem om te schikken, wil hij dat niet, tja. dan zou ik al ts toch serieus na gaan denken.
Nee, ik zeg dat ze een compromis moeten zoeken waar ze beiden mee kunnen leven toch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:39 schreef oLexie het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, en TS zegt ook nergens dat ze drie kwartier van de stad af wil, het gaat om 15 minuten reistijd. Dat moet je gewoon overhebben voor je relatie, kleine investering.
Maar volgens jou moet TS dus gewoon maar alles accepteren?
Maar zoals ze gezegd heeft gaat hij deze uit de weg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.
En ik vind dat vriendlief de discussie had moeten aanzwengelen hoor, niet TS
Je moet gewoon samen kijken waar je prioriteit ligt, net zoals je dat doet als je gaat samenwonen. En kinderen veranderen heus niet alles aan je leven, dus als hij van stappen houdt, dan moet hij dat gewoon kunnen doen. Net zo goed als dat zij graag andere dingen wil doen, moet zij dat kunnen doen. Dat maakt deze kwestie ook zo lastig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:28 schreef oLexie het volgende:
[..]
Je blijft toch niet je hele leven in Amsterdam wonen voor die paar keer dat je nog tijd hebt om te stappen als je kinderen hebt? En anders pak je een hotel ofzo. Stappen is niet echt een prioriteit als je een gezin hebt.
wat maakt dat uit? het gaat erom dat haar vriend nu ook bereid zou moeten zijn om in te schikken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook concreet waar ze dan wil gaan wonen om een eerlijk beeld te krijgen. Is het Broek in Waterland of landelijk noord zeg maar, dat maakt nogal een verschilletje.
En ik vind dat vriendlief de discussie had moeten aanzwengelen hoor, niet TS
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |